sorrie? Wat een onzinquote:Op maandag 24 april 2006 18:31 schreef Foxxy het volgende:
[..]Je moet er wel even bij vermelden dat die kaarten zelfs bij een pakje boter werden weggegeven![]()
Ja, die 5 minuten zal wel een radio-rip zijn, 8 minuten is te lang voor op de radio (meeste radiozenders).............quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:51 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het blijft een heerlijk nummer, ook al zitten er stukjes van z'n vorige hits in, hier is gewoon heel goed over nagedacht
Maar wordt ie nou pas op 5 mei uitgebracht?
Heeft Giel Beelen 'm dan toch weer als eerste gedraaid?
En dan nog iets, de originele versie duurt iets van 8 minuten maar John Ewbank heeft 'm ingekort tot 5 minuten, hoe zit dat nou precies
k neem aan dat je dit ironisch bedoeld?quote:Op maandag 24 april 2006 19:50 schreef PDOA het volgende:
Meesterlijk nummer. Grootmeesters zoals Satriani, Paul van Dijk en Queen verbleken bij dit fantastische originele meesterwerk!
het sarcasme droop er vanafquote:Op dinsdag 25 april 2006 07:21 schreef Joz het volgende:
[..]
k neem aan dat je dit ironisch bedoeld?
anders moet je ff supertramp luisteren > crime of the century(vooral t laatste gedeelte)
Heeft die Borsato dit onrechtmatig in zijn nummer gebruikt of met toestemming?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef Pune het volgende:
Vanochtend bij Giel werd mijn ontdekking wereldkundig gemaakt en niet eens door mijzelf: Jawel, het IS Supertramp.
*Klopt zichzelf op schouder*
En daar gaan alle royaltiesquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef Pune het volgende:
Vanochtend bij Giel werd mijn ontdekking wereldkundig gemaakt en niet eens door mijzelf: Jawel, het IS Supertramp.
*Klopt zichzelf op schouder*
quote:[
Ik dacht even aan een zin uit het boek Gimmick! van Joost Zwagerman:
"Pas op, niet aan dat wondje in je vinger zuigen! Als je vinger AIDS heb, heb jij het nou ook!"
![]()
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkelingquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:10 schreef Foxxy het volgende:
De kaartjes werden toch echt gratis weg gegeven. Ik heb het over die concerten van twee jaar terug (geloof ik). Zo ken ik iemand die kaartjes kreeg bij haar telefoonabonnement en ik geloof ook dat er iemand was die ze won via de staatsloterijshow. Niet erg verder, maar zeg dan niet dat hij al zijn concert uitverkoopt.
En als je dit een goed nummer vindt, is er iets mis met je muzikale ontwikkeling. Er is zoveel mooiere en tekstueel betere muziek!
Idd was ook het eerste waar ik aan dacht kan zo in de jingle van 538 voor koninginnedag.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:22 schreef mark_03 het volgende:
Ik vind 'm steeds fijner worden. Apart, maar vooral dat stukje Lord of the Dance ... mooi.
Vind het echt zo'n Koninginnedagnummer (beetje vreemde titel voor een Koninginnedagnummer, maargoed)
Je gaat naar de hel als je hiernaar luistert! Echt waar!!! Red je ziel nu het nog kan, arme drommel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:25 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkeling![]()
Sorry dat ik je boos heb gemaakt: het was absoluut niet arrogant bedoeld!quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:25 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkeling![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:39 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je gaat naar de hel als je hiernaar luistert! Echt waar!!! Red je ziel nu het nog kan, arme drommel.
Ik heb sowieso niets met 'm (bij de Italiaan hoor je altijd zijn gehele reportoire voorbij komen van de originele Italiaanse artiesten), maar van dit kabouter-plop-gepingel word ik zenuwachtigquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:11 schreef buzzer het volgende:
Ik mag hem erg graag horen, maar dit nummer spoel ik echt rechtstreeks het riool in. Ik vind het echt helemaal niets
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:25 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is rood de kleur op je lippenslipje
Vandaag is rood, want je bent ongesteld.
Vandaag is rood...
Het rood van menstruatiebloed,
het komt eruit in overvloed.
Het zorgt voor roodbedekte lakens en voor rood ondergoed,
Vandaag is rood het teken dat er 4 weken zijn geteld.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:25 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is rood de kleur op je lippen.
Vandaag is rood, want je bent ongesteld.
Vandaag is rood...
Het rood van menstruatiebloed,
het komt eruit in overvloed.
Het zorgt voor roodbedekte lakens en voor rood ondergoed,
Vandaag is rood het teken dat er 4 weken zijn geteld.
Da's precies de juiste omschrijving.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:20 schreef apestaartje het volgende:
een hoop kitcherige bombast.
Dat is wel een heel treffende omschrijving ja.quote:
en er zijn ook mensen die het een topplaat vindenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:44 schreef happyme28 het volgende:
en de massa koopt 't gewoon blind want het is Marcoooo Borsato.
Ja, maar die zijn niet goed bij hun hoofd.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:02 schreef Cybart het volgende:
[..]
en er zijn ook mensen die het een topplaat vinden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Foxxy het volgende:
Je moeder gebruiken om je single te promoten!
@ ilona-scuderia vandaag is Rood te downloaden via de Freerecordshopquote:Op vrijdag 28 april 2006 03:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het blijft een lekker nummer maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het een commercieel nummer vinden, het is wel een samenraapsel van vorige hits (o.a. de bestemming & ik leef niet meer jou)
Maar ik keek gisteren dus naar Jensen en daar zat de moeder van Borsato en je raad nooit wat er gebeurde, ze begon ineens te bloeden!
Ze had haar duim waarschijnlijk gesneden toen ze Jan Papparazzi iets te enthousiast omhelsde dus ze zat daar gewoon te bloeden op die bank, dan wordt Rood ineens wel erg toepasselijk, de bank was bebloed, haar jurk ook een beetje, het was gewoon een raar moment
Als je het nog wil zien, de herhaling van Jensen is vanmiddag te zien rond 17:50 op RTL5 of 7...
Dat mens zat daar alleen om haar bruiswinkel te promoten, geen woord over Marco hoor... wat een eng mens is dat zeg, een aanstelster en een wanhopig jong proberen te blijven ouwe taart....quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Foxxy het volgende:
Je moeder gebruiken om je single te promoten!
2 Unlimited en Jantje Koopmans. Met z'n rode rozen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
2Unlimited en Jannes
Ben jij een kloon van Gerard Joling?quote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Zag (hoorde) het vanavond toen ik langs TOTP zapte.
Werkelijk waar, mijn mond viel open van verbazing... WAT was dit nou weer???
Met het verstrijken van het lied werd mijn afkeer groter en kon ik mijn gruwel niet meer verbergen. Hemel, wat DENKT die man???
Hij staat daar buitengewoon genant te playbacken met een grandeur van "zie mij, Redder Van De Nederlandse Muziek, eens een briljante plaats gemaakt te hebben. Symfonie meets house. Wat ben ik toch goed en geniaal..."
Nou, meneer Borsato. have I got news for you: dat ben je niet. Sterker nog je heb al zoveel platen gemaakt met de pretentie om een Groots, Meeslepend en Geniaal album af te leveren. En elke keer bleek het een pijnlijke confrontatie met de werkelijkheid. Het is artiestiek buitengewoon onverantwoord. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de verkoop ook behoorlijk ingestort is.
Maak een lekkere plaat, zonder enige pretentie. Want je bent een entertainer en je bent in ieder geval verre van een goede zanger. En dat is niet erg, want lekkere popplaten zijn populair en daar kun je een groot publiek mee plezieren en voldoende mee verdienen om je gezin te onderhouden...
Je platen zonder pretentie (Als Geen Ander, Luid & Duidelijk) zijn prima platen. Maar hoe pijnlijk waren Zien, De Waarheid en De Bestemming (alleen de titels al van die laatse 2 zijn heel hoogdravend!)...
Rood is een buitengewoon geslaagde wanprestatie, welke niet aan te horen is. Heel, heel, heel pijnlijk!![]()
Jaja dat zeggen ze allemaalquote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
toen ik langs TOTP zapte.
quote:Op zondag 30 april 2006 22:27 schreef Sammy3000 het volgende:
Geen real life soap voor mij of mijn kloon...
Ik ben gewoon eerlijk en reeel
Dat is volgens mij het tegenovergestelde van Joling...![]()
De politieke voorkeur van zijn schrijver zul je bedoelenquote:Op zondag 30 april 2006 22:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Jaja dat zeggen ze allemaal![]()
Ik heb het ook gezien, was inderdaad tenenkrommend![]()
Wat zou eigenlijk de politieke voorkeur van Marco Borsato zijn? Vraag je je toch af he, met zo'n tekst.
Heel mooi verwoord.quote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Zag (hoorde) het vanavond toen ik langs TOTP zapte.
Werkelijk waar, mijn mond viel open van verbazing... WAT was dit nou weer???
Met het verstrijken van het lied werd mijn afkeer groter en kon ik mijn gruwel niet meer verbergen. Hemel, wat DENKT die man???
Hij staat daar buitengewoon genant te playbacken met een grandeur van "zie mij, Redder Van De Nederlandse Muziek, eens een briljante plaats gemaakt te hebben. Symfonie meets house. Wat ben ik toch goed en geniaal..."
Nou, meneer Borsato. have I got news for you: dat ben je niet. Sterker nog je heb al zoveel platen gemaakt met de pretentie om een Groots, Meeslepend en Geniaal album af te leveren. En elke keer bleek het een pijnlijke confrontatie met de werkelijkheid. Het is artiestiek buitengewoon onverantwoord. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de verkoop ook behoorlijk ingestort is.
Maak een lekkere plaat, zonder enige pretentie. Want je bent een entertainer en je bent in ieder geval verre van een goede zanger. En dat is niet erg, want lekkere popplaten zijn populair en daar kun je een groot publiek mee plezieren en voldoende mee verdienen om je gezin te onderhouden...
Je platen zonder pretentie (Als Geen Ander, Luid & Duidelijk) zijn prima platen. Maar hoe pijnlijk waren Zien, De Waarheid en De Bestemming (alleen de titels al van die laatse 2 zijn heel hoogdravend!)...
Rood is een buitengewoon geslaagde wanprestatie, welke niet aan te horen is. Heel, heel, heel pijnlijk!![]()
Whehehe! Lees je eigen reactie nog eens, wil je?quote:Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef Liquidist het volgende:
[..]
sorrie? Wat een onzin
ik heb mijn 2 kaarten voor 55¤ per stuk kunnen verkopen. Kon helaas niet gaan wegens vakantie (en de kaarten had ik bij het afsluiten van een Orange abbo gekregen)
Er zit toch wel een puntje in, hoor.quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:15 schreef Domenica het volgende:
Wees maar niet te trots op die mooie verwoording van je, want het slaat nergens op!
Ik hoop dat jij en al die andere Borsato-liefhebbers eens doorkrijgen dat Marco steeds weer een trucje toepast. Met echte muziek of welke prestatie dan ook heeft het niets te maken! Muziek voor Daniel Dekker-publiek!quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:15 schreef Domenica het volgende:
[..]
Wees maar niet te trots op die mooie verwoording van je, want het slaat nergens op!
ik vind het meer een kwestie van smaak. Dus ik zie dus idd niet waarom Marco ons steeds voor de gek zou houden. Ik ben al jaren fan en vind dit een heel mooi, vernieuwend (Iets wat Marco ook altijd na probeert te streven) en een fris nummer van Marco. Erg gewaagd maar geslaagd, naar mijn mening!quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
[..]
Er zit toch wel een puntje in, hoor.
Het begin van het nummer is vintage Borsato, en al is het dan niet geniaal of wat dan ook, het is gewoon zijn ding.
Het tweede deel van het nummer is gewoon niet toepasselijk, en compleet flauw en ongeinspireerd in de verschillende genres die de schrijvers proberen te raken.
Ze hadden gewoon moeten uitbouwen op de stijl van de eerste nogwat minuut, daarna wordt het een mengelmoes van net niet muziek.
(De teksten zijn ook best wel slecht, maar op een uitzondering daargelaten, is dat ook iets wat echt bij Borsato hoort, flauwe huisvrouwenromantiek.)
quote:Marco nieuwste single, getiteld 'Rood' is een verrassende ouverture met niet alleen opnieuw een prachtige tekst, maar ook muzikaal een waar kunstwerk. Componist en tekstdichter John Ewbank vertelt hoe dit liedje tot stand is gekomen.
| "Marco vertelde me dat zijn nieuwe concertreeks de titel 'Symphonica in Rosso' heeft meegekregen. Me verdiepend in 'rood' en de associaties die ik met deze kleur kreeg, ben ik me als eerste over de tekst gaan buigen. Muziek kan een verhaal ook vertellen, dat doet het in 'Rood' overigens ook volgens mij, maar in dit specifieke geval wilde ik eerst de tekst helder hebben. Waar het over gaat is het volgende: de persoon in kwestie denkt bij rood vaak aan ellende, aan de beelden die op je netvlies terecht komen zodra je de tv aanzet. Oorlog, bloed, haat... allemaal zaken die je met rood kunt associëren. De hoofdpersoon besluit dat het vanaf vandaag anders zal gaan. Vandaag is rood een positieve kleur! In het lied zijn verschillende muziekstijlen verwerkt. Zo begint hij als een ballad, dan komt er tempo in, een rustpunt, en vervolgens gaat ' ie knallen. In een bepaald stuk hoor je de
'negatieve rood' ook heel goed. Vijfkwarts bombastisch, blazers, strijkers, van alles. En dat valt het stil. Dan komt de duw naar het meer dance gedeelte, zo van je loopt naar buiten, je schreeuwt het van de daken. Dance beat erin ook. Dan een Latin stuk, met drum, piano, trompet, gitaar... Oh ja, en Eric uan de Bovenkamp heeft een prachtig jazzstuk gespeeld. Echt heel mooi. De melodie is zeer uitnodigend, vertelt hetzelfde verhaal als de zanger. Het vraagt om het thema te beschrijven. Net als dat stuk in 'Ik kan het niet alleen', daarin hoor je in de muziek ook het gevecht van de vertolker, het gevecht wat hij met zichzelf heeft. 'Rood', volgens mij is het een nieuw onderwerp, het combineren van de muziekstijlen is vernieuwend en het feit dat het een ouverture van in totaal acht en een halve minuut is, met natuurlijk een radioknip voor de radiostations, is ook heel bijzonder. Ik ben ook tevreden over de manier waarop Marco het ingezongen heeft. We hebben er een paar dagen de tijd voor genomen, zodat Marco het eigen kan maken, het lied kan laten rijpen. Dat hoor je terug. Ik ben erg trots op het liedje. Het is een goed onderwerp. Kijk, zwart-wit, daar kun je weinig aan interpreteren, dat wil zeggen, daar hebben we allemaal min of meer dezelfde associaties bij. Bij rood heb je zoveel meer interpretaties. En deze persoon kiest voor de positieve kant. Heel Marco."
Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkrakenquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:
Je moet wel volslagen debiel zijn als je de tekst niet snapt...
Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!![]()
Ja, wees blij. Héél blijquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:
Je moet wel volslagen debiel zijn als je de tekst niet snapt...
Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!![]()
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:38 schreef Remzz het volgende:
[..]
Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkraken
Jij luistert alleen muziek met een boodschap zekerquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.![]()
Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...
Conclusie: Marco Borsato is stom!![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.![]()
Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...
Conclusie: Marco Borsato is stom!![]()
En dáár zit 'm nou juist de kneep...quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:42 schreef Skanqua het volgende:
(...)
Als een tekst zo bol staat van de clichés dan zou ik persoonlijk m'n geschreven velletje de prullenbak in mieteren. Helaas dacht John Ewbank daar anders over (net als bij de vorige nummers die 'ie schreef).
(...)
Dankzij vriendjespolitiek ja, niet iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Single gaat morgen pas in de verkoop en staat nu al op nr. 36 in de top 40
Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:14 schreef Antarcticas het volgende:
Nee hoor, dankzij Airplay en downloads...
Welnee.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:18 schreef Domenica het volgende:
[..]
Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doen![]()
Zegt heel veel over de Top 40, die stelt vandaag de dag ook niks meer voor (nouja, al jaren niet meer)...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Single gaat morgen pas in de verkoop en staat nu al op nr. 36 in de top 40
doel je nu op mij of snap ik hem niet?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:38 schreef Foxxy het volgende:
[afbeelding]
Er was iemand in dit topic die zei dat kaartjes niet gratis weg werden gegeven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |