quote:Van MarkG: Ik heb ook een tijdje last gehad van pijn in mn bicep en/of tricep (lastig te localiseren) na een tijdje spelen. Dit kwam vooral voor nadat ik een aantal maal geserveerd had en hield aan tot misschien 15 minuten na het tennissen. Hierna was het compleet verdwenen en had er met andere bezigheden ook totaal geen last van.
Wat ik heb gedaan is gewichten gekocht en hier een aantal oefeningen mee gedaan voor vooral de biceps. Na een tijdje had ik helemaal geen last meer van mijn arm tijdens en na het tennissen. Nu wil het soms weer even opkomen maar gelukkig niet meer zo erg als laat zeggen een half jaar geleden.
Dus misschien zijn oefeningen met wat gewichten (halters) een oplossing?
Lijkt mij inderdaad wel het beste om te doen, maar op zich zou je denken dat als je veel tennist je de arm op die manier ook wel traint...(misschien is het over een maand ook wel weg hoor, natuurlijk niet superveel getennist in de winter)quote:Van mijzelf:ik probeer nu inderdaad een beetje mijn armen te trainen door gewoon wat gewichten te liften met mijn armen ja. Nog speciale 'lift-oefeningen' die extra geschikt zijn in dat geval? (ik ben een fitness-leek)
ff een korte inleving wat het syndroom van Asperger ongeveer is.quote:Omgangsvormen die voor anderen vanzelfsprekend zijn, zijn voor mensen met het syndroom van Asperger vaak wereldvreemd en het is soms moeilijk voor hen om uitingen van emoties op een correcte manier te interpreteren. Zo is het voor hen bijvoorbeeld soms (maar zeker niet altijd) moeilijk in te schatten of iemand iets als grap bedoelt of juist serieus. Het tonen van de eigen emoties gaat soms ook zeer moeizaam. Deze problemen dragen ertoe bij dat mensen die aan het syndroom van Asperger lijden vaak maar weinig vrienden hebben.
Misschien dat dat iets is. Duidelijker zijn in wat wel en niet magquote:Ook praten ze vaak door als iemand anders aan het woord is. Het komt niet bij hen op om te bedenken: 'Iemand anders is aan het praten, moet ik nu niet stoppen?'. De stelling 'Ik moet mijn verhaal afmaken' overheerst de vraag 'Moet ik stoppen met praten'. Vaak heeft dingen zeggen als 'Ik ben aan het woord', 'Mag ik even?' en 'Doe je dat thuis ook?' weinig zin. Wanneer je heel erg duidelijk maakt dat je wilt dat ze stoppen met praten, doen ze het pas.
de N core is idd een lichter dan de Dunlopquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:40 schreef Norrage het volgende:
Ja, natuurlijk kan het ook door de forehand komen. Ik ontken dat ook niet. Vond het gewoon opvallend dat ze het niet echt over de forehand hadden. Naar een fysio gaan doe ik zeker maar gewoon nog geen tijd voor gehad.
En mouce, wat heb je in jouw geval gedaan met het racket? Een lichtere gekocht? Is op zich ook een optie natuurlijk. Ik kan me sowieso niet herinneren dat ik last had van iets elleboogachtigs met mijn vorige racket
Ik heb ook vaak pijn aan me schouder. Dat hij vast zit enzo.quote:Op woensdag 26 april 2006 22:42 schreef Norrage het volgende:
Ben dus naar de fysio geweest nadat het zondag echt mis was gegaan. Ik gaf uit voorzorg op bij mijn single (waar ik eigenlijk nog best goed speelde) want de pijn werd echt teveel en ik wilde het absoluut niet forceren.
Gelukkig is het nog absoluut niet ernstig en ben ik er RUIM op tijd bij dus binnen een week/2 weken ben ik er (als alles goedgaat) weer vanaf. Heb wat geluidsgel massage achtige dingen gekregen waarmee mijn blessure hopelijk wordt verholpen, en moet de komende week een paar keer langskomen om behandeld te worden.
Tip aan iedereen die tennisarm symptonen begint te krijgen: Wees er op tijd bij en wacht niet met maatregelen nemen!!!
Zelf ben ik, zoals ik in mijn vorige post al zei, redelijk zeker van het feit dat het gedeeltelijk aan de grip van mijn racket ligt. Daarbij zit mijn schouder ook redelijk vast (ook al jaren af en toe last van gehad) en kan dit bijgedragen hebben aan een verkeerde beweging en dus de tennisarm.
Je moet duidelijk zijn. Sommige mensen met Asperger kunnen niet tussen de zinnen lezen en snappen bv sarcasme (hoewel dat niet relevant is) niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:41 schreef nickybol het volgende:
Nog iets trouwens, ik weet niet of het hier helemaal op de goede plaats is. Ik ben trainer van een jongen waarvan ik sindskort weet dat hij het syndroom van Asperger heeft. Hij is 12 jaar oud. Hij speelt op redelijk niveau (top 50 t/m 12). Zijn tennis wordt heel erg gehinderderd door zijn mentale gebeuren. Hij wordt heel snel gefrustreerd als iets niet lukt en kan zich behoorlijk misdragen op de tennisbaan. Nou weet ik wel hoe ik hier bij gewone spelers mee om moet gaan, maar zijn er dingen waar ik bij hem extra op moet letten?
Mja ik bedoel opdrukkenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:03 schreef Norrage het volgende:
Pushups=opdrukken neem ik aan? Ik heb heel vaak last van het feit dat mijn schouder vast zit. Op zich wel een idee om wat te gaan opdrukken, wilde dat sowieso al doen...Ga sowieso wat meer fitnessen/oefeningen doen de komende tijd. Heb naar mijn mening iets te vaak kleine kwaaltjes/blessuretjes...maar eerst even mijn elleboog helen.
Doet me ontzettend denken aan mijzelf. Kan ook al snel last hebben van mijn rug dus vind het inderdaad erg aantrekkelijk om gewoon meer workouts te doen.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja ik bedoel opdrukken
Ik weet niet of het heel goed voor je elleboog is, maar voor mij deed het wonderen bij me schouder. Ik had namelijk vaak hetzelfde als wat jij hebt. Ook als ik begon met spelen dat me arm echt helemaal vast zat.
Ik moet zeggen dat het ook goed is voor je borstspieren![]()
Daarnaast doe ik elke dag sit-ups voor me houding en me buikspieren. Voornamelijk omdat ik ook snel last van mijn rug heb.
Dat zijn eigenlijk de enige oefeningen die ik doe. Zijn ook de zwakke punten van mijn lichaam. Mijn benen en alles wat daar bij hoort heb ik eigenlijk nooit last van. Zijn goed ontwikkelt bij mij. Maar mijn bovenlichaam is wat aan de zwakke kant.
TAM ?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:39 schreef erkel het volgende:
We moesten gister tegen de welbekende studentikoze kakclub uit Groningen, waarvan we uiteindelijk dik van verloren hebben (1-7)Grotendeels kwam dit doordat de mannen 2 niveau's beter waren dan onze mannen
Het waren namelijk 3'tjes in de 5e klas gemengd zondag, volgens mij horen die er niet helemaal thuis.
Ach ja, dit jaar gaat het vooral om prolongatie en daar krijgen we nog een hele kluif aan.
leuk detail: Tegenstander in de enkel schijnt nogal wat dubieuze moves gemaakt te hebben in een 'Temptation Island'![]()
Het zou dan juist extra stimulance moeten geven, niet?quote:Op maandag 8 mei 2006 21:46 schreef nickybol het volgende:
So what? Daar let je toch niet op als je tennist....
quote:Op maandag 8 mei 2006 21:46 schreef nickybol het volgende:
Nee, alleen wel last van bij het 'gezellig' onder elkaar zijn tussendoorquote:Op maandag 8 mei 2006 21:46 schreef nickybol het volgende:
Zou niet onterecht zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:48 schreef nickybol het volgende:
Een paar gratis consulten bij de psychiater voor die gast?
Is net dat beetje extra wat de nummer 1 dan heeft, wat soms heel zuur kan zijnquote:Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef Komakie het volgende:
Uiteindelijk 2-4 verloren
Wel tegen de bovenste trouwens. Met 4 3setters verloren. 2 gewonnen er 2 verloren. Het had eigenlijk makkelijk 4-2 voor ons kunnen zijn (achteraf gezien) maar het mocht niet zo zijn.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:15 schreef suus21 het volgende:
gravel is een drama; alleen maar lelijke hoge ballen, de ballen stuiten elke keer anders (en te hoog) en altijd worden er met ongelofelijke kutballen gespeeld zoals Dunlop. En geen een punt kun je fatsoenlijk afmaken; gravel is voor mensen die alleen maar kunnen rennen en alles kunnen terug bregen geen kont aan dus. Maarre ik heb wel alle 3 partijen zondag gewonnen op gravel maar het tennis was niet echt vermakelijk, alleen de mix; 6-0 6-0...
Ok, Federer kan uit de voeten op alle ondergronden, maar Nadal is een gravelbijter en 2de van de wereld. Zelfs jou geliefde Agassi (zou je dat niet eens aanpassen trouwens? de beste man is zowat bejaard!) is een goede graveltennisser.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:20 schreef suus21 het volgende:
toch is het zo...de beste tennissers van de wereld zijn geen echte gravelbijters...
Ik speel in Tilburg op het sportcentrum van de universiteit. Banen reserveren kan vanaf 3 dagen van tevoren. Je reserveert een uur (enkel) of 2 uur (dubbel). Als je meer dan een dag van tevoren bent is er meestal wel plek. Bovendien worden vroeg gereserveerde banen niet altijd geclaimd (kutstreek!) dan liggen er gewoon banen vrij die je kunt pakken. Soms is er competitie of toernooi, dan kun je de banen niet op. Voorwaarde voor een lidmaatschap is wel dat je student bent of pas afgestudeerd (in Tilburg). De contributie is veel lager dan bij TCT en de kantineprijzen tenminste van kantine-niveau. Het zijn wel kunstgrasbanen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:22 schreef Tennis-boy het volgende:
Tennis je vaak vrij in je tennisclub? Ik zit bij de Tilburgse tennisclub en hier is vaak zo druk dat we nauwelijks vrij kunnen tennissen. We hebben slechts 13 banen, dat is wel erg weinig voor een club met ruim 800 leden. Als we gaan enkelen, kunnen we na een half uur weer worden afgehangen als de banen vol zijn. Dubbelen een uur. Kan je in je tennisclub makkelijk vrij spelen? Hoe zijn de regels bij jullie als de banen vol zijn? Is er een andere Tilburgse tennisclub waar je ‘s avonds makkelijk kunt vrijspelen?
Volgend jaar is ver vooruit voor iemand die nog niet zo lang bezig is, zoals ik.quote:Op maandag 22 mei 2006 08:58 schreef Chriz2k het volgende:
Volgend jaar een team hoger voor jou dus, XL?.
Hebben jullie dat niet? Daar staan de studentenverenigingen toch wel om bekend. Het aantal activiteiten buiten het tennis om, maar ook aan tennis gerelateerd is het niet misselijk. Afgelopen week nog een back to the champions-trophy gespeeld. Helemaal in het wit, met foute zweetbanden en houten rackets tennissen. Was echt gaaf.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:15 schreef Norrage het volgende:
Wat is je ranking dan nu eigenlijk, zo aan het eind van de competie dit jaar?
[...]
(En andere leuke activiteiten die ook wel ontbreken in zo'n niet serieuze studentenclub)
Zo'n toernooi hebben wij ookquote:Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef XL het volgende:
[..]
Hebben jullie dat niet? Daar staan de studentenverenigingen toch wel om bekend. Het aantal activiteiten buiten het tennis om, maar ook aan tennis gerelateerd is het niet misselijk. Afgelopen week nog een back to the champions-trophy gespeeld. Helemaal in het wit, met foute zweetbanden en houten rackets tennissen. Was echt gaaf.
Als we het een week eerder hadden gedaan was ik er competitie mee gaan spelen. De week voor dat toernooi was de tegenstand (en dat wisten we van tevoren) zo onthutsend zwak dat ik het wel aangedurfd had. Met name bij de service is dat houten racket heerlijk. Direct ook fantaseren over een team wat we laag inschrijven en daar dan allemaal met hout gaan spelen. Blits roze en groene kleding erbij..... Megafout en doen alsof het normaal isquote:Op maandag 22 mei 2006 15:53 schreef Komakie het volgende:
Met zo'n houten racket spelen is namelijk nog best moeilijk
Conners speelde ook nog met een houten racket en had ook een dubbelhandige backhand... Dus wat zeuren ze nouquote:Op maandag 22 mei 2006 16:02 schreef XL het volgende:
[..]
Als we het een week eerder hadden gedaan was ik er competitie mee gaan spelen. De week voor dat toernooi was de tegenstand (en dat wisten we van tevoren) zo onthutsend zwak dat ik het wel aangedurfd had. Met name bij de service is dat houten racket heerlijk. Direct ook fantaseren over een team wat we laag inschrijven en daar dan allemaal met hout gaan spelen. Blits roze en groene kleding erbij..... Megafout en doen alsof het normaal is
Mijn dubbele backhand kreeg wel hevige kritiek, dat paste niet bij het toernooi. Ik moest maar enkelhandig slaan
ehm... nofi maar dat is al ff bekendquote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:32 schreef Norrage het volgende:
Verplaats je je competitie eenmalig van zondag naar zaterdag, zeggen ze dat het zondag wel "zonnig" wordt en morgen 90% kans op regen -_-
drie weken geleden al verzetquote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Conners speelde ook nog met een houten racket en had ook een dubbelhandige backhand... Dus wat zeuren ze nou
Wij gaan trouwens de mini-tennis-clubkampioenschappen organiseren. Ook altijd leuk toernooi
[..]
ehm... nofi maar dat is al ff bekend
Keek gisteren overdag nog op www.weer.nl en toen zag ik tot mijn grote verheuging dat het zondag droog blijft.
Aan de andere kant, ik heb door dit klote weer al anderhalve week niet kunnen spelen
Hehe gewoon er om klaverjassen manquote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:32 schreef XL het volgende:
Vandaag laatste wedstrijd, maar met deze regen kan die wel eens een paar dagen duren.
We staan 6de in een poule van 7
We staan 2 punten achter op nummer 4 & 5 en we spelen tegen nummer 5.
In speelster in ons team is zo zwak dat haar partij bij voorbaat puntverlies is, we gaan dus voor 1-4. Helaas spelen we uit, dus van supporters moeten we het niet hebben. Ook nog eens op gravel, dus de regen kan de dag aardig verpesten (niet zoals vorige week in de stromende regen spelen). Dobbelstenen en kaartspelletjes zitten al in de tennistas
Ik heb me ook direct opgegeven voor het toernooi daar, de zojuist besproken barvrouw nodigde me uit. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Toernooi begint 9 juni al, speel dus maar 1 categorie.... moet natuurlijk wel gewoon blijven studeren. Ze schijnen goede feesten te geven, gelukkig is het maar een kilometer of 5 a 10 fietsen. Ga er heren dubbel 7 spelen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:51 schreef Norrage het volgende:
Nou wij hebben het afgespeeld hoor vandaag, in de regen, op een glibberige hardcourt baan...Maar we vonden dat de dubbels er niet zo heel veel nadeel van ondervonden
Wel weer dik verloren, maar ik was gewoonweg snipverkouden, ik was na een set echt doodopJammer...
En nu zit het er weer op voor dit jaar. Op naar de toernooien
hehe en een leuke barvrouw helpt dan ook wel meequote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb me ook direct opgegeven voor het toernooi daar, de zojuist besproken barvrouw nodigde me uit. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Toernooi begint 9 juni al, speel dus maar 1 categorie.... moet natuurlijk wel gewoon blijven studeren. Ze schijnen goede feesten te geven, gelukkig is het maar een kilometer of 5 a 10 fietsen. Ga er heren dubbel 7 spelen.
Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:52 schreef Komakie het volgende:
Ik heb in 2 toernooien ingeschreven. HE3 en HE4 in 1 toernooi en HE4 en HD4 in een ander toernooi.
Moet er nog een paar inschrijven maar het begin is er.
Zal wel een paar aardige resultaten moeten neerzetten om van die hatelijke 4.9 af te komen
Had ik trouwens net een lekker gevoel over gehouden aan mijn laatste competitiewedstrijd. Nou ben ik eergisteren en gisteren een beetje gaan trainen.
Maar nou heb ik sinds eergisteren al last van me voet. Eerst was het niet zo erg waardoor ik er gisteren nog wel ff mee heb getennist. Vandaag was het zo erg dat ik bijna niet meer normaal kon lopen.
Ik heb een soort stekende pijn boven mijn linkerenkel aan de buitenkant. En dan loopt het via het bot een stuk omhoog. Daarnaast voel ik net zo'n stekende pijn onder me enkel op de rand van me voet (ook aan de buitenkant)
Ik ga morgenvroeg dus gelijk ff naar de doktor want dit is echt niet goed volgens mij.
Mijn enkel is al niet mijn sterkste punt, dus ik moet er altijd een beetje voorzichtig mee zijn en ik heb al sinds het begin al last van mijn enkel door een snowboardblessure (ben soort van door me enkel gegaan met snowboarden)
Ik hoop dat het niet te ernstig is want zoals ik al zei moet ik een paar goeie resultaten meerzetten anders wordt ik gewoon volgend jaar 5 in de single. Iets waar ik echt geen zin in heb...
Zo veel geld is er niet te winnen in de 5quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:28 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...
En ach, als je 5 wordt kan je volgend jaar toch heel veel geld winnen in de toernooien?.
Ohja?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:53 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast krijg je bij sommige 3 en 4 toernooien rondegeld waardoor je dan vrij snel uit de kosten bent als je een rondje wint
Niet bij alle toernooien natuurlijk, maar als je de toernooien een beetje goed uit zoekt dan is het wel zo.quote:
Ohja, dat is waar, daar had ik zelf ook aan meegedaan vorig jaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:43 schreef erkel het volgende:
Hier in het noorden van het land zijn ook van die Masters, maar dat is aan het eind van het seizoen pas. Dan word er gekeken naar de best geklasseerde spelers van elke categorie en die moeten dan maar bepalen wie de beste speler van elke categorie is.
Af en toe nog een beetje tennissen iigquote:Op zondag 4 juni 2006 21:37 schreef nickybol het volgende:
Wat doet Edwin Kempes eigenlijk tegenwoordig in het leven?
Ach, gewoon met niets te verliezen de wedstrijd in gaan en kijken hoe ver je komt. Misschien moet hij wel halverwege opgeven met een blessure ofzo. Je weet het soms nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook een vervelende loting. Mijn wedstrijd vandaag moet ik kunnen winnen, en daarna zou ik tegen een 5.3 moeten, in de HE7
Hij begon het jaar als 7, vandaar dat ie mee kan doen, maar was kennelijk wat te goed voor die ranking...
Hij is ook eerste geplaatst, en daar moet ik dus tegen als ik de 2e ronde haal...(denk je aan HE7 mee te doen en wel kansen te hebben ver te komen)...Maar ja, wie weet ben ik in topvorm en kan ik wat presteren dit toernooi. Op zich kan ik wel meekomen met 5jes.
Moet het in ieder geval niet bij voorbaad gewonnen geven zoals ik eerder dit seizoen deed tegen een 5jeEn natuurlijk winnen van die eerste ronde is ook wel een beetje belangrijk
![]()
Net jammer, want de #2 geplaatst is gewoon "maar" 6.3, en ik 6.6...Dus die ene is best wel te goed. (Is ook #2 geplaatst in de HE6)
De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
btw ik had nog een discussie met iemand over de ondergrond van tennisverenigingen. Die man dacht dat binnen 10 of 15 jaar alle verenigingen op alternatieven voor gravel spelen. Dus kunstgras of Smashcourt oid.
Ik denk van niet omdat de "belangrijkere" en grotere verenigingen altijd (of voorlopig iig) op gravel blijven spelen omdat anders de betere spelers naar andere verenigingen gaan.
leuke discussie wel
Dat was ook een beetje wat al zei.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:42 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.
Maar de grotere verenigingen zullen wel bij gravel blijven zolang ze het onderhoud nog voor elkaar kunnen krijgen, dat is vaak het probleem bij kleine clubs.
Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:51 schreef nickybol het volgende:
Nou veel beterschap. In ieder geval raadzaam om ter preventie te trainen en het toernooi te spelen met een enkelbandage.
Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doen) zoals die topspelers ook wel hebben. Die zwarte banden om hun enkels...
ik weet nog niet of dat verstandig is om standaard te hebben. Volgens de huisarts zou je op die manier je enkel laten verzwakken. Aan de andere kant zijn de meningen er over verdeeld.
Ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:13 schreef nickybol het volgende:
[..]
Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.
Woooohooo!!!!!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:58 schreef XL het volgende:
Finale clubkampioenschappen helaas verloren.
Vandaag was ook de eerste ronde van een serieus toernooi, die is wel gewonnen. 6-1, 6-1. Volgende tegenstander zijn als eerste geplaatst en op papier veeeeeel te sterk voor het schema.
Dat doe je zeer goed inderdaad, respectquote:Op woensdag 14 juni 2006 02:35 schreef XL het volgende:
Tjonge wat een gave partij. De adrenaline giert nog door mijn lijf. Kan in ieder geval niet slapen.
Als de ballen harder op je afkomen kan je gewoon meeslaan en ben je ook automatisch meer geconcentreerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:05 schreef Tennis-boy het volgende:
Gisteren gehusseld. Ik ben van niveau 7/8, en speelde in herendubbel samen van een man van niveau 7 tegen de tegenstanders van niveau 6 en 7/8. Ik speelde erg goed. Ik hou wel van hoge baltempo's. Daarna mixdubbel van niveau 8. Ik speelde minder goed. Zelfs de trage ballen sla ik uit of in het net. Hoe kan dat nou dat ik bij hogere niveau beter speel dan lagere niveau? Zo ging dat ook bij de vorige keren.
De opmerking van die gasten ook achteraf:quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:06 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat doe je zeer goed inderdaad, respect.
Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.quote:Tjonge, het is best lastig om tegen jullie goed te spelen
Op hoger niveau is dat ook ongebruikelijk hoorquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:27 schreef XL het volgende:
[..]
De opmerking van die gasten ook achteraf:
[..]
Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.
Je hebt waarschijnlijk in die enorme hitte gespeeld, of niet? Je zag bij de wedstrijd van het Nederlands voetbal-elftal ook dat nota bene de keeper last kreeg van kramp. Terwijl de inspanning van de keeper toch zeker minder groot lijkt dan die van de gemiddelde veldspeler. Na die wedstrijd las ik ook verschillende mogelijke verklaringen waaronder vocht-tekort een de meest voorkomende was. Als ik met dit hete weer moet spelen ben ik al de hele dag water aan het drinken en drink ik ook tussen elke 2 games.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hallo!
Nog nooit gepost hier, maar zit met 'n vraagje.
Ik speel momenteel een toernooi, DamesEnkel categorie 8.
Moest gister de eerste ronde spelen.
Het begon allemaal dik prima, het niveauverschil was groot, eerste set met 6-1 gewonnen.
Tweede set stond ik met 2-1 voor, waarna ik last kreeg van kramp in mijn lies en in mijn rechterbovenbeen. Echt heel extreem. Al het loopwerk deed me pijn!
Op gegeven moment stond ik gewoon met tranen op de baan, wedstrijd ff gestaakt, kwam Fysio bij, moest op m'n buik op 'n bankje gaan liggen en ze ging het een beetje los proberen te masseren.
Daarna ging het wel wat beter, en heb de wedstrijd uiteindelijk ook wel gewonnen(6-1, 4-6, 7-6), maar ik moet morgen de volgende ronde, kwartfinale, spelen, en ik weet niet of ik dat wel vol ga houden.
![]()
Er stonden een aantal mensen van m'n vereniging aan de kant en die zeiden op een gegeven moment ook: je weet dat de volgende stap een spierscheur is hé.. als het niet gaat móét je opgeven. Maar... ik krijg het niet over m'n hart om op te geven voor morgen.![]()
Iemand nog tips? Bepaalde balsem die de spieren warm houdt en die jullie goed bevalt?
Wat kan ik vandaag doen en wat kan ik er dan morgen tijdens de wedstrijd op smeren?
Alvast bedankt! beetje lang verhaal gewordenZonnestraaltje.
Het idee was natuurlijk ook situaties veroorzaken, waar zij als ervaren en betere spelers niet eerder in terecht waren gekomen. Dat wisselen pakte dan ook de eerste paar keer bijzonder aardig uit. De bal werd zowat aangespeeld op de wisselende netspeler, die vervolgens lekker kon uithalen op de voeten van de netspeler waar hij ineens recht tegenover stond. Toen de truc zijn kracht ging verliezen was dat geen kwalijke zaak want dat geen de rally gewoon rechtdoor verder. Je kijkt elkaar als netspeler wat ongemakkelijker aan, maar dat kon ik ook beter uitbuiten dan mijn tegenstander.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Op hoger niveau is dat ook ongebruikelijk hoor.
Lijkt me er ook wel droog uitzien trouwens, midden in de rally opeens wisselen.
Bedankt voor je reply!quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:40 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk in die enorme hitte gespeeld, of niet? Je zag bij de wedstrijd van het Nederlands voetbal-elftal ook dat nota bene de keeper last kreeg van kramp. Terwijl de inspanning van de keeper toch zeker minder groot lijkt dan die van de gemiddelde veldspeler. Na die wedstrijd las ik ook verschillende mogelijke verklaringen waaronder vocht-tekort een de meest voorkomende was. Als ik met dit hete weer moet spelen ben ik al de hele dag water aan het drinken en drink ik ook tussen elke 2 games.
Daarnaast kan het geen kwaad om uit voorzorg een goede warming-up voor je wedstrijd te doen. Niet inslaan maar even een rondjes om de baan lopen en even goed stretchen.
Jou spieren zijn al wel herstelt van dat potje voetballen hoor. Tenzij je echt een spierscheuring gehad hebt ofzoiets maar ik neem aan van niet aangezien je er tussendoor niet veel last van gehad hebt (:?)quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply!
Gistermiddag om 17 uur, baan lag deels in de schaduw.
Drink wel ontzettend veel. Alleen tijdens de wedstrijd al minstens 3 liter water/extran/ranja etc.
De fysio dacht dat ik misschien niet genoeg zout had binnen gekregen..
Maar vorige week woensdag heb ik meegedaan aan een voetbaltoernooi, was ik bijna vergeten te vertellen. Ik was helemaal er in op gegaan, in het voetballen, had na die tijd ontzettend last van alle spieren in m'n lichaam. Zowel in m'n benen als in m'n armen en zelfs in m'n buik (ribben ook!). (met voetballen gebruik je dan natuurlijk ook heel andere spieren en ander soort conditie dan met tennissen!)
Dus misschien dat het daar van komt.. dat de spierpijn bij m'n dijen nog niet 100% over was..
Maar het voetbaltoernooi was woensdag.. en m'n tennispartij was gister!
Je weet niet hoe jij je racket eerst vast hadquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:42 schreef Tobbert het volgende:
Mensen, ik heb problemen met de grip van mn tennisracket, van de 1 op de andere dag hield ik mn racket verkeerd vast en nu sla ik soms hele rare ballen. Ik heb moeite om mn oude grip weer terug te pakken zodat ik weer op mn oude niveau kan tennissen, heel raar allemaal, maar ik denk teveel na met hoe ik een bal moet slaan
Ik drink altijd veel. Maar bedankt voor de tipquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:
Veel water drinken. Niet alleen op de dag van de wedstrijd maar gewoon in het algemeen. Dat is beter voor het behoud van je spieren. Uberhaupt voor je lichaam.
anyway, altijd tussen games door blijven drinken.
Dat zitten tussen de games daarmee moet ik mezelf echt streng toespreken idd dat ik dat wel doe. Zeker als de tegenstandster het (net als ik vaak) niet echt nodig vind om telkens te gaan zitten. Maar 't is m'n recht om daar gebruik van te maken, dat weet ik.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:Genoeg tijd nemen tussen punten en tussen de games (bij de wissel gewoon ff gaan zitten. Is niets mis mee) Goed je spieren blijven strekken tijdens de wedstrjid.
Probeer niet helemaal koud aan de wedstrijden te beginnen maar van te voren even rustig een rondje warm te lopen..
Ik heb al een soortgelijk iets gekregen van m'n huisgenote. M'n hele been voelt nu alsof ie in dequote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:Dingen als Perscindol en SRL werken tussen wel voor het herstel van je spieren.
Gewoon te koop bij de drogist enzo.
Ik heb geen spierscheuring gehad inderdaad. Heb met het voetballen vorige week helemaal nergens last van gehad.. enkel van moeheid na een tijdje.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jou spieren zijn al wel herstelt van dat potje voetballen hoor. Tenzij je echt een spierscheuring gehad hebt ofzoiets maar ik neem aan van niet aangezien je er tussendoor niet veel last van gehad hebt (:?)
Ik train sowieso wekelijks drie keer met tennissen. Speelde eerst ook competitie, maar die's een paar weken geleden afgelopen. Dus m'n spieren zijn een wedstrijdje wel gewend... dacht ik tenminste..quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef Komakie het volgende:Maar je traint wel een beetje tussendoor. dus soms een stukje hardlopen of regelmatig tennissen ofzo. Als je ongetraind ineens hele grote inspanning gaat doen, is natuurlijk niet bevordelijk voor je spieren.
Ik weet niet of je ook tennislessen hebt? Want in dat geval zou ik je trainer even vragen, ten eerste omdat die er veel verstand van heeftquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:42 schreef Tobbert het volgende:
Mensen, ik heb problemen met de grip van mn tennisracket, van de 1 op de andere dag hield ik mn racket verkeerd vast en nu sla ik soms hele rare ballen. Ik heb moeite om mn oude grip weer terug te pakken zodat ik weer op mn oude niveau kan tennissen, heel raar allemaal, maar ik denk teveel na met hoe ik een bal moet slaan
Altijd kutquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:59 schreef Norrage het volgende:
Leuk...Ik in de regen en in de bus naar mijn toernooi. Verwachtend dat het wel ging stoppen met regenen (en dat ging het later ook), werd ik midden in de file gebeld dat ik toch pas de volgende dag hoef te spelen..Voordat ik uberhaupt uit de bus kon stappen was ik 45 minuten (extreme spits :/) verder...Toen maar de bus terug willen nemen....en komt deze een UUR!!!!!!! (ja een uur) te laat....
ben ik dus 2 uur kwijt aan alleen maar op en neer rijden met de bus, en heb niet eens getennist...
Niet als het een bijtertje is die alles terugheeft.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:43 schreef Norrage het volgende:
Mag dan dus tegen een 11-jarig gastje...Moet toch wel te doen zijn??
Reken er maar niet opquote:Hij zal in ieder geval bang voor me zijn
Naar voren laten komen, lobje, weer een puntquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Norrage het volgende:
Dat had ik ook al als mijn tactiek uitgedacht
Ik hoop dat je niet te vroeg moet gezien het tijdstip dat je dit postquote:Op zaterdag 17 juni 2006 04:27 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik zit in de halve finaleeee!
Yeah! Kwartfinale donderdag was niet heel moeilijk, 6-2 6-2
Ben heel benieuwd, moet morgen tegen de eerst geplaatste, waar mijn teamgenootje (van competitie) bijna van gewonnen had, en in principe speel ik beter dan mijn teamgenootje, aldus mijn trainer.![]()
Nee, moet om 18 uur.. Had gister een bruiloftquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet te vroeg moet gezien het tijdstip dat je dit post
anyway, hoe gaat het verder met de fysiek? geen last meer van gehad? Onze raad opgevolgd?
Tweede partij verplaatst naar morgen 9:00... omdat de partij van 18:15 pas om 20:30 begon en pas om 23:00 klaar was. Wel gewonnen, enige biertjes gedronken en nu moeten we morgen veel te vroeg weer. Setstanden 5-7, 6-3, 6-1.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:20 schreef XL het volgende:
Ik zit dus ook in het finaleweekend. Zit echter nog niet in de halve finale, maar het toernooi is nogal zwaar bezet en er is tegelijkertijd ook een serieus ranglijst toernooi. Kortom de banencapaciteit liet te wensen over. Moet dus vandaag bij winst 2 partijen spelen en helaas kort achter elkaar. 18:15 en 20:30. De vorm bij ons is fantastisch, donderdag op de club nog een trainingspartij gespeeld waarin ik als zware underdog weer een overwinning uit het vuur sleepte. Mochten we de finale halen, dan is de kans groot dat we daarin dezelfde tegenstanders treffen als op de clubkampioenschappenfinale vorige week.
Had je dan geen afdruk? Of was het op kunstgras?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:56 schreef Norrage het volgende:
Tot op 3-2 ik een bal van hem uit gaf waarvan hij toch echt dacht dat ie in was.
Hardcourt hequote:Op zondag 18 juni 2006 09:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Had je dan geen afdruk? Of was het op kunstgras?
Ik heb in ieder geval mijn partij in de eerste ronde gewonnen met 4-6 6-1 6-3
Ja, dan wordt het lastigquote:
Ik heb het gemerkt muhahaquote:Op zondag 18 juni 2006 10:28 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig.
Maar gewoon altijd je poot stijf houden dan, de ontvangende partij heeft altijd gelijk in zo'n geval.
Normaal doe ik dat ook maar dit was inderdaad een belangrijk punt en ik gaf de bal meteen uit...Hij ging alleen beweren dat ik mijn vinger omhoog stak om te zeggen dat de bal echt in was...dus vanaf dat moment begon hij hard te foeteren op mijquote:Op zondag 18 juni 2006 11:13 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon een keer niet moeilijk doen en een let spelen. Het is maar een puntje en van 10 minuten ruzien wordt je ook niet beter. Behalve als het een belangrijk punt is natuurlijk.
Het was geen drankprobleem hoor. We kwamen om 23:00 van de baan dronken een ice-tea en 2 (max. 3) biertjes met de tegenstander terwijl we nakletsten over de partij en de partij bekeken van de potentiele tegenstander in de finale. 23:00 van de baan, 40 minuten fietsen van het tennispark en 0:40 hier posten. Langer dan een uur na de wedstrijd zijn we dus niet gebleven, ik denk dat die 2 biertjes er toch echt voor zorgen dat je rustiger slaapt dan wanneer je warm van het veld je bed instapt. Sowieso vind ik het een sociale verplichting om nog even met je tegenstanders te ouwehoeren. 10 bier de avond voor een wedstrijd is wat anders, maar hier snap ik echt het bezwaar niet van.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:41 schreef nickybol het volgende:
Als je die enige biertjes nou eens weglaat. Als ik dat bij mijn spelers zou merken...
Nou ik speel bloedfanatiek en neem het echt serieus, maar ik doe het wel voor mijn lol. Niet om mijn brood mee te verdienen. Bovendien speel ik net een jaar, met bijbehorend niveau. Ik denk dat je trots zou zijn als je een leerling van 23 (beginner) hebt die binnen het jaar de halve finale van een sterk bezet zeventoernooi haalt.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:07 schreef nickybol het volgende:
Je wilt het effecten van 2 a 3 biertjes op je lichaam niet weten....doodzonde, dan neem je jezelf als sportman niet serieus.
Conclusie: Altijd minstens 2 dezelfde rackets bij je hebben.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Halve finale verloren.![]()
Eerste set wel gepakt, 6-4 voor mij. Begin tweede set knapte m'n bespanning, had wel 'n tweede racket mee maar dat is 'n compleet ander ding.
Tweede set 2-6, derde set 0-6.
![]()
Ik had m'n zinnen best letterlijk op het kampioenschap gezet.![]()
Ik zag de finale... en dat meisje waar mijn tegenstandster uit de halve finale tegen moest, die speelde zo zachtjes, zo voorzichtig..FRUSTRATIE!
![]()
Inderdaad, ik kan voor geen flikker tegen m'n verlies.![]()
Die conclusie had ik idd ook getrokken inmiddels.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Conclusie: Altijd minstens 2 dezelfde rackets bij je hebben.
300 euro?quote:Op maandag 19 juni 2006 15:58 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Die conclusie had ik idd ook getrokken inmiddels.
Maar het racket dat ik heb was een kleine 300 euro, en ik ben student.Dus hij mag binnenkort wel even in de aanbieding komen bij de intersport ofzo
Nou... een racket van Prince..quote:
Als ik maar genoeg tennis sla ik ze elke week wel kapotquote:Op maandag 19 juni 2006 18:30 schreef nickybol het volgende:
Ik ben zelf iemand die vrij gevoelig is voor bespanningsverschillen, 1 of 2 kilos kunnen bij mij al behoorlijk wat verschil maken, dus ik bespan de rackets die ik zelf het meeste gebruik elke 2 a 3 weken.
1 of 2 per week?quote:Op maandag 19 juni 2006 18:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als ik maar genoeg tennis sla ik ze elke week wel kapot
Als ik een beetje ver kom in een toernooi dan lukt het makkelijk om er 1 of 2 per week kapot te slaan.
Als ze er al langer inzitten bespan ik ze trouwens opnieuw als ik er serieuze wedstrijden mee ga spelen.
Heb zelf ook vrij snel last van spanningsverschillen....
Btw Zonnestraaltje, niet tegen je verlies kunnen is alleen maar een goeie eigenschap. Zolang je er maar niet door gaat vals spelen ofzo.
Ik sloeg ze er eerst ook vrij vaak doorheen als ik vrij regelmatig speelde, was zo'n gele kirsbaum(?) snaar geloof ik. Nu een ander snaartje erin liggen, wat lekker speelt en ook nog eens 10x langer meegaatquote:Op maandag 19 juni 2006 18:52 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
1 of 2 per week?.
Doe je goed, ik sla er meestal 1 per 2 maanden stuk.
3 sets?quote:Op maandag 19 juni 2006 22:31 schreef Vector_SLD het volgende:
Vandaag gewonnen met 7-6 4-6 6-3 van een vijfje
Tja, ben 't gewend en vind 't een heerlijk racket.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:19 schreef nickybol het volgende:
Argh, hoe kun je in godsnaam met zo`n oversized ding spelen?
Was ook mijn eerste keer in tien jaar tennis dat ik een bespanning doorsloeg, vandaar ook mijn verbazing tijdens de wedstrijd.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:26 schreef Norrage het volgende:
haha...das ook kut...maar 300 euro??? En dan de bespanning zo snel door? (Ik weet dat het niet zo heel veel te maken heeft met het racket, maar toch wel een beetje :p, en dames slaan toch wel wat minder hard)
Ik heb zelf eigenlijk pas 1 keer een bespanning doorgeslagen, meestal vind ik het al snel dubieus worden en laat ik het weer opnieuw bespannen voordat het misgaat
Idd, ben ik het mee eens.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
Btw Zonnestraaltje, niet tegen je verlies kunnen is alleen maar een goeie eigenschap. Zolang je er maar niet door gaat vals spelen ofzo.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:12 schreef XL het volgende:
Whehehe... net een flauwe partij gespeeld.
Twee ronde single.
* knip *
Winst. Whehehe.
Degene die de service bij 5-6 ontving inderdaad.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:36 schreef bergkampf het volgende:
of de gene die ontvangde in die game?
Doe dat, want van fenomenen, vakmannen en fanaticussen kunnen we niets leren als we niet weten waar ze het over hebbenquote:Op zondag 25 juni 2006 21:48 schreef nickybol het volgende:
Vandaag lezing van Robert Lansdorp gehad, wat een man zeg! Wat een fantastische man, wat een fenomeen, wat een vakman, wat een fanaticus! Ik zal nog wel een keer wat meer vertellen.
4quote:Op maandag 26 juni 2006 10:22 schreef Centurion_NL het volgende:
Wat speel je zelf dan?
haha dat is wel grappig. Weet je nog dat we een tijdje geleden een discussie over het zo hard trainen dat je op een gegeven moment staat te kotsen naast de baan. Dat dit niet goed voor je was enzo. Wel grappig dat die man zich daar wel van bediend (niet bewust, maar wel iemand totaal tot het uiterste laten gaan)quote:Op maandag 26 juni 2006 11:20 schreef nickybol het volgende:
Hij vertelt in detail hij deze spelers heeft opgeleid. Fameus is zijn discipline. Hij heeft altijd een grote kar met 500 ballen en probeert zijn spelers soms tot het uiterste te pushen, tot ze staan te kotsen op de achterlijn. “50 at the baseline” en “100 at the baseline” en “200 at the baseline” zijn drills die hij veel gebruikt, waarbij hij de spelers van hoek naar hoek stuurt. Robert Lansdorp is een drillmaster. Hij zweert bij het aangeven van ballen, wat hij met een ongelooflijke precisie doet. Hij staat bekend om het veelvuldig uitschelden van zijn spelers, met krachttermen die hier niet genuttigd mogen worden. Prikkelen van zijn spelers noemt hij het.
Hier ben ik het niet mee eens.quote:Een ander iets waar Robert Lansdorp erg bekend om staat, is zijn ouderwetse, manier van het aanleren van de basisbeginselen, de fundamentals. Dat is waarschijnlijk niet erg interessant om hier voor de gemiddelde leek te beschrijven, maar persoonlijk voor mij erg boeiend. Hij besteed veel aandacht aan deze fundamentals en zweert bij herhaling: duizenden ballen slaan, op precies dezelfde, monotone manier. In extreme grips gelooft hij niet, hij is absoluut geen voorstander van de grips die spelers als Nadal gebruiken. Ook valt op dat hij geen voorstander is van minitennis. Een minitennis warming-up voor spelers noemt hij totale onzin, omdat je in het minitennis de bal niet slaat maar drukt over het. Je krijgt geen goed gevoel voor het slaan door een bal, en voor de lijnen. Ook over minitennis voor kinderen is hij niet erg positief. Hij noemt het een goede manier om ze bij de sport te krijgen, maar geen methode om ze te leren tennissen.
1Over de pedagogische verantwoordelijkheid van Robert Lansdorp valt natuurlijk te twijfelen. Ik ben niet een trainer die mijn leerlingen laat kotsen op de baan, ik vind de opvatting "helemaal tot het uiterste gaan" ouderwets, en niet meer passen in de moderne trainingsleer. Maar Robert Lansdorp doet het, dat is zijn goed recht, en hij heeft er succes mee. Met vier nummer 1 van de wereld heb je natuurlijk wel enigzins recht van spreken. Vergeet niet dat de mensen die bij Lansdorp komen echt op en top gemotiveerd zijn, en dat hij maar 1 doel heeft: het allerbeste uit een speler halen. Dat is natuurlijk wel een iets andere praktijk dan dat er op de meeste Nederlandse verenigingen en tennisscholen gebeurd.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:03 schreef Komakie het volgende:
[..]
1haha dat is wel grappig. Weet je nog dat we een tijdje geleden een discussie over het zo hard trainen dat je op een gegeven moment staat te kotsen naast de baan. Dat dit niet goed voor je was enzo. Wel grappig dat die man zich daar wel van bediend (niet bewust, maar wel iemand totaal tot het uiterste laten gaan)
[..]
2Hier ben ik het niet mee eens.
Ik ben geen tennisleek ofzo (hoewel ik geen tennistrainer ben. maar weet wel veel van methodisch opbouw door mijn ervaring als snowboardleraar) en ik krijg er altijd wel voordeel uit als ik begin met even rustig minitennissen.
je moet ook niet zo zeer de bal over het net heen drukken maar gewoon heel rustig je slag af maken. Dan ben ik er van overtuigt dat het daarna zijn voordelen heeft bij het spelen.
Maar goed, dat is mijn mening
3Het lijkt me trouwens echt geweldig om een keer een seizoen lang training te krijgen van zo'n trainer. Gewoon iemand die echt je op het hoogste wedstrijd niveau kan trainen.
Ik zou wel eens willen weten hoe ver ik dan zou komen. Als ik nu niveau 4 heb en dan zien hoe ver je groeit als je een seizoen (dus eerst een winter en dan een zomer) bij hem training hebt gehad. Ik denk dat je echt veel beter speelt. 2 of 3x per week trainen ofzo.
Nou heb ik al op hoger niveau gespeeld dan dat ik nu doe en ik weet zeker dat ik daar nog overheen kan.
Zou me erg interresant lijken. Als ik ook niet elke winter in het buitenland zat zou ik het ook zeker een trainer zoeken (wel natuurlijk gewoon met groepstrainingen. prive zou op mijn niveau nergens op slaan en veel te duur worden) waar ik kan meetrainen met goede spelers en dan kijken hoe ver ik kan komen. 3 worden, of misschien zelfs een keer een plaatsje in een A-toernooi krijgen (door kwalificatie te spelen bijvoorbeeld) zou wel een ultieme beloning zijn
jaquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:52 schreef Centurion_NL het volgende:
[..]
Hmm, lekkere partijen om te spelen nietwaar![]()
Maar voor de rating van de spelers maakt 't wel uit of je een walkover geeft of 0-6 0-6 van maakt.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:28 schreef Komakie het volgende:
Of je nu een walkover geeft of dat je er 6-0 6-0 van maakt, de ploeg die opgeeft heeft 0 punten en de ploeg die daar het slachtoffer van is krijgt de punten die ze anders zouden krijgen als ze gewonnen zouden hebben.
Desondanks simpel gewonnen. 6-2, 6-3.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:47 schreef XL het volgende:
vanavond weer een dubbeltje spelen. Voorbereiding is echter dit keer niet optimaal. Ben vannacht teruggekomen van Rock Werchter. 4 dagen zuipen in de zon bij wat Rock Muziek. Leefritme van 08:00 tot 4:30. Belabberde voeding en natuurlijk de extreme hitte aldaar maken deze morgen een tochtje naar de supermarkt al zwaar.
nee neequote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:59 schreef Tennis-boy het volgende:
Oke, bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag. Walkover betekent dus 6-0 6-0 voor de tegenstanders?
Mja, ik ben er ff vanuit gegaan dat het wel een DSS wedstrijd is, of dat ze niet weten wat het isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:28 schreef nickybol het volgende:
Maar in een niet-bondswedstrijd kun je er 6-0 6-0 van maken. In het dss in een poulesysteem telt een walkover wel als 6-0 6-0, voor gamestatistieken, setstatistieken, etc, maar deze moet je apart aangeven als walkover, want het is geen 6-0 6-0, maar een niet-gespeelde wedstrijd.
Ik ben ook van m'n 15e t/m m'n 18e gestopt geweest. (op m'n 8e begonnen vroegerquote:Op woensdag 5 juli 2006 08:33 schreef Intronic het volgende:
Ik ben ook weer begonnen met deze uiterst vermakelijke sport, sinds m'n 14e niet meer gedaan.
Zal wel weer even moeten inkomen, maar heb toch "al" 2 jaar ervaring![]()
dan moet je toch wel een aardig balletje kunnen meppen lijkt me?quote:Op woensdag 5 juli 2006 11:58 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik ben ook van m'n 15e t/m m'n 18e gestopt geweest. (op m'n 8e begonnen vroeger)
In september weer begonnen, paar keer per week gespeeld telkens, wat lesjes genomen, komt wel weer goed hoor, echt!
Tennissen als het zo warm is roelt echtquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:07 schreef Centurion_NL het volgende:
Gisteren ruim 4 uur getraint, heerlijk weer ervoor moet ik zeggen
Kan ik, op zich, ook wel. Dit jaar qua rating van 8,8888 naar 7,8222 gegaanquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:24 schreef Komakie het volgende:
[..]
dan moet je toch wel een aardig balletje kunnen meppen lijkt me?
Tennissen verleer je nooit echt. Je hebt alleen altijd weer iemand nodig die je op de nodige kleine punten wijst. En gewoon weer veel doen, dan kom je vanzelf weer op niveau
dude, het was maar een grapje hoorquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef XL het volgende:
We moeten het topic wel leuk houden he Komakie.
Het is veel te moeilijk om aan jezelf toe te geven dat je terecht verloren hebt. Dus dan moet je maar een excuus verzinnenquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:11 schreef Komakie het volgende:
[..]
dude, het was maar een grapje hoor
Het valt me gewoon op dat ik vaak lees dat er verloren is van iemand die vroeger veel hoger was.
Ik ben er voor om het topic leuk te houden. In het Wimbledon topic kunnen we zeiken
je begrijpt wat ik bedoel
Jep dat is meestal wel zo.quote:Op woensdag 5 juli 2006 15:17 schreef XL het volgende:
[..]
Het is veel te moeilijk om aan jezelf toe te geven dat je terecht verloren hebt. Dus dan moet je maar een excuus verzinnen
Beter lelijk winnen dan mooi verliezenquote:Ergens is het ook wel logisch, die gasten hebben veel meer ervaring. Winnen van mij op ervaring en ik voel dat als onrecht omdat ik het mooiste tennis speel. Ik krijg na elke wedstrijd wel te horen dat ze niet in mijn backhand durven te spelen en dat ze niet op tempo met me durven te spelen. Tja... hoe hard ik mijn best ook doe, ik lees wedstrijden minder goed dan zij. Al gaat het steeds beter.
Ja, het lukt nog best aardig eigenlijk, alleen een nieuw tennismaatje nodig nuquote:Op woensdag 5 juli 2006 11:58 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik ben ook van m'n 15e t/m m'n 18e gestopt geweest. (op m'n 8e begonnen vroeger)
In september weer begonnen, paar keer per week gespeeld telkens, wat lesjes genomen, komt wel weer goed hoor, echt!
Als jij elke keer 1 of 2 wedstrijden in een toernooi wint hoor je in die klasse precies thuisquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:42 schreef XL het volgende:
Hmmmm....
Zo'n tegenstander als gister speelt lelijk. Hij wil geen zes worden, daar werkt zijn spelletje niet meer. Hij wint 1 of 2 partijen in een zestoernooi, maar dan blijven de sterkere tegenstanders over en gaat hij er kansloos af. Die spelers prikken door zijn spel heen en hebben geen moeite met slice (neutraliseren zijn wapen). Om die spelers te verslaan moet hij completer tennissen, maar op gebied van mooi tennis is hij maar krap beter dan een acht. Gevolg, als hij dat probeert gaat hij er nog harder af. Voor hem geen lol te beleven in de zes, maar te goed in de zeven. Beetje een jo-jo effect.
Tot op zekere hoogte.quote:Door jezelf met mooi tennis op te werken kom je minder snel in zo'n situatie terecht hoop ik. Op lange termijn zou mooi tennis dus terug moeten betalen. Ik beschik nu misschien over minder onderscheidende wapens, maar ik ben wel completer als er een wapen wegvalt.
Nou ja, dat hoop ik dan toch.
Zijn bezwaar was dat hij eerste rondes kon winnen met 7-6, 4-6, 7-5 enzo. Vervolgens iemand tegenkwam die goed op slice speelde en dan 6-0, 6-0 verloor. Spelers die hij versloeg in drie sets met 2,5 uur zwoegen verloren van spelers die hem veegden dan met 6-4, 6-4.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als jij elke keer 1 of 2 wedstrijden in een toernooi wint hoor je in die klasse precies thuis
Als je er meer wint ben je vaak te goed (als je alleen maar halve en hele finales haalt) en als je minder haalt (je wint geen wedstrijd) dan zit je te hoog.
[..]
Ik baal er gewoon van om in de 7 te spelen en dan of tegen té goede spelers te spelen of juist tegen té slechte spelers...Als ik in de 6 in de halve finale kom en er in de 7 steeds in de 1e ronde uitga is dat best wel irritant..Zeker als je 2x tegen een 9tje verliestquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:24 schreef Komakie het volgende:
jongens jongens. niet naar excuses zoeken he. Ik zeg toch ook niet dat mijn tegenstanders vroeger heel goed waren
Dan is dan gewoon botte pech, want als je te goed bent voor de 7 dan wordt je echt wel 6, daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik baal er gewoon van om in de 7 te spelen en dan of tegen té goede spelers te spelen of juist tegen té slechte spelers...Als ik in de 6 in de halve finale kom en er in de 7 steeds in de 1e ronde uitga is dat best wel irritant..Zeker als je 2x tegen een 9tje verliest
En ja, je moet ergens je excuus vandaan halen he...De andere reden dat ik verloor was natuurlijk....oh..ik hou wel op
Op TAM Open?quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:25 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan is dan gewoon botte pech, want als je te goed bent voor de 7 dan wordt je echt wel 6, daar hoef je niet bang voor te zijn.
Vandaag ronde verder in de 5, ben 10e geplaatstdus had eerste ronde een bye. Gister alleen in de mix verloren in 3 sets, namelijk: 2-6, 7-6, 0-6. Derde set ging vrij snel, nadat we nog de eerste game voorkwamen met 0-30, maar toen ging op 1 of andere manier een knop om en het kaarsje uit.
![]()
Hehe ok, dat was some good thinkingquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:49 schreef XL het volgende:
10de geplaatst vertelde je en ik volg de TAM Open op afstand omdat er veel vrienden van me meespelen. Ik wist dat er grote schema's waren met veel plaatsingen, bovendien veel jonge mensen bij TAM, dus ik dacht... dat zou wel eens kunnen. Toen heette de nummer 10 geplaatst ook nog eens Arjan..... dan kan niet missen bij een Erkel.
Nee, er zit 5 man van mijn vereniging bij je in het schema, maar er zijn er al 3 uitgeschakeldquote:Op woensdag 5 juli 2006 23:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Hehe ok, dat was some good thinkingMaar je doet zelf niet mee haal ik uit je reactie?
Khad vanavond mooi live verslag van de wedstrijd, ik stond namelijk op de baan 6 naast dat 'kantine'hokjeMooi groot scherm hadden ze er hangen
![]()
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=10828quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:37 schreef Komakie het volgende:
Ik kan nergens de schema's van het ranglijst toernooi vinden van TAM. Tenminste, niet bij de wedstrijdschema's
Echt minder... Mag altijd graag de ranglijsttoernooien volgen
Momenteel ben ik inactief ivm me enkelquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:49 schreef Norrage het volgende:
Welke regio spelen jullie eigenlijk allemaal? Komen niet bijster veel bekende toernooien bij mij langs, terwijl ik toch ook allemaal wel redelijk volg
(Ik ben regio Den Haag)
a thnxquote:Op donderdag 6 juli 2006 14:37 schreef XL het volgende:
[..]
http://www.toernooi.nl/sport/tournament.aspx?id=10828
Momenteel ben ik actief in Zeeland Norrage
tjonge!quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:49 schreef Komakie het volgende:
btw XL, het gaat goed bij het wimbledon topic he
Leeuwarden/ Frieslandquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:49 schreef Norrage het volgende:
Welke regio spelen jullie eigenlijk allemaal? Komen niet bijster veel bekende toernooien bij mij langs, terwijl ik toch ook allemaal wel redelijk volg
(Ik ben regio Den Haag)
Ik speel zelf met de rode/zilvere, erg fijn racket moet ik zeggen, veel controle, maar ook nog genoeg power in mijn spel/quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:56 schreef Quintuss het volgende:
heey mensen,,
ik ben op zoek naar een Head liquidmetal 4(de blauwe van die serie). heb je er een thuis liggen en zou je hem wel willen wegdoen voor een mooi prijsje zet het even op deze toppic.
De Radical of de Prestige?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef Centurion_NL het volgende:
[..]
Ik speel zelf met de rode/zilvere, erg fijn racket moet ik zeggen, veel controle, maar ook nog genoeg power in mijn spel/
Ik vind het wel grappig dat we dat soort figuren niet in de recreatieve tennistopics terug vinden. Ik heb altijd minder respect voor mensen die tennis kijken en er zelf geen zak van kunnen dan voor mensen die zelf ook regelmatig wedstrijden spelen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:57 schreef XL het volgende:
[..]
tjonge!
Op irc gaat het er ook wel eens over, dat is ook mooi
Halve finale 6-4, 6-4. Gewonnen. Zo. 14:00 finalequote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 03:24 schreef XL het volgende:
[..]
Halve finale 6-4, 6-4. Gewonnen. Zo. 14:00 finale
Trouwens Erkel, ik heb nog even doorgeklikt op je profiel en ik heb ooit 'samengewoond' (studentenhuis) met een heel mooi meisje uit het dorp waar jij competitie voor speelde. Beetje een wereldburger inmiddels, je moet haar bijna wel kennen.
Radical, ik ben gewoon radicaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:47 schreef Komakie het volgende:
[..]
De Radical of de Prestige?
Ik heb zelf de Prestige. Het topracket van Head
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |