abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37691565
Haha. Ben me even aan het inschrijven voor wat toernooien...Kom ik een toernooi tegen met dit bericht, ontzettend dikgedrukt en pronkend op de voorpagina:

TIJDENS DIT TOERNOOI BEGINT HET WK-VOETBAL. ALS NEDERLAND SPEELT LIGT HET TOERNOOI STIL.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:21:26 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37692717
Goeie shit toch
hoef je tenminste niet een wedstrijd te missen
Tenzij je natuurlijk voetbal intens haat. Dan kan ik me voorstellen dat het je geen bal interesseerd.

Ik heb het bij Euro 2000 gehad. Toen moest ik hier in de buurt een partij spelen vlak na de halve finale van nederland tegen Italie, die verloren ging na strafschoppen.
Ik werd bijna gelijk na de finale gebeld door de wedstrijdleiding dat mijn tegenstander op wilde geven omdat hij er zo ziek van was dat nederland verloren had
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:48:19 #53
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37693232
Een paar gratis consulten bij de psychiater voor die gast?
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:24:23 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37712846
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:48 schreef nickybol het volgende:
Een paar gratis consulten bij de psychiater voor die gast?
Zou niet onterecht zijn inderdaad.
Wat een idioot
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_37741076
Zondag heb ik voor het eerst tegen een 3 gespeeld, en ook nog gewonnen .

7-5 3-6 6-4 .

In totaal werd het 4-4 waardoor we bovenaan blijven staan.
pi_37741144
En wat ben jij op je pasje ook alweer?
pi_37741266
4.
  maandag 15 mei 2006 @ 10:43:55 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37838243
Zaterdag onze winning streak niet voort kunnen zetten. Zelfde speelde ik mijn mix, helaas met een teamgenoot die niet mee blijkt te kunnen in de klasse die we spelen. Na 2 games kwamen er geen ballen meer in mijn richting. We wisten nog wel wat aan verwarring te zaaien, maar de tegenstanders hadden hun spel goed voor elkaar. Wel serveerde ik de hele partij briljant. Uitslag: 6-2, 6-4. De heren enkel haalde ons enige punt van de dag binnen (1-4). Omdat de Nederlandse schaakkampioenschappen voor junioren op hetzelfde complex werden gehouden hadden we over supporters niet te klagen. Sommige partijen hadden ongeveer 100 toeschouwers, met veel lawaai en goede tips.

Kom op blauwe!!!!!!
In zijn backhand zwarte!!!!!!

Prachtig...

Hangt zo'n kleine schaker tegen het hek, ga je daar een bal halen. Fluistert hij "speel in zijn forehand". Doe je dat, en maak je het punt. Kom je weer in die hoek "Zie je wel".
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 15 mei 2006 @ 12:34:48 #59
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37841335
Ik heb voornamelijk gisteren als kootsj fungeerd. Ik hoefde alleen maar de dubbel te spelen.
Die we overgens verloren met 2-6 6-2 3-6. Helemaal onnodig. Zeker aangezien we met 3-1 voor stonden in de 3de set. Maar ja, aangezien het hele seizoen al kut is tot nu toe voor mij kan dit er ook nog wel bij.
Mijn sterke punten liepen ook niet goed. Normaal gesproken ben ik de beste dubbelaar in ons team. Ik verlies bijna nooit me service en sla maar zelden een return fout. Terwijl ik nu 2 of 3 keer me service heb verloren en maar 1 op de 2 returns goed sloeg.
Me netspel was trouwens wel heel goed. Ik heb daar veel punten gemaakt en was redelijk dwingend als ik aan het net stond. Maar ja, je service en je returns zijn toch altijd vrij belangrijk in een dubbel.

De Coaching ging trouwens erg goed. Heb er aan meegeholpen dat we in ieder geval 1 single wonnen en 1 in tie-break 3de set nipt verloren.

Uiteindelijk 2-4 verloren
Wel tegen de bovenste trouwens. Met 4 3setters verloren. 2 gewonnen er 2 verloren. Het had eigenlijk makkelijk 4-2 voor ons kunnen zijn (achteraf gezien) maar het mocht niet zo zijn.

[ Bericht 23% gewijzigd door Komakie op 15-05-2006 12:41:55 ]
  maandag 15 mei 2006 @ 14:38:17 #60
75556 erkel
back from Dagestan
pi_37844733
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:34 schreef Komakie het volgende:

Uiteindelijk 2-4 verloren
Wel tegen de bovenste trouwens. Met 4 3setters verloren. 2 gewonnen er 2 verloren. Het had eigenlijk makkelijk 4-2 voor ons kunnen zijn (achteraf gezien) maar het mocht niet zo zijn.
Is net dat beetje extra wat de nummer 1 dan heeft, wat soms heel zuur kan zijn

Wij hebben gister voor het eerst een keer gewonnen, namelijk met 6-2 Was wel tegen nummer laatst, maar dat maakt niet uit We hebben nu nog een kans op prolongatie (staan 1 na laatste), maar dan moeten de laatste 2 wedstrijddagen wel het nodige gewonnen worden, wat zeker wel mogelijk is. Alleen ikzelf ben er volgende week niet bij en ik weet niet wat voor gevolgen dat heeft. De meest gewonnen wedstrijden staan namelijk op mijn naam.
Weisst
pi_37847130
2-6 verloren van de nummer 5, wat een drama .

De 1e dame was geblesseerd, dus moest er iemand invallen van het 1e jeugdteam .
Als ze er gewoon geweest was hadden we in ieder geval 4-4 gespeeld...

Gelijk ook gezakt van de 1e naar de 4e plaats.
pi_37865174
Sjeses.. hier ook al zo'n drama.

We hebben 8-0 verloren, echt een drama! We moesten uit spelen ergens in Heemstede bij een tennisvereniging die alleen maar kunstgrasbanen heeft. Dan denk je van nou ja, oke kunstgras dat is kut. Maar het bleek dus al vrij oud kunstgras te zijn, wat je dus kon vergelijken met een gabber z'n hoofd (kaal dus). Hierdoor leek het wel een ijsbaan en ben ik een paar keer gevallen als ik naar een bal wilde rennen. Echt heel lelijk .

Door deze verliespartij staan we nu gelijk 6 punten onder de nummer 2 (we speelden zondag tegen deze nummer 2), 3e dus en hebben waarschijnlijk nu niet meer de kans om te promoveren.. klote zooi!

Gelukkig spelen we de laatste 2 keer thuis en kunnen we nog wat punten binnensprokkelen..

Edit: Ohja.. dames! ga even het huishouden doen ofzo..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:10:57 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37877930
Ku(ns(tgras is idd zwaar kut!

Heb er vorige week op gespeeld en mijn spel is er gewoon niet geschikt voor. Ik kan er niets aan doen. Heb er van te voren nog ff op getraind maar het gaat gewoon niet.
Ben ook op me smoel gegaan. Ik heb nog steeds de schaafplekken op me zij, rug en heup zitten
  dinsdag 16 mei 2006 @ 14:25:36 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37878442
Wij spelen thuis op kunstgras. Weet je wat lekker is op kunstgras, iemand op pure gravelschoenen van links naar rechts sturen. Af en toe even gaan voor de zekere valpartij, de bal in de hoek spelen waar de speler vandaan komt. Wel een beetje lullig, want je kunt jezelf aan kunstgras lelijk openhalen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_37881184
Ja, dan had je mij dus leuk kunnen zien gaan.. ik heb inderdaad schoenen die niet geschikt zijn voor kunstgras.. baggerbanen!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:12:52 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37887407
Ik heb van die allcourt schoenen die voor gravel en voor kunstgras zijn, maar ik merk geen verschil. Ik glij ook aan alle kanten weg.
Ik vind het gewoon een schijtondergrond.

Mijn spel is met veel spin punten opbouwen en hem dan in een hoek meppen. Alleen mijn service is vrij hard en dus wel bruikbaar, maar verder krijg ik de bal nooit echt onder controle. Heel irritant en vooral ongelovelijk frustrerend
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:04:09 #67
75556 erkel
back from Dagestan
pi_37889101
Oude kunstgrasbanen zijn idd bagger om op te spelen, zulke banen zijn bijna ijsbanen en je kunt er niet op vertrouwen, wat betekent dat je je kop niet 100% bij het spelletje kan houden.

Meestal vind ik het ook gewoon klote als ik op de neppe gras moet spelen en speel ik veel liever op gravel , maar om eerlijk te zijn heb ik in de competitie wel 1 van mijn beste wedstrijden gespeeld op die veredelde ijsbanen.
Weisst
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:15:23 #68
32015 suus21
Andre rocks!
pi_37950792
gravel is een drama; alleen maar lelijke hoge ballen, de ballen stuiten elke keer anders (en te hoog) en altijd worden er met ongelofelijke kutballen gespeeld zoals Dunlop. En geen een punt kun je fatsoenlijk afmaken; gravel is voor mensen die alleen maar kunnen rennen en alles kunnen terug bregen geen kont aan dus. Maarre ik heb wel alle 3 partijen zondag gewonnen op gravel maar het tennis was niet echt vermakelijk, alleen de mix; 6-0 6-0...
fijn!
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:19:35 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37950946
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:15 schreef suus21 het volgende:
gravel is een drama; alleen maar lelijke hoge ballen, de ballen stuiten elke keer anders (en te hoog) en altijd worden er met ongelofelijke kutballen gespeeld zoals Dunlop. En geen een punt kun je fatsoenlijk afmaken; gravel is voor mensen die alleen maar kunnen rennen en alles kunnen terug bregen geen kont aan dus. Maarre ik heb wel alle 3 partijen zondag gewonnen op gravel maar het tennis was niet echt vermakelijk, alleen de mix; 6-0 6-0...

Deze opmerking neem ik maar weer niet serieus....
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:20:38 #70
32015 suus21
Andre rocks!
pi_37950991
toch is het zo...de beste tennissers van de wereld zijn geen echte gravelbijters...
fijn!
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:23:17 #71
75556 erkel
back from Dagestan
pi_37951104
Maar de mooiste heroïsche partijen worden wel gespeeld op gravel
Weisst
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:28:10 #72
32015 suus21
Andre rocks!
pi_37951336
ja dat klopt wel een beetje. De partijen duren altijd heel lang...
fijn!
pi_37954845
Gravel speelt echt veel relaxter...Bovendien ben ik niet echt van mening dat er nou echt erg veel verschillen te bespeuren zijn tussen de verschillende ondergronden, op ons niveau....

En alleen maar hoge ballen ligt meer aan je tegenstander volgens mij, ik heb altijd erg leuke partijen op gravel (en op de andere ondergronden ook wel)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_37955258
Gravel is voor echte mannen .
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:48:01 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37957742
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:20 schreef suus21 het volgende:
toch is het zo...de beste tennissers van de wereld zijn geen echte gravelbijters...
Ok, Federer kan uit de voeten op alle ondergronden, maar Nadal is een gravelbijter en 2de van de wereld. Zelfs jou geliefde Agassi (zou je dat niet eens aanpassen trouwens? de beste man is zowat bejaard!) is een goede graveltennisser.

Ik vind het gewoon onzin dat je die opmerking plaatst. Ik weet niet op welk niveau je speelt maar bij ons worden er echt niet alleen maar hoge ballen gespeeld. Als ik dat zou doen dan moet ik ze wel redelijk goed plaatsen anders krijg ik ze gewoon om me oren.

Daarnaast vind ik dat bij gravel de meest creatieve oplossingen gevonden moeten worden en het is een ondergrond voor doorzetters. En dat is mooi (vind ik)
pi_37980750
Tennis je vaak vrij in je tennisclub? Ik zit bij de Tilburgse tennisclub en hier is vaak zo druk dat we nauwelijks vrij kunnen tennissen. We hebben slechts 13 banen, dat is wel erg weinig voor een club met ruim 800 leden. Als we gaan enkelen, kunnen we na een half uur weer worden afgehangen als de banen vol zijn. Dubbelen een uur. Kan je in je tennisclub makkelijk vrij spelen? Hoe zijn de regels bij jullie als de banen vol zijn? Is er een andere Tilburgse tennisclub waar je ‘s avonds makkelijk kunt vrijspelen?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 11:54:16 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37983851
Slechts 13 banen voor 800 leden.
Man dat is juist hartstikke veel. Wij hebben 4 banen en 500 leden. Nou moet ik zeggen dat er veel leden niet zo actief zijn dus dat maakt het een stuk makkelijker.

De standaard van de knltb is ook 100 leden per baan.

Daarnaast zou ik van een vereniging niet willen zeggen dat ze "slechts" 13 banen hebben. Dat is meer dan gemiddeld hoor.

Ik speel momenteel redelijk vaak bij me eigen club. Voornamelijk ook omdat er geen toernooien zijn. Ik doe het eigenlijk niet graag omdat de banen bij ons echt slecht zijn. Vooral 2 van de 4 banen zijn ongelovelijk zacht. Na een half uurtje spelen moet je wel slepen door alle gaten die je erin loopt.

Wij mogen een half uur spelen met een single en 3 kwartier met een dubbel.
pi_37984483
13 banen op 800 leden is inderdaad superveel. Wij hadden er altijd 10 op 1200 leden of zo. Maar ik kon daar toch bijna altijd wel spelen...
pi_37998415
Heb me zojuist aangemeld voor mijn eerste tennistoernooi... ik tennis sinds afgelopen najaar en ben nu klaar (denk ik ) voor mijn eerste serieuze toernooi bij ons op de club... het toernooi begint op 10 juni, heb er zin an
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:06:18 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37998952
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 10:22 schreef Tennis-boy het volgende:
Tennis je vaak vrij in je tennisclub? Ik zit bij de Tilburgse tennisclub en hier is vaak zo druk dat we nauwelijks vrij kunnen tennissen. We hebben slechts 13 banen, dat is wel erg weinig voor een club met ruim 800 leden. Als we gaan enkelen, kunnen we na een half uur weer worden afgehangen als de banen vol zijn. Dubbelen een uur. Kan je in je tennisclub makkelijk vrij spelen? Hoe zijn de regels bij jullie als de banen vol zijn? Is er een andere Tilburgse tennisclub waar je ‘s avonds makkelijk kunt vrijspelen?
Ik speel in Tilburg op het sportcentrum van de universiteit. Banen reserveren kan vanaf 3 dagen van tevoren. Je reserveert een uur (enkel) of 2 uur (dubbel). Als je meer dan een dag van tevoren bent is er meestal wel plek. Bovendien worden vroeg gereserveerde banen niet altijd geclaimd (kutstreek!) dan liggen er gewoon banen vrij die je kunt pakken. Soms is er competitie of toernooi, dan kun je de banen niet op. Voorwaarde voor een lidmaatschap is wel dat je student bent of pas afgestudeerd (in Tilburg). De contributie is veel lager dan bij TCT en de kantineprijzen tenminste van kantine-niveau. Het zijn wel kunstgrasbanen.

Er zijn natuurlijk meer dan genoeg verenigingen in (de directe omgeving van) Tilburg. Beekse Bergen, Bijstervelden, 't Zand. Dan heb je de randdorpen nog: Hilvarenbeek, Goirle, Loon op Zand en nog een hele serie. Ik speel er wekelijks competitie. Vorige week zelfs tegen TCT.
  zondag 21 mei 2006 @ 22:57:42 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38066776
Afgelopen weekend waren we vrij. Ons tweede zaterdag herenteam heeft echter blessures en had daardoor een invaller nodig. Dat werd ik. Het niveau ligt er iets hoger dan bij ons eigen team, ik speelde er de vierde enkel en de tweede dubbel.

In de dubbel begonnen we goed, eerste set was snel binnen. Mijn service liep als een trein, daar zit lelijk veel slice in en we speelden thuis op kunstgras. Het weer zaterdag was zwaar klote, we speelden soms in de stromende regen. De banen waren dus kletsnat. Een slice-service op een natte kunstgrasbaan, dat is punten pakken en dat deed ik. De rest had grote moeite om de service binnen te houden. Naarmate de wedstrijd vorderde ging ik steeds beter spelen, mijn maat ging echter steeds minder goed spelen. Erg leuk voor mij, want ik was de dragende speler in de wedstrijd. Altijd mooi als je bij een 'hoger' team speelt. De tweede set ging verloren en in de derde set kwamen we 4-2 voor. Helaas gingen we er ook 6-4 af. Ik werd voor het eerst gebroken, alleen in de eerste game van de wedstrijd heb ik punten op mijn service weggegeven. De rest waren allemaal love-games. Behalve toen ik op 4-2 de 5-2 moest binnenhalen. Daar verloor ik mijn service, kwam zelfs nog van 0-40 terug tot voordeel. We misten vervolgens een simpele volley en daar knakte het. Uitslag: 6-2, 4-6, 4-6

Daarna de enkel, ik moest tegen de vijfde man die ze hadden meegenomen. Had hem dus nog niet zien spelen. Hij speelde goed in en leek een complete speler, ik begon me zorgen te maken. Ik won de tos en begon met een love-game. Het waaide hard en begon opnieuw hard te regenen en daardoor had hij moeite met zijn service. Ik brak hem direct en gaf de break voor niet meer weg. Had een aantal keer heel veel mazzel en hij domme pech. Aan het einde van de eerste set begon hij te vloeken en toen ik me realiseerde dat hij boos werd werkte dat als een rode lap op een stier. Ik nam meer risico en dat pakte goed uit, hij frusteerde zich behoorlijk. Makkelijke overwinning dus: 6-3, 6-1.
  zondag 21 mei 2006 @ 23:35:31 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38068751
Wij hoeven deze week niet.
We spelen in een pool met maar 7 teams dus iedereen is 1 week vrij.
pi_38069480
Mooie dag gehad. Mijn single gewonnen in een ware thriller. Ging ontzettend gelijk op in de eerst set met ontzettend veel deuce. Volgens mij duurde die set echt 80 minuten of zo. Ik een game van 10 keer deuce verloren op 5-5 en daarmee de set, maar met die game, hoewel ik hem net niet haalde, was het momentum gewisseld (hij speelde tot dan toe toch iets beter).
Vanaf begin de 2e set speelde ik mijn beste tennis in een hele lange tijd. Alles lukte en ik had bovendien werkelijk alles terug tot grote frustratie van mijn tegenstander. Ik gaf hem verder eigenlijk geen enkele kans meer. Ging nog wel even zweten toen ik 2 matchpoints verspeelden en die game, maar maakte het daarna gelukkig toch af.
5-7 6-2 6-4.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Een lekkere scalp, want hij was 5.9 en ik 6.8.

De dubbel ging daarna echter dramatisch...Weet niet waarom maar het is altijd hetzelfde: of de single gaat goed, of de dubbel, maar niet allebei...
Was heel vervelend want ze hadden één linkshandige (naar mijn mening een gigantisch voordeel bij een dubbel) wiens service ik gewoon nooit terug kreeg. Het waaide, waardoor elke bal door het midden (ik stond aan de voordeelkant) op mijn lichaam waaide en draaide en dat elke service door het midden zo ongelooflijk de baan uit draaide door toedoen van en de linkshandigheid en de wind dat ik de return gewoon onmogelijk langs de netspeler wist te krijgen...was jammer en heel irritant, want het ging in de single nog zo goed
Ohja, we mochten 3 uur wachten eer we konden beginnen...wat een regen zeg...
pi_38074521
Volgend jaar een team hoger voor jou dus, XL? .

Ik had 7-1 gewonnen, enkel met 6-2 6-0 (van iemand waar ik vorig jaar nog 6-3 6-2 van had verloren .) en de mix met 6-4 6-1 gewonnen.

De stand in mijn poule

De nummer 1: 35 punten
Nummer 2 (Wij) 33 punten
De nummer 3: 32 punten
De nummer 4: 31 punten
  maandag 22 mei 2006 @ 10:21:18 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38076302
quote:
Op maandag 22 mei 2006 08:58 schreef Chriz2k het volgende:
Volgend jaar een team hoger voor jou dus, XL? .
Volgend jaar is ver vooruit voor iemand die nog niet zo lang bezig is, zoals ik.
Mijn huidige team van 6 man is in potentie erg goed hoor, we hebben vier hele sterke spelers en twee hele zwakke. We proberen echter wel iedereen evenveel wedstrijden te laten spelen enzo, niet de zwakkere spelers ontzien. We spelen zelfs op oorlogssterkte tegen de sterke tegenstanders en in zwakkere opstellingen tegen mindere tegenstanders. De zwakke spelers zijn ook dermate zwak dat een wedstrijd met hun bij voorbaat verloren is, na 2 games gaan alle ballen in die richting. Eentje gaat vast een zeker terug 9 worden

Ik zou graag met de drie goede medespelers uit mijn team volgend jaar op hetzelfde niveau, of een niveau hoger spelen. Er zijn voldoende potentiele teamgenoten om de zwakkere twee spelers te vervangen. Met het huidige verschil in niveau zou ik niet blijven spelen, want ondanks dat het erg gezellig is is het dan niet leuk tennissen.
pi_38079379
Wat is je ranking dan nu eigenlijk, zo aan het eind van de competie dit jaar?
Wij hebben, een beetje zoals jij denk ik, ook een speler die echt pas kort geleden is begonnen met tennissen, maar het wel fanatiek (zoals jij ) aanpakt en echt in een hele steile lijn sterker en sterker wordt met de week

Ik heb met mijn team een beetje hetzelfde probleem. Ik en één ander zijn goed op niveau in deze groep en winnen onze wedstrijden, maar die andere twee hebben gezamenlijk al iets van vier of vijf 6-0 6-0s moeten incasseren
Wij hebben, een beetje zoals jij denk ik, ook een speler die echt pas kort geleden is begonnen met tennissen, maar het wel fanatiek (zoals jij ) aanpakt en echt in een hele steile lijn sterker en sterker wordt met de week
Ik zit nu ook bij een studentenvereniging, en daar gaat het er gewoon ook allemaal niet zo serieus aan toe. Zit er aan te denken om volgend jaar bij een serieuzere/normalere club lid te worden en wat competatiever competitie te kunnen spelen (En andere leuke activiteiten die ook wel ontbreken in zo'n niet serieuze studentenclub )
  maandag 22 mei 2006 @ 14:23:48 #87
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38083672
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:15 schreef Norrage het volgende:
Wat is je ranking dan nu eigenlijk, zo aan het eind van de competie dit jaar?

[...]

(En andere leuke activiteiten die ook wel ontbreken in zo'n niet serieuze studentenclub )
Hebben jullie dat niet? Daar staan de studentenverenigingen toch wel om bekend. Het aantal activiteiten buiten het tennis om, maar ook aan tennis gerelateerd is het niet misselijk. Afgelopen week nog een back to the champions-trophy gespeeld. Helemaal in het wit, met foute zweetbanden en houten rackets tennissen. Was echt gaaf.

Mijn rating was 8 aan het begin van het seizoen. Vorig jaar begonnen in mei, eind van het seizoen net geen 7. Zowel dubbel als enkel net niet. Dit seizoen:

Enkel: 7.6
Tegen een 7/6: 6-4, 3-6, 4-6
Tegen een 8/8: 6-4, 6-4
Tegen een 7/7: 6-3, 6-1
Dubbel staat het nog precies op 8, maar er valt weinig over te zeggen vanwege de diversiteit in partners. Enkel komt er nog een winst tegen een 8 bij, want volgende week speel ik waarschijnlijk de enkel
pi_38085590
Nee bij ons wordt er nogal gefaald bij de tennisvereniging. Vandaar mijn eventuele switch. Als ze nou eens een toernooitje zouden organiseren, of een uitje naar de Davis Cup of zo, dan was het leuk geweest...maar dat doen ze niet
Team wel gezellig en zo hoor, en leuke competitiesfeer...maar dat is maar 7 weken in het jaar.
Het is echter niet een alleenstaande vereniging hoor, ondervereniging van de hele studentenvereniging, waardoor het gewoon allemaal iets minder serieus wordt aangepakt dan als de vereniging echt zelf zou moeten overleven. Bovendien tennist iedereen een beetje naast het zuipen waar alleen ik een paar anderen het fanatiek proberen aan te pakken
  maandag 22 mei 2006 @ 15:53:29 #89
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38086928
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef XL het volgende:

[..]

Hebben jullie dat niet? Daar staan de studentenverenigingen toch wel om bekend. Het aantal activiteiten buiten het tennis om, maar ook aan tennis gerelateerd is het niet misselijk. Afgelopen week nog een back to the champions-trophy gespeeld. Helemaal in het wit, met foute zweetbanden en houten rackets tennissen. Was echt gaaf.
Zo'n toernooi hebben wij ook
Alleen bij ons het dat "het-houten-racket-toernooi"
Ik vind jullie naam toch wel wat meer hebben maar ja, het gaat om de lol die je dan hebt. Met zo'n houten racket spelen is namelijk nog best moeilijk
  maandag 22 mei 2006 @ 16:02:40 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38087339
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:53 schreef Komakie het volgende:
Met zo'n houten racket spelen is namelijk nog best moeilijk
Als we het een week eerder hadden gedaan was ik er competitie mee gaan spelen. De week voor dat toernooi was de tegenstand (en dat wisten we van tevoren) zo onthutsend zwak dat ik het wel aangedurfd had. Met name bij de service is dat houten racket heerlijk. Direct ook fantaseren over een team wat we laag inschrijven en daar dan allemaal met hout gaan spelen. Blits roze en groene kleding erbij..... Megafout en doen alsof het normaal is

Mijn dubbele backhand kreeg wel hevige kritiek, dat paste niet bij het toernooi. Ik moest maar enkelhandig slaan
pi_38238034
Ik wil mezelf voor wat meer toernooien gaan inschrijven maar nu hebben ze het bij een bepaald toernooi over een wedstrijdpas

Dat is toch gewoon je pasje van de KNLTB waarop je club en speelsterkte staan vermeld of niet?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_38238188
Yep. Gewoon je knltb pasje...meestal heb je dat niet eens zo hard nodig, als je dat nummer maar hebt en je ook daadwerkelijk bij de knltb bent ingeschreven dat jaar...Maar natuurlijk handiger om dat pasje te hebben.

Wordt leuk met competitie trouwens dit weekend...wat een rotweer....

Wij moeten even minstens 2 punten scoren morgen (we spelen dit keer zaterdag...) zodat we onze tegenstander verneuken. Onze vorige tegenstanders (waarmee het echt supergezellig was, en de oude jeugdclub van een van mijn teamgenoten) waren een beetje gecheat door onze tegenstanders van morgen, scheen, (ze hadden ineens twee 5jes als invaller bij de onderlinge confrontatie die ontzettend belangrijk is voor promotie -_-), dus wij moeten ze redden ivm met promotie ....2 punten is voldoende (misschien met 1 lukt het ook....)
pi_38254889
Verplaats je je competitie eenmalig van zondag naar zaterdag, zeggen ze dat het zondag wel "zonnig" wordt en morgen 90% kans op regen -_-
  zaterdag 27 mei 2006 @ 01:07:23 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38255644
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:02 schreef XL het volgende:

[..]

Als we het een week eerder hadden gedaan was ik er competitie mee gaan spelen. De week voor dat toernooi was de tegenstand (en dat wisten we van tevoren) zo onthutsend zwak dat ik het wel aangedurfd had. Met name bij de service is dat houten racket heerlijk. Direct ook fantaseren over een team wat we laag inschrijven en daar dan allemaal met hout gaan spelen. Blits roze en groene kleding erbij..... Megafout en doen alsof het normaal is

Mijn dubbele backhand kreeg wel hevige kritiek, dat paste niet bij het toernooi. Ik moest maar enkelhandig slaan
Conners speelde ook nog met een houten racket en had ook een dubbelhandige backhand... Dus wat zeuren ze nou

Wij gaan trouwens de mini-tennis-clubkampioenschappen organiseren. Ook altijd leuk toernooi
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:32 schreef Norrage het volgende:
Verplaats je je competitie eenmalig van zondag naar zaterdag, zeggen ze dat het zondag wel "zonnig" wordt en morgen 90% kans op regen -_-
ehm... nofi maar dat is al ff bekend
Keek gisteren overdag nog op www.weer.nl en toen zag ik tot mijn grote verheuging dat het zondag droog blijft.

Aan de andere kant, ik heb door dit klote weer al anderhalve week niet kunnen spelen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 08:32:08 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38259261
Vandaag laatste wedstrijd, maar met deze regen kan die wel eens een paar dagen duren.
We staan 6de in een poule van 7
We staan 2 punten achter op nummer 4 & 5 en we spelen tegen nummer 5.
In speelster in ons team is zo zwak dat haar partij bij voorbaat puntverlies is, we gaan dus voor 1-4. Helaas spelen we uit, dus van supporters moeten we het niet hebben. Ook nog eens op gravel, dus de regen kan de dag aardig verpesten (niet zoals vorige week in de stromende regen spelen). Dobbelstenen en kaartspelletjes zitten al in de tennistas
pi_38259857
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Conners speelde ook nog met een houten racket en had ook een dubbelhandige backhand... Dus wat zeuren ze nou

Wij gaan trouwens de mini-tennis-clubkampioenschappen organiseren. Ook altijd leuk toernooi
[..]

ehm... nofi maar dat is al ff bekend
Keek gisteren overdag nog op www.weer.nl en toen zag ik tot mijn grote verheuging dat het zondag droog blijft.

Aan de andere kant, ik heb door dit klote weer al anderhalve week niet kunnen spelen
drie weken geleden al verzet
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:42:04 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38268033
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 08:32 schreef XL het volgende:
Vandaag laatste wedstrijd, maar met deze regen kan die wel eens een paar dagen duren.
We staan 6de in een poule van 7
We staan 2 punten achter op nummer 4 & 5 en we spelen tegen nummer 5.
In speelster in ons team is zo zwak dat haar partij bij voorbaat puntverlies is, we gaan dus voor 1-4. Helaas spelen we uit, dus van supporters moeten we het niet hebben. Ook nog eens op gravel, dus de regen kan de dag aardig verpesten (niet zoals vorige week in de stromende regen spelen). Dobbelstenen en kaartspelletjes zitten al in de tennistas
Hehe gewoon er om klaverjassen man
Heb ik wel eens gedaan met een paar tegenstanders trouwens. Toen was ik een jaartje of 16, het regende voor de 2de week op rij dus van inhalen was zo langzamerhand geen sprake meer. We konden ook niet de punten verdelen omdat zij nog konden degraderen en wij nog promoveren. Ze wilden er ook niet om tossen ofzo, omdat dat niets met spelen te maken had en alleen maar met geluk.
Dus ik stelde voor om er om te gaan klaverjassen. Iets wat ik toen der tijd bijna elke dag deed op school in de tussenuren enzo. Was dus wel een beetje "skilled"
We wonnen met 5-1 en dwongen op die manier promotie af.
Vind het zelf nog altijd een leuke anecdote

Anyway, de kans dat je aan spelen toe komt is dus niet echt groot te noemen. Maar ja, aan de andere kant, ik speel liever niet dan in de stromende regen. Ik kom nog liever een keer terug als het normaal weer is dan dat ik dat moet doen. Ik heb er zo'n hekel aan

Hopen dus voor mij dat het morgen gewoon droog is, want wij moeten ook nog uit spelen.
Dik anderhalve week niet tennissen terwijl ik me had voorgenomen om meer te gaan trainen (dus echt gaan trainen, niet gewoon vrij tennissen en beetje partijtjes spelen maar echt oefeningen doen enzo) en om dit manier me gemiddelde weer wat op te krikken. Aangezien dat momenteel dramatisch is en ik veel en veel beter kan als ik maar een beetje vertrouwen krijg en gewoon meer ga trainen.
Maar ja, op deze manier komt daar natuurlijk weinig van terecht

En ik heb ook nog gezien dat de speler waar ik morgen waarschijnlijk tegen moet ook nog eens al een paar wedstrijden gewonnen heeft, dus dat gaat lekker. Hij is ook nog lager in speelsterkte dan ik, dus ik ben bang voor een nieuw dieptepunt.
Nouja, we gaan er maar in met de positieve gedachte dat het alleen maar positief kan uitpakken en dan gaan we er voor
  zaterdag 27 mei 2006 @ 17:38:37 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38274245
Play Suspended!

We staan 2-1 voor en alles verloopt volgens planning.
De dames dubbel en heren dubbel moeten nog gespeeld worden.

Alles loopt volgens plan:
Heren enkel: 7-6, 6-4
Dames enkel: 2-6, 3-6 (ingecalculeerd)
Mix dubbel: 6-2, 6-1

Ik heb de mix gespeeld. Dik punten gescoord, want bij de tegenstanders speelde een 6 mee. Beide tegenstanders waren geen fan van netspelers die er veel tussen komen. Wij wel. Ze speelden niet eens slecht en het was ook echt wel spannend, desondanks op papier een walk-over. Beetje sneu aan het verhaal, de twee games in de eerste set die we afstonden waren mijn service-games

Veel in de kantine gezeten alvorens we opgaven en dat was geen straf. De barmedewerkster was de mooiste die ik ooit in een tenniskantine gezien heb. We spelen de partij zaterdag af.

De heren dubbel wordt een stevige pot. De heer in kwestie speelde goed in de mix, de andere heer is nog anoniem (de baan niet opgeweest). Het niveau van de heren in het team is echter hoog. De dames dubbel is zeker voor ons.
pi_38276598
Nou wij hebben het afgespeeld hoor vandaag, in de regen, op een glibberige hardcourt baan...Maar we vonden dat de dubbels er niet zo heel veel nadeel van ondervonden

Wel weer dik verloren, maar ik was gewoonweg snipverkouden, ik was na een set echt doodop Jammer...
En nu zit het er weer op voor dit jaar. Op naar de toernooien
  zaterdag 27 mei 2006 @ 19:05:38 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38277169
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 18:51 schreef Norrage het volgende:
Nou wij hebben het afgespeeld hoor vandaag, in de regen, op een glibberige hardcourt baan...Maar we vonden dat de dubbels er niet zo heel veel nadeel van ondervonden

Wel weer dik verloren, maar ik was gewoonweg snipverkouden, ik was na een set echt doodop Jammer...
En nu zit het er weer op voor dit jaar. Op naar de toernooien
Ik heb me ook direct opgegeven voor het toernooi daar, de zojuist besproken barvrouw nodigde me uit. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Toernooi begint 9 juni al, speel dus maar 1 categorie.... moet natuurlijk wel gewoon blijven studeren. Ze schijnen goede feesten te geven, gelukkig is het maar een kilometer of 5 a 10 fietsen. Ga er heren dubbel 7 spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')