Het idee was natuurlijk ook situaties veroorzaken, waar zij als ervaren en betere spelers niet eerder in terecht waren gekomen. Dat wisselen pakte dan ook de eerste paar keer bijzonder aardig uit. De bal werd zowat aangespeeld op de wisselende netspeler, die vervolgens lekker kon uithalen op de voeten van de netspeler waar hij ineens recht tegenover stond. Toen de truc zijn kracht ging verliezen was dat geen kwalijke zaak want dat geen de rally gewoon rechtdoor verder. Je kijkt elkaar als netspeler wat ongemakkelijker aan, maar dat kon ik ook beter uitbuiten dan mijn tegenstander.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Op hoger niveau is dat ook ongebruikelijk hoor.
Lijkt me er ook wel droog uitzien trouwens, midden in de rally opeens wisselen.
Bedankt voor je reply!quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:40 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk in die enorme hitte gespeeld, of niet? Je zag bij de wedstrijd van het Nederlands voetbal-elftal ook dat nota bene de keeper last kreeg van kramp. Terwijl de inspanning van de keeper toch zeker minder groot lijkt dan die van de gemiddelde veldspeler. Na die wedstrijd las ik ook verschillende mogelijke verklaringen waaronder vocht-tekort een de meest voorkomende was. Als ik met dit hete weer moet spelen ben ik al de hele dag water aan het drinken en drink ik ook tussen elke 2 games.
Daarnaast kan het geen kwaad om uit voorzorg een goede warming-up voor je wedstrijd te doen. Niet inslaan maar even een rondjes om de baan lopen en even goed stretchen.
Jou spieren zijn al wel herstelt van dat potje voetballen hoor. Tenzij je echt een spierscheuring gehad hebt ofzoiets maar ik neem aan van niet aangezien je er tussendoor niet veel last van gehad hebt (:?)quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reply!
Gistermiddag om 17 uur, baan lag deels in de schaduw.
Drink wel ontzettend veel. Alleen tijdens de wedstrijd al minstens 3 liter water/extran/ranja etc.
De fysio dacht dat ik misschien niet genoeg zout had binnen gekregen..
Maar vorige week woensdag heb ik meegedaan aan een voetbaltoernooi, was ik bijna vergeten te vertellen. Ik was helemaal er in op gegaan, in het voetballen, had na die tijd ontzettend last van alle spieren in m'n lichaam. Zowel in m'n benen als in m'n armen en zelfs in m'n buik (ribben ook!). (met voetballen gebruik je dan natuurlijk ook heel andere spieren en ander soort conditie dan met tennissen!)
Dus misschien dat het daar van komt.. dat de spierpijn bij m'n dijen nog niet 100% over was..
Maar het voetbaltoernooi was woensdag.. en m'n tennispartij was gister!
Je weet niet hoe jij je racket eerst vast hadquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:42 schreef Tobbert het volgende:
Mensen, ik heb problemen met de grip van mn tennisracket, van de 1 op de andere dag hield ik mn racket verkeerd vast en nu sla ik soms hele rare ballen. Ik heb moeite om mn oude grip weer terug te pakken zodat ik weer op mn oude niveau kan tennissen, heel raar allemaal, maar ik denk teveel na met hoe ik een bal moet slaan
Ik drink altijd veel. Maar bedankt voor de tipquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:
Veel water drinken. Niet alleen op de dag van de wedstrijd maar gewoon in het algemeen. Dat is beter voor het behoud van je spieren. Uberhaupt voor je lichaam.
anyway, altijd tussen games door blijven drinken.
Dat zitten tussen de games daarmee moet ik mezelf echt streng toespreken idd dat ik dat wel doe. Zeker als de tegenstandster het (net als ik vaak) niet echt nodig vind om telkens te gaan zitten. Maar 't is m'n recht om daar gebruik van te maken, dat weet ik.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:Genoeg tijd nemen tussen punten en tussen de games (bij de wissel gewoon ff gaan zitten. Is niets mis mee) Goed je spieren blijven strekken tijdens de wedstrjid.
Probeer niet helemaal koud aan de wedstrijden te beginnen maar van te voren even rustig een rondje warm te lopen..
Ik heb al een soortgelijk iets gekregen van m'n huisgenote. M'n hele been voelt nu alsof ie in dequote:Op woensdag 14 juni 2006 16:00 schreef Komakie het volgende:Dingen als Perscindol en SRL werken tussen wel voor het herstel van je spieren.
Gewoon te koop bij de drogist enzo.
Ik heb geen spierscheuring gehad inderdaad. Heb met het voetballen vorige week helemaal nergens last van gehad.. enkel van moeheid na een tijdje.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jou spieren zijn al wel herstelt van dat potje voetballen hoor. Tenzij je echt een spierscheuring gehad hebt ofzoiets maar ik neem aan van niet aangezien je er tussendoor niet veel last van gehad hebt (:?)
Ik train sowieso wekelijks drie keer met tennissen. Speelde eerst ook competitie, maar die's een paar weken geleden afgelopen. Dus m'n spieren zijn een wedstrijdje wel gewend... dacht ik tenminste..quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:06 schreef Komakie het volgende:Maar je traint wel een beetje tussendoor. dus soms een stukje hardlopen of regelmatig tennissen ofzo. Als je ongetraind ineens hele grote inspanning gaat doen, is natuurlijk niet bevordelijk voor je spieren.
Ik weet niet of je ook tennislessen hebt? Want in dat geval zou ik je trainer even vragen, ten eerste omdat die er veel verstand van heeftquote:Op woensdag 14 juni 2006 15:42 schreef Tobbert het volgende:
Mensen, ik heb problemen met de grip van mn tennisracket, van de 1 op de andere dag hield ik mn racket verkeerd vast en nu sla ik soms hele rare ballen. Ik heb moeite om mn oude grip weer terug te pakken zodat ik weer op mn oude niveau kan tennissen, heel raar allemaal, maar ik denk teveel na met hoe ik een bal moet slaan
Altijd kutquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:59 schreef Norrage het volgende:
Leuk...Ik in de regen en in de bus naar mijn toernooi. Verwachtend dat het wel ging stoppen met regenen (en dat ging het later ook), werd ik midden in de file gebeld dat ik toch pas de volgende dag hoef te spelen..Voordat ik uberhaupt uit de bus kon stappen was ik 45 minuten (extreme spits :/) verder...Toen maar de bus terug willen nemen....en komt deze een UUR!!!!!!! (ja een uur) te laat....
ben ik dus 2 uur kwijt aan alleen maar op en neer rijden met de bus, en heb niet eens getennist...
Niet als het een bijtertje is die alles terugheeft.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:43 schreef Norrage het volgende:
Mag dan dus tegen een 11-jarig gastje...Moet toch wel te doen zijn??
Reken er maar niet opquote:Hij zal in ieder geval bang voor me zijn
Naar voren laten komen, lobje, weer een puntquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Norrage het volgende:
Dat had ik ook al als mijn tactiek uitgedacht
Ik hoop dat je niet te vroeg moet gezien het tijdstip dat je dit postquote:Op zaterdag 17 juni 2006 04:27 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik zit in de halve finaleeee!
Yeah! Kwartfinale donderdag was niet heel moeilijk, 6-2 6-2
Ben heel benieuwd, moet morgen tegen de eerst geplaatste, waar mijn teamgenootje (van competitie) bijna van gewonnen had, en in principe speel ik beter dan mijn teamgenootje, aldus mijn trainer.![]()
Nee, moet om 18 uur.. Had gister een bruiloftquote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet te vroeg moet gezien het tijdstip dat je dit post
anyway, hoe gaat het verder met de fysiek? geen last meer van gehad? Onze raad opgevolgd?
Tweede partij verplaatst naar morgen 9:00... omdat de partij van 18:15 pas om 20:30 begon en pas om 23:00 klaar was. Wel gewonnen, enige biertjes gedronken en nu moeten we morgen veel te vroeg weer. Setstanden 5-7, 6-3, 6-1.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:20 schreef XL het volgende:
Ik zit dus ook in het finaleweekend. Zit echter nog niet in de halve finale, maar het toernooi is nogal zwaar bezet en er is tegelijkertijd ook een serieus ranglijst toernooi. Kortom de banencapaciteit liet te wensen over. Moet dus vandaag bij winst 2 partijen spelen en helaas kort achter elkaar. 18:15 en 20:30. De vorm bij ons is fantastisch, donderdag op de club nog een trainingspartij gespeeld waarin ik als zware underdog weer een overwinning uit het vuur sleepte. Mochten we de finale halen, dan is de kans groot dat we daarin dezelfde tegenstanders treffen als op de clubkampioenschappenfinale vorige week.
Had je dan geen afdruk? Of was het op kunstgras?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 21:56 schreef Norrage het volgende:
Tot op 3-2 ik een bal van hem uit gaf waarvan hij toch echt dacht dat ie in was.
Hardcourt hequote:Op zondag 18 juni 2006 09:33 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Had je dan geen afdruk? Of was het op kunstgras?
Ik heb in ieder geval mijn partij in de eerste ronde gewonnen met 4-6 6-1 6-3
Ja, dan wordt het lastigquote:
Ik heb het gemerkt muhahaquote:Op zondag 18 juni 2006 10:28 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig.
Maar gewoon altijd je poot stijf houden dan, de ontvangende partij heeft altijd gelijk in zo'n geval.
Normaal doe ik dat ook maar dit was inderdaad een belangrijk punt en ik gaf de bal meteen uit...Hij ging alleen beweren dat ik mijn vinger omhoog stak om te zeggen dat de bal echt in was...dus vanaf dat moment begon hij hard te foeteren op mijquote:Op zondag 18 juni 2006 11:13 schreef nickybol het volgende:
Of gewoon een keer niet moeilijk doen en een let spelen. Het is maar een puntje en van 10 minuten ruzien wordt je ook niet beter. Behalve als het een belangrijk punt is natuurlijk.
Het was geen drankprobleem hoor. We kwamen om 23:00 van de baan dronken een ice-tea en 2 (max. 3) biertjes met de tegenstander terwijl we nakletsten over de partij en de partij bekeken van de potentiele tegenstander in de finale. 23:00 van de baan, 40 minuten fietsen van het tennispark en 0:40 hier posten. Langer dan een uur na de wedstrijd zijn we dus niet gebleven, ik denk dat die 2 biertjes er toch echt voor zorgen dat je rustiger slaapt dan wanneer je warm van het veld je bed instapt. Sowieso vind ik het een sociale verplichting om nog even met je tegenstanders te ouwehoeren. 10 bier de avond voor een wedstrijd is wat anders, maar hier snap ik echt het bezwaar niet van.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:41 schreef nickybol het volgende:
Als je die enige biertjes nou eens weglaat. Als ik dat bij mijn spelers zou merken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |