abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:29:43 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38287175
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb me ook direct opgegeven voor het toernooi daar, de zojuist besproken barvrouw nodigde me uit. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Toernooi begint 9 juni al, speel dus maar 1 categorie.... moet natuurlijk wel gewoon blijven studeren. Ze schijnen goede feesten te geven, gelukkig is het maar een kilometer of 5 a 10 fietsen. Ga er heren dubbel 7 spelen.
hehe en een leuke barvrouw helpt dan ook wel mee
Wij hebben er ook een keer zo 1 gehad. Viel zeker weten onder het kopje "lekker wijf" zoals onze tegenstanders dat zo mooi zeiden

Anyway, altijd balen dat het niet door ging maar aan de andere kant is het beter dan in de regen tennissen.

Btw Norrage, op hardcourt is het helemaal irritant want die baan wordt zo glad als maar zijn kan. Je kunt dat trouwens opvangen door speciaal schoeisel voor hardcourt banen te gebruiken. rubberen zolen zijn het geloof ik.
Die zijn veel stroever dan het schoeisel dat normaal gebruikt wordt bij gravel/kunstgras schoenen.

Wij hebben een keer gehad in de competitie dat het eerst ff wat regende en dat ons team het nog veel te glad vond maar dat we van de VCL daar werden verzocht om de baan op te gaan omdat er gewoon gespeeld kon worden volgens hem.
De thuis spelende ploeg had er ook geen last van (of iig veel minder) omdat die wel hardcourt schoenen hadden. Gaven ze zelf ook toe trouwens.
Dat was in de tijd dat ik nog zondag mixed speelde. We wonnen die mix wel trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_38289167
Tsja als ik zo fanatiek zou tennissen dat ik verschillende schoeisels heb is dat misschien een optie
Nu heb ik gewoon lekker de "beste"all court schoenen genomen, aangezien we altijd op zoveel verschillende banen spelen...(niks bijzonders aan de schoenen hoor, maar ze heten als zoveel schoenen "allcourt".)

En het is altijd weer zo triest als het seizoen voorbij is. Nu zit ik ook weer met zo'n leeg gevoel Waren weer 7 hele leuke dagen
Ik heb nu al weer zin in volgend jaar, waar ik hopelijk in een iets beter team zit dan nu (Alhoewel ik zelf nou ook weer niet zo veel singles wist te winnen...)

Nu even knallen op de toernooien, wordt ook weer leuk; zeker omdat er één op mijn oude jeugdclub is
Ga er lekker een beetje bij fitnessen en zo, even mijn conditie en vooral mijn snelheid/fitheid op en top in orde maken.

Ik heb er de tijd voor, nog 3 weken zo ongeveer vrij, en dan wat tentamens...maar dat valt te combineren

[ Bericht 31% gewijzigd door Norrage op 28-05-2006 00:32:09 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 29 mei 2006 @ 08:01:40 #103
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_38323903
Zaterdag 6-0 6-3 gewonnen
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  maandag 29 mei 2006 @ 13:33:28 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38331564
woohooo ik heb zowaar gisteren weer een single gewonnen
We konden nog 3de worden als we van de nummer 3 zouden winnen maar uiteindelijk werd het nog 3-3.
De 3 wedstrijden die we ook verloren waren niet normaal zo close. 1 single in 3de set tiebreak verloren, 1 dubbel verloren met in de 2de set 5 matchpoints op rij en ik verloor mijn dubbel in 3 sets met een break voor in het begin van de 3de

Maar ja, ik won me single wel en dat is wel weer positief.
Ik begon de eerste 2 games super onzeker. Durfde de bal bijna niet aan te raken, daarna ging ik steeds meer door de bal heen slaan. Het ging de hele set gelijk op tot 4-5. Ik haalde mijn servicegame vrij makkelijk en brak hem gelijk. Daarna hield ik mijn eigen service en in de 2de set ging het zo goed dat hij niets meer in te brengen had. 6-0 Niet dat het een geweldig goeie speler was maar het was toch wel ff lekker.
Het was een 5 die iets beter dan gemiddeld stond.
Wel grappig dat ik 4-5 achter kwam en daarna heeft hij geen game meer gehaald

Dubbel was gewoon een beetje jammer. Ik speelde met een jongen die de zwakste is van ons team. Op zich natuurlijk niet erg want hij kan best aardig ballen maar ik moest gewoon te dominant zijn om ons er doorheen te helpen. Dat was wel jammer want we speelde 1 set allebij best wel goed.

Maar ja, me laatste wedstrijd geeft me toch weer hoop voor de rest van het seizoen en dat ik ook wel belangrijk. Ik ga me nu zo ff via internet inschrijven voor een paar toernooien
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_38333697
Gister 7-1 verloren !

In mijn enkel was ik geveegd door een 3tje: 6-1 6-3
Maar gelukkig nog wel de mix gewonnen met 6-3 7-6 .

Wat wel betekent dat ik nu 3,6 in de dubbel sta en volgend jaar dus 3 ben .
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:11:28 #106
75556 erkel
back from Dagestan
pi_38457788
Van het weekend toernooi in mijn woonplaats. Dan zal duidelijk worden hoe het echt met de vorm en progressie gesteld is. Vorige jaren was mijn spel en vorm nog niet optimaal op dat moment, maar ik heb een goed gevoel overghouden aan de competitie, dus kheb er wel vertrouwen in.

Speel trouwens enkel 5 en dubbel 6
Weisst
pi_38458295
Aankomende week eerste toernooitje.
Heb me er maar meteen voor vier ingeschreven omdat ik in Augustus niks kon vinden (dan moet het nu maar )
Speel eerst twee toernooitjes HE7 (alleen daarvoor ingeschreven) om een beetje in het ritme te komen (en omdat het vast het laatste jaar is dat ik aan HE7 mag meedoen en ik nu misschien nog een beetje kans heb op eremetaal :p, en daarna toch wat minder), en omdat ik niet zoveel tijd heb.
Daarna twee toernooitjes HE6 en HE7 (dubbelpartner is lastig te regelen rond tentamentijd )

Heb er heel veel zin in, lekker tussen het studeren door competatief tennissen
Voor het eerst in drie jaar dat ik weer intensief toernooien speel, was daarom ook wat in ranking gezakt
Blijf waarschijnlijk wel 7 in de dubbel, dat is zuur. Sta nu 6.723 gemiddeld of zo en dat is uitgaande van voorgaande jaren net niet genoeg, en ik zie me geen dubbeltoernooien meer spelen (Misschien rond het eind van het jaar wat herfsttoernooien of zo....)

[ Bericht 11% gewijzigd door Norrage op 01-06-2006 23:33:30 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 1 juni 2006 @ 23:52:54 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38459235
Ik heb in 2 toernooien ingeschreven. HE3 en HE4 in 1 toernooi en HE4 en HD4 in een ander toernooi.
Moet er nog een paar inschrijven maar het begin is er.
Zal wel een paar aardige resultaten moeten neerzetten om van die hatelijke 4.9 af te komen

Had ik trouwens net een lekker gevoel over gehouden aan mijn laatste competitiewedstrijd. Nou ben ik eergisteren en gisteren een beetje gaan trainen.
Maar nou heb ik sinds eergisteren al last van me voet. Eerst was het niet zo erg waardoor ik er gisteren nog wel ff mee heb getennist. Vandaag was het zo erg dat ik bijna niet meer normaal kon lopen.

Ik heb een soort stekende pijn boven mijn linkerenkel aan de buitenkant. En dan loopt het via het bot een stuk omhoog. Daarnaast voel ik net zo'n stekende pijn onder me enkel op de rand van me voet (ook aan de buitenkant)
Ik ga morgenvroeg dus gelijk ff naar de doktor want dit is echt niet goed volgens mij.
Mijn enkel is al niet mijn sterkste punt, dus ik moet er altijd een beetje voorzichtig mee zijn en ik heb al sinds het begin al last van mijn enkel door een snowboardblessure (ben soort van door me enkel gegaan met snowboarden)
Ik hoop dat het niet te ernstig is want zoals ik al zei moet ik een paar goeie resultaten meerzetten anders wordt ik gewoon volgend jaar 5 in de single. Iets waar ik echt geen zin in heb...
pi_38470876
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:52 schreef Komakie het volgende:
Ik heb in 2 toernooien ingeschreven. HE3 en HE4 in 1 toernooi en HE4 en HD4 in een ander toernooi.
Moet er nog een paar inschrijven maar het begin is er.
Zal wel een paar aardige resultaten moeten neerzetten om van die hatelijke 4.9 af te komen

Had ik trouwens net een lekker gevoel over gehouden aan mijn laatste competitiewedstrijd. Nou ben ik eergisteren en gisteren een beetje gaan trainen.
Maar nou heb ik sinds eergisteren al last van me voet. Eerst was het niet zo erg waardoor ik er gisteren nog wel ff mee heb getennist. Vandaag was het zo erg dat ik bijna niet meer normaal kon lopen.

Ik heb een soort stekende pijn boven mijn linkerenkel aan de buitenkant. En dan loopt het via het bot een stuk omhoog. Daarnaast voel ik net zo'n stekende pijn onder me enkel op de rand van me voet (ook aan de buitenkant)
Ik ga morgenvroeg dus gelijk ff naar de doktor want dit is echt niet goed volgens mij.
Mijn enkel is al niet mijn sterkste punt, dus ik moet er altijd een beetje voorzichtig mee zijn en ik heb al sinds het begin al last van mijn enkel door een snowboardblessure (ben soort van door me enkel gegaan met snowboarden)
Ik hoop dat het niet te ernstig is want zoals ik al zei moet ik een paar goeie resultaten meerzetten anders wordt ik gewoon volgend jaar 5 in de single. Iets waar ik echt geen zin in heb...
Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...

En ach, als je 5 wordt kan je volgend jaar toch heel veel geld winnen in de toernooien? .
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:53:27 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38471703
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:28 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...

En ach, als je 5 wordt kan je volgend jaar toch heel veel geld winnen in de toernooien? .
Zo veel geld is er niet te winnen in de 5
In de 4 kan ik dan meer geld winnen en dat gebeurd nog wel eens. vorig jaar ook 2x finale in de 4. Daarnaast krijg je bij sommige 3 en 4 toernooien rondegeld waardoor je dan vrij snel uit de kosten bent als je een rondje wint

Maar ik wil gewoon geen 5 worden. Dan krijg je zoveel van die kutpartijen. Van die gastjes die dan zich in de 5 opgeven terwijl ze 6 zijn ofzo. Dan heb je helemaal van die partijen waar je niet wijzer van wordt...
pi_38472008
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 12:53 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast krijg je bij sommige 3 en 4 toernooien rondegeld waardoor je dan vrij snel uit de kosten bent als je een rondje wint
Ohja? .

Wist ik niet.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:17:10 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38474329
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:03 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Ohja? .

Wist ik niet.
Niet bij alle toernooien natuurlijk, maar als je de toernooien een beetje goed uit zoekt dan is het wel zo.

We hebben in Utrecht het Heijmerink Circuit. Das een hele rits toernooien waar je aan mee kunt doen en waar je punten voor kunt verdienen. Aan het einde is er dan een masters. Bij het winnen van een toernooi krijg je dan al geld en bij het winnen van de masters krijg je helemaal een sloot geld erbij. 500 euro voor de winnaar.

Moet je maar eens kijken op http://www.heijmerinkcircuit.nl/
Het is best een grappig gebeuren. Dit jaar is voor het eerst de 4 onderdeel van het circuit. Dat is net de klasse waarin ik nog wel regelmatig punten haal. Ik ga waarschijnlijk aan iets van 4 toernooien in dat circuit mee doen. Misschien nog een paar meer

EDIT: Mits ik fit ben natuurlijk....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:25:15 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38474627
Je moet trouwens wel echt goed zijn om de masters te winnen. Want dat betekent dat je dus gewoon van gasten wint die al ver zijn gekomen in andere toernooien enzo.
Die gozer die vorig jaar de 4 heeft gewonnen heb ik ook echt dik van verloren in een ander toernooi
0-6 1-6 was het geloof ik.
Ik moet er wel bij zeggen dat het nog was voordat ik in vorm kwam vorig seizoen, maar toch.... het is wel dik
  vrijdag 2 juni 2006 @ 15:43:37 #114
75556 erkel
back from Dagestan
pi_38477385
Hier in het noorden van het land zijn ook van die Masters, maar dat is aan het eind van het seizoen pas. Dan word er gekeken naar de best geklasseerde spelers van elke categorie en die moeten dan maar bepalen wie de beste speler van elke categorie is.
Weisst
pi_38477447
Aankomende maandag ga ik weer eens meedoen met een toernooi, de mix 5, samen met m'n zus!

Zullen we eens even kijken hoe dat gaat bevallen, de laatste tijd weer druk aan de gewichten gehangen dus moet nu 100kg meeslepen!

Hopelijk winnen we, want dan moet ik tegen degene die mijn vriendin les geeft, altijd leuk!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:46:42 #116
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38484518
In de aanloop op de toernooien is hier nu het clubkampioenschap aan de gang. Ik speel alleen heren dubbel zeven, daar heb ik inmiddels de finale gehaald. Gister een goede overwinning voor mij omdat dit keer niet mijn maat maar ik de beste man op het veld was.

Heb inmiddels 2 toernooien ingeschreven, maar daar komt veel meer bij.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_38485077
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:43 schreef erkel het volgende:
Hier in het noorden van het land zijn ook van die Masters, maar dat is aan het eind van het seizoen pas. Dan word er gekeken naar de best geklasseerde spelers van elke categorie en die moeten dan maar bepalen wie de beste speler van elke categorie is.
Ohja, dat is waar, daar had ik zelf ook aan meegedaan vorig jaar.

Maar die geldprijs was iets van 200 euro voor de winnaar geloof ik.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:32:45 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38505933
Laatste competitiewedstrijd uitgespeeld en we zijn de tegenstander voobij op de ranglijst. Het seizoen zit erop, we zijn 5de van de 7 geworden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_38523893
Gister 6-3 6-4 verloren in de kwartfinale van de districtskampioenschappen, van de 1e geplaatste, tevens mijn allerlaatste jeugdtoernooi ooit .

Er was op het park waar ik speelde ook eredivisietennis, dus kon ik na afloop nog naar de enkel van Melle van Gemerden kijken, leuk om te zien .
  zondag 4 juni 2006 @ 15:11:04 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38529776
Hmmm ik ga morgen misschien ff kijken bij de ere divisie.
Groenekan speelt thuis en redelijk bij ons in de buurt. Dat is altijd wel lachen om naar te kijken.
Michel Koning en Edwin Kempes morgen aan de bak
plus nog een paar vrouwen maar daar hou ik me niet zo mee bezig

Wel jammer dat die op hard court is trouwens. Ik zie liever een leuke partij graveltennis dan hardcourt...
Maar ja, bij een verenining gaan kijken die op gravel spelen is niet echt een optie aangezien die nogal ver bij utrecht weg zitten
  zondag 4 juni 2006 @ 21:37:27 #121
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_38541973
Wat doet Edwin Kempes eigenlijk tegenwoordig in het leven?
  zondag 4 juni 2006 @ 22:28:38 #122
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38543854
quote:
Op zondag 4 juni 2006 21:37 schreef nickybol het volgende:
Wat doet Edwin Kempes eigenlijk tegenwoordig in het leven?
Af en toe nog een beetje tennissen iig

Geen id eigenlijk....
  dinsdag 6 juni 2006 @ 10:21:26 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38584023
Ik zag op teletekst nog best wat bekende namen in de eredivisie-teams! Goed tennis gezien?

Vandaag zijn de schema's online gezet van het eerste toernooi dat ik speel. Slechte loting, de tweede ronde staan we tegen een erg sterk duo, mochten we de eerste ronde overleven.
pi_38584406
Ik heb ook een vervelende loting. Mijn wedstrijd vandaag moet ik kunnen winnen, en daarna zou ik tegen een 5.3 moeten, in de HE7
Hij begon het jaar als 7, vandaar dat ie mee kan doen, maar was kennelijk wat te goed voor die ranking...
Hij is ook eerste geplaatst, en daar moet ik dus tegen als ik de 2e ronde haal...(denk je aan HE7 mee te doen en wel kansen te hebben ver te komen )...Maar ja, wie weet ben ik in topvorm en kan ik wat presteren dit toernooi. Op zich kan ik wel meekomen met 5jes.
Moet het in ieder geval niet bij voorbaad gewonnen geven zoals ik eerder dit seizoen deed tegen een 5je En natuurlijk winnen van die eerste ronde is ook wel een beetje belangrijk

Net jammer, want de #2 geplaatst is gewoon "maar" 6.3, en ik 6.6...Dus die ene is best wel te goed. (Is ook #2 geplaatst in de HE6 )

[ Bericht 5% gewijzigd door Norrage op 06-06-2006 10:51:13 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:17:43 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38588606
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook een vervelende loting. Mijn wedstrijd vandaag moet ik kunnen winnen, en daarna zou ik tegen een 5.3 moeten, in de HE7
Hij begon het jaar als 7, vandaar dat ie mee kan doen, maar was kennelijk wat te goed voor die ranking...
Hij is ook eerste geplaatst, en daar moet ik dus tegen als ik de 2e ronde haal...(denk je aan HE7 mee te doen en wel kansen te hebben ver te komen )...Maar ja, wie weet ben ik in topvorm en kan ik wat presteren dit toernooi. Op zich kan ik wel meekomen met 5jes.
Moet het in ieder geval niet bij voorbaad gewonnen geven zoals ik eerder dit seizoen deed tegen een 5je En natuurlijk winnen van die eerste ronde is ook wel een beetje belangrijk

Net jammer, want de #2 geplaatst is gewoon "maar" 6.3, en ik 6.6...Dus die ene is best wel te goed. (Is ook #2 geplaatst in de HE6 )
Ach, gewoon met niets te verliezen de wedstrijd in gaan en kijken hoe ver je komt. Misschien moet hij wel halverwege opgeven met een blessure ofzo. Je weet het soms niet

@ XL:
Best aardig tennis gezien maar niet overdreven goed
Ik heb alleen 1 herenenkel en de herendubbel gezien. herenenkel was Michel Koning - Bart de Gier. Makkeljik gewonnen door Koning met 6-2 6-2.
Op de andere baan stonden Rogier Wassen en Edwin Kempes te spelen en daar won Wassen heel makkelijk.
dubbel was De Gier/Kempes tegen Wassen/Koning. Dat was helemaal snel afgelopen 6-0 6-1
Die Wassen is zo goed. Hij heeft in de hele wedstrijd denk ik 3 fouten gemaakt.

Ik vind het wel jammer dat Groenekan op hard court speelt. Daardoor gaat het toch allemaal wat sneller en krijg je kortere rally's.

btw ik had nog een discussie met iemand over de ondergrond van tennisverenigingen. Die man dacht dat binnen 10 of 15 jaar alle verenigingen op alternatieven voor gravel spelen. Dus kunstgras of Smashcourt oid.
Ik denk van niet omdat de "belangrijkere" en grotere verenigingen altijd (of voorlopig iig) op gravel blijven spelen omdat anders de betere spelers naar andere verenigingen gaan.

leuke discussie wel
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:42:04 #126
134223 Mr.Johnson
Nog steeds zoekende...
pi_38589399
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

btw ik had nog een discussie met iemand over de ondergrond van tennisverenigingen. Die man dacht dat binnen 10 of 15 jaar alle verenigingen op alternatieven voor gravel spelen. Dus kunstgras of Smashcourt oid.
Ik denk van niet omdat de "belangrijkere" en grotere verenigingen altijd (of voorlopig iig) op gravel blijven spelen omdat anders de betere spelers naar andere verenigingen gaan.

leuke discussie wel
De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.

Maar de grotere verenigingen zullen wel bij gravel blijven zolang ze het onderhoud nog voor elkaar kunnen krijgen, dat is vaak het probleem bij kleine clubs.
pi_38591647
Mijn god, ik mag hopen van niet, Gravel is de meeste relaxte ondergrond...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 14:58:35 #128
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38592207
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:42 schreef Mr.Johnson het volgende:

[..]

De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.

Maar de grotere verenigingen zullen wel bij gravel blijven zolang ze het onderhoud nog voor elkaar kunnen krijgen, dat is vaak het probleem bij kleine clubs.
Dat was ook een beetje wat al zei.
Voor kleinere clubs is het op zich wel makkelijk, maar grotere clubs zullen voorlopig nog wel op gravel blijven spelen.

Smashcourt zit tussen gravel en kunstgras in. Het ziet er een beetje uit als kunstgras. Het is ook een soort tapijtje met zand erop. Alleen is het helemaal rood. Het speelt ook anders dan kunstgras. het is wat langzamer en stroever waardoor ballen minder wegschieten en je wat normaler kunt glijden. Maar ik vind het niet echt super relaxt tennissen
pi_38605608
Godverdegodver...Wat dramatisch dit. Dik verloren in een wedstrijd die ik normaal gesproken zou hebben gewonnen...Een weekend lang zuipen is niet goed voor je conditie, ik was na één game al bijna kapot
Verder was ik superchagrijnig, want ik moest me ontzettend haasten om er te komen en zo...en dan ook nog tegen een godtyfus vervelend rotjochie spelen dat alleen maar verdedigd en hoge ballen slaat als hij in de problemen kwam...Ik domineerde de wedstrijd maar het afmaken met volleys en smashes ging gewoon niet...Was gewoon niet scherp En me service liep ook nog niet eens...Geen dubbele fouten geslagen, dat is al iets, maar geen enkele hardere 1e service ging in...
En van de dramatische service van de tegenstander kon ik ook al niet profiteren, ook al had ik echt wel 20 breakpoints

Nogal balen dus
Nouja, op naar volgende week dan maar...Een beetje in het ritme gaan komen en zo hoor...dit was echt drama Ook wel beetje onderschat maar goed...zo af en toe verlies je wel eens wat...

Wij hebben trouwens op onze club ook smashcourt...Ik vind het echt verdomd veel spelen als gravel, maar de sfeer is gewoon anders...Het went in ieder geval echt wel en het is best wel relaxed hoor..Je kan in ieder geval glijden.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:21:40 #130
75556 erkel
back from Dagestan
pi_38611476
Pinkstertoernooi achter de rug en het resultaat is: 5 euro winst (drankjes niet meegerekend)

In de enkel 5 2 rondes verder, die ik beide vrij gemakkelijk won, maar uiteindelijk verloren van de latere winnaar van de 5 (tevens oude schoolmaat )
Dubbel 6 hebben we de finale bereikt, die we hadden kunnen winnen als we beide niet last hadden gehad van pijntjes door het vele intensieve tennis in het weekend. Zondag bijvoorbeeld heb ik 4 wedstrijden in totaal gespeeld, met als pauze tussen de laatste 3 wedstrijden van hooguit half uur .

Conclusie: tevreden over spel en resultaat
Weisst
pi_38717363
Vanavond mijn eerste echte officiele wedstrijd... heb er zin an
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:41:54 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38720146
Ik heb nog altijd last van me enkel.
Nog minimaal een week rust houden en van de week maar ff een afspraak maken met de sport fysio.

Er is inmiddels een rontgenfoto van me enkel gemaakt maar daar was niets op te zien. Dus er is niet iets gebroken oid. Gelukkig. Naar de fysio geweest en die heeft gezegd dat ik me voet moet intapen met lopen. Dat een paar keer gedaan maar doe ik inmiddels niet meer en het gaat wel wat beter. Heb minder last maar nog wel last.

Maandag ff naar de huisarts bellen want die heeft inmiddels de rontgenfoto's. Hij zal waarschijnlijk niets zien (aangezien ze dat in het ziekehuis ook al niet deden) maar toch voor de zekerheid ff. Dan vragen of het zinvol is om een afspraak te maken bij een sportfysio. Iets wat hij waarschijnlijk wel positief zal beantwoorden.
Dan hopen dat het toch redelijk snel verholpen is. Heb alweer anderhalve week niet getennist en daar komt nog zeker een week bij. Dan heb ik nog een weekje en dan begint het eerste toernooi alweer. Moet ik natuurlijk nog wel wat getraind hebben en helemaal fit zijn
  zaterdag 10 juni 2006 @ 12:51:11 #133
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_38720308
Nou veel beterschap. In ieder geval raadzaam om ter preventie te trainen en het toernooi te spelen met een enkelbandage.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 15:06:17 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38723239
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 12:51 schreef nickybol het volgende:
Nou veel beterschap. In ieder geval raadzaam om ter preventie te trainen en het toernooi te spelen met een enkelbandage.
Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doen ) zoals die topspelers ook wel hebben. Die zwarte banden om hun enkels...

ik weet nog niet of dat verstandig is om standaard te hebben. Volgens de huisarts zou je op die manier je enkel laten verzwakken. Aan de andere kant zijn de meningen er over verdeeld.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 15:58:32 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38724447
Finale clubkampioenschappen helaas verloren.
Vandaag was ook de eerste ronde van een serieus toernooi, die is wel gewonnen. 6-1, 6-1. Volgende tegenstander zijn als eerste geplaatst en op papier veeeeeel te sterk voor het schema.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 18:13:47 #136
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_38727910
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 15:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doen ) zoals die topspelers ook wel hebben. Die zwarte banden om hun enkels...

ik weet nog niet of dat verstandig is om standaard te hebben. Volgens de huisarts zou je op die manier je enkel laten verzwakken. Aan de andere kant zijn de meningen er over verdeeld.
Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.
pi_38732776
Ben net terug van mijn ontmaagding op de tennisbaan... speelde tegen iemand die schommelt tussen speelsterkte 7 en 8, ikzelf ben nog een 9. Het was bloedjeheet, stond aan een kant van het net ondanks een petje voortdurend recht in de zon te koekeloeren... uiteindelijk verloren met 3-6 3-6 maar ik ben lang niet ontevreden... verbeterpunten zijn mijn conditie en mijn eigen service, die moet veel venijniger... wel nauwelijks dubbele fouten... alles bij elkaar een niet ontevreden gevoel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 11 juni 2006 @ 20:22:02 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38758820
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 18:13 schreef nickybol het volgende:

[..]

Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.
Ga ik ook doen.
Ik moet nog ff een afspraak maken maar dat ga ik vandeweek ff doen
  maandag 12 juni 2006 @ 09:19:06 #139
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38771249
Tot mijn grote teleurstelling ben ik volgende week niet geplaatst op het toernooi dat ik ga spelen. Dat neemt niet weg dat ik mezelf gewoon als torenhoge favoriet zie. Ik speel eigenlijk nooit meer in de 8, heb al zevens weggetikt die maar 3 of 4 games tegen me halen, maar dat toernooi heeft mooie prijzen in de acht en er staat 8 op mijn pasje. Dus gewoon ingeschreven. Het is bovendien een thuiswedstrijd en daar is winnen altijd leuk meegenomen. Doordat ik weinig enkels officieel heb gespeeld en ook 1 partij tegen een zeven heb verloren ( ) is mijn rating ook maar 7.5. Doorgaans is dat in de achten wel genoeg, zo vroeg in het seizoen... dit keer schijnbaar niet. Ik zal moeten afwachten wat de geplaatste spelers voor rating hebben. De schema's staan nog niet online, ik kan het alleen uit de oproepmail opmaken. Ik had weinig sterke achten verwacht, eigenlijk alleen mijn dubbelpartner. Het zullen dan wel spelers zijn die herencompetitie hebben gespeeld, dan speel je veel singles en kun je dus een betere rating dan ik hebben. Wel aardig natuurlijk, kan ik direct het definitief 7 worden veilig stellen. Want ik kan er schijnbaar punten gaan scoren.
pi_38773310
Nou veel succes...Niet ineens verliezen in de eerste ronde omdat je je tegenstanders onderschat he (die fout maak ik dus wel eens...)
Ik speel deze week namelijk HE7 (terwijl ik toch makkelijk HE6 aankan) om een beetje dezelfde reden als jij...Ik ben nu ook als derde geplaatst en aan de ratings van de tegenstanders te zien zou ik in ieder geval de halve finale moeten halen... Maar na mijn dramawedstrijd vorige week weet ik het niet zeker meer....dus gewoon altijd volle bak
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:42:09 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38836913
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 15:58 schreef XL het volgende:
Finale clubkampioenschappen helaas verloren.
Vandaag was ook de eerste ronde van een serieus toernooi, die is wel gewonnen. 6-1, 6-1. Volgende tegenstander zijn als eerste geplaatst en op papier veeeeeel te sterk voor het schema.
Woooohooo!!!!!
Die op papier veel te sterke tegenstanders vandaag. De actuele enkel-rating van de heren was 5.2 en 6.4. De actuele dubbelrating van beide heren 6.0 en 6.2. We speelden heren dubbel 7. Nieuw aan hun indrukwekkende rating is de 8.5 die ze vandaag aan hun broek kregen van ons.

0-6, 6-3, 6-2!

Zij waren als eerste geplaatst, wij hebben ze te pakken. Ik ben mega-trots, want we hebben tactisch zo goed gespeeld. Alles ontregelen bij die gasten en het lukte. In de derde set kwamen we snel een break voor en toen begon het te stormen. Daarmee was tennis niet meer mogelijk en maar het was al zo laat dat we moesten en zouden uitspelen. Was ook in ons voordeel uiteraard, want van goed tennis moesten wij het niet hebben tegen die gasten.
  woensdag 14 juni 2006 @ 02:35:11 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38837547
Tjonge wat een gave partij. De adrenaline giert nog door mijn lijf. Kan in ieder geval niet slapen.
pi_38845404
Gisteren gehusseld. Ik ben van niveau 7/8, en speelde in herendubbel samen van een man van niveau 7 tegen de tegenstanders van niveau 6 en 7/8. Ik speelde erg goed. Ik hou wel van hoge baltempo's. Daarna mixdubbel van niveau 8. Ik speelde minder goed. Zelfs de trage ballen sla ik uit of in het net. Hoe kan dat nou dat ik bij hogere niveau beter speel dan lagere niveau? Zo ging dat ook bij de vorige keren.
pi_38845442
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 02:35 schreef XL het volgende:
Tjonge wat een gave partij. De adrenaline giert nog door mijn lijf. Kan in ieder geval niet slapen.
Dat doe je zeer goed inderdaad, respect .
pi_38845481
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:05 schreef Tennis-boy het volgende:
Gisteren gehusseld. Ik ben van niveau 7/8, en speelde in herendubbel samen van een man van niveau 7 tegen de tegenstanders van niveau 6 en 7/8. Ik speelde erg goed. Ik hou wel van hoge baltempo's. Daarna mixdubbel van niveau 8. Ik speelde minder goed. Zelfs de trage ballen sla ik uit of in het net. Hoe kan dat nou dat ik bij hogere niveau beter speel dan lagere niveau? Zo ging dat ook bij de vorige keren.
Als de ballen harder op je afkomen kan je gewoon meeslaan en ben je ook automatisch meer geconcentreerd.

Als ze langzamer komen moet je zelf het spel maken en kan het zijn dat je aandacht dan verslapt en je meer onnodige fouten maakt.

Heb het zelf ook altijd...
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:27:10 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38846029
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:06 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Dat doe je zeer goed inderdaad, respect .
De opmerking van die gasten ook achteraf:
quote:
Tjonge, het is best lastig om tegen jullie goed te spelen
Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.
pi_38846222
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:27 schreef XL het volgende:

[..]

De opmerking van die gasten ook achteraf:
[..]

Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.
Op hoger niveau is dat ook ongebruikelijk hoor .

Lijkt me er ook wel droog uitzien trouwens, midden in de rally opeens wisselen .
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:40:52 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_38846482
Deden wij ook vroeger wel eens
Nu kan het niet meer omdat ze de ballen veel harder slaan en sneller nemen. Dan is het niet meer te belopen
pi_38848623
Hallo!

Nog nooit gepost hier, maar zit met 'n vraagje.

Ik speel momenteel een toernooi, DamesEnkel categorie 8.
Moest gister de eerste ronde spelen.

Het begon allemaal dik prima, het niveauverschil was groot , eerste set met 6-1 gewonnen.
Tweede set stond ik met 2-1 voor, waarna ik last kreeg van kramp in mijn lies en in mijn rechterbovenbeen. Echt heel extreem. Al het loopwerk deed me pijn!

Op gegeven moment stond ik gewoon met tranen op de baan, wedstrijd ff gestaakt, kwam Fysio bij, moest op m'n buik op 'n bankje gaan liggen en ze ging het een beetje los proberen te masseren.

Daarna ging het wel wat beter, en heb de wedstrijd uiteindelijk ook wel gewonnen (6-1, 4-6, 7-6), maar ik moet morgen de volgende ronde, kwartfinale, spelen, en ik weet niet of ik dat wel vol ga houden.

Er stonden een aantal mensen van m'n vereniging aan de kant en die zeiden op een gegeven moment ook: je weet dat de volgende stap een spierscheur is hé.. als het niet gaat móét je opgeven. Maar... ik krijg het niet over m'n hart om op te geven voor morgen.

Iemand nog tips? Bepaalde balsem die de spieren warm houdt en die jullie goed bevalt?
Wat kan ik vandaag doen en wat kan ik er dan morgen tijdens de wedstrijd op smeren?

Alvast bedankt! beetje lang verhaal geworden

Zonnestraaltje.
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:40:02 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_38848827
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hallo!

Nog nooit gepost hier, maar zit met 'n vraagje.

Ik speel momenteel een toernooi, DamesEnkel categorie 8.
Moest gister de eerste ronde spelen.

Het begon allemaal dik prima, het niveauverschil was groot , eerste set met 6-1 gewonnen.
Tweede set stond ik met 2-1 voor, waarna ik last kreeg van kramp in mijn lies en in mijn rechterbovenbeen. Echt heel extreem. Al het loopwerk deed me pijn!

Op gegeven moment stond ik gewoon met tranen op de baan, wedstrijd ff gestaakt, kwam Fysio bij, moest op m'n buik op 'n bankje gaan liggen en ze ging het een beetje los proberen te masseren.

Daarna ging het wel wat beter, en heb de wedstrijd uiteindelijk ook wel gewonnen (6-1, 4-6, 7-6), maar ik moet morgen de volgende ronde, kwartfinale, spelen, en ik weet niet of ik dat wel vol ga houden.

Er stonden een aantal mensen van m'n vereniging aan de kant en die zeiden op een gegeven moment ook: je weet dat de volgende stap een spierscheur is hé.. als het niet gaat móét je opgeven. Maar... ik krijg het niet over m'n hart om op te geven voor morgen.

Iemand nog tips? Bepaalde balsem die de spieren warm houdt en die jullie goed bevalt?
Wat kan ik vandaag doen en wat kan ik er dan morgen tijdens de wedstrijd op smeren?

Alvast bedankt! beetje lang verhaal geworden

Zonnestraaltje.
Je hebt waarschijnlijk in die enorme hitte gespeeld, of niet? Je zag bij de wedstrijd van het Nederlands voetbal-elftal ook dat nota bene de keeper last kreeg van kramp. Terwijl de inspanning van de keeper toch zeker minder groot lijkt dan die van de gemiddelde veldspeler. Na die wedstrijd las ik ook verschillende mogelijke verklaringen waaronder vocht-tekort een de meest voorkomende was. Als ik met dit hete weer moet spelen ben ik al de hele dag water aan het drinken en drink ik ook tussen elke 2 games.

Daarnaast kan het geen kwaad om uit voorzorg een goede warming-up voor je wedstrijd te doen. Niet inslaan maar even een rondjes om de baan lopen en even goed stretchen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')