hehe en een leuke barvrouw helpt dan ook wel meequote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb me ook direct opgegeven voor het toernooi daar, de zojuist besproken barvrouw nodigde me uit. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren. Toernooi begint 9 juni al, speel dus maar 1 categorie.... moet natuurlijk wel gewoon blijven studeren. Ze schijnen goede feesten te geven, gelukkig is het maar een kilometer of 5 a 10 fietsen. Ga er heren dubbel 7 spelen.
Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:52 schreef Komakie het volgende:
Ik heb in 2 toernooien ingeschreven. HE3 en HE4 in 1 toernooi en HE4 en HD4 in een ander toernooi.
Moet er nog een paar inschrijven maar het begin is er.
Zal wel een paar aardige resultaten moeten neerzetten om van die hatelijke 4.9 af te komen
Had ik trouwens net een lekker gevoel over gehouden aan mijn laatste competitiewedstrijd. Nou ben ik eergisteren en gisteren een beetje gaan trainen.
Maar nou heb ik sinds eergisteren al last van me voet. Eerst was het niet zo erg waardoor ik er gisteren nog wel ff mee heb getennist. Vandaag was het zo erg dat ik bijna niet meer normaal kon lopen.
Ik heb een soort stekende pijn boven mijn linkerenkel aan de buitenkant. En dan loopt het via het bot een stuk omhoog. Daarnaast voel ik net zo'n stekende pijn onder me enkel op de rand van me voet (ook aan de buitenkant)
Ik ga morgenvroeg dus gelijk ff naar de doktor want dit is echt niet goed volgens mij.
Mijn enkel is al niet mijn sterkste punt, dus ik moet er altijd een beetje voorzichtig mee zijn en ik heb al sinds het begin al last van mijn enkel door een snowboardblessure (ben soort van door me enkel gegaan met snowboarden)
Ik hoop dat het niet te ernstig is want zoals ik al zei moet ik een paar goeie resultaten meerzetten anders wordt ik gewoon volgend jaar 5 in de single. Iets waar ik echt geen zin in heb...
Zo veel geld is er niet te winnen in de 5quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:28 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Moet je inderdaad heel voorzichtig mee zijn altijd, voor je het weet ben je zo een hele tijd geblesseerd...
En ach, als je 5 wordt kan je volgend jaar toch heel veel geld winnen in de toernooien?.
Ohja?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:53 schreef Komakie het volgende:
Daarnaast krijg je bij sommige 3 en 4 toernooien rondegeld waardoor je dan vrij snel uit de kosten bent als je een rondje wint
Niet bij alle toernooien natuurlijk, maar als je de toernooien een beetje goed uit zoekt dan is het wel zo.quote:
Ohja, dat is waar, daar had ik zelf ook aan meegedaan vorig jaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:43 schreef erkel het volgende:
Hier in het noorden van het land zijn ook van die Masters, maar dat is aan het eind van het seizoen pas. Dan word er gekeken naar de best geklasseerde spelers van elke categorie en die moeten dan maar bepalen wie de beste speler van elke categorie is.
Af en toe nog een beetje tennissen iigquote:Op zondag 4 juni 2006 21:37 schreef nickybol het volgende:
Wat doet Edwin Kempes eigenlijk tegenwoordig in het leven?
Ach, gewoon met niets te verliezen de wedstrijd in gaan en kijken hoe ver je komt. Misschien moet hij wel halverwege opgeven met een blessure ofzo. Je weet het soms nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:39 schreef Norrage het volgende:
Ik heb ook een vervelende loting. Mijn wedstrijd vandaag moet ik kunnen winnen, en daarna zou ik tegen een 5.3 moeten, in de HE7
Hij begon het jaar als 7, vandaar dat ie mee kan doen, maar was kennelijk wat te goed voor die ranking...
Hij is ook eerste geplaatst, en daar moet ik dus tegen als ik de 2e ronde haal...(denk je aan HE7 mee te doen en wel kansen te hebben ver te komen)...Maar ja, wie weet ben ik in topvorm en kan ik wat presteren dit toernooi. Op zich kan ik wel meekomen met 5jes.
Moet het in ieder geval niet bij voorbaad gewonnen geven zoals ik eerder dit seizoen deed tegen een 5jeEn natuurlijk winnen van die eerste ronde is ook wel een beetje belangrijk
![]()
Net jammer, want de #2 geplaatst is gewoon "maar" 6.3, en ik 6.6...Dus die ene is best wel te goed. (Is ook #2 geplaatst in de HE6)
De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
btw ik had nog een discussie met iemand over de ondergrond van tennisverenigingen. Die man dacht dat binnen 10 of 15 jaar alle verenigingen op alternatieven voor gravel spelen. Dus kunstgras of Smashcourt oid.
Ik denk van niet omdat de "belangrijkere" en grotere verenigingen altijd (of voorlopig iig) op gravel blijven spelen omdat anders de betere spelers naar andere verenigingen gaan.
leuke discussie wel
Dat was ook een beetje wat al zei.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:42 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
De kleinere verenigingen zullen op den duur wel overstappen op andere baansoorten, ik denk niet dat kunstgras of smashcourt (wat het ook mag zijn) een optie voor de meeste verenigingen. Het is wachten op een baansoort wat qua speeleigenschappen gravel benaderd, maar waarbij het onderhoud veel minder is. Ik denk niet dat er al een baansoort is wat aan deze eisen voldoet.
Maar de grotere verenigingen zullen wel bij gravel blijven zolang ze het onderhoud nog voor elkaar kunnen krijgen, dat is vaak het probleem bij kleine clubs.
Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:51 schreef nickybol het volgende:
Nou veel beterschap. In ieder geval raadzaam om ter preventie te trainen en het toernooi te spelen met een enkelbandage.
Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja me pa die zei dat het misschien handig was om zo'n enkel bandage te kopen (en om te doen) zoals die topspelers ook wel hebben. Die zwarte banden om hun enkels...
ik weet nog niet of dat verstandig is om standaard te hebben. Volgens de huisarts zou je op die manier je enkel laten verzwakken. Aan de andere kant zijn de meningen er over verdeeld.
Ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:13 schreef nickybol het volgende:
[..]
Huisartsen hebben daar geen verstand van. Ga desnoods eens naar een sportarts.
Woooohooo!!!!!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:58 schreef XL het volgende:
Finale clubkampioenschappen helaas verloren.
Vandaag was ook de eerste ronde van een serieus toernooi, die is wel gewonnen. 6-1, 6-1. Volgende tegenstander zijn als eerste geplaatst en op papier veeeeeel te sterk voor het schema.
Dat doe je zeer goed inderdaad, respectquote:Op woensdag 14 juni 2006 02:35 schreef XL het volgende:
Tjonge wat een gave partij. De adrenaline giert nog door mijn lijf. Kan in ieder geval niet slapen.
Als de ballen harder op je afkomen kan je gewoon meeslaan en ben je ook automatisch meer geconcentreerd.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:05 schreef Tennis-boy het volgende:
Gisteren gehusseld. Ik ben van niveau 7/8, en speelde in herendubbel samen van een man van niveau 7 tegen de tegenstanders van niveau 6 en 7/8. Ik speelde erg goed. Ik hou wel van hoge baltempo's. Daarna mixdubbel van niveau 8. Ik speelde minder goed. Zelfs de trage ballen sla ik uit of in het net. Hoe kan dat nou dat ik bij hogere niveau beter speel dan lagere niveau? Zo ging dat ook bij de vorige keren.
De opmerking van die gasten ook achteraf:quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:06 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Dat doe je zeer goed inderdaad, respect.
Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.quote:Tjonge, het is best lastig om tegen jullie goed te spelen
Op hoger niveau is dat ook ongebruikelijk hoorquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:27 schreef XL het volgende:
[..]
De opmerking van die gasten ook achteraf:
[..]
Een beter compliment kon ik na zo'n wedstrijd niet krijgen. Prachtig anti-tennis. Alle rally's varieren tussen harde (kort en lang) en zachte ballen (kort en lang). De bal regelmatig omhoog gooien (wel diep) en dan aanvallen als ze de moeilijke smash niet af konden maken. Zonder enige aanleiding uit de rally wissel roepen en allebei oversteken. Service-volley op de tweede service. Alles wat ongebruikelijk is op mijn niveau hebben we geprobeerd na die eerste set. Prachtig resultaat.
Je hebt waarschijnlijk in die enorme hitte gespeeld, of niet? Je zag bij de wedstrijd van het Nederlands voetbal-elftal ook dat nota bene de keeper last kreeg van kramp. Terwijl de inspanning van de keeper toch zeker minder groot lijkt dan die van de gemiddelde veldspeler. Na die wedstrijd las ik ook verschillende mogelijke verklaringen waaronder vocht-tekort een de meest voorkomende was. Als ik met dit hete weer moet spelen ben ik al de hele dag water aan het drinken en drink ik ook tussen elke 2 games.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:34 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Hallo!
Nog nooit gepost hier, maar zit met 'n vraagje.
Ik speel momenteel een toernooi, DamesEnkel categorie 8.
Moest gister de eerste ronde spelen.
Het begon allemaal dik prima, het niveauverschil was groot, eerste set met 6-1 gewonnen.
Tweede set stond ik met 2-1 voor, waarna ik last kreeg van kramp in mijn lies en in mijn rechterbovenbeen. Echt heel extreem. Al het loopwerk deed me pijn!
Op gegeven moment stond ik gewoon met tranen op de baan, wedstrijd ff gestaakt, kwam Fysio bij, moest op m'n buik op 'n bankje gaan liggen en ze ging het een beetje los proberen te masseren.
Daarna ging het wel wat beter, en heb de wedstrijd uiteindelijk ook wel gewonnen(6-1, 4-6, 7-6), maar ik moet morgen de volgende ronde, kwartfinale, spelen, en ik weet niet of ik dat wel vol ga houden.
![]()
Er stonden een aantal mensen van m'n vereniging aan de kant en die zeiden op een gegeven moment ook: je weet dat de volgende stap een spierscheur is hé.. als het niet gaat móét je opgeven. Maar... ik krijg het niet over m'n hart om op te geven voor morgen.![]()
Iemand nog tips? Bepaalde balsem die de spieren warm houdt en die jullie goed bevalt?
Wat kan ik vandaag doen en wat kan ik er dan morgen tijdens de wedstrijd op smeren?
Alvast bedankt! beetje lang verhaal gewordenZonnestraaltje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |