maar daar kan ik deze niet postenquote:Op donderdag 20 april 2006 23:19 schreef RabarberKing het volgende:
In Foto's van vogels deeltje 4 is vanavond nog gepost
Niet zulke dieren.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:21 schreef blackbully het volgende:
[..]
maar daar kan ik deze niet posten
goed topic dit![]()
[afbeelding]
Ohja, sorry.quote:Op donderdag 20 april 2006 23:32 schreef X-fi het volgende:
Mag ik vragen wat jullie van mijn foto vonden?
Geen probleem dat je het vergeten wasquote:Op donderdag 20 april 2006 23:36 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Ohja, sorry.Ik was te druk bezig met het topic te redden.
Ik heb geen idee hoe zeldzaam het is, een valk zo op je heg; ikzelf heb er in elk geval nog nooit eentje van zo dichtbij gezien en dat maakt de foto al bijzonder!
Fototechnisch is de foto niet helemaal perfect. Helaas zit de valk met z'n rug naar je toe, en stoort de omgeving nogal. Misschien dat een uitsnede hierbij helpt, dat zou je eens kunnen proberen. Maar ik begrijp ook dat je in de haast om het dier op de foto te krijgen daar niet erg op let.
Beest dacht waarschijnlijk dat er eten uit m'n camera kwam.quote:
Gedaan!quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:56 schreef FHR het volgende:
Subhuman, kan je ajb de foto weer terug zetten? Ik heb 'em smaller gemaakt. Thanx!
Waahquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:10 schreef FHR het volgende:
[afbeelding]
Eend in het Openlucht Museum in Arnhem
Ik heb toen meerdere foto's van die eend gemaakt. Eén andere staat 'ie in ongeveer dezelfde houding en daar staan twee pootjes op, maar helaas is die niet scherpquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:46 schreef Puckzzz het volgende:
Toch is het jammer dat er niet net twee zwemvliesjes op staan, had 'm helemaal af gemaakt de foto dan he, niet de eend![]()
* Puckzzz zwengelt PS even aan, pootje plakken we er zo bij
Geweldig zegquote:Op vrijdag 21 april 2006 08:10 schreef FHR het volgende:
[afbeelding]
Dit noem ik nou echt fotoshoppen. Heerlijk, hoe jullie het doen zegquote:Op vrijdag 21 april 2006 14:46 schreef Puckzzz het volgende:
Toch is het jammer dat er niet net twee zwemvliesjes op staan, had 'm helemaal af gemaakt de foto dan he, niet de eend![]()
* Puckzzz zwengelt PS even aan, pootje plakken we er zo bij
ik wist niet of het zijn rechter of linkerpootje was, heb maar wat geknipt en geplakt dus
http://xs77.xs.to/pics/06165/eendje.jpg
Ook deze is fraaiquote:Op vrijdag 21 april 2006 23:47 schreef -CRASH- het volgende:
Itsie... Pitsie... Spider....
[afbeelding]
welkomquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:47 schreef _Kaatje_ het volgende:
Hoi, ik ben Kaatje. Ik heb al vaak meegelezen en nu eindelijk heus geregistreerd.![]()
Bij deze 2 dierfoto's van mijn hand. (Ik hoop dat ik alles qua afmetingen goed heb gedaan...) Commentaar is welkom!
[afbeelding]
[afbeelding]
1) Niet scherp... maar dat is ook niet makkelijk met bewegende onderwerpen. De foto komt een beetje donker en kleurloos over...quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:47 schreef _Kaatje_ het volgende:
Hoi, ik ben Kaatje. Ik heb al vaak meegelezen en nu eindelijk heus geregistreerd.![]()
Bij deze 2 dierfoto's van mijn hand. (Ik hoop dat ik alles qua afmetingen goed heb gedaan...) Commentaar is welkom!
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat 1 een toevalstreffer is had ik al verwacht. Met 10x zoom moet je nou eenmaal veel licht hebben (brandpuntsafstand = sluitertijd) om scherp te kunnen kieken. Kleuren kan je nabewerken in Photoshop.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:46 schreef _Kaatje_ het volgende:
@ VanBinsbergen: foto 1 is een pure toevalstreffer. Ik was erg blij de camera in de buurt te hebben. Helaas wordt de foto met zoveel zoomen al snel onscherp. Deze is 10x gezoomd en uit de hand geschoten. Ook de kleuren had ik niet helemaal in de hand, maar vind ik zelf juist wel wat hebben. Foto 2 overbelicht ja? Door het licht net naast het hoofd?
Die laatste is een Nubische geit, Cindy uit BB zeg maarquote:Op vrijdag 21 april 2006 10:47 schreef FHR het volgende:
[..]
Beest dacht waarschijnlijk dat er eten uit m'n camera kwam.
En nog wat andere beesten in de aanbieding:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen idee wat dat laatste voor beest is, één of andere geiten-soort lijkt me, gekruist met een lang-oor konijn![]()
Ik heb ook nog wat beren op m'n camera staan, maar die heb ik nu niet hier helaas.
Ooooh FHR die is echt heel, heel erg gaaf!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 08:10 schreef FHR het volgende:
[afbeelding]
zoiets heb ik ook nogquote:Op donderdag 20 april 2006 23:56 schreef blackbully het volgende:
ehhhh een paar trappen lager in de voedsel keten
[afbeelding]
De 1e en de 3e van de schaapjes-serie vind ik erg leuk, al had ik de derde graag in kleur gezien.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:44 schreef martijn877 het volgende:
Foto's genomen met Nikon F-301 met 50mm f1.8 en 75-205mm f3.5 en daarna ingescand (das wel te zien)
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
Foto's genomen met Canon A610:
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
7)
[afbeelding]
Foto 1 en 2 zou met gebruik van een flitser, de zwaan wat beter naar voren hebben gebracht.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:34 schreef Gose het volgende:
Ik had vanavond het genoegen om deze zwaan op de foto te mogen zetten.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Hmmz dat verkleinen en sharpen heeft hier toch wel een zeer negatief effect
Beetje jammer van het hek jaquote:Op maandag 8 mei 2006 16:44 schreef Flyga het volgende:
[afbeelding]
Eerste post hier jammer van het hek of niet![]()
Ook je laatste?quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:06 schreef Nega het volgende:
>>knip<<
Deze is de mooiste foto van die vakantie:
[afbeelding]
Nee, niet de laatste van de vakantie. Ik heb er nog een gros mooie liggen. Zal binnenkort nog wel wat meer posten. Van pelikanen heb ik ook nog wel wat mooie.quote:
Eventjes resizenquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:06 schreef Nega het volgende:
Namibië 2005
[afbeelding]
Deze is de mooiste foto van die vakantie:
[afbeelding]
Hey, die is liefffff. Grapig plaatje..jammer dat er niet meer van het beest te zie is, als in dichterbij of zo. Maar hij blijft leuk!quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:14 schreef Beaker het volgende:foto van eend de is erg leuk
[afbeelding]
![]()
Bedankt voor je reactie. Op de 2e foto wou ik ook een lager camera standpunt hebben. Maar de duif stond op het punt om weg te lopen omdat ik te dichtbij kwam. Dus het moest wat snel gebeuren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:12 schreef Gose het volgende:
Zombine ik vind het best aardige plaatjes, maar wel een beetje hoog snapshot-gehalte. Ik denk dat je de foto's een stuk interessanter had kunnen maken door een ander standpunt in te nemen (op de grond gaan liggen).
De kracht van fotografie vind ik namelijk dat je dagelijkse dingen niet alledaags vastlegd. Dit kan met behulp van sluitertijd, scherptediepte, belichting maar zeker ook met welk standpunt je hebt ingenomen...
Ontzettend mooiquote:
De pauwen zijn mooi Speedyquote:Op maandag 15 mei 2006 12:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Van het weekend genomen in Enkhuizen
1#
[afbeelding]
2#
[afbeelding]
3#
[afbeelding]
4#
[afbeelding]
5#
[afbeelding]
Ik vind de tweede foto erg mooiquote:Op maandag 15 mei 2006 21:25 schreef Kremers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
newbie of niet ...quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:38 schreef janeway het volgende:
Mooie foto's iedereen. Over techniek kan ik niet veel zeggen daar heb ik (nog) geen verstand van..
Laatst in de dierentuin geweest en daar heb ik mijn best gedaan op het oog van een zebra. Wel wat nabewerkt, meer kleur en contrast. Maar ook iets verscherpt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoor graag tips.. want ben toch echt wel een newbie
groeten Janeway
Ja je ziet mijzelf ook in het oog hahaha. Maar je hebt gelijk het is wat storend.. Bedankt voor de tips..quote:Op zondag 21 mei 2006 11:41 schreef Re het volgende:
[..]
newbie of niet ...... ik zou er misscien nog wat meer verzadiging ingooien maar vooral die tweede is wel een mooie blik hoor
(de eerste foto loopt het hek over de foto heen en het ook reflecteert de mensen voor het hek, maar dat is altijd wel moeilijk om dat te voorkomen)
ja die foto's heb ik ook, mooiquote:Op zondag 21 mei 2006 11:31 schreef freud het volgende:
Ik heb met mijn nieuwe lensje de kwallen in blijdorp gepest, en dat is best aardig gelukt dacht ik zo:
Gege...ook al is er eigenlijk niets bijzonders aan die eerste. Hij is toch erg leuk.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:31 schreef snakelady het volgende:
geweldig leuk.
Hier wat foto's van de honden van een vriendin.
geen hoogstandje maar vind het wel een grappige foto.
[afbeelding]
[afbeelding]
jammer dat deze niet helemaal scherp is.
[afbeelding]
Deze is wat rood door een zonnescherm
[afbeelding]
Niet echt speciaal. Wel een vuistregel, die meestal goed is: probeer de ogen scherp te krijgen. Dat geeft meestal het prettigste beeld om naar te kijken (ook al kun je er natuurlijk van afwijken, en in jouw foto vind ik het ook best wel geslaagdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:59 schreef wonderer het volgende:
[afbeelding]
Terugvindfoto
Zijn er eigenlijk technieken om dieren te fotograferen? Wat instellingen betreft of weet ik het...
Klopt nr100, ben er zelf ook al een tijdje actief. Probleem is wel dat er meer kritieken komen op natuur en gewone portretfoto's, dan op dieren(portret) foto's. Maar zinnig is het zeker!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:07 schreef nr100 het volgende:
Weet je waar je ook mooie foto's kunt vinden en plaatsen? Op www.zoom.nl. Daar kan je ook veel leren door de commentaren te lezen. Ik geef toe dat niet elk commentaar echt zinnig is maar er staan veel goede tips tussen
Als je echt commentaar wil "afdwingen" kan je er ook om vragen. Dus een opmerking plaatsen of er iemand commentaar op je foto wil geven. Het is inderdaad jammer dat niet alle foto's reacties krijgen en bij sommige foto's waarvan ik denk, is dit de moeite wel waard staat er een hele reeks reacties.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt nr100, ben er zelf ook al een tijdje actief. Probleem is wel dat er meer kritieken komen op natuur en gewone portretfoto's, dan op dieren(portret) foto's. Maar zinnig is het zeker!![]()
Mooiquote:Op maandag 29 mei 2006 15:20 schreef fr.oosje het volgende:
Deze had ik nog liggen, mijn nieuwe hondje hier 10 maanden oud :-) Vond haar wel lekker eigenwijs zo
[afbeelding]
je hebt het altijd over vlakke belichting en dat het onderwerp niet los komt van de achtergrond...quote:Op maandag 29 mei 2006 15:33 schreef fr.oosje het volgende:
Nee de achtergrond is de witte vitrage in mijn huiskamer. Doordat de zon naar binnen schijnt raakt dit dus een beetje overbelicht waardoor je zo'n strakke achtergond krijgt. (wel ingeflits natuurlijk)
Klopt, als je goed kijkt zit er een heel vaag schaduwtje aan de rechterkantquote:Op maandag 29 mei 2006 15:34 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt het altijd over vlakke belichting en dat het onderwerp niet los komt van de achtergrond...
Dat is hij echter niet hoor, je hebt dat heel snel omdat die haartjes veel reflectie geven.quote:Op maandag 29 mei 2006 15:38 schreef PoseidonVS het volgende:
Hij lijkt een beetje oversharpend?
Verder wel een leuke pose!
markant koppie heeft tie zekerquote:Op maandag 29 mei 2006 16:06 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Klopt, als je goed kijkt zit er een heel vaag schaduwtje aan de rechterkantmaar je hebt gelijkt hoor het is ook maar een snapshotje. Beest zit niet zo stil dat je daar even een lekker plaatje van kan maken
![]()
Hele moooie foto's CCquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
Mevrouw...kunt u even stilstaan en recht in de camera kijken?
[afbeelding]
Ik vroeg dus..recht in de camera kijken...en kan die kleine misschien heel even stilzitten?
[afbeelding]
CC.
Mooi hoorquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
Ik vroeg dus..recht in de camera kijken...en kan die kleine misschien heel even stilzitten?
[afbeelding]
CC.
Je moet er iets voor over hebbenquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:33 schreef CrazyCharlie het volgende:
D100
Iso 200
AF S VR 70-200mm
Op 116mm
En een koude buik van het op de tegels liggen wachten...![]()
CCquote:Op donderdag 1 juni 2006 20:04 schreef CrazyCharlie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
CC.
Wat een prachtige plaat zegquote:
Dank je welquote:Op zondag 4 juni 2006 17:59 schreef Ymke het volgende:
[..]
Wat een prachtige plaat zegKleuren , compositie , houding/air van het beest. Alles klopt
![]()
Ik dacht zoiets al... dus heb ik er 1 geplaatst voor jouquote:Op zondag 4 juni 2006 18:27 schreef An24 het volgende:
Grappig Robertje, ik bedacht vandaag nog dat het weer even geleden is dat je kat voorbij kwam om fok. Hij zit er weer lekker bij![]()
![]()
quote:Op zondag 4 juni 2006 21:33 schreef Robertje het volgende:
[..]
Dank je wel
[..]
Ik dacht zoiets al... dus heb ik er 1 geplaatst voor jou
geinige fotoquote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef An24 het volgende:
[..]
top van je
![]()
Dan ook nog maar eens een archief snapshotje van mij, of liever gezegd onze kat breezer.....of had ik die nou al eens gepost![]()
[afbeelding]
Jajaja weet ikquote:Op zondag 4 juni 2006 22:35 schreef Inorbit het volgende:
[..]
geinige fotomaar je gebruikt wel veel jpegcompressie
![]()
wouw, wat een gave foto, vooral die felle kleurenquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:52 schreef Elefes het volgende:
Een van onze kikkers (die de buren elke nacht wakker houden):
[afbeelding]
Als je echt commentaar wilt, kun je je foto's beter in het "help me mijn foto verbeteren" topic plaatsen.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Haikuh het volgende:
Hier dan wat foto's van mij (ben helaas geen pro) :
Hier me vriendin's paard. En een kennisje op het paard.
[afbeelding]
Hier ons lieve katertje van bijna 10weken oud.
foto1:
[afbeelding]
foto2:
[afbeelding]
is het iets ?
Thnx, ik zal morgen eens even kijken of ik daar wat over kan vindenquote:Op zondag 11 juni 2006 17:36 schreef Elefes het volgende:
[..]
Als je echt commentaar wilt, kun je je foto's beter in het "help me mijn foto verbeteren" topic plaatsen.
Alleen even over de eerste foto: het beestje staat er wel redelijk mooi opOortjes naar voren enzo. Wel lijkt de foto me scheef, en staat het onderwerp wel erg in het midden van de foto. Het paard kijkt hier naar links, dan zou het mooi zijn om links nog een stuk ruimte te laten, en rechts minder. Dus het paard meer rechts in de foto te zetten.
Verder is het altijd moeilijk vind ik de goede hoogte te vinden om paarden te fotograferen. Ik denk dat je in dit geval beter een iets hoger standpunt had kunnen nemen.
wow, knap gedaan!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:40 schreef -CRASH- het volgende:
Nou zeg .... een libelle volgen met een 300mm lens.
[afbeelding]
Iets gecropt & sharpend
THNXquote:
Van deze is de eerste ook leuk, maar je had de mooiste al neergezetquote:Op zondag 25 juni 2006 20:32 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
THNX
Ik zat langs het water waaraan niks te beleven viel.
Er zaten een hoop kleine(re) libellen, toen opeens
een paar grotere voorbij kwamen.
En dan maar proberen.... Soms bleven ze wat op 1 plek hangen
en dan klik.....Resultaat is niet slecht
En dan nog wat croppen en sharpening.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Achossie...een paard met maar 2 benenquote:
is al de 2e foto waar ie ligtquote:
Ja dat had ik ook gemerkt.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:39 schreef pea4fun het volgende:
hier zitten net wat storende elementen precies bij de libelle. Maar evengoed toch goed gelukt om de libelle mooi erop te krijgen.
Ze kan ook staanquote:Op zondag 25 juni 2006 20:40 schreef fraubitch het volgende:
[..]
is al de 2e foto waar ie ligt
kon ie ook staan?
quote:Op maandag 26 juni 2006 00:13 schreef prupke het volgende:
dit paardje dacht dat ik een schuurpaal was
en ik ben best bang voor die beesten maar deze (morgan ? ) is echt wel lief eigenlijk
[afbeelding]
Crash, die vierde is echt fantastisch. Gewoon eens anders standpunt, door de oogjes krijgt de plaat ook nog eens humor. Ik vind hem goedquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
Deze kikker was niet weg te branden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die ogen....Number 5 is alive
[afbeelding]
Owja...niks is bewerkt
quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:23 schreef -CRASH- het volgende:
Die ogen....Number 5 is alive
[afbeelding]
Die is leuk. De hand, de kat, de rest groen.. perfectquote:
Deze is goed. De kleuren van de hond vloeien mooi over naar de achtergrond, maar de hond is toch goed zichtbaar.quote:
quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:50 schreef An24 het volgende:
Crash, die vierde is echt fantastisch. Gewoon eens anders standpunt, door de oogjes krijgt de plaat ook nog eens humor. Ik vind hem goed![]()
Thnx...thnx...thnx...quote:
quote:
het is een wesp denk ikquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:25 schreef Skinnymike het volgende:
Zojuist een prachtige horzel op de gevoelige plaat gezet![]()
[afbeelding]
Nope, dit was 100% zeker een horzel. Hij was ongeveer 5 cm lang, dat haalt een wesp nooit. Daarnaast maakt hij een veel zwaarder geluid.quote:
5 cm? damn wat een joekel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:05 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Nope, dit was 100% zeker een horzel. Hij was ongeveer 5 cm lang, dat haalt een wesp nooit. Daarnaast maakt hij een veel zwaarder geluid.
Hoornaar, geen horzel (even plaatjes vergeleken op internet)quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:05 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Nope, dit was 100% zeker een horzel. Hij was ongeveer 5 cm lang, dat haalt een wesp nooit. Daarnaast maakt hij een veel zwaarder geluid.
Op zich wel jammer, horzels steken niet, hoornaars welquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:57 schreef Skinnymike het volgende:
Ow, haha! Die dingen zwerven veel rondom ons huis. Ik dacht altijd dat t horzels waren, blijkbaar zijn t hoornaars
en die steken zijn erg pijnlijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op zich wel jammer, horzels steken niet, hoornaars wel
Hij is te groooootquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:00 schreef cyberrobin het volgende:
Eendje, Met Mn nieuwe Sigma 70-300
[afbeelding]
Meer staat op mn site
Super, have fun! Probeer rond lunchtijd bij tijger of oceanium te zijn, kan je rustiger foto's maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:35 schreef Xilantof het volgende:
Leuk Freud!
Ik ga morgen nog ff blijdorp bezoeken! Moet toch wat met die vakantie
Ik ga toch echt voor 1, 2 en 4 Freud. lekker scherp, fijne kleuren.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef freud het volgende:
Zoomeravond in Blijdorp. Ff snel gepost, geen bewerking, moet de RAW's nog aanpakken.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Volgende week ga ik echt ook maar 'ns! Zul je zien, dan regent 't. Ofzo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:27 schreef freud het volgende:
Ja, was gisteren echt mooi licht gelukkig. vooral bruine dieren zoals die prairieknagers zijn dan mooi op de gevoelige sensor te zetten.
Petje af hoor , dit is echt een heel erg mooie plaat , superquote:
Hij is fraaiquote:
wowquote:
Nice, lekker scherp! Met welke lens geschoten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:20 schreef Digi23 het volgende:
Thanks allemaal..![]()
Hier een grotere verzie..
http://members.home.nl/m.reijnierse/zeearend.jpg
die een na laatste ( uil ofzo ). Is dat hoofd werkelijk even groot als zijn lichaam. Of komt dat door de hoek van de camera? Lijkt wel grappig iigquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
ik pretendeer niet te kunnen tippen aan sommige van de foto's die al in dit topic gepost zijn, maar ik hoop dat jullie mijn toevoegingen toch kunnen waarderen.
Gemaakt in Australië; het scheelt als je "modellen" al prachtig van zichzelf zijn!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(edit: pic's ge-resized)
Was die niet bang dan? Die gezichtsuitdrukking ook trouwensquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef mol_air het volgende:
ja, dat komt wel een beetje (niet helemaal) door de hoek. De foto is schuin van bovenaf genomen; de vogel - een Tawny Frogmouth - is maariets van 30cm hoog en zat op een boomstam op de grond. Deze foto is, bij gebrek aan een goede zoomlens, echt genomen van heel erg dichtbij, hooguit 30 cm. Ik was echt bang dattie m'n camera zou aanvallen!
Gaaf die beesten zo los in het wild te kunnen fotograferen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
ik pretendeer niet te kunnen tippen aan sommige van de foto's die al in dit topic gepost zijn, maar ik hoop dat jullie mijn toevoegingen toch kunnen waarderen.
Gemaakt in Australië; het scheelt als je "modellen" al prachtig van zichzelf zijn!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(edit: pic's ge-resized)
Nee hoor, helemaal niets, weet niet eens hoe dat moetquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:53 schreef WurM het volgende:
Ziet er gefotosoept uit... Een overbelichte hand en een (erg grote) goed belichte vlinder... Heb je er veel aan bewerkt?
Dank je wel! Vond ik ook.quote:
Hahahaquote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:37 schreef DivineJester het volgende:
[afbeelding]
Fotootje uit Nicaragua, daar stikte het van de Gekko's die zou je huis binnenliepen, deze heeft helaas de deur niet overleeft.....
Ik ben erg onhandig met fotoshopquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:57 schreef Jurriaandvm het volgende:
Thnx... Bij die foto van jou: Probeer eens een andere uitsnede, zodat de vormen van de kamer niet meer helemaal op de achtergrond staan. Ook kun je de achtergrond proberen te vervagen (bijvoorbeeld met de Velddiepte van Paint Shop Pro
aaaah lief beestje!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Jurriaandvm het volgende:
[afbeelding]
Zwerfkat, Delphi, Griekenland
Dit oordeel deel ik zeker.quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:18 schreef senesta het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1e: in t vervolg scherpstellen op t oog, niet op t neusje... Wordt t een stuk mooier van, denk ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:24 schreef Dave202 het volgende:
[..]
Dit oordeel deel ik zeker.
hier een paar shots van mij, het zijn mijn eerste dus please be gentle......
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hing al in de struiken, en deze was echt niet te ontwijken. De blik van mensen als je over een bankje ligt te stunten voor een aardige hoekquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer van dat takje vooraan.
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.quote:
Dat had ik ookquote:Op maandag 9 oktober 2006 07:43 schreef freud het volgende:
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.
Hoe kun je dit soort foto's het beste maken? Dus in principe een zwart wit foto waarin bepaalde stukken foto wel hun kleur behouden (zoals in dit geval de ogen)quote:Op zondag 23 juli 2006 19:10 schreef snakelady het volgende:
Dit is Daantje (van een vriendin)
[afbeelding]
Ze zijn mooi hoor, mijn complimenten....ik wil ookquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:42 schreef Xith het volgende:
Ik weet niet of het kan, zoveel foto's postenmaar als het niet goed ik zeg het even, en dan haal ik ze wel weer weg/of verander ik ze,
Dit zijn trouwens mijn betere foto's vanuit Kenia
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koeien zijn ook leuk hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef pea4fun het volgende:
ik ben niet jaloers...ik ben niet jaloers...ik ben niet.....![]()
Jawel, maar op safari tussen de wilde poezebeesten...oeh...quote:
Thanks, commentaar is altijd welkom. ben beginner en wil er toch wel wat beter in worden. Heb deze gedaan met EOS-350 en Tamron 55 - 200 objectief en moet nog een beetje leren scherp stellen heb ik al door.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:34 schreef WurM het volgende:
[..]
1e: in t vervolg scherpstellen op t oog, niet op t neusje... Wordt t een stuk mooier van, denk ik
2e: Een beetje meer scherptediepte is bij deze niet weg. Het onscherpe achterste deel van de vleugel (wat verder weg is voor de kijker, zeg maar...) stoort mij persoonlijk een beetje
Mij nog zien lopen met een groepje jongens. Allemaal met een D50quote:Op maandag 9 oktober 2006 07:43 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.
Kwam zelfs door mij, heb wat zitten te spelen met het contrast.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:44 schreef Jurriaandvm het volgende:
@ X-fi: Mooie momenten! Ik vind op nummertje 2 alleen de kleuren (oranje, groen, rood) niet echt sterk doorkomen. Komt dat door de kameleon of door de foto?
Ik zou (denk ik) op het lijfje/kopje scherpstellen, en de DOF groter maken... Maar wat het beste is om een vlinder te schieten, weet ik eigenlijk ook (nog) niet... Anyone?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:16 schreef Dave202 het volgende:
[..]
Thanks, commentaar is altijd welkom. ben beginner en wil er toch wel wat beter in worden. Heb deze gedaan met EOS-350 en Tamron 55 - 200 objectief en moet nog een beetje leren scherp stellen heb ik al door.
maar eventjes zoals je zij had je de eerste op het oog scherp gesteld, maar waar zou je de andere op scherp stellen? Eerder wat verderad ???
Haha volgens mij heb ik jullie wel zien lopen, 1 jongen erbij met een externe flitser erbovenop?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:07 schreef X-fi het volgende:
[..]
Mij nog zien lopen met een groepje jongens. Allemaal met een D50
Klopt idd. en iemand met een rode jas/witte pet. Dat was ikquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:50 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Haha volgens mij heb ik jullie wel zien lopen, 1 jongen erbij met een externe flitser erbovenop?
Waarschijnlijk heb ik jullie zien lopen in het oceanium, ik was die nogal uit zijn kluiten gewassen (in alle richtingen) gozer met die Konica Minolta, ook met flitser en te lange lens ervoorop. Met een lege accu na 3 foto's in het oceanium.....
Heb niets veranderd in mijn instellingen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:24 schreef DinoPK het volgende:
Heb jij de saturation nogal omhoog gegooid in je camera, of was er wat mis met de witbalans? Het misstaat de foto's in dit geval niet hoor, maar de warme tint viel mij eigenlijk gelijk al op. De terrarium shots horen veel minder warm te zijn.
De nieuwe crops ben ik niet weg van overigens, te klein naar mijn zin.
sperwer, druif!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:09 schreef X-fi het volgende:
Ik heb gezocht, maar ik kon niet vinden wat ik wilde vinden, een dieren fotografie topic
Dus vandaar dat ik hem maar aanmaak, als je het niet erg vindt. Mocht er toch één bestaan, scheld mij maar helemaal kapot
Oké, hier het volgende. Ik loop door de tuin (toevallig met camera), en tot mijn grote verbazing zie ik een Valk op onze heg zitten met een musje tussen zijn poten. Ik dacht, kip vogel, ik heb je. Ik deed mijn camera aanzetten, lensje erop, even een paar stappen naar voren (+/- 10 meter tussen ons twee in) en klikken maar!
Het leuke is, hij ziet je aankomen maar bewoog voor geen ene milimeter. En zie hieronder het resultaat. Schitterend (zeg ik dan zelf)
[afbeelding]
En ja, ik weet het. Foto posite had iets meer naar rechts moeten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |