Hij is te groooootquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:00 schreef cyberrobin het volgende:
Eendje, Met Mn nieuwe Sigma 70-300
[afbeelding]
Meer staat op mn site
Super, have fun! Probeer rond lunchtijd bij tijger of oceanium te zijn, kan je rustiger foto's maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:35 schreef Xilantof het volgende:
Leuk Freud!
Ik ga morgen nog ff blijdorp bezoeken! Moet toch wat met die vakantie
Ik ga toch echt voor 1, 2 en 4 Freud. lekker scherp, fijne kleuren.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:08 schreef freud het volgende:
Zoomeravond in Blijdorp. Ff snel gepost, geen bewerking, moet de RAW's nog aanpakken.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
Volgende week ga ik echt ook maar 'ns! Zul je zien, dan regent 't. Ofzo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:27 schreef freud het volgende:
Ja, was gisteren echt mooi licht gelukkig. vooral bruine dieren zoals die prairieknagers zijn dan mooi op de gevoelige sensor te zetten.
Petje af hoor , dit is echt een heel erg mooie plaat , superquote:
Hij is fraaiquote:
wowquote:
Nice, lekker scherp! Met welke lens geschoten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:20 schreef Digi23 het volgende:
Thanks allemaal..![]()
Hier een grotere verzie..
http://members.home.nl/m.reijnierse/zeearend.jpg
die een na laatste ( uil ofzo ). Is dat hoofd werkelijk even groot als zijn lichaam. Of komt dat door de hoek van de camera? Lijkt wel grappig iigquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
ik pretendeer niet te kunnen tippen aan sommige van de foto's die al in dit topic gepost zijn, maar ik hoop dat jullie mijn toevoegingen toch kunnen waarderen.
Gemaakt in Australië; het scheelt als je "modellen" al prachtig van zichzelf zijn!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(edit: pic's ge-resized)
Was die niet bang dan? Die gezichtsuitdrukking ook trouwensquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:11 schreef mol_air het volgende:
ja, dat komt wel een beetje (niet helemaal) door de hoek. De foto is schuin van bovenaf genomen; de vogel - een Tawny Frogmouth - is maariets van 30cm hoog en zat op een boomstam op de grond. Deze foto is, bij gebrek aan een goede zoomlens, echt genomen van heel erg dichtbij, hooguit 30 cm. Ik was echt bang dattie m'n camera zou aanvallen!
Gaaf die beesten zo los in het wild te kunnen fotograferen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
ik pretendeer niet te kunnen tippen aan sommige van de foto's die al in dit topic gepost zijn, maar ik hoop dat jullie mijn toevoegingen toch kunnen waarderen.
Gemaakt in Australië; het scheelt als je "modellen" al prachtig van zichzelf zijn!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(edit: pic's ge-resized)
Nee hoor, helemaal niets, weet niet eens hoe dat moetquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:53 schreef WurM het volgende:
Ziet er gefotosoept uit... Een overbelichte hand en een (erg grote) goed belichte vlinder... Heb je er veel aan bewerkt?
Dank je wel! Vond ik ook.quote:
Hahahaquote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:37 schreef DivineJester het volgende:
[afbeelding]
Fotootje uit Nicaragua, daar stikte het van de Gekko's die zou je huis binnenliepen, deze heeft helaas de deur niet overleeft.....
Ik ben erg onhandig met fotoshopquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:57 schreef Jurriaandvm het volgende:
Thnx... Bij die foto van jou: Probeer eens een andere uitsnede, zodat de vormen van de kamer niet meer helemaal op de achtergrond staan. Ook kun je de achtergrond proberen te vervagen (bijvoorbeeld met de Velddiepte van Paint Shop Pro
aaaah lief beestje!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 11:17 schreef Jurriaandvm het volgende:
[afbeelding]
Zwerfkat, Delphi, Griekenland
Dit oordeel deel ik zeker.quote:
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:18 schreef senesta het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1e: in t vervolg scherpstellen op t oog, niet op t neusje... Wordt t een stuk mooier van, denk ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:24 schreef Dave202 het volgende:
[..]
Dit oordeel deel ik zeker.
hier een paar shots van mij, het zijn mijn eerste dus please be gentle......
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hing al in de struiken, en deze was echt niet te ontwijken. De blik van mensen als je over een bankje ligt te stunten voor een aardige hoekquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Jammer van dat takje vooraan.
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.quote:
Dat had ik ookquote:Op maandag 9 oktober 2006 07:43 schreef freud het volgende:
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.
Hoe kun je dit soort foto's het beste maken? Dus in principe een zwart wit foto waarin bepaalde stukken foto wel hun kleur behouden (zoals in dit geval de ogen)quote:Op zondag 23 juli 2006 19:10 schreef snakelady het volgende:
Dit is Daantje (van een vriendin)
[afbeelding]
Ze zijn mooi hoor, mijn complimenten....ik wil ookquote:Op maandag 9 oktober 2006 15:42 schreef Xith het volgende:
Ik weet niet of het kan, zoveel foto's postenmaar als het niet goed ik zeg het even, en dan haal ik ze wel weer weg/of verander ik ze,
Dit zijn trouwens mijn betere foto's vanuit Kenia
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Koeien zijn ook leuk hoorquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:03 schreef pea4fun het volgende:
ik ben niet jaloers...ik ben niet jaloers...ik ben niet.....![]()
Jawel, maar op safari tussen de wilde poezebeesten...oeh...quote:
Thanks, commentaar is altijd welkom. ben beginner en wil er toch wel wat beter in worden. Heb deze gedaan met EOS-350 en Tamron 55 - 200 objectief en moet nog een beetje leren scherp stellen heb ik al door.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:34 schreef WurM het volgende:
[..]
1e: in t vervolg scherpstellen op t oog, niet op t neusje... Wordt t een stuk mooier van, denk ik
2e: Een beetje meer scherptediepte is bij deze niet weg. Het onscherpe achterste deel van de vleugel (wat verder weg is voor de kijker, zeg maar...) stoort mij persoonlijk een beetje
Mij nog zien lopen met een groepje jongens. Allemaal met een D50quote:Op maandag 9 oktober 2006 07:43 schreef freud het volgende:
[..]
Ja, ik ben er redelijk vaak hoor. Het was alleen echt nog mega druk om 15:00, terwijl het vaak al wat rustiger wordt. De gorilla baby heb ik maar voergeslagen, mij te druk.
Kwam zelfs door mij, heb wat zitten te spelen met het contrast.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 15:44 schreef Jurriaandvm het volgende:
@ X-fi: Mooie momenten! Ik vind op nummertje 2 alleen de kleuren (oranje, groen, rood) niet echt sterk doorkomen. Komt dat door de kameleon of door de foto?
Ik zou (denk ik) op het lijfje/kopje scherpstellen, en de DOF groter maken... Maar wat het beste is om een vlinder te schieten, weet ik eigenlijk ook (nog) niet... Anyone?quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:16 schreef Dave202 het volgende:
[..]
Thanks, commentaar is altijd welkom. ben beginner en wil er toch wel wat beter in worden. Heb deze gedaan met EOS-350 en Tamron 55 - 200 objectief en moet nog een beetje leren scherp stellen heb ik al door.
maar eventjes zoals je zij had je de eerste op het oog scherp gesteld, maar waar zou je de andere op scherp stellen? Eerder wat verderad ???
Haha volgens mij heb ik jullie wel zien lopen, 1 jongen erbij met een externe flitser erbovenop?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:07 schreef X-fi het volgende:
[..]
Mij nog zien lopen met een groepje jongens. Allemaal met een D50
Klopt idd. en iemand met een rode jas/witte pet. Dat was ikquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:50 schreef DinoPK het volgende:
[..]
Haha volgens mij heb ik jullie wel zien lopen, 1 jongen erbij met een externe flitser erbovenop?
Waarschijnlijk heb ik jullie zien lopen in het oceanium, ik was die nogal uit zijn kluiten gewassen (in alle richtingen) gozer met die Konica Minolta, ook met flitser en te lange lens ervoorop. Met een lege accu na 3 foto's in het oceanium.....
Heb niets veranderd in mijn instellingen.quote:Op zondag 15 oktober 2006 17:24 schreef DinoPK het volgende:
Heb jij de saturation nogal omhoog gegooid in je camera, of was er wat mis met de witbalans? Het misstaat de foto's in dit geval niet hoor, maar de warme tint viel mij eigenlijk gelijk al op. De terrarium shots horen veel minder warm te zijn.
De nieuwe crops ben ik niet weg van overigens, te klein naar mijn zin.
sperwer, druif!quote:Op donderdag 20 april 2006 23:09 schreef X-fi het volgende:
Ik heb gezocht, maar ik kon niet vinden wat ik wilde vinden, een dieren fotografie topic
Dus vandaar dat ik hem maar aanmaak, als je het niet erg vindt. Mocht er toch één bestaan, scheld mij maar helemaal kapot
Oké, hier het volgende. Ik loop door de tuin (toevallig met camera), en tot mijn grote verbazing zie ik een Valk op onze heg zitten met een musje tussen zijn poten. Ik dacht, kip vogel, ik heb je. Ik deed mijn camera aanzetten, lensje erop, even een paar stappen naar voren (+/- 10 meter tussen ons twee in) en klikken maar!
Het leuke is, hij ziet je aankomen maar bewoog voor geen ene milimeter. En zie hieronder het resultaat. Schitterend (zeg ik dan zelf)
[afbeelding]
En ja, ik weet het. Foto posite had iets meer naar rechts moeten staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |