Jawelquote:
we wachten op de fotoquote:Op dinsdag 18 april 2006 17:09 schreef golfer het volgende:
Straks gebraden runderrollade met een rode portsaus, basmatirijst en aspergetips.![]()
Alstu:quote:
Dus eten wij dat juist lekker op dinsdag 18 aprilquote:Op dinsdag 18 april 2006 19:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind rollade eigenlijk echt zo'n kerst-achtig-iets, zal wel aan mij liggen
Heb van een lente buffetje mogen genieten.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:05 schreef Annemiek78 het volgende:
Martijn eet vandaag een buffetje op het werk (tijdens een avond bijeenkomst) dus ik heb het lekker makkelijk gehouden, voor mezelf alleen. Blik goulash-soep opgewarmd met wat brood om te soppen erbij.
Ja, een beetje kleverig is oké. Maar dit was wel heel erg dramatisch. Maar aangezien m'n vriend erge honger had (hij heeft gekookt) vond ie toch dat we het maar moesten eten. En eerlijk gezegd had ik ook geen zin meer om nog een keer een pannetje rijst op te zetten. Ik kwam net van sport en wilde gewoon voedsel.quote:Op dinsdag 18 april 2006 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Oh, en pandanrijst is altijd wat kleverig toch?
De wel bekende Swedish meatballs (vaste prik bij mij toen ik nog bij IKEA een bijbaantje had)....smaken ze nou ook hetzelfde als hier in NL..???quote:Op woensdag 19 april 2006 09:13 schreef Walrik het volgende:
Morgen ga ik bij Ikea eten. Dit wil ik gaan eten:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/IkeaNearYouView?storeId=12&langId=-1&catalogId=10103&StoreName=east_palo_alto
Scroll naar beneden: Swedish meatballs voor maar $ 4.29
En berrymoussecake voor 99 dollarcent (ik woon in Californie. Geen last van heimwee alleen foodheimwee. Waarom is hier nou geen Hema met worsten en vlaai??
Ze smaken inderdaad hetzelfde. Hoeveel kosten ze in NL? Hier is het iets van vijf dollar. Of $ 4.59.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:27 schreef Bjorn81 het volgende:
[..]
De wel bekende Swedish meatballs (vaste prik bij mij toen ik nog bij IKEA een bijbaantje had)....smaken ze nou ook hetzelfde als hier in NL..???
quote:Op woensdag 19 april 2006 09:50 schreef Walrik het volgende:
[..]
Ze smaken inderdaad hetzelfde. Hoeveel kosten ze in NL? Hier is het iets van vijf dollar. Of $ 4.59.
En de berrymoussetaart is $0,99. Wat is die in NL?
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/IkeaNearYouView?storeId=9&catalogId=10103&langId=-22&StoreName=localfoodquote:Op woensdag 19 april 2006 09:50 schreef Walrik het volgende:
[..]
Ze smaken inderdaad hetzelfde. Hoeveel kosten ze in NL? Hier is het iets van vijf dollar. Of $ 4.59.
En de berrymoussetaart is $99. Wat is die in NL?
wat voor soort salade wordt het? Gister had ik er een gemaakt van sla, tomaten, avocado en stukken oud belegen kaas erop. Scheut olijfolie en scheut cranberryvinegar over de bak heen, roeren, en yeeeeehaw!quote:Op woensdag 19 april 2006 09:43 schreef ennuik het volgende:
Nu een flinke kop thee, een volkorenboterham met creamcheese en een beetje bieslook.
Gisteren spaghetti met tomatensaus (en gehakt en groente) gegeten, het restje eet ik vanavond lekker op met een salade ofzo!
Zo, niet het goedkoopste menuquote:Op woensdag 19 april 2006 17:11 schreef editor2 het volgende:
[afbeelding]
Uurtje terug een soortgelijke sushi schotel met misosoep en bijbehorende drank.
moest straks ff ergens heen dus vroege avondhap
[[url=http://xs77.xs.to/pics/06163/woensdagjap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Oeh! Klinkt lekker! Ik had een hele saaie salade: ijsbergsla, cherrytomaatjes in pesto, komkommer, olijven, rode ui en een beetje parmazaanse kaas. Was een "Hmz... Wat heb ik nog in de koelkast liggen"-salade maar erg goed te doen bij mijn spaghetti!quote:Op woensdag 19 april 2006 10:20 schreef Walrik het volgende:
[..]
wat voor soort salade wordt het? Gister had ik er een gemaakt van sla, tomaten, avocado en stukken oud belegen kaas erop. Scheut olijfolie en scheut cranberryvinegar over de bak heen, roeren, en yeeeeehaw!
beetje mostert na de maaltijd.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:16 schreef ennuik het volgende:
Zit vanavond met een dilemma: zit nog steeds op kantoor, nog 1001 dingen te doen voor ik thuis ben (zal rond een uurtje of 21.00 zijn) dus geen tijd om te koken. Mijn lijf zit te schreeuwen om kebab, felafal, patat, pizza, hamburgers en alles wat vet en zout is. Mijn hoofd zegt dat ik aan het lijnen ben en dat mijn maag moet stoppen met zeuren...
Naar hoofd of maag luisteren? Moeilijk!
quote:Op donderdag 20 april 2006 23:52 schreef editor2 het volgende:
beetje mostert na de maaltijd.
Bestel een wantansoep speciaal,tjaumin met chasiew (rood mager vlees) en
je hebt een maagvullend,praktisch vetvrij maal van soep in deegballetjes en dunne bami met vlees. bijna dagelijkse maaltijd van editor.
Ik ken het probleem.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:16 schreef ennuik het volgende:
[..]
Oeh! Klinkt lekker! Ik had een hele saaie salade: ijsbergsla, cherrytomaatjes in pesto, komkommer, olijven, rode ui en een beetje parmazaanse kaas. Was een "Hmz... Wat heb ik nog in de koelkast liggen"-salade maar erg goed te doen bij mijn spaghetti!
Zit vanavond met een dilemma: zit nog steeds op kantoor, nog 1001 dingen te doen voor ik thuis ben (zal rond een uurtje of 21.00 zijn) dus geen tijd om te koken. Mijn lijf zit te schreeuwen om kebab, felafal, patat, pizza, hamburgers en alles wat vet en zout is. Mijn hoofd zegt dat ik aan het lijnen ben en dat mijn maag moet stoppen met zeuren...
Naar hoofd of maag luisteren? Moeilijk!
Witte chocolade? Welk merk?quote:Op donderdag 20 april 2006 18:44 schreef Fogel het volgende:
Chocolade med gepofte rijst erin.
Ja hoor, dat was altijd de favoriet van mijn vader toen het merk Mekka nog bestond.quote:Op vrijdag 21 april 2006 01:58 schreef Walrik het volgende:
[..]
Witte chocolade? Welk merk?
Mijn lievelingschocoladereep was altijd de Mekkareep. Echt, zo heette die!! Iemand die zich dit herinnert? Het merk bestaat niet meer![]()
Macaroni met Smac?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:22 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn vriendje wil leren koken, dus wij gaan vanavond samen iets maken.
Bijkomend voordeel is dat hij nu ook kiest wat we eten, hoef ik dat eens niet te doen.
Ja dag, dat hoeft hij van mij echt niet te leren koken. Als hij dat al niet zonder mijn hulp kan...quote:
Sinds je een ander account hebt, eet je heel anders of niet?quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:16 schreef editor2 het volgende:
[afbeelding]
Uurtje geleden frites,gepaneerde vis en boontjes en mostertsoep
en de bekende CocaCola en...Fernandez & water.
[[url=http://xs77.xs.to/pics/06165/Vrijdagavondhap.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs77.xs.to/pics/06165/Vrijdagavondhap2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dat schreeuwt straks om een mooie fotocollage van goed gevulde borden en glazen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef golfer het volgende:
Straks/later vandaag mijn 2 broers met hun vrouwen op bezoek, dus volop aan de voorbereidingen alweer van:
Wortelsoep met allerlei smaakjes-amuse in champagneglazen
Zalmrolletjes met room-kruidenkaas, sla en kwarteleitjes sla-amuse
Peppadews met room-kruidenkaas en kwarteleitjes-amuse
voor de niet-visliefhebber
Gevulde paddestoelen met bosui/broodkruim/geraspte parmakaas
Gevulde aubergines met tomaatblokjes, gehakt en feta.
voor de vega's vervangen we het gehakt door paddestoelen
IJs met kersen en kaneelkoekjes.
Uiteraard gaat het geheel vergezeld worden door allerlei lekkere wijnen (rood en wit) en daarna port en voor de liefhebber nog een limoncella op grappa-basis of een cuarenta y tres.
Heb er al zin in.
Waar woon je ik geloof dat ik toevallig in de buurt ben.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef golfer het volgende:
Straks/later vandaag mijn 2 broers met hun vrouwen op bezoek, dus volop aan de voorbereidingen alweer van:
Wortelsoep met allerlei smaakjes-amuse in champagneglazen
Zalmrolletjes met room-kruidenkaas, sla en kwarteleitjes sla-amuse
Peppadews met room-kruidenkaas en kwarteleitjes-amuse
voor de niet-visliefhebber
Gevulde paddestoelen met bosui/broodkruim/geraspte parmakaas
Gevulde aubergines met tomaatblokjes, gehakt en feta.
voor de vega's vervangen we het gehakt door paddestoelen
IJs met kersen en kaneelkoekjes.
Uiteraard gaat het geheel vergezeld worden door allerlei lekkere wijnen (rood en wit) en daarna port en voor de liefhebber nog een limoncella op grappa-basis of een cuarenta y tres.
Heb er al zin in.
Sorry, het was te gezellig en de gesprekken waren te leuk om die te onderbreken voor een foto-sessie, maar de gerechten vielen allemaal in erg gode aarde en onze gasten en wij hebben er heerlijk van gesmuld.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:20 schreef editor2 het volgende:
[..]
Dat schreeuwt straks om een mooie fotocollage van goed gevulde borden en glazen.![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 00:22 schreef Adurothiel het volgende:
Net een rijstwafel. Ik dacht, ik doe eens wild.
Wat vervelendquote:Op zondag 23 april 2006 00:34 schreef golfer het volgende:
OT: nog wat Schotse gerookte zalm en roomkaas met kruiden over, dus nu even daar wat van wegwerken.![]()
zelfde hierquote:Op zondag 23 april 2006 18:41 schreef Bluezz het volgende:
We dachten nog e.e.a. over te houden aan ons gekokkerel van gisteravond, maar alles is opgegaan
Hebben dus niks in huis, mss straks maar even op naar de snackbar
We hebben het op, lang geleden dat ik snackbar food opheb, en nu weet ik weer waarom we het nooit etenquote:
hier is t shoarma gewordenquote:Op zondag 23 april 2006 20:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
We hebben het op, lang geleden dat ik snackbar food opheb, en nu weet ik weer waarom we het nooit eten![]()
Morgen maar weer wat lekkers verzinnen om dit goed te maken
- penne rigatequote:
Heb je recept ook even in het pastatopic gezet, kan ik het beter terugvindenquote:Op maandag 24 april 2006 13:32 schreef Adelante het volgende:
knip
Bedoel je die zooi die ze bij AH en andere supermarkten hebben liggen?quote:Op maandag 24 april 2006 16:01 schreef pos het volgende:
Sushi... eet het tegenwoordig wel 2x per week. Ben er verslaafd aan![]()
Natuurlijk niet bij AHquote:Op maandag 24 april 2006 16:22 schreef editor2 het volgende:
[..]
Bedoel je die zooi die ze bij AH en andere supermarkten hebben liggen?![]()
Niet te vreten maar.Rijst te droog en korrelig en die visstukjes erop maken
dat zelfs met de bijgevoegde saus het als smaakloos is ervaren.![]()
Of haal je het zoals hier in A'dam bij een of andere Happy Sushi takawayshop?![]()
Die zijn dus wel prima. Het best is en blijft natuurlijk gewoon een goeie Jap binnenlopen
op zijn tijd.
Basmatirijst, thaise wokgroente, japanse woksaus, champignons en rundergehakt wordt hetquote:Op maandag 24 april 2006 15:56 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga vandaag maar eens een lekkere rijstprut maken met basmati, gehakt of kip, lekkere groenten denk ik
Niet eens met mij op de achtergrondquote:Op dinsdag 25 april 2006 02:58 schreef editor2 het volgende:
Nog niet naar bed,dus ff een blikje bier opengemaakt als pleziertje.
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06172/dinsdagochtendvroeg.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dat klinkt wel lekker. Ik denk dat ik je idee een keer ga pikken.quote:Op maandag 24 april 2006 20:31 schreef Razztwizzle het volgende:
Uitsmijter met ham en kaas op toast, met uien à la Razztwizzle*
*Uitjes bakken, berg bruschetta-italiaansepizzakruidenzooi eroverheen, afblussen met rode wijnazijn, lekker laten smoren, tomatenblokjes erbij, en veel peper. En dan over de gebakken eieren heen
Het was een beetje veel, dus vandaag bakken we het nog es ff lekker opquote:Op maandag 24 april 2006 17:47 schreef Bluezz het volgende:
Basmatirijst, thaise wokgroente, japanse woksaus, champignons en rundergehakt wordt het
het is spinazie met aardappeltjes en tartaar gewordenquote:Op dinsdag 25 april 2006 13:58 schreef nectarientje het volgende:
vanavond bietjes met aardappeltjes en een tartaartje, nu nog een stukje van de aardappeltortilla van gister![]()
Kom ook niet verder dan satesausquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:28 schreef Dagguzz het volgende:
Ga straks lekker een broodje hamburger maken. Zit alleen nog te twijfelen over de saus... Heb hier van alles staan. Vind alleen mayo/ketchup/mosterd een beetje saai worden... Iemand ideeen?![]()
nou...simpel: Wat wil je. Je kan zoveel met de sauzen die je hebt.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:28 schreef Dagguzz het volgende:
Ga straks lekker een broodje hamburger maken. Zit alleen nog te twijfelen over de saus... Heb hier van alles staan. Vind alleen mayo/ketchup/mosterd een beetje saai worden... Iemand ideeen?![]()
Mja is misschien wel een ideetje jaquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:11 schreef editor2 het volgende:
Als je niks kan verzinnen bedenk dan waar je trek in hebt.
Koken hoeft echt niet zo moeilijk te zijn alleen de meeste mensen laten zich vaak maar
van alles aanpraten door zogenaamde kenners terwijl de insteek van eten gewoon simpel
moet zijn. Niet ingewikkeld en een 12 stappen plan. Ik heb er ook een gruwelijke hekel aan.
Inprincipe maak JIJ je gerecht zo moeilijk als je zelf wilt. Dus doe makkelijk en simpel en
laat al die onnodige tierantijntjes links liggen.
Als dat ook niet lukt.koop eens zo een makkelijk kookboek die je her en der kunt kopen
voor die snelle maaltijden die wel alle voedzaamheid bevatten.
Oh grapje, het werd zo'n wok-setje van de AHquote:
Het is wat Editor2 zegt: het enige wat je hoeft te weten, is wat je lekker vindt. In principe hoef je maar 7 verschillende gerechten te hebben, dan heb je tenminste voor een week genoeg verschillende dingen. Er zijn hier genoeg mensen die veel snelle en makkelijke gerechten weten. Noem eens een paar dingen op die je lekker vindt, dan is er vast genoeg te verzinnen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:03 schreef Puckzzz het volgende:
ik moet nu zelfs nog bedenken wat we gaan eten....
mja sorrie...zoals je leest hierboven is het dieet ook ff een beetje van de baan. maar die maaltijden overslaan houdt het nog in balansquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:35 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het is wat Editor2 zegt: het enige wat je hoeft te weten, is wat je lekker vindt. In principe hoef je maar 7 verschillende gerechten te hebben, dan heb je tenminste voor een week genoeg verschillende dingen. Er zijn hier genoeg mensen die veel snelle en makkelijke gerechten weten. Noem eens een paar dingen op die je lekker vindt, dan is er vast genoeg te verzinnen.
Trouwens, we missen je in het dieettopic!
ik wil geen spelbreker zijn maar ik laat dus altijd die kant en klare eetmaaltijden links liggen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:32 schreef shiNinG_staR het volgende:
Oh grapje, het werd zo'n wok-setje van de AH! Zit alles in, vlees, rijst, saus, groenten. Echt superlekker, echte aanrader voor als je iets makkelijks, maar toch gezonds en lekkers wilt
!
hoe maak je dat? (ben altijd op zoek naar interessante pannekoekrecepten)quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Kuijkse Bluf (Pannenkoek)
Jij bent vroeg met je canneloni.quote:Op woensdag 26 april 2006 08:08 schreef Walrik het volgende:
[..]
hoe maak je dat? (ben altijd op zoek naar interessante pannekoekrecepten)
zometeen canneloni
jaaa lekkerrr!quote:
quote:Op woensdag 26 april 2006 22:49 schreef SHE het volgende:
Ik ga een keertje bij tante bloes en ome golfert eten
die eten altijd feestelijk![]()
Iemand die shaven is en not furred is altijd welkom om een vorkje mee te pikken bij ons, hoor, 'nichtje'quote:Op woensdag 26 april 2006 22:49 schreef SHE het volgende:
Ik ga een keertje bij tante bloes en ome golfert eten
die eten altijd feestelijk![]()
Een ban? Jammer ze had wel gelijk namelijkquote:Op donderdag 27 april 2006 01:42 schreef golfer het volgende:
Nog even wat Dorito-chips weggewerkt.
het etentje met 'ons nichtje' is weer even uitgesteld, las ik in het ban-meldtopic.![]()
Ieuwwww lever? en dat op de vroege morgen, dat krijg ik echt niet door mijn strotquote:Op donderdag 27 april 2006 07:04 schreef Megumi het volgende:
Broodje lever. Met een berg zout er op.Wat ik niet mag hebben.
Maar had zo een trek daar in.
een balansdagquote:Op donderdag 27 april 2006 08:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ieuwwww lever? en dat op de vroege morgen, dat krijg ik echt niet door mijn strot
eerst maar eens drie bakken koffie en dan zien we wel verder.
Gisteren geen avondeten gehad, op het moment dat ik de shoarmaboer wou bellen om te bestellen kwamen we erachter dat mijn vriend mijn telefoon op zijn werk had laten liggen![]()
Toen baalden we zo dat we maar niets hebben gegeten
Wat een voedzame lunch.quote:Op donderdag 27 april 2006 13:25 schreef PatriotOnline het volgende:
patatje pinda, broodje frikandel en een cola
Zo of met iets er bij?quote:Op donderdag 27 april 2006 22:41 schreef golfer het volgende:
Bakje verse Hollandse garnalen nu.
Alleen een beetje zout en peper erop, heerlijk zo.quote:
Klinkt goedquote:Op donderdag 27 april 2006 22:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen een beetje zout en peper erop, heerlijk zo.
Tonja, dat ziet er bewerkelijk maar heerlijk uitquote:Op donderdag 27 april 2006 15:03 schreef tonja het volgende:
http://www.avrobode.nl/recept/?receptID=1
Heb ik gisteren gemaakt en het is waanzinnig lekker. Wel veel werk, maar het is het waard.
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |