E36 2,5 L 6 cyl.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:55 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
m50b25
wat voorn motor is dat in normaal nederlands? uit een 525i ofzo?
quote:Op woensdag 26 april 2006 21:27 schreef Tommeh het volgende:
Vandaag hebben we de donor e30 helemaal leeg gemaakt en opgeladen zodat deze weg kan. Een echt afscheid nadat hij 2 jaar een hele fijne en betrouwbare auto is geweest
Nou het nadeel is dat we niet altijd kunnen bouwen. Danwel door tijd, danwel door een andere reden. We zitten nu al een maand te wachten op het achterste subframe wat gericht moet worden. Als het goed is, is het komende week terug en kan het hele achter terein eronder.quote:Op zaterdag 29 april 2006 16:35 schreef metallicattim het volgende:
Hoe langen schat je nog bezig te zijn?
Hehe, ja dat wordt nog lastig aan het beginquote:Op maandag 8 mei 2006 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
echt super, super-mooi. bijna te mooi om mee te gaan rijden. congrats
In principe helemaal standaard afgezien van het binnendoor leggen en een wilwood ertussen. Ja stalen remleidingen maar dat stelt niet heel veel voor.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:40 schreef Kolkie het volgende:
Ziet er bijzonder fraai uit! Wat voor een remsysteem komt er achterop?
Huh waarom zou dat zo zijn, dacht dat die 24 kleps dingen ook toerenbeukers warenquote:Op dinsdag 18 april 2006 21:03 schreef Roadster het volgende:
Klinkt goed, Ga je het blok nog aanpassen? De 12 kleps blokken kunnen beter tegen hoge toeren in vergelijk met de 24 kleps blokken.
In principe iets minder sterk kwa toeren vanwege de hydraulische klepstoters die wat minder toeren aan kunnen dan mechanische. Maar opzich kunnen bmw blokken al redelijk wat aan, mede dankzij het 6-in-lijn principe.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:52 schreef yup het volgende:
[..]
Huh waarom zou dat zo zijn, dacht dat die 24 kleps dingen ook toerenbeukers waren
Het eerste idee was nog geen zomer avond comp maar mochten we dat willen kunnen we altijd mee rijden in de tour/sport/supersport klasse waar je met elke auto mee kan rijden. Alleen in de e30 klasse heb je een bepaald reglement waar je je aan moet houden maar dat doen we toch nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:07 schreef Inorbit het volgende:
Ziet er netjes uit Tom:
maar wilde je hem nou voor de zomeravondraces gebruiken? daarvoor moetie toch nagenoeg origineel blijven, motorisch gezien?
Vriend van me reed destijds een tweetal tuimelaars kapot door een te hoog toerental. Navraag leerde dat er een titanium versie moet bestaan, die dit soort gein beter aankan.quote:In principe iets minder sterk kwa toeren vanwege de hydraulische klepstoters die wat minder toeren aan kunnen dan mechanische. Maar opzich kunnen bmw blokken al redelijk wat aan, mede dankzij het 6-in-lijn principe.
Ik heb je weblog er bij ons ook bijgezetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:02 schreef Taxi het volgende:
[..]
Vriend van me reed destijds een tweetal tuimelaars kapot door een te hoog toerental. Navraag leerde dat er een titanium versie moet bestaan, die dit soort gein beter aankan.
Het wordt echt een hele puike auto, Tom. Prachtig!Bijna zonde om mee te gaan racen...
RoToBa overigens op m'n weblog gezet, als je het niet erg vindt...![]()
100% sper kan je krijgen door je sper te lassen hoorquote:Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef metallicattim het volgende:
Waarom 45%? Gewoon nieuwsgierig waarom je die keuze maakt.
Waarom geen 100%? Want je wil toch geen power verliezen als 1 wiel minder grip heeft. Of spin je dan te snel?
Ik heb in het vorige topic de werking proberen uit te leggen, vanaf deze post zou je het even moeten lezenquote:Op zondag 14 mei 2006 23:32 schreef metallicattim het volgende:
Waarom 45%? Gewoon nieuwsgierig waarom je die keuze maakt.
Waarom geen 100%? Want je wil toch geen power verliezen als 1 wiel minder grip heeft. Of spin je dan te snel?
Hehe ja maar die klassieker hoef ik niet. Ik geef hier een voorkeur aanquote:Op zondag 28 mei 2006 01:39 schreef yup het volgende:
Zonde om er een racer van te maken
Zou een nette E30 zoeken met nette interieur, alles overbouwen en daarna een 325i motorblok erin pleuren, liefst een gereviseerde. Heb je gewoon een klassieker die net uit de showroom is gerolt...
In principe wel alleen wilde we die voor de huidige configuratie niet kopen. Ergens in de verre toekomst hebben we dat wel in een vage planning staan, al komt dat samen met een compleet anders voor en achter terrein.quote:Op zondag 28 mei 2006 02:20 schreef Repeat het volgende:
Waarom geen coil-overs? Ik dacht altijd dat dat veel beter was?
Toch maar wat meer gedaan..quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:52 schreef Kogando het volgende:
Ziet er erg goed uit, maar het eindresultaat zal dus weinig lijken op een originele E30.Is 192PK wel voldoende als je echt wil gaan racen? Of is dat ivm toelatingseisen?
Mwa zijn genoeg gekke E30jes gebouwd hoor, zelfs met 3.8 liter M5 blokjesquote:Op maandag 5 juni 2006 15:07 schreef Kogando het volgende:
Blijft wel jammer dat je er straks niet mee de weg op kan.. zou je veel eigenaren van snelle auto's mee op hun neus kunnen laten kijken.
is deze auto zoals ie gebouwd wordt niet toegestaan op de straat danquote:Op maandag 5 juni 2006 15:07 schreef Kogando het volgende:
Blijft wel jammer dat je er straks niet mee de weg op kan.. zou je veel eigenaren van snelle auto's mee op hun neus kunnen laten kijken.
1000 euro voor een setje pakkingenquote:Op maandag 5 juni 2006 19:21 schreef Don_Tom het volgende:
Zieke shit dat m3 blok!! Wil ik eigenlijk ook nog een keer in m'n bimmertje leggen.
![]()
Gaat het blok nog gereviseerd of anderszins opgefrist worden? Schijnt duur geintje te zijn bij die M-Blokken, alleen een setje pakkingen zit al op ca. 1000 euri.
Check e30.de maar eens, staan nog bijzondere e30's op hoor.quote:Op maandag 5 juni 2006 17:26 schreef yup het volgende:
[..]
Mwa zijn genoeg gekke E30jes gebouwd hoor, zelfs met 3.8 liter M5 blokjes![]()
Eejoh! Fordje! Maar we bouwen de auto niet voor de weg inderdaad. Zou wel kunnen alleen de behoefte niet aan.quote:Op maandag 5 juni 2006 17:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
is deze auto zoals ie gebouwd wordt niet toegestaan op de straat dan
En diie Bangbus dan![]()
Klopt, in engeland is ook iemand een v12 in een touring en een m5 e39 v8 in een 2/4 deurs aan het bouwen. Erg knap en creatief hoorquote:Op maandag 5 juni 2006 23:13 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Check e30.de maar eens, staan nog bijzondere e30's op hoor.
5 liter uit de 7 serie bv in een E30.
Of een E30 met 600PK![]()
Ja en het vervelende is, is dat het nooit genoeg is allemaalquote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:39 schreef StefanP het volgende:
Now we're talkingZei ik toch, een M3 motor d'r in! Ghahaha. Ik kan niet wachten tot het af is!
Hoe ga je dat doen op de Ring dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:24 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Eejoh! Fordje! Maar we bouwen de auto niet voor de weg inderdaad. Zou wel kunnen alleen de behoefte niet aan.
Dankquote:Op maandag 24 juli 2006 21:42 schreef metallicattim het volgende:
Eindelijk weer een update! Goed bezig hoor!!
Maar als je deze M50 nu inbouwt met kabelboom en al, moet je dalijk weer een nieuwe kabelboom voor de M3 erin leggen?
Ja ondertussen is er wel iets gebeurd aan het bmwtje ( remleidingen gelegd enzo ) maar verder nog een hoop andere dingen gedaan. Niet altijd tijd ervoor helaas.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
ziet er echt heel goed uit.
"binnenkort" is bij jou dus 6 weken
was 't vandaag niet veel te warm, hoe houd je het uit daar ...
denk dat de warmte ook de reden was voor die 6 wekenquote:Op maandag 24 juli 2006 21:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
ziet er echt heel goed uit.
"binnenkort" is bij jou dus 6 weken
was 't vandaag niet veel te warm, hoe houd je het uit daar ...
[persoonlijke boodschap aan kiwi]quote:Op maandag 24 juli 2006 21:53 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
denk dat de warmte ook de reden was voor die 6 weken![]()
het geluid komt niet helemaal tot zijn recht in dat filmpjequote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:11 schreef Tommeh het volgende:
Het is inderdaad een remkrachtverdeler alleen anders dan jij denkt. Het is een remkrachtverminderaar. Voor heb je altijd volle druk, achter in principe nu ook alleen kun je de remdruk achter verminderen door de hendel te verstellen.
Omdat we ervaring hebben met het gebruik op deze manier en dat goed bevalt en omdat de regelaar zo werkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?
Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :pquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:27 schreef Goingin het volgende:
Jullie zijn weer lekker bezig geweest zie ik!![]()
Zelf heb ik er nu ook een project bij lopen, alleen zo uitgebreid als jullie het nu aanpakken zal het nooit worden. Het gaat ook langer duren voordat dat project op zijn eind is (onbepaalde tijd dus).
Opzich is het idee trackdays. Eran, pistenclub en dat soort dingen. Zomeravondcompetitie is wel mogelijk maar dat gaan we in de toekomst nog wel bepalen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:38 schreef Taxi het volgende:
Even voorzichtig teruggelezen…
Tom, wat wil je eik doen met dit monster? Alleen maar trackdays, of wil je er ook nog wedstrijden mee gaan rijden? Ik weet niet of er zomeravondcompetitie mee te rijden is (zover zit ik er helaas niet in).![]()
Voor de e30 klasse wel maar daar zouden we dan toch niet in gaan rijden. Je hebt verder toer, sport en supersport met vrije reglementen ( afgezien van veiligheid maar daar zorgen we nu ook al voor ). Dus in principe houden we er wel rekening mee maar ben je heel vrij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:03 schreef metallicattim het volgende:
met die zomeravondcompetities zit je wel met regelementen he, houd je daar nu al rekening mee of zie je dat tegen die tijd wel weer?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:54 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :p
We konden deze radiateur voor een leuke prijs meenemen en we zullen gaan zien hoe hij functioneert. Hoort ook weer bij het testen. De remmen van 300mm.de hebben we inderdaad al een tijdje op het oog. Als de m3 motor erin komt hebben we opzich wel wat aan meer remkracht en waarschijnlijk ook aan meer rubber op het asfalt. 17" of 18" kun je in vrij brede maten krijgen waar je grotere schijven met grotere klauwen in kwijt kan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:06 schreef Philken het volgende:
ik heb vandaag je link doorgestuurd gekregen & direct alles gelezen. Ik heb 2 (kleine) opmerkingen: waarom gebruik je geen radiator van een 324td? is plug & play & ongeveer 50´% meer oppervlakte
2e opmerking: ik heb 312mm remmen gestoken vooraan(zie www.300mm.de) & heb ondertussen al 4 trackdays gereden(ongeveer700km) en ze zijn fantastisch, ik heb zelfs nog geen andere remblokken moeten steken), http://www.300mm.de/new/312mm/0001/0001.htm
Ja inderdaad best veel. Op de duitse ebay is erg veel te vinden!quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:05 schreef Goingin het volgende:
Ben er ook eens achter gekomen dat eBay is heeeele goeie uitvinding is
[afbeelding]
Tommeh, jullie hebben toch ook al aardig wat dingen via eBay gekocht?
¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbersquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
Netjes hoor, ebay is echt heel handig voor e30 spul.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:03 schreef Goingin het volgende:
[..]
¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbers
Verzendkosten waren hoger als het totaal van mijn gewonnen produkten bij die verkoper
In principe niet uitwisselbaar aangezien de inlaat van de het m3 blok heel anders is met de aparte throttle bodies en een airbox daaraan. Het hitteschild stelt overigens niet heel veel voor, een metalen plaat met stevige hitte werende folie eromheen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Alles wat je nu modificeerd, zoals het hitteschild, inlaattraject e.d. zijn die straks uitwisselbaar met het M3 blok, of moet daarvoor alles aangepast worden?
Ja klopt wel, maar de M motor willen we eerst wat verversen en hij vereist dus ook wat meer moeite om passen te krijgen. Maar komt goed hoor. Eerst zo rijdend maken en dan verbeterenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk project zeg!
Wel jammer dat niet direct de ///M motor erin gaat trouwens.
Klein vraagje, als dat even mag. Waar halen jullie de meeste onderdelen vandaan zoals slangen, silicone couplers, spul om hitteschildjes ed van te fabriceren, en de rvs buizen?
Ik kan weinig anders vinden dan spul op ebay, en de Dutch Power Trading waar ik al eens wat dingetjes besteld heb. Maar ik ben bezig met een custom intercooler setup en moet wat spulletjes hebben. Geen idee waar vandaan behalve ebay![]()
Wat bedoel je? Ik heb geen M-tech II stuur?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:15 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Blijft een mooi project, maaruh 160 euro voor een M-tech II stuur in goeie staatDas echt belachelijk. Goed zoeken en je vind ze goedkoper (ook in goede staat)
Maar dat was je dus al gelukt, de prijzen die sommigen voor onderdelen vragen zijn bizar
quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
Opzich hebben we de laatste weekjes even weinig gedaan maar wanneer er weer meer tijd is komt dat wel weer goed.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
![]()
Hoe lijkt het te vorderen Tom?
Alles nog een beetje naar wens?
Zelf ben ik ook flink bezig geweest een week terug, vandaag ook weer ff (zit tussen 2 banen in, erg lekker die vrije dagen)
Op de motor, kachel en het stuur na is alles eruit (onderkant komt op het laatst pas), kooi erin en spuiten maar!
Maar nu kom ik gelijk op een vraag uit.
Waar hebben jullie de auto laten spuiten? En wat waren jullie ervoor kwijt?
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)
Mjah....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Dan maak je er meteen een leuk weekend vanquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Tnxquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:51 schreef BroesWillems het volgende:
late tvp, top project, respect. (Y)
Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.quote:Op maandag 2 oktober 2006 02:32 schreef Intelligence het volgende:
Moet je trouwens qua ophanging van de motor veel veranderen om er een S50B30 blok in te kunnen leggen?
Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ikquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:32 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.
Ha, dat is prima. Ook een e30 project voor jou dus ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:24 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ik
Ik zag het net! Is toevallig vandaag eigenlijk, normaal is photobucket best snel.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:42 schreef Tha_Flash het volgende:
@ Tommeh : vet project !! alleen je fotohost is niet zo snel als je auto..........
( tvp eigenlijk )
Sledgie, we hebben de hoogteverstelling achter inderdaad weggelaten en de originele rubbers teruggezet. Dit scheelt toch een millimeter of 15. Omdat de auto nog niet af is komt hij nog lager te staan dan nu lijkt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:04 schreef Sledgie het volgende:
Tommeh, je zegt de hoogteverstelling achter verwijdert te hebben. Nu zit ik zelf met exact hetzelfde probleem (Z3 met E30 achteras), dat hij niet laag genoeg komt te liggen. Wanneer ik de versteller verwijder, komt de veer dan niet erg los te zitten, of heb je het orginele rubber terug geplaatst?
En dan even over die verkorte subframe bussen, je hebt niet gekozen voor een instelbaar camber kit van IE? Heb op dit moment dus extreem veel negatief camber, en wil dit graag oplossen. Hoeveel corigeren deze bussen, aangezien het instelbaar kitje gelast moet worden en ik daar minder zin in heb.
Ja scheelt toch wel redelijk wat. Hij staat nu mooi negatief maar niet te veel. Heb je ook niet nodig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:09 schreef Sledgie het volgende:
Bedankt voor de uitleg, op de tweede foto ziet het wiel er al behoorlijk recht uit. Veel succes nog, en ik zie je graag eens een keertje terug op de ring!!!![]()
idd, als het nou Breda was geweest...quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:10 schreef timmeeeh het volgende:
komt er nog een x een update?!
ga verdomme eens aan die wagen klussen ipv naar haarlem te gaan!
Weet je wel, dat er auteurrechten op je Avatar zit vriend?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgeredenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:43 schreef Tommeh het volgende:
Klinkt vrij hard nog maar wel heel lekker, je hoort het luchtfilter ook goed in het filmpje. We weten nog niet of we het eindstuk in DTM stijl houden, ik ben er zelf niet zo weg van.
Klopt ja, toen ik 'm kocht zat ie eronder maar die had ik vrij snel vervangen door een normale demper.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgereden![]()
fotoooooooooosquote:Op woensdag 6 december 2006 11:17 schreef Tommeh het volgende:
Nou de laatste tijd zijn hebben we niet heel veel meer gedaan wegens drukte. Wel zijn nu de deuren leeg en klaar om gespoten te worden, hangen de plastic bumpers erop, zitten voor de lichten erin, hebben we een setje 17" wielen binnen en zou er eigenlijk een verbredingsset aan moeten komen.
nieuwe foto's!!!quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:14 schreef Intelligence het volgende:
fotos staan uiteraard op http://www.rtb-motorsport.nl/
Haha okequote:Op zondag 10 december 2006 16:39 schreef Tommeh het volgende:
Ha nee eerst de m3 motor herbouwen en dan pas erin. Eerst rijden met de m50.
Eindelijk overgestapt naar een echte autoquote:Op dinsdag 12 december 2006 00:49 schreef Intelligence het volgende:
Mijn corrado is verkocht, en heb inmiddels contact gezocht voor aanschaf van een basis voor mijn E30 project
In het echt welquote:
Absoluut, we hebben kleine beugeltjes liggen met rubber draagvlak voor de leiding. Deze komen er nog in alleen zijn we nu eerst met de buitenkant bezig zodat dit alles weg kan om gespoten te worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 11:50 schreef wouter37 het volgende:
afbeelding
moet je je remleiding niet wat vaker vast zetten met die beugels ?
Ligt eraan hoe je het plant. Als je alle onderdelen, gereedschap en kennis in huis hebt is het makkelijk in een dag gedaan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:30 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Hoeveel tijd kost het om een motor eruit te halen en een andere in te zetten?
Binnenkort ga ik met mijn opa de motor van zijn auto vervangen. Distributie riem was gebroken bij een snelheid van 120km/u dus moet de motor vervangen worden.
Watvoor motor precies, en wat voor auto? Ook een e30?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 23:26 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Tommeh heb je toevallig nog een paar tips voor het vervangen van een motor?..Waar we voor moeten opletten, wat we niet mogen doen enal?
Precies alles op zijn tijdquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:45 schreef rival het volgende:
vet cool om je topic te lezen, wij hebben net zelf ook een E30 helemaal kaalgestript en hebben als vervangend blok een 2.5 E36 blok. maar we hadden nog het originele subframe dus dat gaat niet passen zijn we achter gekomen.. zijn nu op zoek naar E36 subframe.... maar dat je ineens beseft dat je er een 3 liter M blok in gaat hangenhelemaal leip man....
ach misschien op ze tijd hehe
en dan bestel ik net een E36 subframe bij dpartsquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:13 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Precies alles op zijn tijdeerst zit er bij ons ook het 2.5liter blok in. Overigens heb je dan geen subframe van een e36 nodig maar een carterpan + de pickup van een e34.
Als je nog vragen hebt wil ik je best helpen hoor!
Ik weet niet of je met subframe weg gaat komen. Hier hangen ook je draagarmen en voorstabi aan. Met de pickup bedoel ik de oliepickup van een e34 525i. Die zit ook in de carterpan maar aan de andere kant als bij een e36. (Het beste wat je eigenlijk kunt hebben is een m50 van een 525i. Het is hetzelfde blok als die van de e36 alleen met andere onderkant en past meteen in een e30.)quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:18 schreef rival het volgende:
[..]
en dan bestel ik net een E36 subframe bij dparts![]()
we hebben het frame van de auto en dat van een E36 opgemeten en het subframe van de E36 past onder de E30. dus het zou moeten lukken imHo........
maar een andere carterpan eronder hangen is nog minder werk. een pick up zegt me niks (ik ben de monteur niet van het stel hehe)
ey bedankt man. we gingen vanavond weer aan de slag dus dan kan ik dit meteen doorgevenquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met subframe weg gaat komen. Hier hangen ook je draagarmen en voorstabi aan. Met de pickup bedoel ik de oliepickup van een e34 525i. Die zit ook in de carterpan maar aan de andere kant als bij een e36. (Het beste wat je eigenlijk kunt hebben is een m50 van een 525i. Het is hetzelfde blok als die van de e36 alleen met andere onderkant en past meteen in een e30.)
Klopt en op een straat e30 zou ik ze ook nooit zetten. Voor ons zijn ze best effectief en ogen best aardig + lekker LICHT. En dat is belangrijkerquote:
Met dichtmaken bedoel ik het in de zin van carbonplaatjes o.i.d. erin zodat er altijd nog knippers in kunnen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 18:00 schreef MikeyMan het volgende:
Had je die gaten niet beter dicht kunnen maken voordat je het zooitje spoot?
Ik hoef hem eigenlijk niet op kenteken. Vervoeren op autotrailer is een stuk fijner en dan hoef je ook geen compromissen te sluiten wat betreft APK.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:17 schreef MikeyMan het volgende:
Had het trouwens niet handiger geweest om koplampen erin te zetten?
Had je hem misschien nog op kenteken gekregen...
Het originele gewicht met lege tank zonder rijder was 1200 kilo en we zitten nu net onder de 1000 kilo met 35 liter in de tank. Er moet nog het een en ander in de auto maar we komen ongeveer op 1020 kilo rijklaar met halfvolle tank.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:28 schreef X-qlusive. het volgende:
wat was het originele gewicht en wat weegt hij nu gemiddeld ?
Dankquote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ziet er heel erg goed uit!!
Jammer van de bumpers, maar als ze een goede invloed hebben v.w.b. de luchtweerstand/airflow, dan mag het
Aanvankelijk willen we proberen dit zonder spoiler te doen. Ergens in de toekomst komt er een diffuser onder waarmee we willen proberen dezelfde druk te creeren.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:58 schreef zBus het volgende:
Komt er nog een vleugel op voor downforce of houdt je de bmw zo? lijkt me toch haast wel dat er een vleugel op komt?
Zijruiten lexaan, voorruit gewoon origineel. Lexaan is voor de voorruit geen optie.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:47 schreef MikeyMan het volgende:
Ruiten zijn van Lexaan of plexi ofzo? Waar is de voorruit van gemaakt dan? Neem aan dat die niet zelf-geknutseld is?
Hoe bedoel je? De zijruiten of de voorruit?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:55 schreef MikeyMan het volgende:
Maar, dat is dan alleen uit oogpunt van gewichtsbesparing dus?
Niet vanuit veiligheidsoogpunt dus?
Je moet niets vervangen, we kiezen ervoor. De zijruiten kun je gemakkelijk door lexaan vervangen, het is een stuk lichter en heel veilig ( stevig, hard, splintert niet en breekt bijna niet). De voorruit kun je vervangen door materiaal waarvan ik de naam niet weet. Een stuk lichter maar het voordeel in gewicht staat niet in verhouding met de $$$.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, beide... uit veiligheids-oogpunt lijkt het me raar dat je de zijkant wel moet vervangen maar de voorkant niet...
quote:
Borosilicaat?quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:22 schreef Tommeh het volgende:
[..]
De voorruit kun je vervangen door materiaal waarvan ik de naam niet weet.
en kan je dit gewoon bestellen voor de auto?? (wij willen ook wel wat gewicht kwijt) of moet je dat op maat snijden oid?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 23:49 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Zijruiten lexaan, voorruit gewoon origineel. Lexaan is voor de voorruit geen optie.
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen. Ik geloof dat een eigenschap zowiezo kogelwerend is.quote:
Normaal kun je gewoon een goede plaat halen bij de bouwmarkt en aan de slag gaan met de decoupeerzaag. Je kunt ze poppen of in de originele rubbers plaatsen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
en kan je dit gewoon bestellen voor de auto?? (wij willen ook wel wat gewicht kwijt) of moet je dat op maat snijden oid?
en is dit helder of heb je het ook getint?
Optisch of kwa gewicht? Kwa gewicht hebben we er lichte bumpers en motorkap en achterklep op zitten en zijn de spatborden nog wel van carbon. In het interieur heb ik wat plaatjes gemaakt voor de schakelaars van de knipperlichten, blower, verlichting, fan etc in een carbonlook plaat.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 12:22 schreef wouter37 het volgende:
ga je er ook nog het nodige carbon spul in verwerken ?
Nou in principe deze vakantie alleen we hebben er al een hele tijd niets aan kunnen doen vanwege een verbouwing. Opzich is het nog maar twee dagen werk en uitlijnen. Alleen tijd ontbreekt maar de vakantie is in zicht.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:22 schreef FunnyName het volgende:
Blijft een mooi project dit, al enig idee wanneer je er op zijn vroegst mee zou kunnen rijden?
Hmm APK punten op dit moment is idd koplampen, knipperlichten, achteruitrijlicht, rode achterlichtunits, gebrek aan claxon, en vast nog wel een aantal zaken. Maar het is gewoon niet interessant voor ons dus beginnen we er ook niet aan.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:29 schreef Repeat het volgende:
Ziet er erg goed uit, maar op welke punten zou je problemen krijgen met de apk dan, aangezien je daar nu helemaal vanaf gezien hebt (koplampen ed die je nu niet hebt even daargelaten)?
En in welke klasse ga je nou racen (zandvoort toch?)
Net even op je website gekeken hoe snel is je BMW tegenover de porsche's die daar rondreden ?quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:41 schreef Tommeh het volgende:
Tot nu toe presteert hij best aardig. Het differentieel wat we toendertijd gekocht hebben was verkeerd gebouwd waardoor deze niet sperde. Nu zit er een vers sper onder met een kortere overbrenging. De auto heeft ons tot nu toe verder nog niet in de steek gelaten. We zijn begonnen met tijden onder de 2 minuten op circuit zolder en zijn dit rustig aan het verbeteren.
Die heb ik eerlijk gezegd nooit opgemeten, wat ben je van plan?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:11 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit is een mooi project geworden. Zelf wil ik ook aan zo'n soort project beginnen en daarom heb ik even een vraag.
Heb jij misschien ergens de afmetingen van de motor ruimte van een e30?
Een hele slag tragerquote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:00 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Net even op je website gekeken hoe snel is je BMW tegenover de porsche's die daar rondreden ?
hoeveel vermogen heb je?quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:41 schreef Tommeh het volgende:
Tot nu toe presteert hij best aardig. Het differentieel wat we toendertijd gekocht hebben was verkeerd gebouwd waardoor deze niet sperde. Nu zit er een vers sper onder met een kortere overbrenging. De auto heeft ons tot nu toe verder nog niet in de steek gelaten. We zijn begonnen met tijden onder de 2 minuten op circuit zolder en zijn dit rustig aan het verbeteren.
hij heeft een hele tijd niet gestart. censoren vervangen, draden tig keer doorgemeten e.d.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:05 schreef Tommeh het volgende:
Top dat het gelukt is.
Vermogen, ja zeg het maar. Standaard heeft het blok 192 pk en deze is niet nieuw. Overbrenging hebben we nu een 3.73 met 40% sper.
Mooi dat hij loopt joh. We hebben er voor gekozen dit blok gewoon zo te houden, ander blok wat sneller maken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:10 schreef rival het volgende:
[..]
hij heeft een hele tijd niet gestart. censoren vervangen, draden tig keer doorgemeten e.d.
bleek dat ze ons een verkeerde computer hadden gegeven. deze vervangen en hij liep als een trein.. (ik maak er wel ff een topicje van heb een hoop pics)
oke ik dacht dat je misschien nog wat extra's met het blok had gedaan oid niet dus...
100% sper hier
ik denk inderdaad niet dat je daar scherpe tijden mee rijdtquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:34 schreef Tommeh het volgende:
100% sper, leuk om te driften maar niet wat we nodig hadden, vandaar 40%.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:07 schreef Intelligence het volgende:
Weer een jaar laterNog net zo nieuwsgierig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |