abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:47:38 #251
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48911285
Ruiten zijn van Lexaan of plexi ofzo? Waar is de voorruit van gemaakt dan? Neem aan dat die niet zelf-geknutseld is?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48911372
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:47 schreef MikeyMan het volgende:
Ruiten zijn van Lexaan of plexi ofzo? Waar is de voorruit van gemaakt dan? Neem aan dat die niet zelf-geknutseld is?
Zijruiten lexaan, voorruit gewoon origineel. Lexaan is voor de voorruit geen optie.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:55:07 #253
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48911544
Maar, dat is dan alleen uit oogpunt van gewichtsbesparing dus?
Niet vanuit veiligheidsoogpunt dus?
©DiscoveryChannel
pi_48911690
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:55 schreef MikeyMan het volgende:
Maar, dat is dan alleen uit oogpunt van gewichtsbesparing dus?
Niet vanuit veiligheidsoogpunt dus?
Hoe bedoel je? De zijruiten of de voorruit?
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:02:11 #255
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48911802
Mjah, beide... uit veiligheids-oogpunt lijkt het me raar dat je de zijkant wel moet vervangen maar de voorkant niet...
©DiscoveryChannel
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:03:15 #256
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_48911834
*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_48912345
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
Mjah, beide... uit veiligheids-oogpunt lijkt het me raar dat je de zijkant wel moet vervangen maar de voorkant niet...
Je moet niets vervangen, we kiezen ervoor. De zijruiten kun je gemakkelijk door lexaan vervangen, het is een stuk lichter en heel veilig ( stevig, hard, splintert niet en breekt bijna niet). De voorruit kun je vervangen door materiaal waarvan ik de naam niet weet. Een stuk lichter maar het voordeel in gewicht staat niet in verhouding met de $$$.
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:03 schreef Sjoewe het volgende:
*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*Fap*

pi_48923918
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:22 schreef Tommeh het volgende:

[..]

De voorruit kun je vervangen door materiaal waarvan ik de naam niet weet.
Borosilicaat?
pi_48923989
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:49 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Zijruiten lexaan, voorruit gewoon origineel. Lexaan is voor de voorruit geen optie.
en kan je dit gewoon bestellen voor de auto?? (wij willen ook wel wat gewicht kwijt) of moet je dat op maat snijden oid?

en is dit helder of heb je het ook getint?
pi_48942734
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:08 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Borosilicaat?
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen. Ik geloof dat een eigenschap zowiezo kogelwerend is.
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:11 schreef rival het volgende:

[..]

en kan je dit gewoon bestellen voor de auto?? (wij willen ook wel wat gewicht kwijt) of moet je dat op maat snijden oid?

en is dit helder of heb je het ook getint?
Normaal kun je gewoon een goede plaat halen bij de bouwmarkt en aan de slag gaan met de decoupeerzaag. Je kunt ze poppen of in de originele rubbers plaatsen.
Verder heb je ze ook getint geloof ik maar dit dan in felle kleuren. Ik weet verder niets over getint lexaan want heb het nooit nodig gehad.
pi_49033026
ga je er ook nog het nodige carbon spul in verwerken ?
pi_49114626
Wat een droomauto

Als geld teveel heb + ruimte zou ik het graag doen
pi_49131184
quote:
Op zaterdag 5 mei 2007 12:22 schreef wouter37 het volgende:
ga je er ook nog het nodige carbon spul in verwerken ?
Optisch of kwa gewicht? Kwa gewicht hebben we er lichte bumpers en motorkap en achterklep op zitten en zijn de spatborden nog wel van carbon. In het interieur heb ik wat plaatjes gemaakt voor de schakelaars van de knipperlichten, blower, verlichting, fan etc in een carbonlook plaat.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:13:09 #264
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_49137703
Zozo de BMW is zeker relaxt geworden!
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50937851
Blijft een mooi project dit, al enig idee wanneer je er op zijn vroegst mee zou kunnen rijden?
pi_50938150
Ziet er erg goed uit, maar op welke punten zou je problemen krijgen met de apk dan, aangezien je daar nu helemaal vanaf gezien hebt (koplampen ed die je nu niet hebt even daargelaten)?

En in welke klasse ga je nou racen (zandvoort toch?)

[ Bericht 14% gewijzigd door Repeat op 28-06-2007 14:35:33 ]
pi_50940286
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:22 schreef FunnyName het volgende:
Blijft een mooi project dit, al enig idee wanneer je er op zijn vroegst mee zou kunnen rijden?
Nou in principe deze vakantie alleen we hebben er al een hele tijd niets aan kunnen doen vanwege een verbouwing. Opzich is het nog maar twee dagen werk en uitlijnen. Alleen tijd ontbreekt maar de vakantie is in zicht.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:29 schreef Repeat het volgende:
Ziet er erg goed uit, maar op welke punten zou je problemen krijgen met de apk dan, aangezien je daar nu helemaal vanaf gezien hebt (koplampen ed die je nu niet hebt even daargelaten)?

En in welke klasse ga je nou racen (zandvoort toch?)
Hmm APK punten op dit moment is idd koplampen, knipperlichten, achteruitrijlicht, rode achterlichtunits, gebrek aan claxon, en vast nog wel een aantal zaken. Maar het is gewoon niet interessant voor ons dus beginnen we er ook niet aan.

Racen zal voornamelijk gewoon trackdays zijn bij ERAN, pistenclub, bmw driversclub etc.
pi_55462884
Kwam dit topique weer tegen even een klein update aangezien de auto inmiddels al weer een tijdje rijdbaar is :

Auto nu :

@ Zolder laatst :

Om het toch even te melden .
pi_55463704
Stoere bak!
Presteert ie ook goed? (Samen met de chauffeur natuurlijk )
pi_55473672
Tot nu toe presteert hij best aardig . Het differentieel wat we toendertijd gekocht hebben was verkeerd gebouwd waardoor deze niet sperde. Nu zit er een vers sper onder met een kortere overbrenging. De auto heeft ons tot nu toe verder nog niet in de steek gelaten. We zijn begonnen met tijden onder de 2 minuten op circuit zolder en zijn dit rustig aan het verbeteren.
pi_55700381
Zo dit is een mooi project geworden. Zelf wil ik ook aan zo'n soort project beginnen en daarom heb ik even een vraag.

Heb jij misschien ergens de afmetingen van de motor ruimte van een e30?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55702134
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:41 schreef Tommeh het volgende:
Tot nu toe presteert hij best aardig . Het differentieel wat we toendertijd gekocht hebben was verkeerd gebouwd waardoor deze niet sperde. Nu zit er een vers sper onder met een kortere overbrenging. De auto heeft ons tot nu toe verder nog niet in de steek gelaten. We zijn begonnen met tijden onder de 2 minuten op circuit zolder en zijn dit rustig aan het verbeteren.
Net even op je website gekeken hoe snel is je BMW tegenover de porsche's die daar rondreden ?
pi_55733861
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:11 schreef boegschroef het volgende:
Zo dit is een mooi project geworden. Zelf wil ik ook aan zo'n soort project beginnen en daarom heb ik even een vraag.

Heb jij misschien ergens de afmetingen van de motor ruimte van een e30?
Die heb ik eerlijk gezegd nooit opgemeten, wat ben je van plan?
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:00 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Net even op je website gekeken hoe snel is je BMW tegenover de porsche's die daar rondreden ?
Een hele slag trager , dat waren volwaardige Belcar auto's.
pi_55750472
Ik heb nu een ford smallblok (5 liter v8) over met een handgeschakelde 4 bak. En ik zit te denken om hier een circuit wagen van te maken. In eerste instantie waren daar de 2 mustangs voor bedoeld maar ik had besloten om deze meer naar de orginele staat te restaureren. Deze zijn nu zo goed als klaar en nu zit ik nog steeds zonder circuit wagen.

Daarom dacht ik een e30, e34 of een e36 te maken met een v8 blok.
Ik heb een aantal auto's op het oog die het kunnen worden waaronder een e34 (525 met defecte motor) een e36 (328 met schade in onderdelen) of een e30 coupe. Ik moet wel zeggen dat de e34 me nu nog de beste optie lijkt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_56066234
Hey Tommeh nog bedankt voor de tips die je ons hebt gegeven ivm het overzetten van een E36 2.5 liter blok in een E30. (al hebben we uiteindelijk wat andere dingen gebruikt zoals een rembooster van een mini ipv een oudere bmw )

we kunnen vanavond EINDELIJK ermee rijden
pi_56066278
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:41 schreef Tommeh het volgende:
hoeveel vermogen heb je?
en heb je gegevens over je overbrengingen?
pi_56071155
Top dat het gelukt is.

Vermogen, ja zeg het maar. Standaard heeft het blok 192 pk en deze is niet nieuw. Overbrenging hebben we nu een 3.73 met 40% sper.
pi_56071279
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:05 schreef Tommeh het volgende:
Top dat het gelukt is.

Vermogen, ja zeg het maar. Standaard heeft het blok 192 pk en deze is niet nieuw. Overbrenging hebben we nu een 3.73 met 40% sper.
hij heeft een hele tijd niet gestart. censoren vervangen, draden tig keer doorgemeten e.d.
bleek dat ze ons een verkeerde computer hadden gegeven. deze vervangen en hij liep als een trein.. (ik maak er wel ff een topicje van heb een hoop pics)

oke ik dacht dat je misschien nog wat extra's met het blok had gedaan oid niet dus...

100% sper hier
pi_56073608
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:10 schreef rival het volgende:

[..]

hij heeft een hele tijd niet gestart. censoren vervangen, draden tig keer doorgemeten e.d.
bleek dat ze ons een verkeerde computer hadden gegeven. deze vervangen en hij liep als een trein.. (ik maak er wel ff een topicje van heb een hoop pics)

oke ik dacht dat je misschien nog wat extra's met het blok had gedaan oid niet dus...

100% sper hier
Mooi dat hij loopt joh. We hebben er voor gekozen dit blok gewoon zo te houden, ander blok wat sneller maken.

100% sper, leuk om te driften maar niet wat we nodig hadden, vandaar 40% .
pi_56074313
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:34 schreef Tommeh het volgende:
100% sper, leuk om te driften maar niet wat we nodig hadden, vandaar 40% .
ik denk inderdaad niet dat je daar scherpe tijden mee rijdt
pi_65645337
Een jaar later, de E36 M3 er al in?
pi_79874877
Weer een jaar later Nog net zo nieuwsgierig
pi_80090303
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  donderdag 8 april 2010 @ 17:49:01 #284
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_80091371
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:07 schreef Intelligence het volgende:
Weer een jaar later Nog net zo nieuwsgierig
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_80257378
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333

Deze ken je toch ook wel TS?
Scratch build E30 V10 M3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')