het geluid komt niet helemaal tot zijn recht in dat filmpjequote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:11 schreef Tommeh het volgende:
Het is inderdaad een remkrachtverdeler alleen anders dan jij denkt. Het is een remkrachtverminderaar. Voor heb je altijd volle druk, achter in principe nu ook alleen kun je de remdruk achter verminderen door de hendel te verstellen.
Omdat we ervaring hebben met het gebruik op deze manier en dat goed bevalt en omdat de regelaar zo werkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?
Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :pquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:27 schreef Goingin het volgende:
Jullie zijn weer lekker bezig geweest zie ik!![]()
Zelf heb ik er nu ook een project bij lopen, alleen zo uitgebreid als jullie het nu aanpakken zal het nooit worden. Het gaat ook langer duren voordat dat project op zijn eind is (onbepaalde tijd dus).
Opzich is het idee trackdays. Eran, pistenclub en dat soort dingen. Zomeravondcompetitie is wel mogelijk maar dat gaan we in de toekomst nog wel bepalen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:38 schreef Taxi het volgende:
Even voorzichtig teruggelezen…
Tom, wat wil je eik doen met dit monster? Alleen maar trackdays, of wil je er ook nog wedstrijden mee gaan rijden? Ik weet niet of er zomeravondcompetitie mee te rijden is (zover zit ik er helaas niet in).![]()
Voor de e30 klasse wel maar daar zouden we dan toch niet in gaan rijden. Je hebt verder toer, sport en supersport met vrije reglementen ( afgezien van veiligheid maar daar zorgen we nu ook al voor ). Dus in principe houden we er wel rekening mee maar ben je heel vrij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:03 schreef metallicattim het volgende:
met die zomeravondcompetities zit je wel met regelementen he, houd je daar nu al rekening mee of zie je dat tegen die tijd wel weer?
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:54 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :p
We konden deze radiateur voor een leuke prijs meenemen en we zullen gaan zien hoe hij functioneert. Hoort ook weer bij het testen. De remmen van 300mm.de hebben we inderdaad al een tijdje op het oog. Als de m3 motor erin komt hebben we opzich wel wat aan meer remkracht en waarschijnlijk ook aan meer rubber op het asfalt. 17" of 18" kun je in vrij brede maten krijgen waar je grotere schijven met grotere klauwen in kwijt kan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:06 schreef Philken het volgende:
ik heb vandaag je link doorgestuurd gekregen & direct alles gelezen. Ik heb 2 (kleine) opmerkingen: waarom gebruik je geen radiator van een 324td? is plug & play & ongeveer 50´% meer oppervlakte
2e opmerking: ik heb 312mm remmen gestoken vooraan(zie www.300mm.de) & heb ondertussen al 4 trackdays gereden(ongeveer700km) en ze zijn fantastisch, ik heb zelfs nog geen andere remblokken moeten steken), http://www.300mm.de/new/312mm/0001/0001.htm
Ja inderdaad best veel. Op de duitse ebay is erg veel te vinden!quote:Op zondag 13 augustus 2006 00:05 schreef Goingin het volgende:
Ben er ook eens achter gekomen dat eBay is heeeele goeie uitvinding is
[afbeelding]
Tommeh, jullie hebben toch ook al aardig wat dingen via eBay gekocht?
¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbersquote:Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
Netjes hoor, ebay is echt heel handig voor e30 spul.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:03 schreef Goingin het volgende:
[..]
¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbers
Verzendkosten waren hoger als het totaal van mijn gewonnen produkten bij die verkoper
In principe niet uitwisselbaar aangezien de inlaat van de het m3 blok heel anders is met de aparte throttle bodies en een airbox daaraan. Het hitteschild stelt overigens niet heel veel voor, een metalen plaat met stevige hitte werende folie eromheen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 09:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Alles wat je nu modificeerd, zoals het hitteschild, inlaattraject e.d. zijn die straks uitwisselbaar met het M3 blok, of moet daarvoor alles aangepast worden?
Ja klopt wel, maar de M motor willen we eerst wat verversen en hij vereist dus ook wat meer moeite om passen te krijgen. Maar komt goed hoor. Eerst zo rijdend maken en dan verbeterenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk project zeg!
Wel jammer dat niet direct de ///M motor erin gaat trouwens.
Klein vraagje, als dat even mag. Waar halen jullie de meeste onderdelen vandaan zoals slangen, silicone couplers, spul om hitteschildjes ed van te fabriceren, en de rvs buizen?
Ik kan weinig anders vinden dan spul op ebay, en de Dutch Power Trading waar ik al eens wat dingetjes besteld heb. Maar ik ben bezig met een custom intercooler setup en moet wat spulletjes hebben. Geen idee waar vandaan behalve ebay![]()
Wat bedoel je? Ik heb geen M-tech II stuur?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:15 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Blijft een mooi project, maaruh 160 euro voor een M-tech II stuur in goeie staatDas echt belachelijk. Goed zoeken en je vind ze goedkoper (ook in goede staat)
Maar dat was je dus al gelukt, de prijzen die sommigen voor onderdelen vragen zijn bizar
quote:Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
Opzich hebben we de laatste weekjes even weinig gedaan maar wanneer er weer meer tijd is komt dat wel weer goed.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
![]()
Hoe lijkt het te vorderen Tom?
Alles nog een beetje naar wens?
Zelf ben ik ook flink bezig geweest een week terug, vandaag ook weer ff (zit tussen 2 banen in, erg lekker die vrije dagen)
Op de motor, kachel en het stuur na is alles eruit (onderkant komt op het laatst pas), kooi erin en spuiten maar!
Maar nu kom ik gelijk op een vraag uit.
Waar hebben jullie de auto laten spuiten? En wat waren jullie ervoor kwijt?
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)
Mjah....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Dan maak je er meteen een leuk weekend vanquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:
[..]
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Tnxquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:51 schreef BroesWillems het volgende:
late tvp, top project, respect. (Y)
Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.quote:Op maandag 2 oktober 2006 02:32 schreef Intelligence het volgende:
Moet je trouwens qua ophanging van de motor veel veranderen om er een S50B30 blok in te kunnen leggen?
Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ikquote:Op maandag 2 oktober 2006 08:32 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.
Ha, dat is prima. Ook een e30 project voor jou dus ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:24 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ik
Ik zag het net! Is toevallig vandaag eigenlijk, normaal is photobucket best snel.quote:Op maandag 2 oktober 2006 14:42 schreef Tha_Flash het volgende:
@ Tommeh : vet project !! alleen je fotohost is niet zo snel als je auto..........
( tvp eigenlijk )
Sledgie, we hebben de hoogteverstelling achter inderdaad weggelaten en de originele rubbers teruggezet. Dit scheelt toch een millimeter of 15. Omdat de auto nog niet af is komt hij nog lager te staan dan nu lijkt.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:04 schreef Sledgie het volgende:
Tommeh, je zegt de hoogteverstelling achter verwijdert te hebben. Nu zit ik zelf met exact hetzelfde probleem (Z3 met E30 achteras), dat hij niet laag genoeg komt te liggen. Wanneer ik de versteller verwijder, komt de veer dan niet erg los te zitten, of heb je het orginele rubber terug geplaatst?
En dan even over die verkorte subframe bussen, je hebt niet gekozen voor een instelbaar camber kit van IE? Heb op dit moment dus extreem veel negatief camber, en wil dit graag oplossen. Hoeveel corigeren deze bussen, aangezien het instelbaar kitje gelast moet worden en ik daar minder zin in heb.
Ja scheelt toch wel redelijk wat. Hij staat nu mooi negatief maar niet te veel. Heb je ook niet nodig.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:09 schreef Sledgie het volgende:
Bedankt voor de uitleg, op de tweede foto ziet het wiel er al behoorlijk recht uit. Veel succes nog, en ik zie je graag eens een keertje terug op de ring!!!![]()
idd, als het nou Breda was geweest...quote:Op maandag 2 oktober 2006 20:10 schreef timmeeeh het volgende:
komt er nog een x een update?!
ga verdomme eens aan die wagen klussen ipv naar haarlem te gaan!
Weet je wel, dat er auteurrechten op je Avatar zit vriend?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgeredenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:43 schreef Tommeh het volgende:
Klinkt vrij hard nog maar wel heel lekker, je hoort het luchtfilter ook goed in het filmpje. We weten nog niet of we het eindstuk in DTM stijl houden, ik ben er zelf niet zo weg van.
Klopt ja, toen ik 'm kocht zat ie eronder maar die had ik vrij snel vervangen door een normale demper.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgereden![]()
fotoooooooooosquote:Op woensdag 6 december 2006 11:17 schreef Tommeh het volgende:
Nou de laatste tijd zijn hebben we niet heel veel meer gedaan wegens drukte. Wel zijn nu de deuren leeg en klaar om gespoten te worden, hangen de plastic bumpers erop, zitten voor de lichten erin, hebben we een setje 17" wielen binnen en zou er eigenlijk een verbredingsset aan moeten komen.
nieuwe foto's!!!quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:14 schreef Intelligence het volgende:
fotos staan uiteraard op http://www.rtb-motorsport.nl/
Haha okequote:Op zondag 10 december 2006 16:39 schreef Tommeh het volgende:
Ha nee eerst de m3 motor herbouwen en dan pas erin. Eerst rijden met de m50.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |