abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40160699
Origineel?
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:02:53 #102
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40262652
Gisteren zijn we weer verder gegaan met het e30je. De radiateur ophanging is afgemaakt. Ook het inlaat systeem aangesloten om te kunnen draaien. De positie van het luchtfilter is nog tijdelijk aangezien deze op de plaats komt van de linker koplamp in een zoveel mogelijk van hitte afgesloten "bak".




Daarna de electrische fan voor de radiateur gehangen.



De motorstekker van de m50 motor is niet 1 op 1 met die van de m20 motor. Er moest wat gesoldeerd worden.



Vervolgens de bak en motor van olie voorzien en het koelvloeistofsysteem gevuld, klaar voor ontluchting. Daarna controle van wat electra en met de startmotor wat druk opbouwen. Ondertussen merkten we al dat de brandstofpomp het niet leek te doen. Na wat electraspeurwerk bleken we een slechte massa te hebben. Met een nieuw gespoten koets is dit niet heel vreemd en na dit opgelost te hebben was het tikken en lopen! Welliswaar zonder uitlaat maar het klonk als muziek in de oren. Hieronder staat een filmpje, deze is slechte kwaliteit maar toch leuk om het hier even te plaatsen.

pi_40264434
heel vet!
"You wanna get it on? Get it on!"
pi_40265095
Thuis ff luisteren!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:13:41 #106
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_40276813
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
het geluid komt niet helemaal tot zijn recht in dat filmpje maar tof dat ie nu loopt!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_40276907
Nee het geluid in het filmpje is eigenlijk gewoon kut maar het is iets.
pi_40277473
Klinkt idd kut
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:00:16 #109
30927 metallicattim
-=Hypocrisy=-
pi_40278037
klinkt alsof je 1 of andere death metal band in de motor hebt zitten joh

Wel perfect dat ie loopt! Ik blijf dit project met veel interesse volgen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_40292854
super project
pi_40293936
Dat gaat gummen worden
en toen.....
pi_40348496
Gisteren zijn we weer bezig geweest. Als je veel tijd hebt kun je veel doen blijkt in deze vakantieweek.

Het inlaatsysteem is af, afgezien van een hitteschildbak die nog het luchtfilter zal afschermen. Ook zie je het externe remvloeistofreservoir en de diagnose stekker is netjes geplaatst.





Verder aan de remleidingen. Deze liggen door de auto heen en vandaar dat ze via een trekontlasting naar binnen moeten. Na een middagje pijpensnijden en flenzen persen mocht het resultaat er absoluut wezen.







En toen het leidingwerk in de auto lag kon het systeem gevuld en ontlucht worden.





Nou lag er nog een hoop onnodige kabel in de auto. Nu we alles een beetje goed hebben kunnen plaatsen was het tijd om er een groot deel van weg te halen. Verlichting, knipperlichten, ruitenwissers? Eigen kabelboom. Achteruitrijlichten, Achterruitverwarming, handremsensor, binnenverlichting etc? Niet nodig.







Nu ziet het er al best netjes en opgeruimd uit. Van een e30 m3 willen we nog even kijken of we de schutbord kappen kunnen plaatsen zodat de afwerking compleet is.



pi_40349990
lekker bezig tom, hij ziet er nu al snel uit
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
  maandag 31 juli 2006 @ 17:15:30 #114
84341 alsem
ja toch
pi_40357050
boh gek, dat wordt racen!
  maandag 31 juli 2006 @ 17:57:18 #115
32050 Roadster
Heb jij cabrio ofzo?
pi_40358076
Vordert aardig zeg, goed bezig!
If everything is under control, you're not going fast enough!!!
pi_40362030
Misschien een domme vraag, maar wat is dat ding met die rode hendel waar de remleiding op aangesloten is?
pi_40364983
Remkrachtverdeling
pi_40365966
Zat ik ook aan te denken.
Maar verdelen op dezelfde leiding lijkt me niet echt logisch eigenlijk.......

Het antwoord zal binnenkort wel komen.
pi_40376739
Het is inderdaad een remkrachtverdeler alleen anders dan jij denkt. Het is een remkrachtverminderaar. Voor heb je altijd volle druk, achter in principe nu ook alleen kun je de remdruk achter verminderen door de hendel te verstellen.
pi_40376756
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:11 schreef Tommeh het volgende:
Het is inderdaad een remkrachtverdeler alleen anders dan jij denkt. Het is een remkrachtverminderaar. Voor heb je altijd volle druk, achter in principe nu ook alleen kun je de remdruk achter verminderen door de hendel te verstellen.
Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?
pi_40377143
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Waarom heb je gekozen om dat op deze manier te doen?
Omdat we ervaring hebben met het gebruik op deze manier en dat goed bevalt en omdat de regelaar zo werkt.

Of bedoel je iets anders?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:27:36 #122
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40393709
Jullie zijn weer lekker bezig geweest zie ik!

Zelf heb ik er nu ook een project bij lopen, alleen zo uitgebreid als jullie het nu aanpakken zal het nooit worden. Het gaat ook langer duren voordat dat project op zijn eind is (onbepaalde tijd dus).
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:51:34 #123
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_40394525
nice....
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:38:21 #124
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_40395951
Even voorzichtig teruggelezen…

Tom, wat wil je eik doen met dit monster? Alleen maar trackdays, of wil je er ook nog wedstrijden mee gaan rijden? Ik weet niet of er zomeravondcompetitie mee te rijden is (zover zit ik er helaas niet in).
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_40400689
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:27 schreef Goingin het volgende:
Jullie zijn weer lekker bezig geweest zie ik!

Zelf heb ik er nu ook een project bij lopen, alleen zo uitgebreid als jullie het nu aanpakken zal het nooit worden. Het gaat ook langer duren voordat dat project op zijn eind is (onbepaalde tijd dus).
Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :p
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:38 schreef Taxi het volgende:
Even voorzichtig teruggelezen…

Tom, wat wil je eik doen met dit monster? Alleen maar trackdays, of wil je er ook nog wedstrijden mee gaan rijden? Ik weet niet of er zomeravondcompetitie mee te rijden is (zover zit ik er helaas niet in).
Opzich is het idee trackdays. Eran, pistenclub en dat soort dingen. Zomeravondcompetitie is wel mogelijk maar dat gaan we in de toekomst nog wel bepalen.
pi_40401072
met die zomeravondcompetities zit je wel met regelementen he, houd je daar nu al rekening mee of zie je dat tegen die tijd wel weer?
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_40401604
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:03 schreef metallicattim het volgende:
met die zomeravondcompetities zit je wel met regelementen he, houd je daar nu al rekening mee of zie je dat tegen die tijd wel weer?
Voor de e30 klasse wel maar daar zouden we dan toch niet in gaan rijden. Je hebt verder toer, sport en supersport met vrije reglementen ( afgezien van veiligheid maar daar zorgen we nu ook al voor ). Dus in principe houden we er wel rekening mee maar ben je heel vrij.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 00:03:29 #128
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40403136
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:54 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Leuk man! Waar ben je mee bezig? Ons project is in principe ook een onbepaalde tijds project eigenlijk. :p


Ga hem flink aanpakken
Dingen die oa aan bod komen (greep uit de lijst).

- Rolkooi
- Overspuiten
- Motor reviseren + tunen
- Semi-slicks

Uiteraard is de lijst langer
pi_40404202
zo te zien kan ie het werk wel gebruiken

Heb je geen weblog o.i.d.? Zou dit project ook wel willen volgen. Thoef maar E30 te zijn en het is interessant
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_40410706
Helemaal mee eens! Bij www.blogger.com erg makkelijk bij te houden! En dan ook hier posten natuurlijk. Van mij krijg je dan een linkje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:15:04 #131
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40412519
Stiekum toch een tvp.. ziet er geweldig uit. echt kicken.
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:59:37 #132
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40426355
Denk dat ik tzt een keer een simpele website in elkaar flans en zelf ga hosten.
Heb er nu pas 2 dagen werk in zitten (interieur, hemel, dashboard en bitumen lappen zijn eruit) en de volgende zet word de motor uitbouwen.
Alleen het zal nog ff duren voordat dat aan de orde is, aangezien ik binnenkort ga verhuizen naar een tijdelijk onderkomen voordat ik een eigen stekkie heb.
Zodra dat laatste het geval is dan gooi ik wel eens een website in de lucht.
pi_40428575
Ik zal eens foto's gaan maken van de auto waar die vriend van mijn broertje aan 't werken is. Ding is bijna klaar, motorisch etc. mocht er niet veel aan veranderd worden, dat is niet toegestaan volgens het regelement van die e30 racerij.

Kooi zit erin, ding is gespoten etc.

Heb hem zelf ook nog niet gezien, binnenkort ff pics schieten
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:06:24 #134
154859 Philken
'bandenmuurkiller"
pi_40457230
ik heb vandaag je link doorgestuurd gekregen & direct alles gelezen. Ik heb 2 (kleine) opmerkingen: waarom gebruik je geen radiator van een 324td? is plug & play & ongeveer 50´% meer oppervlakte
2e opmerking: ik heb 312mm remmen gestoken vooraan(zie www.300mm.de) & heb ondertussen al 4 trackdays gereden(ongeveer700km) en ze zijn fantastisch, ik heb zelfs nog geen andere remblokken moeten steken), http://www.300mm.de/new/312mm/0001/0001.htm
pi_40462096
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:06 schreef Philken het volgende:
ik heb vandaag je link doorgestuurd gekregen & direct alles gelezen. Ik heb 2 (kleine) opmerkingen: waarom gebruik je geen radiator van een 324td? is plug & play & ongeveer 50´% meer oppervlakte
2e opmerking: ik heb 312mm remmen gestoken vooraan(zie www.300mm.de) & heb ondertussen al 4 trackdays gereden(ongeveer700km) en ze zijn fantastisch, ik heb zelfs nog geen andere remblokken moeten steken), http://www.300mm.de/new/312mm/0001/0001.htm
We konden deze radiateur voor een leuke prijs meenemen en we zullen gaan zien hoe hij functioneert. Hoort ook weer bij het testen. De remmen van 300mm.de hebben we inderdaad al een tijdje op het oog. Als de m3 motor erin komt hebben we opzich wel wat aan meer remkracht en waarschijnlijk ook aan meer rubber op het asfalt. 17" of 18" kun je in vrij brede maten krijgen waar je grotere schijven met grotere klauwen in kwijt kan.

Toch bedankt voor de tips en interesse
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:19:55 #136
83621 NightPlayR
Mmmmmmmmm Graag?
pi_40748385
Ghehehe, leuk om je hier ook tegen te komen...

Ik w8 met spanning op de volgende update(s)
Save a three...Eat a Beaver
  zondag 13 augustus 2006 @ 00:05:14 #137
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40752969
Ben er ook eens achter gekomen dat eBay is heeeele goeie uitvinding is



Tommeh, jullie hebben toch ook al aardig wat dingen via eBay gekocht?
pi_40760647
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_40775846
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 00:05 schreef Goingin het volgende:
Ben er ook eens achter gekomen dat eBay is heeeele goeie uitvinding is

[afbeelding]

Tommeh, jullie hebben toch ook al aardig wat dingen via eBay gekocht?
Ja inderdaad best veel. Op de duitse ebay is erg veel te vinden!
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:03:22 #140
129820 Goingin
Rot voor je
pi_40778307
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbers

Verzendkosten waren hoger als het totaal van mijn gewonnen produkten bij die verkoper
pi_40779168
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:03 schreef Goingin het volgende:

[..]

¤ 10,51 voor een complete kabelboom (die op bovenstaande foto) uit een E30 325i, incl. zekeringskast, zekeringen, relais en afdichtrubbers

Verzendkosten waren hoger als het totaal van mijn gewonnen produkten bij die verkoper
Netjes hoor, ebay is echt heel handig voor e30 spul.
pi_40780363
Vanmiddag zijn we rustig nog een beetje bezig geweest. We hebben de motorkabelboom kappen van een e30 m3 geplaatst om de kabelboomte beschermen en meteen ziet de motorruimte er wat netter uit.





Vervolgens zijn we begonnen de buitenkant pas te maken. Alles wordt uiteraard nog gespoten maar het geeft wel een leuk beeld, lijkt op een e30! (bumper komt er nog op overigens)





Je ziet hier ook een beetje hoe het luchtfilter precies geplaatst is tenopzichte van de "koplampgaten".



Vervolgens hebben we ook een hitteschild gemaakt naast het luchfilter. Dit om proberen te zorgen dat het luchtfilter wat minder makkelijk warme lucht van de motor zal pakken. De "koplampgaten" worden nog met open gaas dichtgemaakt om genoeg koele lucht te kunnen toevoeren.



  maandag 14 augustus 2006 @ 04:02:05 #143
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40787097
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40787164
Good job man!
pi_40850511
Het begint al ergens op te lijken zo
pi_40858273
Alles wat je nu modificeerd, zoals het hitteschild, inlaattraject e.d. zijn die straks uitwisselbaar met het M3 blok, of moet daarvoor alles aangepast worden?
  woensdag 16 augustus 2006 @ 10:03:13 #147
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40858938
Leuk project zeg!

Wel jammer dat niet direct de ///M motor erin gaat trouwens.
Klein vraagje, als dat even mag. Waar halen jullie de meeste onderdelen vandaan zoals slangen, silicone couplers, spul om hitteschildjes ed van te fabriceren, en de rvs buizen?

Ik kan weinig anders vinden dan spul op ebay, en de Dutch Power Trading waar ik al eens wat dingetjes besteld heb. Maar ik ben bezig met een custom intercooler setup en moet wat spulletjes hebben. Geen idee waar vandaan behalve ebay
pi_40859462
Vandaag ook de wieltapeinden binnen gekregen met bijbehorende zwarte wielmoeren. Extra lange ( 80mm ) tapeinden zodat er makkelijk met schuifspacers gereden kan worden.


(overal een foto van toch )
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 09:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Alles wat je nu modificeerd, zoals het hitteschild, inlaattraject e.d. zijn die straks uitwisselbaar met het M3 blok, of moet daarvoor alles aangepast worden?
In principe niet uitwisselbaar aangezien de inlaat van de het m3 blok heel anders is met de aparte throttle bodies en een airbox daaraan. Het hitteschild stelt overigens niet heel veel voor, een metalen plaat met stevige hitte werende folie eromheen.
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 10:03 schreef Tjabbo het volgende:
Leuk project zeg!

Wel jammer dat niet direct de ///M motor erin gaat trouwens.
Klein vraagje, als dat even mag. Waar halen jullie de meeste onderdelen vandaan zoals slangen, silicone couplers, spul om hitteschildjes ed van te fabriceren, en de rvs buizen?

Ik kan weinig anders vinden dan spul op ebay, en de Dutch Power Trading waar ik al eens wat dingetjes besteld heb. Maar ik ben bezig met een custom intercooler setup en moet wat spulletjes hebben. Geen idee waar vandaan behalve ebay
Ja klopt wel, maar de M motor willen we eerst wat verversen en hij vereist dus ook wat meer moeite om passen te krijgen. Maar komt goed hoor. Eerst zo rijdend maken en dan verbeteren .

Onderdelen halen we echt overal vandaan. Normale auto onderdelen bij de Aps ( automaterialen ), die silicone slangen van Biesheuvel, folie hadden we van Sandtler en toch ook een hoop van Ebay.de.

Misschien heb je hier wat aan Tjabbo :

http://stores.ebay.de/Rennsport-shop <- verkoopt veel samco spul.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tommeh op 16-08-2006 10:33:19 ]
pi_41333516
Na de vakantie niet echt veel bezig geweest, erg druk enzo. Wel hebben we een nieuwe site die nog wel een beetje in ontwikkeling is. www.rotoba-racing.nl
  woensdag 30 augustus 2006 @ 17:53:23 #150
14827 Kogando
Modelprutser
pi_41333845
Goed bezig ouwe, ben erg benieuwd naar het eindresultaat en de specs.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_41334568
Blijft een mooi project, maaruh 160 euro voor een M-tech II stuur in goeie staat Das echt belachelijk. Goed zoeken en je vind ze goedkoper (ook in goede staat)

Maar dat was je dus al gelukt, de prijzen die sommigen voor onderdelen vragen zijn bizar
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_41335658
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:15 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Blijft een mooi project, maaruh 160 euro voor een M-tech II stuur in goeie staat Das echt belachelijk. Goed zoeken en je vind ze goedkoper (ook in goede staat)

Maar dat was je dus al gelukt, de prijzen die sommigen voor onderdelen vragen zijn bizar
Wat bedoel je? Ik heb geen M-tech II stuur?
pi_41336730
foutje, deze bedoelde ik dus, ff scheef gekeken
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:11 schreef metallicattim het volgende:
Vooral de Duitse ebay!! Ik heb gister nog een M-Tech II ( E30 ) stuur gewonnen voor 61 euro!
Normale prijs ligt zo rond de 160 euro voor 1 in goede staat.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_41337695


Hoe lijkt het te vorderen Tom?
Alles nog een beetje naar wens?

Zelf ben ik ook flink bezig geweest een week terug, vandaag ook weer ff (zit tussen 2 banen in, erg lekker die vrije dagen )
Op de motor, kachel en het stuur na is alles eruit (onderkant komt op het laatst pas), kooi erin en spuiten maar!
Maar nu kom ik gelijk op een vraag uit.
Waar hebben jullie de auto laten spuiten? En wat waren jullie ervoor kwijt?
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij

[ Bericht 6% gewijzigd door Goingin op 30-08-2006 19:59:42 ]
pi_41337786
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:


Hoe lijkt het te vorderen Tom?
Alles nog een beetje naar wens?

Zelf ben ik ook flink bezig geweest een week terug, vandaag ook weer ff (zit tussen 2 banen in, erg lekker die vrije dagen )
Op de motor, kachel en het stuur na is alles eruit (onderkant komt op het laatst pas), kooi erin en spuiten maar!
Maar nu kom ik gelijk op een vraag uit.
Waar hebben jullie de auto laten spuiten? En wat waren jullie ervoor kwijt?
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Opzich hebben we de laatste weekjes even weinig gedaan maar wanneer er weer meer tijd is komt dat wel weer goed.

Heb jij toevallig niet al een site gemaakt? Ben benieuwd naar je project!
Kwa spuiter zou ik proberen via via een beun proberen te vinden die het leuk vind om te doen voor een zakcentje. En als kleur zou ik ook een ral kleur kiezen. Makkelijk met eventueel bijspuiten etc.
pi_41338446
Nee, (nog) niet mee bezig geweest.
Zit zoals ik al zei tussen 2 banen in en mijn pc staat op mijn nieuwe woonlokatie, samen met alle benodigdheden om de site te maken en vooral om hem online te gooien.
Vanaf komend weekend ben ik daar, dus zodra ik de hele zooi een beetje in een ritme heb ga ik ermee aan de slag.
Heb ook nog een hele zwik foto's op de cam staan die online moeten en dat kan ook pas dan

Heb wel een project topic lopen op het AutoFans forum, dus daar kan je al wat dingen wegtrekken.
Maar ook die word pas echt geupdate als ik wat kan uploaden

De kleur heb ik al vast staan, en het word idd een ral kleur, niet alleen vanwege het bijspuiten, maar ook vanwege de prijs en de uitstraling (vind zo'n kleurtje wel wat hebben, ook al is het vrij "standaard")
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:53:49 #157
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41363017
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 19:50 schreef Goingin het volgende:
Ben nl een beetje rond aan het kijken naar een nette en niet te dure spuiter die de afzichtelijke bruine kleur van mijn E30 wil bedekken voor mij
Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41368323
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Kan mss wel iets regelen (oude buurjongen)
Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
pi_41368488
late tvp, top project, respect. (Y)
  donderdag 31 augustus 2006 @ 20:19:37 #160
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_41373717
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:

[..]

Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Mjah....

Als je hem _helemaal_ zelf stript bespaar je een heleboel geld (en dat doe je toch al)
Laat hem vervolgens zonder bonnetje spuiten bij een spuiter en je bent nog wat goedkoper uit

Onze DAF is zo ook in het weekend zwart gespoten
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_41486765
Teamnaam is veranderd naar RTB Motorsport. Daarbij hoort dan de nieuwe site onder de url www.rtb-motorsport.nl . ( niet bedoeld als spam overigens ) Zondag hopen we eindelijk weer iets te kunnen doen aan de auto.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:46 schreef Goingin het volgende:

[..]

Jammer genoeg is dat gelijk weer zo ver weg...
Dan maak je er meteen een leuk weekend van .
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 17:51 schreef BroesWillems het volgende:
late tvp, top project, respect. (Y)
Tnx
pi_41856242
Vorige week weer aan het werk geweest. Omdat de e30 redelijk hoog bleef staan met de hoogteverstelling achter op zijn laagst hebben we deze ertussenuit gehaald om te zien hoe laag de e30 zou komen. In combinatie met de verkorte subframe bussen achter die voor minder camber zorgen komt dit een stuk beter uit. Als de auto af is zal hij nog uitgewogen worden voor de ideale afstelling.





Vervolgens hebben we voor de tapeinden geinstalleerd. Een uitkomst vergeleken met de bouten die BMW normaal gebruikt, het maakt het sleutel leven een stuk makkelijker.



Vervolgens hebben we het koppelingsreservoir aangesloten. Omdat het externe remreservoir geen uitgang heeft voor de koppeling hebben we een reservoir van een motor gepakt. Geinstalleerd, gevuld, ontlucht en de koppeling komt netjes vrij. Op de volgende foto zie je het reservoir aan de rechterkant van de motorruimte links naast de dempertoren. Verder ook nog wat foto's van de zo goed als klaar zijnde motorruimte. Wat er nog ontbreekt is een oliekoeler en de veerpootbrug. Deze komen nog.







Op het moment staat de auto er zo bij, het lijkt al op een e30! Op deze foto's zie je ook goed dat hij achter al wat netter staat, voor staat hij nog op zijn hoogst :



pi_41858170
Yeah!! Ziet er al goed uit!!

Wat doe je eigenlijk kwa spoilers/bumpers? gewoon originele of M-TechII of Rieger, of weer wat anders?
&lt;a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 Club Nederland&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow"&gt;BMW E30 M-Tech II 325i&lt;/a&gt;
pi_41858281


Ziet er zeker al erg goed uit zo!
pi_42248863
En hoe staat het ermee?
pi_42254814
Vergeleken met de vorige update zijn we iets verder gekomen. We hebben de cardanas voorzien van een nieuw tussenlager aangezien deze foocked was en de drager van het lager anders is dan van een type 1 e30. Vervolgens de cardanas eronder gezet en nu rijdt de auto in principe. Bij Bas Roos van de week even sperdif olie gehaald wat er dus eindelijk ook in kan. Op het moment een beetje druk maar we zijn nu langzaamaan bezig met de uitlaat.

Verder ben ik op het moment bezig met de onderkant van de auto. Ik wil een vlakke bodem met tunnels en een diffuser eronder boetseren. Dit om extra downforce te kregen zonder wind te vangen. Weer een project erbij in die auto dus .
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:13:40 #167
64949 Gappie
the one and only
pi_42276256
ziet er goed uit ja
d(-_-)b
pi_42301957
Moet je trouwens qua ophanging van de motor veel veranderen om er een S50B30 blok in te kunnen leggen?
pi_42303120
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 02:32 schreef Intelligence het volgende:
Moet je trouwens qua ophanging van de motor veel veranderen om er een S50B30 blok in te kunnen leggen?
Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.
pi_42307659
Cool project, onbeschaamde tvp
pi_42310713
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:32 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Opzich niet. Je hebt de e36 motorsteunarmen e28 motorsteunen en het past. Het nadeel van de S50 is dat je niet weg komt met je servo. Om dit op te lossen zijn er weer meerdere opties.
Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ik
pi_42310862
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:24 schreef Intelligence het volgende:

[..]

Ah ok, wij gaan mekaar nog spreken denk ik
Ha, dat is prima. Ook een e30 project voor jou dus ?
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:42:36 #173
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_42311079
@ Tommeh : vet project !! alleen je fotohost is niet zo snel als je auto..........

( tvp eigenlijk )
pi_42311133
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:42 schreef Tha_Flash het volgende:
@ Tommeh : vet project !! alleen je fotohost is niet zo snel als je auto..........

( tvp eigenlijk )
Ik zag het net! Is toevallig vandaag eigenlijk, normaal is photobucket best snel.
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:04:29 #175
119764 Sledgie
"freude am fahren"
pi_42311502
Tommeh, je zegt de hoogteverstelling achter verwijdert te hebben. Nu zit ik zelf met exact hetzelfde probleem (Z3 met E30 achteras), dat hij niet laag genoeg komt te liggen. Wanneer ik de versteller verwijder, komt de veer dan niet erg los te zitten, of heb je het orginele rubber terug geplaatst?

En dan even over die verkorte subframe bussen, je hebt niet gekozen voor een instelbaar camber kit van IE? Heb op dit moment dus extreem veel negatief camber, en wil dit graag oplossen. Hoeveel corigeren deze bussen, aangezien het instelbaar kitje gelast moet worden en ik daar minder zin in heb.
pi_42313874
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:04 schreef Sledgie het volgende:
Tommeh, je zegt de hoogteverstelling achter verwijdert te hebben. Nu zit ik zelf met exact hetzelfde probleem (Z3 met E30 achteras), dat hij niet laag genoeg komt te liggen. Wanneer ik de versteller verwijder, komt de veer dan niet erg los te zitten, of heb je het orginele rubber terug geplaatst?

En dan even over die verkorte subframe bussen, je hebt niet gekozen voor een instelbaar camber kit van IE? Heb op dit moment dus extreem veel negatief camber, en wil dit graag oplossen. Hoeveel corigeren deze bussen, aangezien het instelbaar kitje gelast moet worden en ik daar minder zin in heb.
Sledgie, we hebben de hoogteverstelling achter inderdaad weggelaten en de originele rubbers teruggezet. Dit scheelt toch een millimeter of 15. Omdat de auto nog niet af is komt hij nog lager te staan dan nu lijkt.

De subframe bussen zijn voor ons een test. We hebben er nog geen ervaring mee maar het lijkt te zijn wat we zoeken. Omdat een e30 standaard bij een verlaging van 60mm achter idioot negatief komt te staan wilden we dit dus op deze manier tegengaan. Hoeveel het exact corrigeert moeten we nog nameten, maar dit kan dus pas als de auto af is.
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:09:21 #177
119764 Sledgie
"freude am fahren"
pi_42314193
Bedankt voor de uitleg, op de tweede foto ziet het wiel er al behoorlijk recht uit. Veel succes nog, en ik zie je graag eens een keertje terug op de ring!!!
pi_42314254
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:09 schreef Sledgie het volgende:
Bedankt voor de uitleg, op de tweede foto ziet het wiel er al behoorlijk recht uit. Veel succes nog, en ik zie je graag eens een keertje terug op de ring!!!
Ja scheelt toch wel redelijk wat. Hij staat nu mooi negatief maar niet te veel. Heb je ook niet nodig.

Op de ring zal hij niet komen hoor, geen kenteken .
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:10:07 #179
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42317748
komt er nog een x een update?!
ga verdomme eens aan die wagen klussen ipv naar haarlem te gaan!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:47:52 #180
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_42318364
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:10 schreef timmeeeh het volgende:
komt er nog een x een update?!
ga verdomme eens aan die wagen klussen ipv naar haarlem te gaan!
idd, als het nou Breda was geweest...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_42793917
Gisteren zijn we begonnen met de uitlaat.



Hier een filmpje van het resultaat tot nu toe. Voor een circuit als zolder zullen we waarschijnlijk meer demping nodig gaan hebben. Dit gaan we nog meten.

Filmpje

Vervolgens zijn we aan de body verder gegaan. De motorkap is pasgemaakt en met hoodpins bevestigd. De roosters die je op de kap ziet zitten nog los, deze gaan we nog verwerken in de kap. Dit als "ontluchting" van de oliekoeler en het luchtfilter.

  donderdag 19 oktober 2006 @ 02:12:04 #182
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_42794138
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:37 schreef Darkomen het volgende:
Thuis ff luisteren!
Weet je wel, dat er auteurrechten op je Avatar zit vriend?
Die avatar heb ik gemaakt, getekend, in photoshop gescand en toen in animator5 voor de kleurovergang.

Je had op zijn minst kunnen vragen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_42796628
Zou je me ff moeten vertellen welke ik heb er 165 draaien.
maarik zie nergens een copyright tekentje op de avatars
PM me ff... vriend
  donderdag 19 oktober 2006 @ 09:42:27 #184
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42796931
ontopic:

startend e30'je met uitlaat! puik! enzo.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42798144
Klinkt vrij hard nog maar wel heel lekker, je hoort het luchtfilter ook goed in het filmpje. We weten nog niet of we het eindstuk in DTM stijl houden, ik ben er zelf niet zo weg van.
pi_42810388
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:43 schreef Tommeh het volgende:
Klinkt vrij hard nog maar wel heel lekker, je hoort het luchtfilter ook goed in het filmpje. We weten nog niet of we het eindstuk in DTM stijl houden, ik ben er zelf niet zo weg van.
Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgereden
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_42810439
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 17:23 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Je hebt nog een tijdje met zo'n ding op straat rondgereden
Klopt ja, toen ik 'm kocht zat ie eronder maar die had ik vrij snel vervangen door een normale demper.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:52:21 #188
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42811251
DTM is zo dat ie omhoog wijst? het is best een pauperuitlaat als je ermee op straat rijdt, maar op de racebaan mag het van mij
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_44181838
Nog nieuws?
  woensdag 6 december 2006 @ 09:45:31 #190
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44185473
Het wordt weer eens tijd hè.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_44187487
Nou de laatste tijd zijn hebben we niet heel veel meer gedaan wegens drukte. Wel zijn nu de deuren leeg en klaar om gespoten te worden, hangen de plastic bumpers erop, zitten voor de lichten erin, hebben we een setje 17" wielen binnen en zou er eigenlijk een verbredingsset aan moeten komen.
  donderdag 7 december 2006 @ 01:20:09 #192
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44212794
quote:
Op woensdag 6 december 2006 11:17 schreef Tommeh het volgende:
Nou de laatste tijd zijn hebben we niet heel veel meer gedaan wegens drukte. Wel zijn nu de deuren leeg en klaar om gespoten te worden, hangen de plastic bumpers erop, zitten voor de lichten erin, hebben we een setje 17" wielen binnen en zou er eigenlijk een verbredingsset aan moeten komen.
fotoooooooooos
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_44277453
fotos staan uiteraard op http://www.rtb-motorsport.nl/
  zaterdag 9 december 2006 @ 16:16:29 #194
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44277494
Doe nou meteen die M3 motor er in, 2 keer rijden en je staat weer te sleutelen om dat blok er in te krijgen
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44306075
Ha nee eerst de m3 motor herbouwen en dan pas erin. Eerst rijden met de m50 .
  zondag 10 december 2006 @ 17:18:02 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_44307307
netjes hoor
Huilen dan.
  zondag 10 december 2006 @ 22:09:27 #197
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44313534
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 16:14 schreef Intelligence het volgende:
fotos staan uiteraard op http://www.rtb-motorsport.nl/
nieuwe foto's!!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 10 december 2006 @ 22:15:29 #198
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44313728
quote:
Op zondag 10 december 2006 16:39 schreef Tommeh het volgende:
Ha nee eerst de m3 motor herbouwen en dan pas erin. Eerst rijden met de m50 .
Haha oke Ik ben er wel al achter dat 3.25 E30 M3 diff eigenlijk te lang is met een S50. Ik denk dat ik voor 3.64 ga of zo, eerst even kijken wat top op CPZ word.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44345472
Mijn corrado is verkocht, en heb inmiddels contact gezocht voor aanschaf van een basis voor mijn E30 project
pi_44349069
Doe je heel goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')