copypaste NU.nlquote:Klopjacht op zedenverdachte
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie zoekt een 25-jarige man die wordt verdacht van meerdere ernstige zedenmisdrijven. Uit vrees voor herhaling heeft de politie dinsdag een oproep gedaan op televisie om de man, Johan Stellingwerf, zo spoedig mogelijk te kunnen oppakken.
De verdachte werkt zowel in Amsterdam als Groningen, maar het is niet bekend waar hij woont. Hij verplaatst zich in een Opel Kadett. Stellingwerf ontmoet zijn slachtoffers volgens de politie in het uitgaansleven.
Zedenmisdrijven
De man wordt verdacht van enkele recente zware zedenmisdrijven en het OM vreest dat hij zich daaraan opnieuw schuldig zal maken. Volgens een woordvoerder van het OM komt het zelden voor dat op deze manier een oproep op de televisie verschijnt. Voor zo'n oproep is toestemming van het college van procureurs-generaal nodig.
Hee m'n pasfoto...quote:Op woensdag 12 april 2006 13:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
copypaste NU.nl
En hier hebben we de lieve schat:
[afbeelding]
Ik vraag me af wat hier de voorgeschiedenis van is? Het is niet eens een ontsnapte TBS'er, maar blijkbaar is justitie er erg op gebrand om dit stukje stront asap te pakken te krijgen. Geen Fokkers die 'm toevallig kennen of meer weten?
Ik ookquote:Op woensdag 12 april 2006 13:47 schreef ReSpawn het volgende:
[..]
Hee m'n pasfoto...![]()
Nee, ken m niet, maar hoop dat hij snel wordt opgepakt.
Zedendelicten![]()
castreren met een bot mesjequote:Op woensdag 12 april 2006 13:52 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik ookIn theorie geloof ik niet in geweld, maar ik sta niet voor mezelf in als zo'n figuur aan mijn genade zou zijn overgeleverd
![]()
Dat zal intussen ook wel gebeurd zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:01 schreef Dragonetti het volgende:
Je zou die foto van die balhaar op elke frontpage moeten zetten zoals fok / geenstijl / volkomenkut... etc bereik je best wel een groot uitgaans doelgroep mee...
Op de frontpage zijn er een paar die hem kennen. Lees de reacties maar door.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:46 schreef Marietje_34 het volgende:
. Geen Fokkers die 'm toevallig kennen of meer weten?
Je loopt 2 dagen voor.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:11 schreef J.K. het volgende:
is het niet toevallig een 1(4) april grapje of zo?
preciesquote:Op woensdag 12 april 2006 14:01 schreef Dragonetti het volgende:
Je zou die foto van die balhaar op elke frontpage moeten zetten zoals fok / geenstijl / volkomenkut... etc bereik je best wel een groot uitgaans doelgroep mee...
ah tx, ik kom niet zo vaak op de frontpage. Sassenheim! Daar heb ik jaren gewoond, dus ik had 'm zelf gekend kunnen hebbenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:05 schreef R@b het volgende:
[..]
Op de frontpage zijn er een paar die hem kennen. Lees de reacties maar door.
Politie zoekt gevaarlijke verkrachter
Heb ik wel gezien.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
jammer dat dat modellenbureau zijn portfolio offline eheft gehaald.
waren nog meer foto's.
Precies, daarom denk ik ook dat deze Johan heel wat op zijn geweten heeft.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:08 schreef Werewolf het volgende:
Ik vind het ook wel een vreemde zaak...
Men weet zijn naam en heeft foto's...
Er gebeuren zoveel zedenmisdrijven, maar die komen ook niet allemaal met hun gezicht, naam en toenaam op TV.
quote:Deze jongen is echt ziek in zn hoofd, bij hem in de klas gezeten op middelbare school. Hij werd echt heel veel gepest.
Ontplofte als hij een 9,9 had ipv 10 op vwo.
Daarnaast was/is het een " voorbeeldige" jongen met stukjes uit de bijbel voorlezen in de kerk etc.
Oeh, je mag wel oppassen dat hij je niet hoort. Je wordt geacht het gehele Johan Frederik uit te spreken.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:33 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Precies, daarom denk ik ook dat deze Johan heel wat op zijn geweten heeft.
Paniekvoetbal of Paniekspel is een uitdrukking voor een reactie op een situatie die meer ingegeven is door emoties als angst en door hoge druk dan weloverwogen beslissingen. (Wikipedia)quote:Op woensdag 12 april 2006 16:32 schreef J.K. het volgende:
Ik snap alleen ff niet wat het met voetbal te maken heeft...![]()
Misschien juist daarom...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:48 schreef SHE het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat meneer op zijn kerfstok heeft.
Hij ziet er best goed uit...toch vreemd dat hij dan toch zijn kicks op deze manier moet halen
Dat verheldert de zaak! Hij mag dan wel niet voetballen,... maar hij doet in elk geval wel iets met z'n ballen...quote:Op woensdag 12 april 2006 16:34 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Paniekvoetbal of Paniekspel is een uitdrukking voor een reactie op een situatie die meer ingegeven is door emoties als angst en door hoge druk dan weloverwogen beslissingen. (Wikipedia)
Weinig dus, is gewoon een uitdrukking. Voor zover ik weet voetbalt JF iig niet.
Misschien is er een verband met de leraar in het andere topic: Leraar wilde seks in ruil voor goed cijferquote:Op woensdag 12 april 2006 16:56 schreef Bhai het volgende:
Ik heb ook gehoord van iem. die op de Populier (middelbare school in Den Haag) zit dat hij enkele dagen leraar is geweest (ik dacht natuurkunde ofzo). Was maar voor een paar dagen en zei erna dat hij naar Rusland ofzo zou gaan.
iig: als dit waar is, betekent dit dat hij ook leraar is geweest![]()
quote:Op woensdag 12 april 2006 16:34 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Paniekvoetbal of Paniekspel is een uitdrukking voor een reactie op een situatie die meer ingegeven is door emoties als angst en door hoge druk dan weloverwogen beslissingen. (Wikipedia)
Weinig dus, is gewoon een uitdrukking. Voor zover ik weet voetbalt JF iig niet.
Hij is een tijdje Aardrijkskundeleraar geweest op een middelbare school... Maar niet in Den Haag dan weer... Volgens mij studeerde hij dat ook na zijn vwo diploma. En ook nog economie ernaast ofzo. Maar ja, toen was ik zelf ook van school en hoorde ik er niks meer over. Tot nu dus.quote:Op woensdag 12 april 2006 16:56 schreef Bhai het volgende:
Ik heb ook gehoord van iem. die op de Populier (middelbare school in Den Haag) zit dat hij enkele dagen leraar is geweest (ik dacht natuurkunde ofzo). Was maar voor een paar dagen en zei erna dat hij naar Rusland ofzo zou gaan.
iig: als dit waar is, betekent dit dat hij ook leraar is geweest![]()
Of misschien gaat het hem wel niet om de sex, maar wil hij zijn woede en frustratie kwijt. En verkracht hij daarom.quote:
QWat voor type vond jij hem? Was hij idd zo opvliegend als wordt geschreven?quote:Op woensdag 12 april 2006 15:43 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Oeh, je mag wel oppassen dat hij je niet hoort. Je wordt geacht het gehele Johan Frederik uit te spreken.Anders werd ie altijd boos. (Ik zat bij 'm op de middelbare school en praatte weleens met hem).
quote:Op woensdag 12 april 2006 17:03 schreef PsyCha het volgende:
OMG. Ik blijf de komende dagen maar even binnen.
Ietwat contactgestoord, maar ja, hij schijnt heel erg gepest te zijn. Maar wat was er hier eerder, dat pesten en daarna zijn rare gedrag of andersom... Dat weet ik dus ook niet. En hij was wel erg opvliegend. Als we iets verkeerds zeiden (stond meestal met een paar vriendinnen in een tussenuur weleens met 'm te kletsen) dan werd hij wel snel boos. Ik dacht toen eigenlijk dat hij dat expres deed, een beetje stoer doen weet je wel... Maar blijkbaar was er wel wat meer aan de hand.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:03 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
QWat voor type vond jij hem? Was hij idd zo opvliegend als wordt geschreven?
Ja precies. Alhoewel pesten behoorlijke psychische schade kan opleveren.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:09 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Ietwat contactgestoord, maar ja, hij schijnt heel erg gepest te zijn. Maar wat was er hier eerder, dat pesten en daarna zijn rare gedrag of andersom... Dat weet ik dus ook niet.
Bizar allemaal hoor. Lijkt me maf om zo'n opsporingsbericht van een oud-schoolgenoot te zien. Desalniettemin hoop ik dat ze 'm snel te pakken krijgen.quote:En hij was wel erg opvliegend. Als we iets verkeerds zeiden (stond meestal met een paar vriendinnen in een tussenuur weleens met 'm te kletsen) dan werd hij wel snel boos. Ik dacht toen eigenlijk dat hij dat expres deed, een beetje stoer doen weet je wel... Maar blijkbaar was er wel wat meer aan de hand.
Hij werkte toen als uitsmijter in Noordwijk (vraag me niet waar, geen idee) en een meisje waarmee ik bij een supermarkt had gewerkt werd daar wel een beetje lastig gevallen door hem, maar niet zo erg als dit hoor!
Ja dat is echt heel maf! Ik dacht nog toen ik die naam las vanmorgen, wie noemt zijn kind nou Johan Frederik. En opeensquote:Op woensdag 12 april 2006 17:16 schreef Marietje_34 het volgende:
Bizar allemaal hoor. Lijkt me maf om zo'n opsporingsbericht van een oud-schoolgenoot te zien. Desalniettemin hoop ik dat ze 'm snel te pakken krijgen.
quote:Op woensdag 12 april 2006 17:00 schreef frankium het volgende:
moet dit niet in sport?
Owquote:Op woensdag 12 april 2006 17:18 schreef Marietje_34 het volgende:
Trouwens, waar hangt Fuifduif eigenlijk uit?![]()
Toen ik las dat dit figuur vroeger stukjes in de kerk voorlas enzo..![]()
Precies! En zijn fascinatie voor verkrachtingen! Verkrachtingen zijn immers heel gerechtvaardigd en logisch voor hem!quote:Op woensdag 12 april 2006 17:52 schreef Doderok het volgende:
[..]
Ow![]()
en z'n mening over vrouwen..
Had hij niet net zijn ontslag ingediend wegens ruzie met z'n baas? Dat was waarschijnlijk de druppel...
![]()
Die man in het Vondelpark was toch geboeid?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:57 schreef Meaghan het volgende:
Op Geenstijl wordt gespeculeerd dat hij misschien iets te maken zou hebben met de twee dode mannen die laatst gevonden zijn, afgelopen weekend in NederHorst den Berg en gisteren in het Vondelpark. Hij zou daar actief zijn.
Ja klopt. Misschien is het payback time voor alle pesterijen die hij als jochie heeft moeten doorstaanquote:Op woensdag 12 april 2006 18:02 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Die man in het Vondelpark was toch geboeid?
Ik heb gehoord dat ze in de hele school (Populier in Den Haag dus) het erover hebbenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:01 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Hij is een tijdje Aardrijkskundeleraar geweest op een middelbare school... Maar niet in Den Haag dan weer... Volgens mij studeerde hij dat ook na zijn vwo diploma. En ook nog economie ernaast ofzo. Maar ja, toen was ik zelf ook van school en hoorde ik er niks meer over. Tot nu dus.
Ik weet de voorgeschiedenis ook niet, maar je kan wel bedenken dat er niet voor niets op deze wijze zo'n klopjacht wordt gehouden op deze man... Het zal wel een buitengewoon gevaarlijke griezel zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 13:46 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
copypaste NU.nl
En hier hebben we de lieve schat:
[afbeelding]
Ik vraag me af wat hier de voorgeschiedenis van is? Het is niet eens een ontsnapte TBS'er, maar blijkbaar is justitie er erg op gebrand om dit stukje stront asap te pakken te krijgen. Geen Fokkers die 'm toevallig kennen of meer weten?
Die jongen is overal en nergens.. Weet nog dat hij vertelde dat hij 3 dagen naar Malgrat ging.. Zal me niks verbazen als hij daar een vakantiehuisje heeft ofzo! En hij allang niet meer in Nederland is..quote:Op woensdag 12 april 2006 22:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er waren toch al wat tips binnengekomen?
Valt me op dat zoveel mensen m kennen, nogal raarquote:Op woensdag 12 april 2006 22:56 schreef eperon het volgende:
Jep, ik zat ook bij hem op school!
hij zat 2 klassen hoger ofzo, herinner me nog twee voorvallen:
Vriend_X en JohanF botsten tegen elkaar op in de gangen van het Rijnlands Sassenheim. Beiden riepen iets in de trant van He kijk toch uit. Uilskuiken. JohanF nam daar geen genoegen mee en volgde VriendX naar het Aardrijkskunde-lokaal om zijn arm vast te pakken. Dit bleef hij doen, ondanks dat twee aardrijkskunde-leraren (Woltman en Wijntjes) hem weg bij Vriend_X probeerde te trekken. Hij wilde maar niet loslaten. en Uiteindelijk verliet JF het lokaal met de inmiddels befaamde woorden "Als je de klas uitkomt, dan mag je kiezen waar je geslagen wordt!"
Ook heeft ie de rector in de aula een kopstoot gegeven en volgens mij gaf hij toen Nooij van Natuurkunde een paar flinke beuken..... en toch kreeg ie het baantje als assistent-concierge....goeie keus!
En toen ik nog in Noordwijk uitging zag ik m ook wel vaak in de champ / 't zeepaardje
Bij mij ook twee klassen hoger volgens mij... Wie ben jij dan?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:56 schreef eperon het volgende:
Ook heeft ie de rector in de aula een kopstoot gegeven en volgens mij gaf hij toen Nooij van Natuurkunde een paar flinke beuken..... en toch kreeg ie het baantje als assistent-concierge....goeie keus!
Iq staat los van eq...hij had duidelijk genoeg van het eerste, heel weinig van het laatstequote:Op woensdag 12 april 2006 23:23 schreef Bhai het volgende:
[..]
Valt me op dat zoveel mensen m kennen, nogal raar![]()
Maar nog raarder: dit soort gedrag gaat samen met 9,9 en dat soort cijfers halen
Het lukt de VS ook nog steeds niet om 1 miezerig mannetje te vindenquote:Op woensdag 12 april 2006 17:05 schreef Posdnous het volgende:
Wat is dit voor lame gedoe. Kan de politie niet eens zo'n halfbakken crimineeltje oppakken van wie ze de naam weten en waar hij werkt?
Het wordt steeds triester met justitite hier.
Is al meerdere keren hier gezegd. Verkrachting.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:38 schreef Cyan het volgende:
Er zijn al 120 tips binnengekomen en ze verwachten hem dit weekend te kunnen arresteren. Dit stond op teletekst.
Ben zeer benieuwd naar wat hij eigenlijk op zijn kerfstok heeft?!
nederlandse justitie is niet zo snugger, verwacht zulke "slimme" acties niet van hunquote:Op woensdag 12 april 2006 21:44 schreef Halfgedraaide het volgende:
Die pauper heeft meerdere meisjes verkracht las ik op geenstijl. Dus omdat hij veel actief is hebben ze besloten om plaatjes te verspreiden.
Hadden ze hem niet beter uit bed kunnen lichten of gewoon opwachten op zijn werk?
Er is nog niet gezegd om welke delicten het gaat.quote:Op vrijdag 14 april 2006 21:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Is al meerdere keren hier gezegd. Verkrachting.
Op teletekst wordt ie nu als 'serieverkrachter' aangeduid.quote:Op zaterdag 15 april 2006 09:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er is nog niet gezegd om welke delicten het gaat.
Dan vraag ik me af welke verkrachtingen hij op zijn naam heeft staan. Daar zou toch wat over in het nieuws geweest moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 11:42 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Op teletekst wordt ie nu als 'serieverkrachter' aangeduid.
Alsof ie zich daar nog zal laten zienquote:Op zaterdag 15 april 2006 13:02 schreef mien-moeke het volgende:
Hij schijnt bij de RuG te (hebben ge)werk(t)en. En daar zit ik nu ook. Ook nog zelfde afdeling.
Nog niet gezien maar zal t in de gaten houden.
Denk t ook niet, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alsof ie zich daar nog zal laten zien
dat zou je idd wel verwachten ja, die utrechtse serieverkrachter kwam ook uitgebreid in het nieuws toendertijdquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af welke verkrachtingen hij op zijn naam heeft staan. Daar zou toch wat over in het nieuws geweest moeten zijn.
zo zie je maar dat een 'goed' uiterlijk en goeie cijfers enzo dus helemaal niks zegt over hoe gek iemand kan zijn.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:23 schreef Bhai het volgende:
[..]
Valt me op dat zoveel mensen m kennen, nogal raar![]()
Maar nog raarder: dit soort gedrag gaat samen met 9,9 en dat soort cijfers halen
ja, ik hoorde dat zijn ouders in de advocatuur zitten, ook gevestigd in Sassenheim?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
Eenmaal opgepakt kan mams hem weer vrijpleiten.
Precies. Toch opmerkelijk dat men wel zijn signalement meteen openbaar heeft gemaakt, maar dat er niets bekend is over een serieverkrachter. Utrechtse serieverkrachter was toch een hele tijd talk of the town.quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:33 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dat zou je idd wel verwachten ja, die utrechtse serieverkrachter kwam ook uitgebreid in het nieuws toendertijd
quote:Zedenverdachte 'altijd al rotjong'
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Bij de politie zijn tachtig tips binnengekomen over de 25-jarige Johan Stellingwerf, die wordt verdacht van zware zedendelicten. Overigens was hij volgens sommige oude relaties vroeger al een moeilijk type.
Justitie zond dinsdag een opsporingsbericht op televisie uit waarbij naam en foto van Stellingwerf werden getoond. Hij zou in Groningen en Amsterdam zijn opgedoken en zijn slachtoffers hebben ontmoet in het uitgaansleven.
Johan Stellingwerf is de 25-jarige zoon van een advocatenechtpaar uit het Zuid-Hollandse Sassenheim. Moeder Stellingwerf weigert alle commentaar. Heel wat spraakzamer zijn sommige buren. ''Het is altijd een rotjong geweest,'' zegt een buurman in de ruime buitenwijk. ''Hij vond het leuk andere kinderen op te sluiten in een kast.''
''We zijn even oud,'' zegt een buurjongen, die met Johan op het Rijnlands Lyceum in Sassenheim heeft gezeten. ''Hij was altijd erg smal, totdat hij naar de sportschool ging. Toen werd het een beer.''
Behalve groot (1 meter 95) is Stellingwerf slim. ''Hij kon goed opschieten met de leraren.'' En hij kon behoorlijk agressief zijn. ''Ik heb hem ook wel mot zien hebben. Dan moesten meerdere klasgenoten hem tegenhouden en dat kostte moeite.''
Een andere buurman houdt zich op de vlakte en vertelt alleen dat de gezochte voor het streekblad
De Sassenheimer geschreven heeft. Dat wordt bevestigd bij Buyze Pers, de uitgever van het streekblad in het nabijgelegen Noordwijk.
Stellingwerf heeft ook nog een baan als leraar gehad in Rijnsburg, op het Visser 't Hooft-lyceum. ''Maar hij werkt hier al jaren niet meer,'' zegt de conciërge.
Portier
Hoewel hij die betrekking had in het onderwijs, ging Stellingwerf op zoek naar een baantje als portier.
Geconfronteerd met de door het openbaar ministerie verspreide foto - die gisteren in vrijwel alle kranten stond - zegt een Noordwijker horecaondernemer: ''Die ken ik. Hij heeft nog geprobeerd om hier aan de slag te komen. Hij kwam hier af en toe. Vooral op avonden dat we iets bijzonders hadden. Een missverkiezing bijvoorbeeld. Dan is het hier altijd wat drukker. Ik vond hem altijd een beetje strange. Altijd alleen op pad.''
De toegevoegde waarde zou ik niet weten. Maar ik vind het wel goed eigenlijk dat z`n achternaam gebruikt wordt, ook al is hij nog niet veroordeeld. Daders, en zeker daders van zedendelicten, verdienen het niet om half anoniem vermeld te worden. Laat iedereen maar weten wie ze zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2006 12:03 schreef Soul79 het volgende:
Ik vraag me af wat het voor toegevoegde waarde heeft dat ze zijn achternaam ook noemen. Die zal hij toch niet zo snel gebruiken, zeker tijdens het uitgaan vraag je daar niet eens naar. Zijn kop en zijn voornaam (al zal hij zijn echte voornaam tijdens het uitgaan ook wel niet gebruiken) moeten toch voldoende zijn?
Ik denk dat hij gemakkelijker herkend wordt als zijn hele naam genoemd wordt ipv 'Johan S.'quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde zou ik niet weten. Maar ik vind het wel goed eigenlijk dat z`n achternaam gebruikt wordt, ook al is hij nog niet veroordeeld. Daders, en zeker daders van zedendelicten, verdienen het niet om half anoniem vermeld te worden. Laat iedereen maar weten wie ze zijn.
Z`n achternaam zal zeker een belletje doen rinkelen bij een aantal mensen. Maar ik denk niet dat de vermelding daarvan zijn arrestatie zal doen versnellen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:18 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gemakkelijker herkend wordt als zijn hele naam genoemd wordt ipv 'Johan S.'
Als ik dit zo lees moet hij maar snel opgepakt worden. Hij had op de middelbare school dus al gedragsstoornissen.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:56 schreef eperon het volgende:
Vriend_X en JohanF botsten tegen elkaar op in de gangen van het Rijnlands Sassenheim. Beiden riepen iets in de trant van He kijk toch uit. Uilskuiken. JohanF nam daar geen genoegen mee en volgde VriendX naar het Aardrijkskunde-lokaal om zijn arm vast te pakken. Dit bleef hij doen, ondanks dat twee aardrijkskunde-leraren (Woltman en Wijntjes) hem weg bij Vriend_X probeerde te trekken. Hij wilde maar niet loslaten. en Uiteindelijk verliet JF het lokaal met de inmiddels befaamde woorden "Als je de klas uitkomt, dan mag je kiezen waar je geslagen wordt!"
En toen ik nog in Noordwijk uitging zag ik m ook wel vaak in de champ / 't zeepaardje
ach, baat het niet, schaadt het nietquote:Op zaterdag 15 april 2006 14:21 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Z`n achternaam zal zeker een belletje doen rinkelen bij een aantal mensen. Maar ik denk niet dat de vermelding daarvan zijn arrestatie zal doen versnellen.
Ik ook niet, ik vind het zelfs een goede zaak. Het is natuurlijk niet zo dat hij verdacht wordt van het stelen van een rolletje drop ofzo.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ach, baat het niet, schaadt het niet![]()
Ik kan er iig niet over inzitten dat hij in zijn privacy wordt aangetast ofzo![]()
quote:Rechtspsycholoog: 'Deze jongen is behoorlijk te keer gegaan'
Gepubliceerd op 13 april 2006, 16:35
Sassenheim/Leiden - Johan Stellingwerf is meer dan een gewone zedendelinquent. Dit zegt rechtspsycholoog Peter van Koppen naar aanleiding van het openbaar maken van de naam en foto van de verdachte. ,,Je kan er vanuit gaan dat deze jongen behoorlijk te keer is gegaan'', zegt Van Koppen. ,,Hij is geen 'gewone' verkrachter.''
Van Koppen betitelt het openbaar maken van de naam en de foto van de 25-jarige verdachte die in Sassenheim heeft gewoond en in Noordwijk een tijdje les heeft gegeven, wel als opmerkelijk. Waarom justitie in dit geval ook tot deze maatregel is overgegaan kan Van Koppen niet met zekerheid zeggen. ,,Maar dit gebeurt alleen als er een groot opsporingsbelang is.''
Vooralsnog heeft het openbaar maken van de naam en de foto van Johan Stellingwerf nog niet geleid tot zijn aanhouding. Naar aanleiding van het opsporingsbericht dinsdagavond zijn er tachtig tips binnengekomen bij de politiekorpsen Amsterdam-Amstelland en Hollands-Midden. Deze zijn doorgegeven aan het parket in Den Haag. Jusititie wilde niets zeggen over de bruikbaarheid van de tips.
Ik zat ook eigenlijk meer aan zijn ouders te denken. Dat 'advocatenechtpaar uit Sassenheim' kan er toch ook weinig aan doen, maar zal toch wel flink scheef aangekeken worden de komende tijd.quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
De toegevoegde waarde zou ik niet weten. Maar ik vind het wel goed eigenlijk dat z`n achternaam gebruikt wordt, ook al is hij nog niet veroordeeld. Daders, en zeker daders van zedendelicten, verdienen het niet om half anoniem vermeld te worden. Laat iedereen maar weten wie ze zijn.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind het harstikke goed dat ze zijn naam en foto hebben verspreid om nog een verkrachting te voorkomen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:16 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik zat ook eigenlijk meer aan zijn ouders te denken. Dat 'advocatenechtpaar uit Sassenheim' kan er toch ook weinig aan doen, maar zal toch wel flink scheef aangekeken worden de komende tijd.
Maar hun zoon is toch hun 'product' nietwaar, in elk geval het product van hun opvoeding. Reken maar dat er over ze gepraat wordt. Ze zullen in ieder geval denken dat er over hun gekletst/gepraat/geroddeld wordt en dat iedereen denkt van hé, die ken ik ergens van.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:35 schreef DaveHarris het volgende:
Het lijkt mij zo dat er in Nederland geen mens te vinden is die denkt dat de ouders in questie het eens zijn met de daden van hun zoon. Dat krom aangekenen worden zal denk ik dus ook wel mee vallen.
Vermoedelijk zal die achternaam niet helpen. En als ze hem nou net niet pakken doordat ze die naam niet wisten. En hij dan wel weer een misdaad pleegt?quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar hun zoon is toch hun 'product' nietwaar, in elk geval het product van hun opvoeding. Reken maar dat er over ze gepraat wordt. Ze zullen in ieder geval denken dat er over hun gekletst/gepraat/geroddeld wordt en dat iedereen denkt van hé, die ken ik ergens van.
En gezien het feit dat de bekendheid van zijn achternaam vermoedelijk niet echt zal bijdragen aan zijn opsporing, hadden ze dat wat mij betreft wel mogen laten.
Maar dit doet hier helemaal niet ter zake. Misschien waren zijn ouders wel verschrikkelijk en hebben ze hieraan bijgedragen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het naar buiten brengen van zijn achternaam mag in mijn ogen alleen dienen 1) om zijn opsporing te vereenvoudigen en 2) om potentiële slachtoffers te beschermen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
daar ben ik het niet helemaal mee eens geloof ik.. Weet je veel, wat voor mensen zijn ouders zijn. Misschien zijn zij er wel mede schuldig aan dat Johan een verknipte gek is geworden.
Misschien ook niet hoor, en hebben zij hier idd niets mee te maken.
Imo is zijn zijn grootvader en zijn moeder -die haar ogen sloot en braaf uit de bijbel voorlas- er mede schuldig aan dat deze Daniel (zo heette hij) was geworden tot wat hij was.
Ja, daar heb je wel gelijk in, ik vind het zelf interessant maar het is idd niet relevant voor wat betreft zijn opsporing.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:44 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar dit doet hier helemaal niet ter zake. Misschien waren zijn ouders wel verschrikkelijk en hebben ze hieraan bijgedragen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het naar buiten brengen van zijn achternaam mag in mijn ogen alleen dienen 1) om zijn opsporing te vereenvoudigen en 2) om potentiële slachtoffers te beschermen.
Achternaam vind ik wel relevant echter niet het beroep van de ouders. Wat heeft het beroep van de ouders in hemelsnaam met de opsporing te maken? Die ouders zijn totaal niet ter zake.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:48 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in, ik vind het zelf interessant maar het is idd niet relevant voor wat betreft zijn opsporing.
Toch denk ik dat het bekend maken van zijn achternaam wel degelijk kan bijdragen tot een snellere opsporing.
Klopt, maar blijkbaar gaat het dus zo in een geval als dit.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Achternaam vind ik wel relevant echter niet het beroep van de ouders. Wat heeft het beroep van de ouders in hemelsnaam met de opsporing te maken? Die ouders zijn totaal niet ter zake.
Alleen zijn volledige naam en foto's.
Maar hij is nu eenmaal hun zoon, daar kan niemand iets aan doen. En om de identiteit van de dader niet prijs te geven omdat er anders wel eens bij iemand bepaalde gedachtes over de opvoeding die de zoon heeft genoten naar boven kunnen komen is ook weer zo wat. Dat er over gepraat wordt is niet erg, het is ook niet niets wat meneertje op z`n naam heeft als dit allemaal gebeurt.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar hun zoon is toch hun 'product' nietwaar, in elk geval het product van hun opvoeding. Reken maar dat er over ze gepraat wordt. Ze zullen in ieder geval denken dat er over hun gekletst/gepraat/geroddeld wordt en dat iedereen denkt van hé, die ken ik ergens van.
En gezien het feit dat de bekendheid van zijn achternaam vermoedelijk niet echt zal bijdragen aan zijn opsporing, hadden ze dat wat mij betreft wel mogen laten.
Voor de opsporing is het niet interessant nee, maar voor de journalistiek waarschijnlijk wel. Door deze vermelding weten we in ieder geval wel dat hij uit een welvarend gezin komt en dat zijn ouders een potje schaak tegen ma Tokkie waarschijnlijk wel zullen winnen.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Achternaam vind ik wel relevant echter niet het beroep van de ouders. Wat heeft het beroep van de ouders in hemelsnaam met de opsporing te maken? Die ouders zijn totaal niet ter zake.
Hoho, beroep ouders is natuurlijk niet vrijgegeven door de politie. Dat hebben de media uitgevist adhv de wel verstrekte gegevens: voor- en achternaam, foto.quote:Op zaterdag 15 april 2006 15:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Je moet het omdraaien: om de identiteit van een verdachte prijs te geven moet er een goede reden zijn. Maw het moet de opsporing dienen of potentiële nieuwe slachtoffers beschermen. Het mag niet een zeker punitief element hebben, al was het maar omdat hij (hoe je het ook wendt of keert) nog steeds gewoon verdachte is. Het vrijgeven van de achternaam kan relevant zijn voor de opsporing, maar ik zet er mijn vraagtekens bij.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Maar hij is nu eenmaal hun zoon, daar kan niemand iets aan doen. En om de identiteit van de dader niet prijs te geven omdat er anders wel eens bij iemand bepaalde gedachtes over de opvoeding die de zoon heeft genoten naar boven kunnen komen is ook weer zo wat. Dat er over gepraat wordt is niet erg, het is ook niet niets wat meneertje op z`n naam heeft als dit allemaal gebeurt.
Men heeft het recht om te weten wat er allemaal gaande is en daar hoort ook de identiteit van de dader bij, zeker als deze nog gezocht wordt. Wat mij betreft heeft iemand die verdacht wordt van een heeeel ernstig misdrijf helemaal geen recht op een soort van bescherming van zijn identiteit, ik zou niet weten waarom, maar dat terzijde.
Fuifduif, nooit meer aangedacht maar nu je erover begint, ja idd waar hangt die gast uit? Vast op vakantie naar 1 of andere oord om minderjarige meisjes voor weinig geld te naaienquote:Op woensdag 12 april 2006 18:00 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Precies! En zijn fascinatie voor verkrachtingen! Verkrachtingen zijn immers heel gerechtvaardigd en logisch voor hem!
Hm..
ik heb al gekeken in het banmeldtopic, maar daar zag ik geen ban voor hemquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:14 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Fuifduif, nooit meer aangedacht maar nu je erover begint, ja idd waar hangt die gast uit? Vast op vakantie naar 1 of andere oord om minderjarige meisjes voor weinig geld te naaien
van fuifduif weet ik het niet zo zeker oftie een relkloon is. Hopelijk wel.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef 1ofthefew het volgende:
fuifduif is toch gewoon een relkloon?
net als lionsguy die ook vind dat schaars geklede dames (lees rokje/strakke spijkerbroek met topje) hoeren zijn die er zelf om vragen
Idem lijkt mij ook!quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:03 schreef 1ofthefew het volgende:
is er al iets bekend wat die gast heeft uitgevoerd?
als justitie hier in nederland (die zelfs wacht met het geven van info over moordlustige rondwandelende TBS-ers) zoveel info verspreid zonder veroordeling dan moet die gast beestachtig zijn geweest.
* 1ofthefew heeft laatst american psycho gezien en huivert ....
quote:Idd, zijn moeder was ook geen lieverdje en ook naar johan toe was ze niet braaf. Die jongen had het vroeger zwaar in zijn gezin. Hij moest verpicht op paardrijden endergelijke en werd door zijn moeder altijd Johan Frederik de derde van Stelingwerf genoemd. Hij heeft jeugdtrauma's van zijn moeder dat kan haast niet anders. Wat dit natuurlijk lang niet goed praat, maar laten we afwachten wat het onderzoek gaat zeggen. Ik denk dat johan gewoon psychisch geholpen moet worden. Vroger was hij iel en mager en werdt erg veel gepest en vooral door meisjes. Ik denk dat hij zelf niet meer weet wat hij doet.
Vreemd ergens want iedereen kent hem nu!quote:
misschien biedt iemand hem wel onderdak.quote:Op zondag 16 april 2006 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Vreemd ergens want iedereen kent hem nu!
Klopt, mijn nichtje zei het ook. Komt ook uit Hoofddorp. Ze zei dat d'r hele vroegere klas in shock was na het nieuws.quote:Op zondag 16 april 2006 19:01 schreef Marky- het volgende:
kan iemand bevestigen dat deze pipo ook als invaldocent een korte periode heeft lesgegeven in Hoofddorp? zo'n 3 jaar geleden (maatschappijleer)
ik weet t biijjna zeker
hehe Mij geeft het ook wel een vreemd gevoel wetende dat ik les heb gehad van die gast die schijnbaar flink wat op z'n kerfstok heeft. Misschien zat ik bij je nichtje in de klas toen.quote:Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Klopt, mijn nichtje zei het ook. Komt ook uit Hoofddorp. Ze zei dat d'r hele vroegere klas in shock was na het nieuws.
Idd... dat nieuws zit ik nu ook al dagen op te wachten...quote:Op woensdag 19 april 2006 11:37 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik vind het overigens niet te geloven dat ze 'm nog steeds niet te pakken hebben![]()
Heb gehoord dattie naar Spanje is gevlucht en misschien zelfs Peru. Dus dat pakken gaat denk niet meer lukken...quote:Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Idd... dat nieuws zit ik nu ook al dagen op te wachten...
Hoe anoniem kun je zijn in Nederland![]()
ja, Kaj Munk collegequote:Op woensdag 19 april 2006 19:27 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Heb gehoord dattie naar Spanje is gevlucht en misschien zelfs Peru. Dus dat pakken gaat denk niet meer lukken...
@Radesh: Iets met Kaj ofzo? Ik weet het niet zeker hoor.
Hoezo gehoord? Gewoon op internet ergens gelezen wat gewoon verzonnen kan zijn?quote:Op woensdag 19 april 2006 19:27 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Heb gehoord dattie naar Spanje is gevlucht en misschien zelfs Peru. Dus dat pakken gaat denk niet meer lukken...
@Radesh: Iets met Kaj ofzo? Ik weet het niet zeker hoor.
Lijkt wel een beetje op de film Catch me if you can.quote:Op woensdag 19 april 2006 22:30 schreef imago het volgende:
Hij heeft dus op verschillende scholen aardrijkskunde, maatschappijleer, economie, natuurkunde, en wiskunde gegeven.
Nee, gehoord. Anders zou ik wel zeggen: ergens op internet gelezen.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:52 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hoezo gehoord? Gewoon op internet ergens gelezen wat gewoon verzonnen kan zijn?![]()
alleen was leo geen verkrachter.quote:Op donderdag 20 april 2006 11:46 schreef Chayenn het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op de film Catch me if you can.
quote:Op donderdag 20 april 2006 22:38 schreef Schaapje82 het volgende:
[..]
Nee, gehoord. Anders zou ik wel zeggen: ergens op internet gelezen.Dat Spanje staat geloof ik redelijk vast, maar Peru is een vermoeden.
En heb uit een minder betrouwbare hoek gehoord dat hij verdacht zou worden van moorden op homo's in Den Haag. Maar ja, dat is echt het roddelcircuit, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
Maakt niet uit hoor, je weet het nooit natuurlijk. Ik heb (nou ja, mijn vriend eigenlijk) dat van die moorden ook nog aan die bron gevraagd, maar daar wist hij niks over. Hij zal wel niet zelf 'op de zaak zitten'...quote:Op donderdag 20 april 2006 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
bedankt voor de info sorry dat ik je informatie in twijfel trok.
Zal ie steroiden gebruikt hebben toen ie naar de sportschool begon te gaanquote:
idd vreemd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Wel raar dat er niet wordt verteld wat hij precies gedaan heeft, alleen maar verdacht van zedendelicten.
Of zou hij aan een dochter van een bekend iemand hebben vergrepen.
goh wat een zo niet verrassende reactie van jouquote:Op zondag 23 april 2006 17:53 schreef Super7fighter het volgende:
Populair mannetje.
Ik kan wel begrijpen dat je een keer doorslaat, nadat je in je jeugd zoveel gepest en gekleineerd bent. Dan is de stap die je neemt om een rape spree te ondernemen veel dichterbij.
Begrip tonen en wandaden goedkeuren zijn totaal verschillende dingen. Ik begrijp de plotselinge verandering van zijn gedrag, maar ik keur zijn daden die daarvan het gevolg zijn logischerwijs niet goed.quote:Op zondag 23 april 2006 18:01 schreef milagro het volgende:
[..]
goh wat een zo niet verrassende reactie van jou
begrip voor de dader
Hoezo?quote:Op maandag 24 april 2006 11:08 schreef du_ke het volgende:
Vreemd dat dit allemaal zo lang moet duren...
Hoezo?quote:Op zondag 23 april 2006 17:13 schreef feminaformosus het volgende:
Wel bizar! Ik heb is met hem gedate! Gelukkig niks gebeurd! Hij praatte irritant (waar ik op afknapte)
En toen je duidelijk maakte dat het (al dan niet hierdoor) niks werd, verviel hij niet tot razernij?quote:Op zondag 23 april 2006 17:13 schreef feminaformosus het volgende:
Wel bizar! Ik heb is met hem gedate! Gelukkig niks gebeurd! Hij praatte irritant (waar ik op afknapte) maar voor de rest zag hij er wel goed uit hoor!! Maar vind het wel een eng idee dat ik met een serie verkrachter naar de bios ben geweest
hoop niet dat ik die rot smoel van hem tegen komquote:Op woensdag 12 april 2006 13:52 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik ookIn theorie geloof ik niet in geweld, maar ik sta niet voor mezelf in als zo'n figuur aan mijn genade zou zijn overgeleverd
![]()
bronquote:zaterdag 06 mei 2006
Verdachte wellicht in Duitsland
DEN HAAG - De auto van de 25-jarige Johan Stellingwerf, die van enkele zware zedenmisdrijven wordt verdacht, is deze week in Duitsland teruggevonden. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag heeft een bericht daarover in het AD zaterdag bevestigd.
Zij wil de exacte datum waarop de auto werd gevonden niet zeggen. De woordvoerster wil evenmin ingaan op de vraag of de vondst van de auto, een Opel Kadett, erop wijst dat de man in Duitsland verblijft.
S. werkte zowel in Amsterdam als in Groningen. Hij ontmoette zijn slachtoffers volgens de politie in het uitgaansleven. Sinds in april een opsporingsbericht over hem op de televisie verscheen, zijn bij de politie 320 tips binnengekomen.(ANP)
Dit verhaal is het typische voorbeeld van een 'klassieke' harde psychopaat. Iemand met een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis en superieure intelligentie. Genoeg voer voor TBS-psychiaters.quote:Op vrijdag 14 april 2006 11:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Iq staat los van eq...hij had duidelijk genoeg van het eerste, heel weinig van het laatste
die combi is eerder regel dan uitzondering heur
Ik denk niet dat hij dat risico zal nemenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:48 schreef moi_vietje het volgende:
ze hebben hem nog steeds niet en ik denk dat half nederland hem niet meer herkend als ze hem op straat tegen komen.
quote:Ik ben buitengewoon geschokt! meneer Stellingwerf heeft ook als leraar Maatschappijleer gewerkt in het jaar 2002-2003 op de middelbare school het Kaj Munk College te hoofddorp. Meneer Stellingwerf gedroeg zich altijd al uiterst opvallend op die school. Ook heel vreemd was dat Meneer Stellingwerf heel plotseling van de school vertrokken was, of misschien wel ontslagen. In ieder geval de schoolleiding kon/wilde geen uitleg geven aan de leerlingen wat de reden was van zijn vertrek van de school.
Heel vreemd allemaal, maar wel zo beangstigend dat ze zelfs op middelbare scholen zeden-delinquenten in dienst nemen.
Ms is-ie dat wel, en versiert hij daarom meiden om voor zichzelf het tegendeel te bewijzen, alleen hij krijgt hem niet omhoog, wordt kwaad, en dan lukt het wel, en verkracht hij ze...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:56 schreef Gianluca het volgende:
Die kerel liep stage op mijn schoolGing met klasgenootjes uit
We dachten dat ie homo was..hoe ironisch
Hoezo er staat helemaal niets nieuws op of ben ik scheel? Ernstige zedenmisdrijven dat wisten we allemaal allang.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:54 schreef EchtGaaf het volgende:
En passant deed ik nog een ontdekking bij het bezoeken van een politie website.
De politie is tot nu toe erg spaarzaam geweest met het verstrekken van informatie over de aard van de zedenmisdrijven. Uit "privacy" overwegingen verdachte? Maar de volgende URL laat niets aan duidelijkheid te wensen over:
http://www.politie.nl/hol(...)serieverkrachter.asp
Tja dat is Johan dus.
Foutje van politie? Toch bedankt. Nu weten we het zeker...
Een zedenmisdrijf is wel een erg breed begrip en kan dus vanalles zijn. Hoewel het iedereen wel vermoedde dat het om een SERIEVERKRACHTER gaat, diverse media gingen daar ook vanuit, heeft de politie dit tot nu toe NIET willen bevestigen. En passant, wellicht per ongeluk, doen ze dit alsnog via die URL...quote:Op woensdag 31 mei 2006 12:08 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Hoezo er staat helemaal niets nieuws op of ben ik scheel? Ernstige zedenmisdrijven dat wisten we allemaal allang.![]()
Ik weet dat hij niet vaak naar college ging. Hij leerde meestal thuis verder had hij 1 hele goede vriend en een "gewone" vriend. meer weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Supertriest verhaal over een wetenschapper in spe, die dr. wilde worden...
Wat mij opvalt is dat je over hem heel veel leest over zijn middelbare schoolperiode RLS te Sassenheim.
Grootste gemene deler: superslim, sociaal wat minder, beetje Einzelganger, weinig/geen vrienden, steeds korte perioden als leraar gewerkt, goed met leraren, minder met medeleerlingen...
Wat mij opvalt is dat je niets lees over zijn periode op de universiteit (VU en RUG geloof ik).
Zijn er Fokkers die hem in die periode (1999- 2004) hebben meegemaakt? Hoe was hij toen?? Had hij daar wel vrienden? Haalde hij daar ook superhoge cijfers, conform zijn hoogbegaafdheid? Was hij daar een bekende of juist zeer onopvallend?
Verbaast mij overigens zeer hoe iemand, die ogenschijnlijk alles mee heeft, zo kan eindigen en zo zijn carriere laat verongelukken.
Vraag me daarom af, of en zo ja, wat hij mankeert. Wie weet het?
Dank voor je reactie,quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:43 schreef moi_vietje het volgende:
[..]
Ik weet dat hij niet vaak naar college ging. Hij leerde meestal thuis verder had hij 1 hele goede vriend en een "gewone" vriend. meer weet ik ook niet.
Als dat zo is, dan doet het mij heel sterk denken aan een antisociale persoonlijkheidsstoornis. Maaruh ik weet het verder niet. ik ben geen specialist op dit terrein en ik ken de jongen niet. Dus neem niets van mij aan.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:36 schreef KonnieKipke het volgende:
je kan wel zeggen dat deze jongen vanuit psychodynamisch oogpunt een zwak superego heeft en zijn driftmatige impulsen niet kan onderdrukken.
Ze hebben hem volgens mij nog niet opgepakt, en wel om het volgende:quote:Op zondag 4 juni 2006 09:36 schreef moi_vietje het volgende:
Blijft het feit dat ik nu toch wel wil weten of ze hem al hebben en wat hij allemaal gedaan heeft.
Zeker is ook heel moeilijk, een mens zit zeer ingewikkeld in elkaar. Zeer terecht aandachtpunt van je dat hij sociaal zwakker is, dit heeft mij ook aan het denken gezet. Zeker als je bedoeld dat hij sociaal zwakker is in verhouding tot zijn IQ. Ik heb eerdere al aangegeven, als dat het geval is, dat je in deze maatschappij een enorm probleem heb mbt het aangaan van (werk)relaties etc etc .quote:Op zondag 4 juni 2006 09:36 schreef moi_vietje het volgende:
Ik ken hem wel persoonlijk (van even geleden). En ik vond hem toen sociaal zwakker. Veel "normale"dingen kwamen niet helemaal goed over. Maar wat hij nu precies heeft weet ik niet. En als je iemand persoonlijk kent is het ook moeilijk om een diagnose te stellen omdat je zo'n iemand ook op een andere manier kent.
@moi_vietje:quote:Op maandag 5 juni 2006 15:21 schreef moi_vietje het volgende:
Persoonlijk denk ik niet aan asperger. Ik ben namelijk afgestudeerd op autisme. Hij maakte wel gewoon oogcontact ed. veel dingen uit het rijtje komen niet explictiet vaker bij hem voor dan bij andere personen. Iedereen heeft namelijk kenmerken van autisme de een wat meer dan de ander. Persoonlijk denk ik aan frustratie dat opgebouwd is. Misschien vaak afgewezen, onzeker ed. Maar goed het blijft vissen en ik vrees dat we het nooit precies zullen weten.
Hier in de bollenstreek gaat toch al een jaar het ernstige gerucht rond dat er een serieverkrachter rondloopt! Dat begon vorig voorjaar... Via via waarschuwden vrouwen elkaar toch ernstig. Deze hele zoekactie komt beslist niet onverwacht, wat dat betreft.quote:Het vreemde vind ik echter dat er van zijn daden niks in de media is gekomen.
@moi_vietje (en anderen die het willen lezen)quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:26 schreef moi_vietje het volgende:
@ echt gaaf.
Ik was idd nog al geschrokken. Daarbij moet ik nog wel even melden dat mijn beeld natuurlijk enig zins vertoebeld kan zijn door de lange periode dat ik hem niet gezien en of gesproken heb. Op dat moment had ik al wel met autistische kinderen gewerkt maar was mijn kennis nog niet zo als op dit moment. Misschien dat wanneer ik hem nu zal observeren ik andere dingen zal zien dan toendertijd.
Heel moeilijk om te zeggen. Je gaf al de mogelijkheid aan van opgebouwde frustratie?quote:Driftig is hij naar mij toe nooit geweest. Maar iemand kan in korte tijd volledig ontsporen zonder dat je dat van te voren ziet. Vaak wel als je terug gaat denken.
Ja dat klopt. Heeft vlg mij te te maken met het feit om verdachte niet "wijzer" te maken dan ie al is. Heeft eea vlg mij te maken met het rondkrijgen van bewijzen bij een evt veroordeling (schijn alibi's minder kans etc)quote:Het vreemde vind ik echter dat er van zijn daden niks in de media is gekomen.
Komt toch m.i. vaker voor. Ik ken ze ook. Kan ook facade zijn denk ikk. Mischien was ie diep in zijn hart erg ongelukkig. Kun je goed op verkijken (je had het bijvoorbeeld over afwijzingen). Ik vind hem op de politiefoto niet echt vrolijkheid uitstralen. En op de foto in de K2 op GEENSTIJL ook niet (jongen in wit T-shirt met opgestoken hand, ik weet niet 100% zeker of ie dat is). Maar ja, het zijn ook foto'squote:Verder lachte hij wel altijd. Zijn blik was altijd vrolijk. Bij veel mensen is dat vaak toch wel anders misschien dat dit wat zegt.
Ik vind dat ook wel frappant. Johan laat in ieder geval hiermee zien dat hij goed is "buiten beeld" te blijven. Hij lijkt gewoon iedereen te slim af te zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:48 schreef moi_vietje het volgende:
En de kans dat ze hem vinden wordt steeds kleiner. Mensen kunnen "zomaar" in het niets verdwijnen. Als je niet gevonden wilt worden lukt dat vaak nog aardig
Die kans is er idd dat hij als "Jose Sampayo" of iets dergelijks door het leven gaat.. Maar dan is het nog niet gemakkelijk. Al was het alleen maar dat je dan geen geldige diploma's (minimaal twee keer drs.) en rijbewijs kan overleggen. Best zonde.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:21 schreef Tissik het volgende:
Mwah, er bestaat een levendige handel in valse identiteitsbewijzen... Als je een beetje geld hebt, connecties (papa en mama waren advocaten?Die zijn in hun leven dus nogal wat "connecties" tegen gekomen), en je weet de weg... Dan kom je een heel eind.
Johan F Stellingwerff gaat wellicht nu door het leven als "Jose Sampayo". Ik denk niet, dat hij nog gevonden zal gaan worden.
Aldus NieuwNieuws en AD.nlquote:De 25-jarige man, J. Stellingwerf, die wordt verdacht van meerdere ernstige zedenmisdrijven in Nederland, is maandag opgepakt in Brazilië. De verdachte was zowel in Amsterdam als in Groningen actief. De aanhouding is tot stand gekomen na samenwerking door de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland, het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.
De politie deed begin april dit jaar een opsporingsbericht uit via de Nederlandse media, uit vrees voor herhaling van zedenmisdrijven door de 25-jarige.
Zo, da's knap en goed nieuws.quote:
quote:Verdachte van zedenmisdrijven aangehouden
DEN HAAG (ANP) - De 25-jarige J.S. (Stellingwerf), die wordt
verdacht van het plegen van diverse ernstige zedenmisdrijven in
Nederland, is maandag in Brazilië aangehouden. Dat maakte het
Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag dinsdag bekend.
Het OM is bezig een uitleveringsverzoek te formuleren om S. naar
Nederland te krijgen. Volgens een woordvoerder van justitie is niet
te zeggen op welke termijn de overbrenging plaatsvindt. De
Braziliaanse politie hield de man aan in de plaats Curitiba, na een
verzoek van het Nederlandse OM.
Justitie deed op 11 april een opsporingsbericht via landelijke
media uitgaan, waarin ze de verdachte met naam en toenaam noemde en
waarin zijn gezicht werd getoond. Dit uit vrees dat S. opnieuw
zedenmisdrijven zou plegen.
De aanhouding van maandag is tot stand gekomen na samenwerking
tussen de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland,
het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.
Waarvan S. precies wordt verdacht heeft het OM niet
bekendgemaakt. Ook is niet duidelijk hoeveel slachtoffers hij heeft
gemaakt. De 25-jarige, 1.95 meter lange man, zou zijn slachtoffers
in het uitgaanscircuit hebben ontmoet. Hij werkte in Amsterdam en
Groningen, een woonplaats was bij justitie niet bekend.
Nee hoor, moi-vietje, het is nog maar een paar uurtjes bekend.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:06 schreef moi_vietje het volgende:
ben een beetje laat zag ik :-)
Dat lees ik ook hier en daar. Best vaag allemaalquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:30 schreef MoreMini het volgende:
iedereen heeft het over zedenmisdrijven "maar ik dacht dat hij homo was" blabla
Zedenmisdrijven kunnen idd ook tussen twee mannen plaatsvinden...(en zelfs tussen twee vrouwen)quote:am I wright or wrong, maar zedenmisdrijven kunnen ook tussen twee mannen gebeuren geloof ik...![]()
De eerste vraag moet zijn of Johan wel uberhaupt berecht gaat worden. Eerst maar eens afwachten of ie wel uitgeleverd kan worden. Ook in Brazilie zijn er advocaten, die wel zullen toetsen of er wel een rechtsgrond was om Johan daar aan te houden. Want zoals ik het begreep is hij aangehouden op verzoek van het Nederlandse OM. Misschien heeft hij in Brazilie helemaal niets verkeerd gedaan......quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben benieuwd hoe hij berecht wordt.
Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef Barcelona het volgende:
Ben wel benieuwd wat die gast nou precies gedaan heeft.
Gelukkig dat mensen mijn post lezen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.
Die zetten "serieverkrachter" in een url van een opsporingsbericht terwijl de vragen van de media over wat voor zedendelicten niet beantwoord werden.
Het is niet gebruikelijk om zedenverdachten zo met naam en toenaam en foto op tv te brengen. Het doel was volgens mij tweeledig: enerzijds opsporingbelang anderszijds een waarschuwing aan de bevolking? Het feit dat justitie in de casus van Johan het wel wel heeft gedaan heeft vermoedelijk vooral met de ernst te maken van de vermeende gepleegde feiten en vermeende delictgevaarlijkheid. Zoals Peter van Koppen (rechtspsycholoog) het al aangaf in het AD weken terug : "deze jongen moet wel erg tekeer zijn gegaan". Diezelfde Peter van Koppen gaf ook aan dat zedenverdachten slechts internationaal worden gesignaleerd als er sprak is van verkrachting.quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:06 schreef moi_vietje het volgende:
Ik snap de vraag van Barcelona best. Zelf het woord serieverkrachter zegt nog niet alles.Daar zijn er wel meer van en die komen ook niet allemaal uitgebreid op de tv.
quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:19 schreef Herald het volgende:
De Telegraaf heeft vandaag ook een artikel over hem. Schijnt dat ie weleens GHB gebruikte. Er was een slachtoffer aan het woord die hem had leren kennen tijdens het uitgaan en al vrij snel met hem het bed in dook. Daarna was ze met hem naar Duitsland gegaan, op afraden van vriendinnen want ze kenden elkaar pas zo kort, en toen is er 's nachts in een tentje in the middle of nowhere iets vreselijks gebeurd waar het grietje niks over wil zeggen.
In het Dagblad van het Noorden staat vandaag ook een artikel over hem: "HIJ VERDOOFDE HUN EERST MET DRUGS ER GING ER BEHOORLIJK OP LOS." Jammer dat ik nu niet in het Noorden woon, ik kan die krant dus niet kopen. Zijn er anderen van wel die ons op FOk hiermee willen helpen?quote:
En jij hebt hem dan nog persoonlijk gekend, mensen kunnen soms erg veranderen...Je zou hem misschien zo hebben voorbijgelopen. (alhoewel hij is erg groot). Ja, langer haar, baardje. Maar ook die balk op de foto maakt herkenning natuurlijk ook een stuk lastiger.....quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:03 schreef moi_vietje het volgende:
Hij is wel veranderd op de foto trouwens Het is dat het erbij staat had hem anders niet echt herkent.
Hij heeft zo op de foto te zien inderdaad ook wel een markant hoofd. Dat wel. Klop het dat hij zo'n markant loopje heeft (zie telegraaf)....En die kleur ogen en licht getinte huidskleur kom je bijna niet tegen....Maar hij kan ook gekleurde lenzen hebben gedragen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:20 schreef moi_vietje het volgende:
Ja ik heb het gelezen. En toch maar even de krant gekocht. Ben toch wel nieuwsgierig en blij voor zijn slachtoffers dat hij gepakt is. Ben trouwens benieuwd of er nu meer aangiftes binnen komen. Want je hebt altijd mensen die op sensatie uit zijn. Ik las net ook weer iets tegenstrijdigs dat het er 4 waren en bedreigd met een vuurwapen op http://www.bndestem.nl/buitenland/article459463.ece
Misschien heeft hij die baard wel pas sinds hij in cel zit. Maar lang zijn hoeft niet meteen in te houden dat je iemand herkent. Het is wel een aanknopingspunt. Maarja hij is ook licht getint en die mensen zijn er wel meer in Brazilie alleen zijn ogen zal ik meteen herkennen (namelijk de zelfde kleur en uitstraling toen de tijd als mijn vader). Lichte ogen en een getinte huidskleur vallen eerder op dan wanneer zijn ogen gewoon bruin waren geweest.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. ik lees alles nogal kritisch. Je meldde nog dat hij erg eerlijk was bijna naief zelf. En toen las ik ook nog een over zijn marante manier van lopen (zie telegraaf vandaag) dacht ik toen weer ff ting ting.... Je weet vast wat ik bedoel maar ik wil net als jou mijn vingers niet aan branden. Doe ik dus ook maar niet verder. Maar het viel me weer op.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:19 schreef moi_vietje het volgende:
Wat ik mij nog herinner was dat hij erg open was over zijn gegevens. Misschien wel iets of wat naief slim maar naief denk ik dan. Maar goed het blijft gissen. En het wachten is op de details als ze ooit vrij gegeven worden.
Dag Konniekipje. Blij je hier weer te "horen""quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik denk dat die jongen zich van het leven gaat beroven. Een echte narcist zal op deze manier zo gekrenkt zijn...
Haha, nouja, wat ik al eerder zei, het is de klassieke psychopaat. Iemand met geen geweten, boven gemiddeld intelligent. antisociale persoonlijheidsstoornis/narcistische persoonlijkheidsstoornis. Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dag Konniekipje. Blij je hier weer te "horen""
Waar uit maak je op dat hij een narcist is? Beroven narcisten zich eerder van het leven dan? ( Ook ik probeer een beeld van de jongen te krijgen........).
Het is om de publiciteit dat het zo interessant is, ik kan je zeggen dat ik tijdens mijn werk genoeg van dit soort heerschappen ontmoet. Daarin is hij geen uitzondering.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.
Mij intrigeert hij ook wel: gepeste sprinkhaan wordt stoere macho die genoeg vrouwen kan krijgen maar ze verkracht. En dan is hij nog zeer intelligent ook. Leent zich wel voor een verfilming of roman, beetje het scenario van American Psycho.
Boeiend zeer zeker. En zeker de forensische psychologiequote:Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Haha, nouja, wat ik al eerder zei, het is de klassieke psychopaat. Iemand met geen geweten, boven gemiddeld intelligent. antisociale persoonlijheidsstoornis/narcistische persoonlijkheidsstoornis. Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.
Als het echter een zuivere antisociale persoonlijkheidsstoornis is, zal een zelfmoordpoging niet zo snel voor de hand liggen. Maar gezien het verleden van veel pesten denk ik dat er eerder een narcistische persoonlijkheid is ontwikkeld. Vaak zijn zulke kinderen erg grenzeloos opgevoed.
De theorie van psychopathie is een vak apart, maar wel erg boeiend.
Door de publiciteit horen we ervan en raken we gefascineerd. Die andere gevallen komen kennelijk niet zo uitbundig in de publiciteit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Het is om de publiciteit dat het zo interessant is, ik kan je zeggen dat ik tijdens mijn werk genoeg van dit soort heerschappen ontmoet. Daarin is hij geen uitzondering.
Met dat impulsieve lijkt zijn werkwijze in tegenspraak: hij leek zijn slachtoffers goed uit te kiezen, had vantevoren die drug bij zich, etc. Is toch niet impulsief. Wat jij zegt zou het geval zijn als een meisje met wie hij vrijwillige seks van plan is, hem uitlacht om zijn kleine pikkie waarna hij in woede ontsteekt en haar verkracht. Ofzoietsquote:Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.
Een filmscript schrijven zou niet moeilijk meer zijn denk ik...quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.
Mij intrigeert hij ook wel: gepeste sprinkhaan wordt stoere macho die genoeg vrouwen kan krijgen maar ze verkracht. En dan is hij nog zeer intelligent ook. Leent zich wel voor een verfilming of roman, beetje het scenario van American Psycho.
Truequote:Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat jij zegt zou het geval zijn als een meisje met wie hij vrijwillige seks van plan is, hem uitlacht om zijn kleine pikkie waarna hij in woede ontsteekt en haar verkracht. Ofzoiets![]()
dan kan mijn scenario vast ook wel, een homo in een heftige chronische ontkenningsfase die zich wil bewijzen als hetero maar alleen dan vrouwen kan 'nemen', leutertechnisch gezien, als hij ze letterlijk neemt, zonder te vragen.quote:
hoe denkt KONNIEKIPKE hierover??quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:21 schreef milagro het volgende:
[..]
dan kan mijn scenario vast ook wel, een homo in een heftige chronische ontkenningsfase die zich wil bewijzen als hetero maar alleen dan vrouwen kan 'nemen', leutertechnisch gezien, als hij ze letterlijk neemt, zonder te vragen.
Dan zit het waarschijnlijk dus anders. Hij lijkt dan meer op bv. de Utrechtse serieverkrachter, die (dacht ik) ook erg berekenend te werk ging.quote:
Ik stel je bijdragen zeer op prijs. Zeker van deskundigenquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:25 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Jongens, mijn ego niet te veel strelen he?
Hij wil alleen de machtigste zijn. De grootste, de beste. De meest onweerstaanbare.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dan zit het waarschijnlijk dus anders. Hij lijkt dan meer op bv. de Utrechtse serieverkrachter, die (dacht ik) ook erg berekenend te werk ging.
Hij kickt gewoon op het verkrachten zelf en plant dat vantevoren. En waarom hij daarop kickt, tja, daar kun je veel over lullen. Wraak op vrouwen in het algemeen, omdat die hem vroeger afwezen, homo in ontkenningsfase, of gewoon een fetisj. Enzovoorts, kan allemaal.
het is iig de schuld van de moeder, dat is het altijdquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dan zit het waarschijnlijk dus anders. Hij lijkt dan meer op bv. de Utrechtse serieverkrachter, die (dacht ik) ook erg berekenend te werk ging.
Hij kickt gewoon op het verkrachten zelf en plant dat vantevoren. En waarom hij daarop kickt, tja, daar kun je veel over lullen. Wraak op vrouwen in het algemeen, omdat die hem vroeger afwezen, homo in ontkenningsfase, of gewoon een fetisj. Enzovoorts, kan allemaal.
Want?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:30 schreef milagro het volgende:
[..]
het is iig de schuld van de moeder, dat is het altijd
een ongezonde moeder/zoon relatie.
het was niet helemaal serieus, hèquote:
kan ook, al overkomt dat het gros van de puberjongens, de meiden zien je pas staan als je van school áf bentquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef Soul79 het volgende:
Johan werd op de middelbare school keer op keer gedissed door de meisjes, op wie de arme knul vaak hopeloos verliefd was. Door al het gepest stierven zijn emoties meer en meer af, hij ging trainen, werd een mooie jongen en nu neemt hij keihard wraak op al die kutwijven die hem nu opeens wel willen. JA NU WEL HE, SMERIGE KUTWIJVEN!!! MAAR VROEGER ZAGEN JULLIE ME NIET STAAN EN LIETEN ME IEDERE NACHT EENZAAM IN MIJN BED JANKEN!!! MAAR NU ZAL IK JULLIE KRIJGEN!
Zo stel ik het mij voor![]()
Waarom werd hij gedissed/gepest ??. Kwam dat doordat hij meisjes niet begreep (slechte communicatie). Sloeg hij keer op keer de plank mis?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef Soul79 het volgende:
Johan werd op de middelbare school keer op keer gedissed door de meisjes, op wie de arme knul vaak hopeloos verliefd was. Door al het gepest stierven zijn emoties meer en meer af, hij ging trainen, werd een mooie jongen en nu neemt hij keihard wraak op al die kutwijven die hem nu opeens wel willen. JA NU WEL HE, SMERIGE KUTWIJVEN!!! MAAR VROEGER ZAG JE ME NIET STAAN EN LIET JE ME IEDERE NACHT EENZAAM IN MIJN BED JANKEN!!! MAAR NU ZAL IK JE KRIJGEN!
Zo stel ik het mij voor![]()
Iedere man is nu eenmaal een potentiële verkrachter. En dat is allemaal JULLIE schuld, dames. Jullie kunnen liefde en seks geven, maar doen dat veel te weinigquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:48 schreef milagro het volgende:
[..]
kan ook, al overkomt dat het gros van de puberjongens, de meiden zien je pas staan als je van school áf bent
kom maar hier dan, voor god en vaderlandquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:01 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Iedere man is nu eenmaal een potentiële verkrachter. En dat is allemaal JULLIE schuld, dames. Jullie kunnen liefde en seks geven, maar doen dat veel te weinig![]()
Dank je, maar mijn vriendin heeft de samenleving die dienst al bewezen en de Johan Frederik in mij getemdquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:22 schreef milagro het volgende:
[..]
kom maar hier dan, voor god en vaderland
Oooh mag ik nu een handtekening?!quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
ik heb hem een keer aangeraakt zo met mijn vinger tijdens de les aardrijkskunde
Inderdaad je kan het goed zien als iemand lenzen draagt...Als hij ze wel had gehad dan moet hij ze 's-nachts ze zeker uit hebben gedaan (anders ben je 's-ochtends niet echt blij...). Je zal het dus echt goed hebben gezien dat zijn lichte ogen harstikke authentiek zijn, geen twijfel. Het is wel een bijzondere speling in de natuur als je zwart haar hebt en een licht getinte huidskleur en dan hele lichte ogen. Klopt dat hij een moeder van Indische afkomst heeft en een volbloed Nederlandse vader?. Misschien wel een verklaringquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:41 schreef moi_vietje het volgende:
@ echt gaaf met kleur lenzen slaap je niet en ik zie het meestal wel wanneer iemand lenzen heeft. (vooal donkere ogen krijg je met kleur lenzen niet echt licht dat blijf je zien.) Hij heeft gewoon lichte ogen.
Toen ik idd alle post heb gelezen, dan hoor je van heel veel mensen dat hij sociaal onvaardig was. Je bent dus zeker niet bepaald de enige die dat vindt. Hij was ook altijd alleen op school, en in de uitgaansgelegenheden kwam hij ook alleen las ik. Ik las ook dat hij geen aansluiting vond op de middelbare school. Sociale vaardigheden kun je leren dat wel, maar er kan mijn inziens ook sprake zijn van sociaal onvermogen. Maar ja, ik had al eerder aangegeven dat je dat laatste alleen met uitgebreide diagnostiek kunt vaststellen.... Ik vergelijk het altijd zo: iq is het vermogen wat je in staat stelt kennis op te nemen en EQ het vermogen om sociaal vaardigheden op te doen. Als dat laatste beperkt is dan heb je echt een groot probleem in deze maatschappij. Je bent dan erg kwetsbaar en je bots dan constant in het steeds complexer wordende sociale verkeer....een hoog IQ is wel prachtig maar als je sociaal beperkt bent dan redt je het vaak niet...Even afgezien dat een hoog IQ je geweldig in de weg kan staan. Op school kun je dan geweldig uitleven maar op het werk - waar het Simplisch Verbond vaak hoogtij viert - heb je er juist eerder last van...quote:En zoals ik al eerder typte hij is sociaal onvaardig. Ik weet natuurlijk niet of hij nog wat bij geleerd heeft. (wat mij gezien andere berichten niet lijkt) Misschien horen we het ooit wel wat ik betwijfel. Wordt vervolgd denk ik.
Ja das waar ook; het zijn de twee halfbroers. Ik gooide twee termen op een hoop die idd wezenlijk van elkaar verschillen. Maar bedankt voor de correctie en probeer de post nog ff aan te passen (als het nog lukt)quote:btw hij heeft 2 half broers geen stiefbroers (die zijn er wel of stiefzussen maar daar was geen contact mee)
Ja maar dat komt vaker voor. Ik had ook echt heel veel plezier in school en leren ging mij ook goed af (was best leergierig en nieuwsgierig en vind nog steeds school veel leuker dan werk ...) en besteedde daar ook veel en veel te veel tijd aan (achteraf). Is zelfs verslavend. Ik herken wel zijn kik om absurd hoge punten te halen. (Heeft denk ik ook veel met perfectionisme te maken.) Het stimuleert je om dan nog harder te gaan leren en voor je het weet ben je een freak...Het geeft je bovendien een bepaalde status .(en ja wie is daar niet gevoelig voor als iedereen je aan je jas trekt om iets te vragen..het kietelt....).quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:04 schreef moi_vietje het volgende:
Hij was altijd met school bezig (thuis leren dan) en hij had daar ook echt plezier in. Iets wat ik mij niet kon voorstellen.
Ik zou willen zeggen dat ik blij voor je ben dat je niet hoogbegaafd ben. Je kan veel beter normaal begaafd zijn en bovenal normaal of bovengemiddeld sociaal begaafd. Je hebt dan een veel gemakkelijker leven en je komt daar veel verder mee ...En je slaat de plank veel minder snel mis, zoals je in het voorbeeldje met Johan noemt...quote:Hij vond het wel leuk om mij dan iets te vragen en stond versteld als ik het antwoord wist. (ik ben namelijk niet hoogbegaafd).
Ook ik maakte de fout om veel te veel bezig of alleen met school bezig te zijn (lag aan mijzelf uiteraard)......Het lijkt alsof ik dan in een soort tunnel zit. Het enige wat je dan leuk vind is school en maar leren leren.....Maar misschien hebben zijn ouders dit hem nooit duidelijk gemaakt, kan me dit bijna niet voorstellen...Ze zijn alle twee academicus, met (levens)ervaring.....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:12 schreef moi_vietje het volgende:
Ik heb ook nooit gezegd dat nieuwsgiering en leergierig lecht is. Ik beleef meer plezier in stage dan school maar besteedde vroeger en nu ook tijd aan dingen die ik iteressant vind (heb altijd veel gelezen en wist daarom ook wel wat). maar ik vind vrije tijd en ontspanning ook belangrijk (of te wel werken aan je sociale contacten). En ik denk dat hij dat stukje mist(te).
Helemaal eens. Maar was hij zich er ook van bewust dat hij erg alleen is/was. Leed hij onder die eenzaamheid?quote:Bijna niemand gaat voor zijn plezier alleen op stap is toch veel leuker met een groep. Het feit dat hoogbegaafde raar gevonden worden is omdat ze meestal ook ander gedrag vertonen. Kan agressief of verveeld.
Is ook mijn valkuil...en moet altijd hiervoor oppassen. Anders botsingen...Iemand met HB en beperkt sociaal mist ook vaak non-verbale informatie dat iemand anders je irriteert (vooral als iemand daarnaast ook AS heeft, misschien dat jochie van 7?)quote:vaak wordt je als betweterig beschouwen en ik snap heel goed dat dit voor die kinderen/mensen niet leuk is. Er is een proef geweest op scholen om hoogbegaafde kinderen een traject erbij te laten volgen met lotgenoten. Ik hoop van harte voor hun dat zo'n project er ook komt. Ik heb zelf een jongen op stage in de klas gehad die hoogbegaafd was en inderdaad sociaal mindervaardig. Hij moest altijd zijn gelijk hebben en zei ook ik ben slim dus weet ik dat al en hoef ik dit en dat niet.
Ik ben het helemaal met je eens. Weerbarstige problematiek. Ik wil hulpverleners prijzen voor hun geduld en moed bij het begeleiden. Ik snap je irritatie dan ook helemaal, van zo'n jochie van 7...Vlieglessen ernaast schijn wel positief te zijn (uitdaging)..quote:En nu is het aan de maatschappij om hier mee om te gaan alleen is dit heel moeilijk. Maar ja geef maar eens een definitie van normaal begaafd en gedrag is vrij moeilijk hoor.
Overvolle gevangenissen daar onder niet al te florisante omstandigheden waar ze het niet al te nauw nemen .....Kan me wel voostellen ja...quote:Ik kan mij wel indenken dat Johan naar NL toe wilt lijkt mij daar geen pretje.
Kan ik mij wel erg voorstellen. Ouders met beide een academische graad zien graag hun kinderen ook zo goed terechtkomen. Ze hebben ook met Johan waarschijnlijk het beste voorgehad. Ik las dat ze best op leeftijd zijn. Vader 79 en moeder 69. Nu zijn de dingen om de studie heen altijd al belangrijk geweest. Vooral op universiteit. Het verenigingsleven etc. Toch heb ik het idee dat toen zijn pa en ma afstudeerden het "sociale stuk" misschien er iets minder toe deed, maar dat weet ik niet zeker... En misschien dachten ze wel dat het met het sociale stuk het allemaal niet zo'n vaart zou lopen....quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:02 schreef moi_vietje het volgende:
Misschien hebbeb zijn ouders hem wel gestimuleerd om te veel te leren.
Van dat bijles las ik ook inderdaad ergens. (ik dach op GS in april). Ik dacht dat die post sloeg op de middelbare school, maar dat weet ik niet zeker....Misschien dat hij zowel op middelbare school als op universiteit bijles gaf....Ik geloof dat hij ook economie studeerde en paste het geleerde dus meteen maar toe in de praktijk en onderhandelde over de prijs. (ik heb wel het beeld dat ie wel assertief was/is of zelf dominant).quote:Wat mij vandaag nog te binnen schoot (af en toe komt er weer wat boven) was dat hij ook bijles gaf. Of hij dit tijdens zijn middelbare schooltijd of universiteit deed weet ik niet zeker ik dacht tijdens de universiteit. Hij vertelde mij dat hij dan wel even keek hoe knap het meisjes in kwestie was. En of hij wel aan haar bijles wilde geven en dan hoeveel geld hij per keer vroeg. Voegt denk ik niet veel toe maar ik herinnerde het mij ineens weer.
Het probleem van frustratie is zo begrijpelijk. Zo'n leerling is dan al al gauw lastig.. Het was vroeger idd allemaal niet zo geweldig met het onderwijs voor mensen met HB al dan niet in combinatie met AS. Maar ja, misschien ook nu niet perfect ...(maar met WSNS leren ze meer aan te passen denk ik , dus beter ). Misschien was het voor Johan en die andere gevallen wel beter geweest dat ie een speciaal HB-programma kreeg, maar dat is pas achteraf. IK hoop wel dat HB bij hem wel vroegtijdig was ontdekt...quote:Als leerkracht zijnde is het jouw taak om voor alle leerlingen in je klas het gewenste programma aan te bieden. Helaas is het vaak onmogelijk dit helemaal goed te doen. Je hebt immer veel leerlingen en sinds het wsns wordt het er niet beter op. Toen JFS op de bs zat waren er nog geen plannen voor hb en cognitief minder vaardige kinderen.(voor de mindere sterke kinderen was er wel al hulp maar nog niet zoals nu) Iedereen moest hetzelfde doen binnen de zelfde tijd. (uitzonderingen daar gelaten)Grote kans dat hier al enige frustratie is ontstaan. Wanneer je je verveelt in de klas ga je ongewenst gedrag vertonen en veel leerkrachten en mede leerlingen kunnen hier moeilijk mee omgaan.
Je hebt vast dezelfde krant gelezen als ikquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Kijk ook eens op www.ypsilon.org
Ik denk dat deze jongen wel gedwongen opgenomen gaat worden, niet alleen op basis van zijn ziektebeeld maar vanwege zijn daden.. tbs lijkt me waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk dat deze jongen wel gedwongen opgenomen gaat worden, niet alleen op basis van zijn ziektebeeld maar vanwege zijn daden.. tbs lijkt me waarschijnlijk.
Goh, een serieverkrachter die iets mankeert, zou het??? En hoezo niet oplsuiten, ben jij nou het type wat met zo'n man in de gevangenis gaat schrijven om hem te redden??quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Doet niet ter zake in dit verhaal, imoquote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname.
In ze kont ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
ik heb hem een keer aangeraakt zo met mijn vinger tijdens de les aardrijkskunde
Johan was vreger janet ! Ik heb het misterie opgelostquote:
Natuurlijk, al die fokkers dromen er ook van dat ze opeens heel knap worden en dan allerlei vrouwen kunnen oppikken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Ik meen dat evt gedwongen opname volop onder de aandacht is bij politici. Mogelijk zijn de mogelijkheden tot gedwongen opname reeds verruimd. Dit juich ik van harte toe. Soms kan iemand met een geestelijke ziekte en/of persoonlijkheidsstoornis het zelf niet zo doorhebben dat hij een gevaar voor zichzelf en een ander kan zijn....quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat iemand tijdig moet worden opgenomen als een persoon in kwestie een gevaar voor zichzelf en/of voor de omgeving wordt. Ik denk dat daar iedereen wel voor is.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef peet38 het volgende:
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
Schizofrenie maakt geen uitzonderingen. Over de hele wereld, zowel in de rijke als de arme landen, komt schizofrenie voor. En ook intelligentie of sociaal milieu speelt geen rol: een ingenieur heeft net zoveel kans op schizofrenie als een postbode of een datatypiste.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef Manono het volgende:
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
Das waar je had het over geruchten. Maar het OM heeft die idd wel met kracht ontkend. Ik dacht op teletext of journaal, dat ben ik ff kwijt....quote:Op maandag 3 juli 2006 10:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.
Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Volgens mij sla je hier de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef moi_vietje het volgende:
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
Misschien dat je ff naar de bibliotheek kan gaan, die hebben meestal ook kranten die ze bewaren...Of misschien wel buren of collega's die hem nog hebben..... Is zeker de moeite waard.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef moi_vietje het volgende:
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
En dus....quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.
VOORBEELD 1:
Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????
VOORBEELD 2
Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.
VOORBEELD 1:
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????
VOORBEELD 2
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
Ik heb de definitie van verkrachting maar eens opgezocht in Wikipedia:quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Volgens mij is het onzin om mij te gaan bannen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef Doderok het volgende:
[..]
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |