abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36981891
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:35 schreef DaveHarris het volgende:
Het lijkt mij zo dat er in Nederland geen mens te vinden is die denkt dat de ouders in questie het eens zijn met de daden van hun zoon. Dat krom aangekenen worden zal denk ik dus ook wel mee vallen.
Maar hun zoon is toch hun 'product' nietwaar, in elk geval het product van hun opvoeding. Reken maar dat er over ze gepraat wordt. Ze zullen in ieder geval denken dat er over hun gekletst/gepraat/geroddeld wordt en dat iedereen denkt van hé, die ken ik ergens van.

En gezien het feit dat de bekendheid van zijn achternaam vermoedelijk niet echt zal bijdragen aan zijn opsporing, hadden ze dat wat mij betreft wel mogen laten.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:40:53 #102
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36981894
edit- off topic

[ Bericht 98% gewijzigd door Marietje_34 op 15-04-2006 16:02:10 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:44:54 #103
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_36981977
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Maar hun zoon is toch hun 'product' nietwaar, in elk geval het product van hun opvoeding. Reken maar dat er over ze gepraat wordt. Ze zullen in ieder geval denken dat er over hun gekletst/gepraat/geroddeld wordt en dat iedereen denkt van hé, die ken ik ergens van.

En gezien het feit dat de bekendheid van zijn achternaam vermoedelijk niet echt zal bijdragen aan zijn opsporing, hadden ze dat wat mij betreft wel mogen laten.
Vermoedelijk zal die achternaam niet helpen. En als ze hem nou net niet pakken doordat ze die naam niet wisten. En hij dan wel weer een misdaad pleegt?

Het is in Nederland zeer ongewoon om naam en foto zo vrij te geven. Hier zal dan ook een dringende reden voor zijn, en ik hoop dat ze hem snel pakken.

Alle bijkomende vragen van hoe is hij zo geworden, is het zijn schuld etc zijn voor op een later moment, is voor zijn aanhouding niet van invloed.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_36981978
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

daar ben ik het niet helemaal mee eens geloof ik.. Weet je veel, wat voor mensen zijn ouders zijn. Misschien zijn zij er wel mede schuldig aan dat Johan een verknipte gek is geworden.

Misschien ook niet hoor, en hebben zij hier idd niets mee te maken.

Imo is zijn zijn grootvader en zijn moeder -die haar ogen sloot en braaf uit de bijbel voorlas- er mede schuldig aan dat deze Daniel (zo heette hij) was geworden tot wat hij was.
Maar dit doet hier helemaal niet ter zake. Misschien waren zijn ouders wel verschrikkelijk en hebben ze hieraan bijgedragen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het naar buiten brengen van zijn achternaam mag in mijn ogen alleen dienen 1) om zijn opsporing te vereenvoudigen en 2) om potentiële slachtoffers te beschermen.

Maar beide is hier niet het geval: als hij weet dat hij gezocht wordt (en dat weet hij) zal hij gerust nergens zijn echte naam gebruiken, terwijl potentiële slachtoffers in het uitgaansleven ook niet naar zijn achternaam zullen vragen, laat staan dat hij die zelf gaat noemen.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:48:55 #105
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36982070
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:44 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Maar dit doet hier helemaal niet ter zake. Misschien waren zijn ouders wel verschrikkelijk en hebben ze hieraan bijgedragen, maar daar gaat het helemaal niet om. Het naar buiten brengen van zijn achternaam mag in mijn ogen alleen dienen 1) om zijn opsporing te vereenvoudigen en 2) om potentiële slachtoffers te beschermen.
Ja, daar heb je wel gelijk in, ik vind het zelf interessant maar het is idd niet relevant voor wat betreft zijn opsporing.

Toch denk ik dat het bekend maken van zijn achternaam wel degelijk kan bijdragen aan een snellere opsporing.
pi_36982139
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:48 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in, ik vind het zelf interessant maar het is idd niet relevant voor wat betreft zijn opsporing.

Toch denk ik dat het bekend maken van zijn achternaam wel degelijk kan bijdragen tot een snellere opsporing.
Achternaam vind ik wel relevant echter niet het beroep van de ouders. Wat heeft het beroep van de ouders in hemelsnaam met de opsporing te maken? Die ouders zijn totaal niet ter zake.
Alleen zijn volledige naam en foto's.
  zaterdag 15 april 2006 @ 15:53:32 #107
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36982164
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:52 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Achternaam vind ik wel relevant echter niet het beroep van de ouders. Wat heeft het beroep van de ouders in hemelsnaam met de opsporing te maken? Die ouders zijn totaal niet ter zake.
Klopt, maar blijkbaar gaat het dus zo in een geval als dit.
pi_36982695
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 15:40 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Maar hij is nu eenmaal hun zoon, daar kan niemand iets aan doen. En om de identiteit van de dader niet prijs te geven omdat er anders wel eens bij iemand bepaalde gedachtes over de opvoeding die de zoon heeft genoten naar boven kunnen komen is ook weer zo wat. Dat er over gepraat wordt is niet erg, het is ook niet niets wat meneertje op z`n naam heeft als dit allemaal gebeurt.

Men heeft het recht om te weten wat er allemaal gaande is en daar hoort ook de identiteit van de dader bij, zeker als deze nog gezocht wordt. Wat mij betreft heeft iemand die verdacht wordt van een heeeel ernstig misdrijf helemaal geen recht op een soort van bescherming van zijn identiteit, ik zou niet weten waarom, maar dat terzijde.
eeeh
pi_36982817
ik heb 6 weken les in aardrijkskunde gehad van hem, jullie mogen me aanraken.
Ik weet nog in de les dat hij over paardrijden begon, een klasgenoot van mij had bij hem
op de manege gezeten. hoe bizar, hij was een adequate leraar die soms nogal driftig was. (ruzie over huiswerk niet gemaakt hahahahaha)
op mijn 'school' is nog een leraar opgepakt voor zedendelicten. Wat een toeval, als jij je kinderen later ook op deze school wilt hebben: Northgo college te noordwijk
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_36982850
quote:

[..]

Voor de opsporing is het niet interessant nee, maar voor de journalistiek waarschijnlijk wel. Door deze vermelding weten we in ieder geval wel dat hij uit een welvarend gezin komt en dat zijn ouders een potje schaak tegen ma Tokkie waarschijnlijk wel zullen winnen.
eeeh
pi_36983250
quote:

[..]

Hoho, beroep ouders is natuurlijk niet vrijgegeven door de politie. Dat hebben de media uitgevist adhv de wel verstrekte gegevens: voor- en achternaam, foto.
pi_36983375
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:16 schreef DaveHarris het volgende:

[..]

Maar hij is nu eenmaal hun zoon, daar kan niemand iets aan doen. En om de identiteit van de dader niet prijs te geven omdat er anders wel eens bij iemand bepaalde gedachtes over de opvoeding die de zoon heeft genoten naar boven kunnen komen is ook weer zo wat. Dat er over gepraat wordt is niet erg, het is ook niet niets wat meneertje op z`n naam heeft als dit allemaal gebeurt.

Men heeft het recht om te weten wat er allemaal gaande is en daar hoort ook de identiteit van de dader bij, zeker als deze nog gezocht wordt. Wat mij betreft heeft iemand die verdacht wordt van een heeeel ernstig misdrijf helemaal geen recht op een soort van bescherming van zijn identiteit, ik zou niet weten waarom, maar dat terzijde.
Je moet het omdraaien: om de identiteit van een verdachte prijs te geven moet er een goede reden zijn. Maw het moet de opsporing dienen of potentiële nieuwe slachtoffers beschermen. Het mag niet een zeker punitief element hebben, al was het maar omdat hij (hoe je het ook wendt of keert) nog steeds gewoon verdachte is. Het vrijgeven van de achternaam kan relevant zijn voor de opsporing, maar ik zet er mijn vraagtekens bij.
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:03:43 #113
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36986796
is er al iets bekend wat die gast heeft uitgevoerd?
als justitie hier in nederland (die zelfs wacht met het geven van info over moordlustige rondwandelende TBS-ers) zoveel info verspreid zonder veroordeling dan moet die gast beestachtig zijn geweest.

* 1ofthefew heeft laatst american psycho gezien en huivert ....
De wereld is op hol geslagen
pi_36987080
quote:
Op woensdag 12 april 2006 18:00 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Precies! En zijn fascinatie voor verkrachtingen! Verkrachtingen zijn immers heel gerechtvaardigd en logisch voor hem!

Hm..
Fuifduif, nooit meer aangedacht maar nu je erover begint, ja idd waar hangt die gast uit? Vast op vakantie naar 1 of andere oord om minderjarige meisjes voor weinig geld te naaien
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:28:22 #115
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36987502
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:14 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Fuifduif, nooit meer aangedacht maar nu je erover begint, ja idd waar hangt die gast uit? Vast op vakantie naar 1 of andere oord om minderjarige meisjes voor weinig geld te naaien
ik heb al gekeken in het banmeldtopic, maar daar zag ik geen ban voor hem
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:29:37 #116
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36987539
fuifduif is toch gewoon een relkloon?

net als lionsguy die ook vind dat schaars geklede dames (lees rokje/strakke spijkerbroek met topje) hoeren zijn die er zelf om vragen
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:30:41 #117
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36987572
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:29 schreef 1ofthefew het volgende:
fuifduif is toch gewoon een relkloon?

net als lionsguy die ook vind dat schaars geklede dames (lees rokje/strakke spijkerbroek met topje) hoeren zijn die er zelf om vragen
van fuifduif weet ik het niet zo zeker oftie een relkloon is. Hopelijk wel.
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:32:07 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_36987622
Fuifduif is vast naar de begrafenis van Reve geweest.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_36987692
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:03 schreef 1ofthefew het volgende:
is er al iets bekend wat die gast heeft uitgevoerd?
als justitie hier in nederland (die zelfs wacht met het geven van info over moordlustige rondwandelende TBS-ers) zoveel info verspreid zonder veroordeling dan moet die gast beestachtig zijn geweest.

* 1ofthefew heeft laatst american psycho gezien en huivert ....
Idem lijkt mij ook!
Dit doen ze echt niet zomaar nml
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:02:22 #120
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36988443
zou hij deze zedendelicten in korte tijd hebben uitgevoerd of zou dit langer spelen?
het lijkt mij dat zoals die hier beschreven is (einselganger die sociaal gestoord is) toch wel opvalt wanneer een dame ten prooi is gevallen?

zou hij ook vorig jaar naar aruba zijn geweest?
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:16:08 #121
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36988851
gelezen op Geenstijl:
quote:
Idd, zijn moeder was ook geen lieverdje en ook naar johan toe was ze niet braaf. Die jongen had het vroeger zwaar in zijn gezin. Hij moest verpicht op paardrijden endergelijke en werd door zijn moeder altijd Johan Frederik de derde van Stelingwerf genoemd. Hij heeft jeugdtrauma's van zijn moeder dat kan haast niet anders. Wat dit natuurlijk lang niet goed praat, maar laten we afwachten wat het onderzoek gaat zeggen. Ik denk dat johan gewoon psychisch geholpen moet worden. Vroger was hij iel en mager en werdt erg veel gepest en vooral door meisjes. Ik denk dat hij zelf niet meer weet wat hij doet.
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:35:05 #122
138514 1ofthefew
always on the run
pi_36989399
tja, toen ik zag dat zijn ouders snobs waren had ik al verwacht dat zijn moeder van hem een "keurig" jongetje wou maken.

hij zal ook wel enigst kind zijn geweest die na het journaal verplicht de rest van de avond moest studeren en in het weekend paardrijden, caddy voor zijn pa, en dan weer leren
  zondag 16 april 2006 @ 04:26:21 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_36997952
Hebben ze die kerel nou nog niet ?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 16 april 2006 @ 13:21:12 #124
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37003209
quote:
Op zondag 16 april 2006 04:26 schreef SeLang het volgende:
Hebben ze die kerel nou nog niet ?
blijkbaar niet nee
pi_37003239
Dit weekend zouden ze hem gaan arresteren.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_37003243
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:21 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

blijkbaar niet nee
Vreemd ergens want iedereen kent hem nu!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_37007005
Haha, ik heb ooit ook nog luttele weken aardrijkskunde of zoiets gehad van deze smeerkees... Het viel mij destijds al op dat hij een beetje een vreemde kerel was... hij vond zichzelf nogal gaaf en in plaats van lesgeven besteedde hij liever aandacht aan het uithoren van de dames over allerlei niet aan aardrijkskunde gerelateerde zaken. Bovendien probeerde hij iets bij een of ander 16-jarig mavobreezertje, haha, ook niet helemaal de bedoeling denk ik...
  zondag 16 april 2006 @ 18:28:26 #128
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37012216
quote:
Op zondag 16 april 2006 13:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Vreemd ergens want iedereen kent hem nu!
misschien biedt iemand hem wel onderdak.
pi_37012956
kan iemand bevestigen dat deze pipo ook als invaldocent een korte periode heeft lesgegeven in Hoofddorp? zo'n 3 jaar geleden (maatschappijleer)
ik weet t biijjna zeker
  maandag 17 april 2006 @ 23:30:11 #130
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_37048939
quote:
Op zondag 16 april 2006 19:01 schreef Marky- het volgende:
kan iemand bevestigen dat deze pipo ook als invaldocent een korte periode heeft lesgegeven in Hoofddorp? zo'n 3 jaar geleden (maatschappijleer)
ik weet t biijjna zeker
Klopt, mijn nichtje zei het ook. Komt ook uit Hoofddorp. Ze zei dat d'r hele vroegere klas in shock was na het nieuws.

Het weekend is wat mij betreft voorbij. Is JF al gepakt?

(Iemand vroeg ergens nog hoe lang dit al speelt, ik heb vroeger (rond 17/18-jarige leeftijd van JF gok ik) ook al gehoord dat hij zich wat teveel opdrong bij meisjes, maar dat zal toen nog niet zo erg zijn geweest als het nu is denk ik).

Edit: Hij schijnt naar t buitenland gevlucht te zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Schaapje82 op 18-04-2006 10:53:31 ]
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary...
pi_37060111
quote:
Op maandag 17 april 2006 23:30 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Klopt, mijn nichtje zei het ook. Komt ook uit Hoofddorp. Ze zei dat d'r hele vroegere klas in shock was na het nieuws.
hehe Mij geeft het ook wel een vreemd gevoel wetende dat ik les heb gehad van die gast die schijnbaar flink wat op z'n kerfstok heeft. Misschien zat ik bij je nichtje in de klas toen.
Ik vond het toen ook al een vreemd figuur. Kwam niet echt op me over als een docent ook, binnen 2 maanden was ie weer weg geloof ik.
Heb de voldoende op m'n eindlijst maatschappijleer wel deels aan m te danken
  woensdag 19 april 2006 @ 11:37:02 #132
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37090570
Ik vind het overigens niet te geloven dat ze 'm nog steeds niet te pakken hebben
  woensdag 19 april 2006 @ 11:51:00 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_37090970
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:37 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik vind het overigens niet te geloven dat ze 'm nog steeds niet te pakken hebben
Idd... dat nieuws zit ik nu ook al dagen op te wachten...
Hoe anoniem kun je zijn in Nederland
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 19 april 2006 @ 12:00:23 #134
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_37091246
welke school in hoofddorp? ?
  woensdag 19 april 2006 @ 19:27:46 #135
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_37104519
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Idd... dat nieuws zit ik nu ook al dagen op te wachten...
Hoe anoniem kun je zijn in Nederland
Heb gehoord dattie naar Spanje is gevlucht en misschien zelfs Peru. Dus dat pakken gaat denk niet meer lukken...

@Radesh: Iets met Kaj ofzo? Ik weet het niet zeker hoor.
pi_37110738
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:27 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Heb gehoord dattie naar Spanje is gevlucht en misschien zelfs Peru. Dus dat pakken gaat denk niet meer lukken...

ja, Kaj Munk college
pi_37111189
Hij heeft dus op verschillende scholen aardrijkskunde, maatschappijleer, economie, natuurkunde, en wiskunde gegeven.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_37120897
quote:
Op woensdag 19 april 2006 19:27 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Hoezo gehoord? Gewoon op internet ergens gelezen wat gewoon verzonnen kan zijn?
pi_37122577
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:30 schreef imago het volgende:
Hij heeft dus op verschillende scholen aardrijkskunde, maatschappijleer, economie, natuurkunde, en wiskunde gegeven.
Lijkt wel een beetje op de film Catch me if you can.
pi_37144604
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:52 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Hoezo gehoord? Gewoon op internet ergens gelezen wat gewoon verzonnen kan zijn?
Nee, gehoord. Anders zou ik wel zeggen: ergens op internet gelezen. Dat Spanje staat geloof ik redelijk vast, maar Peru is een vermoeden.
En heb uit een minder betrouwbare hoek gehoord dat hij verdacht zou worden van moorden op homo's in Den Haag. Maar ja, dat is echt het roddelcircuit, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
pi_37144645
quote:
Op donderdag 20 april 2006 11:46 schreef Chayenn het volgende:

[..]

Lijkt wel een beetje op de film Catch me if you can.
alleen was leo geen verkrachter.
pi_37144800
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:38 schreef Schaapje82 het volgende:

[..]

Nee, gehoord. Anders zou ik wel zeggen: ergens op internet gelezen. Dat Spanje staat geloof ik redelijk vast, maar Peru is een vermoeden.
En heb uit een minder betrouwbare hoek gehoord dat hij verdacht zou worden van moorden op homo's in Den Haag. Maar ja, dat is echt het roddelcircuit, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.
bedankt voor de info sorry dat ik je informatie in twijfel trok.
  vrijdag 21 april 2006 @ 16:56:56 #143
58335 Schaapje82
Tempus Fugit
pi_37164997
quote:
Op donderdag 20 april 2006 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

bedankt voor de info sorry dat ik je informatie in twijfel trok.
Maakt niet uit hoor, je weet het nooit natuurlijk. Ik heb (nou ja, mijn vriend eigenlijk) dat van die moorden ook nog aan die bron gevraagd, maar daar wist hij niks over. Hij zal wel niet zelf 'op de zaak zitten'...
pi_37166974
tvp
Jusqu'ici tout va bien...
pi_37167090
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:16 schreef Marietje_34 het volgende:
Uit het Parool:
[..]
Zal ie steroiden gebruikt hebben toen ie naar de sportschool begon te gaan .

mischien verklaart dat zijn vreemde gedrag.
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig
pi_37167525
hij zit bij hyves als stellingwerf-lul
Jusqu'ici tout va bien...
pi_37173488
Ik vind het frappant dat het opsporingsbericht niet meer op teletekst en op de site politie.nl niet meer terug is te vinden. Er zijn al meer als 300 tips binnengekomen las ik op de FP. Maar blijkbaar zat de gouden tip er nog niet tussen, want anders hadden ze hem toch al opgepakt?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_37181879
In het AD van vandaag staat een lang stuk:
Wat heeft die gast een oude ouders: 79 en 69!

Heel Europa jaagt op deze man

Zedendelinquent Johan Frederik Stellingwerf is al anderhalve week de meest gezochte man van het land. Portret van een gevaarlijke eenling.

Altijd hetzelfde recept: cola zonder ijs. En dan meiden observeren. In het uitgaanscircuit in de Bollenstreek was Johan Frederik Stellingwerf, sinds kort de meest gezochte man van het land, een vaak geziene gast. Hij kwam altijd alleen, en hield er een bijzondere versiertruc op na, weet een portier in Noordwijk. ,,Hij deed zichzélf voor als portier. Zei hij tegen meiden: ‘Als er wat is, dan roep je mij maar.’ Hij was altijd met vrije jonge meiden aan de haal.’’

Stellingwerf, door justitie gezocht voor ‘zeer ernstige zedendelicten’, probeerde ook écht als portier aan de bak te komen bij de Noordwijkse dancing The Champ. ,,Tevergeefs. Ik vond hem maar raar,’’ zegt eigenaar Nico van der Spek.
Hoe ‘raar’ bleek vorige week, toen het Openbaar Ministerie (OM) besloot Nederland te waarschuwen tegen de zedenverdachte. Ook werd een Europees opsporingsbevel tegen hem uitgevaardigd. Volgens richtlijnen van de Raad van de Europese Unie gebeurt dit bij zedendelicten alléén als sprake is van verkrachtingen.

Maar het OM hult zich anderhalve week na het prijsgeven van de naam en foto van Stellingwerf nog steeds in nevelen over de achtergrond van de delicten. ,,We willen hem niet laten weten wát we weten,’’ zegt de woordvoerster. ,,We weten ook niet of we alles weten wat hij heeft gedaan. Opsporen heeft nu prioriteit. Dat we zijn foto en naam verspreiden, hebben we alleen gedaan omdat hij gevaarlijk is, delictsgevaarlijk.’’

In de kapsalon van Peter Romijn, naast het pand waar de ouders van Stellingwerf jarenlang een advocatenkantoor hadden, gaat het verhaal dat hij onder psychische behandeling zou staan in een Amsterdams ziekenhuis. Hij werd er met zijn moeder gezien door een oud-klasgenoot.
De kapper: ,,Hij is zo clever als wat. Een dominante eenling. Nooit vriendjes, hij duldde niemand om zich heen. Zó heetgebakerd en perfectionistisch. Hij greep eens een leraar naar de strot, omdat hij geen tien had.’’

Later, rond z’n twintigste, stond Stellingwerf zélf voor de klas. Hij gaf als leraar-in-opleiding aardrijkskunde en economie op scholen in Rijnsburg, Noordwijk, Amsterdam en Den Haag. Tussendoor studeerde hij, en schreef hij voor streekbladen over onderwijs. Als leraar stond hij elke keer binnen korte tijd op straat. Ontslagen omdat hij niet op kwam dagen. Zoals hij later op twee universiteiten als promovendus stond ingeschreven, maar nooit zijn gezicht liet zien.
Rector Kuurman van het Rijnburgse Visser ’t Hooft Lyceum: ,,Hij is de enige docent geweest die ik telefonisch ontslagen heb. Na zijn ontslag is hij met zijn vader langs geweest. Zei ik: ‘Prima als u als vader komt. Maar als u als advocaat komt: tot ziens in de rechtbank’. Nooit meer wat van gehoord. Ik moet nog wel steeds de sleutels krijgen die hij nooit inleverde.’’

In de tuin van zijn ouderlijke huis herinnert een boksbal aan de momenten dat de vroeger zo spichtige jongen zijn spieren trainde tot hij uitgroeide tot een gespierde man. In plastic verpakte fitnesstoestellen zijn getuigen van zijn fascinatie voor krachtsport.
De deur van het huis waar zijn 79-jarige vader en zijn 69-jarige moeder wonen, blijft al dagen gesloten. Zijn moeder reageert aanhoudend afwijzend als ze telefonisch wordt benaderd. Ze zegt ‘geen behoefte te hebben aan een gesprek’. Op de vraag of haar zoon onder psychische behandeling stond, reageert ze geprikkeld. ,,Van wíe heeft u dat gehoord?’’ Opheldering over de achtergrond van haar zoon, wil ze niet geven.
--------------------------------------------------------------------------------

Door PATRICK POUW
pi_37184861
tvp
  zaterdag 22 april 2006 @ 16:17:39 #150
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_37187193
Wel raar dat er niet wordt verteld wat hij precies gedaan heeft, alleen maar verdacht van zedendelicten.

Of zou hij aan een dochter van een bekend iemand hebben vergrepen.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')