abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:17:04 #201
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_39285928
quote:
De 25-jarige man, J. Stellingwerf, die wordt verdacht van meerdere ernstige zedenmisdrijven in Nederland, is maandag opgepakt in Brazilië. De verdachte was zowel in Amsterdam als in Groningen actief. De aanhouding is tot stand gekomen na samenwerking door de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland, het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.

De politie deed begin april dit jaar een opsporingsbericht uit via de Nederlandse media, uit vrees voor herhaling van zedenmisdrijven door de 25-jarige.
Aldus NieuwNieuws en AD.nl

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr_T op 27-06-2006 15:37:52 ]
Never Outgunned
pi_39286303
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:17 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Aldus NieuwNieuws
Zo, da's knap en goed nieuws.

Met hulp van pa en ma daar terecht gekomen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39287173
Johan Stellingwerf is aangehouden in Brazillie.

Zeer knap en geweldig dat het naar maandenlang zoeken toch is gelukt.

Felicitaties voor al diegenen die dit mogelijk hebben gemaakt....Knap staaltje werk. En zie volhouden werkt altijd.

Gelukkig ook voor alle slachtoffers dat hij nu is opgepakt. Ik wens hun veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat de slachteroffers iets meer rust zullen krijgen.

Ik wens ook de ouders en de twee stiefbroers van Johan heel veel sterkte toe. Zij hebben tenslotte nergens om gevraagd.

Uiteindelijk hoop ik voor Johan zelf ook het beste, wat het voor hem moge zijn. Na evt veroordeling en/ of behandeling hoop ik dat hij een tweede kans in het leven krijgt. Hij is ook tenslotte een slachtoffer van zichzelf....

Ben wel benieuwd of uitlevering wel mogelijk is. Hij tenslotte in Brazillie opgepakt. Dit kan wel problemen geven volgens mij.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 27-06-2006 16:10:32 ]
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 17:07:25 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39289727
quote:
Verdachte van zedenmisdrijven aangehouden
DEN HAAG (ANP) - De 25-jarige J.S. (Stellingwerf), die wordt
verdacht van het plegen van diverse ernstige zedenmisdrijven in
Nederland, is maandag in Brazilië aangehouden. Dat maakte het
Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag dinsdag bekend.
Het OM is bezig een uitleveringsverzoek te formuleren om S. naar
Nederland te krijgen. Volgens een woordvoerder van justitie is niet
te zeggen op welke termijn de overbrenging plaatsvindt. De
Braziliaanse politie hield de man aan in de plaats Curitiba, na een
verzoek van het Nederlandse OM.
Justitie deed op 11 april een opsporingsbericht via landelijke
media uitgaan, waarin ze de verdachte met naam en toenaam noemde en
waarin zijn gezicht werd getoond. Dit uit vrees dat S. opnieuw
zedenmisdrijven zou plegen.
De aanhouding van maandag is tot stand gekomen na samenwerking
tussen de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland,
het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.
Waarvan S. precies wordt verdacht heeft het OM niet
bekendgemaakt. Ook is niet duidelijk hoeveel slachtoffers hij heeft
gemaakt. De 25-jarige, 1.95 meter lange man, zou zijn slachtoffers
in het uitgaanscircuit hebben ontmoet. Hij werkte in Amsterdam en
Groningen, een woonplaats was bij justitie niet bekend.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_39291740
hij is gepakt was net op het nieuws. zie ook teletekst op rtl4
pi_39291868
ben een beetje laat zag ik :-)
pi_39292760
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:06 schreef moi_vietje het volgende:
ben een beetje laat zag ik :-)
Nee hoor, moi-vietje, het is nog maar een paar uurtjes bekend.

Ik ben blij voor je dat ie is gepakt, kan mij voorstellen dat je het niet lekker zat dat Johan nog rondliep...Je weet immers maar nooit. Het moet een opluchting voor je zijn...

Maar ik zat er niet ver naast he, met de scenario's

En afwachten of Johan uitgeleverd kan worden naar Nederland. Er is namelijk geen uitleveringsverdrag met Brazilie. Partijen moeten het dus nog eens worden.
pi_39294258
Ik ben zeer benieuwd of en wanneer hij wordt uitgeleverd. ligt er natuurlijk ook aan of hij wat in Brazilie heeft uitgespookt. Als ze iets willen kwijt geven horen we dat tzt wel. Jammer dat er bij het nieuws geen foto was uit Brazilie.

btw je zat er prima bij. Denk toch hulp van papie en mamie
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:25:31 #209
123170 alors
zlata1234
pi_39294562
Nou dat verbaast me wel dat ze hem toch hebben gevonden, goed werk
know'm sayin?
word? word.
pi_39304793
iedereen heeft het over zedenmisdrijven "maar ik dacht dat hij homo was" blabla

am I wright or wrong, maar zedenmisdrijven kunnen ook tussen twee mannen gebeuren geloof ik...
pi_39305795
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:30 schreef MoreMini het volgende:
iedereen heeft het over zedenmisdrijven "maar ik dacht dat hij homo was" blabla
Dat lees ik ook hier en daar. Best vaag allemaal Weet iemand het ?
quote:
am I wright or wrong, maar zedenmisdrijven kunnen ook tussen twee mannen gebeuren geloof ik...
Zedenmisdrijven kunnen idd ook tussen twee mannen plaatsvinden...(en zelfs tussen twee vrouwen)
pi_39312577
Ben wel benieuwd wat die gast nou precies gedaan heeft.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:39:56 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39313403
goed hoor, da hij na al die tijd nog gevonden is.
ben benieuwd hoe hij berecht wordt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39313788
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben benieuwd hoe hij berecht wordt.
De eerste vraag moet zijn of Johan wel uberhaupt berecht gaat worden. Eerst maar eens afwachten of ie wel uitgeleverd kan worden. Ook in Brazilie zijn er advocaten, die wel zullen toetsen of er wel een rechtsgrond was om Johan daar aan te houden. Want zoals ik het begreep is hij aangehouden op verzoek van het Nederlandse OM. Misschien heeft hij in Brazilie helemaal niets verkeerd gedaan......

Pas als hij in Nederland is zal het wellicht wat meer duidelijker worden. Misschien ook wel iets over zijn modus operandi en welke "doelgroep" zijn slachtoffers waren. Wat zijn evt berechting in Nederland betreft lijkt het mij een zaak van dertien uit een dozijn....Er zijn zovele soortgelijke zaken...(zedendelinquenten krijgen vaak gevangenisstraf icm TBS)
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:50:25 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39317577
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef Barcelona het volgende:
Ben wel benieuwd wat die gast nou precies gedaan heeft.
Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.

Die zetten "serieverkrachter" in een url van een opsporingsbericht terwijl de vragen van de media over wat voor zedendelicten niet beantwoord werden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_39317749
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.

Die zetten "serieverkrachter" in een url van een opsporingsbericht terwijl de vragen van de media over wat voor zedendelicten niet beantwoord werden.
Gelukkig dat mensen mijn post lezen.

En Leandra, had ik niet gelijk dat ie toch gepakt zou worden. Ik zat daar niet echt over in...
pi_39326682
Ik snap de vraag van Barcelona best. Zelf het woord serieverkrachter zegt nog niet alles.Daar zijn er wel meer van en die komen ook niet allemaal uitgebreid op de tv. Door due url weet je wel wat meer maar toch nog niet alles. En het was wel een fout van de politie maar het hoeft niet op hem te slaan. Wat ik echter wel denk. Anders wordt je niet zo gezocht. Wordt denk ik onduidelijk wat ik typ dus ik stop maar weer.
pi_39328527
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:06 schreef moi_vietje het volgende:
Ik snap de vraag van Barcelona best. Zelf het woord serieverkrachter zegt nog niet alles.Daar zijn er wel meer van en die komen ook niet allemaal uitgebreid op de tv.
Het is niet gebruikelijk om zedenverdachten zo met naam en toenaam en foto op tv te brengen. Het doel was volgens mij tweeledig: enerzijds opsporingbelang anderszijds een waarschuwing aan de bevolking? Het feit dat justitie in de casus van Johan het wel wel heeft gedaan heeft vermoedelijk vooral met de ernst te maken van de vermeende gepleegde feiten en vermeende delictgevaarlijkheid. Zoals Peter van Koppen (rechtspsycholoog) het al aangaf in het AD weken terug : "deze jongen moet wel erg tekeer zijn gegaan". Diezelfde Peter van Koppen gaf ook aan dat zedenverdachten slechts internationaal worden gesignaleerd als er sprak is van verkrachting.

Verkrachting kan welleswaar enkelvoudig zijn, maar de lezing van Van Koppen is op zijn minst een aanwijzing dat de info "serieverkrachter" in de url best wel eens zou kunnen kloppen....

Een echte misser van justitie lijkt mij....

Ik ben het met je eens dat de term "serieverkrachter" maar beperkte info is. Wie waren bijvoorbeeld de vermeende slachtoffers? Waren dat jonge meisjes of misschien wel mannen? Want sommigen twijfelen over de geaardheid van Johan. Hoe zit dat, had jij soms dat idee ook?

Verder is weinig/niets bekend over zijn modus operandi (MO)/werkwijze als het gaat om de vermeende delicten?

Veel vragen dus....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 28-06-2006 19:13:40 ]
pi_39329774
Van 'normale' serieverkrachters zoals die rond Utrecht actief was krijg je een compostietekening op tv te zien zolang ze nog niet weten wie de persoon is. Bij de slachtoffers hebben vast personen gezeten die hij ín real life' kende, hoe komen ze anders bij zijn gegevens?

Waarschijnlijk is zijn foto op tv geweest om potentiele slachtoffers te waarschuwen aangezien hij, ivm 'werkterein' en vermoedelijke frequentie, nog makkelijk veel meer slachtoffers had gemaakt. Daarvoor hoeft de verkrachting an sich niet extreem anders te zijn dan in andere zaken denk ik.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_39332636
Ben toch benieuwd wat hij nu precies gedaan heeft
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:58:19 #221
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_39332978
Hij is best
ha ha ha ha ha
pi_39333400
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:58 schreef Ivatje het volgende:
Hij is best
Jij zou ook wel even op een onverwacht moment flink te pakken worden genomen?
pi_39333645
Naar mijn idee is hij geen homo. Ik heb daar nooit iets van gemerkt. (je kunt dat schijnbaar ook goed verborgen houden ik kan hier dus geen uitsluitsel over geven) Erg jonge meisjes hoop ik niet die zouden immers nog niet in het uitgaangscircuit moeten zijn (helaas zijn hier ook genoeg uitzonderingen). Lijkt het mij vanaf ongeveer 16jaar is ook nog erg jong. Wat ik mij nog herinner was dat hij erg open was over zijn gegevens. Misschien wel iets of wat naief slim maar naief denk ik dan. Maar goed het blijft gissen. En het wachten is op de details als ze ooit vrij gegeven worden.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:19:26 #224
3767 Herald
Come get some
pi_39346181
De Telegraaf heeft vandaag ook een artikel over hem. Schijnt dat ie weleens GHB gebruikte. Er was een slachtoffer aan het woord die hem had leren kennen tijdens het uitgaan en al vrij snel met hem het bed in dook. Daarna was ze met hem naar Duitsland gegaan, op afraden van vriendinnen want ze kenden elkaar pas zo kort, en toen is er 's nachts in een tentje in the middle of nowhere iets vreselijks gebeurd waar het grietje niks over wil zeggen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:07:46 #225
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_39347146
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:19 schreef Herald het volgende:
De Telegraaf heeft vandaag ook een artikel over hem. Schijnt dat ie weleens GHB gebruikte. Er was een slachtoffer aan het woord die hem had leren kennen tijdens het uitgaan en al vrij snel met hem het bed in dook. Daarna was ze met hem naar Duitsland gegaan, op afraden van vriendinnen want ze kenden elkaar pas zo kort, en toen is er 's nachts in een tentje in the middle of nowhere iets vreselijks gebeurd waar het grietje niks over wil zeggen.
Never Outgunned
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')