abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:17:04 #201
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_39285928
quote:
De 25-jarige man, J. Stellingwerf, die wordt verdacht van meerdere ernstige zedenmisdrijven in Nederland, is maandag opgepakt in Brazilië. De verdachte was zowel in Amsterdam als in Groningen actief. De aanhouding is tot stand gekomen na samenwerking door de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland, het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.

De politie deed begin april dit jaar een opsporingsbericht uit via de Nederlandse media, uit vrees voor herhaling van zedenmisdrijven door de 25-jarige.
Aldus NieuwNieuws en AD.nl

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr_T op 27-06-2006 15:37:52 ]
Never Outgunned
pi_39286303
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:17 schreef Mr_T het volgende:

[..]

Aldus NieuwNieuws
Zo, da's knap en goed nieuws.

Met hulp van pa en ma daar terecht gekomen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39287173
Johan Stellingwerf is aangehouden in Brazillie.

Zeer knap en geweldig dat het naar maandenlang zoeken toch is gelukt.

Felicitaties voor al diegenen die dit mogelijk hebben gemaakt....Knap staaltje werk. En zie volhouden werkt altijd.

Gelukkig ook voor alle slachtoffers dat hij nu is opgepakt. Ik wens hun veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat de slachteroffers iets meer rust zullen krijgen.

Ik wens ook de ouders en de twee stiefbroers van Johan heel veel sterkte toe. Zij hebben tenslotte nergens om gevraagd.

Uiteindelijk hoop ik voor Johan zelf ook het beste, wat het voor hem moge zijn. Na evt veroordeling en/ of behandeling hoop ik dat hij een tweede kans in het leven krijgt. Hij is ook tenslotte een slachtoffer van zichzelf....

Ben wel benieuwd of uitlevering wel mogelijk is. Hij tenslotte in Brazillie opgepakt. Dit kan wel problemen geven volgens mij.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 27-06-2006 16:10:32 ]
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 17:07:25 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39289727
quote:
Verdachte van zedenmisdrijven aangehouden
DEN HAAG (ANP) - De 25-jarige J.S. (Stellingwerf), die wordt
verdacht van het plegen van diverse ernstige zedenmisdrijven in
Nederland, is maandag in Brazilië aangehouden. Dat maakte het
Openbaar Ministerie (OM) in Den Haag dinsdag bekend.
Het OM is bezig een uitleveringsverzoek te formuleren om S. naar
Nederland te krijgen. Volgens een woordvoerder van justitie is niet
te zeggen op welke termijn de overbrenging plaatsvindt. De
Braziliaanse politie hield de man aan in de plaats Curitiba, na een
verzoek van het Nederlandse OM.
Justitie deed op 11 april een opsporingsbericht via landelijke
media uitgaan, waarin ze de verdachte met naam en toenaam noemde en
waarin zijn gezicht werd getoond. Dit uit vrees dat S. opnieuw
zedenmisdrijven zou plegen.
De aanhouding van maandag is tot stand gekomen na samenwerking
tussen de politiekorpsen Hollands Midden en Amsterdam-Amstelland,
het Korps Landelijke politiediensten en Interpol.
Waarvan S. precies wordt verdacht heeft het OM niet
bekendgemaakt. Ook is niet duidelijk hoeveel slachtoffers hij heeft
gemaakt. De 25-jarige, 1.95 meter lange man, zou zijn slachtoffers
in het uitgaanscircuit hebben ontmoet. Hij werkte in Amsterdam en
Groningen, een woonplaats was bij justitie niet bekend.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_39291740
hij is gepakt was net op het nieuws. zie ook teletekst op rtl4
pi_39291868
ben een beetje laat zag ik :-)
pi_39292760
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:06 schreef moi_vietje het volgende:
ben een beetje laat zag ik :-)
Nee hoor, moi-vietje, het is nog maar een paar uurtjes bekend.

Ik ben blij voor je dat ie is gepakt, kan mij voorstellen dat je het niet lekker zat dat Johan nog rondliep...Je weet immers maar nooit. Het moet een opluchting voor je zijn...

Maar ik zat er niet ver naast he, met de scenario's

En afwachten of Johan uitgeleverd kan worden naar Nederland. Er is namelijk geen uitleveringsverdrag met Brazilie. Partijen moeten het dus nog eens worden.
pi_39294258
Ik ben zeer benieuwd of en wanneer hij wordt uitgeleverd. ligt er natuurlijk ook aan of hij wat in Brazilie heeft uitgespookt. Als ze iets willen kwijt geven horen we dat tzt wel. Jammer dat er bij het nieuws geen foto was uit Brazilie.

btw je zat er prima bij. Denk toch hulp van papie en mamie
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:25:31 #209
123170 alors
zlata1234
pi_39294562
Nou dat verbaast me wel dat ze hem toch hebben gevonden, goed werk
know'm sayin?
word? word.
pi_39304793
iedereen heeft het over zedenmisdrijven "maar ik dacht dat hij homo was" blabla

am I wright or wrong, maar zedenmisdrijven kunnen ook tussen twee mannen gebeuren geloof ik...
pi_39305795
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:30 schreef MoreMini het volgende:
iedereen heeft het over zedenmisdrijven "maar ik dacht dat hij homo was" blabla
Dat lees ik ook hier en daar. Best vaag allemaal Weet iemand het ?
quote:
am I wright or wrong, maar zedenmisdrijven kunnen ook tussen twee mannen gebeuren geloof ik...
Zedenmisdrijven kunnen idd ook tussen twee mannen plaatsvinden...(en zelfs tussen twee vrouwen)
pi_39312577
Ben wel benieuwd wat die gast nou precies gedaan heeft.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:39:56 #213
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_39313403
goed hoor, da hij na al die tijd nog gevonden is.
ben benieuwd hoe hij berecht wordt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_39313788
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben benieuwd hoe hij berecht wordt.
De eerste vraag moet zijn of Johan wel uberhaupt berecht gaat worden. Eerst maar eens afwachten of ie wel uitgeleverd kan worden. Ook in Brazilie zijn er advocaten, die wel zullen toetsen of er wel een rechtsgrond was om Johan daar aan te houden. Want zoals ik het begreep is hij aangehouden op verzoek van het Nederlandse OM. Misschien heeft hij in Brazilie helemaal niets verkeerd gedaan......

Pas als hij in Nederland is zal het wellicht wat meer duidelijker worden. Misschien ook wel iets over zijn modus operandi en welke "doelgroep" zijn slachtoffers waren. Wat zijn evt berechting in Nederland betreft lijkt het mij een zaak van dertien uit een dozijn....Er zijn zovele soortgelijke zaken...(zedendelinquenten krijgen vaak gevangenisstraf icm TBS)
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:50:25 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39317577
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:06 schreef Barcelona het volgende:
Ben wel benieuwd wat die gast nou precies gedaan heeft.
Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.

Die zetten "serieverkrachter" in een url van een opsporingsbericht terwijl de vragen van de media over wat voor zedendelicten niet beantwoord werden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_39317749
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is toch een serieverkrachter?! Dat is door een faux pas van justitie al enige tijd bekend.

Die zetten "serieverkrachter" in een url van een opsporingsbericht terwijl de vragen van de media over wat voor zedendelicten niet beantwoord werden.
Gelukkig dat mensen mijn post lezen.

En Leandra, had ik niet gelijk dat ie toch gepakt zou worden. Ik zat daar niet echt over in...
pi_39326682
Ik snap de vraag van Barcelona best. Zelf het woord serieverkrachter zegt nog niet alles.Daar zijn er wel meer van en die komen ook niet allemaal uitgebreid op de tv. Door due url weet je wel wat meer maar toch nog niet alles. En het was wel een fout van de politie maar het hoeft niet op hem te slaan. Wat ik echter wel denk. Anders wordt je niet zo gezocht. Wordt denk ik onduidelijk wat ik typ dus ik stop maar weer.
pi_39328527
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:06 schreef moi_vietje het volgende:
Ik snap de vraag van Barcelona best. Zelf het woord serieverkrachter zegt nog niet alles.Daar zijn er wel meer van en die komen ook niet allemaal uitgebreid op de tv.
Het is niet gebruikelijk om zedenverdachten zo met naam en toenaam en foto op tv te brengen. Het doel was volgens mij tweeledig: enerzijds opsporingbelang anderszijds een waarschuwing aan de bevolking? Het feit dat justitie in de casus van Johan het wel wel heeft gedaan heeft vermoedelijk vooral met de ernst te maken van de vermeende gepleegde feiten en vermeende delictgevaarlijkheid. Zoals Peter van Koppen (rechtspsycholoog) het al aangaf in het AD weken terug : "deze jongen moet wel erg tekeer zijn gegaan". Diezelfde Peter van Koppen gaf ook aan dat zedenverdachten slechts internationaal worden gesignaleerd als er sprak is van verkrachting.

Verkrachting kan welleswaar enkelvoudig zijn, maar de lezing van Van Koppen is op zijn minst een aanwijzing dat de info "serieverkrachter" in de url best wel eens zou kunnen kloppen....

Een echte misser van justitie lijkt mij....

Ik ben het met je eens dat de term "serieverkrachter" maar beperkte info is. Wie waren bijvoorbeeld de vermeende slachtoffers? Waren dat jonge meisjes of misschien wel mannen? Want sommigen twijfelen over de geaardheid van Johan. Hoe zit dat, had jij soms dat idee ook?

Verder is weinig/niets bekend over zijn modus operandi (MO)/werkwijze als het gaat om de vermeende delicten?

Veel vragen dus....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 28-06-2006 19:13:40 ]
pi_39329774
Van 'normale' serieverkrachters zoals die rond Utrecht actief was krijg je een compostietekening op tv te zien zolang ze nog niet weten wie de persoon is. Bij de slachtoffers hebben vast personen gezeten die hij ín real life' kende, hoe komen ze anders bij zijn gegevens?

Waarschijnlijk is zijn foto op tv geweest om potentiele slachtoffers te waarschuwen aangezien hij, ivm 'werkterein' en vermoedelijke frequentie, nog makkelijk veel meer slachtoffers had gemaakt. Daarvoor hoeft de verkrachting an sich niet extreem anders te zijn dan in andere zaken denk ik.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_39332636
Ben toch benieuwd wat hij nu precies gedaan heeft
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:58:19 #221
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_39332978
Hij is best
ha ha ha ha ha
pi_39333400
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:58 schreef Ivatje het volgende:
Hij is best
Jij zou ook wel even op een onverwacht moment flink te pakken worden genomen?
pi_39333645
Naar mijn idee is hij geen homo. Ik heb daar nooit iets van gemerkt. (je kunt dat schijnbaar ook goed verborgen houden ik kan hier dus geen uitsluitsel over geven) Erg jonge meisjes hoop ik niet die zouden immers nog niet in het uitgaangscircuit moeten zijn (helaas zijn hier ook genoeg uitzonderingen). Lijkt het mij vanaf ongeveer 16jaar is ook nog erg jong. Wat ik mij nog herinner was dat hij erg open was over zijn gegevens. Misschien wel iets of wat naief slim maar naief denk ik dan. Maar goed het blijft gissen. En het wachten is op de details als ze ooit vrij gegeven worden.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:19:26 #224
3767 Herald
Come get some
pi_39346181
De Telegraaf heeft vandaag ook een artikel over hem. Schijnt dat ie weleens GHB gebruikte. Er was een slachtoffer aan het woord die hem had leren kennen tijdens het uitgaan en al vrij snel met hem het bed in dook. Daarna was ze met hem naar Duitsland gegaan, op afraden van vriendinnen want ze kenden elkaar pas zo kort, en toen is er 's nachts in een tentje in the middle of nowhere iets vreselijks gebeurd waar het grietje niks over wil zeggen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:07:46 #225
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_39347146
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:19 schreef Herald het volgende:
De Telegraaf heeft vandaag ook een artikel over hem. Schijnt dat ie weleens GHB gebruikte. Er was een slachtoffer aan het woord die hem had leren kennen tijdens het uitgaan en al vrij snel met hem het bed in dook. Daarna was ze met hem naar Duitsland gegaan, op afraden van vriendinnen want ze kenden elkaar pas zo kort, en toen is er 's nachts in een tentje in the middle of nowhere iets vreselijks gebeurd waar het grietje niks over wil zeggen.
Never Outgunned
pi_39348283
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:07 schreef Mr_T het volgende:

[..]

[afbeelding]
In het Dagblad van het Noorden staat vandaag ook een artikel over hem: "HIJ VERDOOFDE HUN EERST MET DRUGS ER GING ER BEHOORLIJK OP LOS." Jammer dat ik nu niet in het Noorden woon, ik kan die krant dus niet kopen. Zijn er anderen van wel die ons op FOk hiermee willen helpen?

ps: hetzelfde voor de REVU van een paar weken terug had een artikel over hem (pech, gemist).
pi_39357645
Ik lees op GS dat hij 15 meisjes heeft verkracht en ook verdacht wordt van 1 moord.
Ze hebben hem blijkbaar kunnen oppakken omdat hij zo slim was om met zijn ouders te bellen vanuit Brazilië.
pi_39364078
Hij is wel veranderd op de foto trouwens Het is dat het erbij staat had hem anders niet echt herkent.
pi_39364417
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:03 schreef moi_vietje het volgende:
Hij is wel veranderd op de foto trouwens Het is dat het erbij staat had hem anders niet echt herkent.
En jij hebt hem dan nog persoonlijk gekend, mensen kunnen soms erg veranderen...Je zou hem misschien zo hebben voorbijgelopen. (alhoewel hij is erg groot). Ja, langer haar, baardje. Maar ook die balk op de foto maakt herkenning natuurlijk ook een stuk lastiger.....

Ook ik had het eerst niet door van de foto, toen ik zag dat het erbij stond...
Je moet inderdaad wel zes keer kijken of ie lijkt op die andere fotoos.

Vandaar dat ik het wel erg frapant vind dat de politie hem kennelijk we heeft herkend. Sterk staaltje van Nederlandse en Brazilliaanse politie.

Artikel in de Telegraaf vast ook gelezen? Echt hard schrikken....Volgens bronnen in de telegraaf heeft hij zichzelf verraden door met Nederland (waarschijnlijk thuisfront) te bellen....
Tja, hij was wel heel slim, maar kennelijk niet slim genoeg....

Nederland is kampioen met telefoontaps....foutje bedankt

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 29-06-2006 19:20:53 ]
pi_39364592
Ja ik heb het gelezen. En toch maar even de krant gekocht. Ben toch wel nieuwsgierig en blij voor zijn slachtoffers dat hij gepakt is. Ben trouwens benieuwd of er nu meer aangiftes binnen komen. Want je hebt altijd mensen die op sensatie uit zijn. Ik las net ook weer iets tegenstrijdigs dat het er 4 waren en bedreigd met een vuurwapen op http://www.bndestem.nl/buitenland/article459463.ece
Misschien heeft hij die baard wel pas sinds hij in cel zit. Maar lang zijn hoeft niet meteen in te houden dat je iemand herkent. Het is wel een aanknopingspunt. Maarja hij is ook licht getint en die mensen zijn er wel meer in Brazilie alleen zijn ogen zal ik meteen herkennen (namelijk de zelfde kleur en uitstraling toen der tijd als mijn vader). Lichte ogen en een getinte huidskleur vallen eerder op dan wanneer zijn ogen gewoon bruin waren geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door moi_vietje op 29-06-2006 19:21:49 (blond he typ weer eens iets fout) ]
pi_39364905
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:20 schreef moi_vietje het volgende:
Ja ik heb het gelezen. En toch maar even de krant gekocht. Ben toch wel nieuwsgierig en blij voor zijn slachtoffers dat hij gepakt is. Ben trouwens benieuwd of er nu meer aangiftes binnen komen. Want je hebt altijd mensen die op sensatie uit zijn. Ik las net ook weer iets tegenstrijdigs dat het er 4 waren en bedreigd met een vuurwapen op http://www.bndestem.nl/buitenland/article459463.ece
Misschien heeft hij die baard wel pas sinds hij in cel zit. Maar lang zijn hoeft niet meteen in te houden dat je iemand herkent. Het is wel een aanknopingspunt. Maarja hij is ook licht getint en die mensen zijn er wel meer in Brazilie alleen zijn ogen zal ik meteen herkennen (namelijk de zelfde kleur en uitstraling toen de tijd als mijn vader). Lichte ogen en een getinte huidskleur vallen eerder op dan wanneer zijn ogen gewoon bruin waren geweest.
Hij heeft zo op de foto te zien inderdaad ook wel een markant hoofd. Dat wel. Klop het dat hij zo'n markant loopje heeft (zie telegraaf)....En die kleur ogen en licht getinte huidskleur kom je bijna niet tegen....Maar hij kan ook gekleurde lenzen hebben gedragen.

Hij is wekenlang niet meer naar de kapper geweest. het baardje is langer dan die van een paar dagen cel. Dat baardje is vermoedelijk van zeker 1 a 2 weken?....

Ik ga de BNdestem ook nog ff lezen..Het verhaal wordt wel steeds groter. Maar politie heeft niet voor niets zo grote actie op touw gezet....
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:19 schreef moi_vietje het volgende:
Wat ik mij nog herinner was dat hij erg open was over zijn gegevens. Misschien wel iets of wat naief slim maar naief denk ik dan. Maar goed het blijft gissen. En het wachten is op de details als ze ooit vrij gegeven worden.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. ik lees alles nogal kritisch. Je meldde nog dat hij erg eerlijk was bijna naief zelf. En toen las ik ook nog een over zijn marante manier van lopen (zie telegraaf vandaag) dacht ik toen weer ff ting ting.... Je weet vast wat ik bedoel maar ik wil net als jou mijn vingers niet aan branden. Doe ik dus ook maar niet verder. Maar het viel me weer op.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 29-06-2006 19:59:10 ]
pi_39364907
Ik denk dat die jongen zich van het leven gaat beroven. Een echte narcist zal op deze manier zo gekrenkt zijn...
pi_39365057
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:29 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik denk dat die jongen zich van het leven gaat beroven. Een echte narcist zal op deze manier zo gekrenkt zijn...
Dag Konniekipje. Blij je hier weer te "horen""

Waar uit maak je op dat hij een narcist is? Beroven narcisten zich eerder van het leven dan? ( Ook ik probeer een beeld van de jongen te krijgen........).
pi_39366036
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dag Konniekipje. Blij je hier weer te "horen""

Waar uit maak je op dat hij een narcist is? Beroven narcisten zich eerder van het leven dan? ( Ook ik probeer een beeld van de jongen te krijgen........).
Haha, nouja, wat ik al eerder zei, het is de klassieke psychopaat. Iemand met geen geweten, boven gemiddeld intelligent. antisociale persoonlijheidsstoornis/narcistische persoonlijkheidsstoornis. Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.
Als het echter een zuivere antisociale persoonlijkheidsstoornis is, zal een zelfmoordpoging niet zo snel voor de hand liggen. Maar gezien het verleden van veel pesten denk ik dat er eerder een narcistische persoonlijkheid is ontwikkeld. Vaak zijn zulke kinderen erg grenzeloos opgevoed.

De theorie van psychopathie is een vak apart, maar wel erg boeiend.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:05:07 #235
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39366149
Konnie heeft gelijk.

Ik zou dat namelijk ook doen.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_39366328
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.

Mij intrigeert hij ook wel: gepeste sprinkhaan wordt stoere macho die genoeg vrouwen kan krijgen maar ze verkracht. En dan is hij nog zeer intelligent ook. Leent zich wel voor een verfilming of roman, beetje het scenario van American Psycho.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:10:16 #237
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39366336
Hoewel na het uitzitten van de straf vertrekken naar een buitenland en daar de pseudo Hannibal Lecter uithangen ook een optie is.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_39366351
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.

Mij intrigeert hij ook wel: gepeste sprinkhaan wordt stoere macho die genoeg vrouwen kan krijgen maar ze verkracht. En dan is hij nog zeer intelligent ook. Leent zich wel voor een verfilming of roman, beetje het scenario van American Psycho.
Het is om de publiciteit dat het zo interessant is, ik kan je zeggen dat ik tijdens mijn werk genoeg van dit soort heerschappen ontmoet. Daarin is hij geen uitzondering.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:12:32 #239
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39366407
Denk maar aan een personage als The Talented Mr Ripley.
pi_39366589
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:02 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Haha, nouja, wat ik al eerder zei, het is de klassieke psychopaat. Iemand met geen geweten, boven gemiddeld intelligent. antisociale persoonlijheidsstoornis/narcistische persoonlijkheidsstoornis. Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.
Als het echter een zuivere antisociale persoonlijkheidsstoornis is, zal een zelfmoordpoging niet zo snel voor de hand liggen. Maar gezien het verleden van veel pesten denk ik dat er eerder een narcistische persoonlijkheid is ontwikkeld. Vaak zijn zulke kinderen erg grenzeloos opgevoed.

De theorie van psychopathie is een vak apart, maar wel erg boeiend.
Boeiend zeer zeker. En zeker de forensische psychologie

Ja maar de vraag is: is dit wel een klassiek geval van pure ASPS?? Dat vraag ik mij sterk af.....Zeker als ik alle post leest ....is er niet iets meer aan de hand als je alles zeer nauwkeurig naleest ?? ( bronnen GS, HP/deTIJd, revu, telegraaf etc etc)

Basseer je ASPS puur op het standaard dader profiel of baseer je dit op alle info die je over hem kunt lezen?
pi_39366590
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:10 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Het is om de publiciteit dat het zo interessant is, ik kan je zeggen dat ik tijdens mijn werk genoeg van dit soort heerschappen ontmoet. Daarin is hij geen uitzondering.
Door de publiciteit horen we ervan en raken we gefascineerd. Die andere gevallen komen kennelijk niet zo uitbundig in de publiciteit.

Maar zoals jij hem omschreef :
quote:
Bij een krenking cq opname kan de innerlijke spanning zo stijgen dat een impulsieve actie wordt ondernomen.
Met dat impulsieve lijkt zijn werkwijze in tegenspraak: hij leek zijn slachtoffers goed uit te kiezen, had vantevoren die drug bij zich, etc. Is toch niet impulsief. Wat jij zegt zou het geval zijn als een meisje met wie hij vrijwillige seks van plan is, hem uitlacht om zijn kleine pikkie waarna hij in woede ontsteekt en haar verkracht. Ofzoiets
pi_39366625
quote:

Een filmscript schrijven zou niet moeilijk meer zijn denk ik...
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:18:53 #243
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39366645
Fok! zou precies iets voor 'm zijn trouwens.
pi_39366648
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:17 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Wat jij zegt zou het geval zijn als een meisje met wie hij vrijwillige seks van plan is, hem uitlacht om zijn kleine pikkie waarna hij in woede ontsteekt en haar verkracht. Ofzoiets
True
pi_39366756
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

True
dan kan mijn scenario vast ook wel, een homo in een heftige chronische ontkenningsfase die zich wil bewijzen als hetero maar alleen dan vrouwen kan 'nemen', leutertechnisch gezien, als hij ze letterlijk neemt, zonder te vragen.
pi_39366822
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:21 schreef milagro het volgende:

[..]

dan kan mijn scenario vast ook wel, een homo in een heftige chronische ontkenningsfase die zich wil bewijzen als hetero maar alleen dan vrouwen kan 'nemen', leutertechnisch gezien, als hij ze letterlijk neemt, zonder te vragen.
hoe denkt KONNIEKIPKE hierover??
pi_39366904
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

hoe denkt KONNIEKIPKE hierover??
Jongens, mijn ego niet te veel strelen he?
pi_39367031
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:18 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

True
Dan zit het waarschijnlijk dus anders. Hij lijkt dan meer op bv. de Utrechtse serieverkrachter, die (dacht ik) ook erg berekenend te werk ging.

Hij kickt gewoon op het verkrachten zelf en plant dat vantevoren. En waarom hij daarop kickt, tja, daar kun je veel over lullen. Wraak op vrouwen in het algemeen, omdat die hem vroeger afwezen, homo in ontkenningsfase, of gewoon een fetisj. Enzovoorts, kan allemaal.
pi_39367038
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:25 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Jongens, mijn ego niet te veel strelen he?
Ik stel je bijdragen zeer op prijs. Zeker van deskundigen

Kan het zijn dat hij homo is, en dit ontkent, maar dat hij dat op deze manier misschien wilt ontkennen?

Komt dat voor?
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:30:04 #250
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39367070
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dan zit het waarschijnlijk dus anders. Hij lijkt dan meer op bv. de Utrechtse serieverkrachter, die (dacht ik) ook erg berekenend te werk ging.

Hij kickt gewoon op het verkrachten zelf en plant dat vantevoren. En waarom hij daarop kickt, tja, daar kun je veel over lullen. Wraak op vrouwen in het algemeen, omdat die hem vroeger afwezen, homo in ontkenningsfase, of gewoon een fetisj. Enzovoorts, kan allemaal.
Hij wil alleen de machtigste zijn. De grootste, de beste. De meest onweerstaanbare.
pi_39367094
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Soul79 het volgende:

[..]

het is iig de schuld van de moeder, dat is het altijd

een ongezonde moeder/zoon relatie.
pi_39367169
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:30 schreef milagro het volgende:

[..]

het is iig de schuld van de moeder, dat is het altijd

een ongezonde moeder/zoon relatie.
Want?
pi_39367372
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Want?
het was niet helemaal serieus, hè

maar het is niet geheel onzinnig
pi_39367754
Johan werd op de middelbare school keer op keer gedissed door de meisjes, op wie de arme knul vaak hopeloos verliefd was. Door al het gepest stierven zijn emoties meer en meer af, hij ging trainen, werd een mooie jongen en nu neemt hij keihard wraak op al die kutwijven die hem nu opeens wel willen. JA NU WEL HE, SMERIGE KUTWIJVEN!!! MAAR VROEGER ZAGEN JULLIE ME NIET STAAN EN LIETEN ME IEDERE NACHT EENZAAM IN MIJN BED JANKEN!!! MAAR NU ZAL IK JULLIE KRIJGEN!

Zo stel ik het mij voor
pi_39367870
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef Soul79 het volgende:
Johan werd op de middelbare school keer op keer gedissed door de meisjes, op wie de arme knul vaak hopeloos verliefd was. Door al het gepest stierven zijn emoties meer en meer af, hij ging trainen, werd een mooie jongen en nu neemt hij keihard wraak op al die kutwijven die hem nu opeens wel willen. JA NU WEL HE, SMERIGE KUTWIJVEN!!! MAAR VROEGER ZAGEN JULLIE ME NIET STAAN EN LIETEN ME IEDERE NACHT EENZAAM IN MIJN BED JANKEN!!! MAAR NU ZAL IK JULLIE KRIJGEN!

Zo stel ik het mij voor
kan ook, al overkomt dat het gros van de puberjongens, de meiden zien je pas staan als je van school áf bent
pi_39367938
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:46 schreef Soul79 het volgende:
Johan werd op de middelbare school keer op keer gedissed door de meisjes, op wie de arme knul vaak hopeloos verliefd was. Door al het gepest stierven zijn emoties meer en meer af, hij ging trainen, werd een mooie jongen en nu neemt hij keihard wraak op al die kutwijven die hem nu opeens wel willen. JA NU WEL HE, SMERIGE KUTWIJVEN!!! MAAR VROEGER ZAG JE ME NIET STAAN EN LIET JE ME IEDERE NACHT EENZAAM IN MIJN BED JANKEN!!! MAAR NU ZAL IK JE KRIJGEN!

Zo stel ik het mij voor
Waarom werd hij gedissed/gepest ??. Kwam dat doordat hij meisjes niet begreep (slechte communicatie). Sloeg hij keer op keer de plank mis?

Begrijp ik anders niet: het lijkt mij een mooie/sympatieke kerel zo te zien...... die je anders niet zomaar afwijst. Hij was bovendien ook nog superslim. (een niet altijd een veel voorkomende combinatie).
pi_39368484
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:48 schreef milagro het volgende:

[..]

kan ook, al overkomt dat het gros van de puberjongens, de meiden zien je pas staan als je van school áf bent
Iedere man is nu eenmaal een potentiële verkrachter. En dat is allemaal JULLIE schuld, dames. Jullie kunnen liefde en seks geven, maar doen dat veel te weinig
pi_39369461
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:01 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Iedere man is nu eenmaal een potentiële verkrachter. En dat is allemaal JULLIE schuld, dames. Jullie kunnen liefde en seks geven, maar doen dat veel te weinig
kom maar hier dan, voor god en vaderland
pi_39369835
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:22 schreef milagro het volgende:

[..]

kom maar hier dan, voor god en vaderland
Dank je, maar mijn vriendin heeft de samenleving die dienst al bewezen en de Johan Frederik in mij getemd
pi_39370260
@ echt gaaf met kleur lenzen slaap je niet en ik zie het meestal wel wanneer iemand lenzen heeft. (vooral donkere ogen krijg je met kleur lenzen niet echt licht dat blijf je zien.) Hij heeft gewoon lichte ogen. En zoals ik al eerder typte hij is sociaal onvaardig. Ik weet natuurlijk niet of hij nog wat bij geleerd heeft. (wat mij gezien andere berichten niet lijkt) Misschien horen we het ooit wel wat ik betwijfel. Wordt vervolgd denk ik. btw hij heeft zeker 2 half broers aan zijn moeders kant. Wat er aan zijn vaders kant is weet ik niet. Zijn vader heeft wel kinderen uit een andere huwelijk maar meer weet ik ook niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door moi_vietje op 01-07-2006 10:40:23 ]
pi_39374013
ik heb hem een keer aangeraakt zo met mijn vinger tijdens de les aardrijkskunde
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_39374106
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
Oooh mag ik nu een handtekening?!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_39384910
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 21:41 schreef moi_vietje het volgende:
@ echt gaaf met kleur lenzen slaap je niet en ik zie het meestal wel wanneer iemand lenzen heeft. (vooal donkere ogen krijg je met kleur lenzen niet echt licht dat blijf je zien.) Hij heeft gewoon lichte ogen.
Inderdaad je kan het goed zien als iemand lenzen draagt...Als hij ze wel had gehad dan moet hij ze 's-nachts ze zeker uit hebben gedaan (anders ben je 's-ochtends niet echt blij...). Je zal het dus echt goed hebben gezien dat zijn lichte ogen harstikke authentiek zijn, geen twijfel. Het is wel een bijzondere speling in de natuur als je zwart haar hebt en een licht getinte huidskleur en dan hele lichte ogen. Klopt dat hij een moeder van Indische afkomst heeft en een volbloed Nederlandse vader?. Misschien wel een verklaring Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt...Maar ja, de jongen is wel erg markant als je alles leest...
quote:
En zoals ik al eerder typte hij is sociaal onvaardig. Ik weet natuurlijk niet of hij nog wat bij geleerd heeft. (wat mij gezien andere berichten niet lijkt) Misschien horen we het ooit wel wat ik betwijfel. Wordt vervolgd denk ik.
Toen ik idd alle post heb gelezen, dan hoor je van heel veel mensen dat hij sociaal onvaardig was. Je bent dus zeker niet bepaald de enige die dat vindt. Hij was ook altijd alleen op school, en in de uitgaansgelegenheden kwam hij ook alleen las ik. Ik las ook dat hij geen aansluiting vond op de middelbare school. Sociale vaardigheden kun je leren dat wel, maar er kan mijn inziens ook sprake zijn van sociaal onvermogen. Maar ja, ik had al eerder aangegeven dat je dat laatste alleen met uitgebreide diagnostiek kunt vaststellen.... Ik vergelijk het altijd zo: iq is het vermogen wat je in staat stelt kennis op te nemen en EQ het vermogen om sociaal vaardigheden op te doen. Als dat laatste beperkt is dan heb je echt een groot probleem in deze maatschappij. Je bent dan erg kwetsbaar en je bots dan constant in het steeds complexer wordende sociale verkeer....een hoog IQ is wel prachtig maar als je sociaal beperkt bent dan redt je het vaak niet...Even afgezien dat een hoog IQ je geweldig in de weg kan staan. Op school kun je dan geweldig uitleven maar op het werk - waar het Simplisch Verbond vaak hoogtij viert - heb je er juist eerder last van...
quote:
btw hij heeft 2 half broers geen stiefbroers (die zijn er wel of stiefzussen maar daar was geen contact mee)
Ja das waar ook; het zijn de twee halfbroers. Ik gooide twee termen op een hoop die idd wezenlijk van elkaar verschillen. Maar bedankt voor de correctie en probeer de post nog ff aan te passen (als het nog lukt)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 30-06-2006 12:18:40 ]
pi_39392870
Klopt inderdaad dat zijn moeder half indisch is en zijn vader nederlands. (hij was ook maar 1/4 indisch). Ik heb ook een keer gelezen dat hij donkerblond haar zal hebben maar daar ben ik het niet mee eens. Zijn haren waren echt wel donker. Mjn vader heeft ook zwart haar en lichte ogen. Vandaar dat dit voor mij niet echt raar is. Hij was altijd met school bezig (thuis leren dan) en hij had daar ook echt plezier in. Iets wat ik mij niet kon voorstellen. Hij vond het wel leuk om mij dan iets te vragen en stond versteld als ik het antwoord wist. (ik ben namelijk niet hoogbegaafd).

[ Bericht 0% gewijzigd door moi_vietje op 30-06-2006 15:25:42 (Maar goed dat ik van school vak heb. (typgebrek)) ]
pi_39398225
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:04 schreef moi_vietje het volgende:
Hij was altijd met school bezig (thuis leren dan) en hij had daar ook echt plezier in. Iets wat ik mij niet kon voorstellen.
Ja maar dat komt vaker voor. Ik had ook echt heel veel plezier in school en leren ging mij ook goed af (was best leergierig en nieuwsgierig en vind nog steeds school veel leuker dan werk ...) en besteedde daar ook veel en veel te veel tijd aan (achteraf). Is zelfs verslavend. Ik herken wel zijn kik om absurd hoge punten te halen. (Heeft denk ik ook veel met perfectionisme te maken.) Het stimuleert je om dan nog harder te gaan leren en voor je het weet ben je een freak...Het geeft je bovendien een bepaalde status .(en ja wie is daar niet gevoelig voor als iedereen je aan je jas trekt om iets te vragen..het kietelt....).
quote:
Hij vond het wel leuk om mij dan iets te vragen en stond versteld als ik het antwoord wist. (ik ben namelijk niet hoogbegaafd).
Ik zou willen zeggen dat ik blij voor je ben dat je niet hoogbegaafd ben. Je kan veel beter normaal begaafd zijn en bovenal normaal of bovengemiddeld sociaal begaafd. Je hebt dan een veel gemakkelijker leven en je komt daar veel verder mee ...En je slaat de plank veel minder snel mis, zoals je in het voorbeeldje met Johan noemt...

Hoogbegaafdheid icm beperkte sociale vermogens/vaardigheden vergroot de kans aanzienlijk om in deze maatschappij te verongelukken. Best triest dat de maatschappij hier bijzonder slecht op ingesteld is....De maatschappij moet dergelijk mensen een plek kunnen geven.... Als maatschappij kun je juist heel erg profiteren van mensen die hoogbegaafd zijn.... Maar ja, mensen vinden je dan al gauw raar...

BTW: ik las in het AD van vandaag dat Johan het liefst zo snel mogelijk uitgeleverd wil worden naar Nederland. Ik denk zo dat zijn (snelle) uitlevering op die manier nu een stapje dichterbij is....alleen de autoriteiten daar moeten dan wel meewerken....
pi_39398675
Ik heb ook nooit gezegd dat nieuwsgiering en leergierig slecht is. Ik beleef meer plezier in stage dan school maar besteedde vroeger en nu ook tijd aan dingen die ik iteressant vind (heb altijd veel gelezen en wist daarom ook wel wat). maar ik vind vrije tijd en ontspanning ook belangrijk (of te wel werken aan je sociale contacten). En ik denk dat hij dat stukje mist(te).

Bijna niemand gaat voor zijn plezier alleen op stap is toch veel leuker met een groep. Het feit dat hoogbegaafde raar gevonden worden is omdat ze meestal ook ander gedrag vertonen. Kan agressief of verveeld. vaak wordt je als betweterig beschouwen en ik snap heel goed dat dit voor die kinderen/mensen niet leuk is. Er is een proef geweest op scholen om hoogbegaafde kinderen een traject erbij te laten volgen met lotgenoten. Ik hoop van harte voor hun dat zo'n project er ook komt. Ik heb zelf een jongen op stage in de klas gehad die hoogbegaafd was en inderdaad sociaal mindervaardig. Hij moest altijd zijn gelijk hebben en zei ook ik ben slim dus weet ik dat al en hoef ik dit en dat niet. Persoonlijk kan ik daar slecht tegen vooral als ze nog maar 7 zijn. Dit zorgt voor wrijvingen het zelfde geldt voor cognitief zwakkere mensen en kinderen. En nu is het aan de maatschappij om hier mee om te gaan alleen is dit heel moeilijk. Maar ja geef maar eens een definitie van normaal begaafd en gedrag is vrij moeilijk hoor.

Ik kan mij wel indenken dat Johan naar NL toe wilt lijkt mij daar geen pretje.

[ Bericht 0% gewijzigd door moi_vietje op 30-06-2006 21:51:45 ]
pi_39400409
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:12 schreef moi_vietje het volgende:
Ik heb ook nooit gezegd dat nieuwsgiering en leergierig lecht is. Ik beleef meer plezier in stage dan school maar besteedde vroeger en nu ook tijd aan dingen die ik iteressant vind (heb altijd veel gelezen en wist daarom ook wel wat). maar ik vind vrije tijd en ontspanning ook belangrijk (of te wel werken aan je sociale contacten). En ik denk dat hij dat stukje mist(te).
Ook ik maakte de fout om veel te veel bezig of alleen met school bezig te zijn (lag aan mijzelf uiteraard)......Het lijkt alsof ik dan in een soort tunnel zit. Het enige wat je dan leuk vind is school en maar leren leren.....Maar misschien hebben zijn ouders dit hem nooit duidelijk gemaakt, kan me dit bijna niet voorstellen...Ze zijn alle twee academicus, met (levens)ervaring.....
quote:
Bijna niemand gaat voor zijn plezier alleen op stap is toch veel leuker met een groep. Het feit dat hoogbegaafde raar gevonden worden is omdat ze meestal ook ander gedrag vertonen. Kan agressief of verveeld.
Helemaal eens. Maar was hij zich er ook van bewust dat hij erg alleen is/was. Leed hij onder die eenzaamheid?
quote:
vaak wordt je als betweterig beschouwen en ik snap heel goed dat dit voor die kinderen/mensen niet leuk is. Er is een proef geweest op scholen om hoogbegaafde kinderen een traject erbij te laten volgen met lotgenoten. Ik hoop van harte voor hun dat zo'n project er ook komt. Ik heb zelf een jongen op stage in de klas gehad die hoogbegaafd was en inderdaad sociaal mindervaardig. Hij moest altijd zijn gelijk hebben en zei ook ik ben slim dus weet ik dat al en hoef ik dit en dat niet.
Is ook mijn valkuil...en moet altijd hiervoor oppassen. Anders botsingen...Iemand met HB en beperkt sociaal mist ook vaak non-verbale informatie dat iemand anders je irriteert (vooral als iemand daarnaast ook AS heeft, misschien dat jochie van 7?)
quote:
En nu is het aan de maatschappij om hier mee om te gaan alleen is dit heel moeilijk. Maar ja geef maar eens een definitie van normaal begaafd en gedrag is vrij moeilijk hoor.
Ik ben het helemaal met je eens. Weerbarstige problematiek. Ik wil hulpverleners prijzen voor hun geduld en moed bij het begeleiden. Ik snap je irritatie dan ook helemaal, van zo'n jochie van 7...Vlieglessen ernaast schijn wel positief te zijn (uitdaging)..
quote:
Ik kan mij wel indenken dat Johan naar NL toe wilt lijkt mij daar geen pretje.
Overvolle gevangenissen daar onder niet al te florisante omstandigheden waar ze het niet al te nauw nemen .....Kan me wel voostellen ja...

[quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 30-06-2006 19:38:34 ]
pi_39407776
Misschien hebbeb zijn ouders hem wel gestimuleerd om te veel te leren. Wat mij vandaag nog te binnen schoot (af en toe komt er weer wat boven) was dat hij ook bijles gaf. Of hij dit tijdens zijn middelbare schooltijd of universiteit deed weet ik niet zeker ik dacht tijdens de universiteit. Hij vertelde mij dat hij dan wel even keek hoe knap het meisjes in kwestie was. En of hij wel aan haar bijles wilde geven en dan hoeveel geld hij per keer vroeg. Voegt denk ik niet veel toe maar ik herinnerde het mij ineens weer.

Als leerkracht zijnde is het jouw taak om voor alle leerlingen in je klas het gewenste programma aan te bieden. Helaas is het vaak onmogelijk dit helemaal goed te doen. Je hebt immer veel leerlingen en sinds het wsns wordt het er niet beter op. Toen JFS op de bs zat waren er nog geen plannen voor hb en cognitief minder vaardige kinderen.(voor de mindere sterke kinderen was er wel al hulp maar nog niet zoals nu) Iedereen moest hetzelfde doen binnen de zelfde tijd. (uitzonderingen daar gelaten)Grote kans dat hier al enige frustratie is ontstaan. Wanneer je je verveelt in de klas ga je ongewenst gedrag vertonen en veel leerkrachten en mede leerlingen kunnen hier moeilijk mee omgaan.
pi_39409467
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:02 schreef moi_vietje het volgende:
Misschien hebbeb zijn ouders hem wel gestimuleerd om te veel te leren.
Kan ik mij wel erg voorstellen. Ouders met beide een academische graad zien graag hun kinderen ook zo goed terechtkomen. Ze hebben ook met Johan waarschijnlijk het beste voorgehad. Ik las dat ze best op leeftijd zijn. Vader 79 en moeder 69. Nu zijn de dingen om de studie heen altijd al belangrijk geweest. Vooral op universiteit. Het verenigingsleven etc. Toch heb ik het idee dat toen zijn pa en ma afstudeerden het "sociale stuk" misschien er iets minder toe deed, maar dat weet ik niet zeker... En misschien dachten ze wel dat het met het sociale stuk het allemaal niet zo'n vaart zou lopen....

Ik hoor dat heel vaak. Mijn ouders zijn van dezelfde generatie waren precies eender wat dat betreft.. Aanmoedigen vooral maar hard te studeren en vooral hoge cijfers halen. Dan komt het wel goed. Ik zal de laatste zijn die ouders iets verwijt. Ze doen naar hun goeddunken het beste voor hun kinderen..Dat zal bij Johan denk ik niet anders zijn geweest. (moet voor de ouders nu wel heel zwaar zijn).
quote:
Wat mij vandaag nog te binnen schoot (af en toe komt er weer wat boven) was dat hij ook bijles gaf. Of hij dit tijdens zijn middelbare schooltijd of universiteit deed weet ik niet zeker ik dacht tijdens de universiteit. Hij vertelde mij dat hij dan wel even keek hoe knap het meisjes in kwestie was. En of hij wel aan haar bijles wilde geven en dan hoeveel geld hij per keer vroeg. Voegt denk ik niet veel toe maar ik herinnerde het mij ineens weer.
Van dat bijles las ik ook inderdaad ergens. (ik dach op GS in april). Ik dacht dat die post sloeg op de middelbare school, maar dat weet ik niet zeker....Misschien dat hij zowel op middelbare school als op universiteit bijles gaf....Ik geloof dat hij ook economie studeerde en paste het geleerde dus meteen maar toe in de praktijk en onderhandelde over de prijs. (ik heb wel het beeld dat ie wel assertief was/is of zelf dominant).
quote:
Als leerkracht zijnde is het jouw taak om voor alle leerlingen in je klas het gewenste programma aan te bieden. Helaas is het vaak onmogelijk dit helemaal goed te doen. Je hebt immer veel leerlingen en sinds het wsns wordt het er niet beter op. Toen JFS op de bs zat waren er nog geen plannen voor hb en cognitief minder vaardige kinderen.(voor de mindere sterke kinderen was er wel al hulp maar nog niet zoals nu) Iedereen moest hetzelfde doen binnen de zelfde tijd. (uitzonderingen daar gelaten)Grote kans dat hier al enige frustratie is ontstaan. Wanneer je je verveelt in de klas ga je ongewenst gedrag vertonen en veel leerkrachten en mede leerlingen kunnen hier moeilijk mee omgaan.
Het probleem van frustratie is zo begrijpelijk. Zo'n leerling is dan al al gauw lastig.. Het was vroeger idd allemaal niet zo geweldig met het onderwijs voor mensen met HB al dan niet in combinatie met AS. Maar ja, misschien ook nu niet perfect ...(maar met WSNS leren ze meer aan te passen denk ik , dus beter ). Misschien was het voor Johan en die andere gevallen wel beter geweest dat ie een speciaal HB-programma kreeg, maar dat is pas achteraf. IK hoop wel dat HB bij hem wel vroegtijdig was ontdekt...

Op school is het best redelijk geregeld, voor zover het kan... Men wil best rekening houden met mensen met HB. Op een goede school laten ze de mensen met HB juist werken op niveau en uitdagen. Dit voorkomt verveling..

Speciale onderdelen voor HB is in die zin erg goed, denk ik...Maar ooit komen ze wel op de arbeidsmarkt terecht en moeten ze ook (sociaal) aanpassen.. En bovenal in een sterk genormeerde en genormaliseerde maatschappij. En vooral in een maatschappij zo van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...Als je iets afwijkt, dan heb je sneller een probleem ....

Mensen met HB worden m.i. vaker in het bedrijfsleven of overheid eerder als lastig wordt ervaren. Ze zijn slimmer dan de bazen of collega's dan heb je als snel een probleem. Vaker ook een autoriteitsprobleem.(strijd). Op school kun je je eigen gang gaan, maar op het werk moet je onder iemand werken en samenwerken ....
En maatschappij is veel/alles kuddelopen. Vaker mensen met HB en vooral die ook AS hebben, hebben daar vaker veel moeite mee....

Een kleine keerzijde als het gaat om een speciale benadering op school is dat de volwassen maatschappij daar niet zo genegen is rekening te houden met mensen met HB....(best jammer maar volkomen begrijpelijk)

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 01-07-2006 00:49:36 ]
pi_39430568
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Kijk ook eens op www.ypsilon.org
pi_39434870
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Je hebt vast dezelfde krant gelezen als ik Ik snap heel goed dat er bij je alarmbellen afgaan. Er zijn vele mensen die afvragen of Johan iets en zo ja wat mankeert. Ik heb er ook mijn gedachten over. Ik heb vele post gelezen. Ook ik krijg dan een beeld.. Dat maakt dat ik deze persoon nooit zal veroordelen dat moet een rechter maar doen, al wil ik zijn evt slachtoffers (er is nog niets bewezen) hiermee niet tekort doen....Het is echt een drama voor iedereen die erbij betrokken is.

Ik heb een paar mogelijkheden in mijn gedachten hierover. Die zal ik verder niet uitdiepen, ik kom er namelijk niet uit ondanks de vele post die op internet te vinden is. Die informatie verre van volledig...... Dat maakt mogelijkheden uitlsluiten niet mogelijk. (aan bijvoorbeeld (sociaal) disfunctioneren kunnen m.i. meerdere mogelijkheden zijn of helemaal geen diagnose kan denk ik ook). ...Iemand op afstand diagnostiseren is pertinent onmogelijk....Ik waag mij dus helemaal nergens aan....

Het stelsel in Nederland vind ik zeer goed. Indien er twijfels zijn kan besloten worden dat een verdachte wordt onderzocht. Voorbeeld Het Pieter Baan Centrum of soms ambulant. Men gaat zeker niet over 1 nacht ijs. diagnostiek vraagt om veel tijd...

Ik ben blij dat ik geen rechter ben. Je moet namelijk beslissen of een verdachte voor zijn/haar daden verantwoordelijk kan worden gesteld indien het tenlaste gelegde bewezen kan worden verklaard. En bovenal wanneer is iemand "evil" en wanneer is iemand "ziek"....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 01-07-2006 22:38:04 ]
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:05:38 #272
111528 Viajero
Who dares wins
pi_39436058
quote:
Ik denk dat deze jongen wel gedwongen opgenomen gaat worden, niet alleen op basis van zijn ziektebeeld maar vanwege zijn daden.. tbs lijkt me waarschijnlijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_39436099
Natuurlijk zal ik niet beweren dat hij deze ziekte heeft, alleen ik vind dat sommigen mensen zo snel oordelen.Dus bedankt voor je reactie
pi_39436588
Tja, het is alleen zo erg dat er dan meestal al eerst erge dingen moeten gebeuren voor het zover komt.
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:05 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk dat deze jongen wel gedwongen opgenomen gaat worden, niet alleen op basis van zijn ziektebeeld maar vanwege zijn daden.. tbs lijkt me waarschijnlijk.
pi_39438263
quote:
Goh, een serieverkrachter die iets mankeert, zou het??? En hoezo niet oplsuiten, ben jij nou het type wat met zo'n man in de gevangenis gaat schrijven om hem te redden??

Ja ja, zodra iemand er lekker uitziet en een interessante achtergrond heeft willen we er ons graag in verdiepen he. Waarschijnlijk ook waarom hij zo te werk kon gaan. Revu en Telegraaf schrijven die man zelfs al met onbevestigde strafbare feiten naar een legendarische monsterstatus. Met alle respect, die Patricia is tot zover niet gedrogeerd en niet vermoord, noch beschadigd op die afgelegen plek achtergelaten. Ze is zelf meegegaan naar Duitsland terwijl ze hem nauwelijks kende en al vond dat de eerste keer raar liep.

Verbazend om te zien wat er loskomt als een mediagenieke gozer het verkeerde pad op gaat.Het is zeker een ziek mannetje maar er is nog he-le-maal niks bevestigd dus duik met je pleegzuster verhaal niet zo in die man om te proberen hem te snappen. Het is vooralsnog gewoon een crimineel, sufferd. Of zou je ook zo begaan zijn met een ongeschoren 60 jarige Algerijn?
pi_39438790
quote:
Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
pi_39438799
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
pi_39439154
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname.
Doet niet ter zake in dit verhaal, imo
  zondag 2 juli 2006 @ 06:54:20 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39442632
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
In ze kont ?
Dus daar komt het door...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2006 @ 08:36:37 #280
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39442816
quote:
Op zondag 2 juli 2006 06:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

In ze kont ?
Johan was vreger janet ! Ik heb het misterie opgelost
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 juli 2006 @ 12:35:31 #281
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_39446112
quote:
Natuurlijk, al die fokkers dromen er ook van dat ze opeens heel knap worden en dan allerlei vrouwen kunnen oppikken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_39448466
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
Ik meen dat evt gedwongen opname volop onder de aandacht is bij politici. Mogelijk zijn de mogelijkheden tot gedwongen opname reeds verruimd. Dit juich ik van harte toe. Soms kan iemand met een geestelijke ziekte en/of persoonlijkheidsstoornis het zelf niet zo doorhebben dat hij een gevaar voor zichzelf en een ander kan zijn....
pi_39449403
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
pi_39452089
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef peet38 het volgende:
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
Natuurlijk ben ik het met je eens dat iemand tijdig moet worden opgenomen als een persoon in kwestie een gevaar voor zichzelf en/of voor de omgeving wordt. Ik denk dat daar iedereen wel voor is.

Maar vergeet je niet dat de praktijksituatie wel erg weerbarstig is.

Ik heb het woordje " tijdig" niet voor niets onderstreept. De grote crux is wanneer wordt iemand gevaarlijk voor zichzelf en/of de omgeving? Er is hier vaak sprake van een glijdende schaal. Meestal wordt men niet van de ene op de andere dag gevaarlijk...Wanneer grijp je dus in....

Vergeet ook niet dat aan zo'n ingrijpende beslissing een belangrijk dillemma nooit uit de weg kan worden gegaan:
enerzijds : dat zelfbeschikkingrecht een groot goed is voor het individu in kwestie
anderzijds: de zelfbescherming van het individu en de bescherming van zijn/haar omgeving.

Dus ga er maar aanstaan. Moeilijk dus. Als hulpverlener c.q. bevoegd beslisser (burgemeester) kun je het bijna niet goed doen. Of je doet de omgeving te kort en men dempt de put als het kalf verdronken is.... Of je interventie gaat weer te ver in iemands priveleven....

Ik hoop dat hiermee je duidelijk heb gemaakt dat het niet allemaal zo simpel is.....
pi_39454529
Dat is precies wat ik ook bedoelde te schrijven.
Dat het dus niet zo simpel is als het allemaal lijkt.
pi_39454859
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef Manono het volgende:
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
Schizofrenie maakt geen uitzonderingen. Over de hele wereld, zowel in de rijke als de arme landen, komt schizofrenie voor. En ook intelligentie of sociaal milieu speelt geen rol: een ingenieur heeft net zoveel kans op schizofrenie als een postbode of een datatypiste.

De film A beautiful mind laat zien dat zelfs Nobelprijswinnaars als de wiskundige John Nash de ziekte kunnen krijgen.

ik heb het ff op gezocht
  maandag 3 juli 2006 @ 10:04:26 #287
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39467204
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39467319
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:17:21 #289
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39467429
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.

Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39467617
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.

Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Das waar je had het over geruchten. Maar het OM heeft die idd wel met kracht ontkend. Ik dacht op teletext of journaal, dat ben ik ff kwijt....

Het was naar aanleidng dat OM niet gelukkig was met de uitlatingen van de Brazilliaanse politie. Dat het oa zou gaan om vier verkrachtingen. Het OM wilde aanvankelijk niets kwijt over de aard van de zedenmisdrijven om verdachte niet wijzer te maken dan ie al is. Is belangrijk om de zaak rond te kunnen krijgen.

Het OM baalde dus van de Brazilaanse Poliite. Toen OM geconfronteerd werd met die 4 gevallen, besloot het OM om die maar te bevestigen. En tegelijkertijd het verhaal ontkracht dat Johan met een pistool te werk is gegaan. Ook de dodelijke afloop hebben ze toen ontkend.

We zullen tzt er vast meer van horen....
pi_39474000
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
pi_39477522
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef moi_vietje het volgende:
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
Volgens mij sla je hier de spijker op zijn kop.

Natuurlijk mag het Nederlandse OM balen dat de informatie van de zijde van Brazilie voortijdig naar buiten heeft gebracht.

Maar tegelijkertijd had Nederland in de richting van Brazilie wel misschien duidelijker moeten zijn...En duidelijke afspraken moeten maken. Ik neem aan dat ze bij het OM ook iemand hebben of kunnen inhuren die goed Portugees spreekt (dat is dacht ik de taal die ze daar spreken)...Maar misschien heeft Brazilie zich niet aan de evt afspraak gehouden....

Maar Nederland moet maar eens niet zeuren. Ook de Brazilliaanse Politie heeft bijzonder goed werk verricht. En hebben wel laten zien dat ze kennelijk wel kunnen samenwerken met een vreemd land.

En het resultaat telt. Ze hebben Johan tenslotte gevonden en aangehouden. En knap, want Johan ziet er nogal anders uit dan op de eerdere foto's. Ik zou hem denk ik niet eens hebben herkend...

PS: moi_vietje, heb je de Telegraaf van afgelopen zaterdag gelezen? Weer een heel stuk. Hij zag er slecht uit. En het verhaal was wederom erg schokkend.....
pi_39477894
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
pi_39478625
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef moi_vietje het volgende:
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
Misschien dat je ff naar de bibliotheek kan gaan, die hebben meestal ook kranten die ze bewaren...Of misschien wel buren of collega's die hem nog hebben..... Is zeker de moeite waard.

Of anders de Telegraaf bellen. Volgens mij kun je de krant misschien nog wel nabestellen, moet je wel snel zijn. Wel erg duur volgens mij....Was de krant van afgelopen zaterdag...

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 03-07-2006 17:08:41 ]
pi_39531594
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.

VOORBEELD 1:

Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????

VOORBEELD 2

Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
pi_39531877
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:

VOORBEELD 1:

De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????

VOORBEELD 2

De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
En dus....

Knappe mannen zijn geen verkrachters?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39531953
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
pi_39536729
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:

VOORBEELD 1:

VOORBEELD 2

quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Ik heb de definitie van verkrachting maar eens opgezocht in Wikipedia:

Verkrachting is iemand tegen zijn wil, mogelijk naast andere ontuchtige handelingen, een ongewenste binnendringing van zijn of haar lichaam doen ondergaan.

zie verder bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting

De definitie valt eigenlijk in twee stukken uiteen:

1 er moet sprake zijn van tegen iemands wil

Dit is nu idd de grote crux. Dit als het gaat om de aanklacht en latere bewijsvoering. De vermeende verkrachting staat of valt met "tegen iemands wil". Dit maakt dergelijke zedenzaken juist ook zo moeilijk om dit helder te krijgen. Strikt genomen is dit vaak namelijk niet mogelijk. Meestal zijn er geen onafhankelijke getuigen. De politie en OM moet het daarme doen van de menigen van de bertrokken....en hoe betrouwbaar en objectief zijn die. Dan heb ik het nog niet over de beschrijvingen en herinneringen achteraf.Hier zijn hele studies over; een autoriteit hierin is prof Wagenaar. En het wordt al helemaal ingewikkeld als er alcohol en / of drugs in het spel zijn geweest. Her brein reageert dan ook anders, dat hoef ik verder niemand uit te leggen....

Wanneer kan gesteld worden dat er sprake is "tegen iemands wil" En welke tijdsmoment(en) gelden dan hiervoor? Tijdens de "daad" kan idd verwarring zijn over de vrijwilligheid en achteraf kan er een "onvrijwilligheid" worden gereconstrueerd...

2 er wordt een "scope" gegeven over de aard van de handeling(en) (zeg maar het "technische stuk")

Is met behulp van de huidige DNA-technieken stukken eenvoudiger geworden om dit helder te krijgen.
pi_39537430
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
pi_39538181
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef Doderok het volgende:

[..]

Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
Volgens mij is het onzin om mij te gaan bannen.
De waarheid moet gezegd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')