Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Kijk ook eens op www.ypsilon.org
Doet niet ter zake in dit verhaal, imoquote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname.
In ze kont ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
ik heb hem een keer aangeraakt zo met mijn vinger tijdens de les aardrijkskunde
Johan was vreger janet ! Ik heb het misterie opgelostquote:
Natuurlijk, al die fokkers dromen er ook van dat ze opeens heel knap worden en dan allerlei vrouwen kunnen oppikken.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.
Ik meen dat evt gedwongen opname volop onder de aandacht is bij politici. Mogelijk zijn de mogelijkheden tot gedwongen opname reeds verruimd. Dit juich ik van harte toe. Soms kan iemand met een geestelijke ziekte en/of persoonlijkheidsstoornis het zelf niet zo doorhebben dat hij een gevaar voor zichzelf en een ander kan zijn....quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat iemand tijdig moet worden opgenomen als een persoon in kwestie een gevaar voor zichzelf en/of voor de omgeving wordt. Ik denk dat daar iedereen wel voor is.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef peet38 het volgende:
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
Schizofrenie maakt geen uitzonderingen. Over de hele wereld, zowel in de rijke als de arme landen, komt schizofrenie voor. En ook intelligentie of sociaal milieu speelt geen rol: een ingenieur heeft net zoveel kans op schizofrenie als een postbode of een datatypiste.quote:Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef Manono het volgende:
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
Das waar je had het over geruchten. Maar het OM heeft die idd wel met kracht ontkend. Ik dacht op teletext of journaal, dat ben ik ff kwijt....quote:Op maandag 3 juli 2006 10:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.
Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Volgens mij sla je hier de spijker op zijn kop.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef moi_vietje het volgende:
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
Misschien dat je ff naar de bibliotheek kan gaan, die hebben meestal ook kranten die ze bewaren...Of misschien wel buren of collega's die hem nog hebben..... Is zeker de moeite waard.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef moi_vietje het volgende:
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
En dus....quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.
VOORBEELD 1:
Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????
VOORBEELD 2
Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.
VOORBEELD 1:
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????
VOORBEELD 2
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
Ik heb de definitie van verkrachting maar eens opgezocht in Wikipedia:quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...quote:Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Volgens mij is het onzin om mij te gaan bannen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef Doderok het volgende:
[..]
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |