abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39438790
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:07 schreef peet38 het volgende:
Is er dan echt niemand hier die in de gaten heeft dat deze jongen wel eens heel erg ziek kan zijn.
Het hoge iq, de wartaal , het zwerven, het zichzelf tegen spreken,de gedachtes dat iedereen het op hem hebben gemunt, het alleen zijn, de moeilijke formules. Toen ik dat allemaal las dacht ik meteen aan iemand met een psychose/schizofrenie.
Mijn medeleven gaat vooral uit naar de fam. van hem, het zal je broer of kind maar zijn.
Waarschijnlijk hebben deze mensen al veel meegemaakt met hem.Natuurlijk is het vreselijk voor de slachtoffers.Maar in feite is deze zieke man zelf ook een slachtoffer.Mensen de aan deze ziekte lijden hebben zelf vaak geen enkel ziektebesef en mogen ondanks dat ze een gevaar zijn voor anderen en zichzelf niet gedwongen worden opgenomen.
Kijk ook eens op www.ypsilon.org
Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
pi_39438799
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
Jusqu'ici tout va bien...
pi_39439154
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:
Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname.
Doet niet ter zake in dit verhaal, imo
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 2 juli 2006 @ 06:54:20 #279
78918 SeLang
Black swans matter
pi_39442632
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef steeg het volgende:
ik heb hem een keer aangeraakt zo met mijn vinger tijdens de les aardrijkskunde
In ze kont ?
Dus daar komt het door...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Eindredactie Games zondag 2 juli 2006 @ 08:36:37 #280
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_39442816
quote:
Op zondag 2 juli 2006 06:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

In ze kont ?
Johan was vreger janet ! Ik heb het misterie opgelost
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 2 juli 2006 @ 12:35:31 #281
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_39446112
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:09 schreef Soul79 het volgende:
Hij is voor velen kennelijk een fascinerende figuur, dat blijkt wel uit alle aandacht, ook hier op Fok.
Natuurlijk, al die fokkers dromen er ook van dat ze opeens heel knap worden en dan allerlei vrouwen kunnen oppikken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_39448466
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Goed verhaal, alleen flauwekul dat ie niet gedwongen opgenomen zou moeten worden. Mensen met schizofrenie zijn vaak achteraf dankbaar voor een gedwongen opname. Als hij dit heeft, zou ik een opname en dwangbehandeling alleen maar kunnen onderschrijven.
Ik meen dat evt gedwongen opname volop onder de aandacht is bij politici. Mogelijk zijn de mogelijkheden tot gedwongen opname reeds verruimd. Dit juich ik van harte toe. Soms kan iemand met een geestelijke ziekte en/of persoonlijkheidsstoornis het zelf niet zo doorhebben dat hij een gevaar voor zichzelf en een ander kan zijn....
pi_39449403
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
pi_39452089
quote:
Op zondag 2 juli 2006 15:10 schreef peet38 het volgende:
Jullie hebben mijn verhaal niet helemaal begrepen geloof ik.
Ik vind juist wel dat ze zo iemand gedwongen moeten opnemen.
Ik schreef juist dat daar vaak het probleem ligt!
Meestal moet er inderdaad eerst iets vreselijks gebeuren voordat iemand wordt opgenomen.
En natuurlijk moet hij gestraft worden voor de dingen die hij heeft gedaan !
Natuurlijk ben ik het met je eens dat iemand tijdig moet worden opgenomen als een persoon in kwestie een gevaar voor zichzelf en/of voor de omgeving wordt. Ik denk dat daar iedereen wel voor is.

Maar vergeet je niet dat de praktijksituatie wel erg weerbarstig is.

Ik heb het woordje " tijdig" niet voor niets onderstreept. De grote crux is wanneer wordt iemand gevaarlijk voor zichzelf en/of de omgeving? Er is hier vaak sprake van een glijdende schaal. Meestal wordt men niet van de ene op de andere dag gevaarlijk...Wanneer grijp je dus in....

Vergeet ook niet dat aan zo'n ingrijpende beslissing een belangrijk dillemma nooit uit de weg kan worden gegaan:
enerzijds : dat zelfbeschikkingrecht een groot goed is voor het individu in kwestie
anderzijds: de zelfbescherming van het individu en de bescherming van zijn/haar omgeving.

Dus ga er maar aanstaan. Moeilijk dus. Als hulpverlener c.q. bevoegd beslisser (burgemeester) kun je het bijna niet goed doen. Of je doet de omgeving te kort en men dempt de put als het kalf verdronken is.... Of je interventie gaat weer te ver in iemands priveleven....

Ik hoop dat hiermee je duidelijk heb gemaakt dat het niet allemaal zo simpel is.....
pi_39454529
Dat is precies wat ik ook bedoelde te schrijven.
Dat het dus niet zo simpel is als het allemaal lijkt.
pi_39454859
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:37 schreef Manono het volgende:
PS niet elke psychoot/ schizofreen heeft een hoog IQ trouwens, dat is alleen in de film
Schizofrenie maakt geen uitzonderingen. Over de hele wereld, zowel in de rijke als de arme landen, komt schizofrenie voor. En ook intelligentie of sociaal milieu speelt geen rol: een ingenieur heeft net zoveel kans op schizofrenie als een postbode of een datatypiste.

De film A beautiful mind laat zien dat zelfs Nobelprijswinnaars als de wiskundige John Nash de ziekte kunnen krijgen.

ik heb het ff op gezocht
  maandag 3 juli 2006 @ 10:04:26 #287
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39467204
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39467319
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:04 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik las van het weekend dat volgens geruchten hij een aantal meisjes heeft verkracht met een pistool tegen hun hoofd, nadat ie ze verdoofd had. Een geval zou zelfs een dodelijke afloop hebben gehad.
Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
  maandag 3 juli 2006 @ 10:17:21 #289
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39467429
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat verhaal met het pistool en het geval van de dodelijke afloop worden door het OM krachtig ontkend.
Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.

Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_39467617
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ow, ok. Ik zei ook 'geruchten'.

Hoe weet je dat trouwens? Dat heb ik er niet bij gelezen?
Das waar je had het over geruchten. Maar het OM heeft die idd wel met kracht ontkend. Ik dacht op teletext of journaal, dat ben ik ff kwijt....

Het was naar aanleidng dat OM niet gelukkig was met de uitlatingen van de Brazilliaanse politie. Dat het oa zou gaan om vier verkrachtingen. Het OM wilde aanvankelijk niets kwijt over de aard van de zedenmisdrijven om verdachte niet wijzer te maken dan ie al is. Is belangrijk om de zaak rond te kunnen krijgen.

Het OM baalde dus van de Brazilaanse Poliite. Toen OM geconfronteerd werd met die 4 gevallen, besloot het OM om die maar te bevestigen. En tegelijkertijd het verhaal ontkracht dat Johan met een pistool te werk is gegaan. Ook de dodelijke afloop hebben ze toen ontkend.

We zullen tzt er vast meer van horen....
pi_39474000
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
pi_39477522
quote:
Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef moi_vietje het volgende:
stukje miscommunicatie tussen de brazilliaanse en nederlandse politie?
Volgens mij sla je hier de spijker op zijn kop.

Natuurlijk mag het Nederlandse OM balen dat de informatie van de zijde van Brazilie voortijdig naar buiten heeft gebracht.

Maar tegelijkertijd had Nederland in de richting van Brazilie wel misschien duidelijker moeten zijn...En duidelijke afspraken moeten maken. Ik neem aan dat ze bij het OM ook iemand hebben of kunnen inhuren die goed Portugees spreekt (dat is dacht ik de taal die ze daar spreken)...Maar misschien heeft Brazilie zich niet aan de evt afspraak gehouden....

Maar Nederland moet maar eens niet zeuren. Ook de Brazilliaanse Politie heeft bijzonder goed werk verricht. En hebben wel laten zien dat ze kennelijk wel kunnen samenwerken met een vreemd land.

En het resultaat telt. Ze hebben Johan tenslotte gevonden en aangehouden. En knap, want Johan ziet er nogal anders uit dan op de eerdere foto's. Ik zou hem denk ik niet eens hebben herkend...

PS: moi_vietje, heb je de Telegraaf van afgelopen zaterdag gelezen? Weer een heel stuk. Hij zag er slecht uit. En het verhaal was wederom erg schokkend.....
pi_39477894
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
pi_39478625
quote:
Op maandag 3 juli 2006 16:30 schreef moi_vietje het volgende:
Nee niet gezien daar baal ik wel van had het wel willen lezen maarja helaas
Misschien dat je ff naar de bibliotheek kan gaan, die hebben meestal ook kranten die ze bewaren...Of misschien wel buren of collega's die hem nog hebben..... Is zeker de moeite waard.

Of anders de Telegraaf bellen. Volgens mij kun je de krant misschien nog wel nabestellen, moet je wel snel zijn. Wel erg duur volgens mij....Was de krant van afgelopen zaterdag...

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 03-07-2006 17:08:41 ]
pi_39531594
Graag wil ik, het zij wat laat, toch even reageren.

VOORBEELD 1:

Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????

VOORBEELD 2

Een meisje komt Johan tegen in de kroeg. Ze maken een praatje, zij wordt nat tussen de benen en terecht, want het is een knappe vent.
Ze gaan samen naar huis en van het één komt het ander. Ze gaat naar huis, niets aan de hand.
De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
Het meisje gaat twijfelen. Misschien ben ik wel verkracht....???
pi_39531877
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:

VOORBEELD 1:

De volgende ochtend komt ze uit bed en ziet ze dat haar goudvis dood ik de viskom ligt. Tranen met tuiten. Hierdoor raakt ze wat in de war en bedenkt zich dat ze gisterenavond sex heeft gehad met Johan, maar is ze niet verkracht.....????

VOORBEELD 2

De volgende dag komt ze een goede vriendin tegen en ze gaan lekker wat drinken op terras. natuurlijk komen de gebeurtenissen van de vorige avond ter sprake.
De vriendin vraagt of het toch niet tegen haar zin was, "nee hoor" zegt het meisje dat sex heeft gehad met Johan. "Weet je het zeker" vraagt de vriendin.
En dus....

Knappe mannen zijn geen verkrachters?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39531953
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
pi_39536729
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:23 schreef Erik1976 het volgende:

VOORBEELD 1:

VOORBEELD 2

quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Nee, vrouwen voelen zich nog al snel verkracht, dat is de stelling van het verhaal...
Ik heb de definitie van verkrachting maar eens opgezocht in Wikipedia:

Verkrachting is iemand tegen zijn wil, mogelijk naast andere ontuchtige handelingen, een ongewenste binnendringing van zijn of haar lichaam doen ondergaan.

zie verder bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting

De definitie valt eigenlijk in twee stukken uiteen:

1 er moet sprake zijn van tegen iemands wil

Dit is nu idd de grote crux. Dit als het gaat om de aanklacht en latere bewijsvoering. De vermeende verkrachting staat of valt met "tegen iemands wil". Dit maakt dergelijke zedenzaken juist ook zo moeilijk om dit helder te krijgen. Strikt genomen is dit vaak namelijk niet mogelijk. Meestal zijn er geen onafhankelijke getuigen. De politie en OM moet het daarme doen van de menigen van de bertrokken....en hoe betrouwbaar en objectief zijn die. Dan heb ik het nog niet over de beschrijvingen en herinneringen achteraf.Hier zijn hele studies over; een autoriteit hierin is prof Wagenaar. En het wordt al helemaal ingewikkeld als er alcohol en / of drugs in het spel zijn geweest. Her brein reageert dan ook anders, dat hoef ik verder niemand uit te leggen....

Wanneer kan gesteld worden dat er sprake is "tegen iemands wil" En welke tijdsmoment(en) gelden dan hiervoor? Tijdens de "daad" kan idd verwarring zijn over de vrijwilligheid en achteraf kan er een "onvrijwilligheid" worden gereconstrueerd...

2 er wordt een "scope" gegeven over de aard van de handeling(en) (zeg maar het "technische stuk")

Is met behulp van de huidige DNA-technieken stukken eenvoudiger geworden om dit helder te krijgen.
pi_39537430
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 09:40 schreef Erik1976 het volgende:
Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
pi_39538181
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 12:50 schreef Doderok het volgende:

[..]

Zo'n uitspraken doen me denken aan Fuifduif, maar die is tot 2007 geband... of lionsguy18 maar die heeft ook een ban lopen...
*checkt profiel: Geregistreerd op woensdag 5 juli 2006 @ 09:21
Volgens mij is het onzin om mij te gaan bannen.
De waarheid moet gezegd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')