Mijn ervaring is dat hij iig bij mij om de hoek is.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:41 schreef owlet het volgende:
PM![]()
![]()
![]()
Neuk: Ik ben begonnen zodra de eerste echo met twaalf weken helemaal goed bleek te zijn. Vanaf dat moment ben ik langzamerhand spulletjes gaan verzamelen, en nu (met 25 weken zwangerschap) is alles in huis behalve de kinderwagen. Die gaan we morgenavond kopen/bestellen. (Iemand trouwens ervaring met die grote baby-shopper in Gouda?)
Ja, dat wel, maar het is niet zo dat het assortiment alleen maar heel sober is of zo.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:47 schreef Vicky het volgende:
hihi BE dat vind ik ook zo vaag, maar het zijn ook wel van die zwarte kousen vrouwen die daar rondlopen volgens mij
nee dat is waar, het is wel heel mooi wat er staat. Ik was me alleen de pleuris geschrokken toen ik af ging rekenen. Had een klamboe, badje, badspul en wat klein grut en was ruim 200 euro kwijt.. Maar ja, ik moest natuurlijk alles van Pooh hebbenquote:Op woensdag 12 april 2006 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar het is niet zo dat het assortiment alleen maar heel sober is of zo.
Ik had echt zo'n 'goh, het zijn net normale mensen' ervaring.
En veel over praten! Niet opkroppen/ wegduwen.quote:Op woensdag 12 april 2006 12:09 schreef E.T. het volgende:
Sweaty, stress is niet goed idd, maar met zulke dingen kun je 't ook niet voorkomen natuurlijk. zoals eerder gezegd, probeer positieve momentjes in te bouwen. Sterkte!
het kamertje waar ik het over had was exact dezelfde bij dezelfde fabrikant vandaan. Dus ook gelijke kwaliteit (dat ligt tenslotte aan de fabriek en niet aan de winkel).quote:Op woensdag 12 april 2006 12:35 schreef Martineke het volgende:
wij hebben maxim's kamer(incl kinderwagen en alles) gekocht bij babypark Gouda. superservice en ook goede kwaliteit.
qua prijs valt t ook wel mee hoor, je tuint er alleen in door die bestedingskorting. burgerhout is ook erg duur, maar kwalitatief minder (vinden wij!) en babypark is net iets chiquer (weet niet hoe je het schrijft)
de kledngkast voor beeb 2 hebben wij daar ook gekocht trouwens.
PM Girl wat goehoed![]()
![]()
en nu genieten he
zou best kunnen, babypark wil tenslotte ook verdienen. grote en dure panden betalen dusquote:Op woensdag 12 april 2006 12:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
het kamertje waar ik het over had was exact dezelfde bij dezelfde fabrikant vandaan. Dus ook gelijke kwaliteit (dat ligt tenslotte aan de fabriek en niet aan de winkel).
het prijsverschil zat 'm dus alleen in de winkel...
Neen hoor, ik wil het dit keer ook wetenquote:Op woensdag 12 april 2006 14:38 schreef Inky05 het volgende:
Ik kan bijna wachten op m'n verjaardag (27-04), en niet omdat ik graag jarig wil zijn want geef daar eigenlijk niet om, maar omdat we dan de 20wk echo krijgen. Heb zin om de uk weer te zien.![]()
Wij willen wel graag weten of heteen jongen of een meid is(itt te meeste hier lijkt het)
Nee, dat schoot ook wel door mijn hoofd.quote:Op woensdag 12 april 2006 14:31 schreef Sugar het volgende:
Het zou nog best kunnen dat het zitje wel op bepaalde kinderwagens past, maar het is de vraag of het ook als autostoeltje een echt veilig exemplaar is. Vaak zijn die aanbiedingen (ook van vervolgautostoeltjes) niet zo goed getest en onderzocht als de bekendere merken.
Yup I know. Tnx.quote:Op woensdag 12 april 2006 15:05 schreef Neuk het volgende:
Hai Moonah, die maxi cosi's op een kinderwagen he.. je weet dat je kindje er niet langer dan 1,5 uur in mag liggen? Dat is incl. de tijd die hij/zij ook al in de auto zit. De eerste maanden moet het ruggetje nog uitharden en dus schijnt het beter te zijn een platte bak te hebben als kinderwagen dan zo'n maxi cosi (hoewel ze absoluut handig zijn!) want anders kan je kind later rugklachten krijgen....
Lijkt me wél gezellig, maar totaal niet handig!quote:Op woensdag 12 april 2006 15:21 schreef Neuk het volgende:
True!
Ik wil zo graag zo'n draagdoek... dat lijkt mij gezellig en handig
Dat kán het zijn. Probeer er wel eentje te vinden die dit ook echt is. Ik had zelf (gok gok) een babysling en daarmee heb ik met de oudste flink heen en weer gesjouwd en met de jongste ook nog even, maar die liep al als een kievit met 10 maanden dus dat werd al snel zelluf doenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:21 schreef Neuk het volgende:
True!
Ik wil zo graag zo'n draagdoek... dat lijkt mij gezellig en handig
Tot de boodschappen erbij komenquote:Op woensdag 12 april 2006 15:24 schreef Moonah het volgende:
Maar hij komt er denk ik nog wel van terug...
Ik heb weleens gedroomd dat de vlos mijn bevalling met 4 maand opwekte om maar van mij af te zijn. Ik janken en janken, bleek er toch nog een compleet volgroeid kindje te komen. Echt bizar...quote:Op woensdag 12 april 2006 15:34 schreef Neuk het volgende:
Ik droomde vannacht dat ik heel veel sigaretjes rookte want ik was niet meer zwanger....
Thanxquote:Op woensdag 12 april 2006 17:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb je erbij gezet Inky!Welkom hier ook.
Ja, ik hoef ook maar heel even te fietsen en ga geregeld dus ook even neuzen.quote:Op woensdag 12 april 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat hij iig bij mij om de hoek is.
En ik ben er 1 keertje geweest. Hij is supergroot en het is dezelfde als die ook in Kesteren zit en ik hoor er eigenlijk alleen goeie verhalen over.
Ik vind het zo grappig dat hun web-site het op zondag niet doet vanwege de zondagsrust. Ik was dan ook eigenlijk bang dat het een hele suffe bedoening zou zijn maar dat is dus niet zo.
hehehe, hoe herkenbaarquote:Op woensdag 12 april 2006 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar het is niet zo dat het assortiment alleen maar heel sober is of zo.
Ik had echt zo'n 'goh, het zijn net normale mensen' ervaring.
ja, ik vond de babydump in Utrecht vreselijk. Onoverzichtelijk, klein. Ik had verwacht een tweede babypark aan te treffen maar dat viel vies tegen.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:41 schreef PM-girl het volgende:
Bij Ikea wat rondgekeken, maar niets voor Ieniemienie gekocht. Binnenkort naar de babydump, heeft iemand daar ervaring mee?
Och, als er maar een mac in de buurt zit, toch?quote:Op woensdag 12 april 2006 17:55 schreef owlet het volgende:
[..]
ja, ik vond de babydump in Utrecht vreselijk. Onoverzichtelijk, klein. Ik had verwacht een tweede babypark aan te treffen maar dat viel vies tegen.
Geweldig hoor. Ik durfde er niet op te vertrouwen dat ik het goed had begrepen.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:41 schreef PM-girl het volgende:
@Moonah, idd, ik ben nu wat onderzoeken betreft weer een 'gewone' as. moeder zonder speciale risico's. Er kan natuurlijk altijd nog iets gevonden worden, maar dat risico is niet meer hoger.
Als je eens gaat rondkijken en vergelijken vind ik de babydump duur in verhouding met kwaliteit.quote:Op woensdag 12 april 2006 17:41 schreef PM-girl het volgende:
!
Bij Ikea wat rondgekeken, maar niets voor Ieniemienie gekocht. Binnenkort naar de babydump, heeft iemand daar ervaring mee?
Hiha, je zult er nog met weemoed aan terugdenken als je echte jensers krijgt van dat prullekequote:Op donderdag 13 april 2006 08:47 schreef linda856763 het volgende:
Ik voel al een paar dagen kietelende vlindertjes van binnen, en twijfel nog een beetje....Kan alleen niet bedenken wat het anders kan zijn. (16,5 wk)
Dit is precies wat ze zometeen bij mij weer gaan testen. Is vanwege zwangerschapsvergiftiging... Hoofdpijn, misselijkheid, vlekjes zien, tintelingen, buikpijn boven in de buik en vocht vasthouden zijn kunnen ook symptomen zijn.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:42 schreef m@x het volgende:
Even een vraagje tussendoor. De dochter van een collega is net opgenomen in het ziekenhuis omdat ze eiwitten in haar urine hebben aangetroffen. Verder heeft ze ook een hoge bloeddruk. Ze is nu 38 weken zwanger. Weten jullie of dit met zwangerschapssuiker te maken heeft?
Oe, dat klinkt best naar idd. Hoe vaak merk je er eigenlijk niets van? Ik had juist begrepen dat het merendeel knetterende hoofdpijn heeft.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:17 schreef dutchie het volgende:
Het vervelende van zwangerschapsvergifitiging is dat je er vaak helemaal niets van merkt. Je voelt je normaal en toch blijkt je ineens het te hebben. Dat vond ik best eng.
Ineens zie je wat vlekjes en vraagt het zh of je toch even wilt komen om te controleren. Geen probleem denk je, even controleren en dan terug aan tafel. Voor je het weet staat er een gynaecoloog, arts-assistent, co-assistent (weer wat anders geloof ik) en 2 verpleegkundigen aan je bed met ernstige gezichten. Ik snapte er echt helemaal niks van en toen iedereen weg was en het mannetje mijn tas uit de auto ging halen, moest ik best even huilen. Je merkt het gewoon niet.
Een baby?quote:Op donderdag 13 april 2006 11:16 schreef dutchie het volgende:
Maar er is ook goed nieuws hoor: Ik voel me beter dan ik me in weken/maanden heb gevoeld.Eindelijk weer het gevoel energie te hebben en mijn wallen zitten weer op mijn gezicht ipv op mijn knieën.
Nu moet ik nog wat leuks verzinnen voor het mannetje morgen (jarig), die heeft het wel zwaar gehad met me de laatste tijd als ik hem zo mag geloven."Eerlijk Dutch, je weet niet half hoe erg je was de laatste tijd."
Dus ik moet maar even een leuk goedmakertje verzinnen.
Ik begon raar te doen wist geen antwoord op vragen waar ik zeker weten het antwoord van wist. Heb mijn vriend gevraagt op te letten wat ik deed tijdens een bericht typen dan zei ik hardop een letter wat ik zou gaan tikken maar typte gewoon heel wat anders. Had een beetje hoofdpijn maar ja dat heb je wel vaker.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:35 schreef dutchie het volgende:
Weet ik nite Mwanatabu. Ik had geen hoofdpijn, buikpijn, niks. Alleen vocht vasthouden en hoge bloeddruk. Toch werd ik gelijk onder controle gezet. Moest ineens iedere dag langskomen. Toen ging het iets beter en hoefde ik wat minder vaak te komen. Ineens waren er die vlekken en lag ik in het ziekenhuis. Is echt heel vreemd. Maar ik weet dus niet of dat vaak voorkomt, of dat men doorgaans toch meer klachten heeft.
erg droog Xanthequote:Op donderdag 13 april 2006 11:43 schreef Xanthe het volgende:
Mijn nichtje gezien afgelopen zondag. Ze is 10 en vind het super dat we nog een kindje krijgen.
Maar 1 van haar eerste vragen was "Weet je al wat het word???" Waarop we heel droog zeiden dat we vermoeden dat het een baby was.
Tsja, hoe zou dat nou toch komenquote:Op donderdag 13 april 2006 17:24 schreef Neuk het volgende:
En waarom krijg ik geen enkele broek nog fatsoenlijk dicht?
Dat kunnen nu ook nog je darmen zijn. Dat is vaak in het begin!! Maar misschien ook wel al een beginnentje buikje jaquote:Op donderdag 13 april 2006 17:24 schreef Neuk het volgende:
Je buikje gaat groeien Neuk.. Ik denk dat je mag gaan kijken voor broeken die je wat lekkerder gaan zitten!quote:Op donderdag 13 april 2006 17:24 schreef Neuk het volgende:
Ze vroeg het bij Isis ook steeds en toen zei ik altijd dat ik zwanger was van een varkentje (het word roze geboren , naar mate ze wat groter worden smeren ze zich overal onder).quote:Op donderdag 13 april 2006 17:34 schreef Martineke het volgende:
[..]
erg droog Xanthe
kan ik nu emailen naar dat adres wat je in je profiel hebt staan?
Joh, je zit net in je wittebroodsweken!quote:Op donderdag 13 april 2006 21:15 schreef Tamea het volgende:
Lekker dat alles weer goedgekeurd is Belana
* Tamea is nu echt met verlof. Heel raar idee dat ik de komende maanden niet hoef te werken. Erg ongezellig idee ook wel. Moet er nog even aan wennen geloof ik.
Euh schoon te maken, of om euh de tuin te doen, of om euh je familie te bezoekenquote:Op donderdag 13 april 2006 21:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joh, je zit net in je wittebroodsweken!
Heb je lekker veel tijd om te....![]()
![]()
Maar die dingen kun je ook wel alleenquote:Op donderdag 13 april 2006 21:29 schreef Tamea het volgende:
Jamaar, m'n vriend man heeft geen wittebroodswekenverlof![]()
Ja precies.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:30 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar die dingen kun je ook wel alleen![]()
![]()
U riep?quote:Op donderdag 13 april 2006 21:20 schreef Moonah het volgende:
[..]
Joh, je zit net in je wittebroodsweken!
Heb je lekker veel tijd om te....![]()
![]()
Wat ik ervan begrepen heb is het helemaal niet uit te breiden. Het is speciaal voor MvM ontworpen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:53 schreef PM-girl het volgende:
Rustig aan hoor Stiekemurd, maar zoals je weet gaat het over he!
WHiehooe, net mijn laatste plaskratjes ingeleverd en het serviesje gekregen, leuk hoor! Weet iemand of je het ergens kunt uitbreiden, welke winkel dit verkoopt?
Eindelijk weer zonder schuldgevoel gewoon op de wc plassen!!
Ok, jammer!quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:09 schreef Neuk het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrepen heb is het helemaal niet uit te breiden. Het is speciaal voor MvM ontworpen.
bij mij was het toen aan de hand van contracturen.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:01 schreef owlet het volgende:
Weet iemand hoe precies je loon wortd berekend bij zwangerschapsverlof? Gaan ze uit van je contracturen of wordt er gekeken naar het gemiddelde van een X aantal eerder gewerkte weken?
nope, ik werkte er ong 35 u ipv de 40 die in mijn contract stondenquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:20 schreef Stiekemurd het volgende:
Martineke, dan hoop ik niet voor je dat je meer uren werkte dan je contract, want dan ben je gen***d.
Hehe nou ja maakt ook niet uit, werkgever krijgt het toch weer terug van het UWVquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:58 schreef Martineke het volgende:
[..]
nope, ik werkte er ong 35 u ipv de 40 die in mijn contract stonden
Nee, beetje verderop in het Oosten des landsquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:58 schreef Sugar het volgende:
Woon je in de buurt van Eindhoven, Neuk?
Kan je toch ook zelf regelen?quote:
wtf vrouw!quote:
beetje rustig aan doen Xanthe. waarschijnlijk TEveel bezig geweest. heb je het vandaag nog dat strakke band gevoel?quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:31 schreef Xanthe het volgende:
Pufff , drukke dag. Isis haar schoentjes waren te klein dus nieuwe schoentjes gaan uitzoeken. Maar om dat nou op goede vrijdag te doen was niet zo'n suc6 als je vlak bij de Duitse grens woont. Normaal zit ik met 8 minuten in de stad , maar nu ruim een half uur over gedaan. Maar geslaagd. Daarna nog de boodschappen doen , eten en haar naar bed brengen. Ik ben gebroken. Pijn onderin mijn rug en een drukkend gevoel op mijn buik alsof er een strakke band omheen zit , herkent iemand dit?
Goed begin! Onze kinder/wandelwagen en het autozitje worden op 1 mei geleverd. Zonder koeienprintquote:Op vrijdag 14 april 2006 23:52 schreef Neuk het volgende:Ik heb al een kinderwagen, buggy en maxi cosi met koeienprint gekocht
Heb dat band gevoel wel vaker gehad ook op dagen dat ik niet onwijs druk was. Vandaag wel minder erg (en wel druk geweest) maar wel erg veel pijn rechts onderin mijn buikquote:Op zaterdag 15 april 2006 12:13 schreef Martineke het volgende:
[..]
beetje rustig aan doen Xanthe. waarschijnlijk TEveel bezig geweest. heb je het vandaag nog dat strakke band gevoel?
Ha! Dan gaan wij samen die immense leegten in die weilanden opvullenquote:Op vrijdag 14 april 2006 13:45 schreef Neuk het volgende:
[..]
Nee, beetje verderop in het Oosten des lands
quote:Op zaterdag 15 april 2006 17:28 schreef Mwanatabu het volgende:
de Moeder voor Moeders voor Moeders
Ik heb al 10 liter verzameld deze weekquote:Op zaterdag 15 april 2006 17:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ha! Dan gaan wij samen die immense leegten in die weilanden opvullen(Zwolle hier)
Ik ga er ook anderen mee helpen overigens, want de Moeder voor Moeders voor Moeders is hier langsgeweest. Vanaf dinsdag pies ik in een tuitje![]()
Tnx voor het aanbod Bix.quote:Op donderdag 13 april 2006 23:12 schreef bixister het volgende:
moonah, ik heb trouwens nog wel een prima maxi cosi citi in de aanbieding.en een draagdoek ook trouwens. (zo'n tricot-slen, de baby-björn is al vergeven).
Aah mooi, de lucht is geklaard, laat dat jochie maar komen!quote:Op zaterdag 15 april 2006 23:06 schreef dutchie het volgende:
Hier ook Oost.
Cattie wat balen. Maar ik ken het wel. Nog eventjes joh.
Tazz, hoe is het met je vrouw?
Ik heb zowaar schik in het kaartjes uitzoeken! In de boeken wel wat leuks gezien. Maar het was op de sites dat het meer raak was. En ineens waren we het vanavond ook eens over de jongensnaam. Daarnaast zijn we dan eindelijk echt begonnen aan Léons nieuwe kamer en hebben alles nu uitgezocht. (behalve nog een heel gaaf kleierijtje van Lishe) Alles lijkt op zijn plaats te vallen.
Leuke tip zeker het proberen waardquote:Op zondag 16 april 2006 18:55 schreef pinquit het volgende:
hey dames nog een tipje: koop een muziekdoosje (met een knuffel eromheen zegmaar) en leg m elke avond voor t slapen gaan even op (of onder) je buik.
dit deed ik ook de laatste weken van mn zwangerschap en nu valt max van het liedje in slaap! yeah!![]()
misschien wel van elk ander muziekdoosje ook, maar kom, laat me in de waan
De Megastores in Den Haag is open! Staat alleen niet of de prenatal ook open is.quote:Op maandag 17 april 2006 10:48 schreef cattie het volgende:
Ik zat ff te zoeken op internet en het Prenatal warenhuis in Den Haag is vandaag open. De meeste grote babyzaken trouwens wel (babydump en babyplanet ook) maar die zijn volgens mij niet bij Den Haag te vinden.
Hmmm, ik zou ook wel willen, maar dan moet ik in mijn eentje, mijn man is de babykamer aan het afmaken (ook heel nuttig!!).
Aan de kant van de Gamma. Dus zeg maar helemaal achterin.quote:Op maandag 17 april 2006 11:10 schreef ik80 het volgende:
megastores, hmm das ook een goeie!
en daar zit die prenatal winkel?
Beloofd!quote:Op maandag 17 april 2006 15:09 schreef snoopy het volgende:
haha, doe maar voor het nieuwe snoepje max!
Met dank aan M@X heb ik ook menig spookje gemaakt om weg te geven, alleen een bon is ook zo kaal.quote:Op maandag 17 april 2006 13:34 schreef m@x het volgende:
Je kan ze ook heel makkelijk zelf maken (in het kader van knuffel kwijt hoeft geen drama te worden). Mocht iemand een patroontje willen hebben, ik heb ze hier nog liggen.
Max, please please please? Emmaheeftzo'n popje in het flanel en het lijkt erop dat ze er wel behoorlijk aan gehecht raakt.quote:Op maandag 17 april 2006 13:34 schreef m@x het volgende:
Je kan ze ook heel makkelijk zelf maken (in het kader van knuffel kwijt hoeft geen drama te worden). Mocht iemand een patroontje willen hebben, ik heb ze hier nog liggen.
Bijna iedere avond, moet ze alleen even tevoorschijn toveren en kopieren.quote:
En overdag? Dan kan ikquote:Op maandag 17 april 2006 20:47 schreef m@x het volgende:
[..]
Bijna iedere avond, moet ze alleen even tevoorschijn toveren en kopieren.
ET, coolekikker apestaart gmail punt com
quote:Op maandag 17 april 2006 22:04 schreef poemojn het volgende:
De cd's van Raimond Lap zijn ook geschikt, Myrthe sliep meteen weer verder als we de klassieke cd aanzetten wanneer ze te vroeg naar mijn zin wakker werd
quote:Op maandag 17 april 2006 22:15 schreef Ladybos het volgende:
Myrthe met het popje van M@x:
[afbeelding]
De gewenste gewichtstoenamequote:Op dinsdag 18 april 2006 07:46 schreef Sugar het volgende:
Weet iemand hier goede bronnen over afvallen tijdens je zwangerschap en de eventuele gevolgen voor moeder en kind?
Ik zal straks ook de vlos erover bellen, maar wil graag zoveel mogelijk informatie. Bedankt!
En er toen toch goed afgekregen? Of serieus moeten dieeten?quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:14 schreef Sugar het volgende:
Bass-Miss, ik weet niet hoeveel ik weeg. Ik weet dat ik er nu uitzie zoals bij Maria aan het eind (behalve buik, bedoel de rest). Dat gaat dus veel te hard, echt.
Ik overdrijf niet. Toen was ik zeker 25 kilo aangekomen. Nu zal ik daar flink overheen gaan als ik zo doorga. Ik ben 22 weken zwanger, maar al net zo gegroeid door eigen toedoen.
Je zou een beetje een compromis moeten vinden tssn niet afvallen maar ook niet meer extreem bijkomen denk ik dan. Misschien eens bij een dieetist gaan die je in het oog kan houden?quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:29 schreef Sugar het volgende:
Nu minder snoepen, bedoel je? Ja, maar als ik dat doe, val ik misschien ook al wat af nu. Als ik nu weer gezond ga eten en niet snoep. En ik weet dus niet hoe erg dat is.
En toen heb ik wel echt op de lijn gelet, na de geboorte van Maria. Sporten, mager eten. dat was wel nodig om het eraf te krijgen. Had ik er best voor over, hoor, maar wil nu gewoon niet elke dag een hekel hebben aan mezelf.
Je slecht in je vel voelen zal idd geen pretje zijn. Succes ermee.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:45 schreef Sugar het volgende:
Ja, heb net de vlos gesproken en ik ga mijn oude dietiste maar eens bellen (was haar advies ook). Een beetje afvallen mag wel als het maar het gevolg is van nog steeds een voedingspatroon met voldoende en gezonde bouwstenen. Maar volgens vlos moet ik vooral uitgaan van niet meer zo hard aankomen vanaf nu. dat is haalbaar en goed.
Ik moest erg huilen aan de telefoon. Maar ze was heel lief.
Dat lijkt me idd geen goed ideequote:Op dinsdag 18 april 2006 08:29 schreef Sugar het volgende:
Nu minder snoepen, bedoel je? Ja, maar als ik dat doe, val ik misschien ook al wat af nu. Als ik nu weer gezond ga eten en niet snoep. En ik weet dus niet hoe erg dat is.
En toen heb ik wel echt op de lijn gelet, na de geboorte van Maria. Sporten, mager eten. dat was wel nodig om het eraf te krijgen. Had ik er best voor over, hoor, maar wil nu gewoon niet elke dag een hekel hebben aan mezelf.
Ik denk ook dat er velen hier zouden willen ruilen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:50 schreef renzell het volgende:
Meiske toch.![]()
En ik vind je zo mooi...heb je misschien niks aan, maar toch vind ik het.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik triomfantelijk naakt gelijk een Oermoeder met spuitende borsten over straat schreed. Hoe Freudiaans is dat?
Even een kleine update: er bleek niks aan de hand te zijn en vanmorgen vroeg is ze bevallen van een gezonde dochter: Puck.quote:Op donderdag 13 april 2006 09:42 schreef m@x het volgende:
Even een vraagje tussendoor. De dochter van een collega is net opgenomen in het ziekenhuis omdat ze eiwitten in haar urine hebben aangetroffen. Verder heeft ze ook een hoge bloeddruk. Ze is nu 38 weken zwanger. Weten jullie of dit met zwangerschapssuiker te maken heeft?
Gelukkig maar, feli!quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:17 schreef m@x het volgende:
[..]
Even een kleine update: er bleek niks aan de hand te zijn en vanmorgen vroeg is ze bevallen van een gezonde dochter: Puck.
Dat is goed nieuws!quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:17 schreef m@x het volgende:
[..]
Even een kleine update: er bleek niks aan de hand te zijn en vanmorgen vroeg is ze bevallen van een gezonde dochter: Puck.
Hier hetzelfde. Kom net terug van een maagzweer, moest weer helemaal normaal en normale hoeveelheden leren eten. En nu vrees ik toch echt dat mijn geen-trek-hebben-en-fobisch-worden-van-sate-gevoel het gevolg is van beebje ipv een virus...quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:52 schreef MeNicole het volgende:
Hoe erg het voor soommige is om voor hun gevoel te dik te owrden zo word ik hier helemaal gek van het afvallen. Iedere keer zeggen bekenden (die me elke week wel een paar keer zien), ach wat krijg je toch een mager koppie. Ik word daar dus helemaal gek van. En ik weet telkens als ik op de weegschaal ga staan dat ik weer ietsje lichter ben. Maar ja kan er toch nix aan doen![]()
Ja het is echt niet leuk als mensen continu tegen je zeggen dat je mager word en dat je meer moet gaan eten. Ze hebben geen idee hoeveel moeite eten me soms kost. En ik weet nu wel een keer dat ik dunner ben geworden.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Kom net terug van een maagzweer, moest weer helemaal normaal en normale hoeveelheden leren eten. En nu vrees ik toch echt dat mijn geen-trek-hebben-en-fobisch-worden-van-sate-gevoel het gevolg is van beebje ipv een virus...
Toen de oudste een paar maanden was smolt ik ook weg van de borstvoeding, at echt 5 keer per dag en dan was het nog model gratenpakhuis, vreselijk! Heb er 3 jaar over gedaan om weer wat voller in het gezicht te worden, komt die maagzweer om de hoek kijken verd...
Lekker doen joh! Is goed voor jequote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef Tamea het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die het missen om gewoon normaal te kunnen bewegen? Ik ben normaal helemaal niet supersportief ofzo, maar ik mis het nu echt om eens flink actief te kunnen bewegen. Kan zowat jaloers worden als ik anderen lekker zie softballen of iemand naar een bus zie rennen. Heel maf.
Misschien moet ik maar eens lekker gaan fietsen en zwemmen nu ik er de tijd voor heb.
Om de één of andere reden ben je gewoon publiek bezit als je zwanger bent. Erg lastig, maar weinig aan te doen. En zeggen dat je je er niks van aan moet trekken is makkelijker gezegd dan gedaan (lang leve de hormonen). Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, zo hoor ik van de één dat ie vind dat ik nog een bescheiden buikje heb voor 35 weken en dacht een ander dat ik al overtijd liep met zo'n buikquote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja het is echt niet leuk als mensen continu tegen je zeggen dat je mager word en dat je meer moet gaan eten. Ze hebben geen idee hoeveel moeite eten me soms kost. En ik weet nu wel een keer dat ik dunner ben geworden.
Ik eet niet, ik werk voedsel naar binnen...quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:24 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja het is echt niet leuk als mensen continu tegen je zeggen dat je mager word en dat je meer moet gaan eten. Ze hebben geen idee hoeveel moeite eten me soms kost. En ik weet nu wel een keer dat ik dunner ben geworden.
Vreselijk vind ik dat, die meningen die iedereen maar moet gegeven. Het liefst ook nog gekoppeld aan de eigen zwangerschappen die dan mooi als norm worden genomen. Bah.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:26 schreef Tamea het volgende:
[..]
Om de één of andere reden ben je gewoon publiek bezit als je zwanger bent. Erg lastig, maar weinig aan te doen. En zeggen dat je je er niks van aan moet trekken is makkelijker gezegd dan gedaan (lang leve de hormonen). Mensen hebben altijd wel wat te zeuren, zo hoor ik van de één dat ie vind dat ik nog een bescheiden buikje heb voor 35 weken en dacht een ander dat ik al overtijd liep met zo'n buik
Joh, ik krijg constant te horen: "Goh, je bent "echt" zwanger he"...net alsof ik kan doen alsof ik schijnzwanger ben ;0quote:Op dinsdag 18 april 2006 13:57 schreef MeNicole het volgende:
En mijn eerste: "Je hebt een mager koppie gekregen" van vandaag is weer binnen![]()
Goh, wat leuk een vreemd tegelijk lijkt me dat, dat je vantevoren weet hoe of watquote:Op dinsdag 18 april 2006 15:02 schreef Martineke het volgende:
hallo
ben bij de gyn geweest vandaag, bloeddruk weer goed, ijzer was goed van vorige x bloed prikken. 1 mei moet ik weer dagcurve glucose doen, ze houden me goed in de gaten heb ik het idee, alleen maar goed hebeeb lag met koppie naar beneden, dus nog niet zo eigenwijs als dat maxim was toendertijd
en
en
en
en
en
ik weet de datum![]()
![]()
31 mei word beebdaydat is morgen al over 6 weken
en gelukkig mag ik smorgens nuchter binnen komen, zag er al zo tegenop om weer een dag vantevoren opgenomen te worden.
Ik weet het gewoon niet zo goed... Bij twijfel zowieso doen zou ik zelf normaal zeggen. Echt kans op een kind met down syndroom is er bijna niet maar ik ben bang dat er misschien andere dingetjes niet goed zijn. Ik heb de eerste 8,5 weken geen folium gehad bijvoorbeeld en dat ik maar 1 van de facetten waar ik mee in gedachten loop.quote:
De test(en) op zich veranderen natuurlijk niets aan het feit of het wel of niet zo is. De vraag is dus denk ik, zou je het van tevoren willen weten en zo ja, wat ga je er dan mee doen?quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:16 schreef Neuk het volgende:
[..]
Ik weet het gewoon niet zo goed... Bij twijfel zowieso doen zou ik zelf normaal zeggen. Echt kans op een kind met down syndroom is er bijna niet maar ik ben bang dat er misschien andere dingetjes niet goed zijn. Ik heb de eerste 8,5 weken geen folium gehad bijvoorbeeld en dat ik maar 1 van de facetten waar ik mee in gedachten loop.
Ze meten risico op chromosoomafwijkingen, waarvan Down idd de belangrijkste is. Bij mijn Fishtest hebben ze ook nog op trimosie 13 en 18 getest en op het turnersyndroom.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:31 schreef Igraine het volgende:
[..]
Nekplooimeting is volgens mij hoofdzakelijk gericht op het constateren van een verhoogde kans op down-syndroom.
Snap je onzekerheid heel goed, misschien juist na mijn verhaal hier.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:43 schreef Neuk het volgende:
Ik weet ook wel wat een nekplooimeting inhoudt, da's me allemaal haarfijn uitgelegd. Ik ben gewoon zo onzeker omdat het geen geplende zwangerschap was, denk ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |