Iets dat Boogerd nooit zal zeggen! Die doet al jaren niets anders.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:57 schreef Falco het volgende:
Erik Dekker blijft nog steeds blij dat hij geen tien jaar lang meer hoeft te koersen voor de tweede plaats.
Da's het mooie van Valverde, die kan ook net zo goed een Koninginnerit winnenquote:Op donderdag 6 april 2006 20:56 schreef Zwansen het volgende:
Wat zal Valverde trouwens gebaald hebben dat Boonen er nog bij kwam toen in Madrid. Maar goed, Valverde zijn kans komt nog vaak genoeg neem ik aan.
Idd, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:18 schreef Ereinion het volgende:
Het is een detail, maar toch, Boonen won 4 touretappes.![]()
quote:Op donderdag 6 april 2006 20:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iets dat Boogerd nooit zal zeggen! Die doet al jaren niets anders.
Dat moeten Jalabert en Kelly ook gedacht hebben.quote:Op donderdag 6 april 2006 20:56 schreef Zwansen het volgende:
Wat zal Valverde trouwens gebaald hebben dat Boonen er nog bij kwam toen in Madrid. Maar goed, Valverde zijn kans komt nog vaak genoeg neem ik aan.
Verliest.quote:Op zondag 9 april 2006 17:04 schreef Arcee het volgende:
Boonen verliest Parijs - Roubaix 2006. Onklopbaar is-ie dus niet.
Ja, verliest. Hij kon niet mee met de winnaar.quote:Op zondag 9 april 2006 17:15 schreef Zwansen het volgende:
Verliest.
Hij wordt ook 5e. Je kunt niet verwachten dat ie elk jaar alles wint.
Hoezo? Boonen wint etappes in Parijs-Nice, E3-prijs en Ronde van Vlaanderen. Hij kan écht niet alles winnen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:16 schreef Arcee het volgende:
België staat even weer met de beide Vlaamsche benen op de grond.
Inderdaad, hij kan er ook een paar verliezen.quote:Op zondag 9 april 2006 17:19 schreef Zwansen het volgende:
Hoezo? Boonen wint etappes in Parijs-Nice, E3-prijs en Ronde van Vlaanderen. Hij kan écht niet alles winnen.
Dat heeft 'm hoogstens een (echte) 2de plaats gekost, Cancellara was sowieso te sterk.quote:Op zondag 9 april 2006 19:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Flecha terughalen heeft wellicht teveel kracht gekost.
Cancellara was zeker de sterkste vandaag, maar 'n Boonen op volle kracht had kunnen volgen.quote:Op zondag 9 april 2006 19:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat heeft 'm hoogstens een (echte) 2de plaats gekost, Cancellara was sowieso te sterk.
Ik stond er echt van te kijken ja. Ineens waren ze allemaal weg.quote:Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Is er nog wat gezegd over de collectieve wanprestatie van QS?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En nu brengt een Nederlandse b-band dit uit : http://www.betsyblue.nl/muziek/tomboonen.mp3
Heb het gemaild naar Sporza. Misschien dat ze er in de uitzending van morgen nog iets over zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2006 00:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En nu brengt een Nederlandse b-band dit uit : http://www.betsyblue.nl/muziek/tomboonen.mp3
Eigenlijk jammer, breng dit een beetje eerder uit en je had een nr 1 hit in Vlaanderen kunnen hebben ...
carl huybrechts (of hoe schrijf je het) adoreert vooral zichzelfquote:Op dinsdag 11 april 2006 14:01 schreef Perico het volgende:
Carl Huybregts had gisteren vermakelijke Tom Boonen anekdotes bij Barend en van Dorp en had het hoogste woord. Hij had ook duidelijk uitgelegd hoe on-Vlaams Boonen is, ook al spreekt hij Kempens dialect. En dat hij alle verkiezingen wint, ook die van best geklede man.
Hoewel Carl duidelijk ook een fan is, is het bij hem nooit die overdreven adoratie zoals bij Wuijts en Karl in hun live commentaar. Vanlombeek, Uytterhoeven en Huybregts rule.
Beter dan Herbiequote:Op dinsdag 11 april 2006 20:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het WK zit dit jaar bij VTM en VT4 hé. Geen Huybrechts dus, maar mummies als Alloo en Mostinckx ...
quote:Op woensdag 12 april 2006 17:20 schreef Ambrosius het volgende:
Opvallend dat Boonen aangaf dat hij vandaag sterker was dan in P-R.
Beste,quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb het gemaild naar Sporza. Misschien dat ze er in de uitzending van morgen nog iets over zeggen.
Ik vind het jammer dat ik dit nu pas ontdekt had. Had Wuyts dit al gehad voor de Start van de Ronde had je pas wat gezien op het startpodium allicht ... (hij stond er nu al zo enthousiast te zingen)quote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beste,
Hartelijk dank voor uw suggestie, ik geef ze zeker door aan onze
wielermensen. Nog veel kijkgenot.
Vriendelijke Groeten
Els Jacxsens
Eindredacteur Sporza
Tel: 02/741.30.95
Fax: 02/733.92.40
Iedereen ff opletten als ze het nog noemen zondag.
dat is hij elk jaar hoor. Vorig jaar zat hij ook al met de hele markt "This Lance is our Lance, this Lance is your Lance, this Lance is there for you and me" te zingen toen Armstrong kwam tekenen ... (die was ook geen klein beetje onder de indruk toen)quote:Op donderdag 13 april 2006 17:44 schreef placebeau het volgende:
Ik vond Wuyts best leuk eigenlijk naan de start. Ik ahd hem nooit zo vrolijk verwacht.
Wuyts stelde heel veel vragen vond ik eigenlijk wel jammer ik dacht dat we ook te zien kregenquote:Op maandag 22 mei 2006 17:57 schreef Zwansen het volgende:
Hoe was het? Moeite waard om op te blijven vanavond?
Wat is dit voor onzin?quote:Op zondag 2 juli 2006 17:33 schreef -skippybal- het volgende:
Boonen, wat een sukkel.
Omdat 'ie niet kan winnen laat 'ie zich uitzakken en verneukt 'ie nu al ongeveer het groen![]()
Oeps vergeten ja. Nooit iets is z'n eigen schuldquote:Op zondag 2 juli 2006 17:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin?
Hij kwam door knoeiende ploegmaats veel te vroeg op kop, valt daarom veel te snel stil en iedereen vliegt erover.
Dan ben je een sukkel of zo.
Oeps vergeten ja. Het is altijd zijn schuld.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeps vergeten ja. Nooit iets is z'n eigen schuld![]()
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oeps vergeten ja. Het is altijd zijn schuld.
Misschien was het op? Ging het niet meer? Hij klaagde ook over een pijnlijke schouder/bovenarm 10 seconden na de aankomst.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.
van planet.nlquote:Boonen: "Tour is grootste kutwedstrijd"
Gepubliceerd op dinsdag 20 juni 2006
Supersprinter Tom Boonen blikt vooruit op de Tour de France. "De Tour is de grootste kutwedstrijd van het jaar."
Naar een café gaan en bier drinken. Dat is het mooie leven volgens Tom Boonen. Een wereldtitel of de Ronde van Vlaanderen winnen. Daarvan kan de 25-jarige Belg genieten, vooral als alle plichtplegingen achter de rug zijn. Maar de Ronde van Frankrijk, nee, daar ziet het icoon van het Vlaamse wielrennen de lol niet van in.
"De Tour is de grootste kutwedstrijd van het jaar." Was getekend: Tom Boonen, Belgisch hoop op ritzeges en de groene trui.
"Ik ga er niet graag heen. Mentaal is het zo zwaar. Vanaf dat je je bed uitkomt is er stress. En iedereen wil er winnen en denkt er te kúnnen winnen." Tom Boonen heeft tijd vrijgemaakt om met vertegenwoordigers van Nederlandse media te praten. De Kempenaar heeft wat met Nederland.
Rust
Zijn vocabulaire - zie zijn oordeel over de Tour - is beďnvloed door de noorderburen bij wie hij de rust vindt die hem in België niet meer gegeven is. "Wel nog als ik thuis ben. Als ik bij ons in de streek al eens word lastig gevallen, is het meestal iemand die van ver komt. Van Gent of Antwerpen. In die steden kan ik me inderdaad nog amper vertonen of er ontstaat een oploopje."
"In Nederland heb ik daar geen last van. Heerlijk. Ik ben een paar weken geleden met mijn vriendin Lore een weekend in Amsterdam geweest. Niemand die iets tegen je zegt. Maar dat is natuurlijk ook weer niet echt Nederland. Amsterdam is gewoon een wereldstad. In Londen zal ook niemand mij aanstaren."
Het leek op een vlucht toen hij vorig jaar aankondigde de rustieke Kempen te verruilen voor Monaco. "Maar dat was het niet. Ook al is het soms moeilijk voor mij in België te leven. Ik word enorm opgehemeld en omdat ik op tv zo'n aardige jongen lijk, willen mensen soms iets van me dat ik ze niet kan geven."
Vlucht
Het vertrek naar het mondaine oord aan de Middellandse Zee had natuurlijk vooral een financiële grondslag. Prins Albert is goed voor zijn ingezetenen. En hij kan er fijn trainen. Alleen, soms met landgenoot Axel Merckx of met ploeggenoten die overkomen. "Ik heb vaak bezoek, ben niet graag alleen." Vaak is hij ook terug in België, zeker in het voorjaar, als 'zijn' koersen worden verreden.
"De Ronde van Vlaanderen, dat is mijn wedstrijd. Ik kan me voorstellen dat andere renners het niks vinden. Net als Parijs-Roubaix, ook al zo'n wedstrijd waar iedereen weer anders tegenaan kijkt." Hij won 'Vlaanderens Mooiste' voor het tweede jaar op rij. Als topfavoriet, zoals hij zichzelf vooraf al had bestempeld.
"Natuurlijk geeft dat extra druk, maar moet ik dan liegen? Ik was er klaar voor, dan zeg ik dat gewoon." Vlaanderen stond op zijn kop, Boonen genoot. "Maar eigenlijk pas op het moment dat ik in mijn auto stapte om naar huis te gaan. Dan glijdt alles van me af en kan ik genieten van de overwinning."
Na zijn voorjaar volgde een rustperiode, een rentree in de Ronde van België en een korte trainingsstage in de Alpen. Boonen op verkenning? "Welnee. Het was ons aangeboden om een paar dagen, geheel verzorgd, in de Alpen te trainen. Het had net zo goed de Azurenkust kunnen zijn. We hebben cols gereden die we straks in de Tour ook op moeten, maar niet met het idee ze te verkennen. Wat moet ik met die kennis?" In de Ronde van Zwitserland won hij nog een etappe.
Ritzeges
Boonen gaat natuurlijk weer voor de ritzeges. Zoals hij in 2004 en 2005 telkens twee etappes won. De wereldkampioen zegt geen speciaal gevoel te hebben bij de groene trui. "Ik laat niets liggen, maar ik lig er niet wakker van."
De Australiër Robbie McEwen ziet hij als zijn grootste concurrent in de sprints. "Ik ben het soms niet eens met de manier waarop hij sprint, maar heb wel respect voor hem. Robbie durft dingen die ik niet zou doen, maar aan de andere kant, ik kan geen twee valpartijen noemen die hij heeft veroorzaakt."
Een andere grote concurrent, de Italiaan Alessandro Petacchi, ontbreekt wegens een kniebreuk in de Tour, "Jammer voor hem, jammer voor de Tour." Vrienden zijn het niet. "Petacchi is de enige renner met wie ik niet praat. Er is over en weer van alles gezegd, maar het meeste is door de pers opgeblazen. Vorige week nog wilde een Italiaanse journaliste mij Petacchi zijn grootste vijand laten noemen. Maar zo is het niet. We hebben gewoon niks met elkaar."
Geef hem maar Steven de Jongh, overgekomen van Rabobank en deel uitmakend van het 'treintje' dat Boonen naar sprintzeges moet leiden. "Een superkerel. Het klikte al met hem toen ik net kwam kijken in het peloton. Ik ben blij dat we hem er nu bij hebben in de ploeg."
Levensgevaarlijk
Goede helpers kan Boonen gebruiken de komende weken. Sprinten in de Tour is een ervaring op zich. "Mijn ideale sprint? Alles op een lint en dan op 200 meter voor de streep uit het wiel van Steven komen." Helaas, dat scenario werkt niet in het drieweekse gekkenhuis op wielen. "De Tour is het ergste van alles. Iedereen meent zich maar met de sprint te kunnen bemoeien, ook renners die er niets te zoeken hebben: Klassementsmannen, klimmers. Het is levensgevaarlijk."
Maar thuis blijven, een keer in juli naar het café gaan en bier drinken is geen optie. "In België verwacht iedereen van mij dat ik ritten win in de Tour. Ik ben snel, dat wapen heb ik nu eenmaal.
Dan maak ik daar maar gebruik van. Ik krijg zeker een keer genoeg van de Tour, maar voorlopig kom ik er gewoon niet onderuit."
Hij had een camera van een toeschouwer tegen zijn schouder gekregen. Het is dus inderdaad niet zijn fout.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.
HUshovd kreeg ook iets tegen zijn arm en sprintte wel door.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:04 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij had een camera van een toeschouwer tegen zijn schouder gekregen. Het is dus inderdaad niet zijn fout.
Nog een geluk dat hij geen Belgisch kampioen werd...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik pleit voor een gele trei met regenboogband in het midden en groene mouwtjes.
Hij heeft anders wel elke dag een excuus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:42 schreef MrLazy het volgende:
Eerlijk gezegd, ik ben nog niet onder de indruk van Boonen geraakt al deze Tour. En gele trui, groene trui jaja.....maar allemaal met net 1 eenheid verschil. Het geluk zit hem ook mee.
Vraag aan elke renner of ze vonden dat ze 100% hun zin kregen en 98% zegt nee.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft anders wel elke dag een excuus.
Ik bedoelde het ook enigzins irnoisch. Die van vandaag vind ik overigens nog wel een echt excuus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Vraag aan elke renner of ze vonden dat ze 100% hun zin kregen en 98% zegt nee.
Iedereen heeft wel een excuus![]()
Ok. Dat van dat kwakkie was echt te triest ja. Je bent een sprinter, als je bang bent voor wat lichaamscontact sprint je toch lekker niet meequote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook enigzins irnoisch. Die van vandaag vind ik overigens nog wel een echt excuus.
Dat 'ie gisteren een kwakje van McEwen/Hushovd kreeg kan 'ie imo niet als excuus aanvoeren. Hushovd werd het zwaarste benadeeld.
Die camera van zondag is wel een redelijk goed excuus, maar Hushovd sprint met een gapende snee nog door. Hoewel het goed kan dat je zo'n snee in eerste instantie niet voelt, maar pas wat later.
Goeie journalist danquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boonen zeurde niet over dat kwakje, hij werd gevraagd of hij er één had gehad en hij zei gewoon ja.
Hoezo misschien?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Goeie journalist danDat gebeurt misschien wel elke massasprint...
Vandaag dacht ik toch ook wel een keer gehoord dat Boonen tot nu toe elke etappe iets tegen had, maar kan me vergissen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het was een half minuutje na de aankomst, die kerel had enkel van ver dat spectaculaire gedoe van Hushovd gezien, zonder herhaling uit 25 hoeken. Leek me op dat moment een logische vraag met een logisch antwoord. Dat hier uit zijn context wordt getrokken om het Boonenvooroordeel te bevestigen.
Die misschien bedoelde ik op z'n manier van....euhhhhh, hoe leg je dat uit op internetquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoezo misschien?
Vooral tussen 3 en 1 km voor de finish wordt er enorm gekwakt. Als je de bijna-vechtpartijen soms ziet om in het wiel van Petacchi te komen...
Boonen is vh kampioenentype , en geen spaardertjequote:Op zondag 2 juli 2006 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ja, da's altijd lastig op internetquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die misschien bedoelde ik op z'n manier van....euhhhhh, hoe leg je dat uit op internet![]()
Dat iets zo overduidelijk is dat je er sarcastisch nog "misschien" bij zegt...
Ofzo![]()
quote:
Misschien omdat er in het commentaar in de massasprint alleen op Boonen gelet wordt? En in het commentaar van de etappe van gisteren werd gezegd dat als Boonen dat kwakje niet krijgt, hij dan vast en zeker (zeker en vast :;) de etappe gewonnen had. En er dan volledig aan voorbij gaan dat Hushovd door dat kwakje zijn voet uit het pedaal schoot en de rest op één been aflegde en zonder dat akkefietje volgens mij geheid tweede was geworden en misschien had gewonnen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:26 schreef misteriks het volgende:
[..]
Boonen is vh kampioenentype , en geen spaardertje
waarom zoveel jaloerse NL reacties hier ? we kunnen er toch ook niet aan doen dat Boonen terecht wereldkampioen is![]()
De Jongh reed niet hard genoeg.quote:
en toch is die zelf niet in topvormquote:Op woensdag 5 juli 2006 18:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
De Jongh reed niet hard genoeg.
Maar goed, hij heeft al wel geel. Dat nemen ze hem niet meer af.
Vooral gisteren. Eigenlijk zat hij in de perfecte positie, maar toch geklopt worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:20 schreef zjroentje het volgende:
Ik kan een lach toch niet onderdrukken, telkens als hij geklopt wordt in de sprint.
Wat een aansteller die Boonen.quote:"Dit is schandalig, erover"
Tom Boonen kwam in de bus aan en was niet echt tevreden met de etappe. "Dit is gewoon schandalig", foeterde hij.
"Ik heb 7 uur op de fiets gezeten, voor de 2e dag op rij in een pyreneeënrit. En er komen nu etappes van 210 en 230 kilometer aan. Nee, van het landschap genieten is er niet bij. Dit is erover, schandalig gewoon."
"Dit is niet menselijk meer. Dit is te lang, te hoog, te zwaar, alles. We zijn geen machines, hé. Ze strijden tegen doping, maar dan maken ze de ritten zo zwaar. Als een normale mens zo één rit rijdt, is hij daar 3 weken slecht van.En wij rijden hier zo 3 weken rond."
Het is wel wat gezeur idd.quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:25 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Wat een aansteller die Boonen.De makkelijkste Tour in jaren en nog loopt meneer te klagen.
In 1910 ging men in een etappe van 326km over de Col du Tourmalet, de Col d'Aubisque, de Col d'Aspin en de Col de Peyresourde. Bovendien over onverharde wegen, met een fiets zonder versnellingen en (waarschijnlijk) zonder doping. Die hadden reden tot klagen, Boonen niet.
En dan ? Zelfs Roger De Vlaeminck had het er nog over in Tour 2006 op Eén, in zijn tijd reed hij ritten met 7 cols, zonder rustdag in de Tour of Giro. En zonder de doping die ze tegenwoordig kennen. En niemand klaagde ... Alleen had je toen wél nog bij renners de "klop van de hamer" , ook bij toppers. Maar iedereen kon daarmee leven. Dat is puur karakter ...quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er waren nog renners uit de bus die hem gewoon gelijk gaven, hoor. En laat ons niet vergeten dat zelfs de leiders zaten te harken op het einde.
Het zou zelfs erg zijn als ze niet moesten harken op het einde verdorie. Spektakel willen we zien, aanvallen , inzinkingen , de klop van de hamer bij toppers ... Zoals een Merckx die na een bergrit boven komt en ze hem aan de zuurstofflessen mogen leggen omdat hij zo diep gegaan is, maar de volgende dag gewoon opnieuw aanvalt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er waren nog renners uit de bus die hem gewoon gelijk gaven, hoor. En laat ons niet vergeten dat zelfs de leiders zaten te harken op het einde.
quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het zou zelfs erg zijn als ze niet moesten harken op het einde verdorie. Spektakel willen we zien, aanvallen , inzinkingen , de klop van de hamer bij toppers ... Zoals een Merckx die na een bergrit boven komt en ze hem aan de zuurstofflessen mogen leggen omdat hij zo diep gegaan is, maar de volgende dag gewoon opnieuw aanvalt.
Nu vallen er ook nog mensen dood tijdens een wedstrijd. Dat is gewoon "pecht" in de sport.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat is 30/40 jaar geleden. Derhalve weinig relevant. Tijden veranderen, het wielrennen is veranderd, niet te vergelijken. Zo'n uitspraak zouden een Merckx of een Van Impe om er maar een paar te noemen nooit doen, alleen een zelfvoldane egotripper als De Vlaeminck doet dat en vooral om te benadrukken hoe fantastisch hij wel was. Ze zaten hem bijna uit te lachen in de studio.
En vroeger viel er soms renners dood tijdens de wedstrijd, dat is ook karakter.
Het eerste wedstrijduur in een bergrit tegen 46 per uur? Misschien veeleisend voor een lichaam? Ik zeg maar wat. En nee, dat was vroeger zeker niet zo. Dat kan best wel eens 15 km/u. trager zijn geweest.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
waarom zouden die nu dan opeens te zwaar zijn ?![]()
Dat doen ze zelf.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het eerste wedstrijduur in een bergrit tegen 46 per uur? Misschien veeleisend voor een lichaam? Ik zeg maar wat. En nee, dat was vroeger zeker niet zo. Dat kan best wel eens 15 km/u. trager zijn geweest.
quote:Boonen kiest Eneco Tour boven Vuelta
Tom Boonen verschijnt dit jaar niet aan de start van de Vuelta. De Belgische wereldkampioen prefereert de Eneco Tour in Nederland en België en de ronde van Groot-Brittanië als voorbereiding op het wereldkampioenschap in het Oostenrijkse Salzburg.
In een Tour met een serieuse passage in Vlaanderen ? Hij zal wel moeten ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:52 schreef tong80 het volgende:
Die zien we volgend jaar niet meer terug in de Tour. Die gaat zich in juli heerlijk op z'n gemak voorbereiden op het naseizoen.
quote:Boonen mijdt Gold Race
door onze speciale verslaggevers
ROUBAIX - Tom Boonen start aanstaande zondag niet in de Amstel Gold Race. In eerste instantie wilde de Belg de Nederlandse klassieker wel rijden. Na Parijs-Roubaix maakte de kopman van QuickStep-Innergetic duidelijk dat hij een verlengd voorjaar toch niet ziet zitten. "Vooraf kan je dat wel zeggen, maar het is nu eenmaal zo dat je er in de kop na Parijs-Roubaix toch al een punt achter hebt gezet. Ik doe het net zoals vorig jaar: géén Amstel, wel nog de Scheldeprijs", aldus Boonen.
quote:Boonen mist Scheldeprijs
ANTWERPEN - Tom Boonen doet woensdag niet mee aan de Scheldeprijs. De Belgische wielrenner van Quick-Step heeft last van zijn ingewanden. Dinsdag moest Boonen de training onderbreken, na overleg met de teamarts besloot hij niet te starten. De Scheldeprijs was zijn laatste koers in dit voorjaar.
De Belg meldde overigens dat hij maandagavond een licht auto-ongeval had. "Er stak plotseling een kat over, waardoor ik mijn stuur moest omgooien. Mijn wagen eindigde tegen de vangrail”, aldus Boonen, die ongedeerd bleef. "En gelukkig leeft de kat ook nog.”
quote:Boonen rijdt Lamborghini in de prak
door Ronald Veerman
BRUSSEL -
De Belgische wielerheld Tom Boonen heeft zijn peperdure Lamborghini in de prak gereden. De in Monaco woonachtige Boonen was met zijn gele racemonster een paar daagjes op stap in Vlaanderen, maar moest daar naar eigen zeggen uitwijken voor een kat.
"Het beest stak plots te straat over, maar ik kon het ontwijken. De auto schoot echter in de berm. Mijn wagen is zwaar beschadigd, maar gelukkig leeft de kat nog”, aldus de renner.
Boonen reed afgelopen zondag met Parijs-Roubaix zijn laatste voorjaarsklasieker. Eerder zegde hij al af voor de Amstel Gold Race. Vandaag zou hij in Vlaanderen de Scheldeprijs rijden, maar die cancelde hij wegens darmklachten.
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:18 schreef Zwansen het volgende:
Helaas. We zien em niet.
quote:Op woensdag 18 april 2007 12:23 schreef Zwansen het volgende:
Zelfs op die site zie ik ze niet... maja.
Uiteraard.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een Tourrit in eigen land winnen kan natuurlijk ook al wat redden.
In het jaar van Hushovd had Boonen hem gewoon moeten winnen, was ook wel gebeurd als hij niet was gevallen, hij was toen gewoon beter dan Hushovd.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar ik denk dat de groene trui wel wat zwaarder weegt misschien.
In ieder geval wel in combinatie met één of meerdere ritzeges.
Een groene trui zonder etappeoverwinningen is immers een beetje kleurloos, zoals die van Hushovd 2 jaar geleden.
[Hoopt]Bennati dit jaarquote:Op woensdag 18 april 2007 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In het jaar van Hushovd had Boonen hem gewoon moeten winnen, was ook wel gebeurd als hij niet was gevallen, hij was toen gewoon beter dan Hushovd.
Ik zie het dit jaar niet gebeuren.
Jup, siert 'm welquote:Op woensdag 18 april 2007 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bij Boonen is 't wel tof dat hij in "zijn" wedstrijden zelden anoniem meerijdt. In Vlaanderen was hij slecht (al dan niet door omstandigheden), maar dan toch liever sleuren en ten onder gaan op de Muur dan anoniem proberen aanklampen.
Hij is altijd aanwezig, kun je van een hoop anderen niet zeggen, die modderen dan maar wat aan om nog 8e te kunnen worden.
Al helemaal als je in principe de snelste bent die in die hele groep zit ...quote:Op woensdag 18 april 2007 22:38 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jup, siert 'm wel![]()
Maar dan nog is het behoorlijk dom om al door te trekken op de vesten....
Ik denk zelf dat 'ie Bettini voor wou zijn. Een beetje zoals in de vroegere Mapei tijd met Roubaix.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Al helemaal als je in principe de snelste bent die in die hele groep zit ...
Als Valverde er een doel van maakt, kan hij zeker de groene trui winnen. In massasprints kan ie punten pakken (hij zal ze zeker niet winnen, maar kan wel zo nu en dan bij de eerste 10 zitten) en hij heeft als grote voordeel op de sprinters dat hij ook in bergritten punten kan pakken.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zou kunnen, ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat het een echt topsprinter is, blijkbaar kan bijna iedereen tegenwoordig Petacchi kloppen. Ik verwacht dit jaar een Valverde (of een gelijkaardig type).
Dat is een manier om er naar te kijken.quote:Bij Boonen is 't wel tof dat hij in "zijn" wedstrijden zelden anoniem meerijdt. In Vlaanderen was hij slecht (al dan niet door omstandigheden), maar dan toch liever sleuren en ten onder gaan op de Muur dan anoniem proberen aanklampen.
Hij is altijd aanwezig, kun je van een hoop anderen niet zeggen, die modderen dan maar wat aan om nog 8e te kunnen worden.
Ik dacht dat de OS nog wel redelijk populair was onder wielrenners.quote:Boonen ziet op tegen hitte Peking
door onze Telesportredactie
ANTWERPEN - Tom Boonen twijfelt of hij in 2008 wel moet meefietsen in de wegwedstrijd op de Olympische Spelen in Peking. De renner van Quick-Step kan slecht omgaan met warm en vochtig koersweer. Ook zou de Vlaamse topper het parcours in de Chinese hoofdstad te zwaar vinden. Boonen kreeg al een brief van de Belgische wielerbond die zijn automatische selectie bevestigde.
Boonen is na veldrijder Sven Nijs de tweede Belg die om klimatologische redenen afhaakt voor 'Peking 2008'. Nys zou mogelijk meedoen in het onderdeel mountainbiken.
Dat is het ook wel, maar als je er toch maar weinig kans op een medaille maakt ontzie je een lange trip naar Peking midden het seizoen toch wel, vermoed ik.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik dacht dat de OS nog wel redelijk populair was onder wielrenners.
Verander 'in' in 'en'quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Topictitel is voorbijgestreefd.
Zul je zien dat het bij de wegrit 25 graden met een lekker windje is in Pekingquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:51 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik dacht dat de OS nog wel redelijk populair was onder wielrenners.
Maar in Athene was het wel extreem heet, renners reden met ijszakken in hun nek rond.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:51 schreef Venga het volgende:
Bovendien zit je met het jetlag gebeuren als je naar Peking gaat.
Daar had je in Athene geen last van ... maakt ook een groot verschil.
Naar Athene kon je voor je enkele dagen, naar Peking gaat je veel meer tijd kosten, zowel voor als na de wedstrijd in Peking.
"Nu nog de vreselijke visjestrui in de Vuelta"quote:
Ik heb ook niet echt het idee dat hij daar iets te zoeken heeft, de Shlecks en Valverde, Dekker, Boogerd dat soort wielrenners maken de meeste kans.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Boonen zal niet rijden op het WK in Stuttgart.
quote:Maandag verschijnt eerste strip over Tom Boonen
Tom Boonen heeft zijn eigen stripreeks. Maandag ligt het eerste stripverhaal met de wielerkampioen in de hoofdrol in de winkel. ’Het autovirus’ is gebaseerd op Boonen die als stripheld teruggeflitst wordt naar het tienjarige Tommeke die samen met zijn broertje Sven allerlei avonturen beleeft.
'Ik vond het een schitterend idee', zegt Tom Boonen. 'Ik heb steeds graag strips gelezen. De eerste drukproeven heb ik meerdere malen van a tot z doorgenomen en ik heb enkele keren heel hard moeten lachen. Het is en blijft bizar natuurlijk om spannende avonturen van jezelf te volgen zonder te weten wat er op de volgende pagina staat.
’Het autovirus’ kost 4,95 euro en wordt uitgegeven door Borgerhoff&Lamberigts. In februari 2008 verschijnt de tweede Tommeke-strip.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:34 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu beginnen ze wel heel ver te gaan met hun merchandising ...
[..]
quote:Tom Boonen heeft een nieuwe liefde in zijn leven. Na de breuk met Lore eind vorig jaar, heeft Boonen nieuw geluk gevonden bij Sophie Van Vliet, een meisje van 16 uit Nederland.
'Ze lijkt ouder dan ze is, is in haar manier van denken volwassener dan ik en we kunnen erg goed praten. Maar 't allerbelangrijkste is: ik heb opnieuw iemand gevonden die me gelukkig maakt. Ik voel wat ik voel, en dat is pure blijdschap', zegt Boonen in Het Laatste Nieuws.
Verschil is wel dat de Olsen-tweeling meerderjarig is. Als bekende Belg, sportheld en icoon kan je je toch niet inlaten met minderjarige meisjes? En dan ook zo'n kulargument gebruiken: "Dat is jong, maar ze ziet er ouder uit en is volwassen in haar manier van denken."quote:Op woensdag 5 december 2007 09:50 schreef Ereinion het volgende:
Boonen moet gedacht hebben: wat Lance kan, kan ik ook:
[..]
Het is Belgie he... Daar zijn ze daar wat makkelijker in.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:51 schreef maril het volgende:
16 jaar pas?
Wat een n00bquote:'Ze lijkt ouder dan ze is, is in haar manier van denken volwassener dan ik'
1 Woord....quote:Op woensdag 5 december 2007 12:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Van de FP:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat loopt 'ie nou te ouwehoeren dat ze ouder lijkt?quote:Op woensdag 5 december 2007 12:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Van de FP:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je veel blijven zitten voor iemand met geboortejaar '63, tenzij je de leraar bent.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:50 schreef BoerBert het volgende:
OMG
Zij zit dus bij mij in de klas en hoorde wel zoiets vaags, maar dit:
quote:Boonen woest na artikel 16-jarige vriendin
BRUSSEL - Wielrenner Tom Boonen heeft woest gereageerd op het artikel in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws over zijn nieuwe vriendin, de 16-jarige Nederlandse Sophie van Vliet. De verslaggeefster, die ook in het artikel op de foto staat met Boonen en zijn vriendin, zou zich hebben voorgedaan als journalist van het blad Humo. De VRT meldt dat de Vlaamse renner niet meer met Het Laatste Nieuws wil praten sinds de krant hem en zijn ploeg valselijk van doping heeft beschuldigd
Boonen: ,,Ze vroeg of ze mij mocht interviewen voor een stuk in Humo. Ik vroeg haar expliciet of het niet voor Het Laatste Nieuws was.'' Boonen heeft een persmededeling uitgedaan waarin hij zegt 'razend' te zijn. ,,Mijn affectie voor Sophie van Vliet werd voorgesteld als een ernstige relatie, maar zover is het nog zeker niet.''
De wielrenner heeft aangekondigd dat voortaan elke journalist zal worden gescreend en verplicht wordt een contract te tekenen met het management van Boonen. Hij gaat de zaak ook aankaarten bij de Hoge Raad voor de Journalistiek. Een eventuele schadevergoeding wil hij schenken aan een goed doel.
Tom Boonen had eerder een relatie met Lore Van de Weyer, die drie jaar jonger is. Die relatie ging eind vorig jaar uit.
Als je Tom Boonen heet kan je dat toch niet geheim houden. En blijkbaar was het eigenlijk al bekend als ik die foto's van Curacao zo zie.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Wel stoer dat hij ervoor uitkomt trouwens, het zal je overkomen.
is ze net zo leuk als op de foto's? Ze is bijna ineens een BN-er.. zal ook wel een rijke pappie hebben!quote:Op woensdag 5 december 2007 17:04 schreef BoerBert het volgende:
Kan wel heel flauw 'bewijzen' geven, maar ik denk dat niemand daar behoefte aan heeft...
Minstens imo, maar dat ligt natuurlijk aan waar je van houdt, hequote:Op donderdag 6 december 2007 22:28 schreef Gelderland het volgende:
[..]
is ze net zo leuk als op de foto's? Ze is bijna ineens een BN-er.. zal ook wel een rijke pappie hebben!
Nee, die ziet eindelijk Boonen pronken op de startlijst van de AGR...quote:Op vrijdag 7 december 2007 13:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Leo Van Vliet zei vandaag in de krant dat hij 't allemaal wel best vindt, lijkt er niet echt wakker van te liggen.
Volgens mij mogen die elkaar niet helemaal.quote:Op vrijdag 7 december 2007 12:15 schreef icebliss het volgende:
'Natuurlijk is Tom Boonen hier niet. Hij moest zijn lief in bed gaan steken', zei mountainbiker Filip Meirhaeghe lachend.
quote:TE JONG
Ik wilde gaan
maar zag je staan
Ik ken je leeftijd
maar je doet volwassen aan
Het is dat ik beter weet
maar jij lijkt ouder
Door de manier hoe jij je kleedt
Ik heb met jou geen doel
maar dat verandert niks aan wat ik voor je voel
Je mag dan wel een meisje zijn
Maar inplaats van breezer drink je droge witte wijn
Jij leert net de liefde kennen
Ik had al vader kunnen zijn
Dit kan best mooi beginnen
Maar het eind ligt toch in puin
Jij bent vijftien lentes jong
En ik de twintig al voorbij
Je bent te jong voor mij
Veel te jong voor mij
Weer een sms
Noem je mij Idool
Die je stuurt onder de les
Op de middelbare school
Mijn hart is heet
Mijn hoofd is kil
En mijn hart fluistert zinnen die mijn hoofd niet horen wil
Maar ik ben niet van steen
En de wetten van de liefde zijn gemeen
Je mag dan wel een meisje zijn
In plaats van breezer drink je droge witte wijn
Je bent te jong voor mij
Veel te jong voor mij
Je bent te jong voor mij
Veel te jong voor mij
En hij heeft z'n Corvette aan Hoste verkochtquote:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:05 schreef rubbereend het volgende:
Wilde Hoste niet ook Sophie overnemen?
ze zal wel de reden zijn dat mooie Mario weer gaat fietsenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:20 schreef groenen het volgende:
Ik denk dat Sophie wel een andere wielrenner vindt.
Is dan ook psychologische oorlogvoering om 'm aan Hoste te verkopen ;')quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En hij heeft z'n Corvette aan Hoste verkochtNu kan 'ie zich naar eigen zeggen weer helemaal op het fietsen richten.
Als je dat al niet kan om een auto heb je volgens mij toch een probleem als renner
Hád inderdaad.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:18 schreef Radegast het volgende:
Hij had toch een Lamborghini?
Tegen sommige poesjes rijdt 'ie inderdaad niet aan... Sommige he.quote:
toch nietquote:Op vrijdag 7 december 2007 14:12 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nee, die ziet eindelijk Boonen pronken op de startlijst van de AGR...
quote:Twijfels ergeren Boonen
Door LÉON DE KORT
MILAAN - Vlaanderen maakt zich zorgen om zijn geliefde wielerzoon Tom Boonen, al vindt hij het zelf onbegrijpelijk. Hij zegt het niet hardop, maar het begint ’Tommeke’ redelijk te ergeren dat de twijfels over de kwaliteit van zijn broodwinning toenemen.
Winnen doet niemand op bestelling, dus de kerel die wielergod werd toen hij in 2005 namens Quick-Step de Ronde van Vlaanderen voor het eerst won, evenmin. Dat het volk het onderhand eens wil begrijpen.
En verder? Verder gaat het uitstekend. Boonen voelt per dag dat machtige lijf van hem sterker worden. Volgende week, wanneer de heilige Vlaamse wielerweek wordt opgestart met de E3 Prijs, zal hij klaar zijn. Vermoedt hij. ,,Ik lig op schema om een goed voorjaar te rijden.’’ Eerst vandaag nog even Milaan-Sanremo zonder averij meemaken.
Nee, over het winnen van de Primavera hoorde je hem tijdens Tirreno-Adriatico niet. ,,Ik kan de schoonheid van deze koers wel inzien, maar ik kan er niet van houden. Het is twee keer schieten en het is voorbij, en je moet kloten aan je lijf hebben voor de afdaling van de Poggio. Alle jaren weer ben ik heel content als ik ongeschonden in Sanremo arriveer. Deze wedstrijd is gevaarlijker dan alle andere, Parijs-Roubaix incluis, ja. In de Hel van het Noorden moet je alleen opletten dat je op de kasseien niet gewoon omvalt. Meestal kun je er in deze koers zelf niets aan doen als je tegen het asfalt bent gekletterd.’’
Geen hooggespannen verwachtingen bij Boonen zelf. Hij won nog niet, behoudens drie etappes in Qatar en een rit in Californië. Het deert hem niet. De reden? Een woeliger winter dan hij gewend is, gekenmerkt door een kortstondige relatie met een jonge vriendin, de gezondheidsproblemen van zijn vader? Te veel gaan stappen?
,,Tom weet ook wel dat het minder rustig is geweest. En natuurlijk raken de verhalen hem die over hem de ronde deden,’’ zegt ploegmaat Steven de Jongh. ,,Ik ben pas geleden met hem gaan trainen in Monaco. Nou, als je vijfenhalf uur naast elkaar fietst, kun je het nodige bespreken. Ik zeg wat ik denk, recht voor zijn raap, en dus ook wat ik van zijn verkering met Sophie van Vliet (de dochter van Leo van Vliet, koersdirecteur van de Amstel Gold Race, red.) vond. Moet toch kunnen, als je een beetje zijn vertrouwenspersoon bent, hč.
,,Het is niet zo gemakkelijk om Tom Boonen te zijn. Half België verwacht dat hij jaarlijks de Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix en de groene trui in de Tour de France wint. Lukt dat een keer niet, dan heeft hij een matig seizoen gedraaid. Terwijl een coureur die alleen het groen pakt, jaren achtereen niet meer stuk kan.’’
Gun Tom nog een paar weken, is het advies van Dirk Demol, één van de ploegleiders bij de formatie van Quick-Step. ,,Ik zie hoe supergeconcentreerd hij naar zíjn periode toeleeft. Het probleem is dat je Vlaanderen niet even tien keer op een rij kunt winnen. Dat kán niet. Geloof me, deze jongen zal nog genoeg grote dingen laten zien. Ik hoor nu mensen beweren dat hij te laat is begonnen. Onzin. Uiteraard heeft hij de teugels laten vieren in de winter. Maar je weet het, hč: zodra een topper een pintje pakt, heeft hij volgens de kranten een krat soldaat gemaakt. Het kan geen kwaad na het seizoen een paar keer zot te doen. Dat is beter dan zot te worden, want dan is het echt te laat.’’
quote:Mogelijke transfer Tom Boonen
door onze speciale verslaggever
PRIVAS - Bouycues Telecom heeft met Tom Boonen om de tafel gezeten om de Belg voor de komende jaren in te lijven. Boonen rijdt al jaren voor het Belgische Quick Step. Hij begon zijn profloopbaan bij US Postal.
quote:'Boonen betrapt op cocaďnegebruik'
BRUSSEL - De Belgische topwielrenner Tom Boonen is betrapt op het gebruik van cocaďne. Dat meldden de Belgische krant Het Laatste Nieuws en de Vlaamse omroep VRT.
Volgens Het Laatste Nieuws heeft Boonen (27) bij een controle buiten competitie door de Vlaamse gemeenschap positief gereageerd. Hij zou op 25 mei, drie dagen voor het begin van de Ronde van België, een test hebben ondergaan.
Volgens de Belgische krant waren maandagavond huiszoekingen gepland in de woning van de ouders van Boonen in Postel en in het huis van zijn vriendin Lore in Meerhout. Het is nog niet duidelijk of die inspecties zijn doorgegaan.
Boonen werd eerder in verband gebracht met cocaďne door zijn vriend en ex-veldrijder Tom Vannoppen. De laatste testte in december vorig jaar zelf positief op cocaďne en zou tijdens zijn verhoor Boonen een dealer hebben genoemd. Dat ontkende hij later. De Belgische politie deed toen wel ook al een huiszoeking bij de familie van Boonen.
De gelouterde coureur van Quick-Step kwam de afgelopen maanden al twee keer eerder negatief in het nieuws. In beide gevallen hield de Belgische politie hem aan in zijn bolide wegens te hard rijden. Hij raakte daardoor twee keer zijn rijbewijs kwijt.
Boonen won in het voorjaar voor de tweede keer de klassieker Parijs-Roubaix. Daarna nam hij ruim een maand rust. In 2005 veroverde hij de wereldtitel op de weg. Boonen schreef zes etappes in de Ronde van Frankrijk op zijn naam.
quote:di 10/06/08 - Tom Boonen hoeft niet meteen voor een sportieve schorsing te vrezen. Cocaďne gebruiken buiten competitie is immers niet strafbaar voor wielrenners. Op het bezit van cocaďne staat wel een gerechtelijke straf.
De controle bij Tom Boonen heeft plaatsgevonden op 26 mei. Toen reed hij niet in competitie. (Belga) "De Internationale Wielerunie UCI kan hem niet straffen omdat het buiten competitie was", legt sportdokter Chris Goossens (foto) aan Sporza uit.
"De dag van een wedstrijd is cocaďne wel strafbaar."
"Vroeger was het zowel binnen als buiten competitie strafbaar. Dat vind ik persoonlijk een betere zaak, omdat sporters met cocaďne dieper zouden kunnen gaan tijdens trainingen."
Boonen laste na zijn zege in Parijs-Roubaix een pauze in en hervatte de competitie op 28 mei in de Ronde van België, twee dagen na zijn positieve plas.
Op 1 juni won Boonen de slotrit van de Ronde van België.
En ja hoor, hij stond vandaag al in de krant te roepen. Die vent blijft koppig het huidige specialisatie-tijdperk vergelijken met de jaren '60-'70 waar iedereen alles reed. Hij lijkt te vergeten dat, indien hij nu alles zou meerijden, hij op alle vlakken zou worden weggereden door degenen die zich op die bepaalde koers focussen.quote:Op zondag 12 april 2009 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
Roger De Vlaeminck begint nu al redenen te zoeken waarom hij zelf toch veel beter was indien Boonen ook 4 keer zou winnen.
Denk inderdaad dat hij het van het sprokkelen moet gaan hebben. Zie hem eigenlijk geen etappe winnen.quote:Op maandag 27 april 2009 10:09 schreef Beregd het volgende:
en hushovd, en bennatti, en petacchi, en mcewen...
Ik denk dat boonen toch het meest aan snelheid heeft ingeboet. Of hij zal het op zijn zabels (in zijn laatste jaren) moeten, doen, door allemaal ereplaatsen en tussensprinten in bergetappes.
In een massasprint gaat Cavendish 9 van de 10 keer winnen denk ik. Voor die 1 op de 10 keer die Cavendish niet wint, zijn er dan een stuk of 5 kandidaten, waaronder Boonen. Dus zie hem niet zo snel een etappe winnen in een massasprint.quote:Op maandag 27 april 2009 10:47 schreef Zwansen het volgende:
Dat heb ik vaker van Boonen gedacht. Ik denk dat ie nog wel een etappe mee kan pakken, desnoods in een ontsnapping. Mocht het echt zo zijn dat ie zwaar tekort komt dan zie ik ook geen reden meer voor hem om de Tour te rijden de komende jaren.
Ik lees nu net de OP en ik zie dat Boonen nu al 28 is? Gaat snel.
Waarom zou ie trouwens ineens geen kanshebber voor groen meer zijn en opeens jongens Bennati en Hushovd niet meer kunnen kloppen? Het is toch bekend dat hij in de klassieke periode veel minder sprint dan richting en in de Tour. Ik denk ook dat hij dit jaar een beter treintje heeft voor de sprint dan vorig jaar met Steegmans, die de halve tijd ingesloten raakte oid.quote:Tom Boonen wisselt Panini-stickers uit met ploegmaat Steven de Jongh, terwijl ook Leif Hoste zijn album probeert te vullen. Panini heeft nu ook albums met wielrenners.
Als Boonen maar niet roept dat Cavendish de Tour niet zal uitrijden.quote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef thijsdetweede het volgende:
Tja, al is veel winnen misschien niet mogelijk met Cavendish in de buurt, de groene trui kan nog wel haalbaar zijn - als Cavendish de Tour niet uitrijdt, natuurlijk.
In theorie zou je kunnen zeggen dat Freire en Bennati ook steeds op zijn minst top 5 moeten kunnen rijden en af en toe zelfs Cavendish eens kunnen kloppen. In het middengebergte gaan ze er dan probleemloos over qua punten, want hij mag misschien de Poggio overraken, in de cols zit Cavendish gewoon mee in de bus.quote:Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef thijsdetweede het volgende:
Tja, al is veel winnen misschien niet mogelijk met Cavendish in de buurt, de groene trui kan nog wel haalbaar zijn - als Cavendish de Tour niet uitrijdt, natuurlijk.
Freire is allang blij als hij een rit pakt, vorig jaar heeft die de groene trui ook maar per toeval gewonnen en ging hij pas sprokkelen in een latere fase. Bovendien heeft Freire er ook wel sprints tussen zitten die hij helemaal (al dan niet vanwege geen treintje) laat lopen. Cavendish, Boonen en Hushovd hebben sowieso al uitgesproken om voor groen te gaan, die zie ik ook alle drie al vanaf het begin sprokkelen in de tussensprints.quote:Op maandag 27 april 2009 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In theorie zou je kunnen zeggen dat Freire en Bennati ook steeds op zijn minst top 5 moeten kunnen rijden en af en toe zelfs Cavendish eens kunnen kloppen. In het middengebergte gaan ze er dan probleemloos over qua punten, want hij mag misschien de Poggio overraken, in de cols zit Cavendish gewoon mee in de bus.
quote:Boonen laat Ronde van België links liggen PhotoNews do 07/05/2009 - 08:59
Quick-Step zal zonder zijn twee Belgische kopmannen Tom Boonen en Stijn Devolder aan de start komen van de Ronde van België (27-31 mei). De organisatie hoopt om de ploeg nog op andere gedachten te brengen. "Onze keuze staat vast", zegt Quick-Step.
"We hebben een Belgisch evenement weer op de kalender gezet en wij vinden dat dat respect verdient", zegt organisator Rob Discart in Gazet van Antwerpen.
Belga "Maar onze organisatie staat of valt niet met de deelname van Boonen of Devolder. We gaan zeker nog uitpakken met verrassende namen."
Zo zet Silence-Lotto onder anderen Belgisch kampioen Jürgen Roelandts, Greg Van Avermaet en Leif Hoste in. Ook Filippo Simeoni (37), de Italiaanse kampioen, verschijnt aan de start met zijn ploeg.
"Maar het blijft wel jammer dat wereldkampioen Alessandro Ballan zijn terugkeer in competitie opnieuw heeft uitgesteld", zegt Discart ook.
"Volgende week praten we nog eens met Patrick Lefevere en we hopen om hem nog te overtuigen om Boonen of Devolder (foto) te laten starten."
Vorig jaar won Devolder, toen nog in zijn Belgische driekleur, op indrukwekkende wijze de Ronde van België.
Ze zetten dus alles op de Tour.quote:Lefevere: "Gaan keuze niet meer veranderen"
De organisatie van de Ronde van België wil nog eens praten met Patrick Lefevere, maar de Quick-Step-manager is niet van plan om zijn keuze te veranderen.
"Het is onze bedoeling om de renners in optimale omstandigheden aan de start van de Tour te krijgen", zegt Lefevere in Gazet van Antwerpen. "Met Tom willen we dit via een ander programma bereiken. Hij zal de Ronde van Catalonië, de Dauphiné Libéré en het Belgisch Kampioenschap rijden."
Devolder wil minder wedstrijden rijden in de aanloop naar de Tour. "Stijn zal maar één rittenkoers rijden en dat is de Dauphiné Libéré . Dat is onze beslissing en die gaan wij nu niet meer veranderen."
precies mijn woorden toen ik t las..quote:
Volgens mij alleen als je het inneemt kort voor of tijdens de inspanning. Qua doping is het ook alleen verboden als het minder dan 24 (of 48) uur voor competitie wordt ingenomen, kan ik me herinneren van de vorige keer dat Boonen betrapt is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:15 schreef FredWielergek het volgende:
Boonen kan er blijkbaar niet van afblijven.
Ik heb zelf weinig verstand van drugs enzo, maar helpt cocaine voor betere prestaties?
Ja ok, maar toen werd zijn strafproces of hoe zoiets ook heet opgeschort, omdat 'hij al genoeg is gestraft'. maar nu zal hij daar niet onderuitkomen. Hij zal niet door het BOIC ofiets dergelijks worden geschorst, maar door een rechter wel denk ik..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als je het inneemt kort voor of tijdens de inspanning. Qua doping is het ook alleen verboden als het minder dan 24 (of 48) uur voor competitie wordt ingenomen, kan ik me herinneren van de vorige keer dat Boonen betrapt is.
Klopt, dit wordt een strafrechtelijke zaak.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja ok, maar toen werd zijn strafproces of hoe zoiets ook heet opgeschort, omdat 'hij al genoeg is gestraft'. maar nu zal hij daar niet onderuitkomen. Hij zal niet door het BOIC ofiets dergelijks worden geschorst, maar door een rechter wel denk ik..
Maar concluderend; Tom Boonen is een
[ afbeelding ]
Ben benieuwd hoe ze er bij Quick Step over denken.. Ga je iemand die coke blijft gebruiken in je ploeg houden, ook al is het buiten competitie. Dit zal niet goed zijn voor zijn imago en wil je dan zo iemand in de ploeg houden. Ondanks dat je met hem minstens 1 voorjaarsklassieker wint en wat tour-etappes natuurlijkquote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, dit wordt een strafrechtelijke zaak.
Als ik de manager was, zou ik hem meer gaan steunen door hem te sturen naar een soort afkickcentrum. Hij blijft dan in dienst, maar hij mag voorlopig niet koersen. Als het zeker is dat hij niet meer gebruikt, dan mag hij weer koersen. Hem helemaal laten vallen, dat kun je niet maken vind ik. Een soort huwelijk in voor en TEGENspoed.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ze er bij Quick Step over denken.. Ga je iemand die coke blijft gebruiken in je ploeg houden, ook al is het buiten competitie. Dit zal niet goed zijn voor zijn imago en wil je dan zo iemand in de ploeg houden. Ondanks dat je met hem minstens 1 voorjaarsklassieker wint en wat tour-etappes natuurlijk
Zit wat in.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:59 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Als ik de manager was, zou ik hem meer gaan steunen door hem te sturen naar een soort afkickcentrum. Hij blijft dan in dienst, maar hij mag voorlopig niet koersen. Als het zeker is dat hij niet meer gebruikt, dan mag hij weer koersen. Hem helemaal laten vallen, dat kun je niet maken vind ik. Een soort huwelijk in voor en TEGENspoed.
Cocaďne staat ook op de dopinglijst omdat het een maskerend middel is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij alleen als je het inneemt kort voor of tijdens de inspanning. Qua doping is het ook alleen verboden als het minder dan 24 (of 48) uur voor competitie wordt ingenomen, kan ik me herinneren van de vorige keer dat Boonen betrapt is.
Zoiets ja.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:59 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Als ik de manager was, zou ik hem meer gaan steunen door hem te sturen naar een soort afkickcentrum. Hij blijft dan in dienst, maar hij mag voorlopig niet koersen. Als het zeker is dat hij niet meer gebruikt, dan mag hij weer koersen. Hem helemaal laten vallen, dat kun je niet maken vind ik. Een soort huwelijk in voor en TEGENspoed.
Iemand enig idee wat voor gevangenisstraf hierop staat, want daar dacht ik ook al aan.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Cocaďne staat ook op de dopinglijst omdat het een maskerend middel is.
Bon, hiervoor gaat Boonen waarschijnlijk de gevangenis in vliegen. En het lijkt me niet dat hij hiermee weg komt bij zijn eigen ploeg en de UCI en ASO. Kortom, nu heeft hij wel een enorm probleem.
Volgens een artikel in het Nieuwsblad zal waarschijnlijk de recidive voor de rechter zwaar wegen, maar wat de strafmaat is weet ik niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Iemand enig idee wat voor gevangenisstraf hierop staat, want daar dacht ik ook al aan.
Idd.. mijn Held&Voorbeeldquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:02 schreef Bruce117 het volgende:
Tommeke Tommeke toch, wat heb ge weer gedaan
Dat heeft hier veel mee te makenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:33 schreef Colnago het volgende:
Zo zie je maar weer, alle renners zitten aan de dope.
Daarom kijk ik eigenlijk ook geen koersen meer omdat de uitkomst niet vast ligt.
Denk maar aan Rebellin.
Gevangenisstraf lijkt mij ook niet aan de orde, althans zou het vreemd vinden omdat dit is opgespoord tijdens een dopingcontrole. Pas als oom agent Tom ziet snuiven lijkt me de wet van toepassing..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ontslag lijkt me logisch en dit jaar geen enkele koers meer ook.
Gevangenisstraf voor zoiets vind ik dan weer belachelijk, niet omdat het Boonen is, maar in 't algemeen. Dealers horen in een cel, junks (of gebruikers) niet, dat is het contraproductiefste dat je kan bedenken.
Inderdaad, en je moet een lijntje op z'n tijd ook niet overdrijven zeg...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gevangenisstraf voor zoiets vind ik dan weer belachelijk, niet omdat het Boonen is, maar in 't algemeen. Dealers horen in een cel, junks (of gebruikers) niet, dat is het contraproductiefste dat je kan bedenken.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:33 schreef Colnago het volgende:
Daarom kijk ik eigenlijk ook geen koersen meer omdat de uitkomst niet vast ligt.
Denk maar aan Rebellin.
Mag ik u citeren uit een stuk op hln.be:quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Gevangenisstraf lijkt mij ook niet aan de orde, althans zou het vreemd vinden omdat dit is opgespoord tijdens een dopingcontrole. Pas als oom agent Tom ziet snuiven lijkt me de wet van toepassing..
quote:Recidivist
De kans dat deze zaak een extra-sportief staartje krijgt voor Boonen is dan weer wel zo goed als zeker. Toen Boonen vorig jaar betrapt werd, moest hij voor de raadkamer in Turnhout verschijnen. Die achtte de feiten bewezen, maar vond dat Boonen door de media-aandacht en zijn startverbod in onder meer de Tour al zwaar genoeg gestraft was. Hij werd niet naar de correctionele rechtbank verwezen, maar kreeg probatieopschorting voor een periode van drie jaar. Boonen mocht zich in die periode niet strafbaar maken aan gelijkaardige feiten. Nu Boonen opnieuw is betrapt, wordt hij als recidivist beschouwd. Een nieuwe vervolging, en ditmaal wel een rechtszaak, lijken bijgevolg onvermijdelijk.
Je moet de oorzaak verder zoeken dan drugs enzo, waarom grijpt Boonen naar cocaine? Kan hij de druk niet aan? Voelt hij als een God? Welke rol speelt de media, en de Vlamingen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:33 schreef Colnago het volgende:
Denk maar aan Rebellin.
En als je de afgelopen winter constant beweerd dat je je leven weer op de rails hebt, dat je weer terug bent bij je oude vriendin, dat je een fout hebt gemaakt waar je spijt van hebt etc. dan verlies je wel in één klap je geloofwaardigheid (wat daar nog van over was).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, en je moet een lijntje op z'n tijd ook niet overdrijven zeg...
Niet dat ik zelf coke gebruik overigens![]()
Maar het hoort gewoon niet bij een topsporter, en zeker niet bij een groot kampioen.
dat mag uquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mag ik u citeren uit een stuk op hln.be:
[..]
Ik denk niet dat dat doorgaat.quote:
ik heb mensen voor minder aan de cocaine gezien.. kan me er wel wat bij voorstellen maar dat is allemaal gokwerk. Ik denk zelf te veel succes in een korte tijd en een heel volk wat dan aan je voeten ligt, ik zou dan juist niet aan de coke gaan maar sommigen juist welquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Je moet de oorzaak verder zoeken dan drugs enzo, waarom grijpt Boonen naar cocaine? Kan hij de druk niet aan? Voelt hij als een God? Welke rol speelt de media, en de Vlamingen?
Zal bij Boonen ook wel gebeuren. X aantal uren gemeenschapsdienst, verder nog een voorwaardelijke straf en zich elke week laten testen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat mag u![]()
In Nederland kom je er nog af met een paar uur gras maaien..
Aldus de klassenjustitie in Belgiëquote:De kans dat deze zaak een extra-sportief staartje krijgt voor Boonen is dan weer wel zo goed als zeker. Toen Boonen vorig jaar betrapt werd, moest hij voor de raadkamer in Turnhout verschijnen. Die achtte de feiten bewezen, maar vond dat Boonen door de media-aandacht en zijn startverbod in onder meer de Tour al zwaar genoeg gestraft was. Hij werd niet naar de correctionele rechtbank verwezen, maar kreeg probatieopschorting voor een periode van drie jaar. Boonen mocht zich in die periode niet strafbaar maken aan gelijkaardige feiten. Nu Boonen opnieuw is betrapt, wordt hij als recidivist beschouwd. Een nieuwe vervolging, en ditmaal wel een rechtszaak, lijken bijgevolg onvermijdelijk.
Als Boonnen coke gebruikt dan gebruikt hij ook andere zooi.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:50 schreef franklop het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik het maar zeggen. Van coke ga je echt niet harder fietsen hoor.. je gaat hoogstens denken dat je hard kan fietsen :p
Precies, zoals koffie, bier en aspartaamproducten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als Boonnen coke gebruikt dan gebruikt hij ook andere zooi.
De druk is wel groot natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik heb mensen voor minder aan de cocaine gezien.. kan me er wel wat bij voorstellen maar dat is allemaal gokwerk. Ik denk zelf te veel succes in een korte tijd en een heel volk wat dan aan je voeten ligt, ik zou dan juist niet aan de coke gaan maar sommigen juist wel
Dit slaat echt he-le-maal nergens opquote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
De druk is wel groot natuurlijk.
Hij moet een koers winnen want anders vallen ze allemaal over hem heen.
Dus ik begrijp wel dat renners allemaal aan de dope zitten en mijn grote bewijs is dat elke betrapte renner weer opgenomen wordt in het peloton.
Ik zou eerder denken aan Cera of een nieuwe variant daarvan maar daar weet Patrick Lefevre vast wel meer van aangezien hij al vele toppers had die niet betrapt zijn maar wel gepakt hadden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:03 schreef pfaf het volgende:
Precies, zoals koffie, bier en aspartaamproducten.
Kom op pfaf. Het is toch gewoon dom om coke te gebruiken als je om de halve dag gecontroleerd wordt en een topsporter wilt zijn. Hij heeft straks nog 40 jaar om te snuiven.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:00 schreef pfaf het volgende:Rondje sos voor iedereen.
![]()
Bekrompen, conservatief gezeik. Het grootste probleem is het voorbeeld dat Tom stelt voor jonge wielerfans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |