Beste,quote:Op dinsdag 11 april 2006 14:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heb het gemaild naar Sporza. Misschien dat ze er in de uitzending van morgen nog iets over zeggen.
Ik vind het jammer dat ik dit nu pas ontdekt had. Had Wuyts dit al gehad voor de Start van de Ronde had je pas wat gezien op het startpodium allicht ... (hij stond er nu al zo enthousiast te zingen)quote:Op donderdag 13 april 2006 17:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Beste,
Hartelijk dank voor uw suggestie, ik geef ze zeker door aan onze
wielermensen. Nog veel kijkgenot.
Vriendelijke Groeten
Els Jacxsens
Eindredacteur Sporza
Tel: 02/741.30.95
Fax: 02/733.92.40
Iedereen ff opletten als ze het nog noemen zondag.
dat is hij elk jaar hoor. Vorig jaar zat hij ook al met de hele markt "This Lance is our Lance, this Lance is your Lance, this Lance is there for you and me" te zingen toen Armstrong kwam tekenen ... (die was ook geen klein beetje onder de indruk toen)quote:Op donderdag 13 april 2006 17:44 schreef placebeau het volgende:
Ik vond Wuyts best leuk eigenlijk naan de start. Ik ahd hem nooit zo vrolijk verwacht.
Wuyts stelde heel veel vragen vond ik eigenlijk wel jammer ik dacht dat we ook te zien kregenquote:Op maandag 22 mei 2006 17:57 schreef Zwansen het volgende:
Hoe was het? Moeite waard om op te blijven vanavond?
Wat is dit voor onzin?quote:Op zondag 2 juli 2006 17:33 schreef -skippybal- het volgende:
Boonen, wat een sukkel.
Omdat 'ie niet kan winnen laat 'ie zich uitzakken en verneukt 'ie nu al ongeveer het groen![]()
Oeps vergeten ja. Nooit iets is z'n eigen schuldquote:Op zondag 2 juli 2006 17:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wat is dit voor onzin?
Hij kwam door knoeiende ploegmaats veel te vroeg op kop, valt daarom veel te snel stil en iedereen vliegt erover.
Dan ben je een sukkel of zo.
Oeps vergeten ja. Het is altijd zijn schuld.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeps vergeten ja. Nooit iets is z'n eigen schuld![]()
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oeps vergeten ja. Het is altijd zijn schuld.
Misschien was het op? Ging het niet meer? Hij klaagde ook over een pijnlijke schouder/bovenarm 10 seconden na de aankomst.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.
van planet.nlquote:Boonen: "Tour is grootste kutwedstrijd"
Gepubliceerd op dinsdag 20 juni 2006
Supersprinter Tom Boonen blikt vooruit op de Tour de France. "De Tour is de grootste kutwedstrijd van het jaar."
Naar een café gaan en bier drinken. Dat is het mooie leven volgens Tom Boonen. Een wereldtitel of de Ronde van Vlaanderen winnen. Daarvan kan de 25-jarige Belg genieten, vooral als alle plichtplegingen achter de rug zijn. Maar de Ronde van Frankrijk, nee, daar ziet het icoon van het Vlaamse wielrennen de lol niet van in.
"De Tour is de grootste kutwedstrijd van het jaar." Was getekend: Tom Boonen, Belgisch hoop op ritzeges en de groene trui.
"Ik ga er niet graag heen. Mentaal is het zo zwaar. Vanaf dat je je bed uitkomt is er stress. En iedereen wil er winnen en denkt er te kúnnen winnen." Tom Boonen heeft tijd vrijgemaakt om met vertegenwoordigers van Nederlandse media te praten. De Kempenaar heeft wat met Nederland.
Rust
Zijn vocabulaire - zie zijn oordeel over de Tour - is beïnvloed door de noorderburen bij wie hij de rust vindt die hem in België niet meer gegeven is. "Wel nog als ik thuis ben. Als ik bij ons in de streek al eens word lastig gevallen, is het meestal iemand die van ver komt. Van Gent of Antwerpen. In die steden kan ik me inderdaad nog amper vertonen of er ontstaat een oploopje."
"In Nederland heb ik daar geen last van. Heerlijk. Ik ben een paar weken geleden met mijn vriendin Lore een weekend in Amsterdam geweest. Niemand die iets tegen je zegt. Maar dat is natuurlijk ook weer niet echt Nederland. Amsterdam is gewoon een wereldstad. In Londen zal ook niemand mij aanstaren."
Het leek op een vlucht toen hij vorig jaar aankondigde de rustieke Kempen te verruilen voor Monaco. "Maar dat was het niet. Ook al is het soms moeilijk voor mij in België te leven. Ik word enorm opgehemeld en omdat ik op tv zo'n aardige jongen lijk, willen mensen soms iets van me dat ik ze niet kan geven."
Vlucht
Het vertrek naar het mondaine oord aan de Middellandse Zee had natuurlijk vooral een financiële grondslag. Prins Albert is goed voor zijn ingezetenen. En hij kan er fijn trainen. Alleen, soms met landgenoot Axel Merckx of met ploeggenoten die overkomen. "Ik heb vaak bezoek, ben niet graag alleen." Vaak is hij ook terug in België, zeker in het voorjaar, als 'zijn' koersen worden verreden.
"De Ronde van Vlaanderen, dat is mijn wedstrijd. Ik kan me voorstellen dat andere renners het niks vinden. Net als Parijs-Roubaix, ook al zo'n wedstrijd waar iedereen weer anders tegenaan kijkt." Hij won 'Vlaanderens Mooiste' voor het tweede jaar op rij. Als topfavoriet, zoals hij zichzelf vooraf al had bestempeld.
"Natuurlijk geeft dat extra druk, maar moet ik dan liegen? Ik was er klaar voor, dan zeg ik dat gewoon." Vlaanderen stond op zijn kop, Boonen genoot. "Maar eigenlijk pas op het moment dat ik in mijn auto stapte om naar huis te gaan. Dan glijdt alles van me af en kan ik genieten van de overwinning."
Na zijn voorjaar volgde een rustperiode, een rentree in de Ronde van België en een korte trainingsstage in de Alpen. Boonen op verkenning? "Welnee. Het was ons aangeboden om een paar dagen, geheel verzorgd, in de Alpen te trainen. Het had net zo goed de Azurenkust kunnen zijn. We hebben cols gereden die we straks in de Tour ook op moeten, maar niet met het idee ze te verkennen. Wat moet ik met die kennis?" In de Ronde van Zwitserland won hij nog een etappe.
Ritzeges
Boonen gaat natuurlijk weer voor de ritzeges. Zoals hij in 2004 en 2005 telkens twee etappes won. De wereldkampioen zegt geen speciaal gevoel te hebben bij de groene trui. "Ik laat niets liggen, maar ik lig er niet wakker van."
De Australiër Robbie McEwen ziet hij als zijn grootste concurrent in de sprints. "Ik ben het soms niet eens met de manier waarop hij sprint, maar heb wel respect voor hem. Robbie durft dingen die ik niet zou doen, maar aan de andere kant, ik kan geen twee valpartijen noemen die hij heeft veroorzaakt."
Een andere grote concurrent, de Italiaan Alessandro Petacchi, ontbreekt wegens een kniebreuk in de Tour, "Jammer voor hem, jammer voor de Tour." Vrienden zijn het niet. "Petacchi is de enige renner met wie ik niet praat. Er is over en weer van alles gezegd, maar het meeste is door de pers opgeblazen. Vorige week nog wilde een Italiaanse journaliste mij Petacchi zijn grootste vijand laten noemen. Maar zo is het niet. We hebben gewoon niks met elkaar."
Geef hem maar Steven de Jongh, overgekomen van Rabobank en deel uitmakend van het 'treintje' dat Boonen naar sprintzeges moet leiden. "Een superkerel. Het klikte al met hem toen ik net kwam kijken in het peloton. Ik ben blij dat we hem er nu bij hebben in de ploeg."
Levensgevaarlijk
Goede helpers kan Boonen gebruiken de komende weken. Sprinten in de Tour is een ervaring op zich. "Mijn ideale sprint? Alles op een lint en dan op 200 meter voor de streep uit het wiel van Steven komen." Helaas, dat scenario werkt niet in het drieweekse gekkenhuis op wielen. "De Tour is het ergste van alles. Iedereen meent zich maar met de sprint te kunnen bemoeien, ook renners die er niets te zoeken hebben: Klassementsmannen, klimmers. Het is levensgevaarlijk."
Maar thuis blijven, een keer in juli naar het café gaan en bier drinken is geen optie. "In België verwacht iedereen van mij dat ik ritten win in de Tour. Ik ben snel, dat wapen heb ik nu eenmaal.
Dan maak ik daar maar gebruik van. Ik krijg zeker een keer genoeg van de Tour, maar voorlopig kom ik er gewoon niet onderuit."
Hij had een camera van een toeschouwer tegen zijn schouder gekregen. Het is dus inderdaad niet zijn fout.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij kan toch wel door sprinten voor een 5e-6e plaats als 'ie zo graag groen wil... Dan moet je niet gaan uitbollen.
HUshovd kreeg ook iets tegen zijn arm en sprintte wel door.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:04 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij had een camera van een toeschouwer tegen zijn schouder gekregen. Het is dus inderdaad niet zijn fout.
Nog een geluk dat hij geen Belgisch kampioen werd...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik pleit voor een gele trei met regenboogband in het midden en groene mouwtjes.
Hij heeft anders wel elke dag een excuus.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:42 schreef MrLazy het volgende:
Eerlijk gezegd, ik ben nog niet onder de indruk van Boonen geraakt al deze Tour. En gele trui, groene trui jaja.....maar allemaal met net 1 eenheid verschil. Het geluk zit hem ook mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |