Gevangenisstraf lijkt mij ook niet aan de orde, althans zou het vreemd vinden omdat dit is opgespoord tijdens een dopingcontrole. Pas als oom agent Tom ziet snuiven lijkt me de wet van toepassing..quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ontslag lijkt me logisch en dit jaar geen enkele koers meer ook.
Gevangenisstraf voor zoiets vind ik dan weer belachelijk, niet omdat het Boonen is, maar in 't algemeen. Dealers horen in een cel, junks (of gebruikers) niet, dat is het contraproductiefste dat je kan bedenken.
Inderdaad, en je moet een lijntje op z'n tijd ook niet overdrijven zeg...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gevangenisstraf voor zoiets vind ik dan weer belachelijk, niet omdat het Boonen is, maar in 't algemeen. Dealers horen in een cel, junks (of gebruikers) niet, dat is het contraproductiefste dat je kan bedenken.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:33 schreef Colnago het volgende:
Zo zie je maar weer, alle renners zitten aan de dope.
Daarom kijk ik eigenlijk ook geen koersen meer omdat de uitkomst niet vast ligt.
Denk maar aan Rebellin.
Mag ik u citeren uit een stuk op hln.be:quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
Gevangenisstraf lijkt mij ook niet aan de orde, althans zou het vreemd vinden omdat dit is opgespoord tijdens een dopingcontrole. Pas als oom agent Tom ziet snuiven lijkt me de wet van toepassing..
quote:Recidivist
De kans dat deze zaak een extra-sportief staartje krijgt voor Boonen is dan weer wel zo goed als zeker. Toen Boonen vorig jaar betrapt werd, moest hij voor de raadkamer in Turnhout verschijnen. Die achtte de feiten bewezen, maar vond dat Boonen door de media-aandacht en zijn startverbod in onder meer de Tour al zwaar genoeg gestraft was. Hij werd niet naar de correctionele rechtbank verwezen, maar kreeg probatieopschorting voor een periode van drie jaar. Boonen mocht zich in die periode niet strafbaar maken aan gelijkaardige feiten. Nu Boonen opnieuw is betrapt, wordt hij als recidivist beschouwd. Een nieuwe vervolging, en ditmaal wel een rechtszaak, lijken bijgevolg onvermijdelijk.
Je moet de oorzaak verder zoeken dan drugs enzo, waarom grijpt Boonen naar cocaine? Kan hij de druk niet aan? Voelt hij als een God? Welke rol speelt de media, en de Vlamingen?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:33 schreef Colnago het volgende:
Zo zie je maar weer, alle renners zitten aan de dope.
Daarom kijk ik eigenlijk ook geen koersen meer omdat de uitkomst niet vast ligt.
Denk maar aan Rebellin.
En als je de afgelopen winter constant beweerd dat je je leven weer op de rails hebt, dat je weer terug bent bij je oude vriendin, dat je een fout hebt gemaakt waar je spijt van hebt etc. dan verlies je wel in één klap je geloofwaardigheid (wat daar nog van over was).quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad, en je moet een lijntje op z'n tijd ook niet overdrijven zeg...
Niet dat ik zelf coke gebruik overigens![]()
Maar het hoort gewoon niet bij een topsporter, en zeker niet bij een groot kampioen.
dat mag uquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mag ik u citeren uit een stuk op hln.be:
[..]
Ik denk niet dat dat doorgaat.quote:
ik heb mensen voor minder aan de cocaine gezien.. kan me er wel wat bij voorstellen maar dat is allemaal gokwerk. Ik denk zelf te veel succes in een korte tijd en een heel volk wat dan aan je voeten ligt, ik zou dan juist niet aan de coke gaan maar sommigen juist welquote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:49 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Je moet de oorzaak verder zoeken dan drugs enzo, waarom grijpt Boonen naar cocaine? Kan hij de druk niet aan? Voelt hij als een God? Welke rol speelt de media, en de Vlamingen?
Zal bij Boonen ook wel gebeuren. X aantal uren gemeenschapsdienst, verder nog een voorwaardelijke straf en zich elke week laten testen of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
dat mag u![]()
In Nederland kom je er nog af met een paar uur gras maaien..
Aldus de klassenjustitie in Belgiëquote:De kans dat deze zaak een extra-sportief staartje krijgt voor Boonen is dan weer wel zo goed als zeker. Toen Boonen vorig jaar betrapt werd, moest hij voor de raadkamer in Turnhout verschijnen. Die achtte de feiten bewezen, maar vond dat Boonen door de media-aandacht en zijn startverbod in onder meer de Tour al zwaar genoeg gestraft was. Hij werd niet naar de correctionele rechtbank verwezen, maar kreeg probatieopschorting voor een periode van drie jaar. Boonen mocht zich in die periode niet strafbaar maken aan gelijkaardige feiten. Nu Boonen opnieuw is betrapt, wordt hij als recidivist beschouwd. Een nieuwe vervolging, en ditmaal wel een rechtszaak, lijken bijgevolg onvermijdelijk.
Als Boonnen coke gebruikt dan gebruikt hij ook andere zooi.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:50 schreef franklop het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik het maar zeggen. Van coke ga je echt niet harder fietsen hoor.. je gaat hoogstens denken dat je hard kan fietsen :p
Precies, zoals koffie, bier en aspartaamproducten.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als Boonnen coke gebruikt dan gebruikt hij ook andere zooi.
De druk is wel groot natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:53 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik heb mensen voor minder aan de cocaine gezien.. kan me er wel wat bij voorstellen maar dat is allemaal gokwerk. Ik denk zelf te veel succes in een korte tijd en een heel volk wat dan aan je voeten ligt, ik zou dan juist niet aan de coke gaan maar sommigen juist wel
Dit slaat echt he-le-maal nergens opquote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
De druk is wel groot natuurlijk.
Hij moet een koers winnen want anders vallen ze allemaal over hem heen.
Dus ik begrijp wel dat renners allemaal aan de dope zitten en mijn grote bewijs is dat elke betrapte renner weer opgenomen wordt in het peloton.
Ik zou eerder denken aan Cera of een nieuwe variant daarvan maar daar weet Patrick Lefevre vast wel meer van aangezien hij al vele toppers had die niet betrapt zijn maar wel gepakt hadden.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:03 schreef pfaf het volgende:
Precies, zoals koffie, bier en aspartaamproducten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |