Eenschquote:Op zondag 2 april 2006 14:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
imo beter dan hijskranen, traktors, etc.
IMO, hè
pauperjetta?quote:Op zondag 2 april 2006 14:17 schreef Youp het volgende:
ik heb toch liever een hijskraan of traktor.... aangezien zo'n gemiddeld gevaarte 10x meer waard is dan zo'n pauperjetta
pleasequote:Op zondag 2 april 2006 14:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
pauperjetta?
Mooi stukje techniek heur!
Bernd Maylanderquote:Op zondag 2 april 2006 14:23 schreef BaraCuda het volgende:
die dude in die amg voorop is echt aan het knallen
en die F1 wagens op hun 11 en 30ste er achteraanquote:Op zondag 2 april 2006 14:23 schreef BaraCuda het volgende:
die dude in die amg voorop is echt aan het knallen
Ja leuk om te zienquote:Op zondag 2 april 2006 14:25 schreef Youp het volgende:
[..]
en die F1 wagens op hun 11 en 30ste er achteraan
Leuke race ja tot nu toequote:Op zondag 2 april 2006 14:26 schreef Googolplexian het volgende:
Cijfer voor de race so far?
Ik zit (weer) te genieten8
Dat zijn die "grote verschillen binnen de F1" waar iedereen het altijd over heeftquote:
erg he ... en dat is dan een tandheelkundig specialistquote:Op zondag 2 april 2006 14:31 schreef BaraCuda het volgende:
kunnen ze die sukkel in de pits geen cursus engels kado geven
vertelquote:Op zondag 2 april 2006 14:50 schreef Youp het volgende:
oh ik ben trouwens weer aan een leuk projectje begonnen voor de geintresseerden
Grasmaaierquote:Op zondag 2 april 2006 14:57 schreef Youp het volgende:
ben eventjes wat foto's en een filmpje online aan het knallen...
t heeft in ieder geval te maken met een 12pk Briggs & Stratton motortje
Dat zou ik ook gaaf vinden ja, helaas is m'n kennis en kunde vrij beperkt.quote:Op zondag 2 april 2006 15:02 schreef Googolplexian het volgende:
* Googol zou ZO GRAAG met wat mensen een keer een buizenframe auto willen ontwerpen en bouwen/
De mijne ook ... mijn specialiteit is vormgeving en probleem-oplossen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zou ik ook gaaf vinden ja, helaas is m'n kennis en kunde vrij beperkt.
*stopt post in het quote archief*quote:Op zondag 2 april 2006 15:05 schreef PeuRac het volgende:
helaas is m'n kennis en kunde vrij beperkt.
Wil wel mee doen, heb alleen geen idee hoever ik behulpzaam kan zijn. Misschien op management gebied oid.quote:Op zondag 2 april 2006 15:06 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
De mijne ook ... mijn specialiteit is vormgeving en probleem-oplossen.
Maar daarom dus ook met een team mensen / Fokkers.
Er staat niet bij op welk vlakquote:
zoiets ongeveer word ons volgende projectquote:Op zondag 2 april 2006 15:05 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zou ik ook gaaf vinden ja, helaas is m'n kennis en kunde vrij beperkt.
ik las het al jaquote:Op zondag 2 april 2006 14:59 schreef PeuRac het volgende:
Shit zooi, m'n auto APK afgekeurd vrijdagnu moet ik een remkracht verdeler zien te ritselen
Weegt zoiets veel of is het groot?quote:Op zondag 2 april 2006 15:14 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik las het al ja
ik heb nog wel zo'n veer liggen waar sjoerd het over had![]()
standaard zitmaaier rijdt zo'n 25km/h en drijft 2 huge messen aan... voor de messen gebruikt hij zo'n 8 tot 10 pk... de rest zit in de aandrijving... wanneer je de messen er onderuit haalt en de overbrenging zwaarder maakt loopt ieder zichzelf respecterend zitmaaiertje met B&S motor zo'n 80km/hquote:Op zondag 2 april 2006 15:13 schreef PeuRac het volgende:
Is 12pk niet een beetje weinig op iets wat incl bestuurder toch al snel 250~300kg gaat wegen?
Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-autoquote:Op zondag 2 april 2006 15:11 schreef Youp het volgende:
[..]
zoiets ongeveer word ons volgende projectdit zitmaaier projectje is er om de tijd op te vullen totdat we geld genoeg hebben voor een 600 of 1000cc sportmotorblok... en dan gaan we een crossbuggy maken
ben ff F1 kijken, kom straks wel.quote:Op zondag 2 april 2006 15:14 schreef PeuRac het volgende:
Bo knal je msn eens aan
met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes jaquote:Op zondag 2 april 2006 15:10 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wil wel mee doen, heb alleen geen idee hoever ik behulpzaam kan zijn. Misschien op management gebied oid.
Nee. Maar wel in de UK.quote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
zekers.quote:Op zondag 2 april 2006 15:13 schreef PeuRac het volgende:
Is 12pk niet een beetje weinig op iets wat incl bestuurder toch al snel 250~300kg gaat wegen?
dat kan je he-le-maal vergetenquote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto
M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen.maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.
gelukkig kan ik een beetje 3D design
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Je moet eigenlijk een aerodynamica technicus erbij hebben en samen met hem een lichte kleine auto, met kleine maar relatief zware motor.quote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto
M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen.maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.
gelukkig kan ik een beetje 3D design
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Ik ben alleen maar aan het brainstormen / dromen.quote:
met die prokart rij je niet door de modder en het zandquote:Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Hugster het volgende:
[..]
zekers.
Ik vind onze prokart al geen fuck aan. Die is zo'n 130kg met 2x 6 pk.
Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppenquote:
In m'n werk ben ik heel gedrevenquote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Hugster het volgende:
[..]
met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes ja
quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik ben alleen maat aan het brainstormen / dromen.
Als zo'n project echt van de grond af wil komen heb je minstens 10 mensen á ¤ 2.000,- nodig + een aantal sponsors. Dan krijg je nog de issue van wie de wagen uiteindelijk wordt.
Kan ook goedkoper maar dan wordt het een 5-jarig project i.p.v. 1 jaar.
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.quote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:
[..]
serieproductie
mij lijkt het ook wel watwanneer ik mn HTS MVT af heb
Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie puntquote:Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan je he-le-maal vergetentenzij je een hele grote bak geld meebrengt
je krijgt gewoon geen typegoedkeur voor zoiets.... en als je het krijgt moeten ze er eerst een aantal slopen....
ding was 12 eurie ofzoquote:Op zondag 2 april 2006 15:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppen
dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengenquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
BPM zijn we ook bijna vanafquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie punt
Serie productiequote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:
[..]
serieproductie
mij lijkt het ook wel watwanneer ik mn HTS MVT af heb
Moet je ff een paar jaar wachten voor ik die 2 mille mee kan brengen, maar wil het ook wel in uren aanleverenquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.quote:Op zondag 2 april 2006 15:24 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengenen dat is iets wat je hard nodig hebt... en mn autotechnische kennis is momenteel waarschijnlijk nog iets te beperkt voor zo'n project...
Als je het risico neemt, en een rechtzaak op europeesch niveau tegen de NL regering aanspant, tegen de BPM dus. Dan win je hem ook nogquote:
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktischquote:Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Serie productiedan moet je wel een heel goed product hebben, er zijn al een heleboel kleine autofabrikanten die kleine duizenframe autotjes maken.
Eigenlijk zou je een auto moeten ontwikkelen voor jongeren, eentje die goedkoop te kopen is, goedkoop te onderhouden, weinig weegt en hij hoeft niet ruim te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor goede audio en dergelijke.
Ik bedoel eigenlijk dus gewoon orignele Mini opnieuw uitvinden.
Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.quote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.
Kijk naar TVR's
Ik heb het alleen maar over design en planning ... enige wat het hoeft te kosten is tijd.
Juistquote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
My point exactlyquote:Op zondag 2 april 2006 15:28 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenquote:Op zondag 2 april 2006 15:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Juist
Eigenlijk puur voor circuits geschikt maar het zou fijn zijn als íe niet op de trailer hoeft.
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.quote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
voor normale typegoedkeuring worden meerdere auto's getest. Bij klein series moet elke auto apart een soort van zware APK doorgaan en aan de hand daarvan krijg je wel/niet een kenteken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:
[..]
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenvoordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
quote:Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.
Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.
Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komenquote:Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:
[..]
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenvoordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
jep maar het uitgangspunt is dat we zelf iets hebbenquote:Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.
Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.
Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n autoquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komen
Ik denk dat ik wel wat veren/banden/uitlaten/velgen connecties heb alquote:Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n auto
gezien enquote:
ff klikken, het ging me om die postquote:Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gezien en
doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
Wat versta je onder weinig en in welke race-klasse moet die dan mogen rijden?quote:Op zondag 2 april 2006 15:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]zijn zat trackday-gasten die, als ze voor wènag een snelle circuit-auto kunnen kopen, in de rij staan hoor
quote effe ... de layout is een beetje verneuckd en ik kom niet bij de door jou bedoelde post terechtquote:
2.0 4-cilinder Type-R motor met compressor zoals Radical ook gebruik zou een ideale motor zijn denk ik. Licht gewicht, en toch krachtig maar mooi compact.quote:Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gezien en
doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:09 schreef Youp het volgende:
zo, een van de sponsoren:
klikplaatje
en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 15:42 schreef Youp het volgende:
dat is dus voor 1900 euro materiaal wat ze zo even aan een schoolteampje sponsoren die een beetje rondjes gaan rijden op een circuit waar geen hond komt
Puike OP voor een brainstorm topicquote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
concepting dus 20.000 euro, doorproduceren door financiëren
* klein (welke maten?)
ter grootte van een CRX, maar lager, korter en smaller
* voor circuit
Ja, ofcoz.
* moet over openbare weg kunnen
Als het effe kan wel maar is geen vereiste ... desnoods maken we bouwplannen en leveren we het ding als kitcar (for easy shipping)
* laag gewicht (hoeveel?)
500 kg max.
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
Ja ... Maar slechts FIA-prepared ... geen FIA goedgekeurde onderdelen dus tenzij ze later niet te vervangen zijn (rolkooi wordt één van de duurste onderdelen op dat gebied)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
Nou, Liever meer a la Ariel Atom ... klein, krachtig auto-blok (high revvin)
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.quote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
concepting dus 20.000 euro, doorproduceren door financiëren
* klein (welke maten?)
ter grootte van een CRX, maar lager, korter en smaller
* voor circuit
Ja, ofcoz.
* moet over openbare weg kunnen
Als het effe kan wel maar is geen vereiste ... desnoods maken we bouwplannen en leveren we het ding als kitcar (for easy shipping)
* laag gewicht (hoeveel?)
500 kg max.
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
Ja ... Maar slechts FIA-prepared ... geen FIA goedgekeurde onderdelen dus tenzij ze later niet te vervangen zijn (rolkooi wordt één van de duurste onderdelen op dat gebied)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
Nou, Liever meer a la Ariel Atom ... klein, krachtig auto-blok (high revvin)
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoorquote:Op zondag 2 april 2006 15:47 schreef Hugster het volgende:
[..]
Puike OP voor een brainstorm topic [afbeelding]
Lamlulquote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee ik wil alleen maar rijden niet bouwen.
Dan moet je in een IRC kanaal gaan zitten.quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoor
Je hebt op je eigen website toch een geldeelte met inlog?quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoor
20.000 ontwikkelings en productiekostenquote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.
Een aparte rolkooi lijkt me zonde, de contructie meteen sterk genoeg maken om ook als FIA rolkooi te dienen lijkt me handiger.
De motor van de Ariel Atom bedoelde ik ook, in deze post: [PTA SC] Volkswagen Jetta 1.8 CL 927kg
Kitcar leveren zie ik toch niet zo zitten, dan ben je toch een 3e rangs fabrikant voor mijn gevoel. Met over de openbare weg kunnen bedoel ik eigenlijk het van huis naar het circuit rijden, dan alleen ff je straatbanden door slicks vervangen, de setup aanpassen en een goede rondetijd neerzetten.
En een verkoopprijs van 20.000 euro zou heel mooi zijn, hoewel een goede calculatie zal moeten uitwijzen of het ook realistisch is.
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.
Een aparte rolkooi lijkt me zonde, de contructie meteen sterk genoeg maken om ook als FIA rolkooi te dienen lijkt me handiger.
De motor van de Ariel Atom bedoelde ik ook, in deze post: [PTA SC] Volkswagen Jetta 1.8 CL 927kg
Kitcar leveren zie ik toch niet zo zitten, dan ben je toch een 3e rangs fabrikant voor mijn gevoel. Met over de openbare weg kunnen bedoel ik eigenlijk het van huis naar het circuit rijden, dan alleen ff je straatbanden door slicks vervangen, de setup aanpassen en een goede rondetijd neerzetten.
En een verkoopprijs van 20.000 euro zou heel mooi zijn, hoewel een goede calculatie zal moeten uitwijzen of het ook realistisch is.
quote:Op zondag 2 april 2006 15:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dan moet je in een IRC kanaal gaan zitten.
ja dat ging net goedquote:Op zondag 2 april 2006 15:54 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zag je fisi uitbreken laatste bocht door olie op achterbanden?
dan moet je naar Biesheuvel stappen, die hebben daar verstand vanquote:Op zondag 2 april 2006 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)
verkoopprijs mag wel wat hoger liggen om de financiers happy te houden + FIA goedgekeurde wagens zijn duur dus daar kan je op verdienen als de kooiconstructie vantevoren al goed is (zoals Youp JIJzei)
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjequote:
Ja, of (om ontwikkelingskosten te sparen) pak je het onwerp van een bestaande rolkooi (formaat Elise, bijvoorbeeld) en bouw je de auto daar omheen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:55 schreef Youp het volgende:
[..]
dan moet je naar Biesheuvel stappen, die hebben daar verstand van
Als startende HBO'er zou ik niet tekenen voor 20.000 euro bruto op jaarbasisquote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjeJe moet bij de ontwikkelinskosten ook de gewerkte uren meerekenen he. 20.000 euro is net het salaris van een MBO'r met wat ervaring. Of een startende HBO'r.
Geïnvesteerde tijd reken ik niet mee want het is in eerste instantie een hobby-project.quote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjeJe moet bij de ontwikkelinskosten ook de gewerkte uren meerekenen he. 20.000 euro is net het salaris van een MBO'r met wat ervaring. Of een startende HBO'r.
Die rolkooi moet je wel meteen in de orignele constructie gaan verwerken, dit zal voor de basis ontwikkeling duurder zijn, maar levert 2 grote voordelen op, 1) het totaal gewicht voor op de baan en 2) de prijs van een losse kooi heb je niet meer.quote:Op zondag 2 april 2006 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)
verkoopprijs mag wel wat hoger liggen om de financiers happy te houden + FIA goedgekeurde wagens zijn duur dus daar kan je op verdienen als de kooiconstructie vantevoren al goed is (zoals Youp JIJzei)
daarvoor zijn er wat enthousiastelingen nodig die hun vrije tijd (deels) willen opofferenquote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjeJe moet bij de ontwikkelinskosten ook de gewerkte uren meerekenen he. 20.000 euro is net het salaris van een MBO'r met wat ervaring. Of een startende HBO'r.
Kijkquote:Op zondag 2 april 2006 16:00 schreef Hugster het volgende:
Ik heb een megaconnectie voor metaalbewerking
Oude jeugdvriend van m'n pa. Heeft een hele zaak vol CNC en andere draaibanken staan. Echt een stuk of 30 machines
Mijn kart hebben we daar ook onzichtbaar verlengtWordt nooit arbeid gerekend
En hij is autofapperHeeft een Jag e-type en MG in ziekelijke conditie staan.
AM Vanquish S.quote:Op zondag 2 april 2006 16:01 schreef Youp het volgende:
de nieuwe AM DB9 S valt een beetje tegen trouwens... op RTL 7 bij de 5e versnelling.... 2x achter elkaar de multiriem er vanaf wanneer je een scherpe bocht maakt en vol gas geeften dan zegt de dealer dat dat logisch is want dan gaat de motor wrikken onder de krachten en dan gaan de spanrollen klapperen en dan loopt de riem er vanaf
wat een kansloze auto
Ja dat klopt, maar daar krijgen die sponsors ook veel voor terug, net als de TU zelf en de studenten ook. Daar moet je het niet mee vergelijken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geïnvesteerde tijd reken ik niet mee want het is in eerste instantie een hobby-project.
Over de verdere kosten ... hoe denk je dat die gasten van TU Delft het doen? Spon-so-ring
http://5gtt.com/f1/punten.phpquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Alexxxxx het volgende:
wat is de URL van die rekenmachien ook alweer?
http://5gtt.com/f1/punten.phpquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Alexxxxx het volgende:
wat is de URL van die rekenmachien ook alweer?
http://5gtt.com/f1/punten.phpquote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef Alexxxxx het volgende:
wat is de URL van die rekenmachien ook alweer?
quote:Op zondag 2 april 2006 16:08 schreef M5 het volgende:
ik krijg punten aftrek omdat die Speed 25 sec straftijd krijgt
Die ga ik wisselen voor de volgende race.
kutquote:Op zondag 2 april 2006 16:09 schreef M5 het volgende:
[..]
http://5gtt.com/f1/punten.php
maar hij klopt niet omdat Speed strafseconden heeft gekregen en plaatsen is gezakt.
Als je nog wilt weten over sterkteberekeningen, aerodynamica, composietmaterialen..quote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
concepting dus 20.000 euro, doorproduceren door financiëren
* klein (welke maten?)
ter grootte van een CRX, maar lager, korter en smaller
* voor circuit
Ja, ofcoz.
* moet over openbare weg kunnen
Als het effe kan wel maar is geen vereiste ... desnoods maken we bouwplannen en leveren we het ding als kitcar (for easy shipping)
* laag gewicht (hoeveel?)
500 kg max.
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
Ja ... Maar slechts FIA-prepared ... geen FIA goedgekeurde onderdelen dus tenzij ze later niet te vervangen zijn (rolkooi wordt één van de duurste onderdelen op dat gebied)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
Nou, Liever meer a la Ariel Atom ... klein, krachtig auto-blok (high revvin)
quote:Op zondag 2 april 2006 16:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Als je nog wilt weten over sterkteberekeningen, aerodynamica, composietmaterialen..
Daarom sta je niet in het lijstjequote:Op zondag 2 april 2006 16:11 schreef BoJo het volgende:
ik heb het gevoel dat ik weinig bij kan dragen aan je project Googol![]()
Koffie brengen als we aan het lassen zijnquote:Op zondag 2 april 2006 16:11 schreef BoJo het volgende:
ik heb het gevoel dat ik weinig bij kan dragen aan je project Googol![]()
AutoVisie spam:quote:Op zondag 2 april 2006 16:11 schreef Alexxxxx het volgende:
dank julie
Het grote Lada-fantopic: deel 2
ik wil m ooit op de foto zetten. verder blij ik verre uit dat lijstje.. ook al ken ik wel een bedrijfje waar ze goedkoop duct tape verkopenquote:Op zondag 2 april 2006 16:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarom sta je niet in het lijstje
Oja ... moet 'ie wel een rok aantrekken en z'n benen scheren.quote:Op zondag 2 april 2006 16:12 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Koffie brengen als we aan het lassen zijn![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 16:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daarom sta je niet in het lijstje
Jij wordt vast lid als mascottequote:Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik wil m ooit op de foto zetten. verder blij ik verre uit dat lijstje.. ook al ken ik wel een bedrijfje waar ze goedkoop duct tape verkopen
Kom eens online dan, er staat iets gaafs in de AV of is die F1quote:Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef BoJo het volgende:
[..]
AutoVisie spam:
-Met een stokoude Lada naar Tsjernobyl
-Koopwijzer Volvo 850 T-5 & T-5R
Koopwijzer wat he? hoezo? scannen mailen naar mij!quote:Op zondag 2 april 2006 16:13 schreef BoJo het volgende:
[..]
AutoVisie spam:
-Met een stokoude Lada naar Tsjernobyl
-Koopwijzer Volvo 850 T-5 & T-5R
En toch smerige handen krijgenquote:Op zondag 2 april 2006 16:12 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Koffie brengen als we aan het lassen zijn![]()
ik 266, maar daar gaat nog wat af door die Speed-Sukkel. ff kijkuh..quote:
Koop bij het tankstation voor een paar euro em zelf, is iets van 4 pagina'squote:Op zondag 2 april 2006 16:15 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Koopwijzer wat he? hoezo? scannen mailen naar mij!
Eigenlijk moet de APK-loser eruit en jij erinquote:Op zondag 2 april 2006 16:14 schreef BoJo het volgende:
*BoJo is diep gekwetst.
Je mag m'n pc-systeem wel beheren dat ik nodig heb om werktekeningen te maken, onderdelen te ontwerpen en berekeningen te makenquote:
je investeerd die 4 euro maar in dat vette bladquote:Op zondag 2 april 2006 16:15 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Koopwijzer wat he? hoezo? scannen mailen naar mij!
quote:Op zondag 2 april 2006 16:15 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Koop bij het tankstation voor een paar euro em zelf, is iets van 4 pagina's![]()
Ik ga wel ff naar de texaco op de hoekquote:Op zondag 2 april 2006 16:16 schreef BoJo het volgende:
[..]
je investeerd die 4 euro maar in dat vette blad![]()
en als ik nou met geld ga lopen smijten?quote:Op zondag 2 april 2006 16:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Eigenlijk moet de APK-loser eruit en jij erin
* Googol rent hard weg
Ben trouwens te lui om lenzen in te doen enzoquote:Op zondag 2 april 2006 16:17 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ik ga wel ff naar de texaco op de hoek
quote:Op zondag 2 april 2006 16:19 schreef hermandeperman het volgende:
Wat een fucking geile race![]()
![]()
Klassiekertje
quote:Op zondag 2 april 2006 16:18 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dan ga ik met wisselgeld terug lopen smijten
Inderdaad, weer echt een typische Melbournequote:Op zondag 2 april 2006 16:20 schreef Googolplexian het volgende:
[..]ik had 'm vanochtend gezien
Melbourne
altijd goed voor gekkigheid
Oeh ... ik ben t0n helemaal vergetenquote:Op zondag 2 april 2006 16:22 schreef Youp het volgende:
nou goed jongens, wanneer gaan we plannen maken?
Youpquote:Op zondag 2 april 2006 16:24 schreef Youp het volgende:
ik vind het primaik hoor het wel
maar ik moet nu weg, maat van me belde dat we verder MOETEN gaan aan ons zitmaaier achtig project, we gaan het chassis lassen ofzo
groeten
quote:Op zondag 2 april 2006 16:42 schreef hermandeperman het volgende:
Ik ga de Volvo Ocean Race kijken bij Studio sport en dan een filmpje ofzo...
stofzuig zequote:Op zondag 2 april 2006 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
ik ga me aan mijn huishoudelijke taken wijden
voor rotte aardappel uitgescholden toen je wilde vragen hoe het met haar ging?quote:Op zondag 2 april 2006 17:06 schreef BoJo het volgende:
pfff net na een tijd weer gechat met mijn nichtje in het Servisch... viel toch ff tegen![]()
Ik heb toevallig wel een ideetjequote:Op zondag 2 april 2006 16:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Als je nog wilt weten over sterkteberekeningen, aerodynamica, composietmaterialen..
-knip-quote:Op zondag 2 april 2006 17:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik heb toevallig wel een ideetjeMSN?
nee zo erg nog niet, gewoon vergeten hoe je sommige woorden schrijftquote:Op zondag 2 april 2006 17:08 schreef M5 het volgende:
[..]
voor rotte aardappel uitgescholden toen je wilde vragen hoe het met haar ging?![]()
mja. 't lijkt mij ook niet de makkelijkste taal om te lerenquote:Op zondag 2 april 2006 17:14 schreef BoJo het volgende:
[..]
nee zo erg nog niet, gewoon vergeten hoe je sommige woorden schrijft
ik wilde ook een cabrio voor erbij zoekenquote:Op zondag 2 april 2006 17:14 schreef ook_gek het volgende:
het is weer zo ver. De zon schijnt en ik wil weer een mazda MX5 cabrio![]()
heb het alleen maar geleerd van m'n moeder en familie. Nooit op school of cursussen etc.quote:Op zondag 2 april 2006 17:15 schreef M5 het volgende:
[..]
mja. 't lijkt mij ook niet de makkelijkste taal om te leren
Alfa'tje Spider?quote:Op zondag 2 april 2006 17:16 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik wilde ook een cabrio voor erbij zoeken![]()
![]()
mazda MX5 automaatquote:Op zondag 2 april 2006 17:16 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik wilde ook een cabrio voor erbij zoeken![]()
![]()
geen idee, heb denk ik 5 min gekeken en daarna maar besloten het toch maar niet te doenquote:
quote:Op zondag 2 april 2006 17:20 schreef BoJo het volgende:
[..]
geen idee, heb denk ik 5 min gekeken en daarna maar besloten het toch maar niet te doen
dacht meer iets in de trant van zo oud dat je er geen belasting voor hoeft te dokken + cheap ass verzekering maar kon niks vinden in die 5 minuten![]()
hier stond er ook eentje heel lang.quote:Op zondag 2 april 2006 17:25 schreef PeuRac het volgende:
In m'n oude buurt had iemand een paar huizen verderop een Fiat Punto Cabrio
http://www.malubats.nl/quote:Op zondag 2 april 2006 17:26 schreef BoJo het volgende:
[..]
hier stond er ook eentje heel lang.
Maar het moet ouder en buiten de wegenbelasting vallen![]()
Een motorquote:Op zondag 2 april 2006 17:20 schreef BoJo het volgende:
[..]
geen idee, heb denk ik 5 min gekeken en daarna maar besloten het toch maar niet te doen
dacht meer iets in de trant van zo oud dat je er geen belasting voor hoeft te dokken + cheap ass verzekering maar kon niks vinden in die 5 minuten![]()
ik ga meer voor zo iets als ditquote:
nee die gaat voor de Nivaquote:Op zondag 2 april 2006 17:31 schreef ook_gek het volgende:
Alexxxxx!!!
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/kitcars/26471310.html?
dit is wat voor jou![]()
die is wel gaaf jaquote:Op zondag 2 april 2006 17:31 schreef ook_gek het volgende:
Alexxxxx!!!
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/kitcars/26471310.html?
dit is wat voor jou![]()
Die Ben Elfrink bied ook op alle aparte auto's op marktplaats he?quote:Op zondag 2 april 2006 17:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
ik ga meer voor zo iets als dit
*link*
ik rij mezelf hartstikke dood op een motorquote:Op zondag 2 april 2006 17:38 schreef BaraCuda het volgende:
Als ik me deze zomer verveel wil ik misschien wel motorrijles gaan nemen
zoiets is ook heel mooi ja, en deze is tenminste zonder die lelijke achterspoilerquote:
Mag ik in je testamentquote:Op zondag 2 april 2006 17:38 schreef BaraCuda het volgende:
Als ik me deze zomer verveel wil ik misschien wel motorrijles gaan nemen
Voor zover ik weet heb ik een cabrio gehad en weet jij niet waar het over gaat dus niet miepenquote:
ik heb me je toch anders voorgesteld Arnoquote:Op zondag 2 april 2006 17:42 schreef BaraCuda het volgende:
Ik zou geen racer kopen hoor als motor
Zo'n cruiser das leuk![]()
Velgen worden ineens minder interessant of niet?quote:
ja die komen eerst, ik zou best zo'n cabriootje ernaast willenquote:Op zondag 2 april 2006 17:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Velgen worden ineens minder interessant of niet?
Ik ben eten![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 17:43 schreef BoJo het volgende:
[..]
ik heb me je toch anders voorgesteld Arno
[afbeelding]
de vriend van m'n nichtje is met een beemer de hele wereld rond geweest geloof ik, best vetquote:Op zondag 2 april 2006 17:47 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee lul
[afbeelding]
Zoiets simpels, waar je ook comfortabel op zit...
zo'n racer daar crush je je ballen man
Precies, lekker rondrije zonder haastquote:Op zondag 2 april 2006 17:49 schreef BoJo het volgende:
[..]
de vriend van m'n nichtje is met een beemer de hele wereld rond geweest geloof ik, best vet![]()
gouwe ouwequote:Op zondag 2 april 2006 18:05 schreef ThaFreak het volgende:
http://www.break.com/index/golfballprank31.html![]()
whehehquote:Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
FOK!stok door Nederland-spel deel 48! Onderweg
Ik ga onze motorvriendjes hier steeds toffer vinden![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
FOK!stok door Nederland-spel deel 48! Onderweg
Ik ga onze motorvriendjes hier steeds toffer vinden![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 18:29 schreef Hugster het volgende:
Wel verstandig om aan zo'n degelijke en duurzame auto te beginnen als je met een jaar ook een heel huis in hebt te richten [afbeelding]
quote:Op zondag 2 april 2006 18:11 schreef Alexxxxx het volgende:
FOK!stok door Nederland-spel deel 48! Onderweg
Ik ga onze motorvriendjes hier steeds toffer vinden![]()
ja tochquote:
wat heb je erin gestopt dan ?quote:Op zondag 2 april 2006 18:39 schreef ook_gek het volgende:
ik doe weer eens wat in de magnetron. god gloeiende. Daar kwam me toch een rook uit![]()
ik ga echt van dat ding afblijven
De laatste Spider (war Alfisti de GTV van had dus) heeft geen RWD, alle versies ervoor welquote:Op zondag 2 april 2006 18:22 schreef BoJo het volgende:
jammer dat die Alfa spider geen achterwiel aandrijving heeft![]()
dan heeft autoweek carbase het weer verkeerdquote:Op zondag 2 april 2006 18:46 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De laatste Spider (war Alfisti de GTV van had dus) heeft geen RWD, alle versies ervoor wel
ja niks ben of nou ja was dat ding aan het voor verwarmen naar 180 graden. Staan mijn pa en ik te kijken zien we opeens uit alle hoeken en gaten mega veel rook komenquote:
Jij bent ook_geks vader?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |