ben ff F1 kijken, kom straks wel.quote:Op zondag 2 april 2006 15:14 schreef PeuRac het volgende:
Bo knal je msn eens aan
met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes jaquote:Op zondag 2 april 2006 15:10 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wil wel mee doen, heb alleen geen idee hoever ik behulpzaam kan zijn. Misschien op management gebied oid.
Nee. Maar wel in de UK.quote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
zekers.quote:Op zondag 2 april 2006 15:13 schreef PeuRac het volgende:
Is 12pk niet een beetje weinig op iets wat incl bestuurder toch al snel 250~300kg gaat wegen?
dat kan je he-le-maal vergetenquote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto
M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen.maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.
gelukkig kan ik een beetje 3D design
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Je moet eigenlijk een aerodynamica technicus erbij hebben en samen met hem een lichte kleine auto, met kleine maar relatief zware motor.quote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto
M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen.maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.
gelukkig kan ik een beetje 3D design
Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Ik ben alleen maar aan het brainstormen / dromen.quote:
met die prokart rij je niet door de modder en het zandquote:Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Hugster het volgende:
[..]
zekers.
Ik vind onze prokart al geen fuck aan. Die is zo'n 130kg met 2x 6 pk.
Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppenquote:
In m'n werk ben ik heel gedrevenquote:Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Hugster het volgende:
[..]
met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes ja
quote:Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik ben alleen maat aan het brainstormen / dromen.
Als zo'n project echt van de grond af wil komen heb je minstens 10 mensen á ¤ 2.000,- nodig + een aantal sponsors. Dan krijg je nog de issue van wie de wagen uiteindelijk wordt.
Kan ook goedkoper maar dan wordt het een 5-jarig project i.p.v. 1 jaar.
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.quote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:
[..]
serieproductie
mij lijkt het ook wel watwanneer ik mn HTS MVT af heb
Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie puntquote:Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan je he-le-maal vergetentenzij je een hele grote bak geld meebrengt
je krijgt gewoon geen typegoedkeur voor zoiets.... en als je het krijgt moeten ze er eerst een aantal slopen....
ding was 12 eurie ofzoquote:Op zondag 2 april 2006 15:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppen
dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengenquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
BPM zijn we ook bijna vanafquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie punt
Serie productiequote:Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:
[..]
serieproductie
mij lijkt het ook wel watwanneer ik mn HTS MVT af heb
Moet je ff een paar jaar wachten voor ik die 2 mille mee kan brengen, maar wil het ook wel in uren aanleverenquote:Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.quote:Op zondag 2 april 2006 15:24 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengenen dat is iets wat je hard nodig hebt... en mn autotechnische kennis is momenteel waarschijnlijk nog iets te beperkt voor zo'n project...
Als je het risico neemt, en een rechtzaak op europeesch niveau tegen de NL regering aanspant, tegen de BPM dus. Dan win je hem ook nogquote:
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktischquote:Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Serie productiedan moet je wel een heel goed product hebben, er zijn al een heleboel kleine autofabrikanten die kleine duizenframe autotjes maken.
Eigenlijk zou je een auto moeten ontwikkelen voor jongeren, eentje die goedkoop te kopen is, goedkoop te onderhouden, weinig weegt en hij hoeft niet ruim te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor goede audio en dergelijke.
Ik bedoel eigenlijk dus gewoon orignele Mini opnieuw uitvinden.
Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.quote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.
Kijk naar TVR's
Ik heb het alleen maar over design en planning ... enige wat het hoeft te kosten is tijd.
Juistquote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
My point exactlyquote:Op zondag 2 april 2006 15:28 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenquote:Op zondag 2 april 2006 15:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Juist
Eigenlijk puur voor circuits geschikt maar het zou fijn zijn als íe niet op de trailer hoeft.
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.quote:Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
voor normale typegoedkeuring worden meerdere auto's getest. Bij klein series moet elke auto apart een soort van zware APK doorgaan en aan de hand daarvan krijg je wel/niet een kenteken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:
[..]
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenvoordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
quote:Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.
Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.
Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komenquote:Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:
[..]
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebbenvoordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
jep maar het uitgangspunt is dat we zelf iets hebbenquote:Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.
Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.
Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n autoquote:Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komen
Ik denk dat ik wel wat veren/banden/uitlaten/velgen connecties heb alquote:Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n auto
gezien enquote:
ff klikken, het ging me om die postquote:Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gezien en
doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
Wat versta je onder weinig en in welke race-klasse moet die dan mogen rijden?quote:Op zondag 2 april 2006 15:32 schreef Googolplexian het volgende:
[..]zijn zat trackday-gasten die, als ze voor wènag een snelle circuit-auto kunnen kopen, in de rij staan hoor
quote effe ... de layout is een beetje verneuckd en ik kom niet bij de door jou bedoelde post terechtquote:
2.0 4-cilinder Type-R motor met compressor zoals Radical ook gebruik zou een ideale motor zijn denk ik. Licht gewicht, en toch krachtig maar mooi compact.quote:Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gezien en
doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:09 schreef Youp het volgende:
zo, een van de sponsoren:
klikplaatje
en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |