abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36578652
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:14 schreef PeuRac het volgende:
Bo knal je msn eens aan
ben ff F1 kijken, kom straks wel.
  zondag 2 april 2006 @ 15:15:47 #52
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36578654
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:10 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wil wel mee doen, heb alleen geen idee hoever ik behulpzaam kan zijn. Misschien op management gebied oid.
met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes ja
pi_36578664
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Weegt zoiets veel of is het groot?
die veer niet hoor
pi_36578684
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Nee. Maar wel in de UK.
pi_36578695
Googol een team leider nodig?
pi_36578726
googol een coureur nodig?
pi_36578739
Josje 5e tot nu toe
  zondag 2 april 2006 @ 15:18:30 #58
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36578744
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:13 schreef PeuRac het volgende:
Is 12pk niet een beetje weinig op iets wat incl bestuurder toch al snel 250~300kg gaat wegen?
zekers.

Ik vind onze prokart al geen fuck aan. Die is zo'n 130kg met 2x 6 pk.
pi_36578758
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto

M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen. maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.

gelukkig kan ik een beetje 3D design

Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
dat kan je he-le-maal vergeten tenzij je een hele grote bak geld meebrengt je krijgt gewoon geen typegoedkeur voor zoiets.... en als je het krijgt moeten ze er eerst een aantal slopen....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36578761
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik bedoel echt een -op een productie-auto-lijkende- buizenframe-auto

M'n droom is een NSX blok voor de achteras van een DelSol bouwen en de Sol dus compleet te re-designen. maar met veel andere auto's kun je ook leuke dingen doen.

gelukkig kan ik een beetje 3D design

Ik vraag me trouwens af of je een buizenframe-auto makkelijk door de RDW-keuring zou krijgen.
Je moet eigenlijk een aerodynamica technicus erbij hebben en samen met hem een lichte kleine auto, met kleine maar relatief zware motor.

En daarin zoveel mogelijk standaard onderdelen van standaard auto's gebruiken, dus blok, versnellingsbak, ophanging, verlichtings units. Dat zijn de dure zingen om te laten maken. Plaatwerk moet je van knustof laten maken, dat is licht en relatief goedkoop te verwerken volgens mij.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:19:54 #61
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36578806
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:17 schreef BoJo het volgende:
Googol een team leider nodig?
Ik ben alleen maar aan het brainstormen / dromen.

Als zo'n project echt van de grond af wil komen heb je minstens 10 mensen á ¤ 2.000,- nodig + een aantal sponsors. Dan krijg je nog de issue van wie de wagen uiteindelijk wordt.

Kan ook goedkoper maar dan wordt het een 5-jarig project i.p.v. 1 jaar.
Calm down, please!
pi_36578819
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Hugster het volgende:

[..]

zekers.

Ik vind onze prokart al geen fuck aan. Die is zo'n 130kg met 2x 6 pk.
met die prokart rij je niet door de modder en het zand 80km/h op zo'n mini trekkert is hard zat
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36578825
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:16 schreef BoJo het volgende:

[..]

die veer niet hoor
Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36578847
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:15 schreef Hugster het volgende:

[..]

met die katjes-eraf-loop mentaliteit van jou wordt dat gegarandeerd een succes ja
In m'n werk ben ik heel gedreven

met dingen die ik niet leuk vind, tsja, dat is andere koek.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:21:01 #65
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36578853
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef BaraCuda het volgende:
googol een coureur nodig?
animo zat zo te zien
Calm down, please!
pi_36578857
kuuuuuuut Liuzzi eraf
pi_36578860
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik ben alleen maat aan het brainstormen / dromen.

Als zo'n project echt van de grond af wil komen heb je minstens 10 mensen á ¤ 2.000,- nodig + een aantal sponsors. Dan krijg je nog de issue van wie de wagen uiteindelijk wordt.

Kan ook goedkoper maar dan wordt het een 5-jarig project i.p.v. 1 jaar.

serieproductie

mij lijkt het ook wel wat wanneer ik mn HTS MVT af heb
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 15:22:17 #68
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36578899
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:

[..]


serieproductie

mij lijkt het ook wel wat wanneer ik mn HTS MVT af heb
We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
Calm down, please!
pi_36578903
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:18 schreef Youp het volgende:

[..]

dat kan je he-le-maal vergeten tenzij je een hele grote bak geld meebrengt je krijgt gewoon geen typegoedkeur voor zoiets.... en als je het krijgt moeten ze er eerst een aantal slopen....
Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie punt
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36578909
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je wilt em dan zeker niet ff in een envelop met mijn adres erop stoppen
ding was 12 eurie ofzo
maak zo wel ff een plaatje.
pi_36578924
even deel 926 bijlezen
pi_36578998
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengen en dat is iets wat je hard nodig hebt... en mn autotechnische kennis is momenteel waarschijnlijk nog iets te beperkt voor zo'n project...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579018
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee, gewoon TÜV laten keuren, dan mogen ze je hier in NL geen kenteken weigeren. Alleen de hoeveelheid BPM is dan nog een discussie punt
BPM zijn we ook bijna vanaf
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579042
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:21 schreef Youp het volgende:

[..]


serieproductie

mij lijkt het ook wel wat wanneer ik mn HTS MVT af heb
Serie productie dan moet je wel een heel goed product hebben, er zijn al een heleboel kleine autofabrikanten die kleine duizenframe autotjes maken.

Eigenlijk zou je een auto moeten ontwikkelen voor jongeren, eentje die goedkoop te kopen is, goedkoop te onderhouden, weinig weegt en hij hoeft niet ruim te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor goede audio en dergelijke.

Ik bedoel eigenlijk dus gewoon orignele Mini opnieuw uitvinden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36579075
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

We KUNNEN natuurlijk gewoon beginnen met plannen en kijken waar het schip strandt.
Moet je ff een paar jaar wachten voor ik die 2 mille mee kan brengen, maar wil het ook wel in uren aanleveren
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:27:40 #76
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579092
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:24 schreef Youp het volgende:

[..]

dat kan, alleen kan ik nog geen geld meebrengen en dat is iets wat je hard nodig hebt... en mn autotechnische kennis is momenteel waarschijnlijk nog iets te beperkt voor zo'n project...
Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.
Kijk naar TVR's

Ik heb het alleen maar over design en planning ... enige wat het hoeft te kosten is tijd.
Calm down, please!
pi_36579098
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:25 schreef Youp het volgende:

[..]

BPM zijn we ook bijna vanaf
Als je het risico neemt, en een rechtzaak op europeesch niveau tegen de NL regering aanspant, tegen de BPM dus. Dan win je hem ook nog
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36579099
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Serie productie dan moet je wel een heel goed product hebben, er zijn al een heleboel kleine autofabrikanten die kleine duizenframe autotjes maken.

Eigenlijk zou je een auto moeten ontwikkelen voor jongeren, eentje die goedkoop te kopen is, goedkoop te onderhouden, weinig weegt en hij hoeft niet ruim te zijn. Wel moet er ruimte zijn voor goede audio en dergelijke.

Ik bedoel eigenlijk dus gewoon orignele Mini opnieuw uitvinden.
dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 15:28:07 #79
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36579105
Mol en Plooy zijn wel compleet zwart gebakken eh
pi_36579115
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe hoog je kunt scoren met low budget planning.
Kijk naar TVR's

Ik heb het alleen maar over design en planning ... enige wat het hoeft te kosten is tijd.
Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:29:09 #81
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579130
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
Juist

Eigenlijk puur voor circuits geschikt maar het zou fijn zijn als íe niet op de trailer hoeft.
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 15:29:25 #82
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579138
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:28 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Bij TVR werken een aantal Geniale mensen welke hun gewicht in goud waard zijn en welke volgens mij zwaar onderbetaald worden.
My point exactly
Calm down, please!
pi_36579162
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Juist

Eigenlijk puur voor circuits geschikt maar het zou fijn zijn als íe niet op de trailer hoeft.
precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebben voordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579193
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:27 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is leuk, maar wanneer ik iets ga maken word het SNEL en vooral niet praktisch
Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.

Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.

Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36579233
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:

[..]

precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebben voordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
voor normale typegoedkeuring worden meerdere auto's getest. Bij klein series moet elke auto apart een soort van zware APK doorgaan en aan de hand daarvan krijg je wel/niet een kenteken.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:32:54 #86
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579238
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.

Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.

Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
zijn zat trackday-gasten die, als ze voor wènag een snelle circuit-auto kunnen kopen, in de rij staan hoor
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 15:33:30 #87
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579256
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:30 schreef Youp het volgende:

[..]

precies... en er zijn dan vast nog wel een paar rijke lui die zo'n ding ook wel voor er bij willen hebben voordeel is dat wanneer je eenmaal een typegoedkeur hebt dat je dan ook gewoon meer van die dingen kan gaan maken zonder dat het extra moeite kost
Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komen
Calm down, please!
pi_36579258
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:31 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als je iets maakt moet je kijken waar de markt naar vraagt. Als deze vraagt naar dikke grote sedans met elastiek als vering (de gemiddelde USA auto dus) dan maak je zoiets.

Ga je dan kleine autotjes maken, dan verkoop je die niet.

Als ik kijk naar de markt van de kleine sportauto (Lotus, TVR, enz) laten we zeggen tot de 100.000 euro. Dan is daar heel veel concurrentie, waarbij je uiteindelijk meer van hetzelfde gaat maken. Dat verkoopt niet, want dat hebben ze al. Dus moet je met iets nieuws komen.
jep maar het uitgangspunt is dat we zelf iets hebben en als je er dan voor zorgt dat het nog competatief is ook dan word het helemaal lachen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579291
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als we serieus zijn kan ik denk ik wel aan sponsoring komen
ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n auto
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579309
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 15:35:41 #91
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579327
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Youp het volgende:

[..]

ik weet ook nog wel wat... AST (zie opel project topic) die zullen zeker voor een zachte prijs custom vering maken voor zo'n auto
Ik denk dat ik wel wat veren/banden/uitlaten/velgen connecties heb al
Calm down, please!
  zondag 2 april 2006 @ 15:36:23 #92
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579348
quote:
gezien en

doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
Calm down, please!
pi_36579366
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gezien en

doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
ff klikken, het ging me om die post
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36579395
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:32 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

zijn zat trackday-gasten die, als ze voor wènag een snelle circuit-auto kunnen kopen, in de rij staan hoor
Wat versta je onder weinig en in welke race-klasse moet die dan mogen rijden?

De eisen die er nu zijn:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
* klein (welke maten?)
* voor circuit
* moet over openbare weg kunnen
* laag gewicht (hoeveel?)
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 2 april 2006 @ 15:38:43 #95
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36579409
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:37 schreef Youp het volgende:

[..]

ff klikken, het ging me om die post
quote effe ... de layout is een beetje verneuckd en ik kom niet bij de door jou bedoelde post terecht
Calm down, please!
pi_36579422
open er een topic over
pi_36579445
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gezien en

doel-pk's is wel een beetje weinig dus voor het buizen-project moeten we voor iets Hondaïgers gaan
2.0 4-cilinder Type-R motor met compressor zoals Radical ook gebruik zou een ideale motor zijn denk ik. Licht gewicht, en toch krachtig maar mooi compact.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_36579513
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:09 schreef Youp het volgende:
zo, een van de sponsoren:



klikplaatje



en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:



Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 april 2006 @ 15:42:33 #99
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_36579524
quote:
Op zondag 2 april 2006 15:39 schreef Alexxxxx het volgende:
open er een topic over
pi_36579533
dat is dus voor 1900 euro materiaal wat ze zo even aan een schoolteampje sponsoren die een beetje rondjes gaan rijden op een circuit waar geen hond komt
Hopeloos benzine verslaafd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')