quote:Op zondag 2 april 2006 15:42 schreef Youp het volgende:
dat is dus voor 1900 euro materiaal wat ze zo even aan een schoolteampje sponsoren die een beetje rondjes gaan rijden op een circuit waar geen hond komt
Puike OP voor een brainstorm topicquote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
concepting dus 20.000 euro, doorproduceren door financiëren
* klein (welke maten?)
ter grootte van een CRX, maar lager, korter en smaller
* voor circuit
Ja, ofcoz.
* moet over openbare weg kunnen
Als het effe kan wel maar is geen vereiste ... desnoods maken we bouwplannen en leveren we het ding als kitcar (for easy shipping)
* laag gewicht (hoeveel?)
500 kg max.
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
Ja ... Maar slechts FIA-prepared ... geen FIA goedgekeurde onderdelen dus tenzij ze later niet te vervangen zijn (rolkooi wordt één van de duurste onderdelen op dat gebied)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
Nou, Liever meer a la Ariel Atom ... klein, krachtig auto-blok (high revvin)
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.quote:Op zondag 2 april 2006 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
* goedkoop te produceren (hoe goedkoop???????)
concepting dus 20.000 euro, doorproduceren door financiëren
* klein (welke maten?)
ter grootte van een CRX, maar lager, korter en smaller
* voor circuit
Ja, ofcoz.
* moet over openbare weg kunnen
Als het effe kan wel maar is geen vereiste ... desnoods maken we bouwplannen en leveren we het ding als kitcar (for easy shipping)
* laag gewicht (hoeveel?)
500 kg max.
* moet geschikt zijn voor een raceklasse(???)
Ja ... Maar slechts FIA-prepared ... geen FIA goedgekeurde onderdelen dus tenzij ze later niet te vervangen zijn (rolkooi wordt één van de duurste onderdelen op dat gebied)
* krachtige maar lichte motor (motorfiets??)
Nou, Liever meer a la Ariel Atom ... klein, krachtig auto-blok (high revvin)
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoorquote:Op zondag 2 april 2006 15:47 schreef Hugster het volgende:
[..]
Puike OP voor een brainstorm topic [afbeelding]
Lamlulquote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Hugster het volgende:
[..]
Nee ik wil alleen maar rijden niet bouwen.
Dan moet je in een IRC kanaal gaan zitten.quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoor
Je hebt op je eigen website toch een geldeelte met inlog?quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
JA ... maar dan gaat iemand anders met het idee ervandoor
20.000 ontwikkelings en productiekostenquote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.
Een aparte rolkooi lijkt me zonde, de contructie meteen sterk genoeg maken om ook als FIA rolkooi te dienen lijkt me handiger.
De motor van de Ariel Atom bedoelde ik ook, in deze post: [PTA SC] Volkswagen Jetta 1.8 CL 927kg
Kitcar leveren zie ik toch niet zo zitten, dan ben je toch een 3e rangs fabrikant voor mijn gevoel. Met over de openbare weg kunnen bedoel ik eigenlijk het van huis naar het circuit rijden, dan alleen ff je straatbanden door slicks vervangen, de setup aanpassen en een goede rondetijd neerzetten.
En een verkoopprijs van 20.000 euro zou heel mooi zijn, hoewel een goede calculatie zal moeten uitwijzen of het ook realistisch is.
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Die 500kg streef gewicht is wel aan de lage kant denk ik, maar in de buurt komen moet mogelijk zijn.
Een aparte rolkooi lijkt me zonde, de contructie meteen sterk genoeg maken om ook als FIA rolkooi te dienen lijkt me handiger.
De motor van de Ariel Atom bedoelde ik ook, in deze post: [PTA SC] Volkswagen Jetta 1.8 CL 927kg
Kitcar leveren zie ik toch niet zo zitten, dan ben je toch een 3e rangs fabrikant voor mijn gevoel. Met over de openbare weg kunnen bedoel ik eigenlijk het van huis naar het circuit rijden, dan alleen ff je straatbanden door slicks vervangen, de setup aanpassen en een goede rondetijd neerzetten.
En een verkoopprijs van 20.000 euro zou heel mooi zijn, hoewel een goede calculatie zal moeten uitwijzen of het ook realistisch is.
quote:Op zondag 2 april 2006 15:50 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dan moet je in een IRC kanaal gaan zitten.
ja dat ging net goedquote:Op zondag 2 april 2006 15:54 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zag je fisi uitbreken laatste bocht door olie op achterbanden?
dan moet je naar Biesheuvel stappen, die hebben daar verstand vanquote:Op zondag 2 april 2006 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)
verkoopprijs mag wel wat hoger liggen om de financiers happy te houden + FIA goedgekeurde wagens zijn duur dus daar kan je op verdienen als de kooiconstructie vantevoren al goed is (zoals Youp JIJzei)
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjequote:
Ja, of (om ontwikkelingskosten te sparen) pak je het onwerp van een bestaande rolkooi (formaat Elise, bijvoorbeeld) en bouw je de auto daar omheen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:55 schreef Youp het volgende:
[..]
dan moet je naar Biesheuvel stappen, die hebben daar verstand van
Als startende HBO'er zou ik niet tekenen voor 20.000 euro bruto op jaarbasisquote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjeJe moet bij de ontwikkelinskosten ook de gewerkte uren meerekenen he. 20.000 euro is net het salaris van een MBO'r met wat ervaring. Of een startende HBO'r.
Geïnvesteerde tijd reken ik niet mee want het is in eerste instantie een hobby-project.quote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Volgens mij ontwikkel je voor 20.000 euro nog geen moertjeJe moet bij de ontwikkelinskosten ook de gewerkte uren meerekenen he. 20.000 euro is net het salaris van een MBO'r met wat ervaring. Of een startende HBO'r.
Die rolkooi moet je wel meteen in de orignele constructie gaan verwerken, dit zal voor de basis ontwikkeling duurder zijn, maar levert 2 grote voordelen op, 1) het totaal gewicht voor op de baan en 2) de prijs van een losse kooi heb je niet meer.quote:Op zondag 2 april 2006 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
geen 20.000 euro verkoop-prijs ... 20.000 concepting (ontwikkeling ... sponsoring inbegrepen)
verkoopprijs mag wel wat hoger liggen om de financiers happy te houden + FIA goedgekeurde wagens zijn duur dus daar kan je op verdienen als de kooiconstructie vantevoren al goed is (zoals Youp JIJzei)
daarvoor zijn er wat enthousiastelingen nodig die hun vrije tijd (deels) willen opofferenquote:Op zondag 2 april 2006 15:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Kijkquote:Op zondag 2 april 2006 16:00 schreef Hugster het volgende:
Ik heb een megaconnectie voor metaalbewerking
Oude jeugdvriend van m'n pa. Heeft een hele zaak vol CNC en andere draaibanken staan. Echt een stuk of 30 machines
Mijn kart hebben we daar ook onzichtbaar verlengtWordt nooit arbeid gerekend
En hij is autofapperHeeft een Jag e-type en MG in ziekelijke conditie staan.
AM Vanquish S.quote:Op zondag 2 april 2006 16:01 schreef Youp het volgende:
de nieuwe AM DB9 S valt een beetje tegen trouwens... op RTL 7 bij de 5e versnelling.... 2x achter elkaar de multiriem er vanaf wanneer je een scherpe bocht maakt en vol gas geeften dan zegt de dealer dat dat logisch is want dan gaat de motor wrikken onder de krachten en dan gaan de spanrollen klapperen en dan loopt de riem er vanaf
wat een kansloze auto
Ja dat klopt, maar daar krijgen die sponsors ook veel voor terug, net als de TU zelf en de studenten ook. Daar moet je het niet mee vergelijken.quote:Op zondag 2 april 2006 15:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Geïnvesteerde tijd reken ik niet mee want het is in eerste instantie een hobby-project.
Over de verdere kosten ... hoe denk je dat die gasten van TU Delft het doen? Spon-so-ring
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |