Punterverdeling Coureurs tot nu toe:quote:When Formula One came to Australia in 1985 it set up home in Adelaide. However, ex-racer-turned-entrepreneur Bob Jane wanted a race in Melbourne. He created a huge "thunderdome" and invented the AUSCAR series, bringing NASCAR action to Australia.
The desire to have a race in Melbourne did not wane. Despite the popular end of season slot for the Adelaide race, pressure was growing from the Melbourne motor sport community, and in 1992 Jeff Kennett was elected the new premier of the State of Victoria. He immediately set about improving Melbourne's profile. First on his list was the Australian Grand Prix.
An agreement was reached with Formula One in 1993, but the contract with Adelaide did not expire until 1995, so Kennett had plenty of time to prepare. A track was developed in Melbourne's beautiful Albert Park, part of it using closed-off public roads, and in 1996 the city held the first round of the World Championship. Since then, the venue has become the home of Formula One's season opener. The race is very popular with drivers and fans alike, and the party atmosphere of Melbourne keeps them coming back year after year.
The circuit is in central Melbourne. Frequent free trams operate from various pick-up points, the trip takes no more than a few minutes. There is a regular bus service to the circuit from Spencer Street Station and Olympic Park.
There is no parking near the circuit. If you're based out of town and driving, the organisers advise you to park-and-ride. Train, tram and bus tickets into Melbourne must be pre-purchased.
Melbourne is served by Tullamarine Airport, which lies approximately 21 km north-west of the city. There is a regular shuttle bus service to and from the airport.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Michael Schumacher German Ferrari 11 = Jenson Button British Honda 11 Giancarlo Fisichella Italian Renault 10 Juan Pablo Montoya Colombian McLaren-Mercedes 9 Kimi Räikkönen Finnish McLaren-Mercedes 6 Felipe Massa Brazilian Ferrari 4 Mark Webber Australian Williams-Cosworth 3 Jacques Villeneuve Canadian Sauber-BMW 2 = Nico Rosberg German Williams-Cosworth 2 Ralf Schumacher German Toyota 1 = Christian Klien Austrian RBR-Ferrari 1 |
Eerst maar even de vrije trainingen afwachten. Dan zie ik wel weer wat ik neem. Voorlopig heeft mijn keuze voor Michelin niet slecht uitgepakt. Al was dat natuurlijk ook enigszins te verwachten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:22 schreef Atreidez het volgende:
Vdomme, Bridgestone met een nieuw compound.. nu wordt het nog moeilijk kiezen ook
Dit topic hoort gewoon bij de FOK!sport F1-mensen automatisch in de MyAT te komen.....quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:17 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En weer een dikke tvp voor het meelezen.
Bronquote:BMW bevestigt motorwissel voor Villeneuve
Jacques Villleneuve kan morgen na de kwalificatie tien startplaatsen inleveren nadat zijn team heeft gemeld dat de Canadees de rest van het weekend met een andere motor in actie komt. Een productiefout zorgt voor betrouwbaarheidsproblemen.
,,Onderzoek naar onze problemen in Bahrein en Maleisië heeft aan het licht gebracht dat bepaalde onderdelen niet aan de vereiste toleranties voldoen”, licht Mario Theissen van BMW toe. ,,Om dit op de korte termijn op te lossen hebben we handmatig een aantal van deze componenten uitgezocht waarvan de waarde het dichtst bij de vereiste waarde ligt. Die hebben we gemonteerd in twee motoren die we hier bij ons hebben. De motor van Nick is al geīnstalleerd en Jacques krijgt een nieuwe na de derde vrije training. Hij zal dus tien plaatsen verliezen.”
BMW chassis voor Red Bull geruildquote:Op vrijdag 31 maart 2006 10:15 schreef ElmarO het volgende:
Ook nog wel interessant voor sommige managers.
[..]
Bron
Gelukkig heb toch nog wel een motor en chassis van STR?quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Shiiit ik had Liuzzi voor Rosberg gewisseld en ineens is Liuzzi heel goed aan het kwalificeren.
Dat ben ik dus vergeten.....quote:Op zaterdag 1 april 2006 10:43 schreef Sjoem het volgende:
Ik heb alleen de banden gewisseld.
[PTA F1 Mini-Meet]quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb helemaal niet gewisseld. Wisselen kost alleen maar geld, ik ben lekker aan het sparen. Bij de Europese races zie je toch toch pas echt goed hoe het seizoen zich zal ontwikkelen.
Ik heb gewisseld omdat ik die BMW toch niet helemaal vertrouwde (Kubica's motor plofte) en omdat Villeneuve 10 plekken naar achteren moest. Tot nog toe kan ik de wissel niet echt een succes noemen.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb helemaal niet gewisseld. Wisselen kost alleen maar geld, ik ben lekker aan het sparen. Bij de Europese races zie je toch toch pas echt goed hoe het seizoen zich zal ontwikkelen.
Villeneuve zet zijn BMW iig 10 plaatsen terug, dus dan staat Red Bull er gelijk al een stuk beter voorquote:Op zaterdag 1 april 2006 10:42 schreef ElmarO het volgende:
Slechts 70 punten.Had in ieder geval aan de kwalificatie-uitslag te zien beter de BMW motor kunnen behouden i.p.v. de Red Bull Ferrari V8 te nemen.
Hopen dat ze het in de race wat beter doen.
Inderdaadquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:22 schreef cappp het volgende:
74 puntenHopen dat die rosberg het wat beter doet in de race, heb niet voor niets een williams chassis gekocht.
Neuh, ik zie ze liever op volle snelheid.quote:Op zaterdag 1 april 2006 11:13 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
[PTA F1 Mini-Meet]
nog drie plekken ... niets voor ziggy?
Heel hard je hoofd bewegenquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neuh, ik zie ze liever op volle snelheid.
quote:
wat is je team?quote:
is de race ooit ge-eindigd als de kwali?quote:Op zaterdag 1 april 2006 21:45 schreef Googolplexian het volgende:
hmmm ... als de race morgen zo eindigt als de kwali haal ik maar 173 puntjes(straffen niet eens meegerekend)
Tijd om me zorgen te maken ...
Nooit exact voor zover ik me kan herinneren maar het zal niet veel schelen met de rijders en het materiaal dat ik heb.quote:Op zaterdag 1 april 2006 22:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
is de race ooit ge-eindigd als de kwali?
Ik had de BMW motor ingewisseld voor een Williams chassis. Dat was alleen na bahrein toen BMW alles opblies en williams het zo goed deed. Guess what, Williams heeft afgelopen twee races geen punten behaald.quote:Op zondag 2 april 2006 10:14 schreef ElmarO het volgende:
Waarom moest ik nou doe BMW-motor wisselen![]()
Nou ja, volgende keer beter. Heb mijn extreem domme wisselmoment voorlopig ook weer gehad.
ditoquote:Op zondag 2 april 2006 10:14 schreef ElmarO het volgende:
Waarom moest ik nou doe BMW-motor wisselen![]()
Nou ja, volgende keer beter. Heb mijn extreem domme wisselmoment voorlopig ook weer gehad.
Ga je niet menenquote:Op zondag 2 april 2006 12:35 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Scott Speed zou zijn teruggezet, omdat ie Coulthard ingehaald zou hebben onder geel. Daar gaan niet veel mensen blij mee zijn.
Hij is teruggezet van P8 naar P11. Ook heeft ie een boete gekregen omdat ie Coulthard heeft uitgescholdenquote:Op zondag 2 april 2006 12:57 schreef cappp het volgende:
[..]
Ga je niet menenDan heb ik alleen punten voor mn michelins
Kutspel is dit ook
![]()
2 april zekerquote:Op zondag 2 april 2006 13:50 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Hij is teruggezet van P8 naar P11. Ook heeft ie een boete gekregen omdat ie Coulthard heeft uitgescholden![]()
Was het maar zo. Ik heb zelf ook een STR onderdeel (motor), dus dan zou ik ook mezelf ermee hebben. Hier ook in het Nederlands.quote:
Nee, ze gaan uit van de officiële race uitslag. Dus Speed krijgt punten voor zijn 11e plaats.quote:Op zondag 2 april 2006 17:29 schreef CybPraetorian het volgende:
POTVER!! die Speed... verknald hij zo punten voor mij en voor hem zelf...
maar FOK! gaat toch uit van de uitslag zoals die in de race is gevallen? Hij is als 8e geeindigd dus we krijgen punten voor de 8e plek?! zo niet, dan moet hier even duidelijkheid over bestaan...
Nee, over de uitslag zoals de FIA die op maandag om 20.00 uur heeft staan. Uit de FAQ:quote:Op zondag 2 april 2006 17:29 schreef CybPraetorian het volgende:
maar FOK! gaat toch uit van de uitslag zoals die in de race is gevallen? Hij is als 8e geeindigd dus we krijgen punten voor de 8e plek?! zo niet, dan moet hier even duidelijkheid over bestaan...
quote:De punten van de race zullen op de maandag na de race om 20:00 uur doorgevoerd worden, op basis van de officiële uitslag van de FIA die op maandag om 20:00 wordt gepubliceerd.
damn. Ik heb nog wat centen over, en krijg er nu ook wat bij, dus say bye bye to Speed. Your fired!!quote:Op zondag 2 april 2006 17:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Nee, over de uitslag zoals de FIA die op maandag om 20.00 uur heeft staan. Uit de FAQ:
[..]
net als altijd, morgenavondquote:Op zondag 2 april 2006 20:00 schreef Spiller het volgende:
Wanneer worden de punten eigenlijk geupdate?
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.quote:Op zondag 2 april 2006 17:33 schreef mbn het volgende:
[..]
Nee, over de uitslag zoals de FIA die op maandag om 20.00 uur heeft staan. Uit de FAQ:
[..]
Pas als dit topic vol is...quote:Op zondag 9 april 2006 12:56 schreef Sally het volgende:
Ben benieuwd wanneer er een De Fok! F1 Manager - Deel 7 komt![]()
IK wissel nog niet, want ik kom ca. 200.000 euro tekort om me te kunnen verbeteren. Ik hoop dus maar dat STR nog eens wat leuks laat zien.quote:Op zondag 9 april 2006 12:56 schreef Sally het volgende:
Ben benieuwd wanneer er een De Fok! F1 Manager - Deel 7 komtHeb het nu nog niet gevonden, maar er zitten maar liefst 3 weken tussen de twee races. ik wil wel alvast kunnen kleppen over wat een verstandige wissel zou zijn...
ik ben er voorstander van, maar dat weet ziggyziggyziggy al...quote:Op zondag 16 april 2006 15:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Berichtje van de SA's sport:
Op veler verzoek verandert per maandag 17 april de berichtgeving van de autosport op FOK!sport. Voorheen werden alleen de A1GP- en Formule 1-berichten op de F1manager geplaatst en kwamen de andere autosportklasses onder het algemene sportgedeelte te staan. Vanaf morgen zullen alle autosport- en rallyberichten op de F1manager verschijnen.
Het gaat hier voorlopig om een proefsituatie, waarbij we over drie weken, op 7 mei, zullen bekijken of de nieuwe opzet beter bevalt dan de oude. Zo nodig kunnen we dan de situatie weer terugdraaien en verder gaan op de oude manier.
Belangrijkste reden dat we deze verandering doorvoeren, is de eenduidigheid in de autosportberichtgeving. Het blijkt dat veel Formule 1-liefhebbers ook geīnteresseerd zijn in klasses als DTM en de beide Indycarseries. Om de zaken consequent door te houden, zullen ook de rallyberichten op de F1manager komen te staan.
Natuurlijk willen we graag van jullie horen hoe de nieuwe situatie bevalt. Je commentaar en suggesties kun je hier op de F1manager kwijt in de reacties. Op 7 mei zullen we alle reacties meenemen in onze beslissing over hoe we de autosportberichten in de toekomst zullen weergeven.
Zo denk ik er ook over... Ik stel voor om een apart A1GP/DTM/Rally/watdanook nieuwstopic te maken. Dan kunnen F1 liefhebbers de berichten die voor hen bestemd zijn, rustig lezen.quote:Op zondag 16 april 2006 17:08 uur schreef Hawk-eye het volgende:
Niet zo blij mee.
Je krijgt zo wel heel veel nieuws dat waarschijnlijk onoverzichtelijk word.
Je moet er wel heel snel bij zijn om een reactie te kunnen geven want anders zal een head-line (aan de linkerkant) al weer verdwenen zijn.
Dit alles is wat ik denk dat er gaat gebeuren.
Misschien een optie om de F1 en de A1GP apart te laten en voor de overige auto sporten iets apparts
Dat bedoel ik!quote:wat je ook kan doen is autosport.fok.nl voor al het andere buiten F1 doen en het F1.fok.nl gewoon alleen F1 nieuws laten doen.
De plek waar hij zich gekwalificeerd heeft. Het terugzetten gebeurt namelijk NA de kwalificatie.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:25 schreef teigan het volgende:
wat ik me afvroeg ineens... als je nou een coureur hebt die zijn motor heeft gewisseld, welke plek krijg je dan punten voor? De plaats waarop hij gekwalificeerd heeft, of de plaats waarnaar hij is teruggezet? en hoe zit het met de coureurs eronder?
Ja, ik toevallig wel... Wilde wisselen maar kwam net wat tekort. Dus ik ben van mijn geloof afgestapt en heb BullShitbanden gekochtquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:57 schreef HPoi het volgende:
Bridgestone anyone???!
Krijg jij ook geen reminder per e-mail? IK dacht dat het aan mijn, mijn e-mailadres of een instelling in mijn profiel lag... Hoewel ik alles heb gecheckt en gedubbelcheckt...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Shit, vergeten te wisselen. Voorheen kreeg je nog wel eens een reminder via e-mail
1 2 3 | [b]Crew[/b]: Waar zijn de geheugensteuntjes???!!! ?> |
Staat genoteerd, gaan we mee bezig.quote:Op zondag 7 mei 2006 08:56 schreef Sally het volgende:
[..]
Krijg jij ook geen reminder per e-mail? IK dacht dat het aan mijn, mijn e-mailadres of een instelling in mijn profiel lag... Hoewel ik alles heb gecheckt en gedubbelcheckt...
Ook bij het wielrennen had ik Geheugensteuntje ontvangen aan staan, maar steeds NIETS gekregen! Nu moest ik zelf alles in de gaten houden.
[ code verwijderd ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik denk Rosberg, Speed, BMW, BMW, Bridgestone.. daar zullen er niet heel veel van zijn schat ik zo... zelf Michelin ipv Bridgestone, van de week maar eens zien of en hoe ik moet gaan wisselen...quote:Op zondag 7 mei 2006 15:46 schreef Undergod het volgende:
En wat zou het beste betaalbare team geweest zijn?
Rosberg heeft meer punten gescoord dit weekend dan Villeneuve en is daarmee volgens mij de best scorende (en enigszins betaalbare) coureur dit weekend? Daarnaast Scott Speed (niet duur, meer punten dan Midland-, STR- en Super Aguri-coureurs. Betere combinatie met 2x BMW (betaalbaar chassis/motor met 2 coureurs in 'de punten') lijkt mij niet mogelijk.. Bridgestone pakt daarbij meer punten dan Michelin..quote:Op maandag 8 mei 2006 14:52 schreef Undergod het volgende:
als je Bridgestone heb kunnen de toppers al villeneuve kopen
ik had ook 253
Checking pictures!quote:Op maandag 8 mei 2006 21:04 schreef Xtr3mE het volgende:
216 punten.. kon beter
Ben dit weekend zelf geweest op de Nürburgring en was echt gaaf. Niet echt veel actie in de race gezien vanaf de tribune maar was goed te volgen op het scherm. En dan de sfeeer.. dat is gewoon super en kom je ook voor.
Paar foto's gemaakt:
F1 : GP van Europa 2006 @ Nürburgring - foto's
quote:Op maandag 8 mei 2006 23:07 schreef LexMills het volgende:
Vraagje omtrent het teammanagement:
Kan je ook 2x dezelfde rijder kiezen?
Ik las dat ze uitgaan van de uitslag zoals de FIA die geeft en daar komt Schumacher niet meer in voor en is Fisichella 9de. Daarnaast krijg je natuurlijk de vraag of de -50 strafpunten worden gegeven voor Schumacher vanwege diskwalificatie.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Hoe zit het nou met de kwali van Schumacher?
Hoe word dit doorgevoerd in het puntensysteem, krijgt hij punten voor de eerste plek of niet?
Dr. L. Schumacherquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:22 schreef Googolplexian het volgende:Duitse Google ads op de Fok!F1-manager-puntencalculator
leuke links ookmoet je effe bezoeken
http://5gtt.com/f1/punten.php
Was Schumacher gediskwalificeerd dan?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:17 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik las dat ze uitgaan van de uitslag zoals de FIA die geeft en daar komt Schumacher niet meer in voor en is Fisichella 9de. Daarnaast krijg je natuurlijk de vraag of de -50 strafpunten worden gegeven voor Schumacher vanwege diskwalificatie.
quote:Op zondag 28 mei 2006 18:43 schreef Xtr3mE het volgende:
[..]
Dr. L. Schumacher
Ervaren liposculpture specialist. Kom op gratis consult in Vlijmen!
![]()
Die's dan wel weer gaafquote:Renntaxi Sven Heidfeld
im Porsche GT3 am Nürburgring oder im Formel 1 Doppelsitzer in Le Luc
Ik denk dat hij gewoon als 22e wordt 'gekwalificeerd', omdat al zijn kwalificatietijden zijn afgenomen en hij dus bij wijze van spreken geen tijd heeft gezet.. Voor 22e geen strafpunten, maar ook geen 'gewone' punten.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Was Schumacher gediskwalificeerd dan?
Schumacher heeft zich als 1e gekwalificeerd, maar hij is op de grid 22ste gezet. Geen probleem dusquote:Op maandag 29 mei 2006 09:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb 218 punten en als Schumi in de kwali als 22ste wordt neergezet heb ik ongeveer 40 punten minder.
quote:Sam Michael, Technical Director, WilliamsF1:
“It was a shame that both drivers had to stop the race due to exhaust failures that then allowed hot
exhaust gas to burn through wiring looms. Up until then Mark was doing really well and he was in
line for a strong second place. The car was really competitive and had a lot of fuel on board. The
qualifying pace of the car was clearly good as well if you look at the lengths of the first stints
compared to the other front running cars, so it’s a shame we didn’t come away with more points
from this circuit. Nico’s race suffered from the result of poor qualifying which left him stuck in
traffic right from the beginning. We now must get to the bottom of the exhaust problems that have
affected us today and ensure they are fixed.”
die van gisteren bedoel jequote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:21 schreef Radegast het volgende:
Waar blijft de update?
De update is een half uurtje geweest. De correctie van de punten trouwens ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:21 schreef Radegast het volgende:
Waar blijft de update?
Nou 2 coureurs , dnf , bmw motor +chassis , en ook nog mn bridgestones gewisseld voor Michelinsquote:
quote:Op maandag 3 juli 2006 09:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou 2 coureurs , dnf , bmw motor +chassis , en ook nog mn bridgestones gewisseld voor Michelins
Dit topic gaat over de F1manager van FOK!, niet over andere F1managers.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:11 schreef Spooky4u het volgende:
[neuriënd]ik weet wat jouw team is[/neuriënd]quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:50 schreef azaroth het volgende:
de uitslag wordt:
1. Alonso
2. Fisi
3. Liuzzi
4. Rosberg
5. Speed
de rest DNF
![]()
Shit, daar hoor ik natuurlijk op te antwoorden. Sorry, je post over het hoofd gezien.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:12 schreef Barbaaf het volgende:
Ik heb een vraagje over de Manager:
Via mijn Persoonlijke pagina kan ik mijn huidige stand in het klassement én m'n klassering per race zien. Wat ik volgens mij niet kan zien is hoe mijn positie zich ontwikkelde. Waar ik vorige week stond is nog wel na te rekenen adhv. de weekuitslagen van mijn directe concurrenten maar hoe ik er vier races geleden voorstond wordt een flink stuk ingewikkelder.
Wat ik dus graag zou zien is één of andere manier om dit in één oogopslag te kunnen zien, bijvoorbeeld met een extra kolom achter 'Plaats' in het overzicht. Zo'n mooie lapchart kan ik er dan zelf wel bijtekenen
NP mate, allang blij dat er gereageerd wordtquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Shit, daar hoor ik natuurlijk op te antwoorden. Sorry, je post over het hoofd gezien.
Ik kan er ook niet echt een bevredigend antwoord op geven op dit moment, want die optie zit op dit moment niet in de manager. Ik ga echter wel voor je navragen of het mogelijk is deze in te bouwen. Ik weet alleen niet of dat in de lopende manager kan, of dat we je suggestie mee moeten nemen naar volgend seizoen.
Massa wel michelin nog ! maar als schumi deze weet te winnen heb ik snel weer een paar bridgestone'squote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:56 schreef HPoi het volgende:
Whoei! Tot nu toe doe ik goede zaken met coureurs als Schumi en bridgestone banden , etc.![]()
Da's inderdaad een bekend probleem en dat kregen we nu helaas niet netter.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:53 schreef mbn het volgende:
Alleen die menubalk mag wel wat netter worden uitgelijnd
Je laat de mensen zelf de keus of ze de wisselkosten willen nemen om meer punten te kunnen behalen, of Ide behouden omdat die goedkoop is.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:28 schreef D.Rose het volgende:
Ik zie dat Ide nog gewoon te koop is, maar aangezien hij niet rijdt, welk nut heeft dat dan?
Als bij komend voordeel snijd je zo ook de mensen niet in de vingers die bijvoorbeeld een paar weekjes op vakantie zijn en Montoya in hun team hadden.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:55 schreef mbn het volgende:
[..]
Je laat de mensen zelf de keus of ze de wisselkosten willen nemen om meer punten te kunnen behalen, of Ide behouden omdat die goedkoop is.
De twee mensen die hoog in de 300 punten zitten, staan nog buiten de top 1000. Dus je hebt best nog een aardige kans dat je 1e blijft.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:01 schreef mbn het volgende:
Ik heb 282 punten en denk dat ik nu wel mijn eerste plaats kwijt ben. Met Heidfeld in je team schiet je snel omhoog. Top 5 zal ik nog wel in blijven, maar echt veel mogelijkheden om goed te wisselen heb ik niet.
Dat in ieder geval niet, dan benadeel je namelijk ruim de helft van het spelersveld met de diskwalificatie van 1 auto. Of Kubica of BMW de strafpunten krijgt, wordt vanavond bij het uitdelen van de punten definitief bekend.quote:Op maandag 7 augustus 2006 01:46 schreef azaroth het volgende:
kubica gediskwalificeerd, ik neem aan dat michelin de strafpunten krijgt aangezien die voor de diskwalificatie hebben gezorgd![]()
jammerquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat in ieder geval niet, dan benadeel je namelijk ruim de helft van het spelersveld met de diskwalificatie van 1 auto. Of Kubica of BMW de strafpunten krijgt, wordt vanavond bij het uitdelen van de punten definitief bekend.
Ik dacht dat ik uitgegaan was van de kwalificatie en NIET de startgrid.... Namelijk de tabel uit http://sport.fok.nl/f1/nieuws/28574quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik denk het deels inderdaad met de strafpunten te maken heeft, die hebben we voorlopig namelijk niet uitgedeeld.
- edit: Ik denk dat jij bent uitgegaan van de startgrid. De punten voor de kwalificatie worden uitgedeeld op basis van de kwalificatie, niet de grid. Deze dus: http://www.formula1.com/race/result/764/24.html
aha, dat zou een hoop verklaren!quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:00 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Liuzzi is een DNF dus gewoon 0 punten.
Die gaat dus nu direct mn team uit. Heb ook Heidfeld maar die kan aan zn race van gisteren weinig doen want hij kreeg vol Fisico's neus op zn achterkant!quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:00 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Liuzzi is een DNF dus gewoon 0 punten.
* Sally wil ook Liuzzi uit d'r team, maar vreest grote vrezen dat ze 't na deze race nog niet kan bekostigen.... Zonder m'n team helemaal op z'n kop te gooien, zeg maar.....quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:34 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Die gaat dus nu direct mn team uit. Heb ook Heidfeld maar die kan aan zn race van gisteren weinig doen want hij kreeg vol Fisico's neus op zn achterkant!
van mijn part moet ik met Sato gaan rijden! Liuzzi ben ik goed zatquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:19 schreef Sally het volgende:
[..]
* Sally wil ook Liuzzi uit d'r team, maar vreest grote vrezen dat ze 't na deze race nog niet kan bekostigen.... Zonder m'n team helemaal op z'n kop te gooien, zeg maar.....
Gooi je hem eruit voor Speed. Houd je zelfs nog wat geld over ook.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:19 schreef Sally het volgende:
[..]
* Sally wil ook Liuzzi uit d'r team, maar vreest grote vrezen dat ze 't na deze race nog niet kan bekostigen.... Zonder m'n team helemaal op z'n kop te gooien, zeg maar.....
Da's 'n goe idee!quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Gooi je hem eruit voor Speed. Houd je zelfs nog wat geld over ook.
Reken voor mij meteen ook ff wat uit, wie kan ik beter voro Liuzzi in de plaats nemen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:44 schreef Sally het volgende:
[..]
Da's 'n goe idee!![]()
*even dat idee bewaren voor vanavond of morgen, dan hebben we de officiele punten en cash binnen!*
* Sally gaat 's kijken hoeveel dat bespaart en kost enzo.... *rekenmasjien in de aanslag!*
Het scheelt dus (Liuzzi inruilen voor Speed) + 1.440.000 miljoen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:37 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Reken voor mij meteen ook ff wat uit, wie kan ik beter voro Liuzzi in de plaats nemen?
Het is niet genoeg om Jens te krijgen in ieder geval.....Na Monza dan maarquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:47 schreef Sally het volgende:
[..]
Het scheelt dus (Liuzzi inruilen voor Speed) + 1.440.000 miljoen.
Tel dat op bij je budget, en je weet wie of wat je kunt kopen. Houd wel rekening met Transferkosten... Die moet je nog van je budget afhalen vķķr je kunt bepalen wat je kunt betalen. *en dat rijmt..*
P.S. Pas vanavond krijg je je nieuwe centjes die je met deze race verdiend hebt!
Als je 't van te voren al wil weten: Reken hiervoor je 'voorlopige punten' maal 20.000,- per punt uit en tel dat bij je huidige budget op.
Dan zou je mss Liuzzi nog in kunnen ruilen voor nķg wat goedkopers... Ide, bijvoorbeeld (houd je toch een heel team, alleen Ide sleept geen enkel punt meer in de wacht...)quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:03 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het is niet genoeg om Jens te krijgen in ieder geval.....Na Monza dan maar. Maargoed na vanavond eerst het Probleem Liuzzi oplossen!
idd dat probleem heb ik ookquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:03 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Het is niet genoeg om Jens te krijgen in ieder geval.....Na Monza dan maar. Maargoed na vanavond eerst het Probleem Liuzzi oplossen!
Wauw, da's een tijd terug. Ik zie dat je bij de race van 12-03 punten hebt gescoord met als motor de Ferrari 056 V8 (Red Bull). Wissel drie was dus van BMW naar Ferrari-RBR, alleen dat is zo te zien niet helemaal lekker in de database terechtgekomen. De wissel zelf is dus wel goed gegaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:06 schreef Sally het volgende:
Ik kijk op "Teammanagement" naar (Bekijk je wissels)
Daar zie ik onder Motor, dat ik op
3 10-03 20:41 ben gewisseld naar BMW P86 V8 en dan ineens op
4 16-03 09:01 een motor Ferrari 056 V8 (Red Bull) om kon wisselen naar Cosworth CA2006 V8 (Williams)
Rara......?
Altijd mooi en aangezien je wissel verder wel goed is gegaan, gaan we je punten ook niet aanpassen.quote:Whatever: Eerlijkheid voor Alles!
die heb ik ook gekickt, Albers doet het beterquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:15 schreef TJDoornbos het volgende:
Jippie heb 6 miljoen en Liuzzi te besteden..........
Daar gaat die Stoere Harry uit Italië
Mag ik u hartelijk danken voor deze uitleg!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 08:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wauw, da's een tijd terug. Ik zie dat je bij de race van 12-03 punten hebt gescoord met als motor de Ferrari 056 V8 (Red Bull). Wissel drie was dus van BMW naar Ferrari-RBR, alleen dat is zo te zien niet helemaal lekker in de database terechtgekomen. De wissel zelf is dus wel goed gegaan.
[..]
Altijd mooi en aangezien je wissel verder wel goed is gegaan, gaan we je punten ook niet aanpassen.
nu maar hopen dat die wisselkosten er weer uit hebt. Ik heb vorige keer daarom Sato op de gok niet gewisseld, is maar goed ook, want de wisselkosten waren meer dan de 2 punten die Liuzzi die week opleverdequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 10:59 schreef WEST het volgende:
[..]
die heb ik ook gekickt, Albers doet het beter
ach dit seizoen kan als verloren beschouwd worden, volgend jaar sla ik keihard terugquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:16 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
nu maar hopen dat die wisselkosten er weer uit hebt. Ik heb vorige keer daarom Sato op de gok niet gewisseld, is maar goed ook, want de wisselkosten waren meer dan de 2 punten die Liuzzi die week opleverde![]()
Ik sta nu hoger dan jij ooit gestaan hebt. Dus je mag je als doel stellen dat te verbeterenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:25 schreef WEST het volgende:
[..]
ach dit seizoen kan als verloren beschouwd worden, volgend jaar sla ik keihard terug![]()
dat komt volgend jaar zeker goed.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:28 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
[..]
Ik sta nu hoger dan jij ooit gestaan hebt. Dus je mag je als doel stellen dat te verbeteren![]()
bij de NASCAR managerquote:
quote:
Ik kan je wel vertellen: als dat aantal zo blijft en niemand heeft nog meer punten, dan heb je morgen het recordaantal punten van dit seizoen te pakken.quote:Op zondag 10 september 2006 16:39 schreef zakjapannertje het volgende:
508 punten onder voorbehoud hier, BMW go![]()
Hm, sorry. Er is al iemand gesignaleerd met 518 punten.quote:Op zondag 10 september 2006 16:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen: als dat aantal zo blijft en niemand heeft nog meer punten, dan heb je morgen het recordaantal punten van dit seizoen te pakken.
Is niks veranderd, als je het maar voor morgen ( za 30sept '06, 00:01u ) doet dus..quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:57 schreef azaroth het volgende:
kun je deze ronde gewoon tot 0:01 wisselen of is dat veranderd ivm tijdverschil met china?
je kunt onbeperkt aanpassenquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:57 schreef azaroth het volgende:
kun je deze ronde gewoon tot 0:01 wisselen of is dat veranderd ivm tijdverschil met china?
bron: http://f1.fok.nl/quote:De teams voor de eerstvolgende race kun je samenstellen tot 0 oktober 00:01 uur.
McLaren wou de motor in de vrijdagsessies al sparen, dus klinkt niet heel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
en gaat Kimi eindelijk een keer winnen?
net zal net als altijd tot vanavond zijn, dus gewoon voor de kwali'squote:Op vrijdag 29 september 2006 20:46 schreef Noud_ het volgende:
Kan je nou tot vannacht 0.01 uur wisselen in de manager of tot morgennacht 0.01 uur (na de kwalificatie dus)?![]()
Dat staat er toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 23:30 schreef Xtr3mE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de volgende race:
stel voor de 'fout' wordt niet opgelost voor zaterdag... telt de GP van frankrijk dan niet mee, of telt ie dan wel mee maar kan er niet gewisseld worden? en dat de mensen met kimi, hamilton ferrari, ferrari enzo een IP-ban krijgen
En alle aankopen na afgelopen maandag 20 uur worden verwijderd.quote:Termijn noemen onmogelijk, wat te doen bij de volgende race, wordt nog bekeken.
Zullen we hopen op: "geen nieuws is goed nieuws"quote:
Geen idee nog, om heel eerlijk te zijn...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:35 schreef CybPraetorian het volgende:
red die het dan voor de volgende GP aanstaande zondag? of gaat Silverstone weer niet meetellen...
Oi,quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:09 schreef Sally het volgende:
Eh, nee, ik heb niets meer te melden dan 'er wordt hard aan gewerkt'.
Het is echter maar 1 persoon momenteel die eraan bezig kan, daar zit dus een probleempje, aangezien ook hij gewoon werkt en alleen de avonduren ter beschikking heeft. Daarnaast was hij totaal niet thuis in de code, en heeft hij eerst zich daar doorheen moeten worstelen.
Dat zou wel extreem slecht zijn als het dan niet werkt , dan is de manager stuk voor dit jaar.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Geen idee nog, om heel eerlijk te zijn...
Mee eens.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:22 schreef Joene het volgende:
[..]
dan is de manager stuk voor dit jaar.
Dan heeft het totaal geen nut meer.
Ja, om na te gaan of berekeningen klopten. Dus nog niet de test waar je op hooptquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:53 schreef Giem het volgende:
[..]
Oi,
Maar of het fok! sport deel las ik iets van dat een test goed was gegaan?
Nou heb ik zelf wel mijn slaap nodig, dus dat doe ik toch wel, maar ik slaap er niet lekker van...quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:19 schreef Xebber het volgende:
Ik ben me ervan bewust dat de hele manager op vrijwilligers draait, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een website voor mijn neus zou krijgen die gefixt moet worden voor het oog van duizenden loerders, dan zou ikzelf niet meer rustig slapen voor ik de boel gefixt heb, ongeacht of ik de code wel of niet ken.
En ik kan toch ook niet elke dag een bericht geven dat er nog steeds geen goed nieuws is? De 'test' van afgelopen week is goed verlopen, en meer kan ik er ook niet over zeggenquote:Het kan in mijn ogen in ieder geval niet zo zijn dat een manager (die door één vrijwilliger onderhoud wordt), compleet faalt. Alle respect voor die ene devver, zijn baan en (gezins-)leven, maar hoeveel weken heeft hij nou al de tijd gehad? Een week of 4/5?
Het zou uitermate tof zijn als de devver van zichzelf zou laten horen, de problemen opsomt, ons informeert, bla bla bla. IMO worden de deelnemers aan de manager behoorlijk onvoldoende geinformeerd. En dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Punt is denk ik meer, Sally, dat we überhaupt niets horen over hoe het er voor staat. Ik begrijp dat jij met de communicatie belast bent (althans, die taak op je neemt), maar het is toch niet zo'n gek idee dat degene (de nieuwe devver) die er mee bezig is hier op het Forum (of op sport.fok) af en toe even een bericht/update zou plaatsen? Gewoon met hoe hij het probleem ziet, welke verwachtingen hij heeft voor wat betreft een oplossing+termijn, etc. Desnoods in Jip-en-Janneke-taal.. Wachten is niet erg, als je maar weet waarop je wacht en waarom.. Nu is iedereen in het ongewisse, behalve dat men weet dat het NIET werkt en dat is een hele slechte zaak. Dan worden mensen namelijk ontevreden en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de crew daar blij mee is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou heb ik zelf wel mijn slaap nodig, dus dat doe ik toch wel, maar ik slaap er niet lekker van...
[..]
En ik kan toch ook niet elke dag een bericht geven dat er nog steeds geen goed nieuws is? De 'test' van afgelopen week is goed verlopen, en meer kan ik er ook niet over zeggen
Klopt, dat is ook zo. Als eindverantwoordelijke voor het ontwikkelteam en degene die in dit geval het ontwikkelwerk zelf doet word ik ook niet vrolijk van de hoeveelheid werk die ik hieraan heb. Mede omdat managers bouwen niet mijn hoofdtaak is; ik ontwikkel alleen vanwege een gebrek aan ontwikkelaars.quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:19 schreef Xebber het volgende:
Ik ben me ervan bewust dat de hele manager op vrijwilligers draait, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een website voor mijn neus zou krijgen die gefixt moet worden voor het oog van duizenden loerders, dan zou ikzelf niet meer rustig slapen voor ik de boel gefixt heb, ongeacht of ik de code wel of niet ken.
De vrijwilliger is ermee gestopt, en de reden van het falen ligt niet zozeer aan de persoon maar aan de codebase, die gewoon een draak om mee te werken is. Zie daarvoor ook mijn reactie hier.quote:Het kan in mijn ogen in ieder geval niet zo zijn dat een manager (die door één vrijwilliger onderhoud wordt), compleet faalt. Alle respect voor die ene devver, zijn baan en (gezins-)leven, maar hoeveel weken heeft hij nou al de tijd gehad? Een week of 4/5?
Ik kan wel mijn tijd steken in verhaaltjes, maar ik heb meer te doen. De boel fiksen bijvoorbeeld. Maar voor de geinteresseerden in de techniek schrijf ik nadien nog wel een verhaaltje. Tot die tijd geef ik updates aan de Sport SA's en het vertalen daarvan naar nuttige informatie is aan hen.quote:zou uitermate tof zijn als de devver van zichzelf zou laten horen, de problemen opsomt, ons informeert, bla bla bla. IMO worden de deelnemers aan de manager behoorlijk onvoldoende geinformeerd. En dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Kijk, nu weten we in ieder geval wie er mee bezig is, waarom en is er een heel klein tipje van de sluier opgelicht..quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:39 schreef Breuls het volgende:
-knip-
Klinkt erg goed (Y)quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:33 schreef Breuls het volgende:
Ik ben op dit moment de laatste herberekeningsprodecures aan het schrijven. Als het meezit kan ik dat tegen het einde van de middag uitvoeren.
Ik kan nu een BMW-motor kopen. Ook niet slecht.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:02 schreef Giem het volgende:
Hij doet het weer!! super mensen!
Kan ik eindelijk mijn ferrari onderdelen kopen
quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:35 schreef Breuls het volgende:
*zweet van voorhoofd veegt*
Is bij iedereen zo.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:57 schreef Joene het volgende:
Ehm hoe kan het dat er zowel bij turkije als moncao bij mij nog positie 1 als plaats in de uitslag staat.
Het is dezelfde manager. De bugs zijn eruit en alle rondes zijn opnieuw berekend (behalve ronde 8). Verder gaat het nu weer zoals het ging, maar dan (hopelijk) zonder bugs (of met andere bugsquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:40 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
![]()
Vraagje:
Is dit een herschreven versie van de manager, als in de zin van: opnieuw opgebouwd vanaf nul? Of is het een een tijdelijke oplossing, probleem geanalyseerd, opgelost en hopen dat er niet een nieuw 'lijk uit de kast komt'?
Ik lees dat het vanaf ronde 4 al mis ging?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:24 schreef Breuls het volgende:
Het meer technische verhaal: http://foknl.wordpress.co(...)-was-er-aan-de-hand/
Toen is het niet ontdekt. Noch door de sportcrew, noch door de usersquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik lees dat het vanaf ronde 4 al mis ging?
Waren toen de fouten allemaal al hersteld voor de volgende race begon?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:01 schreef Googolplexian het volgende:
Nou ... ik vind het leuk geweest
Volgend jaar beter (en elders)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er dus 102 gemist omdat ik Barrichello naar Button had gewisseld![]()
Nu nog 232 over.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:44 schreef Sally het volgende:
[..]Meen je nou serieus dat je op FOK!sport met de F1-manager kapt?
Terwijl we net weer up-and-running zijn?Auw... waaromSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er dus 102 gemist omdat ik Barrichello naar Button had gewisseld![]()
Nu nog 232 over.
![]()
Owja, iets met een britwas waar ook
![]()
quote:
Jaja, kalmquote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
![]()
Maarreh, een welgemeend succes met het oplossen
Hockenheim: 11 days to go... (and counting)
Misschien kloppen de budgetten inderdaad nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:29 schreef ElmarO het volgende:
Zie overigens dat ik nu een budget heb van 21,68 miljoen. Klopt dit wel? Want ik had na mijn wissel voor de GP van GB nog maar ¤ 1 miljoen over.
Vage is dat het eerder vandaag wel goed stond. Toen had ik ¤7,xx miljoen. Wat overeen kwam met de ¤1 miljoen die ik nog had en het bedrag dat ik zou moeten krijgen op basis van mijn punten. Op dat moment was mijn plaats overall op mijn persoonlijke pagina nog van voor deze GP. Nu mijn positie is aangepast heb ik dus een klap meer geld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Misschien kloppen de budgetten inderdaad niet
Sorry Sally,quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Misschien kloppen de budgetten inderdaad niet
Had het net ook gelezen.. had weer lopen schreeuwen zonder eerst te lezenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:46 schreef Sally het volgende:
Nee hoor, we waren er zelf ook al achter.
Zie Punten ronde 9 voor meer uitleg over wat er gaat gebeuren
Dat zou kunnen, we nemen het mee naar een volgende manager.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:10 schreef Xebber het volgende:
Is het misschien een idee dat als je niet meer mag wisselen de manager ook op slot gaat? Dus dat niemand meer kan wisselen oid? Dat tot en met maandagavond nadat de punten (correct) zijn uitgedeeld?
Dus van vrijdagavond 23.59 uur tot en met maandagavond 20.00 uur (officieel) gewoon de boel dichthameren.
Je zeurt niet, het is onze taak ervoor te zorgen dat alle bedragen en puntenaantallen kloppen, hoe brak het systeem ook is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:34 schreef Giem het volgende:
Vanmorgen had ik nog 8 en een beetje miljoen.. (wat klopte) nu heb ik 22 miljoen.. vind het niet erg![]()
maar denk niet dat het de bedoeling was.
Hopelijk vind je ons niet zeuren
Euuh, ik had voor de race van zondag 1,8 miljoen. Maandag eind van de avond na de eerste keer budgetverhoging had ik 8,4 miljoen. (klopt, tenmiste dat was ook wat de wizzard zei. 1.8 + 6.6 = 8.4 en ook het aantal punten). Alleen toen waren de punten er wel, maar niet de posities aangepast.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je zeurt niet, het is onze taak ervoor te zorgen dat alle bedragen en puntenaantallen kloppen, hoe brak het systeem ook is.
Je zegt dat het niet klopt dat je 22 mln aan budget hebt. Hoe kom je tot die conclusie? Die 8 mln klopte waarschijnlijk niet doordat dat gebaseerd was op een fout puntenaantal.
Mee maar tussen de 1.8 miljoen van voor de race en de 21.4 na de race heb ik niet gewisseldquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:37 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar daaruit haal je alleen de budgetten die je krijgt dmv punten. De kosten van wissels en het kopen van duurdere onderdelen zit daar niet bij. Of heb je daar ook een wizard voor?
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:46 schreef Breuls het volgende:
Okay. Maar klopte die 1.8 miljoen wel?
Als ik jouw gegevens nareken krijg ik als resultaat voor al je wissels, zonder dat ik daarin je verdiende punten meereken, een saldo van -50.100.000 euro. Vervolgens bereken ik je budget op basis van 1994 punten, dat is 39.880.000 euro. Met elkaar verrekend is dat -10.220.000 euro, oftewel je zou voor de race nog dieper in het rood moeten hebben gestaan.
De vraag is nu: bereken ik dit helemaal fout of had je gewoon echt een saldo dat niet klopte?
mmm De wissel van Webber naar Kubica koste me 16 miljoen... nu snap ik het ook niet meerquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..
Ja dat klopt bijna :p want er is is nog 1.2 miljoen verloren gegaan met de laatste wissel (wisselbedrag)quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?
Kun jij anders niet met een knopje mijn laatste wijziging van Webber naar Kubika ongedaan makenquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?
-edit-
Ik zit nog even door te rekenen en kom nu niet meer uit op de 1.8 miljoen, maar op de helft daarvan. Ik controleer het allemaal dus nog even.
Dat ga ik sowieso doen. Alle wissels na maandagavond worden teruggedraaid en terugverrekend, maar ik wil eerst onderzoeken of alle berekeningen in mijn code wel kloppen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:35 schreef Giem het volgende:
[..]
Kun jij anders niet met een knopje mijn laatste wijziging van Webber naar Kubika ongedaan makendat rekend denk ik makkelijker.
De 900.000.. Want ik had toen 1.800.000 Dat das het bedrag na de 'herberekening' en na mijn aankoop van het Ferrari onderdeel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:38 schreef Breuls het volgende:
Voor je laatste wissel had je (puntenbudget niet meegerekend) -18.060.000 euro. Toen heb je 62mln verkocht en 75mln gekocht, wat je 1.24mln aan tarief kostte. Resultaat is -32.300.000.
Als dat klopt dan heb je, exclusief race 9, 1660pnt x 20.000euro = 33.200.000euro aan puntenbudget. Dat opgeteld bij het eerdere bedrag is 900.000 euro. Vervolgens wordt race 9 gereden en heb je 7.580.000 euro.
Welk getal klopt niet?
In het begin.. oi das lang geleden. even uitzoekenquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:33 schreef Breuls het volgende:
Dus je budget-door-punten is correct.Klopt het dat je in maart tot een budget van precies 0 hebt gewisseld?
1 2 3 4 5 | ------------------------------------------------------------------------ 0 23.000.000 30.000.000 460.000 -7.460.000 (coureur) -7.460.000 30.000.000 40.000.000 600.000 -18.060.000 (coureur) -18.060.000 62.000.000 75.000.000 1.240.000 -32.300.000 (chassis) |
Dan gaf de persoonlijke pagina dus na de herberekening het dubbele aanquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:41 schreef Breuls het volgende:
Dan kan de 900.000 niet anders dan corrrect zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |