Ik kan je wel vertellen: als dat aantal zo blijft en niemand heeft nog meer punten, dan heb je morgen het recordaantal punten van dit seizoen te pakken.quote:Op zondag 10 september 2006 16:39 schreef zakjapannertje het volgende:
508 punten onder voorbehoud hier, BMW go![]()
Hm, sorry. Er is al iemand gesignaleerd met 518 punten.quote:Op zondag 10 september 2006 16:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen: als dat aantal zo blijft en niemand heeft nog meer punten, dan heb je morgen het recordaantal punten van dit seizoen te pakken.
Is niks veranderd, als je het maar voor morgen ( za 30sept '06, 00:01u ) doet dus..quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:57 schreef azaroth het volgende:
kun je deze ronde gewoon tot 0:01 wisselen of is dat veranderd ivm tijdverschil met china?
je kunt onbeperkt aanpassenquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:57 schreef azaroth het volgende:
kun je deze ronde gewoon tot 0:01 wisselen of is dat veranderd ivm tijdverschil met china?
bron: http://f1.fok.nl/quote:De teams voor de eerstvolgende race kun je samenstellen tot 0 oktober 00:01 uur.
McLaren wou de motor in de vrijdagsessies al sparen, dus klinkt niet heel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:07 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
en gaat Kimi eindelijk een keer winnen?
net zal net als altijd tot vanavond zijn, dus gewoon voor de kwali'squote:Op vrijdag 29 september 2006 20:46 schreef Noud_ het volgende:
Kan je nou tot vannacht 0.01 uur wisselen in de manager of tot morgennacht 0.01 uur (na de kwalificatie dus)?![]()
Dat staat er toch?quote:Op maandag 16 juni 2008 23:30 schreef Xtr3mE het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de volgende race:
stel voor de 'fout' wordt niet opgelost voor zaterdag... telt de GP van frankrijk dan niet mee, of telt ie dan wel mee maar kan er niet gewisseld worden? en dat de mensen met kimi, hamilton ferrari, ferrari enzo een IP-ban krijgen
En alle aankopen na afgelopen maandag 20 uur worden verwijderd.quote:Termijn noemen onmogelijk, wat te doen bij de volgende race, wordt nog bekeken.
Zullen we hopen op: "geen nieuws is goed nieuws"quote:
Geen idee nog, om heel eerlijk te zijn...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:35 schreef CybPraetorian het volgende:
red die het dan voor de volgende GP aanstaande zondag? of gaat Silverstone weer niet meetellen...
Oi,quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:09 schreef Sally het volgende:
Eh, nee, ik heb niets meer te melden dan 'er wordt hard aan gewerkt'.
Het is echter maar 1 persoon momenteel die eraan bezig kan, daar zit dus een probleempje, aangezien ook hij gewoon werkt en alleen de avonduren ter beschikking heeft. Daarnaast was hij totaal niet thuis in de code, en heeft hij eerst zich daar doorheen moeten worstelen.
Dat zou wel extreem slecht zijn als het dan niet werkt , dan is de manager stuk voor dit jaar.quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:45 schreef Sally het volgende:
[..]
Geen idee nog, om heel eerlijk te zijn...
Mee eens.quote:Op woensdag 2 juli 2008 14:22 schreef Joene het volgende:
[..]
dan is de manager stuk voor dit jaar.
Dan heeft het totaal geen nut meer.
Ja, om na te gaan of berekeningen klopten. Dus nog niet de test waar je op hooptquote:Op woensdag 2 juli 2008 13:53 schreef Giem het volgende:
[..]
Oi,
Maar of het fok! sport deel las ik iets van dat een test goed was gegaan?
Nou heb ik zelf wel mijn slaap nodig, dus dat doe ik toch wel, maar ik slaap er niet lekker van...quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:19 schreef Xebber het volgende:
Ik ben me ervan bewust dat de hele manager op vrijwilligers draait, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een website voor mijn neus zou krijgen die gefixt moet worden voor het oog van duizenden loerders, dan zou ikzelf niet meer rustig slapen voor ik de boel gefixt heb, ongeacht of ik de code wel of niet ken.
En ik kan toch ook niet elke dag een bericht geven dat er nog steeds geen goed nieuws is? De 'test' van afgelopen week is goed verlopen, en meer kan ik er ook niet over zeggenquote:Het kan in mijn ogen in ieder geval niet zo zijn dat een manager (die door één vrijwilliger onderhoud wordt), compleet faalt. Alle respect voor die ene devver, zijn baan en (gezins-)leven, maar hoeveel weken heeft hij nou al de tijd gehad? Een week of 4/5?
Het zou uitermate tof zijn als de devver van zichzelf zou laten horen, de problemen opsomt, ons informeert, bla bla bla. IMO worden de deelnemers aan de manager behoorlijk onvoldoende geinformeerd. En dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Punt is denk ik meer, Sally, dat we überhaupt niets horen over hoe het er voor staat. Ik begrijp dat jij met de communicatie belast bent (althans, die taak op je neemt), maar het is toch niet zo'n gek idee dat degene (de nieuwe devver) die er mee bezig is hier op het Forum (of op sport.fok) af en toe even een bericht/update zou plaatsen? Gewoon met hoe hij het probleem ziet, welke verwachtingen hij heeft voor wat betreft een oplossing+termijn, etc. Desnoods in Jip-en-Janneke-taal.. Wachten is niet erg, als je maar weet waarop je wacht en waarom.. Nu is iedereen in het ongewisse, behalve dat men weet dat het NIET werkt en dat is een hele slechte zaak. Dan worden mensen namelijk ontevreden en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat de crew daar blij mee is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou heb ik zelf wel mijn slaap nodig, dus dat doe ik toch wel, maar ik slaap er niet lekker van...
[..]
En ik kan toch ook niet elke dag een bericht geven dat er nog steeds geen goed nieuws is? De 'test' van afgelopen week is goed verlopen, en meer kan ik er ook niet over zeggen
Klopt, dat is ook zo. Als eindverantwoordelijke voor het ontwikkelteam en degene die in dit geval het ontwikkelwerk zelf doet word ik ook niet vrolijk van de hoeveelheid werk die ik hieraan heb. Mede omdat managers bouwen niet mijn hoofdtaak is; ik ontwikkel alleen vanwege een gebrek aan ontwikkelaars.quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:19 schreef Xebber het volgende:
Ik ben me ervan bewust dat de hele manager op vrijwilligers draait, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik een website voor mijn neus zou krijgen die gefixt moet worden voor het oog van duizenden loerders, dan zou ikzelf niet meer rustig slapen voor ik de boel gefixt heb, ongeacht of ik de code wel of niet ken.
De vrijwilliger is ermee gestopt, en de reden van het falen ligt niet zozeer aan de persoon maar aan de codebase, die gewoon een draak om mee te werken is. Zie daarvoor ook mijn reactie hier.quote:Het kan in mijn ogen in ieder geval niet zo zijn dat een manager (die door één vrijwilliger onderhoud wordt), compleet faalt. Alle respect voor die ene devver, zijn baan en (gezins-)leven, maar hoeveel weken heeft hij nou al de tijd gehad? Een week of 4/5?
Ik kan wel mijn tijd steken in verhaaltjes, maar ik heb meer te doen. De boel fiksen bijvoorbeeld. Maar voor de geinteresseerden in de techniek schrijf ik nadien nog wel een verhaaltje. Tot die tijd geef ik updates aan de Sport SA's en het vertalen daarvan naar nuttige informatie is aan hen.quote:zou uitermate tof zijn als de devver van zichzelf zou laten horen, de problemen opsomt, ons informeert, bla bla bla. IMO worden de deelnemers aan de manager behoorlijk onvoldoende geinformeerd. En dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Kijk, nu weten we in ieder geval wie er mee bezig is, waarom en is er een heel klein tipje van de sluier opgelicht..quote:Op donderdag 3 juli 2008 12:39 schreef Breuls het volgende:
-knip-
Klinkt erg goed (Y)quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:33 schreef Breuls het volgende:
Ik ben op dit moment de laatste herberekeningsprodecures aan het schrijven. Als het meezit kan ik dat tegen het einde van de middag uitvoeren.
Ik kan nu een BMW-motor kopen. Ook niet slecht.quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:02 schreef Giem het volgende:
Hij doet het weer!! super mensen!
Kan ik eindelijk mijn ferrari onderdelen kopen
quote:Op donderdag 3 juli 2008 17:35 schreef Breuls het volgende:
*zweet van voorhoofd veegt*
Is bij iedereen zo.quote:Op donderdag 3 juli 2008 20:57 schreef Joene het volgende:
Ehm hoe kan het dat er zowel bij turkije als moncao bij mij nog positie 1 als plaats in de uitslag staat.
Het is dezelfde manager. De bugs zijn eruit en alle rondes zijn opnieuw berekend (behalve ronde 8). Verder gaat het nu weer zoals het ging, maar dan (hopelijk) zonder bugs (of met andere bugsquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:40 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
![]()
Vraagje:
Is dit een herschreven versie van de manager, als in de zin van: opnieuw opgebouwd vanaf nul? Of is het een een tijdelijke oplossing, probleem geanalyseerd, opgelost en hopen dat er niet een nieuw 'lijk uit de kast komt'?
Ik lees dat het vanaf ronde 4 al mis ging?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:24 schreef Breuls het volgende:
Het meer technische verhaal: http://foknl.wordpress.co(...)-was-er-aan-de-hand/
Toen is het niet ontdekt. Noch door de sportcrew, noch door de usersquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik lees dat het vanaf ronde 4 al mis ging?
Waren toen de fouten allemaal al hersteld voor de volgende race begon?
quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:01 schreef Googolplexian het volgende:
Nou ... ik vind het leuk geweest
Volgend jaar beter (en elders)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er dus 102 gemist omdat ik Barrichello naar Button had gewisseld![]()
Nu nog 232 over.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:44 schreef Sally het volgende:
[..]Meen je nou serieus dat je op FOK!sport met de F1-manager kapt?
Terwijl we net weer up-and-running zijn?Auw... waaromSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er dus 102 gemist omdat ik Barrichello naar Button had gewisseld![]()
Nu nog 232 over.
![]()
Owja, iets met een britwas waar ook
![]()
quote:
Jaja, kalmquote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
![]()
Maarreh, een welgemeend succes met het oplossen
Hockenheim: 11 days to go... (and counting)
Misschien kloppen de budgetten inderdaad nietquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:29 schreef ElmarO het volgende:
Zie overigens dat ik nu een budget heb van 21,68 miljoen. Klopt dit wel? Want ik had na mijn wissel voor de GP van GB nog maar ¤ 1 miljoen over.
Vage is dat het eerder vandaag wel goed stond. Toen had ik ¤7,xx miljoen. Wat overeen kwam met de ¤1 miljoen die ik nog had en het bedrag dat ik zou moeten krijgen op basis van mijn punten. Op dat moment was mijn plaats overall op mijn persoonlijke pagina nog van voor deze GP. Nu mijn positie is aangepast heb ik dus een klap meer geld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Misschien kloppen de budgetten inderdaad niet
Sorry Sally,quote:Op dinsdag 8 juli 2008 21:09 schreef Sally het volgende:
[..]
Misschien kloppen de budgetten inderdaad niet
Had het net ook gelezen.. had weer lopen schreeuwen zonder eerst te lezenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:46 schreef Sally het volgende:
Nee hoor, we waren er zelf ook al achter.
Zie Punten ronde 9 voor meer uitleg over wat er gaat gebeuren
Dat zou kunnen, we nemen het mee naar een volgende manager.quote:Op woensdag 9 juli 2008 00:10 schreef Xebber het volgende:
Is het misschien een idee dat als je niet meer mag wisselen de manager ook op slot gaat? Dus dat niemand meer kan wisselen oid? Dat tot en met maandagavond nadat de punten (correct) zijn uitgedeeld?
Dus van vrijdagavond 23.59 uur tot en met maandagavond 20.00 uur (officieel) gewoon de boel dichthameren.
Je zeurt niet, het is onze taak ervoor te zorgen dat alle bedragen en puntenaantallen kloppen, hoe brak het systeem ook is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:34 schreef Giem het volgende:
Vanmorgen had ik nog 8 en een beetje miljoen.. (wat klopte) nu heb ik 22 miljoen.. vind het niet erg![]()
maar denk niet dat het de bedoeling was.
Hopelijk vind je ons niet zeuren
Euuh, ik had voor de race van zondag 1,8 miljoen. Maandag eind van de avond na de eerste keer budgetverhoging had ik 8,4 miljoen. (klopt, tenmiste dat was ook wat de wizzard zei. 1.8 + 6.6 = 8.4 en ook het aantal punten). Alleen toen waren de punten er wel, maar niet de posities aangepast.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je zeurt niet, het is onze taak ervoor te zorgen dat alle bedragen en puntenaantallen kloppen, hoe brak het systeem ook is.
Je zegt dat het niet klopt dat je 22 mln aan budget hebt. Hoe kom je tot die conclusie? Die 8 mln klopte waarschijnlijk niet doordat dat gebaseerd was op een fout puntenaantal.
Mee maar tussen de 1.8 miljoen van voor de race en de 21.4 na de race heb ik niet gewisseldquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:37 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar daaruit haal je alleen de budgetten die je krijgt dmv punten. De kosten van wissels en het kopen van duurdere onderdelen zit daar niet bij. Of heb je daar ook een wizard voor?
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:46 schreef Breuls het volgende:
Okay. Maar klopte die 1.8 miljoen wel?
Als ik jouw gegevens nareken krijg ik als resultaat voor al je wissels, zonder dat ik daarin je verdiende punten meereken, een saldo van -50.100.000 euro. Vervolgens bereken ik je budget op basis van 1994 punten, dat is 39.880.000 euro. Met elkaar verrekend is dat -10.220.000 euro, oftewel je zou voor de race nog dieper in het rood moeten hebben gestaan.
De vraag is nu: bereken ik dit helemaal fout of had je gewoon echt een saldo dat niet klopte?
mmm De wissel van Webber naar Kubica koste me 16 miljoen... nu snap ik het ook niet meerquote:Op donderdag 10 juli 2008 14:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?quote:Op donderdag 10 juli 2008 14:51 schreef Giem het volgende:
[..]
Je moet even de laatste wissel van Kubika er af trekken.. (die is niet geldig en was Mark Webber, en die wissel koste inderdaad iets van 10 miljoen.) dan zou het moeten kloppen.. Want die wissel heb ik gedaan na het veel te hoge budget van de afgelopen race. Anders is er meer fout gegaan..
Ja dat klopt bijna :p want er is is nog 1.2 miljoen verloren gegaan met de laatste wissel (wisselbedrag)quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?
Kun jij anders niet met een knopje mijn laatste wijziging van Webber naar Kubika ongedaan makenquote:Op donderdag 10 juli 2008 15:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt gelijk, die vergat ik. Ik kom dan inderdaad uit op 1.8 miljoen als ik de wissel niet meereken en de punten voor race 1t/m7 erbij tel. Na race 9 heb je dan 7.580.000 euro als budget. Klopt dat naar jouw idee?
-edit-
Ik zit nog even door te rekenen en kom nu niet meer uit op de 1.8 miljoen, maar op de helft daarvan. Ik controleer het allemaal dus nog even.
Dat ga ik sowieso doen. Alle wissels na maandagavond worden teruggedraaid en terugverrekend, maar ik wil eerst onderzoeken of alle berekeningen in mijn code wel kloppen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:35 schreef Giem het volgende:
[..]
Kun jij anders niet met een knopje mijn laatste wijziging van Webber naar Kubika ongedaan makendat rekend denk ik makkelijker.
De 900.000.. Want ik had toen 1.800.000 Dat das het bedrag na de 'herberekening' en na mijn aankoop van het Ferrari onderdeel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 15:38 schreef Breuls het volgende:
Voor je laatste wissel had je (puntenbudget niet meegerekend) -18.060.000 euro. Toen heb je 62mln verkocht en 75mln gekocht, wat je 1.24mln aan tarief kostte. Resultaat is -32.300.000.
Als dat klopt dan heb je, exclusief race 9, 1660pnt x 20.000euro = 33.200.000euro aan puntenbudget. Dat opgeteld bij het eerdere bedrag is 900.000 euro. Vervolgens wordt race 9 gereden en heb je 7.580.000 euro.
Welk getal klopt niet?
In het begin.. oi das lang geleden. even uitzoekenquote:Op donderdag 10 juli 2008 16:33 schreef Breuls het volgende:
Dus je budget-door-punten is correct.Klopt het dat je in maart tot een budget van precies 0 hebt gewisseld?
| 1 2 3 4 5 | ------------------------------------------------------------------------ 0 23.000.000 30.000.000 460.000 -7.460.000 (coureur) -7.460.000 30.000.000 40.000.000 600.000 -18.060.000 (coureur) -18.060.000 62.000.000 75.000.000 1.240.000 -32.300.000 (chassis) |
Dan gaf de persoonlijke pagina dus na de herberekening het dubbele aanquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:41 schreef Breuls het volgende:
Dan kan de 900.000 niet anders dan corrrect zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |