ben benieuwd in hoeveel rechtzaken hij tweakers al heeft mogen vertegenwoordigen. Ik gok geen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:48 schreef Nexor het volgende:
[..]
En sinds jaar en dag vaste jurist voor Tweakers.net BV (nu Tweakers.net BV / VNU Business Corporation).
Geloof me, hij weet wat 'ie doet, en hij doet het goed.
En zijn personalia hier posten doet je geen goed.
[..]
Precies.
hey dat posten van hem is de bovenstaande hit op google eh,quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:48 schreef Nexor het volgende:
[..]
En sinds jaar en dag vaste jurist voor Tweakers.net BV (nu Tweakers.net BV / VNU Business Corporation).
Geloof me, hij weet wat 'ie doet, en hij doet het goed.
En zijn personalia hier posten doet je geen goed.
[..]
Precies.
Volgens mij 1 dood en de rest bejaardquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:47 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Daarvan is 1` bejaard en de rest dood(dacht ik
)
en het zou nog erger zijn als Tweakers.net hier een grap van gaat maken
Hij bedoelt (o.a.) het opzoeken van gegevens van die persoon en die vervolgens hier posten.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:49 schreef Sebasser het volgende:
[..]
hoezo 'zo beginnen' ?
Awel dan vraag ik hierbij aan de mods en admins van dit forum elk verder onderwerp hierover te sluiten ?
Als je het verschil tussen die twee niet inziet heeft het ook geen nut om dit te bediscussiëren met je.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
En als hij niet wilde dat zn personalia bekend zouden worden had ie ze ook niet op internet moeten zetten. Het is nota bene de eerste hit op google man.
Jij vind het toch ook niet fijn als ik morgen ergens een ruit ingooi en daarbij jóuw naam & telefoonnummer achterlaat? Kan jij vervolgens gaan uitleggen dat het niet van jou afkomstig is.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:31 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Door wie worden die hacks dan met Tweakers geaasocieerdHet is niet zo dat ik iedereen hoor 'over de EO hack door Tweakers', 'Heb jij het al gehoord, Tweakers heeft het EO forum gehackt'. Nee niemand heeft het erover
Als Tweakers nou gewoon even met de EO belt om de situatie uit te leggen en zeggen dat het niet van hun afkomstig is, zo moeilijk is dat toch niet![]()
quote:Op donderdag 30 maart 2006 12:12 schreef Mobster273 het volgende:
1 ding wel, als het een 1 april grap is, is ie wel verdomd goed opgezet
hehe,quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:52 schreef Zoefff het volgende:
[..]
Jij vind het toch ook niet fijn als ik morgen ergens een ruit ingooi en daarbij jóuw naam & telefoonnummer achterlaat? Kan jij vervolgens gaan uitleggen dat het niet van jou afkomstig is.
@ Sebasser, als ik jou was zou ik de mailtjes nog eens goed doorlezen en dit laten rusten, je gooit op deze manier alleen maar kolen op het vuur. Jíj bent degene die er over door blijft zeveren!
quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:52 schreef Nexor het volgende:
[..]
Dit topic is gewoon goed vermaak voor een saaie donderdagmiddag.![]()
Je was me voor ja. Lijkt me verstandigquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
hehe,
ik denk dat je dit bericht net voordat ik die ander gepost had had getypt ?
zoals ik al zei ik laat dit rusten ga en TV kijken of een DVD'tje ik bel ze nog wel of iets anders
Een grote bek opzetten terwijl je donders goed weet dat je niet fris bezig bent geweest.quote:
Laat je 1 april weer wat van je horen?quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:50 schreef Sebasser het volgende:
Maar ik stop hier mee ik ben er zat van,
als jullie doorwillen gaan ok,
ik denk dat ik nog even telefonish contact opneem met tweakers en verder laat ik nu alles rusten en ga TV kijken.
goeiedag kinders
het gaat inderdaad nu veel te ver,quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:55 schreef Zoefff het volgende:
[..]
Je was me voor ja. Lijkt me verstandig
zo is hetquote:Op donderdag 30 maart 2006 13:58 schreef Tobbes het volgende:
Je post verdomme zelf de gegevens en pics van die Frederik in persoon
dan ken jij internet nog niet goed genoegquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zo is het![]()
En waarom zouden er nu weer acties tegen die Frederik worden opgezet![]()
OMG jullie gaan de VVD Leiden site hackenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:04 schreef Sebasser het volgende:
[..]
dan ken jij internet nog niet goed genoeg
Nou je loopt hem min of meer uit te dagen door foto's en personalia hier te posten, lijkt me niet heel verstandig.quote:
...zegt iemand die direct traceerbaar op een site gaat lopen klootviolenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:04 schreef Sebasser het volgende:
[..]
dan ken jij internet nog niet goed genoeg
Eensch met Kareltje, je lokt het zelf uit.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nou je loopt hem min of meer uit te dagen door foto's en personalia hier te posten, lijkt me niet heel verstandig.
Maar ga verder gerust je gang hoor, ik zie het resultaat wel.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:05 schreef RedFever007 het volgende:
OMG jullie gaan de VVD Leiden site hacken![]()
![]()
niks 1 april grap en sluit dit gedoe nu eensquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Eensch met Kareltje, je lokt het zelf uit.
Ik denk eerder dat TS en Sebasser inzien dat hun 1 april grap de verkeerde kant opgaat![]()
Onderschriftentopic!quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
zo is het![]()
En waarom zouden er nu weer acties tegen die Frederik worden opgezet![]()
das zondequote:Op donderdag 30 maart 2006 14:07 schreef Sebasser het volgende:
[..]
niks 1 april grap en sluit dit gedoe nu eens
jij denkt dat er mensen zijn die het zo zielig voor jou vinden dat ze die gast gaan bedreigen ofzo?quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:57 schreef Sebasser het volgende:
[..]
het gaat inderdaad nu veel te ver,
ik voorzie al acties tegen GoT of frederik in persoon,
dat wil ik voorkomen,
daaromvraag ik nu in naam van Walkingdisaster (robin) en mijzelf om dit topic dicht te gooien
Gevoel voor humor heb je wel ja...quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Bel nou gewoon ff naar die vent, neem het telefoongesprek op en post het hierzo waarna wij heel hard gaan lachen en die kerel voor loser uitmaken.
De eigenaren van tweakers.net vinden het vervelend, die eigenaar van Fok hebben het nog niet gezien of boeit het niet?quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:14 schreef Repeat het volgende:
Er zijn trouwens toch ook dingen gepost over fok, waarom horen we daar niks van als het posten van zo'n naam zo erg zou zijn?
Houd op met dat gejank om een slotje, kneus.quote:
om maar even aan te geven dat de reactie van tweakers overdreven is en nergens over gaat. Ze nemen zichzelf veels te serieus, kom op, het is maar een forum...quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De eigenaren van tweakers.net vinden het vervelend, die eigenaar van Fok hebben het nog niet gezien of boeit het niet?
Waarom zouden 2 verschillende bedrijven hetzelfde moeten reageren op zoiets?
ik kan me niet voorstellen dat je die krijgt. Je opent met je volle verstand een topic, je post met je volle verstand. De consequenties worden door Sebasser NB ingezien, en dan wil je een slotje?quote:
Hou je smoel en donder op uit mn topic loserquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:18 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Houd op met dat gejank om een slotje, kneus.
Het is een geregistreerde merknaam, die door de suffe acties van onze 'hackertjes' in verband gebracht wordt met een misdrijf.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
om maar even aan te geven dat de reactie van tweakers overdreven is en nergens over gaat. Ze nemen zichzelf veels te serieus, kom op, het is maar een forum...
Dat gaat meestal over users die het gewoon voorde lol roepen,quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/misc/get_faq_question/44![]()
Mietje, nu terugkrabbelen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:21 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Dat gaat meestal over users die het gewoon voorde lol roepen,
wij zijn de TS's Walking en ik al kwam ik er later bij en wij zien dat dit de verkeerde kant op gaat waardoor wij preventief een slotje aanvragen,
ik denk dat de moderator's mij wel snappenquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:22 schreef Tobbes het volgende:
De verkeerde kant voor wie?
Voor het forum?
Nee. Waarom zou er dan een slotje komen?
Ik denk het niet. Als je zo stoer bent om het EO-forum te vervuilen, vervolgens ook zo tof bent om daar op Fok! mee te pimpen, vervolgens ook nog zo cool bent om een topic te openen als je er gezeik mee krijgt, vervolgens ook nog durft te beweren dat het geen grap is, en vervolgens begint te huilen om een slotje, denk ik niet dat de moderator's je willen snappen.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:23 schreef Sebasser het volgende:
[..]
ik denk dat de moderator's mij wel snappen
en nu ben ik echt weg voorzolang dat duurt
Verwacht je nog wat zinnigs dat het slotje eraf gaat?quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:40 schreef Stofje het volgende:
Heropend na overleg.
We spammen deze pagina even vol en dan geen vervolg. Het ging meer om het idee van dat slotje op verzoek.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:43 schreef Repeat het volgende:
[afbeelding]
maar volgens mij is het topic nu toch zo goed als dood
De EO wacht op instructies van hogerhand.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:43 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik dacht dat het Terpstra was!
Grote vraag is dus of Fok! en de EO actie gaan ondernemen.
Hoe weet je dat van EO?quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De EO wacht op instructies van hogerhand.
Van de kant van Fok verwacht ik eerlijk gezegd niet al te veel actie.
relnichtquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:46 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoe weet je dat van EO?
Aan de ene kant snap ik wel dat Fok geen actie gaat ondernemen. Maar aan de andere kant moet juist Fok, wat zijn bestaansrecht vooral ontleent aan het forum, duidelijk maken dat dit soort geintjes niet moeten kunnen, en vooral niet gewild moeten worden.
Dat je in bepaalde gevallen moeilijker op te sporen bent om ter verantwoording geroepen te worden betekent nog niet dat het dan ineens is toegestaan natuurlijk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
relnicht
Maareh, als iemand op dat forum groetjes van unilever had neergezet, denk je dat die een rechtzaak zouden aanspannen ofzo... Het is nu toevallig dat die gast geregistreerd is op got, maar anders hadden ze hem ook niet kunnen bannen en hadden ze ook zn emailadres niet gehad. Dan was er waarschijnlijk ook niks gebeurt.
dat zijn ze toch ook niet?quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik kan me best voorstellen dat tweakers geen zin heeft om bij dit soort acties betrokken te raken.
Precies, met een excuus-mailtje had het met een sisser kunnen aflopen, maar nee... plaatsen die hap en nog een grote bek ook, wat een loser.quote:Op donderdag 30 maart 2006 13:20 schreef David_Aames het volgende:
[..]
laten rusten? Ik zie hun jou in alle discretie mailen, en jou alle mailtjes op internet gooien. Je maakt het volgens mij zo alleen maar erger voor jezelf, ga vooral zo door jongen
*zucht*quote:
Denk dat het al wel duidelijk is dat dit soort geintjes niet gewenst zijn. En Fok kon denk ik hooguit, via modden, waarschuwen voor eventuele gevolgen of ingrijpen in het topic wat over het hacken ging (als daar een topic over is/was). Maar Fok lijkt me niet verantwoordelijk voor users die ergens anders "hacken".quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:46 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Hoe weet je dat van EO?
Aan de ene kant snap ik wel dat Fok geen actie gaat ondernemen. Maar aan de andere kant moet juist Fok, wat zijn bestaansrecht vooral ontleent aan het forum, duidelijk maken dat dit soort geintjes niet moeten kunnen, en vooral niet gewild moeten worden.
Ik wil niemand afschieten hoor. Maar Fok zou natuurlijk een statement kunnen maken als in: Dergelijke personen die het internet misbruiken en collegae-fora schade toedoen zijn ook op Fok! niet gewenst.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:59 schreef CartWOman het volgende:
Die topics hadden trouwens direct gesloten moeten worden zodra duidelijk werd waar men mee bezig was, maar dat is dan ook het enige wat je FOK! zou kunnen aanrekenen.
Hoeft niet hoor.quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
We maken toch wel een deel 2 aan
Zou wel verstandig zijn, kan men direct zien wat voor gevolgen dit soort acties kunnen hebben en wordt het oproepen tot verneuken van andere sites ook eens minder.quote:
Die beslissing had je moeten nemen voor je het topic opendequote:Op donderdag 30 maart 2006 15:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Waarom is dit topic eigenlijk weer heropend? Ik als TS zijnde had toch duidelijk een slotje aangevraagd. Of mag ik niet meer beslissen over m'n eigen topic?
Dat mag inderdaad niet, maar de discussie hierover kan je voeren in het FB-topic bovenaan.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:06 schreef WalkingDisaster het volgende:
Waarom is dit topic eigenlijk weer heropend? Ik als TS zijnde had toch duidelijk een slotje aangevraagd. Of mag ik niet meer beslissen over m'n eigen topic?
Ik zal 'm ook niet sluiten, ik heb er alleen een schurfthekel aan als users met nog 40 posts te gaan, zich al verlekkeren aan deel twee.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:09 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Zou wel verstandig zijn, kan men direct zien wat de gevolgen van dit soort acties kunnen zijn en wordt het oproepen tot verneuken van andere sites ook eens minder.![]()
Eens.quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:13 schreef NJ het volgende:
Ik zal 'm ook niet sluiten, ik heb er alleen een schurfthekel aan als users met nog 40 posts te gaan, zich al verlekkeren aan deel twee.
1. "Fok is voor paupers" is wat anders dan na een hack neerzetten "Welkom op Gathering of Tweakers.net forum", aangezien dat laatste impliceert dat er een link bestaat tussen de hack(ers) en T.netquote:Op donderdag 30 maart 2006 15:27 schreef Boeman het volgende:
ik lees het topic (god de gekstuhh) nu pas
ge-wel-dig
maar ik snap nog steeds het probleem van tweakers niet
Als ik daar neer zou zetten 'fok is voor paupers', krijg ik toch ook geen claim van yvonne aan mn broek
Duh. Of de EO een rechtszaak zal starten is een ander verhaal, en gaat ook over totaal iets anders. T.net beschermt alleen haar merknaam.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:21 schreef Ghostbuster het volgende:
Er is geen hond bij Tweakers die hier een rechtzaak voor gaat beginnen hoor.
Beetje dreigende taal thats all.
ah ok, dus als ik ergens op een site iets schrijf van coca cola, dan moeten ze me aanklagen want anders ligt die naam voortaan vrij op straat om te gebruiken?quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Nexor het volgende:
[..]
1. "Fok is voor paupers" is wat anders dan na een hack neerzetten "Welkom op Gathering of Tweakers.net forum", aangezien dat laatste impliceert dat er een link bestaat tussen de hack(ers) en T.net
2. Tweakers.net is een beschermde merknaam, tegen misbruik hiervan moet dus ook opgetreden worden. (moet ja, anders verliezen ze het recht op de naam Tweakers.net)
Dat dus
Ja en nee, zo simpel ligt het niet, zodra je een hack uitvoert en laat impliceren dat dit uit naam van danwel met medeweten van Coca Cola uitgevoerd werd, dan kan je wel slaag verwachten, ja.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
ah ok, dus als ik ergens op een site iets schrijf van coca cola, dan moeten ze me aanklagen want anders ligt die naam voortaan vrij op straat om te gebruiken?
Goeie tip, ik ga binnenkort beginnen met het maken van mn eigen cola
Je hele stukje is gelul, maar goed. In ieder geval, FOK! is weldegelijk een merknaam.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Nexor het volgende:
Maar Fok heeft geen merknaam om te beschermen, dus hoeven ze ook niet zo heftig te reageren.
Ow? Okay, dan heb ik iets gemist.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hele stukje is gelul, maar goed. In ieder geval, FOK! is weldegelijk een merknaam.
En dit is geen geval van misbruik van het merk volgens jouquote:http://www.bmb-bbm.org/merken/nl/generalTrademarksWhyRegister.php
U registreert uw merk, omdat:
* u zonder inschrijving in het Benelux-Merkenregister niet kunt optreden tegen anderen die misbruik of gebruik maken van uw merk
* u het uitsluitend gebruiksrecht op het merk krijgt door de eerste inschrijving bij het Benelux-Merkenbureau
* u zonder registratie zelfs helemaal niet kunt optreden tegen anderen die een identiek of soortgelijk teken gebruiken voor dezelfde of soortgelijke waren of diensten
Dat laatste is zowat het enige dat hij fout had m.i. Tweakers kan wel degelijk optreden tegen dit soort acties.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hele stukje is gelul, maar goed. In ieder geval, FOK! is weldegelijk een merknaam.
Er is helemaal geen plicht om op te treden zoals je in je stukje zegt.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:38 schreef Nexor het volgende:
[..]
Ow? Okay, dan heb ik iets gemist.
En het stukje is ongetwijfeld gelulaan jou de kans om me te verbeteren
[..]
En dit is geen geval van misbruik van het merk volgens jou![]()
Dat klopt. Maar ALS je niet optreedt vergroot je het risico dat een rechter eventuele volgende zaken naar de prullenbak verwijst. Je hebt in die zin wel degelijk de plicht om op te treden tegen misbruik van je merk.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er is helemaal geen plicht om op te treden zoals je in je stukje zegt.
Juist.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ALS je niet optreedt vergroot je het risico dat een rechter eventuele volgende zaken naar de prullenbak verwijst. Je hebt in die zin wel degelijk de plicht om op te treden tegen misbruik van je merk.
Dat 'optreden tegen' impliceert niet dat je meteen overal een rechtzaak van moet maken. Een 'cease and decist' mededeling richting de misbruiker is ook een vorm van optreden.
Het is altijd verstandig te reageren. Maar de rechter zal per geval bekijken en naar de ernst daarvan. Uiteraard heb je gelijk dat je je kansen verkleint als je niet reageert. Maar als je drie lichte gevallen laat lopen, en met een zwaar geval naar de rechter gaan zal de rechter toch zwaarder tillen aan het zware geval.quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ALS je niet optreedt vergroot je het risico dat een rechter eventuele volgende zaken naar de prullenbak verwijst. Je hebt in die zin wel degelijk de plicht om op te treden tegen misbruik van je merk.
Dat 'optreden tegen' impliceert niet dat je meteen overal een rechtzaak van moet maken. Een 'cease and decist' mededeling richting de misbruiker is ook een vorm van optreden.
Dat heeft er inderdaad ook een tijdje gestaan als titel van het EO forumquote:Op donderdag 30 maart 2006 16:20 schreef Nexor het volgende:
4. In het geval dat er stond "Welkom op het fok!forum!", dan zal Danny waarschijnlijk ook wel actie ondernemen, door een nieuwspost oid. Maar Fok heeft geen merknaam om te beschermen, dus hoeven ze ook niet zo heftig te reageren.
Afgedropen, tussen de benen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:33 schreef Steve-O het volgende:
Hoe zit het met het staartje ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |