abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36263679


Vorige delen:
F1 nieuwtjes 2006 deel 1
F1 nieuwtjes 2006 deel 2
F1 nieuwtjes 2006 deel 3

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1

[PDF] 2006 sporting regulations - F1



Race kalender 2006*
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps *
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos

*wijzigingen voorbehouden

Fok!Sport F1manager
.
pi_36264329
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113015

Zo laaste bericht uit vorige topic.. geen motor ontwikkelingen meer na 2008 voor 3 jaar lang..

Waar zijn ze mee bezig zeg.. het is de topklasse niet eens of andere vage race
pi_36265471
quote:
FIA keurt voorstel Mosley goed - 22 maart 2006

Tijdens een bijeenkomst in Parijs heeft de FIA World Motor Sport Council ingestemd met een aantal nieuwe reglementen, die betrekking hebben op het seizoen 2008. De regels waren een idee van FIA-president Max Mosley.

Dankzij dit besluit krijgen de teams de gelegenheid om tussen 24 en 31 maart 2006 aan te geven of ze ook na 2008 actief willen zijn in de Formule 1. De teams die zich vervolgens inschrijven, krijgen de kans om samen met de FIA nieuwe reglementen voor het seizoen 2008 door te nemen.

Mocht besloten worden om grote reglementswijzigingen door te voeren aan de lay-out en het ontwerp van de auto's, moeten deze voor 30 juni 2006 goedgekeurd worden. Op die manier wil de FIA alle teams voldoende tijd geven om in te spelen op de nieuwe reglementen.

Andere reglementswijzigingen, die geen betrekking hebben op het ontwerp van de auto's, kunnen nog wel tot vlak voor het begin van het seizoen doorgevoerd worden.
bron : http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=113049
Calm down, please!
pi_36266177
Er staat een auto in OP wat niet eens een F1 is

Where facts are few, experts are many.
pi_36266370
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Er staat een auto in OP wat niet eens een F1 is
Het is natuurlijk ook alleen maar de safety car van de F1...
.
pi_36266511
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:34 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook alleen maar de safety car van de F1...
Bernd Maylander
Calm down, please!
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:47:31 #7
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36266911
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Bernd Maylander
Nick Heidfeld en de Senna do S
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36270871
woei
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:26:57 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36272184
Ze zijn weer lekker bezig jongens!
quote:
Monaco moet vrezen voor plaats op Formule 1-kalender

De Grand Prix van Monaco moet vrezen voor zijn plek op de Formule1-kalender. Bernie Ecclestone wil in de toekomst dat landen maximaal één Grand Prix per jaar organiseren en vindt dat Monaco bij Frankrijk hoort. Frankrijk heeft al een andere Grand Prix op het circuit van Magny-Cours.

Ecclestone: "We hebben twee Grands Prix in Italië, twee in Duitsland en Monaco wat je bij Frankrijk kan rekenen. Daar kunnen we makkelijk drie races door schrappen, één per land. Zelfs Monaco, wat ik niet hoop, kan geschrapt worden."

De 76-jarige Brit wil de races schrappen om ruimte te maken voor Grands Prix in andere landen. Onder andere Rusland, India en Griekenland zouden interesse hebben in het organiseren van een Grand Prix.

Geplaatst: 21-03-2006 (16:49:27)
quote:
FIA wil motoren van 2008 tot 2010 'bevriezen'

Woensdag 22 maart 2006 om 18:10 - De autosportbond FIA heeft vanmiddag de eerste versie van het reglement voor de periode vanaf 2008 bekendgemaakt. Daarin valt te lezen dat de autosportbond de komende jaren wat de motoren betreft met name inzet op duurzaamheid. Zo moeten de motoren en versnellingsbakken nog steeds langer mee (respectievelijk twee en vier races), en wordt de ontwikkeling van de motor aan banden gelegd.

Sterker nog: het definitieve ontwerp van de motor moet aankomende zomer al gereed zijn. Dat betekent dat technische innovaties, die nadien nog doorgevoerd worden vanaf 2008 niet meer behouden zijn voor de Formule 1. Enige uitzondering: de FIA staat een aanpassing van de motoren toe wanneer dat de betrouwbaarheid ten goede komt en wanneer alle teams met de aanpassing instemmen. Een vergroting van het motorvermogen is vooralsnog uitgesloten in de voorlopige regelgeving.

Een definitieve versie van de regels wordt namelijk pas eind juni verwacht. Nu al is echter zeker dat de GPMA-teams niet gelukkig zullen zijn met deze stap van de autosportbond omdat zij zodoende minder tijd kunnen steken in het bouwen van een eigen motor.

Een ander punt in het motorreglement is dat de FIA middels haar World Motorsport Council heeft bepaald dat een autofabrikant die vertegenwoordigd is in de Formule 1 aan maximaal twee teams motoren mag leveren. Dit is logischerwijs het eigen team, en een klantenteam. De regeling geldt niet voor onafhankelijke parijen zoals Cosworth. Zij mogen doen en laten wat het wil, al naar gelang de eigen capaciteit het toelaat.

Een derde belangrijke punt in de nieuwe regels is de straf bij een geplofte motor of kapotte versnellingsbak. Waar nu nog tien plaatsen straf wordt uitgedeeld bij de eerstvolgende kwalificatie moet er vanaf 2008 vijftien kilo strafgewicht meegenomen worden in de bolide tijdens de eerstkomende race. Zo moet de coureur alleen inleveren op rondetijden en niet op startposities.

Bron: RaceFreaks.nl
Belachelijk zeg. Echt belachelijk
pi_36272272
Wat betreft Monaco doet Bernie t goed hoor Weg met dat anti circuit.. Ik wil inhaalacties zien, geen optocht op een onveilig circuit.

Dat van die motoren slaat natuurlijk nergens op...
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 22 maart 2006 @ 18:32:32 #11
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36272360
Echt jammer als die motorregel er door komt!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:35:35 #12
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36278708
Einde "vleugelgate"?
quote:
Ook Ferrari komt met nieuwe vleugel

Nadat McLaren eerder al bekend maakte een nieuw ontwerp voor de voorvleugel mee te nemen naar de Australische Grand Prix van Melbourne, heeft nu ook de renstal van Ferrari laten weten met een nieuwe vleugel te komen. Anders dan de Engelse renstal van Ron Dennis zou het bij de Italianen niets te maken hebben met de affaire ronde flexibele vleugels, die pas geleden nog werden aangevallen met een protest van acht van de elf teams uit de Formule 1.

Het verhaal rondom de flexibele voorvleugels begon in Bahrein. Teams, onder aanvoering van Renault, dienden protest in tegen de achtervleugel van Ferrari. Die zou bij hoge snelheden teveel buigen waardoor er minder neerwaartse kracht op de rechte stukken en meer neerwaartse kracht in de bochten zou zijn. Desondanks kwam de vleugel door de tests van de FIA en werd het protest van de hand gewezen. Renault werd vervolgens door de FIA zelf als een verdachte gezien. De overkoepelende organisatie van de Formule 1 vond het verdacht dat de Franse renstal wel erg snel protest indiende en wilde de achtervleugels van de Renault-bolides wel eens van nabij bekijken.

Afgelopen weekend kwam Honda-teambaas Nick Fry met de berichtgeving dat twee van de acht teams die protest tegen de vleugel van Ferrari hadden ingediend nu zelf werden verdacht. Niet veel later bleek het hier te gaan om BMW Sauber en McLaren, die hiermee gemaand zijn om de komende Grand Prix in het Australische Melbourne met een nieuwe vleugel te komen. Anders zou die niet door de technische keuring van de FIA komen. McLaren heeft hier inmiddels al gehoor aan gegeven en ook bij Ferrari komt men nu met een nieuwe vleugel.

Volgens teammanager Stefano Domenicali heeft dit echter niets met de affaire rond de vleugels te maken. Tegenover de Duitse site sport.de wilde de Italiaan weinig toegeven, maar liet hij wel weten dat het hier gaat om een geplande ontwikkeling. “We waren van te voren al van plan nieuwe, ontwikkelde vleugels mee te nemen naar Melbourne. Het is een deel van ons bedoelde ontwikkelingsprogramma”, zo legt Domenicali uit.

Bron: RaceFreaks (Die een beetje achterloopt want BMW Sauber mist na McLaren in dit verhaal)
En nog goed nieuws voor de Ferrari fans: Todt :: Motorprobleem bijna de wereld uit
pi_36282149
quote:
FIA publiceert voorlopige uitgave regelgeving 2008

De FIA publiceerde een voorlopige uitgave van de Sporting Regulations voor het seizoen 2008. Een aantal opmerkelijke wijzigingen zijn – voorlopig – doorgevoerd. Zo kiest de FIA één bandenfabrikant voor drie seizoenen, moet de versnellingsbak vier races mee gaan, mag er geen reservewagen aanwezig zijn tijdens een race, verdwijnt de straf van 10 plaatsen op de grid en is de pitsstraat even gesloten tijdens een Safety Car situatie.

Tevens dienen renstallen die in 2008 deel wensen te nemen aan het Formule1 seizoen nog deze maand hun inschrijving bij de FIA in te leveren. De World Motorsport Council besloot dit vandaag in een vergadering in Parijs. 24 Maart wordt de inschrijving geopend om vervolgens de 31ste weer te sluiten. Elk team dat zich later inschrijft loopt het risico niet ‘mee te mogen praten’ over de technische regelgeving voor dat seizoen.

Enkele anderen belangrijke (nieuwe) regels gepubliceerd in deze voorlopige uitgave is dat er opnieuw een testlimiet wordt gesteld. Geen team mag meer dan 30.000 kilometer testen in een kalenderjaar, en zal niet zoals vorig jaar enkel gelden voor de teams die (vrijwillig) getekend hebben voor een dergelijke limiet.

De FIA zal één bandenfabrikant kiezen voor maarliefst drie seizoenen, 2008, 2009 en 2010. Deze leverancier zal alle deelnemende teams moeten voorzien van 2 typen droogweerbanden, 1 type regenband, en 1 type ‘extreme-wets’ bij elke Grand Prix.

Naast de al bekende regel van de motor die twee races mee blijft dient ook de versnellingsbak langer mee te gaan. 4 Races lang dient er te worden gereden met zelfde bak, moet deze toch gewisseld worden wordt de 10 plaatsen terug op de grid straf niet meer toegepast. Hiervoor wil men ter vervanging een gewichtsstraf opleggen. De rijder zal met 15 kilogram extra aan boord zijn volgende race moeten rijden, deze straf geldt ook voor er een motorwissel plaats vindt binnen twee races.

Tijdens een Safety-Car situatie kunnen de coureurs niet direct de pitsstraat bezoeken om zo optimaal te profiteren. De pitsstraat wordt gesloten en gaat pas openen als iedereen ‘netjes in de rij’ rijdt op de baan. Gaat een rijder toch de – gesloten – pitsstraat in krijg deze een tijdstraf van 10 seconden.
Voorgestelde en voorlopig goedgekeurde regelgeving F1 2008 [PDF]

bron
Calm down, please!
pi_36286595
Calm down, please!
  donderdag 23 maart 2006 @ 03:37:58 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36287041
TVP

Mooie foto van de Mclaren



Ik kon het toch niet laten, een fotootje van het "Flex' vleugeltje van Mclaren

[ Bericht 23% gewijzigd door Tarado op 23-03-2006 03:45:30 ]
pi_36292760
quote:
De FIA zal één bandenfabrikant kiezen voor maarliefst drie seizoenen, 2008, 2009 en 2010.
Belachelijk. Wat is er mis met een bandenoorlog? Is de technische competitie tussen de teams, motorenbouwers, en ook bandenleveranciers niet 1 van de belangrijkste onderdelen van de sport?
quote:
Tijdens een Safety-Car situatie kunnen de coureurs niet direct de pitsstraat bezoeken om zo optimaal te profiteren. De pitsstraat wordt gesloten en gaat pas openen als iedereen ‘netjes in de rij’ rijdt op de baan. Gaat een rijder toch de – gesloten – pitsstraat in krijg deze een tijdstraf van 10 seconden.
Ook kansloos. Dacht dat Bernie de sport leuker voor het publiek wilde maken? Volgens mij is de chaos in zo'n situatie juist heel erg leuk voor het publiek. En de teams natuurlijk ook; is heel belangrijk stukje tactiek, waardoor ook mindere teams vooraan kunnen komen te rijden.
quote:
Naast de al bekende regel van de motor die twee races mee blijft dient ook de versnellingsbak langer mee te gaan. 4 Races lang dient er te worden gereden met zelfde bak, moet deze toch gewisseld worden wordt de 10 plaatsen terug op de grid straf niet meer toegepast. Hiervoor wil men ter vervanging een gewichtsstraf opleggen. De rijder zal met 15 kilogram extra aan boord zijn volgende race moeten rijden, deze straf geldt ook voor er een motorwissel plaats vindt binnen twee races.
10 plaatsen naar achter op de grid, of rijden met extra gewicht. What's the difference?! Is het niet leuker als een top-coureur door pech vanaf achteraan zich door het veld moet knokken?
quote:
Tevens dienen renstallen die in 2008 deel wensen te nemen aan het Formule1 seizoen nog deze maand hun inschrijving bij de FIA in te leveren.
Kan me niet voorstellen dat de GPMA hier op in gaat. Maar goed; al snel een beslissing dus of we vanaf volgende seizoen een gescheiden F1 hebben.

Bernie je vern**kt de sport.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 maart 2006 @ 12:29:27 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36293166
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 12:14 schreef Rudy-F1 het volgende:

[..]

Belachelijk. Wat is er mis met een bandenoorlog? Is de technische competitie tussen de teams, motorenbouwers, en ook bandenleveranciers niet 1 van de belangrijkste onderdelen van de sport?
[..]
helemaal mee eens!
quote:
Ook kansloos. Dacht dat Bernie de sport leuker voor het publiek wilde maken? Volgens mij is de chaos in zo'n situatie juist heel erg leuk voor het publiek. En de teams natuurlijk ook; is heel belangrijk stukje tactiek, waardoor ook mindere teams vooraan kunnen komen te rijden.
[..]
en wat dacht je dr van, je kan nu dus de boel manipuleren. Als ej zelf net in de pits bent geweest zorg je gewoon voor dat je niet aansluit in de rij en een halve baan erachter rijdt, dan blijft pits gesloten en heb jezelf niet het nadeel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36293719
Wat betreft het schrappen van de GP's; welk circuit hebben jullie liever in:
* Duitsland -> Nürburgring (lekker dicht bij huis)
* Frankrijk -> Monaco (als Bernie hem schrapt, dan moet iemand De Sjeik maar even snel inlichten)
* Italië -> Imola (maar dan wel met de voorgestelde nieuwe baanmodificaties; kan de GP van Duitsland niet op Monza?)
  donderdag 23 maart 2006 @ 13:05:55 #19
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36294074
circuits die geschrapt mogen worden

Duitsland ==> Nurnburgring , circuit
Italie: Imola, oud en lelijk bovendien er moet wel een snelle baan overblijven
Frankrijk ==> Magny cours
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36294326
Monza schrappen.. haha, dat zal toch wel niet Wat dat betreft zal Imola de klos zijn.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 maart 2006 @ 13:18:33 #21
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36294426
in Imola gaan ze net de hele boel verbouwen

monza
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 maart 2006 @ 13:20:59 #22
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36294490
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:05 schreef WEST het volgende:
circuits die geschrapt mogen worden

Duitsland ==> Nurnburgring , circuit
Italie: Imola, oud en lelijk bovendien er moet wel een snelle baan overblijven
Frankrijk ==> Magny cours
ze moeten op de Nürnburgring gewoon weer de hele Nordschleife gaan rijden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36295824
Serieus: ik vind de moderne Núrburgring zo slecht nog niet.
De keuze tussen Imola en Monza is verschrikkelijk moeilijk...
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:01:09 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36301785
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 14:03 schreef Rory78 het volgende:
De keuze tussen Imola en Monza is verschrikkelijk moeilijk...
Om het maar niet te hebben over de keuze tussen Monaco en Magny Cours
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36302332
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Magny Cours
Waarom niet Paul Ricard?
Modernste circuit van Frankrijk en ligt tenminste nog bij een grote stad (Marseille) in de buurt..
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:37:29 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36302873
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze moeten op de Nürnburgring gewoon weer de hele Nordschleife gaan rijden
ja dat is mooi
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36303093
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
Where facts are few, experts are many.
pi_36304874
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
Het aantal ronden zal ook nog eens erg hoog liggen...
.
pi_36313654
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
GP2 en F1 tegelijk laten racen
Gebeurde ook in de jaren '60: F1 & F2 samen, Jacky Ickx was toen in de kwalificatie 4e snelste overall in een F2 wagen !!

Race zou nu 12 rondes zijn (25 KM volledige circruit)...
pi_36317135
Ik moet er niet aan denken dat ze op die baan dan een safety car loslaten

Maar het circuit nurnburgring is zo saai nog niet.. maar de races op Hockenheim zijn sinds de aanpassing in het circuit wel erg spannend geweest. Moeilijke keuze ook
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:01:58 #31
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36319361
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ze op die baan dan een safety car loslaten
Idd dat zou dan een eeuwigheid duren haha
Ook zullen er niet zoveel coureurs op een rondje gezet worden!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:24:43 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36319606
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Rainboww het volgende:

[..]

GP2 en F1 tegelijk laten racen
Gebeurde ook in de jaren '60: F1 & F2 samen, Jacky Ickx was toen in de kwalificatie 4e snelste overall in een F2 wagen !!

Race zou nu 12 rondes zijn (25 KM volledige circruit)...
fout 13 ronden hoor minimale afstand is 305 en aangezien 12 ronden 300km gereden wordt moet er nog een ronde bij komen


maar F1 gewoon een 400km race instellen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:58:06 #33
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36320306
quote:
Ex-F1 ontwerper verdedigt Ferrari
[23 maart - 17:23]
De voormalige hoofdontwerper bij Sauber, Sergio Rinland, heeft Ferrari verdedigd betreffende de kwestie omtrent de flexibele vleugels.

De Argentijn, die nu als technische directeur bij het Trident GP2 team werkt, vertelde dat de rivalen van Ferrari gelijkaardige systemen gebruiken, maar dat deze niet zo zichtbaar zijn als die bij Ferrari.

"De commotie rond de flexibele voorvleugel van Ferrari is een soort lakmoestest voor de Formule 1," aldus Rinland in Autosprint. "Dat komt omdat - met de oplossing van de extra vleugel bovenaan - de mannen uit Maranello gewoon doen wat elk team doet, maar terwijl de oplossing van Ferrari zichtbaar is voor het blote oog, is dat niet zo bij hun rivalen."

Rinland is verrast dat niemand de vleugels van McLaren en Renault kopiëert. Volgens hem zijn ze prachtige voorbeelden van verdoken flexibele vleugels.

"Iedereen tracht de voorvleugel niet enkel te doen buigen, maar het ook draaiingsmogelijkheid te geven. McLaren bekomt dit effect zelfs zonder de hulp van een extra vleugel. Felicitaties aan hen!"

"Ik ben zelfs heel verrast door de achtervleugel van Renault, omdat die de mogelijkheid heeft om te buigen langs de verticale as. Maar de FIA, die een lange serie van tests heeft geïntroduceerd om de flexibiliteit te meten, kijkt in dit geval enkel naar de afbuiging langs de horizontale as. Ik ben verrast dat niemand reeds heeft geprobeerd om de R26 te kopiëren."

Bron; http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=731
pi_36322648
quote:
Officieel: Japanse Grand Prix naar Fuji
24 maart 2006
Vandaag werd dan eindelijk officieel bekendgemaakt dat we volgend seizoen een oude bekende terug zullen vinden op de Formule 1-kalender. Bernie Ecclestone's Formula One Management (FOM) heeft overeenstemming bereikt met het Japanse Fuji Speedway om de Grand Prix van Japan op het circuit te houden in 2007.

Het circuit van Fuji werd in 1966 voor het eerst geopend en werd in die tijd gezien als één van de snelste circuits ter wereld. De Formule 1 kwam al twee keer eerder in Fuji. In 1976 en 1977 werd de race gewonnen door respectievelijk Mario Andretti en James Hunt. Volgend jaar zal het Formule 1-circus weer terugkeren naar het circuit.

Bernie Ecclestone zei over de deal met Fuji: "We zijn blij dat we Fuji als nieuw circuit mogen toevoegen aan onze F1-kalender. Het circuit ligt in een prachtig gebied aan de Mount Fuji. Het zal de nieuwe thuishaven worden van de Grand Prix van Japan."
bron: F1Racing

Tof, Fuji . Eerlijk gezegd ken ik het circuit alleen van Grand Prix 3 en nog een andere, DTM Racer 2 (dacht ik). Maar die eerste bocht is vet (als ie niet veranderd is).

Maar goed, ik heb ook altijd een zwak voor Suzuka gehad, het is wel een verlies.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36323027
Weg de 130R. Weg de altijd leuke chicane voor het rechte stuk. Weg de leuke ongelijkvloerse kruising. Zonde als we Suzuka niet meer terug zien op de kalender.

Laten we hopen op een Pacific Grand Prix op Suzuka.
pi_36323657
Yep, wat mij betreft mogen de F1-producerende landen (Japan, Duitsland, Italië, Groot-Britannië en Frankrijk) best een tweede GP hebben, bovendien mis ik een extra GP in Zuid- en Midden-Amerika om het aanbod aan coureurs van daaruit te rechtvaardigen. Wellicht dat een extra race in GBR wat teveel van het goede is, maar de FIA wil het testen terugdringen en het aantal races opvoeren. Ik zou niet één-twee-drie weten welke landen ik daar zomaar bij zou willen hebben. Wat heeft ons de GP van Maleisië, Bahrain en Turkije eigenlijk al opgeleverd, behalve zo nu en dan een aardige race?
Ik opteer voor een kalender met behoud van alle races van dit jaar, behalve de Hungaroring, hetgeen dus al 17 van de potentieel toekomstige 20 plekken zijn. Verder is een terugkeer van Spa-Francorchamps een must voor de F1 en mag wat mij betreft de F1 nog uitbreiden naar Rusland en India.
Tsjah, je ziet dat een kalender gauw gevuld is met 'maar' 20 races. Welke andere toevoegingen zouden er dan nog kunnen komen? Allereerst natuurlijk een tweede race in Japan, misschien een herkomst van Argentinië, een race in Mexico, een tweede of andere race in de Verenigde Staten.
Misschien is het maar beter dat de FIA het testen, gedurende het seizoen totaal gaat verbieden en de teams de gelegenheid geeft om op de donderdag en/of vrijdag voor ieder GP aldaar een test te houden. Wat mij betreft moet dat goed genoeg zijn.
pi_36323834
Fuji



Maar Suzuka mag ook blijven hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_36324055
Aangezien de Mont-Tremblant mij favoriete circuit is pleit ik daarvoor. Maar die voldoet niet aan de eisen. plus hebben we Montreal al.

Voor UK: Brands Hatch
Spanje: ik vind Barcelona niet zo heel bijzonder, ga maar naar Jerez.
USA: Sebring, misschien?
Frankrijk: Paul Ricard.

Ik vind Estoril en Kyalami erg leuke circuits. Daarnaast nog de door jouw genoemde Buenos Aires en Mexico. Maar goed, ik weet niet hoe haalbaar al die circuits zijn voor F1.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36324617
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:39 schreef Rudy-F1 het volgende:
Weg de leuke ongelijkvloerse kruising. Zonde als we Suzuka niet meer terug zien op de kalender.
zo zou het pas spannend zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36325640
Ja, kicke.. Doen we er gelijk loopings enzo in ala trackmania
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2006 @ 14:52:00 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36329215
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:16 schreef mcyodogg het volgende:
Aangezien de Mont-Tremblant mij favoriete circuit is pleit ik daarvoor. Maar die voldoet niet aan de eisen. plus hebben we Montreal al.

Voor UK: Brands Hatch
Spanje: ik vind Barcelona niet zo heel bijzonder, ga maar naar Jerez.
USA: Sebring, misschien?
Frankrijk: Paul Ricard.

Ik vind Estoril en Kyalami erg leuke circuits. Daarnaast nog de door jouw genoemde Buenos Aires en Mexico. Maar goed, ik weet niet hoe haalbaar al die circuits zijn voor F1.
hoe noemde Verstappen Buenos Aires ook alweer.... oja een veredelde kartbaan

en wat een lelijk circuit dat Fuji, wel mooi decor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36329924
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:52 schreef rubbereend het volgende:
en wat een lelijk circuit dat Fuji, wel mooi decor
Onderbouwing ?

Hoorde dat t het langste rechte stuk heeft van alle circuits En op zich ziet het er naar uit dat ze met de verbouwing een verhoogde kans op slipstreamen hebben gemaakt.. Ik zie het wel zitten hoor.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2006 @ 15:18:36 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36330003
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Onderbouwing ?

Hoorde dat t het langste rechte stuk heeft van alle circuits En op zich ziet het er naar uit dat ze met de verbouwing een verhoogde kans op slipstreamen hebben gemaakt.. Ik zie het wel zitten hoor.
ik vind de lay out van het circuit nie zo, en één recht stuk en allemaal bochten vind ik een beetje jammer, liever 2 rechte stukken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36332464
GVD de sport wordt egt verneukt :S
pi_36333440
quote:
Ralf hoopt op podiumplaats in Melbourne
24 maart 2006
Toyota hoopt in Melbourne nog beter voor de dag te komen. Na de teleurstellende eerste race in Bahrein ging het in Maleisië iets beter. Ralf Schumacher werd achtste en pakte het eerste punt voor het team dit seizoen.

"Hopelijk zijn we in Melbourne weer snel," vertelde Ralf. "Het is warmer in Melbourne dan verwacht, dus we zullen goed moeten bedenken welke banden we gaan gebruiken. In Sepang ging het goed en was ik bijna net zo snel als Button, die op het podium kwam. Hopelijk kunnen we zelf ook snel op het podium komen."
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:24:58 #46
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36345083
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:04 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ralf lijkt een beeje de kluts kwijt te zijn.
pi_36356782
Cosworth komt met update op de proppen
Door Robby Renmans

Index > australie · nieuws · rosberg · williams

Motorenleverancier Cosworth zal Williams volgend weekend in Australië van een nieuwe update van de CA2006 voorzien. Afgelopen week in Valencia werd de “CA2006 Series 3’ uitbundig getest. Cosworth reageert met deze nieuwe specificatie op de motorproblemen in Maleisië, waar Nico Rosberg al snel zijn race in rook zag opgaan.

“We trachtten zoveel mogelijk tijd op de baan te spenderen om een aantal nieuwe onderdelen uit te testen. De motor bevat bovendien een specifieke verandering om Nico’s probleem weg te werken. Deze update zullen we voor de race in Melbourne doorvoeren”, aldus Simon Corbyn.

Testrijder Alexander Wurz nam gisteren plaats in de cockpit van de FW28. De Oostenrijker legde 100 ronden af op het ruim vier kilometer lange circuit met een besttijd van 1.13.233. Wurz finaliseerde de bandenkeuze voor de Australische GP en werkte ook nog aan de ontwikkeling van de remmen.
http://www.f1journaal.be/node/13225
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:22:20 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36367704
quote:
'Geheime' bespreking over motoren in Maranello

Zaterdag 25 maart 2006 om 14:57 - De FIA heeft als overkoepelende organisatie van de Formule 1 een bespreking gehad met de Formule 1-teams van Ferrari en Renault en motorfabrikant Cosworth over de toekomstige reglementen betreffende de motoren. Dit is één van de vele stappen van de organisatie om te voorkomen dat er na 2007 een tweede raceserie ontstaat die door de fabrikanten zal worden georganiseerd, beter bekend als de Grand Prix Manufacturers Association [GPMA].

Een woordvoerder bevestigde vandaag dat FIA-directeur Max Mosley aanwezig was bij de bespreking, samen met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth. “Max Mosley, [racedirector] Charlie Whiting en [FIA-consultant] Peter Wright hebben in Maranello een ontmoeting gehad met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth om de voorstellen voor de reglementen betreffende de motoren te bespreken”, zo liet de woordvoerder pas achteraf weten.

Wie de vertegenwoordigers van de drie overige partijen waren wilde de woordvoerder niet vrijgeven, maar er doen genoeg geruchten de ronde over eventuele aanwezigen. Zo meldt de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport dat zowel teambaas Flavio Briatore als motordirecteur Pat Symonds namens de Franse renstal aanwezig waren, terwijl de Italianen werden vertegenwoordigd door teambaas Jean Todt en technisch directeur Ross Brawn. Volgens de krant, die met de titel ‘De Vrede van Maranello’ kopte, zou er een overeenkomst zijn gesloten voor de bevriezing in de motorontwikkelingen voor een periode van vijf jaar.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13386
Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.

Mannen bij de FIA, denk nou alsjeblieft eens na
pi_36372764
Gloeiende...Suzuka misschien weg?? Eerst Spa, nu Suzuka.....
Calmer than you are
  zondag 26 maart 2006 @ 12:38:20 #50
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36374366
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gloeiende...Suzuka misschien weg?? Eerst Spa, nu Suzuka.....
Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.
pi_36374518
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:38 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.
Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.

Bahrein is leuk, Turkije zag er ook prima uit maar ik wil toch graag de klassieke circuits in het seizoen houden. Imola was een prachtig circuit tot 1995 maar dat mag van mij weg. Evenals Magny Cours en Nurnburgring. Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop
Calmer than you are
  zondag 26 maart 2006 @ 12:58:09 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36374832
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 23:22 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.

Mannen bij de FIA, denk nou alsjeblieft eens na
ze bespreken het wel met Ferrari, renault en cosworth en de andere teams moeten mits deze 3 akoord gaan maar volgen. Mosley
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 26 maart 2006 @ 13:34:55 #53
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36375718
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.
Wederom wijze woorden van Mika, waar ik mij dan ook helemaal in kan vinden.
quote:
Bahrein is leuk, Turkije zag er ook prima uit maar ik wil toch graag de klassieke circuits in het seizoen houden. Imola was een prachtig circuit tot 1995 maar dat mag van mij weg. Evenals Magny Cours en Nurnburgring. Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop
Zelf heb ik vrij weinig met die hyper moderne circuits. Met circuits zoals Spa, Silverstone, Suzuka etc heb ik veel meer. Imola is een pracht circuit om te zien, alleen de race zelf is ieder jaar geen *piep* aan. Imola mogen ze van mij van de kalender halen, en dat geldt ook voor: Barcelona, Magny-Cours, Hongarije (ondanks dat de tickets zo goedkoop zijn) en de oude Nürburgring was gaaf! maar nu valt er weinig te beleven. Nürburgring mag van mij dus ook moven.
pi_36393759
Gloeiende....een dode bij Indycar

Direct downloadlinkje voor mensen die het willen zien.....

[ Bericht 31% gewijzigd door Walter_Sobchak op 27-03-2006 00:35:57 ]
Calmer than you are
  maandag 27 maart 2006 @ 00:30:38 #55
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_36393843
Je zou eerder denken dat die Carpenter zou overlijden..:|

Maar dat is gewoon gevaarlijk bij die Ovals.. netals bij Zanardi als je weer terug in de racing line komt heb je een groot probleem. :/
  maandag 27 maart 2006 @ 00:39:16 #56
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36393985
Dat is de mindere kant van de sport. damn, wat een crash.
  maandag 27 maart 2006 @ 00:42:10 #57
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_36394019
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 03:37 schreef Tarado het volgende:
TVP

Mooie foto van de Mclaren

[afbeelding]

Ik kon het toch niet laten, een fotootje van het "Flex' vleugeltje van Mclaren
dit is van net achter de achterwielen?
Heb je trouwens ook een foto va nde Flex vleugels van Ferrari?
пусть всегда будет солнце
  maandag 27 maart 2006 @ 04:19:05 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_36395526
quote:
Op maandag 27 maart 2006 00:42 schreef MoChe het volgende:

[..]

dit is van net achter de achterwielen?
Heb je trouwens ook een foto va nde Flex vleugels van Ferrari?
Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.
pi_36406245
Er is F1 na 2008
quote:
Rebel teams sign up beyond 2008
27 March 2006
The five Grand Prix Manufacturers Association teams, BMW, Honda, McLaren, Renault and Toyota have submitted their entry forms for the 2008 FIA Formula One World Championship.

In a statement issued on Monday the GPMA said, "The teams look forward to the FIA's acceptances, and to beginning discussions with the FIA in order to finalise the regulations for 2008. The GPMA members are united and remain committed to improve the sport for the benefit of all stakeholders. Significant progress has been made in the negotiations between the GPMA and the commercial rights holder, and discussions are ongoing."
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423
Where facts are few, experts are many.
pi_36406260
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop
Als liefhebber van de sport kan je zo'n uitspraak toch niet rechtvaardigen
Where facts are few, experts are many.
pi_36407146
quote:
Jaarlijks slechts kleine wijzigingen mogelijk - FIA presenteert motorreglement

27-3 - Formule 1-motoren worden per 2008 voor een periode van vijf jaar gehomologeerd. Dat wil zeggen dat de krachtbronnen in die periode nauwelijks wijzigingen mogen ondergaan. Omwille van kostenbesparing en hogere efficiency.

De FIA presenteerde vandaag de vijf afspraken die het 24 maart maakte tijdens een bijeenkomst in Maranello met de motorenbouwers Renault, Ferrari en Cosworth.

Uit die afspraken blijkt dat er jaarlijks slechts marginaal aanpassingen gedaan mogen worden aan Formule 1-motoren. Het betreft dan wijzigingen aan componenten zoals kleppen, vorm van de verbrandingskamer, in- en uitlaatkanalen, bougies, cilinderkoppen en injectoren.

De motorenbouwers moeten per 2008 eventuele wijzigingen voor 1 januari van het nieuwe seizoen bij de internationale autosportfederatie kenbaar maken. Vervolgens moet de FIA ter controle voor 1 februari een exemplaar van de aangepaste motor in Parijs ‘thuisbezorgd’ krijgen. Waarop, als het goed is, homologatie van de FIA voor de aangepaste krachtbron volgt.
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8912
Calm down, please!
  maandag 27 maart 2006 @ 15:55:25 #62
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_36407217
quote:
Op maandag 27 maart 2006 04:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.
hmm kheb die race totaal gemist dus heb niks kunnen zien...
пусть всегда будет солнце
  maandag 27 maart 2006 @ 15:55:55 #63
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36407241
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:30 schreef Atreidez het volgende:
Er is F1 na 2008

[..]

http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423
quote:
GPMA opgeheven : Geen rivaliserende klasse in 2008

maandag 27 maart 2006 om 14:33 - De afgelopen weken leken er al steeds meer scheuren en barstjes in het verbond van vijf grote autofabrikanten te komen, maar vandaag is de bom dan definitief gebarsten: in een vergadering van de vijf betrokken fabrikanten heeft de GPMA zichzelf opgeheven. Daarmee verdwijnt ook meteen het idee van een concurrerende raceklasse van tafel. De opheffing is mede het gevolg van de druk van de FIA op de vijf fabrikanten, om voor aanstaande vrijdag te besluiten over hun toekomst.

De afgelopen weken ging het er al steeds meer naar uitzien dat Renault, BMW, Mercedes, Honda en Toyota geen heil meer zagen in een eigen klasse. Het mes sneed daarbij aan twee kanten: waar het de GPMA aan daadkracht en unanimiteit ontbrak om met eigen plannen te komen deden Max Mosley namens de autosportbond FIA en Bernie Ecclestone steeds meer toezeggingen naar de vijf fabrieksteams toe.

Zo krijgen de teams meer geld terug uit de inkomsten van de Formule 1 en hebben 'de vijf' ook uit sportief oogpunt overeenstemming kunnen bereiken over de laatste hobbels voor een gezamenlijke raceklasse vanaf 2008. De beoogde inschrijftermijn van de FIA was daarbij het laatste drukmiddel dat nodig was om de fabrikanten binnen boord te houden.

Het een en ander betekent overigens niet dat de Formule 1 vanf 2008 met dezelfde spelers zal acteren. De inschrijving is ook open voor partijen die op dit moment niet (meer) in de Formule 1 vertegenwoordigd zijn. Waren zij tussen vrijdag en nu sneller met inschrijven, dan sluit de inschrijving wanneer het maximale aantal van twaalf teams bereikt is. Vooraf waren al zes teams verbonden aan de nieuwe Formule 1: Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Midland, Super Aguri en Williams. Er resteren daarom nog zes plaatsen. 28 april maakt de FIA de - hoogstwaarschijnlijk twaalf - ingeschreven teams bekend.

Deze teams mogen vervolgens deelnemen aan de onderhandelingen over de details in het reglement vanaf 2008. Bevalt deze niet aan een van de betrokken partijen, dan is uitstappen nog mogelijk en kunnen andere partijen weer instappen. Onder meer Paul Stoddart, Eddie Irvine en Dave Richards zouden interesse hebben in het opstarten van een eigen team. Tezamen maakt dat minstens veertien geïnteresseerde partijen voor twaalf beschikbare plaatsen. Hoe het deelnemersveld er daarom definitief uitziet blijft de komende maanden onduidelijk: de deelnemerslijst van eind april is slechts voorlopig.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13398
pi_36427780
video preview Melbourne

[ Bericht 5% gewijzigd door Googolplexian op 28-03-2006 11:04:43 ]
Calm down, please!
pi_36427831
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:56 schreef Googolplexian het volgende:
preview Melbourne
Vooruitblik GP Australië
.
pi_36430220
quote:
Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart heeft zich ingeschreven voor het seizoen 2008. "Ik heb mijzelf ingeschreven onder de naam European Minardi F1 Team Limited", zei de Australiër dinsdag tegen Reuters. De inschrijving komt als een grote verrassing, omdat Stoddart vorig jaar nog het Minardi-team verkocht aan Red Bull.

De elf teams die aan het huidige seizoen meedoen, hebben zich reeds ingeschreven voor het kampioenschap 2008. Nieuwe teams moeten zich voor 31 maart bij de FIA melden. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kunnen er maximaal twaalf teams meedoen.
Bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113515

Go Stoddart !!
pi_36430384
Een man als Stoddard kan ik wel waarderen. Maar hij weet waar hij aan begint. Hij weet hoe de wereld in elkaar steekt. Moet ie niet weer telkens de Calimero uithangen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2006 @ 12:33:08 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36430457
hij zal waarschijnlijk ook wel een verzoek indienen of hij dan nog met V10's mag rijden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:34:00 #69
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36430486
ik mag die man wel

This is Fucking Grazy. This today is Bullshit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36435167
Leuk als hij terug komt, en vooral de naam Minardi.
pi_36438575
Aan de ene kant wel leuk dat hij terug wil komen. Maar aan de andere kant zie ik dan toch liever een team dat wat kaptiaalkrachtiger is. Aangezien hij heeft aangeven dat hij a la Super Aguri met een verouderde wagen wil beginnen (Minardi PS04B).
quote:
Hij heeft zich bij de internationale autosportbond FIA als European Minardi F1 Limited ingeschreven voor het WK Formule 1 van 2008. De rechten voor het gebruik van de naam Minardi zijn nog altijd in het bezit van de Australiër, alsmede die van de PS04B-bolide uit 2004. Met die auto’s wil hij het gaan proberen.
Bron
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:07:43 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_36449800
Ik zie liever een team volgend jaar wat serieus mee kan gaan strijden op termijn.
2 weken geleden is Stoddart z'n luchtvaartmaatschappij failliet gegaan (Ozjet), dus hij zal wel weer iets te doen moeten hebben.
pi_36452199
heb jij, of ken je iemand die, de F1 in Bahrein heeft opgenomen? Inclusief het voorprogramma (met Ho in de simulator) ... kijk dan even op F1 race van Bahrein opgenomen ? dan kun jij me helpen

Calm down, please!
pi_36452910
Lekker vaag van Stoddart..

Wel goed nieuws voor hem:
quote:
In terms of the practicalities of the sport, the FIA is getting rid of the $48m bond for a team to enter F1 and is instead asking only 300,000 E
  donderdag 30 maart 2006 @ 11:10:43 #75
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_36486861
Hmmm... races die per drie jaar rouleren?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113659

(a.k.a. verkapte TVP)
pi_36487565
Foto's van Melbourne.. en wat zien we daar



Zoek de verschillen met 2 weken terug

edit:
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 30 maart 2006 @ 12:00:05 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36488084
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:10 schreef MonoSynth het volgende:
Hmmm... races die per drie jaar rouleren?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113659

(a.k.a. verkapte TVP)
een aantal circuits roeleren zou wel leuk zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36488451
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:40 schreef Atreidez het volgende:
Foto's van Melbourne.. en wat zien we daar

[afbeelding]

Zoek de verschillen met 2 weken terug

edit:
ze hebben een stukje neus over de vleugel getrokken zodat je nu niet meer kunt zien dat íe flext

Ferrari-sportiviteit
Calm down, please!
pi_36489538
Ik mag de FIA hopelijk toch wel serieus genoeg nemen dat ze die vleugels op hun flexibiliteit gaan controleren.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:31:09 #80
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36490510
Ferrari:




McLaren:


En tot slot;

pi_36490527
Bij McLaren ging het om een vleugel aan de achterkant toch?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:34:03 #82
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36490588
Volgens mij ging het om de voorvleugel hoor. Van McLaren iig, BMW Sauber ben ik niet zeker van.

Edit; je hebt toch gelijk
quote:
Na het onderzoeken van de vleugels van Ferrari, op vraag van Renault, droeg de FIA hen op andere vleugels mee te nemen naar Australië. Maar het Italiaanse team besloot ook de FIA naar hun grootste concurrent te sturen: Renault.

De vleugels werden echter gecontroleerd en goedgekeurd, maar de FIA besliste om ook de andere teams te controleren op illegale vleugels, meer bepaald om de buigzaamheid van de onderdelen. Bij een hogere snelheid buigen of verplaatsen sommige delen van de vleugel zich, en dit is niet toegelaten.

Opvallend is dat twee van de acht teams die protest aantekenden tegen de vleugels van Ferrari, nu zelf illegale vleugels blijken te hebben. Het gaat om McLaren en BMW Sauber. De FIA heeft nu ook deze teams opgedragen hun vleugels te veranderen voor de komende GP.

Bij Ferrari ging het om zowel de voor- als achtervleugel, bij McLaren en BMW Sauber zou het enkel om de achtervleugels gaan.

Nick Fry had al eerder bekendgemaakt dat er buiten Ferrari nog twee teams waren die gebruik maakten van niet-conforme vleugels. Hij wilde toen echter geen namen noemen.

Het logische gevolg van de nieuwe vleugels voor de drie teams, zou een minder hoge topsnelheid zijn. Indien dat inderdaad zo zal zijn, zal Renault een nog grotere voorsprong kunnen opbouwen ten opzichte van deze teams.
Wel vreemd dat er dan veel mensen op dat filmpje van Montoya wezen. (En dat was een filmpje vanuit de nose cam, die ik hier ook eens heb gepost.) Maarjah het zal allemaal wel. We zullen zien

Betere kwaliteit pics;





Pics van de voorvleugels van McLaren / BMW Sauber laat ik dan maar achterwege.

Voor de toch geintresseerde; http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13430

[ Bericht 68% gewijzigd door TommyGun op 30-03-2006 13:58:35 ]
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:34:24 #83
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36490594
quote:
Verbeterde band voor Bridgestone-teams

Toyota’s technisch directeur, Mike Gascoyne, is van mening dat Williams en Ferrari komend weekend de kans hebben om Renault te verslaan. Dit zou komen door een sterk verbeterde Bridgestone-band.

De Japanse bandenfabrikant testte afgelopen week op Paul Ricard en Valencia nieuwe compounds. Deze testen verliepen zo voorspoedig dat meteen groenlicht gegeven werd om de banden vanuit Tokyo naar Australië te verschepen.

De nieuwe generatie banden zouden geen last meer hebben van de problemen onder koele omstandigheden en worden sneller warm. Dit is met name bij het rijden van één snelle ronde een belangrijk aspect. De race in Australië is ‘kouder’ dan de races in Bahrein en Maleisië. Deze nieuwe banden zouden van cruciaal belang kunnen zijn voor het pakken van de overwinning. Volgens Gascoyne zijn de nieuwe banden een enorme stap voorwaarts in vergelijking met de band die Bridgestone tot nu toe gebruikte dit seizoen.

“Bridgestone heeft een significante stap voorwaarts gemaakt op het gebied van de compounds die gebruikt worden onder lagere temperaturen. Het is een héél groot verschil.”

Gascoyne vertelde dat het probleem met het opwarmen van de banden, waar zijn team last van had, ook in mindere mate bij andere teams voor kwam. De nieuwe band moet dit probleem voor alle teams oplossen.

“In Bahrein merkten we dat wij meer last hadden van het probleem dan de andere teams, maar Williams had er afgelopen week ook meer last van dan eerder het geval was. Ik denk dat Bridgestone na Bahrein in eerste instantie dacht dat Toyota het enige team was met dit probleem, maar na de testen van afgelopen week weten ze dat ook de andere teams er tot op zekere hoogte last van hebben.”

“De nieuwe compounds werden ontworpen om het temperatuurprobleem op te lossen, maar zijn ook echt een grote stap voorwaarts. Als het een beetje bewolkt is en de baantemperatuur is vrij laag, dan kan dit erg belangrijk zijn.”

Bron F1today.nl
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:37:38 #84
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36490695
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 13:34 schreef TommyGun het volgende:

[..]
Ben benieuwd!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  donderdag 30 maart 2006 @ 13:38:57 #85
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36490734
quote:
Ecclestone wil races rouleren

30 maart 2006

Formule 1-tycoon Bernie Ecclestone heeft een nieuw plan bedacht om de Formule 1 interessanter te maken voor de fans. Hij denkt er aan om de races te rouleren over verschillende circuits, zodat de race slechts eens in de drie jaar op hetzelfde circuit gehouden wordt.

Dit seizoen telt achttien races, maar Ecclestone wil er waarschijnlijk twintig vanaf 2008. Circuits krijgen altijd een langdurige overeenkomst met Ecclestone, maar daar kan verandering in komen. Nadat Ecclestone de sluitingsceremonie van de Commonwealth Games had gezien, zei hij dat er in de Formule 1 zelden nog een grote hype veroorzaakt wordt omdat de circuits al vaak zo lang de races mogen organiseren.

"Misschien doen de circuits wel minder hun best, omdat ze ieder jaar een race organiseren en het te gewoon wordt," zei Ecclestone. "Het zou misschien beter zijn als we meer verschillende landen hebben in de Formule 1, die eens in de drie jaar bijvoorbeeld een race mogen organiseren. Op die manier kunnen ze elke keer een grote hype van het evenement maken."

Er zijn steeds meer landen die een race willen organiseren. Landen waarbij de regering miljoenen wil betalen om de Formule 1 te halen. Ecclestone bevestigt: "Er komen continu mensen naar ons toe, dus we kunnen steeds nieuwe landen gaan bezoeken met de F1."

http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=113659
pi_36492666
Calm down, please!
pi_36492805
Goede zaak; daar was toch al een heel aantal jaar terug ook al sprake van?
Ben benieuwd welke landen in de vaste poule blijven en welke gaan rouleren...
pi_36495153
quote:
A1GP komt naar Zandvoort! - 30-03-2006 15:36:48

Fantastisch nieuws voor alle Nederlandse racefanaten, want Circuit Park Zandvoort zal begin oktober van dit jaar volledig in het teken staan van de A1GP. Het nieuwe tweede seizoen van het Wereld Kampioenschap Autosport zal namelijk op Nederlandse bodem van start gaan zo melde Formule1.info eerder vandaag.

De reden dat dit schitterende kampioenschap naar Zandvoort komt zijn natuurlijk de oranje fans. De A1GP organisatoren zouden erg gecharmeerd zijn van deze groep mensen die mee reisden naar alle Europese races.

Of Verstappen komende herfst met de Oranje bolide door de duinen zal scheuren is nog niet zeker. Er is nog altijd geen duidelijkheid over een eventuele contractverlening van de Limburger.

Één ding dat wel 100% vast staat is dat het een groot spektakel zal gaan worden! De openingsrace zal worden verreden op Zondag 1 oktober 2006, de dag dat eerder het British Race Festival geplant stond.
http://www.ferrari-world.nl/nieuwsartikel.php?id=1143725808
Calm down, please!
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:26:46 #89
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36498014
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:50:54 #90
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36498726
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:26 schreef SupaMario het volgende:

[..]

Dit is F1

[A1GP] Zandvoort to open 2006/07 season
quote:
Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?

Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.

Zeker is wel dat wanneer de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.

Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.

Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkhedne - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.

f1journaal.be
quote:
Ferrari past vleugels (reglementair?) aan

Nog voor de start van de race in Maleisië, tekenden acht van de teams een intentieverklaring tot protest tegen het Ferrariteam. De Italianen zouden te flexibele elementen gebruiken aan de voorvleugel en de acht teams gebruikten TV-beelden om hun protest te staven. Eerder rezen er ook twijfels over de conformiteit van de achtervleugel van het 248F1-chassis bij monde van Pat Symonds, technisch directeur bij RenaultF1.

Nochtans werd de 248F1 reeds meermaals gecontroleerd door de FIA en vielen de meetresultaten altijd perfect binnen de marges die gesteld werden door de FIA. De FIA controleert de vleugels in het parc fermé met behulp van gewichten die op vastgelegde posities op de vleugels bevestigd worden. De maximaal toegestane doorbuiging ten gevolge van deze gewichten wordt beschreven in artikels 3.15 en 3.17 van het technisch reglement.

Charlie Whiting, technisch afgevaardigde voor de FIA, moest in Sepang de lont uit het kruitvat halen met de belofte dat Ferrari gevraagd zou worden vóór Melbourne de vleugels conform met het reglement te brengen. Daarnaast onderzocht de FIA ook de vleugels van McLaren en BMW en vroeg beide teams hun achtervleugel aan te passen omdat die ook te flexibel zou zijn. Beiden hebben deze eis prompt ingewilligd.

Ferrari komt pas nu ten tonele met nieuwe vleugels. Zij beweren echter dat de wijzigingen niets te maken hebben met de eis van de FIA, maar uitsluitend zijn gericht op het verbeteren van de performantie. Ferrari blijft daarmee vasthouden aan de bewering dat er niets mis is met hun vleugels en dat deze volledig voldoen aan de specificaties van de FIA.

In een persconferentie te Melbourne antwoordde Michael Schumacher op de vraag wat Ferrari hem wist te vertellen over de flexibele vleugels: "Niet veel. De auto is gecontroleerd door de FIA en zij zeggen wat kan en wat niet kan. Als mensen dus vinden dat iets niet in orde is, is dat hun mening, maar dat wil nog niet zeggen dat hun mening klopt."

Of Ferrari met nieuwe vleugels aan komt draven omwille van performantiewinst of om zich in regel te stellen, zal beantwoord worden in de eerstkomende Grand Prix van Australië, waar menig F1-fan en teamingenieur, gewapend met meetlat, de onboard-camerabeelden van Michael Schumacher nauwlettend zal bestuderen.

f1journaal.be
Bij Ralf knutselen ze aan de motor;
quote:
Onder het oog van de FIA werd er vandaag gesleuteld aan het motorblok in Ralf Schumacher’s wagen. Door een probleem met de oliehuishouding dienden 2 zegels [aangebracht door te FIA] te worden verbroken.

De FIA superviseerde de ingreep en is tevreden met ingreep, die blijkbaar geen inbreuk vormt op het sportief reglement. Zo ontsnapt de Toyota rijder aan een straf die hem 10 plaatsen achteruit zou hebben geduwd op de startgrid van zondag. Het motorblok van Ralf Schumacher heeft er reeds een volledige wedstrijd in Maeisië opzitten.
Spa!
quote:
Groen licht voor Francorchamps 2007
Waalse minister Marcourt ruimde met Bernie Ecclestone alle obstakels

De Waalse minister van Economie Jean-Claude Marcourt heeft dinsdag in Londen Bernie Ecclestone ontmoet om te praten over de Belgische Grand Prix Formule 1 2007. Volgens zijn kabinet werden alle obstakels geruimd en hebben de juristen de opdracht gekregen een gedetailleerd akkoord uit te werken.
Formule 1-paus Bernie Ecclestone ging zoals bekend in op de vraag van de Waalse regering om vanaf 2007 de GP van België weer zelf te organiseren. Na het faillissement van Didier Defourny zat Francorchamps zonder promotor. Al kan men zich afvragen waartoe de Société de Promotion du Circuit de Spa-Francorchamps dan dient. Ecclestone proefde de wanhoop bij de Waalse regering en stelde zijn eisen. Aanpassingswerken aan het circuit vooral met de bedoeling de toeschouwerscapaciteit op te trekken en hen meer comfort te bieden. De Waalse regering deed een voorstel (prijskaartje: 17,9 miljoen euro) en Ecclestone gaf zijn fiat.

18 miljoen euro

De tweede eis had meer voeten in de aarde. Ecclestone vroeg 18 miljoen euro subsidies (verdeeld over drie jaar) om zich in te dekken tegen exploitatieverlies. De Waalse regering ging in princiep akkoord, maar de geboden garantie zinde Ecclestone niet. In zoverre dat hij zich in Maleisië luidop afvroeg of België wel een GP wou.

,,De 18 miljoen euro is ter sprake gekomen'', bevestigt een woordvoerder van het kabinet. ,,Er is geen bankgarantie gegeven, maar die vroeg Ecclestone niet. De 18 miljoen zit in het globale pakket van akkoorden. De minister overlegde meer dan twee uur met Mr. Ecclestone en alle obstakels werden geruimd.''

Met andere woorden: niets staat een akkoord nog in de weg. Groen licht voor de GP van België 2007. Althans, dixit het kabinet Marcourt. Nu alleen nog een plaats op de kalender heroveren, maar met Ecclestone als promotor moet dat lukken.

Op de vooravond van de GP van Australië liet Bernie Ecclestone horen dat de Grand Prix bedreigd is. Als er geen reclame voor tabak mag worden gevoerd. Formule 1 geniet van een uitzonderingsmaatregel, maar die wordt op 1 oktober opgeheven.

De Europese Commissie keurde de overname van de Formula One Group door Alpha Prema UK Ltd, zeg maar Ecclestone, goed. Er was een onderzoek ingesteld wegens vermeende inbreuk op de vrije concurrentie.

http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleid=GV1Q899M
pi_36504594
Even dit topic in My AT neerzetten..

Sorry voor deze post, maar ik weet niet hoe ik het anders moet doen...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_36504666
quote:
Motorwissel Michael Schumacher uit pure preventie - 30-03-2006 20:18:15

Uit technische research van Ferrari is gebleken dat de motorwissel, en de daarmee in verband staande penalty, die Michael Schumacher in Maleisie te incasseren kreeg, niet strikt noodzakelijk was. Schumacher’s krachtbron werd voor aanvang van de kwalificatie verwisseld nadat er minuscule haarscheurtjes waren ondenkt in een aantal zuigers.

“We meenden dat er een probleem was met de motor dat een finish in gevaar zou brengen. Om deze reden besloten we uit voorzorg de motor te verwisselen. Achteraf gezien was deze motorwissel niet nodig. Echter, er zijn momenteel geen motorische problemen meer. Dat is het allerbelangrijkste voor ons op dit moment.”

Na afloop van de Maleisische Grandprix werd Schumacher’s verwisselde krachtbron teruggevlogen richting Maranello, alwaar deze na enkele grondige inspecties achterin een 248 F1 werd gemonteerd. Testrijder Luca Badoer legde vervolgens zonder enig probleem nóg een gehele race-afstand met de krachtbron.
bron
Calm down, please!
  donderdag 30 maart 2006 @ 21:20:05 #93
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36505248
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:06 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron
Erg jammer. Misschien had er dan wel veel meer in gezeten dan een 6e plek.
pi_36517480
Iemand foto's van de crash van Albers?
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:00:51 #95
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36517794
het zal mij benieuwen hoe de vleugel van ferrari nu beweegt.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 31 maart 2006 @ 11:58:04 #96
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36519476
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:00 schreef WEST het volgende:
het zal mij benieuwen hoe de vleugel van ferrari nu beweegt.
vast zo geniepig dat je het niet ziet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36520251
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vast zo geniepig dat je het niet ziet
zoals bij McLaren en Renault?

wat een speculatie gelijk weer over dat Ferrari vals zou spelen...alle teams zoeken toch de grenzen op van de regelementen, anders kan je nooit de beste worden...en nu heeft Ferrari voor deze oplossing gekozen en als dat niet legaal is worden ze heus wel gestraft omdat ze al een waarschuwing hebben gehad van de FIA...
Jack does it in real time...
pi_36522976
quote:
Prodrive bevestigt inschrijving voor 2008

Prodrive heeft bekend gemaakt dat het zich bij de internationale autosportbond FIA heeft ingeschreven voor de Formule 1 in 2008. Prodrive wordt geleid door oud-teambaas van B·A·R, nu Honda, David Richards.

Richards heeft zijn zinnen gezet op een terugkeer in de Formule 1. "De Formule 1 is het hoogst haalbare in de autosport. Met de nieuwe reglementen die eraan zitten te komen, is dit voor ons het beste moment om onze entree in deze sport te maken."

Volgens Richards zijn de nieuwe reglementen gunstiger voor de privé-teams. "Er moet een situatie komen waarin de privé-teams zonder hulp van de grote autofabrikanten ook succesvol kunnen zijn. Als zo'n situatie er komt dan is dat beter voor de toekomst van de sport."

Prodrive is geen onbekende in de autosport. Het bedrijf begeleid al jaren het team van Subaru in het WK Rally.
bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839


Ik tel voor 2008 al 13 teams (Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
Calm down, please!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:19:42 #99
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523519
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 12:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

zoals bij McLaren en Renault?

wat een speculatie gelijk weer over dat Ferrari vals zou spelen...alle teams zoeken toch de grenzen op van de regelementen, anders kan je nooit de beste worden...en nu heeft Ferrari voor deze oplossing gekozen en als dat niet legaal is worden ze heus wel gestraft omdat ze al een waarschuwing hebben gehad van de FIA...
dat is nog maar de vraag Want persoonlijk heb ik het gevoel dat de FIA Ferrari (en Schumacher) net wat meer ruimte gunt. Ik kan nu geen voorbeelden bedenken zo snel, maar die zijn er wel
The line is a dot to you!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:20:41 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523551
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839


Ik tel voor 2008 al 13 teams (Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
dat is ook niet zo gek, als het maar 300.000 dollar kost om een nieuw team in te schrijven... op deze manier kan iedere gek meedoen
Vond die drempel van 42 miljoen wel iets te hoog, maar 300.000 is dan weer veel te weinig
The line is a dot to you!
pi_36523754
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839


Ik tel voor 2008 al 13 teams (Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
Doet Richards mee, dan kan Stoddard het schudden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')