Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:38 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.
ze bespreken het wel met Ferrari, renault en cosworth en de andere teams moeten mits deze 3 akoord gaan maar volgen. Mosleyquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:22 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.
Mannen bij de FIA, denk nou alsjeblieft eens na
Wederom wijze woorden van Mika, waar ik mij dan ook helemaal in kan vinden.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.
Zelf heb ik vrij weinig met die hyper moderne circuits. Met circuits zoals Spa, Silverstone, Suzuka etc heb ik veel meer. Imola is een pracht circuit om te zien, alleen de race zelf is ieder jaar geen *piep* aan. Imola mogen ze van mij van de kalender halen, en dat geldt ook voor: Barcelona, Magny-Cours, Hongarije (ondanks dat de tickets zo goedkoop zijn) en de oude Nürburgring was gaaf! maar nu valt er weinig te beleven. Nürburgring mag van mij dus ook moven.quote:Bahrein is leuk, Turkije zag er ook prima uit maar ik wil toch graag de klassieke circuits in het seizoen houden. Imola was een prachtig circuit tot 1995 maar dat mag van mij weg. Evenals Magny Cours en Nurnburgring. Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop![]()
dit is van net achter de achterwielen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:37 schreef Tarado het volgende:
TVP![]()
Mooie foto van de Mclaren![]()
[afbeelding]
Ik kon het toch niet laten, een fotootje van het "Flex' vleugeltje van Mclaren![]()
Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
dit is van net achter de achterwielen?
Heb je trouwens ook een foto va nde Flex vleugels van Ferrari?
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423quote:Rebel teams sign up beyond 2008
27 March 2006
The five Grand Prix Manufacturers Association teams, BMW, Honda, McLaren, Renault and Toyota have submitted their entry forms for the 2008 FIA Formula One World Championship.
In a statement issued on Monday the GPMA said, "The teams look forward to the FIA's acceptances, and to beginning discussions with the FIA in order to finalise the regulations for 2008. The GPMA members are united and remain committed to improve the sport for the benefit of all stakeholders. Significant progress has been made in the negotiations between the GPMA and the commercial rights holder, and discussions are ongoing."
Als liefhebber van de sport kan je zo'n uitspraak toch niet rechtvaardigenquote:Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop![]()
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8912quote:Jaarlijks slechts kleine wijzigingen mogelijk - FIA presenteert motorreglement
27-3 - Formule 1-motoren worden per 2008 voor een periode van vijf jaar gehomologeerd. Dat wil zeggen dat de krachtbronnen in die periode nauwelijks wijzigingen mogen ondergaan. Omwille van kostenbesparing en hogere efficiency.
De FIA presenteerde vandaag de vijf afspraken die het 24 maart maakte tijdens een bijeenkomst in Maranello met de motorenbouwers Renault, Ferrari en Cosworth.
Uit die afspraken blijkt dat er jaarlijks slechts marginaal aanpassingen gedaan mogen worden aan Formule 1-motoren. Het betreft dan wijzigingen aan componenten zoals kleppen, vorm van de verbrandingskamer, in- en uitlaatkanalen, bougies, cilinderkoppen en injectoren.
De motorenbouwers moeten per 2008 eventuele wijzigingen voor 1 januari van het nieuwe seizoen bij de internationale autosportfederatie kenbaar maken. Vervolgens moet de FIA ter controle voor 1 februari een exemplaar van de aangepaste motor in Parijs ‘thuisbezorgd’ krijgen. Waarop, als het goed is, homologatie van de FIA voor de aangepaste krachtbron volgt.
hmm kheb die race totaal gemist dus heb niks kunnen zien...quote:Op maandag 27 maart 2006 04:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:30 schreef Atreidez het volgende:
Er is F1 na 2008
[..]
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423
quote:GPMA opgeheven : Geen rivaliserende klasse in 2008
maandag 27 maart 2006 om 14:33 - De afgelopen weken leken er al steeds meer scheuren en barstjes in het verbond van vijf grote autofabrikanten te komen, maar vandaag is de bom dan definitief gebarsten: in een vergadering van de vijf betrokken fabrikanten heeft de GPMA zichzelf opgeheven. Daarmee verdwijnt ook meteen het idee van een concurrerende raceklasse van tafel. De opheffing is mede het gevolg van de druk van de FIA op de vijf fabrikanten, om voor aanstaande vrijdag te besluiten over hun toekomst.
De afgelopen weken ging het er al steeds meer naar uitzien dat Renault, BMW, Mercedes, Honda en Toyota geen heil meer zagen in een eigen klasse. Het mes sneed daarbij aan twee kanten: waar het de GPMA aan daadkracht en unanimiteit ontbrak om met eigen plannen te komen deden Max Mosley namens de autosportbond FIA en Bernie Ecclestone steeds meer toezeggingen naar de vijf fabrieksteams toe.
Zo krijgen de teams meer geld terug uit de inkomsten van de Formule 1 en hebben 'de vijf' ook uit sportief oogpunt overeenstemming kunnen bereiken over de laatste hobbels voor een gezamenlijke raceklasse vanaf 2008. De beoogde inschrijftermijn van de FIA was daarbij het laatste drukmiddel dat nodig was om de fabrikanten binnen boord te houden.
Het een en ander betekent overigens niet dat de Formule 1 vanf 2008 met dezelfde spelers zal acteren. De inschrijving is ook open voor partijen die op dit moment niet (meer) in de Formule 1 vertegenwoordigd zijn. Waren zij tussen vrijdag en nu sneller met inschrijven, dan sluit de inschrijving wanneer het maximale aantal van twaalf teams bereikt is. Vooraf waren al zes teams verbonden aan de nieuwe Formule 1: Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Midland, Super Aguri en Williams. Er resteren daarom nog zes plaatsen. 28 april maakt de FIA de - hoogstwaarschijnlijk twaalf - ingeschreven teams bekend.
Deze teams mogen vervolgens deelnemen aan de onderhandelingen over de details in het reglement vanaf 2008. Bevalt deze niet aan een van de betrokken partijen, dan is uitstappen nog mogelijk en kunnen andere partijen weer instappen. Onder meer Paul Stoddart, Eddie Irvine en Dave Richards zouden interesse hebben in het opstarten van een eigen team. Tezamen maakt dat minstens veertien geďnteresseerde partijen voor twaalf beschikbare plaatsen. Hoe het deelnemersveld er daarom definitief uitziet blijft de komende maanden onduidelijk: de deelnemerslijst van eind april is slechts voorlopig.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13398
Bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113515quote:Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart heeft zich ingeschreven voor het seizoen 2008. "Ik heb mijzelf ingeschreven onder de naam European Minardi F1 Team Limited", zei de Australiër dinsdag tegen Reuters. De inschrijving komt als een grote verrassing, omdat Stoddart vorig jaar nog het Minardi-team verkocht aan Red Bull.
De elf teams die aan het huidige seizoen meedoen, hebben zich reeds ingeschreven voor het kampioenschap 2008. Nieuwe teams moeten zich voor 31 maart bij de FIA melden. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kunnen er maximaal twaalf teams meedoen.
Bronquote:Hij heeft zich bij de internationale autosportbond FIA als European Minardi F1 Limited ingeschreven voor het WK Formule 1 van 2008. De rechten voor het gebruik van de naam Minardi zijn nog altijd in het bezit van de Australiër, alsmede die van de PS04B-bolide uit 2004. Met die auto’s wil hij het gaan proberen.
quote:In terms of the practicalities of the sport, the FIA is getting rid of the $48m bond for a team to enter F1 and is instead asking only 300,000 E
een aantal circuits roeleren zou wel leuk zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:10 schreef MonoSynth het volgende:
Hmmm... races die per drie jaar rouleren?
http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113659
(a.k.a. verkapte TVP)
quote:Op donderdag 30 maart 2006 11:40 schreef Atreidez het volgende:
Foto's van Melbourne.. en wat zien we daar
[afbeelding]
Zoek de verschillen met 2 weken terug
edit:
Wel vreemd dat er dan veel mensen op dat filmpje van Montoya wezen. (En dat was een filmpje vanuit de nose cam, die ik hier ook eens heb gepost.) Maarjah het zal allemaal wel. We zullen zienquote:Na het onderzoeken van de vleugels van Ferrari, op vraag van Renault, droeg de FIA hen op andere vleugels mee te nemen naar Australië. Maar het Italiaanse team besloot ook de FIA naar hun grootste concurrent te sturen: Renault.
De vleugels werden echter gecontroleerd en goedgekeurd, maar de FIA besliste om ook de andere teams te controleren op illegale vleugels, meer bepaald om de buigzaamheid van de onderdelen. Bij een hogere snelheid buigen of verplaatsen sommige delen van de vleugel zich, en dit is niet toegelaten.
Opvallend is dat twee van de acht teams die protest aantekenden tegen de vleugels van Ferrari, nu zelf illegale vleugels blijken te hebben. Het gaat om McLaren en BMW Sauber. De FIA heeft nu ook deze teams opgedragen hun vleugels te veranderen voor de komende GP.
Bij Ferrari ging het om zowel de voor- als achtervleugel, bij McLaren en BMW Sauber zou het enkel om de achtervleugels gaan.
Nick Fry had al eerder bekendgemaakt dat er buiten Ferrari nog twee teams waren die gebruik maakten van niet-conforme vleugels. Hij wilde toen echter geen namen noemen.
Het logische gevolg van de nieuwe vleugels voor de drie teams, zou een minder hoge topsnelheid zijn. Indien dat inderdaad zo zal zijn, zal Renault een nog grotere voorsprong kunnen opbouwen ten opzichte van deze teams.
quote:Verbeterde band voor Bridgestone-teams
Toyota’s technisch directeur, Mike Gascoyne, is van mening dat Williams en Ferrari komend weekend de kans hebben om Renault te verslaan. Dit zou komen door een sterk verbeterde Bridgestone-band.
De Japanse bandenfabrikant testte afgelopen week op Paul Ricard en Valencia nieuwe compounds. Deze testen verliepen zo voorspoedig dat meteen groenlicht gegeven werd om de banden vanuit Tokyo naar Australië te verschepen.
De nieuwe generatie banden zouden geen last meer hebben van de problemen onder koele omstandigheden en worden sneller warm. Dit is met name bij het rijden van één snelle ronde een belangrijk aspect. De race in Australië is ‘kouder’ dan de races in Bahrein en Maleisië. Deze nieuwe banden zouden van cruciaal belang kunnen zijn voor het pakken van de overwinning. Volgens Gascoyne zijn de nieuwe banden een enorme stap voorwaarts in vergelijking met de band die Bridgestone tot nu toe gebruikte dit seizoen.
“Bridgestone heeft een significante stap voorwaarts gemaakt op het gebied van de compounds die gebruikt worden onder lagere temperaturen. Het is een héél groot verschil.”
Gascoyne vertelde dat het probleem met het opwarmen van de banden, waar zijn team last van had, ook in mindere mate bij andere teams voor kwam. De nieuwe band moet dit probleem voor alle teams oplossen.
“In Bahrein merkten we dat wij meer last hadden van het probleem dan de andere teams, maar Williams had er afgelopen week ook meer last van dan eerder het geval was. Ik denk dat Bridgestone na Bahrein in eerste instantie dacht dat Toyota het enige team was met dit probleem, maar na de testen van afgelopen week weten ze dat ook de andere teams er tot op zekere hoogte last van hebben.”
“De nieuwe compounds werden ontworpen om het temperatuurprobleem op te lossen, maar zijn ook echt een grote stap voorwaarts. Als het een beetje bewolkt is en de baantemperatuur is vrij laag, dan kan dit erg belangrijk zijn.”
Bron F1today.nl
quote:Ecclestone wil races rouleren
30 maart 2006
Formule 1-tycoon Bernie Ecclestone heeft een nieuw plan bedacht om de Formule 1 interessanter te maken voor de fans. Hij denkt er aan om de races te rouleren over verschillende circuits, zodat de race slechts eens in de drie jaar op hetzelfde circuit gehouden wordt.
Dit seizoen telt achttien races, maar Ecclestone wil er waarschijnlijk twintig vanaf 2008. Circuits krijgen altijd een langdurige overeenkomst met Ecclestone, maar daar kan verandering in komen. Nadat Ecclestone de sluitingsceremonie van de Commonwealth Games had gezien, zei hij dat er in de Formule 1 zelden nog een grote hype veroorzaakt wordt omdat de circuits al vaak zo lang de races mogen organiseren.
"Misschien doen de circuits wel minder hun best, omdat ze ieder jaar een race organiseren en het te gewoon wordt," zei Ecclestone. "Het zou misschien beter zijn als we meer verschillende landen hebben in de Formule 1, die eens in de drie jaar bijvoorbeeld een race mogen organiseren. Op die manier kunnen ze elke keer een grote hype van het evenement maken."
Er zijn steeds meer landen die een race willen organiseren. Landen waarbij de regering miljoenen wil betalen om de Formule 1 te halen. Ecclestone bevestigt: "Er komen continu mensen naar ons toe, dus we kunnen steeds nieuwe landen gaan bezoeken met de F1."
http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=113659
http://www.ferrari-world.nl/nieuwsartikel.php?id=1143725808quote:A1GP komt naar Zandvoort! - 30-03-2006 15:36:48
Fantastisch nieuws voor alle Nederlandse racefanaten, want Circuit Park Zandvoort zal begin oktober van dit jaar volledig in het teken staan van de A1GP. Het nieuwe tweede seizoen van het Wereld Kampioenschap Autosport zal namelijk op Nederlandse bodem van start gaan zo melde Formule1.info eerder vandaag.
De reden dat dit schitterende kampioenschap naar Zandvoort komt zijn natuurlijk de oranje fans. De A1GP organisatoren zouden erg gecharmeerd zijn van deze groep mensen die mee reisden naar alle Europese races.
Of Verstappen komende herfst met de Oranje bolide door de duinen zal scheuren is nog niet zeker. Er is nog altijd geen duidelijkheid over een eventuele contractverlening van de Limburger.
Één ding dat wel 100% vast staat is dat het een groot spektakel zal gaan worden! De openingsrace zal worden verreden op Zondag 1 oktober 2006, de dag dat eerder het British Race Festival geplant stond.
quote:Op donderdag 30 maart 2006 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
http://www.ferrari-world.nl/nieuwsartikel.php?id=1143725808
Dit is F1quote:
quote:Heeft Ferrari dan toch echte motorproblemen?
Het team uit Maranello denkt eraan om preventief beide motoren te vervangen. Wanneer is nog niet duidelijk. Of de ingreep is ingegeven door betrouwbaarheids- dan wel prestatieredenen al evenmin.
Zeker is wel dat wanneer de rijders van motor laat wisselen, beide rijders 10 plaatsen achteruit schuiven op de startgrid.
Het team meldt dat ze de situatie opvolgen en er alles aan doen teneinde een kwalijke motorenwissel te vermijden.
Een motorwissel zou in ieder geval het wedstrijdbeeld nu reeds grondig bijstellen aangezien de omloop in Melbourne - bij gebrek aan inhaalmogelijkhedne - geen remonte uit de achterste gelederen toelaat zoals dat in Bahrein of Maleisië wel het geval is.
f1journaal.be
Bij Ralf knutselen ze aan de motor;quote:Ferrari past vleugels (reglementair?) aan
Nog voor de start van de race in Maleisië, tekenden acht van de teams een intentieverklaring tot protest tegen het Ferrariteam. De Italianen zouden te flexibele elementen gebruiken aan de voorvleugel en de acht teams gebruikten TV-beelden om hun protest te staven. Eerder rezen er ook twijfels over de conformiteit van de achtervleugel van het 248F1-chassis bij monde van Pat Symonds, technisch directeur bij RenaultF1.
Nochtans werd de 248F1 reeds meermaals gecontroleerd door de FIA en vielen de meetresultaten altijd perfect binnen de marges die gesteld werden door de FIA. De FIA controleert de vleugels in het parc fermé met behulp van gewichten die op vastgelegde posities op de vleugels bevestigd worden. De maximaal toegestane doorbuiging ten gevolge van deze gewichten wordt beschreven in artikels 3.15 en 3.17 van het technisch reglement.
Charlie Whiting, technisch afgevaardigde voor de FIA, moest in Sepang de lont uit het kruitvat halen met de belofte dat Ferrari gevraagd zou worden vóór Melbourne de vleugels conform met het reglement te brengen. Daarnaast onderzocht de FIA ook de vleugels van McLaren en BMW en vroeg beide teams hun achtervleugel aan te passen omdat die ook te flexibel zou zijn. Beiden hebben deze eis prompt ingewilligd.
Ferrari komt pas nu ten tonele met nieuwe vleugels. Zij beweren echter dat de wijzigingen niets te maken hebben met de eis van de FIA, maar uitsluitend zijn gericht op het verbeteren van de performantie. Ferrari blijft daarmee vasthouden aan de bewering dat er niets mis is met hun vleugels en dat deze volledig voldoen aan de specificaties van de FIA.
In een persconferentie te Melbourne antwoordde Michael Schumacher op de vraag wat Ferrari hem wist te vertellen over de flexibele vleugels: "Niet veel. De auto is gecontroleerd door de FIA en zij zeggen wat kan en wat niet kan. Als mensen dus vinden dat iets niet in orde is, is dat hun mening, maar dat wil nog niet zeggen dat hun mening klopt."
Of Ferrari met nieuwe vleugels aan komt draven omwille van performantiewinst of om zich in regel te stellen, zal beantwoord worden in de eerstkomende Grand Prix van Australië, waar menig F1-fan en teamingenieur, gewapend met meetlat, de onboard-camerabeelden van Michael Schumacher nauwlettend zal bestuderen.
f1journaal.be
Spa!quote:Onder het oog van de FIA werd er vandaag gesleuteld aan het motorblok in Ralf Schumacher’s wagen. Door een probleem met de oliehuishouding dienden 2 zegels [aangebracht door te FIA] te worden verbroken.
De FIA superviseerde de ingreep en is tevreden met ingreep, die blijkbaar geen inbreuk vormt op het sportief reglement. Zo ontsnapt de Toyota rijder aan een straf die hem 10 plaatsen achteruit zou hebben geduwd op de startgrid van zondag. Het motorblok van Ralf Schumacher heeft er reeds een volledige wedstrijd in Maeisië opzitten.
quote:Groen licht voor Francorchamps 2007
Waalse minister Marcourt ruimde met Bernie Ecclestone alle obstakels
De Waalse minister van Economie Jean-Claude Marcourt heeft dinsdag in Londen Bernie Ecclestone ontmoet om te praten over de Belgische Grand Prix Formule 1 2007. Volgens zijn kabinet werden alle obstakels geruimd en hebben de juristen de opdracht gekregen een gedetailleerd akkoord uit te werken.
Formule 1-paus Bernie Ecclestone ging zoals bekend in op de vraag van de Waalse regering om vanaf 2007 de GP van België weer zelf te organiseren. Na het faillissement van Didier Defourny zat Francorchamps zonder promotor. Al kan men zich afvragen waartoe de Société de Promotion du Circuit de Spa-Francorchamps dan dient. Ecclestone proefde de wanhoop bij de Waalse regering en stelde zijn eisen. Aanpassingswerken aan het circuit vooral met de bedoeling de toeschouwerscapaciteit op te trekken en hen meer comfort te bieden. De Waalse regering deed een voorstel (prijskaartje: 17,9 miljoen euro) en Ecclestone gaf zijn fiat.
18 miljoen euro
De tweede eis had meer voeten in de aarde. Ecclestone vroeg 18 miljoen euro subsidies (verdeeld over drie jaar) om zich in te dekken tegen exploitatieverlies. De Waalse regering ging in princiep akkoord, maar de geboden garantie zinde Ecclestone niet. In zoverre dat hij zich in Maleisië luidop afvroeg of België wel een GP wou.
,,De 18 miljoen euro is ter sprake gekomen'', bevestigt een woordvoerder van het kabinet. ,,Er is geen bankgarantie gegeven, maar die vroeg Ecclestone niet. De 18 miljoen zit in het globale pakket van akkoorden. De minister overlegde meer dan twee uur met Mr. Ecclestone en alle obstakels werden geruimd.''
Met andere woorden: niets staat een akkoord nog in de weg. Groen licht voor de GP van België 2007. Althans, dixit het kabinet Marcourt. Nu alleen nog een plaats op de kalender heroveren, maar met Ecclestone als promotor moet dat lukken.
Op de vooravond van de GP van Australië liet Bernie Ecclestone horen dat de Grand Prix bedreigd is. Als er geen reclame voor tabak mag worden gevoerd. Formule 1 geniet van een uitzonderingsmaatregel, maar die wordt op 1 oktober opgeheven.
De Europese Commissie keurde de overname van de Formula One Group door Alpha Prema UK Ltd, zeg maar Ecclestone, goed. Er was een onderzoek ingesteld wegens vermeende inbreuk op de vrije concurrentie.
http://www.sportwereld.be/Article/Detail.aspx?articleid=GV1Q899M
bronquote:Motorwissel Michael Schumacher uit pure preventie - 30-03-2006 20:18:15
Uit technische research van Ferrari is gebleken dat de motorwissel, en de daarmee in verband staande penalty, die Michael Schumacher in Maleisie te incasseren kreeg, niet strikt noodzakelijk was. Schumacher’s krachtbron werd voor aanvang van de kwalificatie verwisseld nadat er minuscule haarscheurtjes waren ondenkt in een aantal zuigers.
“We meenden dat er een probleem was met de motor dat een finish in gevaar zou brengen. Om deze reden besloten we uit voorzorg de motor te verwisselen. Achteraf gezien was deze motorwissel niet nodig. Echter, er zijn momenteel geen motorische problemen meer. Dat is het allerbelangrijkste voor ons op dit moment.”
Na afloop van de Maleisische Grandprix werd Schumacher’s verwisselde krachtbron teruggevlogen richting Maranello, alwaar deze na enkele grondige inspecties achterin een 248 F1 werd gemonteerd. Testrijder Luca Badoer legde vervolgens zonder enig probleem nóg een gehele race-afstand met de krachtbron.
vast zo geniepig dat je het niet zietquote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:00 schreef WEST het volgende:
het zal mij benieuwen hoe de vleugel van ferrari nu beweegt.
zoals bij McLaren en Renault?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 11:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
vast zo geniepig dat je het niet ziet
bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839quote:Prodrive bevestigt inschrijving voor 2008
Prodrive heeft bekend gemaakt dat het zich bij de internationale autosportbond FIA heeft ingeschreven voor de Formule 1 in 2008. Prodrive wordt geleid door oud-teambaas van B·A·R, nu Honda, David Richards.
Richards heeft zijn zinnen gezet op een terugkeer in de Formule 1. "De Formule 1 is het hoogst haalbare in de autosport. Met de nieuwe reglementen die eraan zitten te komen, is dit voor ons het beste moment om onze entree in deze sport te maken."
Volgens Richards zijn de nieuwe reglementen gunstiger voor de privé-teams. "Er moet een situatie komen waarin de privé-teams zonder hulp van de grote autofabrikanten ook succesvol kunnen zijn. Als zo'n situatie er komt dan is dat beter voor de toekomst van de sport."
Prodrive is geen onbekende in de autosport. Het bedrijf begeleid al jaren het team van Subaru in het WK Rally.
dat is nog maar de vraagquote:Op vrijdag 31 maart 2006 12:25 schreef DeeBee het volgende:
[..]
zoals bij McLaren en Renault?![]()
wat een speculatie gelijk weer over dat Ferrari vals zou spelen...alle teams zoeken toch de grenzen op van de regelementen, anders kan je nooit de beste worden...en nu heeft Ferrari voor deze oplossing gekozen en als dat niet legaal is worden ze heus wel gestraft omdat ze al een waarschuwing hebben gehad van de FIA...
dat is ook niet zo gek, als het maar 300.000 dollar kost om een nieuw team in te schrijven... op deze manier kan iedere gek meedoenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 14:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
bron = http://www.f1today.nl/index.php?locatie=nieuwslezen&nieuwsid=5839
Ik tel voor 2008 al 13 teams(Met Stoddart's waarschijnlijke terugkeer)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |