Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:38 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.
ze bespreken het wel met Ferrari, renault en cosworth en de andere teams moeten mits deze 3 akoord gaan maar volgen. Mosleyquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:22 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.
Mannen bij de FIA, denk nou alsjeblieft eens na
Wederom wijze woorden van Mika, waar ik mij dan ook helemaal in kan vinden.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Precies zoals Hakkinen al zei in de persconferentie na de GP 1995: Together with Spa, I love it. I think who designed these circuits should design all F1 circuits.
Zelf heb ik vrij weinig met die hyper moderne circuits. Met circuits zoals Spa, Silverstone, Suzuka etc heb ik veel meer. Imola is een pracht circuit om te zien, alleen de race zelf is ieder jaar geen *piep* aan. Imola mogen ze van mij van de kalender halen, en dat geldt ook voor: Barcelona, Magny-Cours, Hongarije (ondanks dat de tickets zo goedkoop zijn) en de oude Nürburgring was gaaf! maar nu valt er weinig te beleven. Nürburgring mag van mij dus ook moven.quote:Bahrein is leuk, Turkije zag er ook prima uit maar ik wil toch graag de klassieke circuits in het seizoen houden. Imola was een prachtig circuit tot 1995 maar dat mag van mij weg. Evenals Magny Cours en Nurnburgring. Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop![]()
dit is van net achter de achterwielen?quote:Op donderdag 23 maart 2006 03:37 schreef Tarado het volgende:
TVP![]()
Mooie foto van de Mclaren![]()
[afbeelding]
Ik kon het toch niet laten, een fotootje van het "Flex' vleugeltje van Mclaren![]()
Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.quote:Op maandag 27 maart 2006 00:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
dit is van net achter de achterwielen?
Heb je trouwens ook een foto va nde Flex vleugels van Ferrari?
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423quote:Rebel teams sign up beyond 2008
27 March 2006
The five Grand Prix Manufacturers Association teams, BMW, Honda, McLaren, Renault and Toyota have submitted their entry forms for the 2008 FIA Formula One World Championship.
In a statement issued on Monday the GPMA said, "The teams look forward to the FIA's acceptances, and to beginning discussions with the FIA in order to finalise the regulations for 2008. The GPMA members are united and remain committed to improve the sport for the benefit of all stakeholders. Significant progress has been made in the negotiations between the GPMA and the commercial rights holder, and discussions are ongoing."
Als liefhebber van de sport kan je zo'n uitspraak toch niet rechtvaardigenquote:Op zondag 26 maart 2006 12:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hongarij mag blijven want daar zijn de tickets zo goedkoop![]()
http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=8912quote:Jaarlijks slechts kleine wijzigingen mogelijk - FIA presenteert motorreglement
27-3 - Formule 1-motoren worden per 2008 voor een periode van vijf jaar gehomologeerd. Dat wil zeggen dat de krachtbronnen in die periode nauwelijks wijzigingen mogen ondergaan. Omwille van kostenbesparing en hogere efficiency.
De FIA presenteerde vandaag de vijf afspraken die het 24 maart maakte tijdens een bijeenkomst in Maranello met de motorenbouwers Renault, Ferrari en Cosworth.
Uit die afspraken blijkt dat er jaarlijks slechts marginaal aanpassingen gedaan mogen worden aan Formule 1-motoren. Het betreft dan wijzigingen aan componenten zoals kleppen, vorm van de verbrandingskamer, in- en uitlaatkanalen, bougies, cilinderkoppen en injectoren.
De motorenbouwers moeten per 2008 eventuele wijzigingen voor 1 januari van het nieuwe seizoen bij de internationale autosportfederatie kenbaar maken. Vervolgens moet de FIA ter controle voor 1 februari een exemplaar van de aangepaste motor in Parijs ‘thuisbezorgd’ krijgen. Waarop, als het goed is, homologatie van de FIA voor de aangepaste krachtbron volgt.
hmm kheb die race totaal gemist dus heb niks kunnen zien...quote:Op maandag 27 maart 2006 04:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt dit vleugeltje zit net voor de grote achtervleugel, ook dit vleugeltje voldoet vast aan de regelementen maar omdat het aan een vrij lange "arm" zit zou het misschien door kunnen buigen. Wat foto's van de Ferrari Flex vleugels betreft, op TV was het zeer duidelijk te zien dat de voorvleugel bewoog, foto's heb ik er nog niet van gezien.
quote:Op maandag 27 maart 2006 15:30 schreef Atreidez het volgende:
Er is F1 na 2008
[..]
http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=113423
quote:GPMA opgeheven : Geen rivaliserende klasse in 2008
maandag 27 maart 2006 om 14:33 - De afgelopen weken leken er al steeds meer scheuren en barstjes in het verbond van vijf grote autofabrikanten te komen, maar vandaag is de bom dan definitief gebarsten: in een vergadering van de vijf betrokken fabrikanten heeft de GPMA zichzelf opgeheven. Daarmee verdwijnt ook meteen het idee van een concurrerende raceklasse van tafel. De opheffing is mede het gevolg van de druk van de FIA op de vijf fabrikanten, om voor aanstaande vrijdag te besluiten over hun toekomst.
De afgelopen weken ging het er al steeds meer naar uitzien dat Renault, BMW, Mercedes, Honda en Toyota geen heil meer zagen in een eigen klasse. Het mes sneed daarbij aan twee kanten: waar het de GPMA aan daadkracht en unanimiteit ontbrak om met eigen plannen te komen deden Max Mosley namens de autosportbond FIA en Bernie Ecclestone steeds meer toezeggingen naar de vijf fabrieksteams toe.
Zo krijgen de teams meer geld terug uit de inkomsten van de Formule 1 en hebben 'de vijf' ook uit sportief oogpunt overeenstemming kunnen bereiken over de laatste hobbels voor een gezamenlijke raceklasse vanaf 2008. De beoogde inschrijftermijn van de FIA was daarbij het laatste drukmiddel dat nodig was om de fabrikanten binnen boord te houden.
Het een en ander betekent overigens niet dat de Formule 1 vanf 2008 met dezelfde spelers zal acteren. De inschrijving is ook open voor partijen die op dit moment niet (meer) in de Formule 1 vertegenwoordigd zijn. Waren zij tussen vrijdag en nu sneller met inschrijven, dan sluit de inschrijving wanneer het maximale aantal van twaalf teams bereikt is. Vooraf waren al zes teams verbonden aan de nieuwe Formule 1: Ferrari, Red Bull, Toro Rosso, Midland, Super Aguri en Williams. Er resteren daarom nog zes plaatsen. 28 april maakt de FIA de - hoogstwaarschijnlijk twaalf - ingeschreven teams bekend.
Deze teams mogen vervolgens deelnemen aan de onderhandelingen over de details in het reglement vanaf 2008. Bevalt deze niet aan een van de betrokken partijen, dan is uitstappen nog mogelijk en kunnen andere partijen weer instappen. Onder meer Paul Stoddart, Eddie Irvine en Dave Richards zouden interesse hebben in het opstarten van een eigen team. Tezamen maakt dat minstens veertien geïnteresseerde partijen voor twaalf beschikbare plaatsen. Hoe het deelnemersveld er daarom definitief uitziet blijft de komende maanden onduidelijk: de deelnemerslijst van eind april is slechts voorlopig.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13398
Bron: http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=113515quote:Voormalig Minardi-teambaas Paul Stoddart heeft zich ingeschreven voor het seizoen 2008. "Ik heb mijzelf ingeschreven onder de naam European Minardi F1 Team Limited", zei de Australiër dinsdag tegen Reuters. De inschrijving komt als een grote verrassing, omdat Stoddart vorig jaar nog het Minardi-team verkocht aan Red Bull.
De elf teams die aan het huidige seizoen meedoen, hebben zich reeds ingeschreven voor het kampioenschap 2008. Nieuwe teams moeten zich voor 31 maart bij de FIA melden. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kunnen er maximaal twaalf teams meedoen.
Bronquote:Hij heeft zich bij de internationale autosportbond FIA als European Minardi F1 Limited ingeschreven voor het WK Formule 1 van 2008. De rechten voor het gebruik van de naam Minardi zijn nog altijd in het bezit van de Australiër, alsmede die van de PS04B-bolide uit 2004. Met die auto’s wil hij het gaan proberen.
quote:In terms of the practicalities of the sport, the FIA is getting rid of the $48m bond for a team to enter F1 and is instead asking only 300,000 E
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |