abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 maart 2006 @ 17:37:29 #26
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36302873
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:20 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ze moeten op de Nürnburgring gewoon weer de hele Nordschleife gaan rijden
ja dat is mooi
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36303093
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
Where facts are few, experts are many.
pi_36304874
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
Het aantal ronden zal ook nog eens erg hoog liggen...
.
pi_36313654
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
GP2 en F1 tegelijk laten racen
Gebeurde ook in de jaren '60: F1 & F2 samen, Jacky Ickx was toen in de kwalificatie 4e snelste overall in een F2 wagen !!

Race zou nu 12 rondes zijn (25 KM volledige circruit)...
pi_36317135
Ik moet er niet aan denken dat ze op die baan dan een safety car loslaten

Maar het circuit nurnburgring is zo saai nog niet.. maar de races op Hockenheim zijn sinds de aanpassing in het circuit wel erg spannend geweest. Moeilijke keuze ook
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:01:58 #31
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_36319361
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ze op die baan dan een safety car loslaten
Idd dat zou dan een eeuwigheid duren haha
Ook zullen er niet zoveel coureurs op een rondje gezet worden!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:24:43 #32
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36319606
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Rainboww het volgende:

[..]

GP2 en F1 tegelijk laten racen
Gebeurde ook in de jaren '60: F1 & F2 samen, Jacky Ickx was toen in de kwalificatie 4e snelste overall in een F2 wagen !!

Race zou nu 12 rondes zijn (25 KM volledige circruit)...
fout 13 ronden hoor minimale afstand is 305 en aangezien 12 ronden 300km gereden wordt moet er nog een ronde bij komen


maar F1 gewoon een 400km race instellen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:58:06 #33
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36320306
quote:
Ex-F1 ontwerper verdedigt Ferrari
[23 maart - 17:23]
De voormalige hoofdontwerper bij Sauber, Sergio Rinland, heeft Ferrari verdedigd betreffende de kwestie omtrent de flexibele vleugels.

De Argentijn, die nu als technische directeur bij het Trident GP2 team werkt, vertelde dat de rivalen van Ferrari gelijkaardige systemen gebruiken, maar dat deze niet zo zichtbaar zijn als die bij Ferrari.

"De commotie rond de flexibele voorvleugel van Ferrari is een soort lakmoestest voor de Formule 1," aldus Rinland in Autosprint. "Dat komt omdat - met de oplossing van de extra vleugel bovenaan - de mannen uit Maranello gewoon doen wat elk team doet, maar terwijl de oplossing van Ferrari zichtbaar is voor het blote oog, is dat niet zo bij hun rivalen."

Rinland is verrast dat niemand de vleugels van McLaren en Renault kopiëert. Volgens hem zijn ze prachtige voorbeelden van verdoken flexibele vleugels.

"Iedereen tracht de voorvleugel niet enkel te doen buigen, maar het ook draaiingsmogelijkheid te geven. McLaren bekomt dit effect zelfs zonder de hulp van een extra vleugel. Felicitaties aan hen!"

"Ik ben zelfs heel verrast door de achtervleugel van Renault, omdat die de mogelijkheid heeft om te buigen langs de verticale as. Maar de FIA, die een lange serie van tests heeft geïntroduceerd om de flexibiliteit te meten, kijkt in dit geval enkel naar de afbuiging langs de horizontale as. Ik ben verrast dat niemand reeds heeft geprobeerd om de R26 te kopiëren."

Bron; http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=731
pi_36322648
quote:
Officieel: Japanse Grand Prix naar Fuji
24 maart 2006
Vandaag werd dan eindelijk officieel bekendgemaakt dat we volgend seizoen een oude bekende terug zullen vinden op de Formule 1-kalender. Bernie Ecclestone's Formula One Management (FOM) heeft overeenstemming bereikt met het Japanse Fuji Speedway om de Grand Prix van Japan op het circuit te houden in 2007.

Het circuit van Fuji werd in 1966 voor het eerst geopend en werd in die tijd gezien als één van de snelste circuits ter wereld. De Formule 1 kwam al twee keer eerder in Fuji. In 1976 en 1977 werd de race gewonnen door respectievelijk Mario Andretti en James Hunt. Volgend jaar zal het Formule 1-circus weer terugkeren naar het circuit.

Bernie Ecclestone zei over de deal met Fuji: "We zijn blij dat we Fuji als nieuw circuit mogen toevoegen aan onze F1-kalender. Het circuit ligt in een prachtig gebied aan de Mount Fuji. Het zal de nieuwe thuishaven worden van de Grand Prix van Japan."
bron: F1Racing

Tof, Fuji . Eerlijk gezegd ken ik het circuit alleen van Grand Prix 3 en nog een andere, DTM Racer 2 (dacht ik). Maar die eerste bocht is vet (als ie niet veranderd is).

Maar goed, ik heb ook altijd een zwak voor Suzuka gehad, het is wel een verlies.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36323027
Weg de 130R. Weg de altijd leuke chicane voor het rechte stuk. Weg de leuke ongelijkvloerse kruising. Zonde als we Suzuka niet meer terug zien op de kalender.

Laten we hopen op een Pacific Grand Prix op Suzuka.
pi_36323657
Yep, wat mij betreft mogen de F1-producerende landen (Japan, Duitsland, Italië, Groot-Britannië en Frankrijk) best een tweede GP hebben, bovendien mis ik een extra GP in Zuid- en Midden-Amerika om het aanbod aan coureurs van daaruit te rechtvaardigen. Wellicht dat een extra race in GBR wat teveel van het goede is, maar de FIA wil het testen terugdringen en het aantal races opvoeren. Ik zou niet één-twee-drie weten welke landen ik daar zomaar bij zou willen hebben. Wat heeft ons de GP van Maleisië, Bahrain en Turkije eigenlijk al opgeleverd, behalve zo nu en dan een aardige race?
Ik opteer voor een kalender met behoud van alle races van dit jaar, behalve de Hungaroring, hetgeen dus al 17 van de potentieel toekomstige 20 plekken zijn. Verder is een terugkeer van Spa-Francorchamps een must voor de F1 en mag wat mij betreft de F1 nog uitbreiden naar Rusland en India.
Tsjah, je ziet dat een kalender gauw gevuld is met 'maar' 20 races. Welke andere toevoegingen zouden er dan nog kunnen komen? Allereerst natuurlijk een tweede race in Japan, misschien een herkomst van Argentinië, een race in Mexico, een tweede of andere race in de Verenigde Staten.
Misschien is het maar beter dat de FIA het testen, gedurende het seizoen totaal gaat verbieden en de teams de gelegenheid geeft om op de donderdag en/of vrijdag voor ieder GP aldaar een test te houden. Wat mij betreft moet dat goed genoeg zijn.
pi_36323834
Fuji



Maar Suzuka mag ook blijven hoor
Where facts are few, experts are many.
pi_36324055
Aangezien de Mont-Tremblant mij favoriete circuit is pleit ik daarvoor. Maar die voldoet niet aan de eisen. plus hebben we Montreal al.

Voor UK: Brands Hatch
Spanje: ik vind Barcelona niet zo heel bijzonder, ga maar naar Jerez.
USA: Sebring, misschien?
Frankrijk: Paul Ricard.

Ik vind Estoril en Kyalami erg leuke circuits. Daarnaast nog de door jouw genoemde Buenos Aires en Mexico. Maar goed, ik weet niet hoe haalbaar al die circuits zijn voor F1.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_36324617
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 11:39 schreef Rudy-F1 het volgende:
Weg de leuke ongelijkvloerse kruising. Zonde als we Suzuka niet meer terug zien op de kalender.
zo zou het pas spannend zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36325640
Ja, kicke.. Doen we er gelijk loopings enzo in ala trackmania
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2006 @ 14:52:00 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36329215
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:16 schreef mcyodogg het volgende:
Aangezien de Mont-Tremblant mij favoriete circuit is pleit ik daarvoor. Maar die voldoet niet aan de eisen. plus hebben we Montreal al.

Voor UK: Brands Hatch
Spanje: ik vind Barcelona niet zo heel bijzonder, ga maar naar Jerez.
USA: Sebring, misschien?
Frankrijk: Paul Ricard.

Ik vind Estoril en Kyalami erg leuke circuits. Daarnaast nog de door jouw genoemde Buenos Aires en Mexico. Maar goed, ik weet niet hoe haalbaar al die circuits zijn voor F1.
hoe noemde Verstappen Buenos Aires ook alweer.... oja een veredelde kartbaan

en wat een lelijk circuit dat Fuji, wel mooi decor
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36329924
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 14:52 schreef rubbereend het volgende:
en wat een lelijk circuit dat Fuji, wel mooi decor
Onderbouwing ?

Hoorde dat t het langste rechte stuk heeft van alle circuits En op zich ziet het er naar uit dat ze met de verbouwing een verhoogde kans op slipstreamen hebben gemaakt.. Ik zie het wel zitten hoor.
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2006 @ 15:18:36 #43
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_36330003
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Onderbouwing ?

Hoorde dat t het langste rechte stuk heeft van alle circuits En op zich ziet het er naar uit dat ze met de verbouwing een verhoogde kans op slipstreamen hebben gemaakt.. Ik zie het wel zitten hoor.
ik vind de lay out van het circuit nie zo, en één recht stuk en allemaal bochten vind ik een beetje jammer, liever 2 rechte stukken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_36332464
GVD de sport wordt egt verneukt :S
pi_36333440
quote:
Ralf hoopt op podiumplaats in Melbourne
24 maart 2006
Toyota hoopt in Melbourne nog beter voor de dag te komen. Na de teleurstellende eerste race in Bahrein ging het in Maleisië iets beter. Ralf Schumacher werd achtste en pakte het eerste punt voor het team dit seizoen.

"Hopelijk zijn we in Melbourne weer snel," vertelde Ralf. "Het is warmer in Melbourne dan verwacht, dus we zullen goed moeten bedenken welke banden we gaan gebruiken. In Sepang ging het goed en was ik bijna net zo snel als Button, die op het podium kwam. Hopelijk kunnen we zelf ook snel op het podium komen."
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 00:24:58 #46
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36345083
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 17:04 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ralf lijkt een beeje de kluts kwijt te zijn.
pi_36356782
Cosworth komt met update op de proppen
Door Robby Renmans

Index > australie · nieuws · rosberg · williams

Motorenleverancier Cosworth zal Williams volgend weekend in Australië van een nieuwe update van de CA2006 voorzien. Afgelopen week in Valencia werd de “CA2006 Series 3’ uitbundig getest. Cosworth reageert met deze nieuwe specificatie op de motorproblemen in Maleisië, waar Nico Rosberg al snel zijn race in rook zag opgaan.

“We trachtten zoveel mogelijk tijd op de baan te spenderen om een aantal nieuwe onderdelen uit te testen. De motor bevat bovendien een specifieke verandering om Nico’s probleem weg te werken. Deze update zullen we voor de race in Melbourne doorvoeren”, aldus Simon Corbyn.

Testrijder Alexander Wurz nam gisteren plaats in de cockpit van de FW28. De Oostenrijker legde 100 ronden af op het ruim vier kilometer lange circuit met een besttijd van 1.13.233. Wurz finaliseerde de bandenkeuze voor de Australische GP en werkte ook nog aan de ontwikkeling van de remmen.
http://www.f1journaal.be/node/13225
  zaterdag 25 maart 2006 @ 23:22:20 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_36367704
quote:
'Geheime' bespreking over motoren in Maranello

Zaterdag 25 maart 2006 om 14:57 - De FIA heeft als overkoepelende organisatie van de Formule 1 een bespreking gehad met de Formule 1-teams van Ferrari en Renault en motorfabrikant Cosworth over de toekomstige reglementen betreffende de motoren. Dit is één van de vele stappen van de organisatie om te voorkomen dat er na 2007 een tweede raceserie ontstaat die door de fabrikanten zal worden georganiseerd, beter bekend als de Grand Prix Manufacturers Association [GPMA].

Een woordvoerder bevestigde vandaag dat FIA-directeur Max Mosley aanwezig was bij de bespreking, samen met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth. “Max Mosley, [racedirector] Charlie Whiting en [FIA-consultant] Peter Wright hebben in Maranello een ontmoeting gehad met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth om de voorstellen voor de reglementen betreffende de motoren te bespreken”, zo liet de woordvoerder pas achteraf weten.

Wie de vertegenwoordigers van de drie overige partijen waren wilde de woordvoerder niet vrijgeven, maar er doen genoeg geruchten de ronde over eventuele aanwezigen. Zo meldt de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport dat zowel teambaas Flavio Briatore als motordirecteur Pat Symonds namens de Franse renstal aanwezig waren, terwijl de Italianen werden vertegenwoordigd door teambaas Jean Todt en technisch directeur Ross Brawn. Volgens de krant, die met de titel ‘De Vrede van Maranello’ kopte, zou er een overeenkomst zijn gesloten voor de bevriezing in de motorontwikkelingen voor een periode van vijf jaar.

http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13386
Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.

Mannen bij de FIA, denk nou alsjeblieft eens na
pi_36372764
Gloeiende...Suzuka misschien weg?? Eerst Spa, nu Suzuka.....
Calmer than you are
  zondag 26 maart 2006 @ 12:38:20 #50
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_36374366
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gloeiende...Suzuka misschien weg?? Eerst Spa, nu Suzuka.....
Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')