ja dat is mooiquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze moeten op de Nürnburgring gewoon weer de hele Nordschleife gaan rijden
Het aantal ronden zal ook nog eens erg hoog liggen...quote:Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
GP2 en F1 tegelijk laten racenquote:Op donderdag 23 maart 2006 17:43 schreef Atreidez het volgende:
Nordschleife is leuk met een 24 uur GT race, maar met de F1 ben je dan iig verzekerd van geen inhaalacties
Idd dat zou dan een eeuwigheid duren hahaquote:Op vrijdag 24 maart 2006 01:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik moet er niet aan denken dat ze op die baan dan een safety car loslaten![]()
fout 13 ronden hoor minimale afstand is 305 en aangezien 12 ronden 300km gereden wordt moet er nog een ronde bij komenquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:18 schreef Rainboww het volgende:
[..]
GP2 en F1 tegelijk laten racen
Gebeurde ook in de jaren '60: F1 & F2 samen, Jacky Ickx was toen in de kwalificatie 4e snelste overall in een F2 wagen!!
Race zou nu 12 rondes zijn (25 KM volledige circruit)...
quote:Ex-F1 ontwerper verdedigt Ferrari
[23 maart - 17:23]
De voormalige hoofdontwerper bij Sauber, Sergio Rinland, heeft Ferrari verdedigd betreffende de kwestie omtrent de flexibele vleugels.
De Argentijn, die nu als technische directeur bij het Trident GP2 team werkt, vertelde dat de rivalen van Ferrari gelijkaardige systemen gebruiken, maar dat deze niet zo zichtbaar zijn als die bij Ferrari.
"De commotie rond de flexibele voorvleugel van Ferrari is een soort lakmoestest voor de Formule 1," aldus Rinland in Autosprint. "Dat komt omdat - met de oplossing van de extra vleugel bovenaan - de mannen uit Maranello gewoon doen wat elk team doet, maar terwijl de oplossing van Ferrari zichtbaar is voor het blote oog, is dat niet zo bij hun rivalen."
Rinland is verrast dat niemand de vleugels van McLaren en Renault kopiëert. Volgens hem zijn ze prachtige voorbeelden van verdoken flexibele vleugels.
"Iedereen tracht de voorvleugel niet enkel te doen buigen, maar het ook draaiingsmogelijkheid te geven. McLaren bekomt dit effect zelfs zonder de hulp van een extra vleugel. Felicitaties aan hen!"
"Ik ben zelfs heel verrast door de achtervleugel van Renault, omdat die de mogelijkheid heeft om te buigen langs de verticale as. Maar de FIA, die een lange serie van tests heeft geïntroduceerd om de flexibiliteit te meten, kijkt in dit geval enkel naar de afbuiging langs de horizontale as. Ik ben verrast dat niemand reeds heeft geprobeerd om de R26 te kopiëren."
Bron; http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=731
bron: F1Racingquote:Officieel: Japanse Grand Prix naar Fuji
24 maart 2006
Vandaag werd dan eindelijk officieel bekendgemaakt dat we volgend seizoen een oude bekende terug zullen vinden op de Formule 1-kalender. Bernie Ecclestone's Formula One Management (FOM) heeft overeenstemming bereikt met het Japanse Fuji Speedway om de Grand Prix van Japan op het circuit te houden in 2007.
Het circuit van Fuji werd in 1966 voor het eerst geopend en werd in die tijd gezien als één van de snelste circuits ter wereld. De Formule 1 kwam al twee keer eerder in Fuji. In 1976 en 1977 werd de race gewonnen door respectievelijk Mario Andretti en James Hunt. Volgend jaar zal het Formule 1-circus weer terugkeren naar het circuit.
Bernie Ecclestone zei over de deal met Fuji: "We zijn blij dat we Fuji als nieuw circuit mogen toevoegen aan onze F1-kalender. Het circuit ligt in een prachtig gebied aan de Mount Fuji. Het zal de nieuwe thuishaven worden van de Grand Prix van Japan."
zo zou het pas spannend zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 11:39 schreef Rudy-F1 het volgende:
Weg de leuke ongelijkvloerse kruising. Zonde als we Suzuka niet meer terug zien op de kalender.
hoe noemde Verstappen Buenos Aires ook alweer.... oja een veredelde kartbaanquote:Op vrijdag 24 maart 2006 12:16 schreef mcyodogg het volgende:
Aangezien de Mont-Tremblant mij favoriete circuit is pleit ik daarvoor. Maar die voldoet niet aan de eisen. plus hebben we Montreal al.
Voor UK: Brands Hatch
Spanje: ik vind Barcelona niet zo heel bijzonder, ga maar naar Jerez.
USA: Sebring, misschien?
Frankrijk: Paul Ricard.
Ik vind Estoril en Kyalami erg leuke circuits. Daarnaast nog de door jouw genoemde Buenos Aires en Mexico. Maar goed, ik weet niet hoe haalbaar al die circuits zijn voor F1.
Onderbouwing ?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 14:52 schreef rubbereend het volgende:
en wat een lelijk circuit dat Fuji, wel mooi decor
ik vind de lay out van het circuit nie zo, en één recht stuk en allemaal bochten vind ik een beetje jammer, liever 2 rechte stukkenquote:Op vrijdag 24 maart 2006 15:15 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Onderbouwing ?![]()
Hoorde dat t het langste rechte stuk heeft van alle circuitsEn op zich ziet het er naar uit dat ze met de verbouwing een verhoogde kans op slipstreamen hebben gemaakt.. Ik zie het wel zitten hoor.
quote:Ralf hoopt op podiumplaats in Melbourne
24 maart 2006
Toyota hoopt in Melbourne nog beter voor de dag te komen. Na de teleurstellende eerste race in Bahrein ging het in Maleisië iets beter. Ralf Schumacher werd achtste en pakte het eerste punt voor het team dit seizoen.
"Hopelijk zijn we in Melbourne weer snel," vertelde Ralf. "Het is warmer in Melbourne dan verwacht, dus we zullen goed moeten bedenken welke banden we gaan gebruiken. In Sepang ging het goed en was ik bijna net zo snel als Button, die op het podium kwam. Hopelijk kunnen we zelf ook snel op het podium komen."
Onvoorstelbaar. Overeenkomst voor 5 jaar bevriezing en dat niet eens met alle motor fabrikanten.quote:'Geheime' bespreking over motoren in Maranello
Zaterdag 25 maart 2006 om 14:57 - De FIA heeft als overkoepelende organisatie van de Formule 1 een bespreking gehad met de Formule 1-teams van Ferrari en Renault en motorfabrikant Cosworth over de toekomstige reglementen betreffende de motoren. Dit is één van de vele stappen van de organisatie om te voorkomen dat er na 2007 een tweede raceserie ontstaat die door de fabrikanten zal worden georganiseerd, beter bekend als de Grand Prix Manufacturers Association [GPMA].
Een woordvoerder bevestigde vandaag dat FIA-directeur Max Mosley aanwezig was bij de bespreking, samen met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth. “Max Mosley, [racedirector] Charlie Whiting en [FIA-consultant] Peter Wright hebben in Maranello een ontmoeting gehad met vertegenwoordigers van Ferrari, Renault en Cosworth om de voorstellen voor de reglementen betreffende de motoren te bespreken”, zo liet de woordvoerder pas achteraf weten.
Wie de vertegenwoordigers van de drie overige partijen waren wilde de woordvoerder niet vrijgeven, maar er doen genoeg geruchten de ronde over eventuele aanwezigen. Zo meldt de Italiaanse sportkrant Gazetta dello Sport dat zowel teambaas Flavio Briatore als motordirecteur Pat Symonds namens de Franse renstal aanwezig waren, terwijl de Italianen werden vertegenwoordigd door teambaas Jean Todt en technisch directeur Ross Brawn. Volgens de krant, die met de titel ‘De Vrede van Maranello’ kopte, zou er een overeenkomst zijn gesloten voor de bevriezing in de motorontwikkelingen voor een periode van vijf jaar.
http://racefreaks.nl/nieuws_show.rp?berichtid=13386
Tsja, nog even en er kijkt echt geen hond meer naar de F1.. Spa en Suzuka zijn net de circuits waar nog wel eens wat gebeurt, en dan halen ze nou net die circuits van de kalender.quote:Op zondag 26 maart 2006 11:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Gloeiende...Suzuka misschien weg?? Eerst Spa, nu Suzuka.....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |