quote:Daft Punk, het Franse duo Thomas Bangalter en Guy-Manuel Christo, kreeg wereldwijd lof toegestrooid voor het baanbrekende album 'Homework', dat in 1997 verscheen. Daarna volgden de langspelers 'Discovery' en 'Human After All', met als meest recente hits 'Technologic' en 'Robot Rock'.
Met een groot aantal hits op hun conto, vinden de heren nu terecht dat de tijd gekomen is om een best off album uit te brengen, met daarop alle singles, de videoclips en een drietal exclusieve remixes. Daft Punk Musique Vol. 1 (1993-2005) is de naam van de verzamelaar die onder meer geweldige hits als 'Around The World', 'Da Funk' en 'One More Time' herbergt. Begin april moet het album bij de betere platenboer te vinden zijn.
En er is nog meer goed nieuws. Daft Punk is er tot op heden nooit echt tuk op geweest om in het openbaar te verschijnen. Als het echt niet anders kon, verborg het duo zich nog het liefst achter robotmaskers. Nu kan het tweetal, human after all, zijn menselijke trekjes niet langer intomen en is Daft Punk klaar om weer intensief te gaan toeren. In de zomer van 2006 zullen de twee robotliefhebbers hun tournee in Europa starten, om vervolgens via Azië naar de Verenigde Staten te trekken. Op 19 augustus komt Daft Punk ons land met een optreden verblijden op de weide van Pukkelpop in Hasselt.
Ze hebben ook een live-cd uitgebracht. Die moet je zeker eens checken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 11:54 schreef merino het volgende:
wtf![]()
![]()
heb laatst al een extreem vet setje (slechte opname kwaliteit helaas) gedownload van Daft Punk op een festival in Frankrijk, en damn wat zou ik graag erbij zijn als ze live gaan optreden
Ja die! Overigens ook met geluid uit het publiek...quote:
geil, 2 setjes uit die tour. Damn waren ze goed in '97 zegquote:Op woensdag 22 maart 2006 12:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ja die! Overigens ook met geluid uit het publiek...
nu al te d/l'enquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:05 schreef sieb het volgende:
Date to be confirmed. Nieuwe cd komt 04-04-06 uit volgens http://www.mauditsfrancais.com/daftpunk/
Zullen we het laatste maar aanhoudenquote:Op donderdag 23 maart 2006 16:39 schreef merino het volgende:
damn wat is Daft Punk - Alive 1997 een goede liveset zeg
nummer @ 23minuten is overigens zoooooo Vitalic dat het òf een Vitalic nummer is òf dat Vitalic daar echt enorm veel inspiratie uit heeft gehaald...
helaasquote:Op woensdag 22 maart 2006 10:04 schreef DJ_WB het volgende:
id-t.be
en waarschijnlijk op lowlands
aangezien lowlands en pukkelpop vaak gelijke lijn ups hebben
Helaasquote:Op vrijdag 24 maart 2006 16:15 schreef MonoSynth het volgende:
Ze spelen toch wel ergens in NL hoop ik?
Kun je ook iets specifieker zijn met je info? Hoe weet je dit? Wie is je betrouwbare bron? Of loop je ons gewoon te stangen?quote:
Hoe kom je aan die informatie dan? Jij zou zeker weten waar ze wel en niet komen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 17:28 schreef Love Mae King het volgende:
hoe specifiek moet ik zijn?
Ze komen niet spelen in Nederland, en dus ook niet op Lowlands
Ik loop je niet te stangen hoor, waarom zou ik?
Weet je wat, blijf jij lekker hopen op een show in Nederland, kan mij toch niet schelen?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:43 schreef sieb het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die informatie dan? Jij zou zeker weten waar ze wel en niet komen.
Vertel dan maar eens waar ze wel komen.
Als jij je bronnen niet bekendmaakt.... Iedereen kan wat lopen te beweren op een forum toch?quote:Op zondag 26 maart 2006 15:54 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Weet je wat, blijf jij lekker hopen op een show in Nederland, kan mij toch niet schelen?![]()
ik jou ook. dram niet zo.quote:Op zondag 26 maart 2006 18:48 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Als jij je bronnen niet bekendmaakt.... Iedereen kan wat lopen te beweren op een forum toch?
Of vind je het stoer om mysterieus te doen en om dingen te weten die anderen niet weten? Ik vind je gedrag in ieder geval behoorlijk zielig overkomen.
quote:Op zondag 26 maart 2006 18:48 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Als jij je bronnen niet bekendmaakt.... Iedereen kan wat lopen te beweren op een forum toch?
Of vind je het stoer om mysterieus te doen en om dingen te weten die anderen niet weten? Ik vind je gedrag in ieder geval behoorlijk zielig overkomen.
in ieder geval bedankt voor je tip, ik scout vast al op buitenlandse data.quote:
Aerodynamic ... staat gewoon op discovery, Daft Club heeft um gemixt met one more time (Aerodynamite volgens mij)quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:32 schreef Jackal_Omega het volgende:
MIsschien een beetje off-topic, maar weet iemand hoe dat nummer heeft van Daft Punk met een geweldige elektrische gitaar solo erin.
Staat op de CD Daft Club geloof ik. Is wel een mix, maar een hele bekende.
Dat zal hem wel zijn, eens even luisteren.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:34 schreef Young_David het volgende:
[..]
Aerodynamic ... staat gewoon op discovery, Daft Club heeft um gemixt met one more time (Aerodynamite volgens mij)
volgens graz.nlquote:Muse, Massive Attack en meer voor Lowlands 2006
30-3-2006 9:51:13
Volgens de Sp!ts speelt Muse op Lowlands 2006. En volgens hun eigen website komt ook Massive Attack.
Andere geruchten zijn:
- The Magic Numbers (bevestigd)
- Arctic Monkeys
- Junkie XL
- Wir Sind Helden
- Babyshambles (speelt op pukkelpop volgens www.babyshambles.net)
- Daft Punk (speelt ook op Pukkelpop gens Franse label website)
Overigens speelt Radiohead 12 aug op het Sziget festival in Hongarije, 15 augustus op het Rock oz'Arenes festival in Zwitserland en op 19 augustus op het V-festival in Engeland. Dan vliegen ze op 18 augustus over Biddinghuizen? Maarja, ze hebben ook al twee shows in de HMH, dus ik denk het eigenlijk niet.
de namen druppelen nu al een beetje binnen, dan tijdens pinkpop geeft jan smeets vaak al wat namen weg en in de weken erna komen er echt veel namen. Het programma is dan ergens begin juli zo goed als volledig.quote:Op maandag 3 april 2006 09:46 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
volgens graz.nl
wanneer wordt de lijn up trouwens bekend gemaakt ?
Zijn geen rare prijzen hoor. Een grote Nederlandse band kost al gauw tussen de 150.000 en de 200.000 euro heb ik me laten vertellen.quote:Op zondag 7 mei 2006 04:52 schreef DJ_WB het volgende:
hoorde dat een optredentje D.P. 600.000 euro was :S
Super die beelden!quote:Op zondag 7 mei 2006 04:52 schreef DJ_WB het volgende:
hoorde dat een optredentje D.P. 600.000 euro was :S
filmpjes van cochella
http://www.youtube.com/results?search=daft%20punk%20coachella&sort=relevance&page=1
Ik weet niet waar je aan denkt maar een Kane of Blof kost volgens mij maximaal 50.000 euro.quote:Op zondag 7 mei 2006 08:49 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Zijn geen rare prijzen hoor. Een grote Nederlandse band kost al gauw tussen de 150.000 en de 200.000 euro heb ik me laten vertellen.
Vanaf 3 juni zijn de kaarten 10 euro duurder, en op diezelfde datum worden doorgaans een stapel namen bekendgemaakt.quote:Op maandag 3 april 2006 16:45 schreef toolhead het volgende:
[..]
de namen druppelen nu al een beetje binnen, dan tijdens pinkpop geeft jan smeets vaak al wat namen weg en in de weken erna komen er echt veel namen. Het programma is dan ergens begin juli zo goed als volledig.
Als ik al een lowlandskaartje had, zou ik hem desnoods met dik verlies verkopen zolang ik maar Daft Punk kon zien.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:34 schreef lVlark het volgende:
[..]
Vanaf 3 juni zijn de kaarten 10 euro duurder, en op diezelfde datum worden doorgaans een stapel namen bekendgemaakt.
O en ik kan me haast niet voorstellen dat Kane of Blof je niet meer geld kost..
En ff ontopic: Als ze ergens komen waar ik enigszins naar toe kan, ben ik zeker van de partij. Pukkelpop gaat denk ik niet lukken, want dan zit ik op Lowlands.
is dat niet gewoon aerondynamic of digital love?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:32 schreef Jackal_Omega het volgende:
MIsschien een beetje off-topic, maar weet iemand hoe dat nummer heeft van Daft Punk met een geweldige elektrische gitaar solo erin.
Staat op de CD Daft Club geloof ik. Is wel een mix, maar een hele bekende.
Nou www.daftclub.com werkt al jaren niet meer, je had alleen wat aan het pasje in 2001/2002quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:09 schreef getikte_rik het volgende:
[..]
is dat niet gewoon aerondynamic of digital love?
Die supersnelle solo op 'aerondynamic' is overigens gewoon akkoord voor akkoord ingespeeld en zo gemixt,dat kunnen ze live nooit denk ik, maar hoe dan ook brljant luchtgitaarnummer![]()
die solo op digital love is ook meesterlijk, heb dat altijd een beetje een supertramp-achtig nummer gevonden door dat loopje na de solo.![]()
daft-clubpasje bij ben ik trouwens kwijt zonder ooit gebruikt te hebben, heb ik daaraan wat gemist?![]()
Shit, ze spelen de 14e in Barcelona en de 15e in Madridquote:Op zaterdag 8 april 2006 09:22 schreef DJ_WB het volgende:
hellaasdat wordt zowiezo pukkelpop dus
laatste 2 data's zijn voor spanje 14 en 15 july summercase barcelona
quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:45 schreef superheist het volgende:
[..]
hier trouwens alle filmpjes van coachella op een rijtje: http://www.mustseeblog.com/?p=152
Inderdaad, geweldig hoe iedereen daar bij elk nummer uit zn dak gaat al horen ze maar de 1e noten...quote:
Niet allemaal ... ik heb ook nog een accapella versie van harder, stronger ... en een instrumentale versie. En raad eens ... die kun je over elkaar heen spelen en dan heb je gewoon het nummerquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:03 schreef MaartenHG het volgende:
Je had idd wat leuke extra's kunnen downloaden, maar bijna niemand gebruikte het. En later zijn al die tracks nog op CD uitgekomen...
die vraag kun je elke dj stellen. niet met danseressen voor zover ik weet. live ziet het iig geval cooler uit dan tiesto ofzo.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:35 schreef OutKast het volgende:
Hoe live is Daft Punk? Spelen ze met een band en zanger(essen) enzo of ze ze gewoon een DAT aan en doen ze net alsof ze ergens druk mee bezig zijn?
Kan me niet voorstellen dat je in die pakken en met die maskers op nog druk aan het mixen bent e.d. En ik heb na alle goeie verhalen ook de coachella set maar binnen gehaald (audio en video) en dat is zekers niet live gemixt... toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:35 schreef OutKast het volgende:
Hoe live is Daft Punk? Spelen ze met een band en zanger(essen) enzo of ze ze gewoon een DAT aan en doen ze net alsof ze ergens druk mee bezig zijn?
Nee ze zetten een plaatje op en ze zijn een computerspelletje aan het spelen achter die tafels.quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:58 schreef kodama het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je in die pakken en met die maskers op nog druk aan het mixen bent e.d. En ik heb na alle goeie verhalen ook de coachella set maar binnen gehaald (audio en video) en dat is zekers niet live gemixt... toch?![]()
quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:03 schreef sieb het volgende:
[..]
Nee ze zetten een plaatje op en ze zijn een computerspelletje aan het spelen achter die tafels.
Ik bedoel het niet echt grappig maar wilde duidelijk maken dat ze meer doen dan daar alleen staan.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:16 schreef kodama het volgende:
tering jij bent grappig...![]()
ik zeg niet dat je er niet doorheen kan kijken, maar echt prettig zit het niet en meestal zetten dat soort 'bands' een DATje op en laat ook maar...
Volgens mij bedoelt ie Robot Rock van de nieuwste cd. Erg gaaf nummer trouwens!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:09 schreef getikte_rik het volgende:
[..]
is dat niet gewoon aerondynamic of digital love?
Die supersnelle solo op 'aerondynamic' is overigens gewoon akkoord voor akkoord ingespeeld en zo gemixt,dat kunnen ze live nooit denk ik, maar hoe dan ook brljant luchtgitaarnummer![]()
die solo op digital love is ook meesterlijk, heb dat altijd een beetje een supertramp-achtig nummer gevonden door dat loopje na de solo.![]()
daft-clubpasje bij ben ik trouwens kwijt zonder ooit gebruikt te hebben, heb ik daaraan wat gemist?![]()
*ernstig jaloers wordt* maar veel plezanterie daarquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 20:40 schreef MonoSynth het volgende:
Ondergetekende gaat morgen of overmorgen (weet hij nog niet) richting België
Hey leuk joh... ik moet ze ook nog eens gaan zien.quote:Op zondag 20 augustus 2006 05:33 schreef DJ_WB het volgende:
zucht wat een optreden zeg
wat rocken ze
1 1/2 uur kippenvel
zelfs een traantje weg gepinkt
springen op de beats
texten mee bleren
deuntjes mee fluiten
een waar feest
prodigy was leuk
chemical brothers super
kraftwerk meesterlijk
maar dit sloeg echt alles
met die maffe belgen
het leek net een mettelica concert met dance
en blowen is gewoon gedoogd op pukkelpop heb nog een joint naast een security gerookt
hier alvast wat filmpjes
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01133.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01134.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01135.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01137.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01138.MPG
http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=video&file=MOV01139.MPG
een historisch moment in mijn leven
Volgens mij hoorden die beelden van het publiek vooraf ook bij de show. Past iig wel in het 'Human After All' thema.quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:33 schreef BlaBlub het volgende:
Ik was gisteravond ook van de partij. Van te voren was ik echt zenuwachtigEn dan beginnen ze ook nog een kwartier later
Idem hier.quote:[..]
Echt HET concert van me leven, heb geen stem en voeten meer over
quote:Op zondag 20 augustus 2006 16:42 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
Volgens mij hoorden die beelden van het publiek vooraf ook bij de show. Past iig wel in het 'Human After All' thema.
Dunno, dat doen ze eigenlijk altijd als het uitloopt. Een beproefde manier om het publiek rustig te houden!quote:Volgens mij hoorden die beelden van het publiek vooraf ook bij de show. Past iig wel in het 'Human After All' thema.
En dan is nog de grote vraag: heb je het shirt met 8 data (waarvan PuPo de laatste is) of het shirt met meer data? Ik heb lekkah het shirt met 8 data, werd alleen vrijdag verkocht en is net dat beetje unieker natuurlijkquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:21 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Dunno, dat doen ze eigenlijk altijd als het uitloopt. Een beproefde manier om het publiek rustig te houden!
Ik denk niet dat dat ooit op DVD uitkomt, ze houden zichzelf graag exclusief. Genieten was het zeker wel gister op Pukkelpop! Woehoe! Ben ook enorm blij met m'n Daft Punk shirt (wat weliswaar iedereen op PP had, maar wat verder helemaal NIEMAND (HA!) heeft)
Ik heb t shirt met 8 data en die heb ik gewoon zaterdag gekochtquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:52 schreef MonoSynth het volgende:
[..]
En dan is nog de grote vraag: heb je het shirt met 8 data (waarvan PuPo de laatste is) of het shirt met meer data? Ik heb lekkah het shirt met 8 data, werd alleen vrijdag verkocht en is net dat beetje unieker natuurlijk
neen, ik heb ook een shirt!quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:53 schreef BlaBlub het volgende:
[..]
Ik heb t shirt met 8 data en die heb ik gewoon zaterdag gekocht![]()
Ik ben wel een meisje, misschien dat daar t verschil ligtZag namelijk wel heel veel gozers met een Daft Punk shirt lopen, maar meiden met zo'n shirt heb ik nauwelijks gezien. Zag ook dat het meisjes shirt dr helemaal aant eind bij de merchandise nog hing en die van de gozers was uitverkocht.
Zou dat betekenen dat meer jongens Daft Punk gaaf vinden dan meisjes?
ik d8 lekker 1m85 zal wel niet te veel problemen hebben, gaat daar plots iemand van 2m10 vr mij staanquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:44 schreef neggix het volgende:
Ik ben geen fan van ze maar ze waren Live zekers helemaal super... Cd's vind ik nog steeds niet super, maar deze show was zeker het hoogtepunt van de dag.
Beetje jammer dat m'n blaas wat op knappen stond tijdens het concert
Vroeg ook nog iemand van 1,50m of ik ergens anders kon gaan staan
9/10 september staan ze op een festival in Warschau.... Verder alleen op andere continenten....quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:32 schreef hydraulix het volgende:
Shit ik heb al die videos gezien en ik heb zelden zoiets gaafs gezien! Ik moet Daft Punk gewoon een keer zien! Wat zag hun show er gelikt uit zeg.
* MonoSynth ook!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:39 schreef Switch_ het volgende:
Switch stond in het beruchte vak linksvooraan![]()
[..]
Heeey kerelquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:59 schreef De_Loet het volgende:
[..]
Rossdale![]()
leon hier, van pleepapier![]()
Ik heb tot mn verrassing vannacht geluids opnames van de hele show weten te bemachtigen en opzich uitstekende kwaliteit... echt geweldig...een klein goedmakertje voor dat ik er niet bij kon zijn...quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:55 schreef Juppy het volgende:
Thomas Bangalter has been reported as saying that there will be a DVD of their 2006 live set
Wouw die wil ik hebben, op pukkelpop waren ze echt zo goed, echt nog nooit zo'n show gezien zeg.
sharen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 03:19 schreef davidov het volgende:
[..]
Ik heb tot mn verrassing vannacht geluids opnames van de hele show weten te bemachtigen en opzich uitstekende kwaliteit... echt geweldig...een klein goedmakertje voor dat ik er niet bij kon zijn...
Live At Coachella 2006quote:Op woensdag 18 oktober 2006 08:23 schreef DJ_WB het volgende:
welke set is dat ?
Sure maar hoe?quote:
Nope...quote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:17 schreef superheist het volgende:
heb je toevallig soulseek?
Seeden seeden ja!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 03:19 schreef davidov het volgende:
[..]
Ik heb tot mn verrassing vannacht geluids opnames van de hele show weten te bemachtigen en opzich uitstekende kwaliteit... echt geweldig...een klein goedmakertje voor dat ik er niet bij kon zijn...
quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:18 schreef davidov het volgende:
Jammer want het was dus geen kopie of een rip (is uberhaupt eerst een cd/dvd voor nodig, die er niet is) Gewoon een opname tijdens het festival, en dus even onschuldig als you-tube filmpjes.
Maar ok als iemand het nog wil hebben laat hij het maar mij merken...
quote:YouTube verwijdert 30.000 illegale video's
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: NU.nl
Gepubliceerd: zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:52
De Internetsite YouTube heeft ongeveer 30.000 video's van de site verwijderd na een eis van talloze Japanse mediabedrijven. De filmpjes waren illegaal op de videowebsite geplaatst en schonden auteursrechten.
Een Japanese auteurswaakhond had YouTube om verregaande maatregelen gevraagd en de videosite is met de eis akkoord gegaan. Nu YouTube voor 1,6 miljard euro overgenomen is door Google lijken steeds meer mediabedrijven in actie te komen: Google is een groot bedrijf met veel financiële middelen. Onlangs sloegen verschillende Amerikaanse mediaconcerns ook al de handen ineen om juridische stappen te onderzoeken tegen de website. De mediabedrijven stellen dat ze financiële schade lijden door de vele illegale video's die er op YouTube aangeboden worden.
Analisten denken dat YouTube op den duur zal sterven door de vele juridische procedures die zullen volgen. Volgens hen zou YouTube de vele rechtszaken niet kunnen winnen. Een mogelijke oplossing is dat YouTube al het auteursrechtelijk materiaal van de site schrapt, zoals nu voor een klein deel al gebeurd is. De site is echter groot geworden door een grote gemeenschap die vrij auteursrechtelijk beschermd materiaal kon uploaden. Door het verwijderen van deze inhoud zou YouTube niet meer interessant genoeg zijn voor internetters en adverteerders.
Yup, gewoon via mail/MSN etc.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:18 schreef davidov het volgende:
Maar ok als iemand het nog wil hebben laat hij het maar mij merken...
En dan mikte ik op de youtube filmpjes die gemaakt waren van het festival coachellaquote:
Jup begrijpelijk...quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:25 schreef nipeng het volgende:
Voor ons allemaal moeilijk in te schatten. Vaak is er geen toestemming van de band. Nou ja, een eindeloze discussie blijft het.
Trailerquote:Een film van een muzikantenduo, waar de muziek van dat duo niet in te horen is. Merkwaardig, maar het zal degenen niet verbazen die het eigenzinnige Franse duo Daft Punk een beetje gevolgd hebben. De twee Parijzenaars houden ervan dingen op hun manier te doen - zo doen ze interviews met maskers op, of met de rug naar de camera gekeerd.
Het dance-duo had grote hits met nummers als Around the World, One More Time en Robot Rock. Laatstgenoemde titel geeft al aan dat Guy-Manuel de Homem-Christo en Thomas Bangalter, die samen Daft Punk vormen, een fascinatie voor robots hebben. Die leven ze uit in de film ELECTROMA, dat het verhaal vertelt van twee robots die ernaar verlangen menselijk te worden.
Verwacht een experimentele, behoorlijk vreemde maar prachtig vormgegeven film. Zonder dialogen, soms met lange stiltes, maar ook met muziek van bijvoorbeeld Todd Rundgren, Sebastien Tellier, Curtis Mayfield en Brian Eno. De minimale stijl van ELECTROMA is al vergeleken met Gerry van Gus Van Sant, en The Brown Bunny van Vincent Gallo. De invloed van jaren zeventig-films als George Lucas’ THX 1138 en Michelangelo Antonioni’s Zabriskie Point is eveneens duidelijk.
Thomas Bangalter verklaarde in een interview dat hij en Guy-Manuel de Homem-Christo de film op dezelfde manier maakten als hun eerste platen: zonder regels of normen in acht te nemen. Met een vrije benadering, omdat ze als filmmakers onervaren zijn - al maakten ze eerder al wel hun eigen videoclips. De film die dat opleverde, riep in Cannes zeer uiteenlopende reacties op; dat zal in Rotterdam niet anders zijn.
Daarvan is alleen maar de muziek van DP gebruikt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:36 schreef mini-lellan het volgende:
Daft Punk's Electroma
[..]
Trailer
Interstella 5555 was geweldig!![]()
dp in parijs is zowiezo uniek iddquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:38 schreef TheArowana het volgende:
Gewoon naar parijs rijden als je ze eens wilt zien. Ik denk niet dat je er spijt van zult hebben!
Ik ga 'm donderdag zien, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:36 schreef davidov het volgende:
Electroma gezien op het IFFR. Bizarre film maar bij vlagen best wel geniaal. Een film zonder veel muziek. geluid of spannende gebeurtenissen... iets wat goed weergeeft hoe machines de wereld ervaren. Tevens als er dan iets te horen of te zien is, grijpt het de kijker veel beter dan als er continu wat te beleven is. Intrigerend, maf, mooi met soms bizarre humor. Een succesvol experiment, maar ik hoop wel dat ze het bij muziek houden. (4* out of 5)
Bedoel je nu dat je Electroma, net als de werken van Mondriaan, vanuit een minder simplistisch en kortzichtig perspectief moet bekijken, óf bedoel je dat Mondriaan (in tegenstelling tot DP) wél een prutser was?quote:Maarja als je bij de film net als bij Mondriaan gaat roepen "pffft er is niks te zien, het zijn maar wat simpele lijntjes op een doen, waar zijn de kleuren? de vormen? waar is de actie? prutser!" tja... dan vind ik dat nogal simpel en kortzichtig
Ik zeg dat je de film niet moet bekijken met een houding van "nou vermaak me maar, kom maar op met dat spektakel". Het is geen hollywood bluckbuster voor als je dat verwacht had... Als je voor puur simpel vermaak kwam dan was de film inderdaad een domperquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:45 schreef LostFormat het volgende:
Juist, ja. Ik snap 'm niet. Dat zal het zijn.![]()
Ik bedoelde te zeggen dat "minder spektakel" niet perse slecht is. Minder afleiding zorgt ook voor meer aandacht op de simpele dingen. Mondriaan wist met bar weinig kleuren en vormen toch zeer interessante kunstwerken te maken. En dat bij deze film met bar weinig gebeurtenissen er toch een erg mooi geheel is geschapen die de boodschap bij mij in ieder geval zeer sterk over bracht. En dat kortzichtig roepen "saaaai, niks te zien!" zowel bij deze film als bij Mondriaan nogal stom over komt bij mij.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:49 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je Electroma, net als de werken van Mondriaan, vanuit een minder simplistisch en kortzichtig perspectief moet bekijken, óf bedoel je dat Mondriaan (in tegenstelling tot DP) wél een prutser was?
quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef rubbereend het volgende:
oke, dan kunnen ze dit jaar mooi WEL naar Lowlands komen!
postkantoor?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:49 schreef DJ_WB het volgende:
ik heb die van mij al op het postkantoor liggen (L)
Tjke het V&A topic. Er worden tegoedbonnen van de Thalys aangeboden. Dat is hogesnelheidstrein naar Parijs. Scheelt je weer 20 of 30 euroquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:44 schreef superheist het volgende:
Hm, wat kost een retourtje Parijs?
Ik vind het laatste album, Human After All inderdaad ook niet schitterend. De helft van de tracks is wel goed, de andere helf helaas niet om aan te horen vind ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 09:34 schreef dVTB het volgende:
Alive 1997 is zo ongeveer de slechtste cd die ik ooit heb gekocht. Niet om aan te horen, dat gejengel. Ik niet goed meer wat ik van Daft Punk moet vinden. Hun debuutalbum had een aantal sterke tracks, Discovery is een wereldplaat en Human After All is juist weer vrij zwak.
Trouwens staan op Musique vol.1 NIET alle singles. Aerodynamic, de tweede single van Discovery, ontbreekt doodleuk. Vraag me niet waarom.
Idem.quote:Op donderdag 8 februari 2007 17:28 schreef Young_David het volgende:
Ik vind Human After All ook geen superplaat, maar ben hem na Live @ Coachella meer gaan waarderen. De muziek is bij vlagen geniaal.
Ik gok dat het dan alleen een optreden wordt, niet zo'n avond met verschillende artiesten..quote:With your Daft Punk ticket for the Heineken Music Hall, you’ll get a 50% discount on a 5 days off ticket to Melkweg or Paradiso on Wednesday July 4th. This offer is valid on July 4th from 22:00 hrs unless the venues have sold out beforehand.
Zal wel net Zoals met Underworld afgelopen (?) jaar zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2007 15:50 schreef superheist het volgende:
[..]
Ik gok dat het dan alleen een optreden wordt, niet zo'n avond met verschillende artiesten..
Mja, het wordt iig kaartjes kopen vrijdag
kut kut kut kut kut kut kut kut kut kutquote:Op donderdag 22 maart 2007 01:14 schreef davidov het volgende:
Lijkt me niet even gaaf als een concert van ze, heb het idee dat dit wel iets minder gaaf zal verlopen... maar kan me vrij weinig bommen ik wil er gewoon echt graag naartoe... geld heb ik er dan ook dik voor over... alleen volgens mij ben ik dan nou juist net op vakantie...even snel uitpluizen...
nee, daft punk parijs duurde zelfs nog dik een maand misschien wel 2 voordat het was uitverkocht. en ik weet eigenlijk wel zeker dat er daar meer fans zijnquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:35 schreef lienelien het volgende:
Zal vrijdag wel meteen uitverkocht zijn, of niet?
Ohhh, mooi, dan kan ik er nog even over denkenquote:Op donderdag 22 maart 2007 07:53 schreef DJ_WB het volgende:
[..]
nee, daft punk parijs duurde zelfs nog dik een maand misschien wel 2 voordat het was uitverkocht. en ik weet eigenlijk wel zeker dat er daar meer fans zijn
iedereen vind daft punk leuk maar 80% van de mensen is te lui of te weinig geintresseerd om ze te zien, terwijl ze echt wat missen ....
Nee, in de HMH.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:28 schreef Longmen het volgende:
Oke even voor mijn beeldvorming: DP komt in de melkweg in een soort van festival? Dus meerdere artiesten?
quote:U heeft 2 ticket(s) aangeschaft voor:
Maar losse kaartjes dus alleen voor DP is mogelijk? Goed idee!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:33 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, in de HMH.
Is wel onderdeel van het festival 5 days off, wat in de Melkweg en Paradiso is
maar die live show's zijn gewoon goed, iig de youtube filmpjes die ik had gezien..... Als ik geld had gehad deze maand(of de komenden maanden -_-'') dan was ik echt wel gegaanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:02 schreef MaJo het volgende:
Ik wil ook maar ik vind 40 euro echt te duur
Maar dat is dus mijn probleem, kijk maar eens naar het lijstje van concerten waar ik al heengaquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:10 schreef zquing het volgende:
[..]
maar die live show's zijn gewoon goed, iig de youtube filmpjes die ik had gezien..... Als ik geld had gehad deze maand(of de komenden maanden -_-'') dan was ik echt wel gegaan
Ik denk dat het gewoon een concert is, met erna een afterparty. Dus je kan voor 2400 wel weer op de trein zitten.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:52 schreef JeroenV het volgende:
Hoe lang gaat het duren? Gewoon de lengte van een concert?
Dat wil iemand weten die misschien mee gaat, maar dat ligt aan de lengte. Omdat hij er de volgende dag weer vroeg uit moet...
het is gewoon veel geld als je geen 500euro stufi krijgt per maand............. Aangezien mijn stufi pas volgend jaar begint is het nu veel geld voor me. En aangezien ik er het beste van maken moet is dat de manierquote:Op zondag 25 maart 2007 20:01 schreef CoExist het volgende:
Goedkope kaartjes...
Jezus man, wat loopt iedereen te janken over 40 euro zeg.
Deze prijs valt nog mee in vergelijking tot U2 of Rolling Stones tickets á 80 euro per stuk.
Maarjeh, jullie zijn zeker 20 euri kaartjes gewend voor Toppers met Gordon en Joling ofzo.![]()
Is dat een originele CD mini-lellan?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:37 schreef mini-lellan het volgende:
Ik heb de audio CD van Daft Punk Live @ Coachella 2006. Steam Machine remix is soooo tof!![]()
Nope een torrent.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:01 schreef CoExist het volgende:
[..]
Is dat een originele CD mini-lellan?
Ik heb nl. alle officiele cd's en dvd's en lp's van Daft Punk...
Kan je die cd van Coachella es ergens uploaden?
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:48 schreef CoExist het volgende:
Nu we 't toch over Daft Punk muziek hebben enzo...
Welk album vinden jullie 't best?
Mijn voorkeur gaat uit naar Discovery, helemaal in combinatie met Interstella 5555![]()
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:48 schreef CoExist het volgende:
Nu we 't toch over Daft Punk muziek hebben enzo...
Welk album vinden jullie 't best?
Mijn voorkeur gaat uit naar Discovery, helemaal in combinatie met Interstella 5555![]()
Ik ken het wel, alleen herkende ik de naam niet. Ik heb de volledige film wel eens gezienquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:36 schreef CoExist het volgende:
Jezus Goover...![]()
Ken je Interstella 5555 niet?
Das de anime film gebasseerd op het Discovery album.
Je kent de eerste 3 clips van Discovery, One More Time, Aerodynamic, Digitale Love... ?
Daar hebben ze een anime film van gemaakt van ong. 60 minuten.
Echt supergaaf!
Hij is al verschenen op dvd, maar er circuleren ook wel divx ripjes op het net.
www.ticketservice.nl doet het niet?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:43 schreef fretclick het volgende:
ik hoorde uit bepaalde bronnen dat het alweer uitverkocht schijnt te zijn, het waren geen betrouwbare bronnen maar toch even voor de zekerheid vragen. heeft iemand het verlossende woord?
Gister nog niet...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:43 schreef fretclick het volgende:
ik hoorde uit bepaalde bronnen dat het alweer uitverkocht schijnt te zijn, het waren geen betrouwbare bronnen maar toch even voor de zekerheid vragen. heeft iemand het verlossende woord?
Als voor het einde van de maand mijn geld op is heb ik ook spijtquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:20 schreef JeroenV het volgende:
Ik heb nog steeds geen kaartjes besteld, maar ik twijfel dan ook nog steeds vanwege het hoge bedrag.
Ik hoop vandaag het meisje waarmee ik misschien zou gaan te spreken, zij wilde volgens mij wel...
Als ik niet ga denk ik dat ik spijt heb als ik dan achteraf alle reacties hier ga lezen, dus ik ga maar denk ik. Maar mocht het bijvoorbeeld vanavond uitverkocht zijn is het ook geen ramp.
Ik heb opzich een flinke bak aan salaris gehad net, dus op zal het niet gaan. Maar ik moet wel gaan sparen voor na de zomer. Alleen dat lukt zo nietquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:25 schreef Goover het volgende:
[..]
Als voor het einde van de maand mijn geld op is heb ik ook spijt
Ik loop 40 uur per week stage en de winkel waar ik een bijbaan had is net failliet gegaan.. Werken doe ik wel, krijg er alleen amper geld voorquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:27 schreef CoExist het volgende:
Akelig gejank over dat tickets zo duur zijn...
Ga gewoon es werken voor je geld ofzo!
Inderdaad. Ik heb echt een schijthekel aan mensen die voor anderen gaan bepalen wat ze duur of goedkoop moeten vinden.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:55 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik loop 40 uur per week stage en de winkel waar ik een bijbaan had is net failliet gegaan.. Werken doe ik wel, krijg er alleen amper geld voor.
En 45 euro per kaartje is gewoon best veel geld. Geld wat veel mensen gewoon niet kunnen missen, ookal werken ze er hard voor.
Of 2e hands kaartjes van AM gewend zijn a 100,-quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:04 schreef JeroenV het volgende:
[..]
45 Euro is gewoon veel. Of je moet alleen maar naar concerten in Ahoy, de Kuip en de Arena gaan.
Daar zat ik nog aan te twijfelen ook, maar dan voor 60 euroquote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:03 schreef Goover het volgende:
[..]
Of 2e hands kaartjes van AM gewend zijn a 100,-
Ik ben wel benieuwd naar dit concert. Zal mijn eerste concert zijn waar meer 'gedraaid' wordt ipv gespeeld. Kwa genre komt Faithless nog het dichts in de buurt, maar daar spelen ze ook...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:06 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Maargoed, DP verwacht ik uiteindelijk toch wel heen te gaan. De reacties van vorige mensen die erheen geweest zijn (via internet gelezen) heeft me toch wel over de streep getrokken. Schijnt echt super vet te zijn. Maar zoals gezegd, mocht ik er toevallig toch naast grijpen is het ook geen ramp.
Ik zou het meer een optreden noemen denk ikquote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:45 schreef JeroenV het volgende:
Op de vorige pagina staat een link van het concert tijdens Coachelle. Ik verwacht dat het daar heel erg op gaat lijken, zo doen ze het al langer.
Je ziet ze eigenlijk amper draaien, ze staan gewoon bezig te zijn. Het gaat dus meer om de visuele effecten tijdens de show denk ik.
En ik ben vaak genoeg naar dance evenementen of optredens geweest om te weten hoe het is of kan zijn. Maar dit is misschien toch weer iets anders, omdat het wel een concert is.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:53 schreef JeroenV het volgende:
Mja, zit wat in... Maar maakt mij verder niet uit hoe het genoemd wordt, als het maar leuk is
Ja.. of je denkt er net iets _te_ veel over naquote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:02 schreef davidov het volgende:
Zou wel betekenen dat daft punk uberhaupt nooit een concert kan geven...
Ik zie het meer als dat een concert onderdeel is van een tour, de artiesten gaan zelf overal spelen. Tevens staat een concert vaak op zichzelf. Dit is echter iets waarvoor ze gevraagd zijn, dan is het meer een optreden. Tevens gezien ze onderdeel uitmaken van een geheel (net als een act bij een festival)
Gewoon gaanquote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:08 schreef JeroenV het volgende:
Nu begint degene waarmee ik zou gaan weer te twijfelen. Denk dus dat het er op neer komt dat ik niet ga uiteindelijk. Maargoed, ik merk het wel
quote:
quote:Volgens mij als Daft Punk ooit ergens een optreden geeft (of concert whatever), geven ze gewoon een show van 1 uur nogiets (zie coachella). Het zijn niet de artiesten die voor minder komen.
Bar weinig!quote:
En kom op, hoe vaak krijg je nou de kans om ze te zien optreden?
lol die moet toch nog in de bios komen? althans uitgebracht worden.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:59 schreef CoExist het volgende:
Heuh,
Heeft iemand toevallig ook die film in zijn bezit van Daft Punk? "Electroma"
Ik ben nu al een paar weken op zoek, maar ik kan nergens iets vinden![]()
Hij was te zien op 't Rotterdam Film Festival.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:11 schreef mini-lellan het volgende:
[..]
lol die moet toch nog in de bios komen? althans uitgebracht worden.![]()
Ik heb hem niet, maar doe je PM eens aan zetten (envelopje bovenaan de pagina klikken..)quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:59 schreef CoExist het volgende:
Heuh,
Heeft iemand toevallig ook die film in zijn bezit van Daft Punk? "Electroma"
Ik ben nu al een paar weken op zoek, maar ik kan nergens iets vinden![]()
PM geactiveerd geloof ik...quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:38 schreef Goover het volgende:
Ik heb hem niet, maar doe je PM eens aan zetten (envelopje bovenaan de pagina klikken..)
Jup heb het daar ook gezien.quote:Op woensdag 28 maart 2007 18:30 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Hij was te zien op 't Rotterdam Film Festival.
Ik volg het niet helemaal meerquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:16 schreef superheist het volgende:
en ja hoor, ze staan er beideMisschien ook nog Klaxons/Rapture erbij, dan is het feest helemaal compleet
Niét iets te veel van het goede?quote:Op vrijdag 20 april 2007 12:23 schreef JeroenV het volgende:
Jij wel
Wel jammer dat ik niet ga, maar het is me toch niet iets te veel van het goede.
ik ga naar beidequote:Op dinsdag 3 april 2007 00:23 schreef DeF2K het volgende:
ja ik ga naar parijs voor daft punk! klaxons, sebastian en kavinsky
en een klein beetje off topic
op dour is een ed banger showcase met zo'n beetje iedereen
*zucht*
quote:
Tot nu toe iig Kavinsky en SebastiAn, ik neem aan als voorprogrammaquote:Op vrijdag 20 april 2007 12:23 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik volg het niet helemaal meer
Wie gaan er komen? En als wat? (Voorprogramma/afterparty/leuk 1 nummertje mee doen)
Net kaarten besteld. Ben nu wel blut, maar blij dat ik iig op tijd was.quote:wo 23 mei - De kaarten voor het concert van Daft Punk op woensdag 4 juli 2007 in de Heineken Music Hall zijn bijna uitverkocht. Reserveer de laatste kaarten.
Schoft!quote:Op maandag 11 juni 2007 13:54 schreef DJ_WB het volgende:
dan zit k in parijs naar daft punk te kijken![]()
vorig jaar 1 keer gezien![]()
dit jaar 2 keer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |