Trailerquote:Een film van een muzikantenduo, waar de muziek van dat duo niet in te horen is. Merkwaardig, maar het zal degenen niet verbazen die het eigenzinnige Franse duo Daft Punk een beetje gevolgd hebben. De twee Parijzenaars houden ervan dingen op hun manier te doen - zo doen ze interviews met maskers op, of met de rug naar de camera gekeerd.
Het dance-duo had grote hits met nummers als Around the World, One More Time en Robot Rock. Laatstgenoemde titel geeft al aan dat Guy-Manuel de Homem-Christo en Thomas Bangalter, die samen Daft Punk vormen, een fascinatie voor robots hebben. Die leven ze uit in de film ELECTROMA, dat het verhaal vertelt van twee robots die ernaar verlangen menselijk te worden.
Verwacht een experimentele, behoorlijk vreemde maar prachtig vormgegeven film. Zonder dialogen, soms met lange stiltes, maar ook met muziek van bijvoorbeeld Todd Rundgren, Sebastien Tellier, Curtis Mayfield en Brian Eno. De minimale stijl van ELECTROMA is al vergeleken met Gerry van Gus Van Sant, en The Brown Bunny van Vincent Gallo. De invloed van jaren zeventig-films als George Lucas’ THX 1138 en Michelangelo Antonioni’s Zabriskie Point is eveneens duidelijk.
Thomas Bangalter verklaarde in een interview dat hij en Guy-Manuel de Homem-Christo de film op dezelfde manier maakten als hun eerste platen: zonder regels of normen in acht te nemen. Met een vrije benadering, omdat ze als filmmakers onervaren zijn - al maakten ze eerder al wel hun eigen videoclips. De film die dat opleverde, riep in Cannes zeer uiteenlopende reacties op; dat zal in Rotterdam niet anders zijn.
Daarvan is alleen maar de muziek van DP gebruikt.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:36 schreef mini-lellan het volgende:
Daft Punk's Electroma
[..]
Trailer
Interstella 5555 was geweldig!![]()
dp in parijs is zowiezo uniek iddquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:38 schreef TheArowana het volgende:
Gewoon naar parijs rijden als je ze eens wilt zien. Ik denk niet dat je er spijt van zult hebben!
Ik ga 'm donderdag zien, ben benieuwd!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:36 schreef davidov het volgende:
Electroma gezien op het IFFR. Bizarre film maar bij vlagen best wel geniaal. Een film zonder veel muziek. geluid of spannende gebeurtenissen... iets wat goed weergeeft hoe machines de wereld ervaren. Tevens als er dan iets te horen of te zien is, grijpt het de kijker veel beter dan als er continu wat te beleven is. Intrigerend, maf, mooi met soms bizarre humor. Een succesvol experiment, maar ik hoop wel dat ze het bij muziek houden. (4* out of 5)
Bedoel je nu dat je Electroma, net als de werken van Mondriaan, vanuit een minder simplistisch en kortzichtig perspectief moet bekijken, óf bedoel je dat Mondriaan (in tegenstelling tot DP) wél een prutser was?quote:Maarja als je bij de film net als bij Mondriaan gaat roepen "pffft er is niks te zien, het zijn maar wat simpele lijntjes op een doen, waar zijn de kleuren? de vormen? waar is de actie? prutser!" tja... dan vind ik dat nogal simpel en kortzichtig
Ik zeg dat je de film niet moet bekijken met een houding van "nou vermaak me maar, kom maar op met dat spektakel". Het is geen hollywood bluckbuster voor als je dat verwacht had... Als je voor puur simpel vermaak kwam dan was de film inderdaad een domperquote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:45 schreef LostFormat het volgende:
Juist, ja. Ik snap 'm niet. Dat zal het zijn.![]()
Ik bedoelde te zeggen dat "minder spektakel" niet perse slecht is. Minder afleiding zorgt ook voor meer aandacht op de simpele dingen. Mondriaan wist met bar weinig kleuren en vormen toch zeer interessante kunstwerken te maken. En dat bij deze film met bar weinig gebeurtenissen er toch een erg mooi geheel is geschapen die de boodschap bij mij in ieder geval zeer sterk over bracht. En dat kortzichtig roepen "saaaai, niks te zien!" zowel bij deze film als bij Mondriaan nogal stom over komt bij mij.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:49 schreef TheArowana het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je Electroma, net als de werken van Mondriaan, vanuit een minder simplistisch en kortzichtig perspectief moet bekijken, óf bedoel je dat Mondriaan (in tegenstelling tot DP) wél een prutser was?
quote:Op maandag 22 januari 2007 16:18 schreef rubbereend het volgende:
oke, dan kunnen ze dit jaar mooi WEL naar Lowlands komen!
postkantoor?quote:Op woensdag 7 februari 2007 09:49 schreef DJ_WB het volgende:
ik heb die van mij al op het postkantoor liggen (L)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |