Was ik al mee bezig. Zie OP.quote:
Inderdaad, ik zat naar die tijd te kijken en dacht dat gaat lang geen 38 worden.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:02 schreef Brahimov het volgende:
Geweldig. Ik kreeg gewoon kippenvel van de 37'51 vanavond.
Wat een ''klasse'' van een vrouw.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:04 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zat naar die tijd te kijken en dacht dat gaat lang geen 38 worden.37.51
bob die komt dik te kortquote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:11 schreef Bullpit het volgende:
ze laat een hoop kerels achter haar qua tijd![]()
quote:
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:32 schreef Arcee het volgende:
Klassen zou ook wereldkampioene sprint kunnen worden.
Ze is ooit tweede geworden op het WK sprint!!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:32 schreef Arcee het volgende:
Klassen zou ook wereldkampioene sprint kunnen worden.
Sodeju, een verbetering van bijna 3 minuten!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:10 schreef Arcee het volgende:
3.53.34, nieuwe wereldrecord op de 5000m.
Dat zou wel een megaverbetering zijnquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:10 schreef Arcee het volgende:
3.53.34, nieuwe wereldrecord op de 5000m.
En dat van Arcee, zo'n cijferfoutquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:11 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zou wel een megaverbetering zijnEn daarbij reed ze een 3000m
En dan snel editenquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:10 schreef Arcee het volgende:
3.53.34, nieuwe wereldrecord op de 3000m.
Ja, gelukkig kon het nog.quote:
Volgens mij zou het bij haar nog bijna mogelijk kunnen zijn ook, Cindy is echt ongelooflijk. Het zal me niet verbazen als ze ff een minuut van haar 5k tijd afhaaltquote:Op zaterdag 18 maart 2006 22:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Sodeju, een verbetering van bijna 3 minuten!
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op zondag 19 maart 2006 10:03 schreef Mirri het volgende:
Cindy, ze kan sprinten, ze kan alles..![]()
En volgende week rijdt ze op de recordwedstrijden in Calgary een WR op de 1000 m!![]()
Ze reed dat immers al tijdens haar 1500 m tussentijd van 1000 m.![]()
Byebye Chris Witty!![]()
Of ze verbeterd het volgend jaar zelf natuurlijk.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:49 schreef komrad het volgende:
1 WR, 2 ziekelijk goede tijden en de 5km nog te gaan,
ze gaat echte historie schrijven, namelijk van een WR punten dat zo maar 5-10 jaar kan blijven staan
Cindy 2007 gaat dat record er zo weer aanrijden.quote:Op zondag 19 maart 2006 20:49 schreef komrad het volgende:
ze gaat echte historie schrijven, namelijk van een WR punten dat zo maar 5-10 jaar kan blijven staan
is het volgend jaar in SLC dan??quote:Op zondag 19 maart 2006 20:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of ze verbeterd het volgend jaar zelf natuurlijk.
quote:Op zondag 19 maart 2006 20:52 schreef Sidekick het volgende:
Zo'n spectaculaire tijd evenaren in een weekend waar ze al twee andere supertijden heeft gereden.
Ja, zelf zou ze 't weer kunnen, maar verder idd voorlopig niemand.quote:Cindy 2007 gaat dat record er zo weer aanrijden.
Al moet ze het klunend doen.quote:
Moet toch mogelijk zijn om kunstmatig een flinke onderdruk te creeëren.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:05 schreef Mirri het volgende:
Volgend jaar is het WK Allround in Heerenveeeeeeeeeennnnnn![]()
![]()
![]()
In een na-Olympisch seizoen worden er altijd akelig weinig WR's geschaatst... maar als ze nu echt verkouden is zou ze 't ook in een na-Olympisch seizoen moeten kunnen, maar wel minder vanzelfsprekend dan nu, denk ik.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:06 schreef Mirri het volgende:
En het WK afstanden in SLC, ik voorspel 4 WR's voor Cindy, SLC is een nóg snellere baan dan Calgary![]()
Even dat rondje 29.3 aanscherpen en een 1.51.6 klokken.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:10 schreef Wombcat het volgende:
Ze kan deze week in de recordwedstrijden nog wel een WR-tje bijschaven
En de 1000 meter.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Even dat rondje 29.3 aanscherpen en een 1.51.6 klokken.
Jaaa.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:16 schreef Wombcat het volgende:
En de 1000 meter.
quote:Op maandag 20 maart 2006 11:15 schreef buzzer het volgende:
Ze was echt een klasse apart, en nog sympathiek ook..
Ik denk dat ze toch een nieuw tijdperk in het damesschaatsen inluidt.
Nou, niet op de 1500, maar het was jammer dat Wüst niet in topvorm was. Kan niet wachten tot die 4 afstanden in topvorm in Calgary of SLC gaat schaatsen. Kom maar op met die hoge 1.52 en de rest.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:50 schreef Ericr het volgende:
Arcee, kijk nou uit straks kan je ook niet slapen vanwege Cindy![]()
Klassen zet de toon, op snel ijs in ieder geval. Denk dat Wust redelijk dichtbij kan komen vanaf de 1.500m.
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:37 schreef Falco het volgende:
En Mirri heeft haar bloemen!
quote:Op maandag 20 maart 2006 20:47 schreef Arcee het volgende:Cindy Klassen
Wat een tijden.37.51
154.580
(een punt ónder 't WR op de kleine vierkamp: 155.576)
Wát een tijden.
Wat een sportvrouw.
Wat een seizoen.Cindy Klassen
Hell yeah, kippenvel zo mooi als die race was.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:01 schreef Brahimov het volgende:Helemaal mee eens. De 1500m van Turijn moet ook vermeld worden: magistraal.
Proberen álle 5 wereldrecords op haar naam te zetten.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:39 schreef komrad het volgende:
gaat ze meedoen aa nde recordwedstrijden?? (zou eigenlijk niet weten waarom)
dan is ze de grootste schaatster ooitquote:Op maandag 20 maart 2006 21:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Proberen álle 5 wereldrecords op haar naam te zetten.
Dat kan ze.
Dat kan ze echt.
Wat is ze goed.
En 0.29 op de 500m zou ook nog kunnen.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:43 schreef Norrage het volgende:
In ieder geval die 1000 meter mag er nog wel bijEn 3 seconden extra van de 5k af moet ook mogelijk zijn
Nu je het zegt... nee!quote:Op maandag 20 maart 2006 21:50 schreef After_Forever het volgende:
had al iemand gezegt dat Cindy Klassen goed is, of eigenlijk de beste![]()
![]()
en dan nog beterquote:Op maandag 20 maart 2006 22:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nu je het zegt... nee!
Laat ik het zeggen zoals Frank Snoeks het zei: Cindy Klassen is niet de allerbeste, ze is de aller aller aller aller aller allerbeste.
quote:
quote:
die maken t juist extra lekkerquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:43 schreef Mirri het volgende:
Zou Cindy nu inmiddels geld genoeg hebben om een nieuw schaatspak te kopen, wat een scheuren zeg.![]()
In Hamar was toch ook iets mis met het ijs ofzo? En daarom gaven Carl Verheijen en Sven enzo er maar de brui aan. Zoiets heb ik begrepen. Ik had wel iets vernomen over een fabrieksfout met de Olympische schaatspakken. Die zouden ook iets speciaals moeten kunnen met luchtwrijving maar dat ging dus ook niet door.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:08 schreef Perico het volgende:
het waren Nike pakken. Okee, de fabrikant zelf raadde het later ook af om ermee te rijden.. het rubber? ofzo zou teveel wind vangen, in plaats van snijden...
Maar inderdaad, Cindy en Jeremy Wotherspoon en Mike Ireland rijden rond met gaten en scheuren, haken en ogen en rijden toch subliem snelle rondjes.
Als je kijkt dit seizoen, naar vele Nederlanders individueel, de problemen met hun materiaal (Nijenhuis e.d.) of hun coach (Wennemars) en dat iedereen plots dat pak niet meer vertrouwde, terwijl niemand ook in vorm was in Hamar...
een aantal stukken stof waren verkeerd om in de pakken gezet waardoor ze vertraagden ipv versnelden, alle nikepakken voor OWS zijn dus ook niet gebruikt en dus reden de nikerijders nog in hen swiftskin1quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:15 schreef Mirri het volgende:
[..]
In Hamar was toch ook iets mis met het ijs ofzo? En daarom gaven Carl Verheijen en Sven enzo er maar de brui aan. Zoiets heb ik begrepen. Ik had wel iets vernomen over een fabrieksfout met de Olympische schaatspakken. Die zouden ook iets speciaals moeten kunnen met luchtwrijving maar dat ging dus ook niet door.
Ik was 1 moment trouwens wel bang dat Cindy uit haar schaatspak zou scheuren.![]()
Ireland valt wel een stuk vakerquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:04 schreef Mirri het volgende:
Het schaatspak van Mike Ireland is nog erger, en dat terwijl hij helemaal niet zoveel heeft geschaatst. Ik heb m alleen gezien in Heerenveen met de Wereldbekerfinale en ik dacht dat het hoorde![]()
En de niet-nike rijders? Want ik vond de Canadese schaatspakken er wel een beetje apart uit zien. Het zag er wat gladder en plakkeriger uitquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een aantal stukken stof waren verkeerd om in de pakken gezet waardoor ze vertraagden ipv versnelden, alle nikepakken voor OWS zijn dus ook niet gebruikt en dus reden de nikerijders nog in hen swiftskin1
dat weet ik niet, weet niet met welk merk ze redenquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Mirri het volgende:
[..]
En de niet-nike rijders? Want ik vond de Canadese schaatspakken er wel een beetje apart uit zien. Het zag er wat gladder en plakkeriger uit![]()
hilbert van de duim in regenboogpakquote:Op donderdag 23 maart 2006 15:09 schreef Perico het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat al sinds Hein Vergeer de Nederlanders hetzelfde pak hebben, met rood, donkerblauw en die 'uitgeknipte' vierkante blokjes op de armen... best wel zzzzaaaai. Ja okee er is nu ook dat Oranje pak, maar op het WK was het weer raak, met die ouwe look.
Ik kan me herinneren dat Antonio Gomez een prachtig pak had, wit, met de Spaanse adelaar (?)
Naja nu het Nederlands elftal retro gaat, volgend seizoen, het zure gezicht van Carl Verheijen te bewonderen in wollen trui met muts
en ook weer fors sneller, nu nog ff de 500 en 5000 hehequote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:52 schreef Arcee het volgende:
Wereldrecord op de 1000m.
1.13.46.
3 afstandswereldrecords nu voor haar.
Cindy.
Is die 26,87 nou het snelste rondje ooit wat door een vrouw geschaatst is? Volgens mij was ze op de 500 meter toch net iets sneller? Verder heeft ze volgens mij geen tegenstandster gehad in haar racequote:1 2 KLASSEN CINDY MB 2 O 18.14 26.87 28.45 1:13.46 36.730
Klopt, haar rondje tijdens haarquote:Op zaterdag 25 maart 2006 11:45 schreef Falco het volgende:
Is die 26,87 nou het snelste rondje ooit wat door een vrouw geschaatst is? Volgens mij was ze op de 500 meter toch net iets sneller?
Wat hebben we inmiddels?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 12:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, haar rondje tijdens haar37.51
was 26.74.
Wang & Wang hebben sneller gereden op de 500...quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:10 schreef Remzz het volgende:
Ze heeft nu als ik het goed heb alle seizoensrecords
ook op de 500m??quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:10 schreef Remzz het volgende:
Ze heeft nu als ik het goed heb alle seizoensrecords
Ow ik hoorde overal in kranten dat er dit seizoen nog nooit sneller dan dan 37.51 is gereden, of is dat ne gebeurt tijdens de recordwedstrijden?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:14 schreef Skande het volgende:
[..]
Wang & Wang hebben sneller gereden op de 500...
http://events.horses.nl/s(...)ecity/result212.htmlquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:18 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ow ik hoorde overal in kranten dat er dit seizoen nog nooit sneller dan dan 37.51 is gereden, of is dat ne gebeurt tijdens de recordwedstrijden?
Waanzinnig.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:31 schreef Bruce117 het volgende:Cindy
Wat een ontiegelijk goed seizoen.
Ja, ze had ook 3, 4 of 5 keer goud kunnen hebben.quote:Wel jammer dat ze op de OS niet helemaal super was, ze had historie kunnen schrijven.
Ow ja idd naja toch een ongelovelijke tijdquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://events.horses.nl/s(...)ecity/result212.html
Beide Wangen onder de 37.51 bij de Worldcup in SLC.
Ik kwijl alleen als het over de dijen van Ochowicz gaat.quote:
Hell yeah, waanzinnige tijd.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:45 schreef Remzz het volgende:
Ow ja idd naja toch een ongelovelijke tijd
Idd ik ook, maar de media volgensmij niet echt. Ik heb er eigenlijk weinig over gelezen in kranten enzo. In de Sportweek van deze week een stukje van 2 regelsquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zelden zo onder de indruk van een sportprestatie geweest.
Cindy is natuurlijkquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik kwijl alleen als het over de dijen van Ochowicz gaat.
Maar Cindy is zooooo goed.
Wat een seizoen.
Wat een tijden.
Zelden zo onder de indruk van een sportprestatie geweest.
Inderdaad... paar keer gezocht, maar weinig gevonden.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:48 schreef Remzz het volgende:
Idd ik ook, maar de media volgensmij niet echt. Ik heb er eigenlijk weinig over gelezen in kranten enzo. In de Sportweek van deze week een stukje van 2 regels
Bijzonder lekker.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:49 schreef komrad het volgende:
Cindy is natuurlijk, maar ochowicz komop man die is niet zo bijzonder
Ja idd sportweek is niet echt representatiefquote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad... paar keer gezocht, maar weinig gevonden.
Misschien stond ergens tussen die 24 pagina'svoetbal
wel een klein berichtje.
ik vind ochowitz aardig maar ook niet meer dan dat hoor, als ze schaatst is het trouwens ook een beetje een propjequote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Bijzonder lekker.
Qua sport totaal niet interessant natuurlijk.Cindy
Ik doelde eigenlijk ook op de kranten.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:53 schreef Remzz het volgende:
Ja idd sportweek is niet echt representatief
Maar ook gewoon de kranten, een standaard verhaaltje na een WK Allround volgensmij was het toch wel iets bijzonderder dan een standaard WK Allround....
Ja, lekker.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:53 schreef komrad het volgende:
ik vind ochowitz aardig maar ook niet meer dan dat hoor, als ze schaatst is het trouwens ook een beetje een propje
Er kunnen niet genoegquote:Gaan we trouewns dit topic vullen met:cindy
![]()
Ah okeequote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk ook op de kranten.
Cool, dit was m'n 6000-ste post van dit jaar.
wat houd jij allemaal niet bij?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk ook op de kranten.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:55 schreef Arcee het volgende:
Ik zag dat ik 76400 had toen ik toevallig net keek en weet nog dat m'n totaalaantal op 1 januari op 70400 stond.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:59 schreef komrad het volgende:
wat houd jij allemaal niet bij?
* komrad heeft geen idee hoeveel post hij al heeft dit jaar
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 18:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er kunnen niet genoeg's gebruikt worden voor Cindy.
CK
Lijkt of ik veel meer heb, maar jij post gemiddeld meer dan ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:13 schreef Brahimov het volgende:![]()
Over 56 posts zit ik op 5000 overall. In OWS zou ik gezegd hebben: over een uurtje ben ik er, maar nu duurt het iets langer![]()
lijkt niet alleen dat jij er veel meer hebt, je hebt er gewoon vele malen meer.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt of ik veel meer heb, maar jij post gemiddeld meer dan ik.
Brahimov heeft een hoger postdaggemiddelde dan ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:12 schreef Bruce117 het volgende:
lijkt niet alleen dat jij er veel meer hebt, je hebt er gewoon vele malen meer.
maar zoveel is het nou eigenlijk ook weer niet. Het is nog niet eens de helft van tong.![]()
Eindelijk een krant die het begrijpt. Het stuk geeft goed het gevoel aan wat ik er ook bij heb: Klassen is een fenomeen.quote:Cindy Klassen, een fenomeen op schaatsen
door Danny van den Broek
Maandag 20 maart 2006 - Calgary - Fenomenen moet je bekijken. Ertegen strijden is lovenswaardig, maar zinloos. Claudia Pechstein kwam er in Calgary achter. Kristina Groves en Ireen Wüst ook. Diep, heel diep bogen ze allemaal voor Cindy Klassen, die met nog nooit vertoonde overmacht wereldkampioen allround werd.
Eigenlijk had de 26-jarige Canadese de afsluitende vijf kilometer gisteren schriftelijk af kunnen doen. Met een voorsprong van meer dan een halve minuut (!) op haar naaste achtervolgers had ze bij wijze van spreken mogen vallen en ook nog van schaatsen kunnen wisselen, zonder echte schade op te lopen. Maar ondanks alles bleek Klassen nog hongerig genoeg om ook het laatste nummer op haar naam te schrijven. Ze kwam op een puntentotaal van 154.980. Een wereldrecord. Naast haar op het podium stonden Pechstein (zilver) en Groves (brons), maar als de afstand tot Klassen in meters tot uitdrukking gebracht was, hadden de treden van de nummers twee en drie buiten het stadion gelegen.
Klassen kon gisteren haar geluk niet op. Opmerkelijk, niet haar wereldrecord op de drie kilometer (3.53,34), maar de 500 meter was haar het meest bijgebleven. „Daar wilde ik een lage 38’er rijden.“ Het werd 37,51. Een sprinttijd. En ook nog eens sneller dan vijf mannen in Calgary. „Dat was boven al mijn verwachtingen“, jubelde ze nog een beetje na. „Ik was er blijer mee dan mijn wereldrecord.“ Het tekent de liefhebber in Klassen, die buiten het schaatsen rust vindt in een strenge geloofsgemeenschap (de Mennonieten. „We voelen de steun van een heel land. Dat geeft een enorme duw in de rug op weg naar de Olympische Spelen van Vancouver. Ik voel dat we het daar nog beter kunnen doen dan in Turijn.“
Kemkers: „Voorlopig is die met geen enkele andere schaatsster te vergelijken. Klassen is een fenomeen. Zoals Heiden was bij de mannen. Hier in Calgary is ze niet te verslaan. Dit is haar baan. Maar kan ze het ook vasthouden op andere banen in Europa. Dat moet ik eerlijk gezegd nog zien. Daar ligt onze uitdaging voor het volgend seizoen.“
Geboren op 12 augustus 1979 in Winnipeg, Canada.
Ze werd gisteren voor de tweede keer wereldkampioen allround. Eerder was ze dat in 2003. Vorig jaar was ze tweede.
Ze miste het seizoen 2004 na een zwaar auto-ongeval.
Bij de Olympische Spelen in Turijn won ze vijf medailles. Goud op de 1500 meter, zilver op de 1000 meter en de ploegachtervolging, brons op de 3000 en 5000 meter.
Bij de Spelen van Salt Lake City, in 2002, won ze al brons op de 3000 meter.
Wij ook, Cindy. Die 37.51 is echt waanzinnig.quote:Opmerkelijk, niet haar wereldrecord op de drie kilometer (3.53,34), maar de 500 meter was haar het meest bijgebleven. „Daar wilde ik een lage 38’er rijden.“ Het werd 37,51. Een sprinttijd. En ook nog eens sneller dan vijf mannen in Calgary. „Dat was boven al mijn verwachtingen“, jubelde ze nog een beetje na. „Ik was er blijer mee dan mijn wereldrecord.“
Nou, inderdaad, wat een enorme verschillen ook op 't WK Allround met de nummers 2 (behalve 5km, maar wel gewonnen):quote:Cindy Klassen, een fenomeen op schaatsen
Diep, heel diep bogen ze allemaal voor Cindy Klassen, die met nog nooit vertoonde overmacht wereldkampioen allround werd.
Ze kwam op een puntentotaal van 154.980. Een wereldrecord. Naast haar op het podium stonden Pechstein (zilver) en Groves (brons), maar als de afstand tot Klassen in meters tot uitdrukking gebracht was, hadden de treden van de nummers twee en drie buiten het stadion gelegen.
Nee, maar ze evenaart 't record wel.quote:Op zondag 26 maart 2006 00:19 schreef Skande het volgende:
Ze verbetert niet eens het wereldrecord punten op de sprint. Daarvoor komt ze een honderste te kort. Matig hoor!
Nou, volgens hij heeft ze 't WR nu wel dus. Een evenaring.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:15 schreef Mirri het volgende:
Ik heb me bedacht! HAHA, ik blijf nog even om Cindy te aanbidden![]()
1.13.11
en Chris Witty kan inpakken met dr 1.13.83.
![]()
Ik begon me al een beetje zorgen te maken op welke afstand ze nou mee zou doen, want ik wist DAT ze mee ging doen maar ik wist niet op welke afstanden, nou met de sprint dus!![]()
Wel jammer dat ze net niet het WR punten op sprint verbeterd heeft. Alleen ik kan nergens vinden waar die punten staan, en waar uberhaupt het WR punten op sprint is, weet iemand dat?
Arme Mirri.quote:Het is wel klote dat ik mijn portemonnee ben verloren ergens bij een bushalte in Heerenveen, dat vind ik echt verschrikkelijk.![]()
1 x de 1500m, 2x de 3000m, 2x de 1000m, 1x puntentotaal grote vierkamp en 1x puntentotaal sprintvierkamp. Dat zijn er idd 7.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:40 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoorde vanavond dat ze dit jaar al 7 keer een wereldrecord gebroken heeft. Wat een wereld seizoen heb je dan![]()
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang nu. Ik ben alleen thuis want mijn ouders zijn een paar dagen in Düsseldorf, en ik ben in het geheim naar Heerenveen gegaan vandaag. Er was een schaatsclinic met Renate Groenewold waarvoor ik was uitgenodigd, maar dat wisten zij niet. Ik vind t nu gewoon eng alleen in huis, kom net binnen en mijn hond is weg. Gelukkig werd ik wel weer vrolijk toen ik hoorde dat Cin een WR heeft geschaatst vanavond.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, volgens hij heeft ze 't WR nu wel dus. Een evenaring.
[..]
Arme Mirri.
Leuk dat je er nog even bent.Het fenomenale Cindy-seizoen was nog niet afgelopen.
Ze heeft de 1500 ook 2x verbeterdquote:Op zondag 26 maart 2006 01:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
1 x de 1500m, 2x de 3000m, 2x de 1000m, 1x puntentotaal grote vierkamp en 1x puntentotaal sprintvierkamp. Dat zijn er idd 7.![]()
Cindy
Ja, in oktober al! Dan zijn het er dus 8, wat mij betreft.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:46 schreef Mirri het volgende:
Ze heeft de 1500 ook 2x verbeterd![]()
Ik denk dat ze die sprint niet mee hebben geteld.
Het kleinste verschil is op de 5000 meterquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
500 meter
1. 37,51 Cindy Klassen (Can)
2. 38,75 Groves (Can), Lobysjeva (Rus)
1500 meter
1. 1.51,85 Cindy Klassen (Can)
2. 1.54,03 Ireen Wüst (Ned)
3000 meter
1. 3.53,34 Cindy Klassen (Can)
2. 3,57,35 Claudia Pechstein (Dui)
5000 meter
1. 6.48,97 Cindy Klassen (Can)
2. 6.50,15 Martina Sablikova (Tsj)
Eindklassement
1. 154.580 Cindy Klassen (Can)
2. 158.265 Claudia Pechstein (Dui)
Wát een voorsprong.Cindy
Als een beest van mij kwijt is zou niets mijn vrolijk kunnen maken tot ik weet waar hij of zij is.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:45 schreef Mirri het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang nu. Ik ben alleen thuis want mijn ouders zijn een paar dagen in Düsseldorf, en ik ben in het geheim naar Heerenveen gegaan vandaag. Er was een schaatsclinic met Renate Groenewold waarvoor ik was uitgenodigd, maar dat wisten zij niet. Ik vind t nu gewoon eng alleen in huis, kom net binnen en mijn hond is weg. Gelukkig werd ik wel weer vrolijk toen ik hoorde dat Cin een WR heeft geschaatst vanavond.![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 10:33 schreef Brahimov het volgende:
Appels en peren, maar toch leuk:
1.13,11
: Op 25-03-1983 reed Pavel Pegov pas een WR dat sneller was: 1.12,58
1.51,79
: Op 16-02-1994 reed Johann-Olav Koss 1.51,29
3.53,34
: Op 08-03-1996 reed Bob de Jong 3.53,06
Cindy
![]()
Haha, sorry ik had het een beetje anders moeten formuleren. Mijn hond is weg, maar niet kwijt. Mijn oma heeft hem mee genomen.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:44 schreef maril het volgende:
[..]
Als een beest van mij kwijt is zou niets mijn vrolijk kunnen maken tot ik weet waar hij of zij is.
Wij ons maar ongerust maken hier...quote:Op zondag 26 maart 2006 12:04 schreef Mirri het volgende:
[..]
Haha, sorry ik had het een beetje anders moeten formuleren. Mijn hond is weg, maar niet kwijt. Mijn oma heeft hem mee genomen.![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 12:38 schreef Arcee het volgende:[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
24.14 idd.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:02 schreef Brahimov het volgende:
Bij haar37,51
was ze vast een heel stuk sneller op de 300m dan het WR. Ik kom op 24,14 bij een gelijkmatig rondje 24,74 tijdens de 500m. Maar ja, daar lag geen streep op 300m...
Op alle Adelskalendern staat ze op nummer 1, sprint, grote en minivierkamp.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:55 schreef Arcee het volgende:
Uiteraard.
Cindy heeft een wereldrecord aan wereldrecords.Cindy
Het is toch ook net alsof we haar beter kennen, ze heeft ook zoveel gedaan om over te praten, en daarnaast is ze natuurlijk ook wel heel lief.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:04 schreef Arcee het volgende:
Wel grappig, trouwens... aan het begin van dit seizoen was ze nog Klassen en nu is ze Cindy.Cindy
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, in oktober al! Dan zijn het er dus 8, wat mij betreft.
Nee, en zelfs niet hebben. Gabrecht houdt 't record alleen, volgens mij. Vreemd.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.
Niemand is ooit sneller geweest. Dus is het een WRquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.
Nah ik vind het wel begrijpelijk. Er worden steeds snellere tijden gereden door beter materiaal, techniek, enz (doh). Als je dan de eerste bent die een bepaalde tijd rijdt vind ik wel dat je er meer recht op hebt dan degene die later exact dezelfde tijd rijdtquote:Op zondag 26 maart 2006 14:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, en zelfs niet hebben. Gabrecht houdt 't record alleen, volgens mij. Vreemd.
Niet sneller idd, maar iemand is al eerder zo snel geweest als "jij" nu pas bentquote:Op zondag 26 maart 2006 14:30 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Niemand is ooit sneller geweest. Dus is het een WR![]()
edit: Dat Garbrecht nog steeds officieel WR-houdster is, vind ik ook erg merkwürdig
Klassen is onverslaanbaar op de snelle (hoogland) banen, maar is op de lagere bananen (nog) wat minder sterk.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:35 schreef tong80 het volgende:
Dat Wüst van haar won op de spelen is steede verbazingwekkender.
Onzin, bij een evenaring worden beiden als recordhouder gezien. Zie bijvoorbeeld Pegov en Zhelezovski met hun 1.12.58. Zhelezovski evenaarde het 6 jaar later, maar werd wel mederecordhouder. Welliswaar in 1989 en lang geleden, maar toch. Ik zie niet in waarom dat bij een puntenrecord nu niet zo zou zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Nah ik vind het wel begrijpelijk. Er worden steeds snellere tijden gereden door beter materiaal, techniek, enz (doh). Als je dan de eerste bent die een bepaalde tijd rijdt vind ik wel dat je er meer recht op hebt dan degene die later exact dezelfde tijd rijdt![]()
Als je geen Klassen fan was geweest had je het vast net zo bekeken![]()
En Groenewold...quote:Op zondag 26 maart 2006 14:35 schreef tong80 het volgende:
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Klassen is onverslaanbaar op de snelle (hoogland) banen, maar is op de lagere bananen (nog) wat minder sterk.
quote:Op zondag 26 maart 2006 14:35 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij had ze toen een griepje, of zo. Of last van de zenuwen. Haar voorsprong op de 1500m in Turijn was toch wel Klassen-waardig.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef snellejelle het volgende:
Klassen is onverslaanbaar op de snelle (hoogland) banen, maar is op de lagere bananen (nog) wat minder sterk.
Dat wist ik niet, dan heb je inderdaad gelijk dat het vreemd is.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Onzin, bij een evenaring worden beiden als recordhouder gezien. Zie bijvoorbeeld Pegov en Zhelezovski met hun 1.12.58. Zhelezovski evenaarde het 6 jaar later, maar werd wel mederecordhouder. Welliswaar in 1989 en lang geleden, maar toch. Ik zie niet in waarom dat bij een puntenrecord nu niet zo zou zijn.
Cindy na de 3000 m in Turijnquote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Klassen is onverslaanbaar op de snelle (hoogland) banen, maar is op de lagere banen (nog) wat minder sterk.
De 3000 m was de eerste afstand, dus ze had nog te weinig ervaring ermee, de 1500 was 2 weken later en toen wist ze hoe ze het aan moest pakken.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij had ze toen een griepje, of zo. Of last van de zenuwen. Haar voorsprong op de 1500m in Turijn was toch wel Klassen-waardig.
dat zeg ik. ze heeft nog wat moeite met laaglandbanen. anders had ze toch echt 3 à 4 keer goud moeten hebbenquote:Op zondag 26 maart 2006 14:47 schreef Mirri het volgende:
[..]
De 3000 m was de eerste afstand, dus ze had nog te weinig ervaring ermee, de 1500 was 2 weken later en toen wist ze hoe ze het aan moest pakken.![]()
Had ze dan het goud van Timmertje af moeten pakken? Er zijn grenzen, hoor!quote:Op zondag 26 maart 2006 14:50 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat zeg ik. ze heeft nog wat moeite met laaglandbanen. anders had ze toch echt 3 à 4 keer goud moeten hebben
Uhuhquote:Op zondag 26 maart 2006 14:50 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dat zeg ik. ze heeft nog wat moeite met laaglandbanen. anders had ze toch echt 3 à 4 keer goud moeten hebben
Ik had eerlijk gezegd liever dat Cindy goud won op de 1000 m dan Marianne. Dat veranderde wel toen ze goud won op de 1500. Maar op dat moment gunde ik het Cindy meer om goud te winnen dan "Timmertje", aangezien Cindy eigenlijk gewoon de beste is, en veel beter heeft gepresteerd in het voorseizoen. Het past bij de carriere van Cindy.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:52 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Had ze dan het goud van Timmertje af moeten pakken? Er zijn grenzen, hoor!![]()
Diequote:Op zondag 26 maart 2006 15:17 schreef Mirri het volgende:
Neehoor, Cindy is niet op geld uit, en ze niet dom dat ze een Wereldrecord heeft gereden op de 3000 m, die154.580
is haar veeeeel meer waard.
![]()
Inderdaad.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:32 schreef Bruce117 het volgende:
Zag het topic weer naar boven komen en dacht meteen "ze zal toch niet weer een wereldrecord gereden hebben"
Maar nee, het was Arcee die zijn adoratie nogmaals toonde![]()
Cindy
Hmm, ik las juist op teletekst dat Klassen niet als recordhouder wordt gezien maar alleen de eerste die het gevestigd had. Misschien zijn de regels na '89 veranderd. Of niet. Het is maar wie het bepaalt en hoe je het bekijkt. Voor mij geldt iig de eerste die het geschaatst heeft. (dat zie ik nog echt als een record, een evenaring zie ik dus niet als record, want dan ben je niet uniek geweest)quote:Op zondag 26 maart 2006 14:38 schreef Arcee het volgende:
Onzin, bij een evenaring worden beiden als recordhouder gezien. Zie bijvoorbeeld Pegov en Zhelezovski met hun 1.12.58. Zhelezovski evenaarde het 6 jaar later, maar werd wel mederecordhouder. Welliswaar in 1989 en lang geleden, maar toch. Ik zie niet in waarom dat bij een puntenrecord nu niet zo zou zijn.
quote:
Om aan te geven dat er veel delen van waren. Had ook 1 van de andere laatste topics kunnen zijn.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:41 schreef Bruce117 het volgende:had het topic al eens doorgelezen en miste 22:22 eigenlijk al.
maar waarom topic 28
Nou... Ik denk dat je nu toch wel een beetje overdrijft!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Arcee het volgende:
Zelfs zonder ijs zou Cindy nog een wereldrecord schaatsen.
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Arcee het volgende:
Ziet er niet leuk uit.
Zelfs zonder ijs zou Cindy nog een wereldrecord schaatsen.
Ja, Cindy heeft een enorme indruk op me gemaakt dit schaatsseizoen en ik heb er ook een hoop plezier aan beleefd.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:44 schreef Mirri het volgende:![]()
Cindy
![]()
![]()
Ik heb Cindy een hele lieve email gestuurd waar oa in staat dat de Nederlandse schaatsfans van haar houden, en dat ze ons hart gestolen heeft.![]()
Ik vind Cindy wel cute, hoor. En ze heeft een hele mooie smile.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:39 schreef komrad het volgende:
maar het is wel een beetje jammer dat ze niet gewoon een mooie vrouw is. Maar qua schaatsen
En de Canadese Olympische muts maakt het helemaal afquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vind Cindy wel cute, hoor. En ze heeft een hele mooie smile.
Mwah, ze is een beetje vierkant misschien, maar ze heeft wel lekkere benen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:41 schreef komrad het volgende:
cute kan je haar noemen maar een lekker ding niet
ff een vraagje voor arcee, is ze al bezet?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
En de Canadese Olympische muts maakt het helemaal af
Dat lijkt me meer een vraagje voor Mirri.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef komrad het volgende:
ff een vraagje voor arcee, is ze al bezet?
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer een vraagje voor Mirri.
[..]
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Houd je ook van andere sporten of alleen van schaatsen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:32 schreef Mirri het volgende:
Ik denk dat we nu wel moeten wachten tot het volgende schaatsseizoen.
Ach, het is al bijna oktober.![]()
Ik vind tennis ook heel erg leuk, vooral Roger Federerquote:Op vrijdag 7 april 2006 18:41 schreef maril het volgende:
[..]
Houd je ook van andere sporten of alleen van schaatsen.
Ik zie dat je van wielrennen houd er zijn hier prono,s en topic over wielrennen en ook tennis.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:05 schreef Mirri het volgende:
[..]
Ik vind tennis ook heel erg leuk, vooral Roger Federer![]()
Het WK voetbal zal ik ook wel volgen. En verder vind ik het leuk om sommige sporten alleen te kijken, zoals kunstschaatsen, skiën en wielrennen. Maar er gaat bij mij niets boven schaatsen.![]()
quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Remzz het volgende:
Misschien kunnen we volgend jaar eens een schaats prono organiseren
leukquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Remzz het volgende:
Leuk stukje, Mirri.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:59 schreef Mirri het volgende:
Er zijn nog twee heeeel verrassende nieuwtjes over Cindy!
1) Van het geld dat ze heeft verdiend met haar WR op de 1000 m wil ze misschien een motor gaan kopen! Wordt ze straks ook nog een biker babe.![]()
2) Cindy werd laatst in haar woonplaats Winnipeg door 10.000 Winnipeggers ruim 2 minuten toegejuichd, en toen moest ze huilen.Dat had nog nooit iemand gezien, niet in Turijn of ergens anders, en ineens kwamen de emoties. "Het heeft mijn hart geraakt," legde ze later uit..
![]()
Ze kwam op het vliegveld aan en daar werd ze belaagd door kleine kinderen die handtekeningen wilden.![]()
[afbeelding]
En dat was nog niet alles, want in Winnipeg is vorige week een straat en een recreatiecentrum vernoemd naar Cindy. Ze heten respectievelijk Cindy Klassen Way en Cindy Klassen Recreation Complex.
Cindy
![]()
Wat is een schaatsprono?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Remzz het volgende:
De top 5 (of iets anders) voorspellen van schaatswedstrijden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:55 schreef Mirri het volgende:
Wat is een schaatsprono?
komt het wel op neer, voor nummers 2 en 3 switch je tussne anni en ireen en je komt een heel eindquote:Op zaterdag 8 april 2006 15:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
De top 5 (of iets anders) voorspellen van schaatswedstrijden.
Dat betekent dus Cindy overal op nummer 1 invullen.
prono of iets andersquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:22 schreef MiLalaa het volgende:
Maar toen was Klassen nog niet eens in d'r supertopvorm![]()
Ik mis em wel, de prono... Ik moet op zoek naar andere leuke..![]()
ach het seizoen is afgelopen dus het mag hequote:Op zaterdag 8 april 2006 18:31 schreef MiLalaa het volgende:
nee ik zit denk ik niet genoeg into al die wielerrondes, en nu ben ik toch al te laat.
sorry voor het offtopic![]()
Je bent niet te laat hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:31 schreef MiLalaa het volgende:
nee ik zit denk ik niet genoeg into al die wielerrondes, en nu ben ik toch al te laat.
sorry voor het offtopic![]()
Haha, wie hoop je dan dat er wint??quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:12 schreef MiLalaa het volgende:
Ja dan word ik vast laatst als Klassen volgend seizoen net zo goed is als afgelopen seizoen (en kan me niet voorstellen dat het anders gaat zijn). Want ik vul altijd in wie ik hoop dat er wint ipv wie ik denk dat er wint.
Ja ik doe ook mee! Ik heb daar ook verstand van, van die Parijs Roubaix wielrenwedstrijd.quote:Op zaterdag 8 april 2006 22:44 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Je bent niet te laat hoor.
Je kan gewoon per wedstrijd wel of niet meedoen.
De volgende wedstrijd is Parijs - Roubaix. Als je voor morgenochtend 11:00 je top 5 door geeft doe je gewoon mee.
Ik eet meestal olijven als ik naar schaatsen kijk.quote:Op zondag 9 april 2006 10:02 schreef komrad het volgende:
Die hapjes is enorm off topic, oorsprong in de OWS2006 waar Milalaa over hapjes tijdens schaatswedstrijdne begon
dat weet ik nu nog niet, meestal pas gedurende het seizoen. Klassen is het nog niet geweest, maar wat niet is kan nog komen... Vaak is het Anni of een Nederlandse, of Haugli de laatste tijdquote:Op zondag 9 april 2006 09:05 schreef Mirri het volgende:
Haha, wie hoop je dan dat er wint??
Paar jaar geleden was ik ook voor Anni, maar damn wat valt zij tegen zeg. Ze is helemaal niet zo sympathiek als wij dachten. Samen met een paar vrienden stond ik daar en liep ze door de hal, als men haar aansprak was ze heel haastig en afwezig. Terwijl er kindertjes met Anni op hun voorhoofd stonden. Mwah viel tegen...quote:Op zondag 9 april 2006 14:35 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
dat weet ik nu nog niet, meestal pas gedurende het seizoen. Klassen is het nog niet geweest, maar wat niet is kan nog komen... Vaak is het Anni of een Nederlandse, of Haugli de laatste tijd![]()
quote:
Hadden jullie bij de Olympische Spelen ook een prono?quote:Op maandag 10 april 2006 17:17 schreef komrad het volgende:
prono voorbereidingstopic, doet me meteen weer denken aan de voorpret die we bij de OWS gehad hebben
Da's inderdaad ook een goede! Het enige wat ik altijd minder vind (was ook bij de wielrenprono) is dat je meer punten krijgt voor de nummer 1 juist. Is natuurlijk heel logisch, maar het is vaak knapper als je de nummer 3 en 4 juist gokt dan de nummer 1. Zeker als Cindy mee doet!quote:Op maandag 10 april 2006 19:20 schreef MiLalaa het volgende:
voorbeeld OWS
maar de puntenverdeling kan idd op verschillende manieren, dus ook de jouwe. (Achteraf bezien had de OWS prono ook iets anders gekund)
Tijd zat nog om er over te denken, want ik was nog niet van plan mijn voorspelling voor het NK Afstanden er nu al op te gooien hier.![]()
Haha, nee op een gegeven moment houdt het op. Maar wat Milalaa zegt is idd wel zo,quote:
Ja dat is ook wel weer zoquote:Op maandag 10 april 2006 19:31 schreef Mirri het volgende:
[..]
Haha, nee op een gegeven moment houdt het op. Maar wat Milalaa zegt is idd wel zo,maar het is wel krom om te zeggen dat je 5 punten krijgt als je de nr 5 goed hebt en 1 punt als je de winnaar goed hebt.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |