lijkt niet alleen dat jij er veel meer hebt, je hebt er gewoon vele malen meer.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 21:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt of ik veel meer heb, maar jij post gemiddeld meer dan ik.
Brahimov heeft een hoger postdaggemiddelde dan ik.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:12 schreef Bruce117 het volgende:
lijkt niet alleen dat jij er veel meer hebt, je hebt er gewoon vele malen meer.
maar zoveel is het nou eigenlijk ook weer niet. Het is nog niet eens de helft van tong.![]()
Eindelijk een krant die het begrijpt. Het stuk geeft goed het gevoel aan wat ik er ook bij heb: Klassen is een fenomeen.quote:Cindy Klassen, een fenomeen op schaatsen
door Danny van den Broek
Maandag 20 maart 2006 - Calgary - Fenomenen moet je bekijken. Ertegen strijden is lovenswaardig, maar zinloos. Claudia Pechstein kwam er in Calgary achter. Kristina Groves en Ireen Wüst ook. Diep, heel diep bogen ze allemaal voor Cindy Klassen, die met nog nooit vertoonde overmacht wereldkampioen allround werd.
Eigenlijk had de 26-jarige Canadese de afsluitende vijf kilometer gisteren schriftelijk af kunnen doen. Met een voorsprong van meer dan een halve minuut (!) op haar naaste achtervolgers had ze bij wijze van spreken mogen vallen en ook nog van schaatsen kunnen wisselen, zonder echte schade op te lopen. Maar ondanks alles bleek Klassen nog hongerig genoeg om ook het laatste nummer op haar naam te schrijven. Ze kwam op een puntentotaal van 154.980. Een wereldrecord. Naast haar op het podium stonden Pechstein (zilver) en Groves (brons), maar als de afstand tot Klassen in meters tot uitdrukking gebracht was, hadden de treden van de nummers twee en drie buiten het stadion gelegen.
Klassen kon gisteren haar geluk niet op. Opmerkelijk, niet haar wereldrecord op de drie kilometer (3.53,34), maar de 500 meter was haar het meest bijgebleven. „Daar wilde ik een lage 38’er rijden.“ Het werd 37,51. Een sprinttijd. En ook nog eens sneller dan vijf mannen in Calgary. „Dat was boven al mijn verwachtingen“, jubelde ze nog een beetje na. „Ik was er blijer mee dan mijn wereldrecord.“ Het tekent de liefhebber in Klassen, die buiten het schaatsen rust vindt in een strenge geloofsgemeenschap (de Mennonieten. „We voelen de steun van een heel land. Dat geeft een enorme duw in de rug op weg naar de Olympische Spelen van Vancouver. Ik voel dat we het daar nog beter kunnen doen dan in Turijn.“
Kemkers: „Voorlopig is die met geen enkele andere schaatsster te vergelijken. Klassen is een fenomeen. Zoals Heiden was bij de mannen. Hier in Calgary is ze niet te verslaan. Dit is haar baan. Maar kan ze het ook vasthouden op andere banen in Europa. Dat moet ik eerlijk gezegd nog zien. Daar ligt onze uitdaging voor het volgend seizoen.“
Geboren op 12 augustus 1979 in Winnipeg, Canada.
Ze werd gisteren voor de tweede keer wereldkampioen allround. Eerder was ze dat in 2003. Vorig jaar was ze tweede.
Ze miste het seizoen 2004 na een zwaar auto-ongeval.
Bij de Olympische Spelen in Turijn won ze vijf medailles. Goud op de 1500 meter, zilver op de 1000 meter en de ploegachtervolging, brons op de 3000 en 5000 meter.
Bij de Spelen van Salt Lake City, in 2002, won ze al brons op de 3000 meter.
Wij ook, Cindy. Die 37.51 is echt waanzinnig.quote:Opmerkelijk, niet haar wereldrecord op de drie kilometer (3.53,34), maar de 500 meter was haar het meest bijgebleven. „Daar wilde ik een lage 38’er rijden.“ Het werd 37,51. Een sprinttijd. En ook nog eens sneller dan vijf mannen in Calgary. „Dat was boven al mijn verwachtingen“, jubelde ze nog een beetje na. „Ik was er blijer mee dan mijn wereldrecord.“
Nou, inderdaad, wat een enorme verschillen ook op 't WK Allround met de nummers 2 (behalve 5km, maar wel gewonnen):quote:Cindy Klassen, een fenomeen op schaatsen
Diep, heel diep bogen ze allemaal voor Cindy Klassen, die met nog nooit vertoonde overmacht wereldkampioen allround werd.
Ze kwam op een puntentotaal van 154.980. Een wereldrecord. Naast haar op het podium stonden Pechstein (zilver) en Groves (brons), maar als de afstand tot Klassen in meters tot uitdrukking gebracht was, hadden de treden van de nummers twee en drie buiten het stadion gelegen.
Nee, maar ze evenaart 't record wel.quote:Op zondag 26 maart 2006 00:19 schreef Skande het volgende:
Ze verbetert niet eens het wereldrecord punten op de sprint. Daarvoor komt ze een honderste te kort. Matig hoor!
Nou, volgens hij heeft ze 't WR nu wel dus. Een evenaring.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:15 schreef Mirri het volgende:
Ik heb me bedacht! HAHA, ik blijf nog even om Cindy te aanbidden![]()
1.13.11
en Chris Witty kan inpakken met dr 1.13.83.
![]()
Ik begon me al een beetje zorgen te maken op welke afstand ze nou mee zou doen, want ik wist DAT ze mee ging doen maar ik wist niet op welke afstanden, nou met de sprint dus!![]()
Wel jammer dat ze net niet het WR punten op sprint verbeterd heeft. Alleen ik kan nergens vinden waar die punten staan, en waar uberhaupt het WR punten op sprint is, weet iemand dat?
Arme Mirri.quote:Het is wel klote dat ik mijn portemonnee ben verloren ergens bij een bushalte in Heerenveen, dat vind ik echt verschrikkelijk.![]()
1 x de 1500m, 2x de 3000m, 2x de 1000m, 1x puntentotaal grote vierkamp en 1x puntentotaal sprintvierkamp. Dat zijn er idd 7.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:40 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoorde vanavond dat ze dit jaar al 7 keer een wereldrecord gebroken heeft. Wat een wereld seizoen heb je dan![]()
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang nu. Ik ben alleen thuis want mijn ouders zijn een paar dagen in Düsseldorf, en ik ben in het geheim naar Heerenveen gegaan vandaag. Er was een schaatsclinic met Renate Groenewold waarvoor ik was uitgenodigd, maar dat wisten zij niet. Ik vind t nu gewoon eng alleen in huis, kom net binnen en mijn hond is weg. Gelukkig werd ik wel weer vrolijk toen ik hoorde dat Cin een WR heeft geschaatst vanavond.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou, volgens hij heeft ze 't WR nu wel dus. Een evenaring.
[..]
Arme Mirri.
Leuk dat je er nog even bent.Het fenomenale Cindy-seizoen was nog niet afgelopen.
Ze heeft de 1500 ook 2x verbeterdquote:Op zondag 26 maart 2006 01:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
1 x de 1500m, 2x de 3000m, 2x de 1000m, 1x puntentotaal grote vierkamp en 1x puntentotaal sprintvierkamp. Dat zijn er idd 7.![]()
Cindy
Ja, in oktober al! Dan zijn het er dus 8, wat mij betreft.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:46 schreef Mirri het volgende:
Ze heeft de 1500 ook 2x verbeterd![]()
Ik denk dat ze die sprint niet mee hebben geteld.
Het kleinste verschil is op de 5000 meterquote:Op zaterdag 25 maart 2006 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
500 meter
1. 37,51 Cindy Klassen (Can)
2. 38,75 Groves (Can), Lobysjeva (Rus)
1500 meter
1. 1.51,85 Cindy Klassen (Can)
2. 1.54,03 Ireen Wüst (Ned)
3000 meter
1. 3.53,34 Cindy Klassen (Can)
2. 3,57,35 Claudia Pechstein (Dui)
5000 meter
1. 6.48,97 Cindy Klassen (Can)
2. 6.50,15 Martina Sablikova (Tsj)
Eindklassement
1. 154.580 Cindy Klassen (Can)
2. 158.265 Claudia Pechstein (Dui)
Wát een voorsprong.Cindy
Als een beest van mij kwijt is zou niets mijn vrolijk kunnen maken tot ik weet waar hij of zij is.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:45 schreef Mirri het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang nu. Ik ben alleen thuis want mijn ouders zijn een paar dagen in Düsseldorf, en ik ben in het geheim naar Heerenveen gegaan vandaag. Er was een schaatsclinic met Renate Groenewold waarvoor ik was uitgenodigd, maar dat wisten zij niet. Ik vind t nu gewoon eng alleen in huis, kom net binnen en mijn hond is weg. Gelukkig werd ik wel weer vrolijk toen ik hoorde dat Cin een WR heeft geschaatst vanavond.![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 10:33 schreef Brahimov het volgende:
Appels en peren, maar toch leuk:
1.13,11
: Op 25-03-1983 reed Pavel Pegov pas een WR dat sneller was: 1.12,58
1.51,79
: Op 16-02-1994 reed Johann-Olav Koss 1.51,29
3.53,34
: Op 08-03-1996 reed Bob de Jong 3.53,06
Cindy
![]()
Haha, sorry ik had het een beetje anders moeten formuleren. Mijn hond is weg, maar niet kwijt. Mijn oma heeft hem mee genomen.quote:Op zondag 26 maart 2006 09:44 schreef maril het volgende:
[..]
Als een beest van mij kwijt is zou niets mijn vrolijk kunnen maken tot ik weet waar hij of zij is.
Wij ons maar ongerust maken hier...quote:Op zondag 26 maart 2006 12:04 schreef Mirri het volgende:
[..]
Haha, sorry ik had het een beetje anders moeten formuleren. Mijn hond is weg, maar niet kwijt. Mijn oma heeft hem mee genomen.![]()
quote:Op zondag 26 maart 2006 12:38 schreef Arcee het volgende:[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
24.14 idd.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:02 schreef Brahimov het volgende:
Bij haar37,51
was ze vast een heel stuk sneller op de 300m dan het WR. Ik kom op 24,14 bij een gelijkmatig rondje 24,74 tijdens de 500m. Maar ja, daar lag geen streep op 300m...
Op alle Adelskalendern staat ze op nummer 1, sprint, grote en minivierkamp.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:55 schreef Arcee het volgende:
Uiteraard.
Cindy heeft een wereldrecord aan wereldrecords.Cindy
Het is toch ook net alsof we haar beter kennen, ze heeft ook zoveel gedaan om over te praten, en daarnaast is ze natuurlijk ook wel heel lief.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:04 schreef Arcee het volgende:
Wel grappig, trouwens... aan het begin van dit seizoen was ze nog Klassen en nu is ze Cindy.Cindy
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.quote:Op zondag 26 maart 2006 01:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, in oktober al! Dan zijn het er dus 8, wat mij betreft.
Nee, en zelfs niet hebben. Gabrecht houdt 't record alleen, volgens mij. Vreemd.quote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.
Niemand is ooit sneller geweest. Dus is het een WRquote:Op zondag 26 maart 2006 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Een wereldrecord evenaren is natuurlijk niet een wereldrecord breken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |