alex?! geen tractor!quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Hij blijft mooi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: BMW 850i
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Rijswijk (ZH): In de Boogaard
Datum: 12-03-2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: bouwjaar 1990
De meesten die je koopt zijn 850 Ci uit 1991/1992 en hebben veel problemen ja... Er zijn echter nog wel CSi modellen in omloop in concoursstaat... en heb er zelfs eentje van 1996 gezien voor rond de 23000 euro.. Maar de standaard 850 is rond de 8000 euro met een kilometerstand van rond de 2 tonquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Rijden weinig nog "goede" exemplaren van rond hè, die 8-serie. De meeste exemplaren die in omloop zijn schijnen allemaal wel kuren te hebben.
onderhoud kost je na 2 jaar meer dan de aanschafprijsquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Rijden weinig nog "goede" exemplaren van rond hè, die 8-serie. De meeste exemplaren die in omloop zijn schijnen allemaal wel kuren te hebben.
ja maar dat je m ook mooi vind!quote:Op woensdag 15 maart 2006 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb wel meer BMW's op de foto hoor
Ik heb een brede smaakquote:
Imho de op 1 na bruutste.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:32 schreef yup het volgende:
850CSi is de bruutste BMW ooit gebouwd, no fucking doubt.
M1 heeft echt historie (geboorte van M, voorloper van de andere M modellen zeg maar), maar de 850CSi is zo bizar bruut, dat ding straalt gewoon bruutheid uit...quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Imho de op 1 na bruutste.
De M1 is nog gaver.
Op de derde plek staat de eerste 6 serie voor mij
rijdt ook erg lekkerquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:32 schreef yup het volgende:
850CSi is de bruutste BMW ooit gebouwd, no fucking doubt.
en dequote:Op woensdag 15 maart 2006 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Imho de op 1 na bruutste.
De M1 is nog gaver.
Op de derde plek staat de eerste 6 serie voor mij
CSi is handbakquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:46 schreef Inorbit het volgende:
De 8serie zit ook in the itailan job 2, zoals je een maandag hebt kunnen zien. het is alleen zo jammer dat de meeste automaat zijn. zo'n ding wil je toch zelf schakelen, dan zijn ze ook een stuk sneller
is hij ook! en helaas lomp zwaar... 1800kg....quote:Op donderdag 16 maart 2006 22:46 schreef ChRoNiC het volgende:
8 serie is echt een mooie wagen. Hij komt ook behoorlijk groot over als je hem ziet. Ik vind het een fantastische auto, zou er graag een keer in rijden
Ik wille ook.quote:
Tsja, groot en zwaar is toch niet zo'n rare combinatie?quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:03 schreef Youp het volgende:
[..]
is hij ook! en helaas lomp zwaar... 1800kg....
kleine 50.000 euro ofzo exclusief aanschaf zal t wel zijn denk ikquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:07 schreef yup het volgende:
[..]
Ik wille ook.
Serieus als ik het geld had....
Laat maar dat gaat een lang verhaal worden :p
Maarja, 850CSi kopen, helemaal laten reviseren, en gaan met die banaan. Uiteraard als je genoeg geld hebt, want goedkoop zal zo een klus niet zijn denk ik
klopt, sportief en zwaar wel...quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Tsja, groot en zwaar is toch niet zo'n rare combinatie?
Hebbie wel de bruutste BMW ooit hequote:Op donderdag 16 maart 2006 23:11 schreef Youp het volgende:
[..]
kleine 50.000 euro ofzo exclusief aanschaf zal t wel zijn denk ik
Hij staat bij een BMW dealer. Ekris.quote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
staan er zelfs 2 op... bij het zelfde bedrijf als ik me niet vergis.... en autotrader is dus niet voor particulierenquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
Autotrader mag je tegenwoordig als particulier advertentie op pleuren hoor :-)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 00:02 schreef Youp het volgende:
[..]
staan er zelfs 2 op... bij het zelfde bedrijf als ik me niet vergis.... en autotrader is dus niet voor particulieren
nu alleen nog met blokje... is eerder geleverd met een gewone sleutel maar sinds de komst van de 650i en de E90 krijg je in de 5 en 6 serie ook alleen een blokjequote:Op vrijdag 17 maart 2006 02:04 schreef Nuvole het volgende:
Vraag: (waarschijnlijk/hopelijk weet Youp dit) Is de 5 Serie E60 zowel met gewone sleutel als met blokje + startknop leverbaar?
nouja nieuw kostte ze zo'n 120.000 euro in duitsland dus in nederland nog een stukje meer.... daarbij is het een gelimiteerde oplage geweest waarvan er niet heel veel verkocht zijn... het is dus een kwestie van "wat de gek er voor geeft" aangezien ze normaal gewoon nergens aangeboden wordenquote:Op donderdag 16 maart 2006 23:27 schreef eer-ik het volgende:
Ok, wat heeft die persoon met die CSL gedaan?
Of is 88K idd een schappelijk bedrag voor zo'n ding?
Ik heb altijd zoiets van: zo'n bak verkoop je niet op autotrader.
Het lijkt me altijd een site voor mensen die een opgenaaide auto hebben en hem daar voor meer geld dan ie waard is, kunnen verkopen.
Zo'n CSL is fucking briljant
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
Scheelt zo'n CSL nou echt zoveel met een gewone M3?
En zo ja wat moet/kan je ermee op de openbare weg?
Ding ziet er trouwens heel erg uit als een gejohhniede 316 Coupé![]()
Thanx Youp!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:08 schreef Youp het volgende:
[..]
nu alleen nog met blokje... is eerder geleverd met een gewone sleutel maar sinds de komst van de 650i en de E90 krijg je in de 5 en 6 serie ook alleen een blokje
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:37 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat voor blokje hebben jullie het over eigenlijk? Zo'n soort startkaart anex afstandsbediening voor alarm/deuren ofzo?
Foto anyone?
ja in die tijd zijn de 650 en de 550 etc. ook gekomenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:00 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Thanx Youp!
Die startknop is dus echt heel recent ingevoerd?
Een vriend had nl in een (nieuwe) 530d met startknop gereden, maar b.v. op Autotrader zag ik bij occasions van 2006 (ook de duurdere als een 535d en 545i) alleen sleutels.
Maar de E90 is er toch al vanaf 2005. Maakt ook niet, maar is er onlangs een lichte facelift van de E60 geweest dan of is het een kleine modelwijziging?
Ik zag in de brochure op bmw.nl wel de startknop staan.
In NL is ie 121000 of was eigenlijk. In Duitsland zal die dan iets van 75000 gekost hebben, aangezien een M5 in Duitsland 82000 euro kost en in NL 131000... BPMquote:Op vrijdag 17 maart 2006 09:13 schreef Youp het volgende:
[..]
nouja nieuw kostte ze zo'n 120.000 euro in duitsland dus in nederland nog een stukje meer.... daarbij is het een gelimiteerde oplage geweest waarvan er niet heel veel verkocht zijn... het is dus een kwestie van "wat de gek er voor geeft" aangezien ze normaal gewoon nergens aangeboden worden
Tim et zit niet echt mee met verkopen hequote:Op zaterdag 18 maart 2006 15:08 schreef metallicattim het volgende:
Iemand geintresseerd in een 318i die wel wat werk nodig heeft?
Mag nu weg voor 650 euro.
Als je serieus geintresseerd bent kun je contact met mij opnemen.
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie wegquote:Op zondag 19 maart 2006 13:24 schreef Sunrise het volgende:
[..]
Tim et zit niet echt mee met verkopen heHoezo had je niet eerst je 318i verkocht voordat je een 325i ging kopen dan
Je meent hetquote:Op zondag 19 maart 2006 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie weg![]()
ja bij BMW is dat nog niet zo langquote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:07 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
In NL is ie 121000 of was eigenlijk. In Duitsland zal die dan iets van 75000 gekost hebben, aangezien een M5 in Duitsland 82000 euro kost en in NL 131000... BPM
Heb overigens wel gelezen dat dit jaar nog BPM over opties gaat vervallen, dus alleen over basismodel. Is al een hele verbetering om auto's met lm velgen en opties te zien rijden dan van die kale auto's op stale velgen![]()
Is dat 'blokje' bij BMW zo nieuw dan? Had al zo'n blokje in 2001 bij m'n auto. Als je op het knopje links bovenaan drukt komt de sleutel er gewoon uit toch?
Is dat op 13 april voor 375 euro?quote:Op zondag 19 maart 2006 17:48 schreef Youp het volgende:
[..]
overigens heb ik nog een nieuwtje... als alles goed is ga ik naar dé BMW fabrieken in Munchen!![]()
![]()
blijft een mooiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:40 schreef yup het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=7829341333908711207
Zal wel niet zo nieuw zijn maar blijft toch aardig gek deze filmpje.
Vooral hoe die op het laatst die bocht pakt, dat is dus echt wel met 160+, die gast achter het stuur kan echt wel een potje hoeken...
Filmpje over de nieuwe M5 bij de weg... Effe de limieten van het ding proberen
Zo is dat helemaal!quote:Op zondag 19 maart 2006 13:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat als je een goeie E30 325 ziet je 'm direct moet kopen anders is ie weg![]()
Succes met verkoop trouwens
kicke! maar die dubbele verlichting... dat is toch niet origineel alpina...?quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:34 schreef Hyperdude het volgende:
2002 Alpina A4 Baujahr 1973
Alpina Einzeldrosseleinspritzung mit Alpina Kugelfischer Einspritzpumpe
Schmiedekolben m. Übermass (2100ccm)
Alpina Spezialzylinderkopf mit Alpina Nockenwelle
Fächerkrümmer
Erleicherte Pleuel, Kurbelwelle und Schwungrad - alles feingewuchtet
Leistung 170 PS bei 7200 U/min
Höchstgeschwindigkeit 209 km/h
5-Gang Sportgetriebe (System Porsche)
Alpina Bremse mit vorne innenbelüfteten Bremsscheiben
Ölkühleranlage statt Batterie (diese wurde im Kofferraum verlegt...)
Turbo Auspuffanlage
Turbo Tank (70 Liter)
Turbo Frontspoiler
Doppelscheinwerfer
Alpina Innenausstattung mit Dekorstoff und Alpina Sportsitze
Bereifung:
VA 6 x 15 mit 195/50VR15
HA 7 x 15 mit 205/50VR15 auf Alpina Speichenfelge
Hinterachse vom 323i (E21) mit längerer Übersetzung u. Sperre
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eind volgende maand heb ik een afspraak met een ex collega en mede klassieker BMW enthousiast en dan gaan we m afmakenquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
Kan toch ook modeljaar 1974 zijn, dat begint bij BMW altijd na de zomervakantie, dus vanaf september. Ik weet er verder niet zoveel van, was een beetje knip+plak post
Geinige link over Alpina 2002
http://www.bmw-02-club.de/alpina.htm
en of ie origineel is:
http://www.bmw-02-club.de/faq/orig11.htm
Hoe gaat het met uw Toerinkie?
Nog op schema?
netjes. ik heb zojuist ook besloten dat ik mijn bmw ga houden. en dat ik het stukje bij beetje helemaal ga opknappen. hij heeft me weer zo verwend tijdens een stukje scheuren over de dijk. lift-off driften is eigenlijk veel makkelijker als power overquote:Op woensdag 22 maart 2006 21:38 schreef Youp het volgende:
[..]
eind volgende maand heb ik een afspraak met een ex collega en mede klassieker BMW enthousiast en dan gaan we m afmaken
He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:09 schreef metallicattim het volgende:
Hey mensen
Gister en vandaag had ik dan eindelijk tijd... ben mn velgen gaan schrobben, jah zelfs met de tandenborstel erbij!
Band er maar vanaf gehaald, leek me wat makkelijker werken
[afbeelding]
Voor:
[afbeelding]
Na 2 min werk, beloofde veel
[afbeelding]
Begint ergens op te lijken
[afbeelding]
Tim in action:
[afbeelding]
Eindresultaat na een dik uur velgenpoetsen met de tandenborstel
[afbeelding]
Contrast foto
[afbeelding]
Er zit alleen nog teer op, wat ik er niet afkrijg, daarom kom ik nu bij mn vraag, hoe krijg ik dit eraf?
[afbeelding]
2e velg is ook af, deze ging minder goed schoon aan de rand, zit veel meer teer op.
[afbeelding]
Met andere woorden, nog 2 velgen te gaan en dan van alle 4 nog de teer verwijderen.
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.quote:Op zondag 2 april 2006 15:49 schreef MrSASO het volgende:
[..]
He ik heb een vraagje wat betaal je ongeveer voor een goede 325
??
Of kan ik voor dat geld beter een nieuwere type halen
Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:56 schreef Youp het volgende:
Dasty = oké olé olé !!!
maar intensieve industrieële alu cleaner is toch echt beter yup![]()
wanneer je je velgen regelmatig bijhoudt krijg je ze prima schoon met dasty maar als er al 5 jaar remstof op in aan het vreten is geweest is dat spul echt niet meer voldoende....
Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)quote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
yup geloof me... ik denk dat ik meer (BMW) velgen schoon heb gemaakt dan jijquote:Op zondag 2 april 2006 19:42 schreef yup het volgende:
[..]
Voordat me E30 getotalled werd had ik velgen die echt heel lang in de stalling waren gebleven, en nooit zijn schoongemaakt. Ik pakte dasty ik knalde het erop en het ging er veel makkelijker af dan velgen cleaner enzo... Je moet ook wat meer kracht gebruiken, het spul is wel voldoende voor echt verwaarloosde velgen, alleen je moet veel kracht gebruiken (vermoeiend geloof me)... Maar als je kijkt naar de prijs van Dasty, dan is de prijs/kwaliteit verhouding gewoon echt miljoenen kilometers ver dan andere shit. Voor extreem verwaarloosde velgen had ik misschien de helft van het flesje nodig ofzo...
[..]
Een nette vind je heus wel voor 1750 euro. Gewoon eentje die netjes is onderhouden en bereden, die van jou is veel meer specialer hoor (die M zooi bumpers enzo, en handbak, en ook nog eens een zeldzame kleurtje...)
Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbakquote:Op zondag 2 april 2006 19:38 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Echt een goede kost je zeker 2500 euro.
Mijne koste 2700. Dus bepaal zelf maar, als je niet gek bent van dit type moet je gewoon een nieuwer type kopen. zo simpel is dat.
ja alleen weer een waardelozequote:Op zondag 2 april 2006 21:59 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hmm dan heb ik denk ik wel eentje van begin 90, jammer eigenlijk want ik vind de E30 echt een topbak
Ik kan wel een 325 turbodiesel kopen voor 2000 dan moet een goede E36 toch ook wel lukken?quote:Op zondag 2 april 2006 22:01 schreef Youp het volgende:
[..]
ja alleen weer een waardelozevoor een echte goede nette E36 zal je alweer heel wat meer centjes mee moeten gaan brengen...
Eentje was touring ander was sedan, beide in redelijk goede staat hoor. Alleen verzekering was onbetaalbaar voor mij dus dat komt later nog wel... Hell, voor 3000 euro had ik een kale dealeronderhouden in bereden door opa en oma staat voor je van iemand anders, een E36 325i dus... Helaas had ik toen de knaken niet want dat zou mijn bka moeten zijn... Nadeel was dat het ding helemaal kaal was qua opties...quote:Op zondag 2 april 2006 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
Ik heb ook ¤2700 betaald.
1990 325 iX Touring met 300K op de teller, paar kleine roestplekjes en functionerende airco+ schuifdak![]()
En Yup kan hierboven typen wat ie wil; maar een goede E30 325 onder de 2000 is mi. niet mogelijk, of iemand moet 'm onder dwang verkopen
En als je een E30 325 weet voor 1750 dan koop ik 'm direct als het een goede is![]()
Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)quote:Op zondag 2 april 2006 22:20 schreef MrSASO het volgende:
Een diesel is toch eigenlijk altijd duurder dat probeer ik aan te geven.
Dus zou in mijn optiek een benzine voor dezelfde prijs wel lukken.
Of houden jullie garageprijzen aan??
zonde zonde zonde jaquote:Op zondag 2 april 2006 22:49 schreef Coupe het volgende:
Mensen wat vinden jullie hiervan ?
Een BMW M535 I Hartge (3,8L Alpine B9 blok).
[afbeelding]
[afbeelding]
Is van een goede vriend van me !![]()
Alleen... een paar maand terug sloeg het noodlot toegeraakt door een andere auto, in een slip geraakt, half op de andere weghelft gekomen waarna er iemand met 80 tegen aan reed
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nouja zoals duidelijk is, niet meer teredden![]()
Maar, via via aan een nieuwe carroserie gekomen en nu zsm beginnen om alles over tebouwen zodat hij over 3 maanden weer rondrijdt (volgens de planning). De auto is het waard om hem weer optebouwen (is toch een uitzonderlijk model)
Nou die 325 TD die is van een maat van mij en doet hem weg voor 2000 hij heeft wel 3 ton gelopen maar hij rijdt echt nog als nieuw.quote:Op zondag 2 april 2006 22:27 schreef yup het volgende:
[..]
Bij oude auto's gaat dat niet altijd op, ga jij nog makkelijk een 2.5 turbodiesel kunnen vinden met minder dan 250.000 km? Dacht het niet. (wat ik bedoel door de hoge km standen worden de prijzen alsnog gelijk getrokken, of zijn de diesels goedkoper zelfs...)
En zoals Hyperdude zegt, E36 en diesel zijn niet echt super, 325TDs is mega goed, alleen dingen zuipen wel wat meer dan je wilt... Als je wilt dieselen moet je bij VW zijn, alhoewel die dingen ook niet voor spotprijzen worden verkocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |