abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36035056
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin[/b][/i]

Moderators:
Sidekick
ExtraWaskracht
Tafkahs

IRC
Ook op IRC is POL te vinden. Het kanaal #POL op irc.fok.nl kan altijd gebruikt worden om snel te slowchatten over eigenlijk alles wat hier al wordt gezegd.

Links
Wegwijs in de Nederlandse politiek
Normen & Waarden van het Politieke Forum
[Feedback] Regel hier een strafexpeditie!

Meets
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen!
De 4de POL-meet: 1 oktober in Groningen. Komt allen! deel 2
4e POL meet in Groningen: Napraattopic

Vorige delen
December 2002 tot en met december 2003
Januari 2004 tot en met juni 2004
Juli 2004 tot en met december 2004
Januari 2005 tot en met juni 2005
Juli 2005 tot en met december 2005
Januari 2006 tot en met juni 2006
Juli 2005 tot en met december 2006
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Op het moment dat er wel een geweldsmonopolie is, dan spreek je weer over een overheid. Dus geen anarchie. Lijkt me vrij sluitend toch?
Ja.. dus... een moord straffen zonder overheid in een anarchie kan alleen gedaan worden door eigenrichting van individuen of een groep die dat monopolie opeist..
Dat was mijn punt, waar je het mee eens bent uiteraard.
Maar een moord niet straffen is net zo zeer het geweld overlaten aan individu of een organisatie al dan niet mafia-achtig.
Daarom is jouw opvatting van anarchie een utopie of wensdroom..
pi_36035080
* DoG plopt er maar weer eens ééntje open
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36035154
Is er al een eerder? Ik zag hem niet staan
pi_36035200
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
Is er al een eerder? Ik zag hem niet staan
Nee hoor volgens mij is dit de eerste en enige, hoezo??
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_36035290
Ik dacht zo nav je reactie.
Regelmatig opent men 2 tegelijk.
Dit is mijn eerste sctopic die ik open...

Ontopic: Lang leve de Anarchie...
Mooi linkse kreet of is het rechts?
pi_36035410
.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_36035492
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
Ik dacht zo nav je reactie.
Regelmatig opent men 2 tegelijk.
Dit is mijn eerste sctopic die ik open...

Ontopic: Lang leve de Anarchie...
Mooi linkse kreet of is het rechts?
Nee, ik melde alleen maar dat ik een nieuw beugeltje erbij had gepakt
pi_36035515
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:02 schreef RichardQuest het volgende:
.
Yip
quote:
Bij voldoende samenwerking zou anarchie zelfs op wereldschaal tot de mogelijkheden behoren. Naïef? Theoretische mogelijkheden zijn misschien altijd wel naïef. Maar als je denkt dat alles via samenwerking te doen is dan bedenk je meer soorten samenwerking dan als je het moede hoofd bij de eerste tegenslag al in de schoot hebt gelegd. Een wereldwijde anarchie mag dan een utopie zijn (of lijken) maar hier en nu leidt het denken over zo’n utopie ook al tot interessante gedachten en gedragingen.

Anarchisme gaat over vrijwillig samenwerken en dus over vrijheid. Er is nog een isme dat over vrijheid gaat, liberalisme, maar liberalen moffelen er ook altijd de vrijheid om anderen uit te buiten tussen. Die heerlijke vrije markt waar je vrijuit kan gaan heersen over anderen. Omdat op de markt het heersen via de portemonnee gebeurt, lijkt het minder erg dan heersen met knoet of geweer – maar heersen blijft het.
Bron

Opvallend is de abstract blijvende uitleg.
De Staat wordt niet expliciet afgewezen
pi_36035581
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:01 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Hond zocht vrouw
Waarom je dit ook in de "Gelukkig hebben we de foto's nog" in NWS heb geplaatst is me een raadsel pb
pi_36035802
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:07 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Waarom je dit ook in de "Gelukkig hebben we de foto's nog" in NWS heb geplaatst is me een raadsel pb
Ik dacht dat het niet perse met nieuws te maken moest hebben .
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:11:59 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_36035804
Matige beslissing van de scheids.
pi_36035840
mis
pi_36035853
wat is dat nou, maar goed, Ajax leeft nog
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:13:08 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36035918
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik dacht dat het niet perse met nieuws te maken moest hebben .
Nou opzich lijkt het me wel leuk als in iedergeval of de foto of de zin iets ermee te maken heeft, of met POL.
pi_36035938
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Nou opzich lijkt het me wel leuk als in iedergeval of de foto of de zin iets ermee te maken heeft, of met POL.
Vettax Hoogervorst.
pi_36035967
quote:
Anarchisme (afgeleid van het Griekse αν-, en αρχη, wat betekent: tegen gezag), is de naam van een levens- en gedragsprincipe of -theorie, waarbij men uitgaat van een samenleving zonder regering. De harmonie in een dergelijke maatschappij wordt niet bereikt door onderwerping aan de wet, of door gehoorzaamheid aan het een of ander gezag, maar berust op vrije afspraken, tussen verschillende groepen die naar gebied en naar beroep zijn samengesteld ter wille van productie en consumptie, alsook ter bevrediging van de oneindige verscheidenheid van behoeften en aspiraties van de ontwikkelde mens.

In een maatschappij die volgens deze principes wordt opgebouwd zouden de vrijwillig aangegane betrekkingen, die nu reeds het hele gebied van menselijke activiteit beginnen te beslaan, zich nog verder uitbreiden en zo de Staat in al zijn functies vervangen. Zij zouden eruitzien als een vervlochten netwerk, samengesteld uit een oneindige verscheidenheid van groeperingen en federaties verschillend van vorm en omvang, lokaal, regionaal, nationaal en internationaal — tijdelijk of min of meer permanent. Groeperingen met alle mogelijke doeleinden: productie, consumptie en ruilhandel, communicatie, afspraken op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs, wederzijdse bescherming, defensie, enzovoort; en anderzijds ter bevrediging van het groeiende aantal wetenschappelijke, artistieke, literaire en sociale behoeften.
Bron

De wensdroom zit hem in het idee dat iedereen gemaakte afspraken nakomt.
De mens is niet zo perfect... dat is tegennatuurlijk.
pi_36035974
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:13 schreef Floripas het volgende:
Alan Rickman is een Verdomd Tepelstijvend Persoon.
Ik vond hem wel goed als DeVallera in Michael Collins, hoewel ik denk dat je dan weinig last zou hebben van stijve tepels.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:16:04 #22
130955 Floripas
Blast from the past
  dinsdag 14 maart 2006 @ 21:16:43 #23
130955 Floripas
Blast from the past
pi_36036072
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:14 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik vond hem wel goed als DeVallera in Michael Collins, hoewel ik denk dat je dan weinig last zou hebben van stijve tepels.
Plaat-je!
pi_36036432
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 21:16 schreef Floripas het volgende:

[..]

Plaat-je!
kon alleen deze maar vinden helaas.

Tis trouwens DeValera met een l
pi_36036490
In Dogma speelt ie een super leuke rol, als engel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')