Is het dan wel jouw geld?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het gaat niet om mij, het gaat om al die mensen die wel belasting betalen
quote:Op maandag 13 maart 2006 23:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt bij voorbaat een hekel aan Prem...want hij is niet hollands genoeg voor je
Ik vraag me af of je ooit van 'ironie' hebt gehoord.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:16 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Autochtonen worden daar structureel als slechte mensen afgeschilderd....dat soort generalisaties noem ik extreem links...![]()
Dat is dus precies wat ik bedoel met gematigde liberalen. Hans Dijkstal, de grootste schandvlek van de VVD die onder de plak van de PvdA zat, aanhalen is zo''n typisch sociaal-democratisch trucje. Oh, Paul Scheffer is trouwens ook goed bevriend met Hirsi Ali.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het is dan ook lang geleden dat Bram Peper bij de PvdA is gezien. Maar goed, wellus, nietus, wellus, nietus, etc. De discussie gaat niet over één persoon. Hier nog een ander linkje, waaruit blijkt dat een paar jaar geleden Hans Dijkstal (VVD) en Tineke Lodders (CDA) de jury vormden van de AV-prijs. Ik heb niet naar andere jaren gezocht, maar ik neem aan dat het geen incident is dat rechtse politici meebepalen wie deze prijs krijgt.
Tja, dan maar niet. Ik heb weinig trek om mijn diploma te gaan inscannen........quote:Ik geloof je op je woord.
Oh, dus onder het mom van ironie mag je wel structureel een bepaalde bevolkingsgroep zwart maken...quote:Op maandag 13 maart 2006 23:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je ooit van 'ironie' hebt gehoord.
Omdat die Londsdalers veel goedkoper vermaak biedenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:21 schreef Roovers402 het volgende:
Prem zoekt de extremen aan beide kanten ...maar heeft naarmijn mening een hele diverse opvatting die niet als pro dit of dat aan te merken valt...kben wel bang voor het imago lonsdale en de schade daardoor die het oplevert voro rechtse jongeren...waarom laten ze de wat liberale gematigde jongeren niet net zoveel aan het woord als die leeghoofden..
structureel een bepaalde bevolkingsgroep zwart maken... is toch gewoon extreem rechts?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Oh, dus onder het mom van ironie mag je wel structureel een bepaalde bevolkingsgroep zwart maken...![]()
helaas "mag" dat...quote:Op maandag 13 maart 2006 23:22 schreef Tikorev het volgende:
Oh, dus onder het mom van ironie mag je wel structureel een bepaalde bevolkingsgroep zwart maken...![]()
Overdrijving kan een middel zijn om de absurdheid van een situatie aan te geven en dat is wat hij vaak doet. Ik zit ook wel eens met kromme tenen te kijken hoor, maar in veel gevallen stelt hij de goeie vragen. De aflevering in Goes over de twee groepen probleemjongeren was hilarisch maar gaf tegelijkertijd aan hoe groot de probleem zijn in dit land. Je kunt hem van alles betichten maar niet dat ie zijn kop in het zand steekt wat betreft de multiculturele samenleving. Of je moet natuurlijk zeer selectief kijken en luisteren. Het zegt trouwens iets over je dat je je aangesproken voelt als hij autochtonen in een bepaalde hoek zet.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:22 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk dat als iemand op de publieke omroep een programma zou maken waar het slachtofferschap van autochtonen centraal zou staan en waar allochtonen net zo werden benaderd als autochtonen over het algemeen door Prem worden benaderd dan was het programma na aflevering één al door de politiek van de buis gehaald.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Overdrijving kan een middel zijn om de absurdheid van een situatie aan te geven en dat is wat hij vaak doet. Ik zit ook wel eens met kromme tenen te kijken hoor, maar in veel gevallen stelt hij de goeie vragen.
klopt precies dit bericht..HULDEquote:Op maandag 13 maart 2006 23:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Overdrijving kan een middel zijn om de absurdheid van een situatie aan te geven en dat is wat hij vaak doet. Ik zit ook wel eens met kromme tenen te kijken hoor, maar in veel gevallen stelt hij de goeie vragen. De aflevering in Goes over de twee groepen probleemjongeren was hilarisch maar gaf tegelijkertijd aan hoe groot de probleem zijn in dit land. Je kunt hem van alles betichten maar niet dat ie zijn kop in het zand steekt wat betreft de multiculturele samenleving. Of je moet natuurlijk zeer selectief kijken en luisteren. Het zegt trouwens iets over je dat je je aangesproken voelt als hij autochtonen in een bepaalde hoek zet.
Nee, en ik kan ook geen abonnement opzeggen als ik het niet eens ben met de Christelijke riedel van de NCRV, de EO of de KRO. En ook niet als ik het niet eens ben met de Frans Bauer troep die de TROS uitzendt.quote:Op maandag 13 maart 2006 21:56 schreef Tikorev het volgende:
Dat klopt, maar de NOS is een publieke omroep. Je kunt niet een abbonnement of iets dergelijks opzeggen als je niet langer wenst mee te betalen aan die linkse propaganda.
geweldige vinding die sociaal democratie. Vind je het niet leuk JAMMER DAN, leer d'r maar mee levenquote:Op maandag 13 maart 2006 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, en ik kan ook geen abonnement opzeggen als ik het niet eens ben met de Christelijke riedel van de NCRV, de EO of de KRO. En ook niet als ik het niet eens ben met de Frans Bauer troep die de TROS uitzendt.
Je kunt het nooit 100% eens zijn met ALLES wat op het publieke stelsel word uitgezonden. En daar heb je in principe mee te leren leven.
En zoals al gesteld, met 60.000 handtekeningen kun je een mooi rechts-georienteerd omroepje beginnen op het publieke stelsel, en krijg je belastingcentjes om mooie nieuws programma's te maken.
Dat dat nog niet gedaan is verteld mij twee dingen:
1) OF de huidige nieuwsvoorziening van de publieke omroepen is niet zo Links als gedacht.
2) OF Rechtsen zijn te lui om zelf een nieuwsvoorziening te beginnen.
Zelfs de Islamieten hebben een eigen omroep op het publieke stelsel, met nieuws in het Arabisch en het Turks. Waarom hebben Rechtsen dat nog niet gedaan? Is er heeeeel mischien geen behoefte aan?![]()
Kiest u maar.
Dat heet democratie.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef McCarthy het volgende:
[..]
geweldige vinding die sociaal democratie. Vind je het niet leuk JAMMER DAN, leer d'r maar mee leven
Liberalen hebben als uitgangspunt zo min mogelijk uit de staatsruif te snoepen.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, en ik kan ook geen abonnement opzeggen als ik het niet eens ben met de Christelijke riedel van de NCRV, de EO of de KRO. En ook niet als ik het niet eens ben met de Frans Bauer troep die de TROS uitzendt.
Je kunt het nooit 100% eens zijn met ALLES wat op het publieke stelsel word uitgezonden. En daar heb je in principe mee te leren leven.
En zoals al gesteld, met 60.000 handtekeningen kun je een mooi rechts-georienteerd omroepje beginnen op het publieke stelsel, en krijg je belastingcentjes om mooie nieuws programma's te maken.
Dat dat nog niet gedaan is verteld mij twee dingen:
1) OF de huidige nieuwsvoorziening van de publieke omroepen is niet zo Links als gedacht.
2) OF Rechtsen zijn te lui om zelf een nieuwsvoorziening te beginnen.
Zelfs de Islamieten hebben een eigen omroep op het publieke stelsel, met nieuws in het Arabisch en het Turks. Waarom hebben Rechtsen dat nog niet gedaan? Is er heeeeel mischien geen behoefte aan?![]()
Kiest u maar.
Gek dan dat liberalen wat minder moeite hebben met hun riante salaris uit diezelfde staatsruif.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:59 schreef Tref het volgende:
[..]
Liberalen hebben als uitgangspunt zo min mogelijk uit de staatsruif te snoepen.
daarom: alleen democratie voor mensen die belasting betalenquote:
welke salarissen uit statsruif??quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Gek dan dat liberalen wat minder moeite hebben met hun riante salaris uit diezelfde staatsruif.
Wat bedoel je precies ?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Gek dan dat liberalen wat minder moeite hebben met hun riante salaris uit diezelfde staatsruif.
Uiteraard de leuke loonsverhoging die dit kabinet er door gedrukt heeft voor bewindslieden. En er staan ook diverse VVD'ers hoog in de lijst van overheidscommissievoorzitters.quote:
Als jij daar lid van bent kan dat prima in tegenstelling tot de NOS waar ze voor hun zendtijd niet afhankelijk zijn van leden.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zit niet te wachten op een rechtse omroep. Daarmee los je het probleem niet op. Het probleem is namelijk de NOS die zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie kan maken. Waarom moet rechts eerst honderdduizenden leden verzamelen voor een minuut zendtijd en kan links zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie maken via de NOS/NPS?quote:En zoals al gesteld, met 60.000 handtekeningen kun je een mooi rechts-georienteerd omroepje beginnen op het publieke stelsel, en krijg je belastingcentjes om mooie nieuws programma's te maken.
quote:Zelfs de Islamieten hebben een eigen omroep op het publieke stelsel, met nieuws in het Arabisch en het Turks. Waarom hebben Rechtsen dat nog niet gedaan?
achja als jij dat riante salarissen vind zou ik die maar eens vergelijken met de zakenwereld...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard de leuke loonsverhoging die dit kabinet er door gedrukt heeft voor bewindslieden. En er staan ook diverse VVD'ers hoog in de lijst van overheidscommissievoorzitters.
Die verlenen toch gewoon hun diensten aan de staat waar ze een, naar verhouding, laag salaris voor krijgen ? Menig liberaal zou in het bedrijfsleven meer kunnen verdienen.quote:
Die salarisverhoging geld niet voor dit kabinet maar voor een volgend kabinet.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard de leuke loonsverhoging die dit kabinet er door gedrukt heeft voor bewindslieden.
Net zoals de PvdA.quote:En er staan ook diverse VVD'ers hoog in de lijst van overheidscommissievoorzitters.
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Jongens, we gaan toch niet serieus met dit figuur in discussie?
Zodra rechts weer een beetje verlies lijdt komt dit soort gebazel boven tafel, iedere keer weer. Het is gewoon een stokpaardje van dom rechts om al hun verlies af te schuiven op een ander. Wel typisch dat eigen verantwoordelijkheid altijd bij een ander ligt schijnbaar.
Samengevat: "Alles is de schuld van Links en allochtonen". Discussie is verder zinloos omdat men naar argumenten sowieso niet luistert en feiten doen er al helemaal niet toe.
Heerlijk goedkoop vermaak tochquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Zodra rechts weer een beetje verlies lijdt komt dit soort gebazel boven tafel, iedere keer weer. Het is gewoon een stokpaardje van dom rechts om al hun verlies af te schuiven op een ander. Wel typisch dat eigen verantwoordelijkheid altijd bij een ander ligt schijnbaar.
Samengevat: "Alles is de schuld van Links en allochtonen". Discussie is verder zinloos omdat men naar argumenten sowieso niet luistert en feiten doen er al helemaal niet toe.
Doe eens vrolijk, zuurpruimquote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
Da's waar maar na een pagina heb ik het wel gezien, het deja vu gevoel overheerst danig, net alsof het weer 2002 isquote:
Ach dat klopt maar ze zijn zo heerlijk naïef.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's waar maar na een pagina heb ik het wel gezien, het deja vu gevoel overheerst danig, net alsof het weer 2002 is![]()
jij bent ook mijn favoriet hoorquote:
Elsevier.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:36 schreef Tafkahs het volgende:
Ferry Hoogendijk.. rechtser vindt je ze bijna niet. 't was vroeger een journalist voor de tros
Laat ik het dan simpel houden voor jou: Bewijs nu eens dat de journalisten niet objectief zijn of kunnen zijn.quote:
dit is lastig te bewijzen en dus niet juist om hier eventjes aan een fokker te vragen. Het zit hem meer in het weglaten van extra info, het hebben van stokpaardjes etc.Het valt gewoon op.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laat ik het dan simpel houden voor jou: Bewijs nu eens dat de journalisten niet objectief zijn of kunnen zijn.
Jouw denkfout, en dat is de denkfout die constant wordt gemaakt door mensen die dit beweren, is dat politieke voorkeur automatisch een gebrek aan objectiviteit in moet houden. Of is dit een geval van 'zoals de waard is...enz'?
Uiteraard is het mogelijk dat jij gelooft dat er een of andere geheime organisatie is die 'De Linkse Media' aanstuurt, een soort van Nederlands Kremlin maar dan zou ik er een TRU topic van maken.
Ja, die reactie had ik al verwacht, jouw 'illustere' naamgenoot had ook geen bewijzen nodig voor zijn beweringen. Good night and good luck.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:49 schreef McCarthy het volgende:
dit is lastig te bewijzen en dus niet juist om hier eventjes aan een fokker te vragen. Het zit hem meer in het weglaten van extra info, het hebben van stokpaardjes etc.Het valt gewoon op.
De linkse kleuring van de Journaal-redactie lijkt te worden versterkt door een schaduwverkiezing die vorig jaar op de redactie is gehouden. De uitkomst geeft een aardig beeld van de politieke voorkeuren van de medewerkers van het nieuwsinstituut: de grootste partij is PvdA (48 procent), GroenLinks tweede (20 procent). De VVD krijgt 5 procent van de stemmen en de LPF slechts eentje.quote:Op maandag 13 maart 2006 22:38 schreef Vassili_Z het volgende:
NOS is trouwens erg objectief vind ik, bewijs maar eens dat NOS per definitie links berichtgeeft.
Domme 17 jarigen die ff lekker de gevestigde orde (links of wat dan ook) willen aanschoppen
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die reactie had ik al verwacht, jouw 'illustere' naamgenoot had ook geen bewijzen nodig voor zijn beweringen. Good night and good luck.
Gek he, dat ik dat ineens niet meer geloof?quote:Op maandag 13 maart 2006 23:03 schreef Tref het volgende:
Ik heb een opleiding journalistiek gevolgt
over de vpro heeft veel docu`s die internationale prijzen gewonnen hebben ook in de VSquote:Op maandag 13 maart 2006 22:48 schreef Tref het volgende:
[..]
Wat is daar zo gek aan ?
Twee programma's die worden geproduceert door linkse omroepen als de Vpro en de Vara.
Die programma''s zijn zo links als ik weet niet wat!
[..]
Wat is dat nou weer voor nonsense ?
Sinds de afbrokkeling van de verzuiling doet het er voor veel politici niet zo ontzettend meer toe wat de politieke signatuur van het programma is. Jouw geliefde Wouter Bos bijvoorbeeld, verschijnt toch ook gewoon in Business-class van Harry Mens ?
ik ben het met de rest van je onzin niet eensquote:Op maandag 13 maart 2006 23:19 schreef Tikorev het volgende:
[..]
http://www.premtimeisextreemlinks.nl
Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
over de vpro heeft veel docu`s die internationale prijzen gewonnen hebben ook in de VS
en niet te vergeten tegenlicht die echt altijd goede docu`s heeftquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:45 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.
Jup.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gek he, dat ik dat ineens niet meer geloof?
Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enormquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Sorry voor de generalisatie, (trouwens daar zijn "rechtse" mensen zelf toch nog altijd het beste in; dubbele generalisatie); Maar met mensen zoals jij valt niet te communiceren.
Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE. Doet het Journaal aan hoor en wederhoor? JA. Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? JA. Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.
Het RTL Nieuws kun je in principe wel een aantal van de net opgenoemde beweringen, enigsinds (in kleine mate) verwijten. Maar daar hoor ik dan wel weer geen hond over.
Welkom in een Democratie. Er zijn ook regeringsvormen waar als je iets niet leuk vind, je leven opeens ook niet meer zeker is.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef McCarthy het volgende:
geweldige vinding die sociaal democratie. Vind je het niet leuk JAMMER DAN, leer d'r maar mee leven
Dat zeg je verkeerd:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland hebben alle groeperingen het recht een omroep te beginnen, 60.000 handtekeningen is wat nodig is. Er zijn Moslim omroepen, zwaar Christelijke omroepen, familiegerichte omroepen, informatief gerichte omroepen, noem maar op!
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zit niet te wachten op een rechtse omroep. Daarmee los je het probleem niet op. Het probleem is namelijk de NOS die zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie kan maken. Waarom moet rechts eerst honderdduizenden leden verzamelen voor een minuut zendtijd en kan links zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie maken via de NOS/NPS?
Ik heb je gewaarschuuwdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enorm
Mee eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Laat het journaal hun eigen mening door de nieuwsfeiten schemeren? Natuurlijk journalisten zijn mensen en geen robots wel proberen ze dit zo objectief mogelijk te doen maar dat gaat gewoon niet altijd.
Dat wordt dus ook gedaan. 'T is geen FOX.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Het journaal doet als de tijd het toestaat inderdaad aan hoor en wederhoor zoals elke journalist zou moeten doen, wel moet het hoor- en wederhoor wel gelijkwaardig zijn aan elkaar dus niet de fractievoorzitter van de PvdA versus de boze LPF stemmer met een incompleet gebit en een IQ van 80.
Dat 's niet waar (zie Hart van Nederland) -> over dat de kijkcijfers dan zouden dalen. Ben er natuurlijk wel mee eens dat men in 't algemeen de goede nieuws items uitzend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? Ja anders zal het kijkersaandeel erg rap dalen.
Ik had het over selectieve nieuws feiten. Niet selectieve nieuws berichten. Met feiten bedoel ik: Houd men expres informatie achter? Nee. Dat is trouwens tevens de kritiek die ik op het RTL nieuws heb. Bewust of onbewust wordt daar meer dan eens cruciale nieuwsfeiten niet vermeld, of gewoon fout uitgelegt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? God zij dank wel zou ik zeggen. Ik kijk naar een journaal zodat ik niet elk persbericht op het ANP hoef te screenen zij worden daar voor betaald.
Eindelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
ik snap je punt ,,,maar het heeft niks te maken met mijn topic....quote:
Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.
Sommige berichten en reportages kun je als links uitleggen, andere berichten weer als rechts. Er is zelfs berichtgeving die je met verschillende argumentatie zowel als links en als rechts kunt uitleggen. Het wil echter wel wat zeggen dat de kijker massaal het NOS Journaal als objectief zien, en het tevens verkiezen boven bijvoorbeeld RTL Nieuws. Ik denk dat je eerder eens naar je eigen bevooroordeelde blik moet kijken.
Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..
Ik heb het vooral met andere programmas die ik al eerder heb aangegeven
Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.
Moslim, Rooms-Katholiek, Humanistisch, Protestant, Boeddhistisch, Joods, Hindoeïstisch. Ze hebben allemaal recht om ledenloos hun geluid te laten horen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:02 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zeg je verkeerd:
In Nederland hebben alle groeperingen de plicht om 60.000 handtekeningen te verzamelen willen ze hun geluid laten horen via de Publieke Omroep. Behalve wanneer je links of moslim bent.
Dat 'linkse' van de NOS is een nogal subjectieve mening, die duidelijk niet gedragen wordt door een grote meerderheid van de kijkers.quote:Artikel 39f
1. Het Commissariaat voor de Media kan eenmaal in de vijf jaren voor een periode van vijf jaren zendtijd voor landelijke omroep toewijzen aan kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag, dan wel aan rechtspersonen waarin twee of meer van deze genootschappen samenwerken. De zendtijd vervalt na afloop van deze periode.
2. De kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag die zendtijd hebben verkregen, zijn gerechtigd de verzorging van hun programma's op te dragen aan hetzij de Stichting, hetzij een omroepvereniging die zendtijd heeft verkregen, hetzij een door hen in het leven geroepen orgaan.
http://www.cvdm.nl/pages/regelgeving.asp?m=w&ID=77
en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieelquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.
Je spreekt continu het NOS Journaal er op aan, bijvoorbeeld in de reactie waarop ik reageer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..
Ach, ik vind Lagerhuis niet zo links hoor. Daar komt een heel scala aan meningen aan de orde, van rechts tot links. En dan nog, je hebt het over de VARA die op basis van voldoende leden een plek in het omroepbestel heeft verworven. Zo heeft of had de TROS onder meer Wim Bosboom, Ed Nijpels en Pieter Winsemius.quote:Ik heb het vooral met andere programmas die ik al eerder heb aangegeven
Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.
Als jullie het niet zo voelen kan ik dat accepteren, maar net zo goed heb ik het recht om het wel zo te voelen en het aan de kaak te stellen.
Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieel
Ik denk dat de media van de overheid (Vooral de Nps als stichting) een links gedachtengoed uitdraagt. Hoewel ik ook men mening heb over commercielen zoals bvd kan ik daar kwa uiten van mening op het inhoudelijke na geen kritiek hebben. ze mogen immers aangeven wat ze willen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.
En ik denk dat die media gewoon hun werk doen en mooie en goede programma's maken. Niet perse links of rechts.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat de media van de overheid (Vooral de Nps als stichting) een links gedachtengoed uitdraagt. Hoewel ik ook men mening heb over commercielen zoals bvd kan ik daar kwa uiten van mening op het inhoudelijke na geen kritiek hebben. ze mogen immers aangeven wat ze willen.
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik denk dat die media gewoon hun werk doen en mooie en goede programma's maken. Niet perse links of rechts.
Dat ze ergens aandacht aan (moeten) besteden betekent toch niet dat ze dit vanuit een links oogpunt doen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goed
Richtlijnen die zijn opgelegd vanuit de politiek, waarin nog nooit een linkse meerderheid is geweest. Daarbij is het toch haast vanzelfsprekend dat een nationale omroep aandacht hoort te schenken aan de verschillende culturen in een land, en er ook een afspiegeling van hoort te zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goed
ALs je dat neit merkt ben je wel erg blind/ doof. trouwens "helaas haalde de LPF tijdens de verkiezingen 23 kamerzetels" (Marga van Praag)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE.
Nee? De kracht is juist de selectiviteit, ik wil niets weten van de burgermeestersverkiezingen in Myanmar of het bezoek van een Chileens minister in Paragay...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:51 schreef Napalm het volgende:
ALs je dat neit merkt ben je wel erg blind/ doof. trouwens "helaas haalde de LPF tijdens de verkiezingen 23 kamerzetels" (Marga van Praag)
Precies, opheffen dus die publieke omroep.quote:Grappig dat mensen er meteen RTL en de Telgraaf bij halen. Particuliere bedrijven.
Waar het om gaat zijn de Media die met belastinggeld betaald worden. Die moeten onafhankelijk en objectief/ in evenwicht zijn. Zo niet heb je je eigen nationale propagandamachine.
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Precies, opheffen dus die publieke omroep.
Ze hebben er toch ook in veel gevallen een potje van gemaaktquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.
Het klopt wel, in veel gevallen hebben de Leefbaren er een potje van gemaakt, en daarvoor zijn ze ook afgestraft door het electoraat. Wat is er niet objectief aan deze berichtgeving? Mag je nieuws niet meer brengen als het in negatieve zin over een bepaalde groep gaat?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.
Wouke was cool!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:15 schreef Floripas het volgende:
Ferry Mingele is erg PvdA, en dat merk je wel, hoor. Ik heb me er ook zo nu en dan aan zitten ergeren.
Wouke van Scherrenburg was een VVD'er - die twee middelden elkaar mooi uit, maar zij is nu weg.
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:
Wouke was geil.
Ik was eens in het restaurant in de Tweede Kamer, in mijn lobbytijd, en toen zat daar Wouke.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoor
Waarom eigenlijk? Ze is toch best wel mooi?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoor
En lag dat aan Wouke of overkomt je dat met iedereen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:24 schreef Floripas het volgende:
Ik was eens in het restaurant in de Tweede Kamer, in mijn lobbytijd, en toen zat daar Wouke.![]()
Ik ben als een ordinaire groupie naast haar gaan zitten.
Binnen tien minuten hadden we ruzie.![]()
Dat overkomt me alleen met goede vrouwen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En lag dat aan Wouke of overkomt je dat met iedereen?
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt? Wij allen, hoor.
Je hebt gelijk, bij de publieke omroep worstelen ze niet met reclame-inkomsten...quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.
Dat mechanisme kennen ze niet bij de NOS. De NOS kan de ene PvdA promo naar de andere uitzenden en elke belastingbetaler wordt verplicht daaraan mee te betalen...
En wie denk je dat de kosten voor die reclame bijeenbrengt? Dat is gewoon de meerprijs op de producten die we gezamenlijk kopen, hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, bij de publieke omroep worstelen ze niet met reclame-inkomsten...
Ik denk niet dat er in Europa een cultuuromroep bestaat die zo weinig aandacht besteedt aan de eigen volkscultuur als de NPS. Een programma over bijvoorbeeld Nederlandstalige muziek is echt ondenkbaar bij de NPS. Een programma over Marokkaanse volksmuziek is daarentegen zou prima kunnen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:10 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Daarbij is het toch haast vanzelfsprekend dat een nationale omroep aandacht hoort te schenken aan de verschillende culturen in een land, en er ook een afspiegeling van hoort te zijn.
Het staat me vrij daar geen cent aan te spenderen. De belasting voor de publieke omroep ontduiken jaagt me uiteindelijk de rechtzaal in.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:05 schreef Floripas het volgende:
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt?
Wij allen, hoor.
Zie je kans om nog enigzins boven dit borrelpraatniveau uit te komen, zodat we hier op basis van argumenten over kunnen discussieren, of kunnen we dit maar beter afsluiten en over een half jaar ofzo weer eens opnieuw proberen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.
Dat mechanisme kennen ze niet bij de NOS. De NOS kan de ene PvdA promo naar de andere uitzenden en elke belastingbetaler wordt verplicht daaraan mee te betalen...
Bij de NPS? Ook niet, hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in Europa een cultuuromroep bestaat die zo weinig aandacht besteedt aan de eigen volkscultuur als de NPS. Een programma over bijvoorbeeld Nederlandstalige muziek is echt ondenkbaar bij de NPS. Een programma over Marokkaanse volksmuziek is daarentegen zou prima kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |