Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
over de vpro heeft veel docu`s die internationale prijzen gewonnen hebben ook in de VS
en niet te vergeten tegenlicht die echt altijd goede docu`s heeftquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:45 schreef MrBean het volgende:
[..]
Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.
Jup.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 09:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gek he, dat ik dat ineens niet meer geloof?
Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enormquote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Sorry voor de generalisatie, (trouwens daar zijn "rechtse" mensen zelf toch nog altijd het beste in; dubbele generalisatie); Maar met mensen zoals jij valt niet te communiceren.
Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE. Doet het Journaal aan hoor en wederhoor? JA. Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? JA. Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.
Het RTL Nieuws kun je in principe wel een aantal van de net opgenoemde beweringen, enigsinds (in kleine mate) verwijten. Maar daar hoor ik dan wel weer geen hond over.
Welkom in een Democratie. Er zijn ook regeringsvormen waar als je iets niet leuk vind, je leven opeens ook niet meer zeker is.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef McCarthy het volgende:
geweldige vinding die sociaal democratie. Vind je het niet leuk JAMMER DAN, leer d'r maar mee leven
Dat zeg je verkeerd:quote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
In Nederland hebben alle groeperingen het recht een omroep te beginnen, 60.000 handtekeningen is wat nodig is. Er zijn Moslim omroepen, zwaar Christelijke omroepen, familiegerichte omroepen, informatief gerichte omroepen, noem maar op!
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 00:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zit niet te wachten op een rechtse omroep. Daarmee los je het probleem niet op. Het probleem is namelijk de NOS die zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie kan maken. Waarom moet rechts eerst honderdduizenden leden verzamelen voor een minuut zendtijd en kan links zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie maken via de NOS/NPS?
Ik heb je gewaarschuuwdquote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enorm
Mee eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Laat het journaal hun eigen mening door de nieuwsfeiten schemeren? Natuurlijk journalisten zijn mensen en geen robots wel proberen ze dit zo objectief mogelijk te doen maar dat gaat gewoon niet altijd.
Dat wordt dus ook gedaan. 'T is geen FOX.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Het journaal doet als de tijd het toestaat inderdaad aan hoor en wederhoor zoals elke journalist zou moeten doen, wel moet het hoor- en wederhoor wel gelijkwaardig zijn aan elkaar dus niet de fractievoorzitter van de PvdA versus de boze LPF stemmer met een incompleet gebit en een IQ van 80.
Dat 's niet waar (zie Hart van Nederland) -> over dat de kijkcijfers dan zouden dalen. Ben er natuurlijk wel mee eens dat men in 't algemeen de goede nieuws items uitzend.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? Ja anders zal het kijkersaandeel erg rap dalen.
Ik had het over selectieve nieuws feiten. Niet selectieve nieuws berichten. Met feiten bedoel ik: Houd men expres informatie achter? Nee. Dat is trouwens tevens de kritiek die ik op het RTL nieuws heb. Bewust of onbewust wordt daar meer dan eens cruciale nieuwsfeiten niet vermeld, of gewoon fout uitgelegt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? God zij dank wel zou ik zeggen. Ik kijk naar een journaal zodat ik niet elk persbericht op het ANP hoef te screenen zij worden daar voor betaald.
Eindelijk.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
ik snap je punt ,,,maar het heeft niks te maken met mijn topic....quote:
Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.
Sommige berichten en reportages kun je als links uitleggen, andere berichten weer als rechts. Er is zelfs berichtgeving die je met verschillende argumentatie zowel als links en als rechts kunt uitleggen. Het wil echter wel wat zeggen dat de kijker massaal het NOS Journaal als objectief zien, en het tevens verkiezen boven bijvoorbeeld RTL Nieuws. Ik denk dat je eerder eens naar je eigen bevooroordeelde blik moet kijken.
Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..
Ik heb het vooral met andere programmas die ik al eerder heb aangegeven
Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.
Moslim, Rooms-Katholiek, Humanistisch, Protestant, Boeddhistisch, Joods, Hindoeïstisch. Ze hebben allemaal recht om ledenloos hun geluid te laten horen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 19:02 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zeg je verkeerd:
In Nederland hebben alle groeperingen de plicht om 60.000 handtekeningen te verzamelen willen ze hun geluid laten horen via de Publieke Omroep. Behalve wanneer je links of moslim bent.
Dat 'linkse' van de NOS is een nogal subjectieve mening, die duidelijk niet gedragen wordt door een grote meerderheid van de kijkers.quote:Artikel 39f
1. Het Commissariaat voor de Media kan eenmaal in de vijf jaren voor een periode van vijf jaren zendtijd voor landelijke omroep toewijzen aan kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag, dan wel aan rechtspersonen waarin twee of meer van deze genootschappen samenwerken. De zendtijd vervalt na afloop van deze periode.
2. De kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag die zendtijd hebben verkregen, zijn gerechtigd de verzorging van hun programma's op te dragen aan hetzij de Stichting, hetzij een omroepvereniging die zendtijd heeft verkregen, hetzij een door hen in het leven geroepen orgaan.
http://www.cvdm.nl/pages/regelgeving.asp?m=w&ID=77
en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieelquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.
Je spreekt continu het NOS Journaal er op aan, bijvoorbeeld in de reactie waarop ik reageer.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..
Ach, ik vind Lagerhuis niet zo links hoor. Daar komt een heel scala aan meningen aan de orde, van rechts tot links. En dan nog, je hebt het over de VARA die op basis van voldoende leden een plek in het omroepbestel heeft verworven. Zo heeft of had de TROS onder meer Wim Bosboom, Ed Nijpels en Pieter Winsemius.quote:Ik heb het vooral met andere programmas die ik al eerder heb aangegeven
Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.
Als jullie het niet zo voelen kan ik dat accepteren, maar net zo goed heb ik het recht om het wel zo te voelen en het aan de kaak te stellen.
Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieel
Ik denk dat de media van de overheid (Vooral de Nps als stichting) een links gedachtengoed uitdraagt. Hoewel ik ook men mening heb over commercielen zoals bvd kan ik daar kwa uiten van mening op het inhoudelijke na geen kritiek hebben. ze mogen immers aangeven wat ze willen.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |