abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:28:35 #251
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36017090
meestal als er een vermoeden rijst of een stelling zoals deze topic, word er voor gezorgd dat met feiten word aangetoond dat het onjuist is zo te denken. Maar als de cijfers van onderzoeken er zo uitgesproken over zijn en de rechtse liberalen voelen het ook zo, zal er dan misschien niet een kern van waarheid in zitten? Ik denk het wel en ik denk dat dat in deze topic ook duidelijk is geworden
www.links-af.tk
pi_36017379
Sorry voor de generalisatie, (trouwens daar zijn "rechtse" mensen zelf toch nog altijd het beste in; dubbele generalisatie); Maar met mensen zoals jij valt niet te communiceren.

Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE. Doet het Journaal aan hoor en wederhoor? JA. Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? JA. Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.

Het RTL Nieuws kun je in principe wel een aantal van de net opgenoemde beweringen, enigsinds (in kleine mate) verwijten. Maar daar hoor ik dan wel weer geen hond over.

Dat liberalen over het algemeen het gevoel hebben dat alles "links" is, is mede door de reputatie van de NOS/Media. En mede omdat men hun geluid niet terug hoort. Maar wat men niet door heeft, is dat de vuile "linkse", ook niet HUN mening terug horen in de nieuws bulletins. Het gaat hier om opnoemen van feiten; en mede uit wat er gebeurd in de wereld, mede door die feiten, ontwikkel je je eigen politieke voorkeur.
Liberalen (ik heb echt een hekel aan de definitie "links" "rechts") verwachten een GeenStijl geluid (alleen dan genuanceerder neem ik aan want die "meningen" van dat stelletje relschoppers is namelijk satire op zich zelf). Maar hebben zelf niet door dat juist dát geluid uiterst gekleurd is, dat dat JUIST geen objectiviteit is, en dat simpel weg het oplezen van ANP berichten; niets met kleur te maken heeft.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
pi_36017582
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

over de vpro heeft veel docu`s die internationale prijzen gewonnen hebben ook in de VS
Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.
pi_36018240
En denk eens aan Wonderland waar oud-links er toch ook niet echt goed van afkwam... volgens mij was het ook de VPRO die dat uitzond.

De kleinzieligheid waarmee mensen hier ter rechterzijde stampvoetend altijd weer afgeven op de publieke omroep en linkse media getuigd van een zeer selectieve kijk op de zaak. Er worden complotten bedacht waar mensen in TRU nog een punt aan kunnen zuigen.

En wordt de rechtse mening nou echt niet geuit? De hele opkomst van Fortuyn is gebaseerd op overmatige positieve en negatieve mediaaandacht. Zonder negatieve aandacht was ie nooit zo groot geworden, want dat was immers zijn strategie. En Pastors, die man is niet van het scherm te branden geweest en zal dat ook niet tot de verkiezingen van 2007. De mensen van Meervrijheid en Burkestichting, die hebben hun verhaal ook al mogen doen. Ik denk dat deze mensen eens minder naar de commercielen moeten gaan kijken om tot de conclusie te komen dat er best goede programma's worden gemaakt van hun belastinggeld.
pi_36018326
Idd. Pastors is gewoon een gemeenteraadslid en oud-wethouder in Rotterdam maar de afgelopen weken lijkt het wel alsof het een fractievoorzitter is geworden.
pi_36018343
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:45 schreef MrBean het volgende:

[..]

Het was ook de VPRO waar Submission op kwam. Ik vind de VPRO altijd heel ruimdenkend.
en niet te vergeten tegenlicht die echt altijd goede docu`s heeft
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_36022720
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 09:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gek he, dat ik dat ineens niet meer geloof?
Jup.
Maar doe lekker je ding!
pi_36024268
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Sorry voor de generalisatie, (trouwens daar zijn "rechtse" mensen zelf toch nog altijd het beste in; dubbele generalisatie); Maar met mensen zoals jij valt niet te communiceren.

Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE. Doet het Journaal aan hoor en wederhoor? JA. Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? JA. Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.

Het RTL Nieuws kun je in principe wel een aantal van de net opgenoemde beweringen, enigsinds (in kleine mate) verwijten. Maar daar hoor ik dan wel weer geen hond over.
Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enorm

Laat het journaal hun eigen mening door de nieuwsfeiten schemeren? Natuurlijk journalisten zijn mensen en geen robots wel proberen ze dit zo objectief mogelijk te doen maar dat gaat gewoon niet altijd.
Het journaal doet als de tijd het toestaat inderdaad aan hoor en wederhoor zoals elke journalist zou moeten doen, wel moet het hoor- en wederhoor wel gelijkwaardig zijn aan elkaar dus niet de fractievoorzitter van de PvdA versus de boze LPF stemmer met een incompleet gebit en een IQ van 80.
Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? Ja anders zal het kijkersaandeel erg rap dalen.
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? God zij dank wel zou ik zeggen. Ik kijk naar een journaal zodat ik niet elk persbericht op het ANP hoef te screenen zij worden daar voor betaald.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 18:35:03 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_36030223
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef McCarthy het volgende:
geweldige vinding die sociaal democratie. Vind je het niet leuk JAMMER DAN, leer d'r maar mee leven
Welkom in een Democratie. Er zijn ook regeringsvormen waar als je iets niet leuk vind, je leven opeens ook niet meer zeker is.

In een Democratie kun je inderdaad dingen tegen komen waar je het NIET mee eens bent. En daar kun je in Nederland:

OF niets aan doen en er inderdaad mee leren leven.
OF je eigen mening duidelijk maken.

In Nederland hebben alle groeperingen het recht een omroep te beginnen, 60.000 handtekeningen is wat nodig is. Er zijn Moslim omroepen, zwaar Christelijke omroepen, familiegerichte omroepen, informatief gerichte omroepen, noem maar op!

Als men vind dat het publieke stelsel te "links" is dan kun je daar in Nederland dus wat aan doen. Alleen ik betwijfel dus nog echt of het inderdaad te links is, anders waren er allang een stel rechtsen opgestaan en een omroep begonnen. Of van mijn part een commercieel station als ze het niet van belastingcenten willen doen.

Waarom is dat nog niet gebeurd?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_36030514
Er valt geen geld mee te verdienen.
pi_36030985
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 18:35 schreef maartena het volgende:

[..]

In Nederland hebben alle groeperingen het recht een omroep te beginnen, 60.000 handtekeningen is wat nodig is. Er zijn Moslim omroepen, zwaar Christelijke omroepen, familiegerichte omroepen, informatief gerichte omroepen, noem maar op!
Dat zeg je verkeerd:

In Nederland hebben alle groeperingen de plicht om 60.000 handtekeningen te verzamelen willen ze hun geluid laten horen via de Publieke Omroep. Behalve wanneer je links of moslim bent. Dan krijg je zomaar tientallen miljoenen euro's belastinggeld per jaar om via de LEDENLOZE omroepen NOS/NPS en de moslimomroep je politieke geluid te laten horen.

Aan die ondemocratische situatie verander je HELEMAAL NIETS door een rechtse ledenomroep op te richten.

Of zoals eerder gezegd:
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zit niet te wachten op een rechtse omroep. Daarmee los je het probleem niet op. Het probleem is namelijk de NOS die zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie kan maken. Waarom moet rechts eerst honderdduizenden leden verzamelen voor een minuut zendtijd en kan links zonder enige achterban dagelijks uren linkse televisie maken via de NOS/NPS?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_36031610
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 15:20 schreef FreedonNadd het volgende:

[..]

Hehe pot verwijt de ketel? Zelf generaliseer je natuurlijk ook weer enorm
Ik heb je gewaarschuuwd
quote:
Laat het journaal hun eigen mening door de nieuwsfeiten schemeren? Natuurlijk journalisten zijn mensen en geen robots wel proberen ze dit zo objectief mogelijk te doen maar dat gaat gewoon niet altijd.
Mee eens.
quote:
Het journaal doet als de tijd het toestaat inderdaad aan hoor en wederhoor zoals elke journalist zou moeten doen, wel moet het hoor- en wederhoor wel gelijkwaardig zijn aan elkaar dus niet de fractievoorzitter van de PvdA versus de boze LPF stemmer met een incompleet gebit en een IQ van 80.
Dat wordt dus ook gedaan. 'T is geen FOX.
quote:
Wordt in het algemeen de meest nieuwswaardige items uitgezonden? Ja anders zal het kijkersaandeel erg rap dalen.
Dat 's niet waar (zie Hart van Nederland) -> over dat de kijkcijfers dan zouden dalen. Ben er natuurlijk wel mee eens dat men in 't algemeen de goede nieuws items uitzend.
quote:
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? God zij dank wel zou ik zeggen. Ik kijk naar een journaal zodat ik niet elk persbericht op het ANP hoef te screenen zij worden daar voor betaald.
Ik had het over selectieve nieuws feiten. Niet selectieve nieuws berichten. Met feiten bedoel ik: Houd men expres informatie achter? Nee. Dat is trouwens tevens de kritiek die ik op het RTL nieuws heb. Bewust of onbewust wordt daar meer dan eens cruciale nieuwsfeiten niet vermeld, of gewoon fout uitgelegt.
Does Anyone Care... That Nobody Cares ?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:11:34 #263
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36041159
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
www.links-af.tk
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:17:21 #264
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_36041353
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Het nos journaal houd altijd expres informatie achter...dat is een beginsel van journalistiek. ze kiezen de berichten die hun het beste vinden. de gedachte gang erachter kan jij niet raden, maar dat het express is zeker...Heel zwak argument van je hier boven
Eindelijk.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:19:09 #265
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36041412
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:17 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Eindelijk.
ik snap je punt ,,,maar het heeft niks te maken met mijn topic....

ik twijfel niet aan de integriteit van een journalist (om bewust iets te doen) het gaat mij erom dat het naar mijn mening het geval is dat de symphatie voor de linkse agendapunten hoger ligt
www.links-af.tk
pi_36041468
Natuurlijk selecteert de NOS de berichten die op dat moment het meest geschikt voor het publiek zijn. Dat heet nieuwsselectie. De NOS moet rekening houden met het RTL-nieuws en de landelijke ochtendkranten dus krijg je niet altijd alle nieuws dat je misschien zou verwachten. Het NOS-journaal is natuurlijk het beste te luisteren met het NOS-radiojournaal. Maar dat kan natuurlijk niet iedereen.
pi_36041487
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:11 schreef Roovers402 het volgende:
Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.

Sommige berichten en reportages kun je als links uitleggen, andere berichten weer als rechts. Er is zelfs berichtgeving die je met verschillende argumentatie zowel als links en als rechts kunt uitleggen. Het wil echter wel wat zeggen dat de kijker massaal het NOS Journaal als objectief zien, en het tevens verkiezen boven bijvoorbeeld RTL Nieuws. Ik denk dat je eerder eens naar je eigen bevooroordeelde blik moet kijken.
pi_36041582
Als er trouwens bewijzen zijn van het systematisch achterhouden van informatie door het NOS-journaal ben ik daar zeer geinteresseerd in.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:24:57 #269
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36041630
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Vanavond nog een uitgebreid bericht over moslims in Indonesië die hun seksuele moraal aan andersgelovigen in het land proberen op te leggen. Toch niet echt links, dunkt me, dat zou toch juist 'moslimknuffelend' moeten zijn.

Sommige berichten en reportages kun je als links uitleggen, andere berichten weer als rechts. Er is zelfs berichtgeving die je met verschillende argumentatie zowel als links en als rechts kunt uitleggen. Het wil echter wel wat zeggen dat de kijker massaal het NOS Journaal als objectief zien, en het tevens verkiezen boven bijvoorbeeld RTL Nieuws. Ik denk dat je eerder eens naar je eigen bevooroordeelde blik moet kijken.
Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..

Ik heb het vooral met andere programmas die ik al eerder heb aangegeven

Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.

Als jullie het niet zo voelen kan ik dat accepteren, maar net zo goed heb ik het recht om het wel zo te voelen en het aan de kaak te stellen.
www.links-af.tk
pi_36041823
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet op mij moet richten...want in beginsel van deze topic blijkt duidelijk dat ik het nos journaal er niet op aanspreek ...want dat ik het ook nie top die manier zie..

Laat ik het zo zeggen tot voor kort was de best bekeken avond in nederland op de vara een puur links schema...met lagerhuis en spijkerman.
Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2006 23:31:00 ]
pi_36041873
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 19:02 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat zeg je verkeerd:

In Nederland hebben alle groeperingen de plicht om 60.000 handtekeningen te verzamelen willen ze hun geluid laten horen via de Publieke Omroep. Behalve wanneer je links of moslim bent.
Moslim, Rooms-Katholiek, Humanistisch, Protestant, Boeddhistisch, Joods, Hindoeïstisch. Ze hebben allemaal recht om ledenloos hun geluid te laten horen.

Allemaal volgens de volgende bepaling in de Mediawet:
quote:
Artikel 39f

1. Het Commissariaat voor de Media kan eenmaal in de vijf jaren voor een periode van vijf jaren zendtijd voor landelijke omroep toewijzen aan kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag, dan wel aan rechtspersonen waarin twee of meer van deze genootschappen samenwerken. De zendtijd vervalt na afloop van deze periode.
2. De kerkgenootschappen en genootschappen op geestelijke grondslag die zendtijd hebben verkregen, zijn gerechtigd de verzorging van hun programma's op te dragen aan hetzij de Stichting, hetzij een omroepvereniging die zendtijd heeft verkregen, hetzij een door hen in het leven geroepen orgaan.

http://www.cvdm.nl/pages/regelgeving.asp?m=w&ID=77
Dat 'linkse' van de NOS is een nogal subjectieve mening, die duidelijk niet gedragen wordt door een grote meerderheid van de kijkers.

[ Bericht 38% gewijzigd door Kozzmic op 14-03-2006 23:40:45 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:33:18 #272
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36041926
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja dus? Als mensen daar graag naar kijken is dat toch prima? De kijker wordt toch niet gedwongen om naar de publieke omroep te kijken. Je kan ook de Hart van Nederland pulp bekijken als je dat wil.
en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieel
www.links-af.tk
pi_36041995
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:24 schreef Roovers402 het volgende:

[..]

Je spreekt continu het NOS Journaal er op aan, bijvoorbeeld in de reactie waarop ik reageer.
quote:

Als jullie het niet zo voelen kan ik dat accepteren, maar net zo goed heb ik het recht om het wel zo te voelen en het aan de kaak te stellen.
Ach, ik vind Lagerhuis niet zo links hoor. Daar komt een heel scala aan meningen aan de orde, van rechts tot links. En dan nog, je hebt het over de VARA die op basis van voldoende leden een plek in het omroepbestel heeft verworven. Zo heeft of had de TROS onder meer Wim Bosboom, Ed Nijpels en Pieter Winsemius.
pi_36042045
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:33 schreef Roovers402 het volgende:

[..]

en daar zit de essentie.....Publiek en Commercieel
Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:42:41 #275
144252 Roovers402
Jong en Liberaal
pi_36042261
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Leg eens uit wat je bedoelt want ik kan er zo langzamerhand geen touw meer aan vastknopen.
Ik denk dat de media van de overheid (Vooral de Nps als stichting) een links gedachtengoed uitdraagt. Hoewel ik ook men mening heb over commercielen zoals bvd kan ik daar kwa uiten van mening op het inhoudelijke na geen kritiek hebben. ze mogen immers aangeven wat ze willen.
www.links-af.tk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')