En ik denk dat die media gewoon hun werk doen en mooie en goede programma's maken. Niet perse links of rechts.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:42 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
Ik denk dat de media van de overheid (Vooral de Nps als stichting) een links gedachtengoed uitdraagt. Hoewel ik ook men mening heb over commercielen zoals bvd kan ik daar kwa uiten van mening op het inhoudelijke na geen kritiek hebben. ze mogen immers aangeven wat ze willen.
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goedquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik denk dat die media gewoon hun werk doen en mooie en goede programma's maken. Niet perse links of rechts.
Dat ze ergens aandacht aan (moeten) besteden betekent toch niet dat ze dit vanuit een links oogpunt doen?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goed
Richtlijnen die zijn opgelegd vanuit de politiek, waarin nog nooit een linkse meerderheid is geweest. Daarbij is het toch haast vanzelfsprekend dat een nationale omroep aandacht hoort te schenken aan de verschillende culturen in een land, en er ook een afspiegeling van hoort te zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Roovers402 het volgende:
[..]
als je de richtlinnen van de nps ziet denk ik dat het wel een beetje voor zichzelf spreekt maar goed
ALs je dat neit merkt ben je wel erg blind/ doof. trouwens "helaas haalde de LPF tijdens de verkiezingen 23 kamerzetels" (Marga van Praag)quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Laat het Journaal hun eigen mening door de nieuws feiten schemeren? NEE.
Nee? De kracht is juist de selectiviteit, ik wil niets weten van de burgermeestersverkiezingen in Myanmar of het bezoek van een Chileens minister in Paragay...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 11:38 schreef CryARiver het volgende:
Geeft het Journaal selectieve nieuwsfeiten? NEE.
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:51 schreef Napalm het volgende:
ALs je dat neit merkt ben je wel erg blind/ doof. trouwens "helaas haalde de LPF tijdens de verkiezingen 23 kamerzetels" (Marga van Praag)
Precies, opheffen dus die publieke omroep.quote:Grappig dat mensen er meteen RTL en de Telgraaf bij halen. Particuliere bedrijven.
Waar het om gaat zijn de Media die met belastinggeld betaald worden. Die moeten onafhankelijk en objectief/ in evenwicht zijn. Zo niet heb je je eigen nationale propagandamachine.
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Precies, opheffen dus die publieke omroep.
Ze hebben er toch ook in veel gevallen een potje van gemaaktquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.
Het klopt wel, in veel gevallen hebben de Leefbaren er een potje van gemaakt, en daarvoor zijn ze ook afgestraft door het electoraat. Wat is er niet objectief aan deze berichtgeving? Mag je nieuws niet meer brengen als het in negatieve zin over een bepaalde groep gaat?quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Dat Ferry Mingele vorige week de verkiezingsavond begon met "..de Leefbaren zullen waarschijnlijk veel gaan verliezen, is ook niet zo gek want ze hebben er in veel gevallen een potje van gemaakt" vond ik ook niet bepaald het toonbeeld van objectieve berichtgeving.
Wouke was cool!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:15 schreef Floripas het volgende:
Ferry Mingele is erg PvdA, en dat merk je wel, hoor. Ik heb me er ook zo nu en dan aan zitten ergeren.
Wouke van Scherrenburg was een VVD'er - die twee middelden elkaar mooi uit, maar zij is nu weg.
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 11:22 schreef Floripas het volgende:
Wouke was geil.
Ik was eens in het restaurant in de Tweede Kamer, in mijn lobbytijd, en toen zat daar Wouke.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoor
Waarom eigenlijk? Ze is toch best wel mooi?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:23 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Pffff, alleen als ik heel veel geld toe krijg hoor
En lag dat aan Wouke of overkomt je dat met iedereen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:24 schreef Floripas het volgende:
Ik was eens in het restaurant in de Tweede Kamer, in mijn lobbytijd, en toen zat daar Wouke.![]()
Ik ben als een ordinaire groupie naast haar gaan zitten.
Binnen tien minuten hadden we ruzie.![]()
Dat overkomt me alleen met goede vrouwen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
En lag dat aan Wouke of overkomt je dat met iedereen?
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt? Wij allen, hoor.
Je hebt gelijk, bij de publieke omroep worstelen ze niet met reclame-inkomsten...quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.
Dat mechanisme kennen ze niet bij de NOS. De NOS kan de ene PvdA promo naar de andere uitzenden en elke belastingbetaler wordt verplicht daaraan mee te betalen...
En wie denk je dat de kosten voor die reclame bijeenbrengt? Dat is gewoon de meerprijs op de producten die we gezamenlijk kopen, hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:29 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, bij de publieke omroep worstelen ze niet met reclame-inkomsten...
Ik denk niet dat er in Europa een cultuuromroep bestaat die zo weinig aandacht besteedt aan de eigen volkscultuur als de NPS. Een programma over bijvoorbeeld Nederlandstalige muziek is echt ondenkbaar bij de NPS. Een programma over Marokkaanse volksmuziek is daarentegen zou prima kunnen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:10 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Daarbij is het toch haast vanzelfsprekend dat een nationale omroep aandacht hoort te schenken aan de verschillende culturen in een land, en er ook een afspiegeling van hoort te zijn.
Het staat me vrij daar geen cent aan te spenderen. De belasting voor de publieke omroep ontduiken jaagt me uiteindelijk de rechtzaal in.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:05 schreef Floripas het volgende:
Wie denk je dat de commerciele omroep betaalt?
Wij allen, hoor.
Zie je kans om nog enigzins boven dit borrelpraatniveau uit te komen, zodat we hier op basis van argumenten over kunnen discussieren, of kunnen we dit maar beter afsluiten en over een half jaar ofzo weer eens opnieuw proberen?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:28 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen bedrijven via de reclame. Overigens heb je als kijker daar invloed op. Kijken weinig mensen naar een zender dalen de reclame inkomsten gelijk.
Dat mechanisme kennen ze niet bij de NOS. De NOS kan de ene PvdA promo naar de andere uitzenden en elke belastingbetaler wordt verplicht daaraan mee te betalen...
Bij de NPS? Ook niet, hoor.quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:32 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er in Europa een cultuuromroep bestaat die zo weinig aandacht besteedt aan de eigen volkscultuur als de NPS. Een programma over bijvoorbeeld Nederlandstalige muziek is echt ondenkbaar bij de NPS. Een programma over Marokkaanse volksmuziek is daarentegen zou prima kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |