abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:45:07 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35941679
Er is echt no way dat ik op iemand zonder stropdas ga stemmen
Geen stropdas dragen is voor linksen.
Het zou echt een ramp zijn zijn als nu ook de VVD zich een links imago gaat aanmeten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_35941864
Aan de ene kant heb je gelijk..
Aan de andere kant past het wel bij Rutte.
pi_35941916
Dit is hopelijk niet serieus
Dus...
pi_35941932
newsflash: rutte is links
  zaterdag 11 maart 2006 @ 15:57:43 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35941952
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:53 schreef kevin85 het volgende:

Aan de andere kant past het wel bij Rutte.
Of het hem nu staat of niet, het geeft hem een links-populistische uitstraling.
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Mijn reisverslagen
pi_35941990
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:56 schreef Esc het volgende:
Hoe kom je daar nu bij?
pi_35942047
Dus je stemt op een partij vanwege het imago ipv waar de partij daadwerkelijk voor staat?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_35942100
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:01 schreef Lucille het volgende:
Dus je stemt op een partij vanwege het imago ipv waar de partij daadwerkelijk voor staat?
Ik blijf nog even hopen dat dit geen serieus topic met serieuze reacties is.
Dus...
pi_35942128
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:58 schreef Airelle het volgende:

Hoe kom je daar nu bij?
VVD heeft een linker- en rechtervleugel, Rutte hoort duidelijk bij de eerste, net als Dijkstal bijvoorbeeld. De keuze is ook niet verassend gezien de waarschijnlijke overwinning van PvdA in 2007, hiermee wordt de kans op Paars 3 een stuk groter.
pi_35942145
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:45 schreef SeLang het volgende:
Het zou echt een ramp zijn zijn als nu ook de VVD zich een links imago gaat aanmeten.
Misschien gaat hij meer voor de nonchalante Herman Heinsbroek-look

zaterdag 11 maart 2006 @ 16:19:07 #11
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_35942476
Ik heb zelfs vrij lang gedacht dat Rutte van de Pvda was. Als je hem in interviews hoort is het ook niet echt een VVDer. Veel te los en komt te veel op voor het individu.
waarschijnlijk wel
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:19:53 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_35942493
quote:
Rutte moet een stropdas
Hans van Baalen moet optiefen.

[ Bericht 67% gewijzigd door sungaMsunitraM op 11-03-2006 16:26:04 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_35942632
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef HokkePok het volgende:
Ik heb zelfs vrij lang gedacht dat Rutte van de Pvda was. Als je hem in interviews hoort is het ook niet echt een VVDer. Veel te los en komt te veel op voor het individu.
Opkomen voor het individu is ook echt niet iets wat de VVD nastreeft .

Buiten dat begrijp ik wel waar je op doelt.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 16:33:56 #14
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_35942819
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef Airelle het volgende:

[..]

Opkomen voor het individu is ook echt niet iets wat de VVD nastreeft .

Buiten dat begrijp ik wel waar je op doelt.
heh, ik bedoel het meer in de context van zijn departement (onderwijs)
waarschijnlijk wel
pi_35942845
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef HokkePok het volgende:
opkomen voor het individu is nou juist liberaal, opkomen voor het collectief is links
pi_35943944
In een ander topic had ik al gezegd dat stropdasloos op mij Bos-achtig overkomt. Het is niet persé verkeerd, maar ik vind het niet bij de VVD passen. Een stropdas zorgt toch een beetje voor een professionele uitstraling en een (gezonde) afstand tussen burgers en politiek.

Verder heb ik alle vertrouwen in Rutte. In de Spits (of Metro) noemde hij zich zelf iig rechts en hij zei dat het sociaal-liberale eticket op hem is geplakt, maar dat hij het daar zelf niet mee eens is. Daarnaast lijkt hij het niet eens met de gekozen burgemeester en het referendum die in het liberale manifest stonden. Dat klinkt mij allemaal prima in de oren
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:20:15 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35944022
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Daarnaast lijkt hij het niet eens met de gekozen burgemeester en het referendum die in het liberale manifest stonden. Dat klinkt mij allemaal prima in de oren
Als dat zo is, is het inderdaad geweldig maar heb je misschien een quote waarin hij dat zegt?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:20:49 #19
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35944041
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:34 schreef Esc het volgende:
opkomen voor het individu is nou juist liberaal, opkomen voor het collectief is links
Alleen komt de VVD niet op voor het individu, tenzij het tot de groep welgestelden behoort. En dan ook alleen maar op financieel gebied. Voor de verdediging van persoonlijke vrijheden moet je niet bij de VVD zijn.
pi_35944346
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:20 schreef NewOrder het volgende:

Alleen komt de VVD niet op voor het individu, tenzij het tot de groep welgestelden behoort. En dan ook alleen maar op financieel gebied. Voor de verdediging van persoonlijke vrijheden moet je niet bij de VVD zijn.
Echt liberaal kun je de VVD dan ook niet noemen, het is meer een belangengroepering voor top-ondernemers. Als ze echt liberaal waren zou je ze regelmatig horen over belastingverlaging (of invoering vlaktaks), legalisering (soft)drugs, afschaffen/beperken van verzorgingsstaat en minimumloon, terugdringen van de overheid (bv het afschaffen van ministeries), wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving, enzovoort.

Een echt liberale partij hebben we in Nederland niet, misschien dat Wilders daar verandering in kan brengen, maar dat lijkt me sterk
pi_35944678
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:20 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Als dat zo is, is het inderdaad geweldig maar heb je misschien een quote waarin hij dat zegt?

[ Bericht 25% gewijzigd door MrBadGuy op 11-03-2006 17:57:48 ]
pi_35944844
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:31 schreef Esc het volgende:

[..]

Echt liberaal kun je de VVD dan ook niet noemen, het is meer een belangengroepering voor top-ondernemers. Als ze echt liberaal waren zou je ze regelmatig horen over belastingverlaging (of invoering vlaktaks), legalisering (soft)drugs, afschaffen/beperken van verzorgingsstaat en minimumloon, terugdringen van de overheid (bv het afschaffen van ministeries), wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving, enzovoort.

Een echt liberale partij hebben we in Nederland niet, misschien dat Wilders daar verandering in kan brengen, maar dat lijkt me sterk
Wat is er onliberaal aan patentwetgevingen? Dan zijn auteursrechten ook niet liberaal.

Belastingverlaging, beperken verzorgingsstaat en minimumloon afschaffen hoor je idd weinig, maar wel vaker dan bij andere partijen. De VVD is dan niet 100% liberaal (ik ook niet, en zeker niet volgens jou, want ik ben pro bescherming van eigen ontwerpen en ideeën (auteursrechten en patenten), en anti wapenbezit), maar wel de meest liberale partij naar mijn mening.

En als de VVD er alleen is voor top ondernemers (wat ik dus niet heb als student), dan heeft Nederland wel heel veel top ondernemers, aangezien ze best veel zetels hebben.
  zaterdag 11 maart 2006 @ 17:50:28 #23
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_35944846
quote:
In een ander topic had ik al gezegd dat stropdasloos op mij Bos-achtig overkomt. Het is niet persé verkeerd, maar ik vind het niet bij de VVD passen. Een stropdas zorgt toch een beetje voor een professionele uitstraling en een (gezonde) afstand tussen burgers en politiek.
Rutte is voornamelijk gehaald om kiezers "welke het VVD licht nog niet hebben gezien" over de streep te trekken met zijn (voor VVD begrippen) vlotte babbel. Doe hem een stropdas om en je kunt net zogoed die Van Beek aanlaten.
waarschijnlijk wel
pi_35944870
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:31 schreef Esc het volgende:
wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving
Wat is er liberaal aan wapenbezit? Een van de uitgangspunten van het liberalisme betreft vrijheid zolang je een ander niet benadeeld met je eigen gedrag. Wapens zijn nergens anders voor bedoeld dan om een ander schade toe te brengen, en horen dus niet thuis in de liberale gedachte.

En voor wat betreft patenten, de innovatie valt stil zonder patenten. Waarom immers een risicovolle investering doen als de concurrent jouw uitvinding gewoon mag kopieren.
pi_35945015
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Rutte is voornamelijk gehaald om kiezers "welke het VVD licht nog niet hebben gezien" over de streep te trekken met zijn (voor VVD begrippen) vlotte babbel. Doe hem een stropdas om en je kunt net zogoed die Van Beek aanlaten.
Met een stropdas verliest hij zijn vlotte babbel? Maar als de VVD niet minder liberaal wordt en ze winnen op deze manier stemmen dan kan ik er alleen maar achter staan
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:03:20 #26
124377 pmb_rug
salvation received
pi_35945202
Rutte is een koning

dassen zijn voor koningen

maar goed, het zij hem vergeven
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:58:50 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35947105
Stropdassen zijn voor mensen die je snel wilt ophangen aan de galg. Voor de rest is er niets functioneels aan een lapje stof om de nek. Rutte heeft een goede keus gemaakt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35947461
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:58 schreef Sidekick het volgende:
Stropdassen zijn voor mensen die je snel wilt ophangen aan de galg. Voor de rest is er niets functioneels aan een lapje stof om de nek. Rutte heeft een goede keus gemaakt.
Er zijn wel meer dingen niet functioneel
pi_35947498
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:56 schreef Esc het volgende:
Vraag dat maar ff na aan wat studenten... Kijken wat die van deze stelling vinden
pi_35947510
quote:
Omg, conservatiefje
  zaterdag 11 maart 2006 @ 19:15:45 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_35947607
Waarom
Je stemt toch op de man en niet op de stropdas ?
En trouwens .... als jij er zulke merkwaardige ideëen op na houd..... Ben jij eik wel oud genoeg om te stemmen ????

inprofiel gespiekt, dat geeft geen duidelijkheid
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_35948738
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:51 schreef Steijn het volgende:

Wat is er liberaal aan wapenbezit? Een van de uitgangspunten van het liberalisme betreft vrijheid zolang je een ander niet benadeeld met je eigen gedrag. Wapens zijn nergens anders voor bedoeld dan om een ander schade toe te brengen, en horen dus niet thuis in de liberale gedachte.
Wapenbezit betekend niet dat je iedereen straffeloos mag neerschieten, in dat geval was het inderdaad niet liberaal. Liberalisme betekend dat men de vrijheid heeft te doen en laten, zolang men die vrijheid van anderen niet schendt. Met het bezitten van een wapen schendt je niemands vrijheid.
quote:
En voor wat betreft patenten, de innovatie valt stil zonder patenten. Waarom immers een risicovolle investering doen als de concurrent jouw uitvinding gewoon mag kopieren.
Ja patenten in het algemeen kunnen inderdaad wel in een liberale samenleving, ik bedoelde eigenlijk meer de huidige kwestie over de softwarepatenten waar VVD een voorstander van was, en waar een echte liberaal een tegenstander van zou zijn, het belemmert immers de vrije markt.
pi_35948837
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef MrBadGuy het volgende:
En als de VVD er alleen is voor top ondernemers (wat ik dus niet heb als student), dan heeft Nederland wel heel veel top ondernemers, aangezien ze best veel zetels hebben.
De VVD doet zich voor als een volkspartij, en veel mensen trappen daarin, vandaar ook hun grote aanhang. In werkelijkheid gebruiken ze het liberale thema alleen om topmensen uit het bedrijfsleven tegemoet te komen, voor de gewone man hebben ze geen oog. Op veel gebieden zijn Groenlinks of SP liberaler dan VVD.
pi_35948960
Wat een non-issue zeg!

Ik vind Rutte voorlopig te links als fractievoorzitter. In een tijd war links hoogtij viert is een conservatief rechts tegengeluid geen overbodige luxe. Kamp heeft zich nog niet beschikbaar gesteld, dat kan straks weer anders zijn.
pi_35949220
quote:
Omg, hoe sneu...
pi_35949436
zelf ben ik er voorstander van dat men zich in de kamers minder aan een bepaalde kledingstijl houdt. minder pakken, minder sjaaltjes en gewone kleding (relaxte kleding = shirtje, bloesje, spijkerbroek) zou volgens mij echt een verademing zijn.
pi_35949713
T maakt mij echt geen fuck uit waarin iemand zijn fucntie uitvoert, al loopt een politicus erbij als een zwerver, als hij goeie dingen zegt en doet is dat voor mij genoeg.
pi_35949755
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:15 schreef tartaarsaus het volgende:
zelf ben ik er voorstander van dat men zich in de kamers minder aan een bepaalde kledingstijl houdt. minder pakken, minder sjaaltjes en gewone kleding (relaxte kleding = shirtje, bloesje, spijkerbroek) zou volgens mij echt een verademing zijn.
Of in een trainingspak plus een mooie gouden ketting
pi_35949886
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:55 schreef Esc het volgende:

[..]

Wapenbezit betekend niet dat je iedereen straffeloos mag neerschieten, in dat geval was het inderdaad niet liberaal. Liberalisme betekend dat men de vrijheid heeft te doen en laten, zolang men die vrijheid van anderen niet schendt. Met het bezitten van een wapen schendt je niemands vrijheid.
Met een paar explosieven plus een plattegrond van schiphol en de tweede kamer ook niet. Alleen heb je er niks aan om explosieven te hebben of een wapen, en het enige wat je ermee kan doen is anderen in gevaar brengen.
pi_35949926
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:27 schreef MrBadGuy het volgende:

Met een paar explosieven plus een plattegrond van schiphol en de tweede kamer ook niet. Alleen heb je er niks aan om explosieven te hebben of een wapen, en het enige wat je ermee kan doen is anderen in gevaar brengen.
Een vuurwapen kun je gebruiken voor zelfverdediging, het voorbereiden van een bomaanslag heeft daar niet zoveel mee te maken..
pi_35950009
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Of in een trainingspak plus een mooie gouden ketting
idd, maar dat moet dan wel neger met afro zijn, anders staat het zo wannabe-pimp.
pi_35950879
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:22 schreef Batsnek het volgende:
T maakt mij echt geen fuck uit waarin iemand zijn fucntie uitvoert, al loopt een politicus erbij als een zwerver, als hij goeie dingen zegt en doet is dat voor mij genoeg.
Het maakt voor mij wel degelijk uit. Ik zeg niet dat iedereen in pak moet, maar een beetje representatief mag wel .
  zaterdag 11 maart 2006 @ 21:27:40 #43
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_35952496
Whaha, een stropdas die een verschil zou maken tussen 'links' en 'rechts'

Ik vind Rutte wel oke, met stropdas of zonder stropdas, maakt mij niets uit. Zolang ie weet waar ie het over heeft en staat voor zijn standpunten maakt het mij niets uit. Daar stem je immers op, op zijn ideeen en manier van doen.

Ach, vergelijk het maar met een zakelijke dienstverlener. Een accountant in pak en in een dure leasebak is niet per definietie beter dan een accountant zonder pak en een wat oudere middenklasser. Hooguit de prijs ligt wat anders..
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  zaterdag 11 maart 2006 @ 22:29:40 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35955325
De stropdas is het korset van de man. Volstrekt onnuttig & een modisch mismaaksel. Afschaffen die hap.
Dat links zich stropdasloos is gaan afficheren en stropdasloze mannen dus als links te boek staan, is een bijkomstigheid die we voor lief moeten nemen in onze strijd tegen het Zijden Galgentouw.

Go Rutte! Leef, adem, beweeg...

[ Bericht 2% gewijzigd door Ringo op 12-03-2006 02:06:07 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 12 maart 2006 @ 01:48:28 #45
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_35957858
De mijns inziens vrij walgelijke van Baalen heeft nou al een paar keer een statement mogen geven en laatst zelfs een minutenlang filmpje gekregen bij Den Haag vandaag, over de non-stropdas van Rutte (ging hij zelf een blauwe voor hem kopen).

Alleen al daarom moet Rutte pertinent weigeren!
pi_35958125
Kleding is natuurlijk wel deels belangrijk. Stropdas of niet boeit niet erg, maar een beetje fatsoenlijke kleding geeft wel status. Zou raar zijn als het land bestuurd wordt door een stelletje zwervers.
pi_35958144
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:48 schreef Perico het volgende:
De mijns inziens vrij walgelijke van Baalen heeft nou al een paar keer een statement mogen geven en laatst zelfs een minutenlang filmpje gekregen bij Den Haag vandaag, over de non-stropdas van Rutte (ging hij zelf een blauwe voor hem kopen).
Van Baalen maakt gewoon een grapje, ik kan er wel om lachen en ik neem aan dat Rutte het ook niet al te serieus neemt.
  zondag 12 maart 2006 @ 02:17:09 #48
95608 Speth
Rorschach
pi_35958265
Das.
  zondag 12 maart 2006 @ 02:21:14 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35958331
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Kleding is natuurlijk wel deels belangrijk. Stropdas of niet boeit niet erg, maar een beetje fatsoenlijke kleding geeft wel status. Zou raar zijn als het land bestuurd wordt door een stelletje zwervers.
Ja natuurlijk is kleding belangrijk. Een politicus moet goed & stijlvol gekleed, daarmee zet-ie zijn boodschap kracht bij. Je moet wel een ontzettende SP'er zijn om dat tegen te spreken.

De vraag is alleen: wélke stijl? En in dit geval: stropdas of niet?

Ik zeg dus: geen stropdas. NOOIT een stropdas. Als het even kan, zélfs niet bij de koningin.
De stropdas, symbool van geestelijke onderdrukking. Een waar liberaal niet waardig. Alleen verstokte conservatieven pronken met dat onding.
  zondag 12 maart 2006 @ 02:21:51 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35958343
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:17 schreef Speth het volgende:
Das.
Otter.
pi_35958356
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:21 schreef Ringo het volgende:
Ik zeg dus: geen stropdas. NOOIT een stropdas. Als het even kan, zélfs niet bij de koningin.
De stropdas, symbool van geestelijke onderdrukking. Een waar liberaal niet waardig. Alleen verstokte conservatieven pronken met dat onding.
Je kan het toch gewoon mooi vinden? Het is niet echt liberaal van je om iemand op zijn kleding te veroordelen.
pi_35958362
quote:
Das.
Wat is het verschil eigenlijk?
  zondag 12 maart 2006 @ 02:24:44 #53
95608 Speth
Rorschach
pi_35958385
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Aan een strop verhang je jezelf.
  zondag 12 maart 2006 @ 02:28:22 #54
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35958436
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:23 schreef Steijn het volgende:
Stropdas is dilettantentaal. Net als kostuum. Het is pak.

Je eet ook taart, geen gebak.
pi_35958492
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:28 schreef Ringo het volgende:
Stropdas is dilettantentaal. Net als kostuum. Het is pak.

Je eet ook taart, geen gebak.
Aha, ik gebruik het altijd door elkaar heen, variatie in taalgebruik vind ik mooi.
  zondag 12 maart 2006 @ 08:08:14 #56
124377 pmb_rug
salvation received
pi_35960350
quote:
Das.
?Porque no te calles?
  zondag 12 maart 2006 @ 08:25:11 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35960419
quote:
Op zondag 12 maart 2006 02:21 schreef Ringo het volgende:

Een stropdas is juist het symbool van het vrije Westen.
Om die reden dragen islamisten ook nooit een stropdas. In Iran is de stopdas tijdens de islamitische Revolutie in de ban gedaan omdat het een symbool was van het verdervelijke vrije Westen.

De linksen dragen ook geen stropdas omdat zij een stalinistische of maoistische samenleving nastreven waar iedereen in een uniform of een blauwe overall loopt.
In China zie je ook dat toen het land liberaler begon te worden de Mao-uniformen werden opgeborgen en de stropdas zijn intrede deed.
Mijn reisverslagen
  zondag 12 maart 2006 @ 08:29:18 #58
141917 Bahar
Mikro-Zacht
pi_35960442
Mark Rutte en zijn ideeen zijn echt megageil...

Vandaag is een dag voor mensen die iets van hun leven willen maken!
  zondag 12 maart 2006 @ 09:25:43 #59
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_35960682
quote:
Op zondag 12 maart 2006 08:25 schreef SeLang het volgende:
Om die reden dragen islamisten ook nooit een stropdas. In Iran is de stopdas tijdens de islamitische Revolutie in de ban gedaan omdat het een symbool was van het verdervelijke vrije Westen.
Als mensen in het 'vrije' Westen zich werkelijk vrij zouden voelen door het dragen van een stropdas, waarom draagt er dan vrijwel niemand een stropdas in zijn vrije tijd?
  zondag 12 maart 2006 @ 09:27:38 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35960695
quote:
Op zondag 12 maart 2006 09:25 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als mensen in het 'vrije' Westen zich werkelijk vrij zouden voelen door het dragen van een stropdas, waarom draagt er dan vrijwel niemand een stropdas in zijn vrije tijd?
Het gaat hier niet over vrije tijd maar over politiek
Mijn reisverslagen
  zondag 12 maart 2006 @ 12:16:14 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35962250
quote:

[..]

Om die reden dragen islamisten ook nooit een stropdas.
De stropdas is te vergelijken met de hoofddoek. Het symbool van conservatief autoriteitsdenken dat geen Verlichting heeft doorgemaakt.

En nu loop jij als een ayatolla te preken voor een fascistische samenleving van dwang en opgelegde kledingkeuze.

zondag 12 maart 2006 @ 12:44:01 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35962658
quote:
Op zondag 12 maart 2006 09:27 schreef SeLang het volgende:
Het gaat hier niet over vrije tijd maar over politiek
Het gaat hier niet om vrije tijd, het gaat hier niet om politiek, het gaat hier om het maken van een eigen keuze, los van maatschappelijke status.
De das nekt de man; het is een wurgcontract met de samenleving.
Alleen werkelijk vrije geesten durven hem af te gooien.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:53:13 #63
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_35962918
Stropdas of niet, ik vind het idee dat je zonder blijkbaar dichterbij het volk staat en het volk beter begrijpt kant-en-klare onzin.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_35962982
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:53 schreef Flumina het volgende:
Stropdas of niet, ik vind het idee dat je zonder blijkbaar dichterbij het volk staat en het volk beter begrijpt kant-en-klare onzin.
Een gezonde afstand tussen politiek en burger is ook helemaal niet verkeerd.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:56:31 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35963025
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:53 schreef Flumina het volgende:
Dat zijn alleen linkse rakkers, die die retoriek gebruiken.
Een verstandig man werpt de das af omdat het een onding is. Wie vrij ademt, vrij praat.
  zondag 12 maart 2006 @ 12:57:16 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35963052
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:55 schreef Airelle het volgende:
Een gezonde afstand tussen politiek en burger is ook helemaal niet verkeerd.
Er zijn meer manieren dan een stropdas om die afstand te bewaren.
pi_35963078
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Er zijn meer manieren dan een stropdas om die afstand te bewaren.
Waar. Desondanks vind ik het wel een mooi gebaar van Rutte. En het lijkt me een goede missie om het imago van de VVD te veranderen.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:09:54 #68
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_35963429
quote:
Op zondag 12 maart 2006 01:48 schreef Perico het volgende:
Het mooie was dat hij zei dat het beslist geen rode mocht zijn, terwijl hij zelf wel een rode stropdas omhad.

Daarnaast vind ik het apart dat het woord 'sociaal' tegenwoordig bij sommigen een scheldwoord lijkt te zijn geworden:
quote:
hij zei dat het sociaal-liberale eticket op hem is geplakt, maar dat hij het daar zelf niet mee eens is.
Nee, dan liever a-sociaal-liberaal!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 12 maart 2006 @ 13:16:08 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35963618
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:09 schreef Jane het volgende:
Daarnaast vind ik het apart dat het woord 'sociaal' tegenwoordig bij sommigen een scheldwoord lijkt te zijn geworden:
Het woord 'sociaal' heeft een hoop politieke connotaties, het is geen neutraal woord, al is de grondbetekenis natuurlijk helemaal niet ongepast.
Overigens vind ik 'liberaal' op zichzelf al tamelijk 'sociaal', dus misschien is 'sociaal-liberaal' wel gewoon een lelijk pleonasme.
  zondag 12 maart 2006 @ 13:23:25 #70
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_35963832
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
pi_35964040
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 20:27 schreef Esc het volgende:

[..]

Een vuurwapen kun je gebruiken voor zelfverdediging
Met als prachtig logisch gevolg dat zo gauw burgers vuurwapens mogen gebruiken voor zelfverdediging, misdadigers ook meer vuurwapens gaan dragen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een wapenwedloop nou zo goed is voor de veiligheid in Nederland.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 12 maart 2006 @ 13:33:23 #72
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35964117
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef Xenomaniac het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
The Godfather of Tielessness.
pi_35964980
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:09 schreef Jane het volgende:

[..]

Het mooie was dat hij zei dat het beslist geen rode mocht zijn, terwijl hij zelf wel een rode stropdas omhad.

[..]

Nee, dan liever a-sociaal-liberaal!
Sociaal is geen scheldwoord, alleen in politieke zin is sociaal-liberaal toch linkser dan de huidige VVD, en betekend het vaak minder economische vrijheid. Daarom spreekt sociaal, in politieke zin, mij niet aan
pi_35965075
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:16 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het woord 'sociaal' heeft een hoop politieke connotaties, het is geen neutraal woord, al is de grondbetekenis natuurlijk helemaal niet ongepast.
Overigens vind ik 'liberaal' op zichzelf al tamelijk 'sociaal', dus misschien is 'sociaal-liberaal' wel gewoon een lelijk pleonasme.
Helemaal mee eens
pi_35975399
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:31 schreef Litpho het volgende:

Met als prachtig logisch gevolg dat zo gauw burgers vuurwapens mogen gebruiken voor zelfverdediging, misdadigers ook meer vuurwapens gaan dragen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat een wapenwedloop nou zo goed is voor de veiligheid in Nederland.
Dat is maar de vraag, als je als misdadiger wilt inbreken, en je weet dat de huiseigenaar mogelijk een wapen heeft, zou de misdadiger dan denken 'maakt niet uit, ik heb ook een wapen'? of zou hij denken 'laat ik maar niet inbreken want ik vind m'n leven meer waard dan de buit' ?
pi_35975608
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:22 schreef Esc het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, als je als misdadiger wilt inbreken, en je weet dat de huiseigenaar mogelijk een wapen heeft, zou de misdadiger dan denken 'maakt niet uit, ik heb ook een wapen'? of zou hij denken 'laat ik maar niet inbreken want ik vind m'n leven meer waard dan de buit' ?
Niet dat ik uiteraard contacten heb in dat milieu, maar ik meen me te herinneren dat inbrekers een voorkeur gaven aan het inbreken in lege huizen .
  zondag 12 maart 2006 @ 22:30:53 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_35975703
quote:
Op zondag 12 maart 2006 13:23 schreef Xenomaniac het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
De held.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 12 maart 2006 @ 23:10:31 #78
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_35977148
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:22 schreef Esc het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is dan gewoon onzettend jammer te noemen dat er meer huisgenoten worden doodgeschoten dan inbrekers. Wat zullen we allemaal lekker slapen.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 13 maart 2006 @ 00:01:02 #79
111433 Sud
Neverending
pi_35978821
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 17:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat is er liberaal aan wapenbezit?
Het vervullen van een behoefte. Marktwerking. Geen betutteling van de overheid.
Dat.
pi_35979558
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:01 schreef Sud het volgende:

[..]

Dat.
Juist daarom is een overheid die wetten maakt van groot belang .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 13 maart 2006 @ 00:54:32 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_35980084
quote:
Dat.
Precies. Als ik een gun wil hebben, moet ik een gun kunnen kopen. Voor een redelijke prijs.

Maar wat heeft dit nog met de stropdas van Rutte te maken?
pi_35980143
quote:

Dat.
Ok, harddrugs vrij laten dan maar, verkrachting, moord etc ook vrij tenslotte is er vast wel een behoefte aan. Pedofilie, geen probleem, we weten dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben dus hoppa.

Geen betutteling van de overheid meer. Prima toch?
  maandag 13 maart 2006 @ 01:00:44 #83
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_35980196
Hij had vanmiddag een stropdas om hoor!
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 13 maart 2006 @ 01:38:28 #84
111433 Sud
Neverending
pi_35980623
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ok, harddrugs vrij laten dan maar, verkrachting, moord etc ook vrij tenslotte is er vast wel een behoefte aan. Pedofilie, geen probleem, we weten dat er mensen zijn die daar behoefte aan hebben dus hoppa.

Geen betutteling van de overheid meer. Prima toch?
Ben er sowieso geen voorstander van, voel me niet aangesproken dus. Gaf aan wat er liberaal is aan wapenbezit.
  maandag 13 maart 2006 @ 01:39:17 #85
111433 Sud
Neverending
pi_35980637
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:00 schreef TC03 het volgende:
Hij had vanmiddag een stropdas om hoor!
Joh, toevallig zo ineens.
  maandag 13 maart 2006 @ 01:54:19 #86
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_35980764
het is zo kortzichtig om mensen te beoordelen op het al dan niet dragen van een stropdas. Zijn denkbeelden veranderen niet, en dat is toch waar je op stemt? Volkomen nutteloos overigens zo'n stropdas, waar is zoiets nou goed voor?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_35982686
Rutte is oke, ole ole!

(Ohja, en ik ben zelfs student )
  maandag 13 maart 2006 @ 11:23:12 #88
95608 Speth
Rorschach
pi_35985170
quote:
Op maandag 13 maart 2006 01:54 schreef DionysuZ het volgende:
het is zo kortzichtig om mensen te beoordelen op het al dan niet dragen van een stropdas. Zijn denkbeelden veranderen niet, en dat is toch waar je op stemt? Volkomen nutteloos overigens zo'n stropdas, waar is zoiets nou goed voor?
Waarom zou je niet in een roze maillot naar de 2e kamer gaan? Een das is een traditioneel onderdeel van formele kleding, hem bewust niet dragen, of iemand beoordelen omdat hij hem wel draagt, staat in feite gelijk aan omgekeerd, het is alleen minder formeel. Als je graag informaliteit uitstraalt kan je er voor kiezen.. Maar ik stem toch liever op politici die wat minder de behoefte hebben om moeilijk te doen over hun kleding, en gewoon een das dragen.
  maandag 13 maart 2006 @ 19:37:23 #89
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36000252
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:23 schreef Speth het volgende:

[..]

Waarom zou je niet in een roze maillot naar de 2e kamer gaan? Een das is een traditioneel onderdeel van formele kleding, hem bewust niet dragen, of iemand beoordelen omdat hij hem wel draagt, staat in feite gelijk aan omgekeerd, het is alleen minder formeel. Als je graag informaliteit uitstraalt kan je er voor kiezen.. Maar ik stem toch liever op politici die wat minder de behoefte hebben om moeilijk te doen over hun kleding, en gewoon een das dragen.
een das dragen is juist extra moeilijk doen :S .. en juist traditie is een teken van conservatisme
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  maandag 13 maart 2006 @ 19:41:00 #90
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36000383
maar goed, vind het jammer dat mensen kledingkeuze meewegen in hun stem. Het beleid dat zo'n persoon voert is niet verschillend, hetgeen zo'n persoon zegt is niet verschillend en zijn ideeen zullen ook niet verschillend zijn.
pi_36000605
quote:
Op maandag 13 maart 2006 09:12 schreef Scheepschroef het volgende:
Rutte is oke, ole ole!

(Ohja, en ik ben zelfs student )
Ga jezelf schamen, loeder!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_36003654
Het niet dragen van een stropdas door een politicus is als een tatouage. Je moet wel heel weinig te bieden hebben, als je een tatouage nodig hebt "om erbij te horen".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 13 maart 2006 @ 22:28:36 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36006726
quote:
Op maandag 13 maart 2006 21:08 schreef Lyrebird het volgende:
Het niet dragen van een stropdas door een politicus is als een tatouage. Je moet wel heel weinig te bieden hebben, als je een tatouage nodig hebt "om erbij te horen".
Sinds de Fortuyn-revolte vind ik júist de stropdas een toonbeeld van proletig patswerk, tatoeage van de nouveau chic. Het vastgoedvolk dat zich met blauwgele dubbele windsors in een te brede krijtstreep tot de elite rekent. Inclusief zonnebanksmoel en platte tongval.

De das als vlag op de spreekwoordelijke strontschuit.

Wat moet het een zegen zijn om zoveel ijdelheid van je af te kunnen werpen.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:47:53 #94
95608 Speth
Rorschach
pi_36007522
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:37 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

een das dragen is juist extra moeilijk doen :S .. en juist traditie is een teken van conservatisme
Het is traditioneler, maar dat maakt het niet "moeilijker" om er een te dragen.. Hem bewust niet dragen omdat je daarmee iets wil uitstralen is pas moeilijk doen.
quote:
maar goed, vind het jammer dat mensen kledingkeuze meewegen in hun stem. Het beleid dat zo'n persoon voert is niet verschillend, hetgeen zo'n persoon zegt is niet verschillend en zijn ideeen zullen ook niet verschillend zijn.
En, nogmaals, ik denk dat er ook aardig wat mensen zijn die niet op de VVD stemmen omdat die overwegend een das dragen, dat is evengoed het meewegen van kleding.
pi_36007568
Stropdas? Wil je dat hij zich gaat verhangen?
  maandag 13 maart 2006 @ 22:53:12 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36007730
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:49 schreef MarkzMan_X het volgende:
Stropdas? Wil je dat hij zich gaat verhangen?
Daar heet het vod een stropdas voor.
pi_36007804
quote:
Op zondag 12 maart 2006 09:25 schreef NewOrder het volgende:
Melkert wel hoor.
  maandag 13 maart 2006 @ 22:59:57 #98
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_36007985
De stropdas is anders toch wel de meest vreselijke uitvinding die de mens ooit heeft gedaan.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_36008125
Het is gewoon vreselijk 'in' om stropdasloos door het leven te gaan, de geveinsde non-comformisten zeg maar. Als ik een GroenLinks lid was, dan kwam ik elke keer opdagen in driedelig, puur om te stangen.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:05:11 #100
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36008172
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Het is gewoon vreselijk 'in' om stropdasloos door het leven te gaan, de geveinsde non-comformisten zeg maar. Als ik een GroenLinks lid was, dan kwam ik elke keer opdagen in driedelig, puur om te stangen.
Dan zou ik eerder een dure BMW kopen. Die zit tenminste lekker.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:07:34 #101
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_36008274
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef Ringo het volgende:
Dan zou ik eerder een dure BMW kopen. Die zit tenminste lekker.
Het is geen zaak van of-of, maar van en-en. En dan uiteraard deze:

pi_36008282
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Echte non-conformisten gaan naakt .
pi_36008326
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:07 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het is geen zaak van of-of, maar van en-en. En dan uiteraard deze:
[afbeelding]
Doe dan een Lincoln Navigator.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:16:31 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36008642
Al in 1934 een echte penosebak:

(laat die stropdas en die BMW gewoon maar zitten)
pi_36008861
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:07 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Echte non-conformisten gaan naakt .
Maar bij GroenLinks staan ze daar wel voor open
  maandag 13 maart 2006 @ 23:42:25 #106
144315 Sjaak_Polak
Sjakie Punte Pakke!
pi_36009507
Ik ken Rutte al een tijdje en je kan veel over hem zeggen, maar deze politicus blijft tenminste zichzelf. Geen ja-knikker, geen stropdasdrager, geen vakidioot... Gewoon een normale man, met bovengemiddelde intellectuele capaciteiten en gezonde flair, iets dat de elitaire "ballenclub" VVD brood nodig heeft!

Kan ik trouwens stellen dat Rutte de geupdate versie is van Wouter Bos? Er zijn parallellen te trekken tussen deze twee quasie nonchalante, maar charismatisch ogende Politici..
"Enter your Password" ...Penis ... "Sorry your Password is not long Enough""
pi_36009607
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef Sjaak_Polak het volgende:
Kan ik trouwens stellen dat Rutte de geupdate versie is van Wouter Bos? Er zijn parallellen te trekken tussen deze twee quasie nonchalante, maar charismatisch ogende Politici..
Unilever en Shell?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_36009791
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:42 schreef Sjaak_Polak het volgende:

Ik las dat Rutte de belofte heeft gedaan één miljoen nieuwe kiezers te winnen voor zijn partij. Dat is precies dezelfde belofte die Wouter Bos deed op het moment dat hij zich kandidaat stelde om lijsttrekker te worden. Bos maakte het vervolgens binnen een jaar waar.
  maandag 13 maart 2006 @ 23:54:37 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36009904
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:51 schreef Kozzmic het volgende:
Ik las dat Rutte de belofte heeft gedaan één miljoen nieuwe kiezers te winnen voor zijn partij. Dat is precies dezelfde belofte die Wouter Bos deed op het moment dat hij zich kandidaat stelde om lijsttrekker te worden. Bos maakte het vervolgens binnen een jaar waar.
Ik geef hem graag de ruimte.

Nu Femke nog overhalen zich van Marijnissen te distantiëren en de liberale lente kan beginnen.
pi_36010149
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef Ringo het volgende:
Nu Femke nog overhalen zich van Marijnissen te distantiëren en de liberale lente kan beginnen.
Hulde, dat zou ik nu nog eens graag zien gebeuren!
pi_36010211
quote:
Op maandag 13 maart 2006 23:54 schreef Ringo het volgende:
Ja, begreep ik dat nou goed dat GroenLinks een liberalere koers wil gaan varen en zich wil afwenden van het socialisme?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:07:01 #112
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_36010287
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ja, begreep ik dat nou goed dat GroenLinks een liberalere koers wil gaan varen en zich wil afwenden van het socialisme?
Halsema was iig liberaal van het jaar.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:09:21 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36010339
quote:

[..]

Nou ja... dat wil Femke. Alleen durft ze dat nog niet zo hard toe te geven omdat er een hoop onwillige fossielen in haar partij niet met haar mee willen gaan.
Maar volgens de JOVD is ze alvast Liberaal van het Jaar.
pi_36010370
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:07 schreef TC03 het volgende:
Halsema was iig liberaal van het jaar.
Geeft in ieder geval mooi aan dat milieu en liberalisme prima samen kunnen gaan.
pi_36010841
quote:

[..]

Een miljoen nieuwe kiezers

Dat zouden 2.728.707 kiezers voor de VVD zijn

Lijkt me niet realistisch, want dat zijn er bijna evenveel als het CDA in 2003 en met een gelijke opkomst als in 2003 zou dat goed voor zo'n 43 zetels zijn. Dat zie ik de VVD niet snel halen, en zeker niet in 2007.
pi_36010896
quote:

[..]

Liberale koers is natuurlijk varen is niet hetzelfde als je afwenden van het socialisme, daar had GL al tijden niks meer mee. Socialisme gaat nl. uit van de macht bij de arbeider/gewone man, dat is GL nooit geweest.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 00:33:48 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36010944
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 00:29 schreef MrBadGuy het volgende:
Lijkt me niet realistisch, want dat zijn er bijna evenveel als het CDA in 2003 en met een gelijke opkomst als in 2003 zou dat goed voor zo'n 43 zetels zijn. Dat zie ik de VVD niet snel halen, en zeker niet in 2007.
Onderschat de onvoorspelbaarheid van de moderne kiezer niet. Zeker niet als de poppetjes worden gewisseld.

Maar goed... het is inderdaad wel héél erg veel.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:56:33 #118
124377 pmb_rug
salvation received
pi_36013825
i haat liberalisme

behalve als het economisch is!!
?Porque no te calles?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:54:03 #119
127507 LodewijkNapoleon
Le Roi Est Mort
pi_36014894
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 08:56 schreef pmb_rug het volgende:
i haat liberalisme

behalve als het economisch is!!
Toch is het met de liberalen over het algemeen prettiger samenwerken dan met links.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:00:00 #120
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36016289
quote:

[..]

Het verschil is dat Bos die miljoen kiezers wilde terugwinnen die ze de verkiezingen daarvoor verloren hadden. Rutte is wat ambitieuzer...

Wil de VVD echt 40+ zetels, dan zal dat voornamelijk ten koste moeten gaan van het CDA en zullen ze zich moeten inzetten voor samenwerking met de PvdA. Als rechterhand van het CDA gaat dit ze nooit lukken; het CDA kan nog veel tactische stemmen winnen bij een tweestrijd met de PvdA. Gaat de VVD de PvdA (weer) op de man aanvallen, dan zal dat voornamelijk voordelen gaan opleveren voor het CDA.

Ik heb alleen het gevoel dat Rutte toch vast blijft houden aan een (te) brede koers van de partij om de gehele rechterflank te bedekken en daarbij doorgaat met de campagne tegen de PvdA, waardoor ik voorspel dat Rutte het ook niet gaat maken.

Maar de gelijkenis met Wouter Bos is er zeker wel, en in dat opzicht heeft hij een voordeel. Vooral omdat hij van de rechtse achterban natuurlijk niet wordt bekritiseerd zoals Bos.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:01:16 #121
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36016323
En in de categorie "Raad het citaat", de volgende opgave.
quote:
Met zoveel nationaliteiten in ons land hebben we goud in handen.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:10:52 #122
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_36016596
Ik hoop en denk dat Rutte veel tegenwicht kan bieden aan Wouter Bos. Het 'simpelere' volk houdt nou eenmaal niet van stugge, oudere partijleiders met stropdassen omdat ze daar geen verbondenheid mee voelen (ik ben dan ook ontzettend blij dat Wiegel besloten heeft niet mee te dingen naar het lijsttrekkerschap). Als alles meezit kan deze regering dan ook gewoon doorregeren vanaf 2007. Ik heb in ieder geval alle vertrouwen in hem.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 14 maart 2006 @ 11:12:15 #123
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_36016634
Een ander voordeel is dat alle allochtonen die hier pas een paar jaar wonen volgend jaar niet mogen stemmen, dat zijn dus ook die tienduizenden mensen waar de PvdA bij de gemeenteraadsverkiezingen met succes haar pijlen op heeft gericht.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 14 maart 2006 @ 13:38:52 #124
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36020842
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:01 schreef Sidekick het volgende:
En in de categorie "Raad het citaat", de volgende opgave.
[..]

Rutte whoehoeeeee
pi_36024587
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De stropdas is te vergelijken met de hoofddoek.
Een stropdas verbergt niks.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_36024681
Stropdas of niet, dat zal mij niet interesseren.

Het gaat me om de persoon/partij en zijn ideeen. Naar mijn weten is hij van de linkerkant van de VVD en zal hij daar ook stemmers proberen weg te trekken. Dat zal hem aardig/een beetje lukken maar daarintegen zal dat ruimte bieden voor Pastors die denk ik stemmen zal gaan winnen van niet alleen de VVD maar veel meer andere partijen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_36044939
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:59 schreef Esc het volgende:

[..]

De VVD doet zich voor als een volkspartij, en veel mensen trappen daarin, vandaar ook hun grote aanhang. In werkelijkheid gebruiken ze het liberale thema alleen om topmensen uit het bedrijfsleven tegemoet te komen, voor de gewone man hebben ze geen oog. Op veel gebieden zijn Groenlinks of SP liberaler dan VVD.
Een echte libertariër aan het woord? Groenlinks en Sp op veel gebieden liberaler? Op welke gebieden? Die van gedwongen samenleven? hoge belastingen? gedwongen samen naar school?

Op veel gebieden is de VVD inderdaad niet zo liberaal als het zich voordoet zoals onze linkse Hoogervorst met zijn idee van een fattax, met het anti-rookbeleid van dezelfde linkse liberaal, een verplichting tot afname van een zorgverzekering. Echter op die gebieden zijn de SP en GL nog socialistischer dus het klopt niet helemaal wat je zegt.
  woensdag 15 maart 2006 @ 04:06:59 #128
46960 StefanP
polemicist
pi_36045276
Mensen met een pak zonder stropdas neem ik sowieso niet serieus. Dat ziet er wel zo vreselijk stupide uit, vooral als ze ook nog eens een knoopje of wat van hun bloes open hebben...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36045278
Rutte heeft sowieso geen uitstraling, laat staan charisma...
pi_36047583
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 04:06 schreef StefanP het volgende:
Mensen met een pak zonder stropdas neem ik sowieso niet serieus. Dat ziet er wel zo vreselijk stupide uit, vooral als ze ook nog eens een knoopje of wat van hun bloes open hebben...
Mensen die hun overhemd tot bovenaan dichtknopen terwijl ze geen das hebben ziet er lekker uit zeker? .
pi_36048545
quote:
Als jij je stemgedrag laat afhangen van de vraag of iemand al dan niet een stropdas draagt, kunnen we met zekerheid zeggen dat INHOUD voor jou een bijzaak is. "Geen stropdas dragen is voor linksen"... stakker Dat je je drukker maakt over het IMAGO van de VVD dan over hun inhoud, is ook veelzeggend.

Eeuwen geleden (bekijk oude schilderijen) liepen mensen rond met van die grote ronde kragen rondom hun hals. Daar zijn we een keer mee opgehouden, omdat sommige dingen na verloop van tijd nu eenmaal ouderwets worden. Zo zul je in Zeeland ook maar weinig meiden van 20 aantreffen die met spiegeltjes aan hun hoofd rondbanjeren.

Steeds minder mensen dragen een stropdas, omdat het een onhandig ding is dat de nek afknelt, dat voorover bengelt als je tijdens de lunch soep aan het eten bent, noem maar op. Zoals prins Claus enkele jaren geleden al zei (ik citeer hem niet letterlijk, maar wel de kern van zijn boodschap): waarom zouden we fatsoen moeten afmeten aan het dragen van een stropdas?

En nog afgezien van deze hele stropdas-discussie: ik zou het helemaal geen ramp vinden wanneer de VVD weer wat linkser werd. Paars 3 lijkt me vanaf mei 2007 namelijk de beste optie voor ons land, of je moet zitten te wachten op een kabinet van PvdA-SP-GL of PvdA-CDA?

In 2002, na de zogenaamde 'puinhopen van paars', stemden mensen massaal op de LPF. Van de 26 zetels die de partij toen won, zijn er nu in de peilingen nog 0 tot 1 over. En als je dan ziet dat de PvdA in peilingen op 54 tot 60 zetels staat en dat de VVD bij de gemeenteraadsverkiezingen lang niet zo fors heeft verloren als het CDA, dan kun je toch voorzichtig concluderen dat ook de kiezer massaal denkt: paars was zo slecht nog niet.
pi_36049447
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 11:00 schreef Sidekick het volgende:
Het verschil is dat Bos die miljoen kiezers wilde terugwinnen die ze de verkiezingen daarvoor verloren hadden. Rutte is wat ambitieuzer...

Wil de VVD echt 40+ zetels, dan zal dat voornamelijk ten koste moeten gaan van het CDA en zullen ze zich moeten inzetten voor samenwerking met de PvdA. Als rechterhand van het CDA gaat dit ze nooit lukken; het CDA kan nog veel tactische stemmen winnen bij een tweestrijd met de PvdA. Gaat de VVD de PvdA (weer) op de man aanvallen, dan zal dat voornamelijk voordelen gaan opleveren voor het CDA.

Ik heb alleen het gevoel dat Rutte toch vast blijft houden aan een (te) brede koers van de partij om de gehele rechterflank te bedekken en daarbij doorgaat met de campagne tegen de PvdA, waardoor ik voorspel dat Rutte het ook niet gaat maken.
Dat laatste ben ik met je eens. Rutte pakt het verkeerd aan. Hij weet wel van welke partij hij zetels zal moeten afsnoepen, maar hij pakt het verkeerd aan. In plaats van de aanval zou hij just toenadering tot de PvdA moeten zoeken. Ik zal dit zo met cijfers onderbouwen. Of Rutte ambitieuzer is dan Bos, weet ik niet. Ik stel vast dat de PvdA in peilingen beduidend HOGER scoort dan het zetelaantal dat ze hadden voor hun terugval in 2002.

Wat ik absoluut NIET met je eens ben, is dat de VVD de winst vooral moet weghalen bij het CDA. Ze zullen het namelijk bij de PvdA moeten weghalen, omdat het CDA al fors is ingekrompen:

1
2
3
4
5
6
7
8
partij TK89 TK94 TK98 TK02 TK03 peil baro
CDA     54   34   29   43   44   31   31
PvdA    49   37   45   23   42   49   60
VVD     22   31   38   24   28   26   25
SP      -    02   05   09   09   17   18
LPF     -    -    -    26   08   00   00
GL      06   05   11   10   08   10   06
D66     12   24   14   07   06   04   02

Bovenstaand de verkiezingsuitslagen sinds 1989 plus de huidige peilingen van peil.nl (peil) en de politieke barometer (baro). Je ziet: de VVD staat in de peilingen nu op 25-26 zetels. Ze willen naar meer dan 40 zetels. Tijdens hun absolute dieptepunt tot dusver, in 1998, haalde het CDA 29 zetels. In de peilingen staan ze nu op 31, dus veel minder zal dat niet worden, omdat er altijd een vaste kern is die hoe dan ook CDA zal stemmen. Bij de PvdA lag het dieptepunt in 2002 op 23 zetels, dus hoef ik verder denk ik niet toe te lichten waar de VVD winst kan boeken.

Sociaal-liberale kiezers (die in het verleden ooit nog massaal op D66 stemden) zijn nu massaal naar de PvdA gegaan. Een andere verklaring kan ik niet bedenken, aangezien ook de SP als linkse partij is gegroeid. Die 24 zetels die D66 in 1994 haalde... waar zijn die kiezers nu? En hoe krijg je ze in jouw kamp? Ik kan niet anders dan concluderen dat de VVD in sociaal-liberale (dus linkse) richting moet opschuiven om die kiezers aan te spreken.

Ik zie twee opties: VVD gaat toenadering zoeken tot de PvdA en snoept de PvdA tussen nu en mei 2007 nog zo'n 10 zetels af. Of er komt een volwaardige, nieuwe sociaal-liberale partij in dit land die zich tussen PvdA en VVD positioneert en wellicht wel 15 tot 20 zetels kan halen.
  woensdag 15 maart 2006 @ 12:37:57 #133
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36051809
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef dVTB het volgende:

Wat ik absoluut NIET met je eens ben, is dat de VVD de winst vooral moet weghalen bij het CDA. Ze zullen het namelijk bij de PvdA moeten weghalen, omdat het CDA al fors is ingekrompen:
Wellicht een verschil van perceptie want ik reken met de huidige zetelaantallen. Je ziet nu dat de VVD niet profiteerd van de teruggang van het CDA door deze strategie imho. Kiezers weten dat je het CDA er gratis bij krijgt, zoals Zalm de vorige keer al zei. Toen was het nog een handige opmerking, nu hebben ze er last van.
quote:
Bij de PvdA lag het dieptepunt in 2002 op 23 zetels, dus hoef ik verder denk ik niet toe te lichten waar de VVD winst kan boeken.
Alsof de VVD hetzelfde kan presteren als Fortuyn destijds...
De VVD is nu onderdeel van een impopulair kabinet, de PvdA heeft geen zuur boegbeeld meer, de PvdA is niet in de regering en de VVD is geen Fortuyn.
pi_36052296
Uit de nieuwsbrief van Wouter...
quote:
Mark Rutte
Het lijkt er op dat Mark Rutte de nieuwe leider van de VVD wordt. Een aardige vent en een onvervalste sociaal-liberaal. Maar kennelijk onverminderd van plan met PvdA-bashen door te gaan. Goed nieuws dus. Ik begrijp overigens dat hij mijn speech toen ik mij kandideerde voor het lijsttrekkerschap, goed heeft bestudeerd; niet zozeer vanwege het feit dat hij geen das draagt maar omdat hij nu, net als ik toen, zichzelf ten doel stelt een miljoen kiezers terug te winnen. Het moet natuurlijk niet te gek worden, we hebben al meegemaakt dat de VVD rozen ging uitdelen en in de campagne het ene na het andere PvdA-idee herlanceerde, nu neemt de leider mijn ‘looks’ en campagne-doelstellingen ook nog over. Zou die uitspraak een tijdje terug over een fusie met de PvdA dan toch geen verspreking zijn geweest…..?
pi_36052522
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 12:54 schreef Kozzmic het volgende:
Uit de nieuwsbrief van Wouter...
[..]
Wouter is zo'n ongelovelijke betweter, eigenlijk zouden PvdA stemmers eens een statement moeten maken door massaal op nr. 2 o.i.d. te stemmen!
pi_36053052
Op basis van de peilingen lees ik af dat het CDA fors verliest, maar dat deze kiezers NIET voor de VVD kiezen. Dat zal inderdaad deels verband houden met hun hang naar het CDA, dat ontken ik niet. Maar ik geef aan dat het CDA inmiddels bijna op hun historische dieptepunt is beland in de peilingen, dus ik zou niet weten hoe de VVD daar dan nog meer zetels van wil afsnoepen.

De eerdere verkiezingsresultaten gaf ik weer om te laten zien dat de PvdA in hun dieptepunt op 23 zetels stond. Nu zijn er dat in de peilingen 50 tot 60, dus valt er daar voor andere partijen heel wat te winnen. Ik probeer dus geen vergelijking te maken met Fortuyn, ik probeer aan te geven dat politieke partijen een vaste kern hebben, qua electoraat. Bij het CDA zal die kern onder nabij de 28 zetels liggen, bij de PvdA ligt deze op kennelijk rond 23, bij de VVD waarschijnlijk rond de 18 (schatting op basis van peilingen).

Kijk nog eens goed naar de resultaten van 1994: het CDA werd toen ingemaakt. Er werd fors afgerekend met het kabinet CDA-PvdA. Het CDA verloor 20 zetels, de PvdA nog eens 12: samen dus 32. De grootste winnaar? Niet de VVD, maar D66. In de jaren die daarop volgden, groeiden PvdA en VVD naar elkaar toe omdat ze samen in een regering zaten. D66 werd daardoor min of meer overbodig en begon te verliezen. PvdA en VVD wonnen juist.

Bij de verkiezingen in 1998 hadden PvdA en VVD samen 83 zetels, op dit moment hebben ze volgens de politieke barometer samen 85 zetels. Alleen: de verhoudingen: toen 45 om 38, nu 60 om 25. Dus: PvdA plus 15, VVD min 13. Ik zie daarvoor echt geen andere verklaring dan dat sociaal-liberale kiezers massaal voor de PvdA kiezen.

Dat onderbouw ik vervolgens nog eens door te stellen dat die kiezers wel bij de PvdA *moeten* zitten, omdat ook de linkse SP in de peilingen fors is gegroeid. Met andere woorden: de huidige PvdA-aanhang (volgens peilingen) kan nooit uitsluitend uit linkse stemmers bestaan. Daar zitten de nodige sociaal-liberalen tussen.
pi_36054729
Peilingen, zucht, als we nou eens zouden stoppen met die dingen serieus te nemen. Bovendien is het enorme stemmingmakerij. Een beetje politicus reageert tegenwoordig ook niet meer op die dingen.
pi_36055616
Politiek, zucht, als we nou eens zouden stoppen met die dingen serieus te nemen. Bovendien is het enorme stemmingmakerij. Een beetje burger reageert tegenwoordig ook niet meer op die dingen.
pi_36056810
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:59 schreef Scheepschroef het volgende:
Peilingen, zucht, als we nou eens zouden stoppen met die dingen serieus te nemen. Bovendien is het enorme stemmingmakerij. Een beetje politicus reageert tegenwoordig ook niet meer op die dingen.
Ik beweer toch niet dat die peilingen uiteindelijk de echte uitslag zullen zijn? Ik signaleer in de peilingen alleen bepaalde trends en wijs erop dat sociaal-liberale kiezers kennelijk massaal PvdA zouden stemmen als er nu verkiezingen waren.
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:55:13 #140
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_36058889
quote:
En dat is nou jammer. Want die mensen die jij niet serieus neemt zijn misschien wel veel en veel competenter dan de mensen MET stropdas die je wel serieus neemt.
pi_36061584
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:54 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik beweer toch niet dat die peilingen uiteindelijk de echte uitslag zullen zijn? Ik signaleer in de peilingen alleen bepaalde trends en wijs erop dat sociaal-liberale kiezers kennelijk massaal PvdA zouden stemmen als er nu verkiezingen waren.
Als het nu verkiezingen waren, en Wouter Bos de hele tijd maar roepen dat er nu verkiezingen moeten komen. Echter, de verkiezingen zijn niet nu! Peilingen zijn slechts momentopnames, de politiek heeft voor 4 jaar een mandaat en daar moet je in de tussentijd niet aan gaan lopen sjorren. Over een jaar kan de situatie weer compleet anders zijn, dus peilingen zijn ongelovelijk kortzichtig.
pi_36062029
*zucht* Praat ik Chinees? Nogmaals: ik wijs op de TRENDS in peilingen, die aantonen dat het haast niet anders kan dan dat sociaal-liberale kiezers momenteel PvdA zouden kiezen. Probeer even de peilingen te zien als een soort 'marktonderzoek'. Als jij een nieuw product wilt lanceren, ga je ook eerst onderzoeken of er behoefte aan is en op welke doelgroep je je zou moeten richten.

De vraagstelling was: de VVD wil meer dan 40 zetels. Op welke doelgroep moeten ze zich richten? Kennelijk op sociaal-liberale kiezers. Waar zitten die? Kennelijk bij de PvdA.

En trouwens: peilingen zijn momentopnames, maar verkiezingen net zo goed... Ze hebben alleen vier jaar lang gevolgen. In mei 2003 was het CDA populair, nu allang niet meer (maar goed, da's een heel ander onderwerp).
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:29:37 #143
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_36071251
quote:
Mensen die dit soort uitspraken doen, neem ik sowieso niet serieus.

Schoenmaker hou je bij je leest.
  donderdag 16 maart 2006 @ 09:22:55 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36077925
Nog wat interessante stukjes uit een artikel van Planet.nl:
quote:
Mark Rutte: op naar de veertig zetels!

(...)

In plaats van zich slechts te richten op veiligheid, vreemdelingenbeleid en financiële zekerheid, zou de VVD zich op meer thema’s moeten profileren. Onderwijs bijvoorbeeld, of gezondheidszorg. Ook mocht de partij wel wat ‘hipper’ worden. Zoals de PvdA, zei hij. "Dat betekent niet dat de parelkettingen weg moeten, maar wel dat er andere mensen bij moeten. Als dat lukt, dan kunnen we ongeacht de lijsttrekker in 2007 veertig zetels halen."

(...)

Merkwaardig genoeg belandde het gesprek op zeker moment op grondwetsartikel 23, dat de financiering van het bijzonder onderwijs regelt. Binnen de VVD leidt dat artikel al jaren tot verdeeldheid tussen de rekkelijken en de preciezen, tussen de verdedigers van de grote uitruil van 1917 (toen liberalen en socialisten algemeen kiesrecht kregen en christen-democraten overheidsgeld voor bijzonder onderwijs) en de meer principiële liberalen.

Had de jonge bewindsman daar ideeën over? Mark Rutte had er nog nooit over nagedacht, gaf hij toe. Hij had geen benul. Na een korte stilte barstte hij in een onbedaarlijk lachen uit. ‘Artikel 23? Ach, maar natúúrlijk ben ik daar voor!’

(...)

Maar al draagt hij geen stropdassen, Rutte ontkent in elk interview dat hij progressief is. Erg conservatief of radicaal liberaal is hij evenmin. Toch heeft Ayaan Hirsi Ali, samen met Wilders nog eens pleitbezorger van een ‘liberale jihad’, Rutte in de armen gesloten.

Geen vijanden
Mark Rutte heeft geen vijanden. Hij is conflictmijdend. Dat is bestuurlijk en privé zijn beste eigenschap, maar voor een VVD-leider wel even wennen. Iedereen kan het met hem vinden en hij voelt zich in ieder gezelschap thuis. Maar wat vindt hij precies? Natuurlijk, hij heeft ongetwijfeld ideeën - behalve dan over artikel 23 - maar vooral praktische. Een ideologisch scherprechter is hij niet, laat staan een huisfilosoof zoals Frits Bolkestein.

In veel opzichten is Rutte een paarse VVD-politicus: voor alles pragmatisch. Misschien dat de VVD naar die electorale hoogtijdagen terugverlangt. Alleen toen slaagde de partij erin om zowel de parelkettingen als de blazertjes, zowel de dames uit Wassenaar als de Amsterdamse sociaal-liberalen binnenboord te houden. Onder het bindend leiderschap van Mark Rutte zullen zelfs boeddhabeeldjes een plaats vinden. Op naar de veertig zetels.

Bron
pi_36087596
Ik word onpasselijk van het woord 'liberale jihad' dat Planet meent te moeten gebruiken voor de opvattingen van Hirsi Ali en Wilders. Een jihad verwijst naar een heilige oorlog waarbij moslim-extremisten het moorden niet schuwen. Als *ik* Wilders of Hirsi Ali was, diende ik onmiddellijk een klacht in bij Planet.

Als ik Rutte zo hoor raaskallen bekruipt mij het gevoel dat de VVD hem straks NIET als lijsttrekker gaat aanwijzen. Hij zal gewoon snel open en eerlijk kleur (paars) moeten bekennen en niet de schijn ophouden dat hij niet-progressief is. Alleen dan kan hij serieus worden genomen en kan de VVD straks voor hem kiezen, mochten ze gaan voor een meer sociaal-liberale koers.

De CDA-achterban begint steeds meer te mopperen over de koers van dit kabinet. Bij de VVD kunnen ze ook onmogelijk tevreden zijn na de gemeenteraadsverkiezingen en de peilingen die op verlies wijzen.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:29:12 #146
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36087691
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:25 schreef dVTB het volgende:
Ik word onpasselijk van het woord 'liberale jihad' dat Planet meent te moeten gebruiken voor de opvattingen van Hirsi Ali en Wilders. Een jihad verwijst naar een heilige oorlog waarbij moslim-extremisten het moorden niet schuwen. Als *ik* Wilders of Hirsi Ali was, diende ik onmiddellijk een klacht in bij Planet.
Alleen een klacht wegens auteursrecht zou mogelijk zijn, aangezien die term juist door Hirsi Ali samen met WIlders is geintroduceerd.
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:45:41 #147
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_36088147
Herstel, alleen door Hirsi Ali volgens mij: Bron
pi_36088440
OK, dan neem ik mijn woorden terug. Nooit geweten dat Hirsi Ali dit heeft gezegd. Ik vind de term nog steeds volkomen misplaatst, helemaal als die afkomstig is van iemand die zich juist tegen intolerantie vanuit de islam verzet.
pi_36089259
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:55 schreef dVTB het volgende:
OK, dan neem ik mijn woorden terug. Nooit geweten dat Hirsi Ali dit heeft gezegd. Ik vind de term nog steeds volkomen misplaatst, helemaal als die afkomstig is van iemand die zich juist tegen intolerantie vanuit de islam verzet.
Het past wel redelijk. Ze komt zelf ook niet overdreven tolerant over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 16 maart 2006 @ 18:35:37 #150
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36093044
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:19 schreef dVTB het volgende:
Rutte pakt het verkeerd aan. Hij weet wel van welke partij hij zetels zal moeten afsnoepen, maar hij pakt het verkeerd aan. In plaats van de aanval zou hij just toenadering tot de PvdA moeten zoeken. Ik zal dit zo met cijfers onderbouwen. Of Rutte ambitieuzer is dan Bos, weet ik niet. Ik stel vast dat de PvdA in peilingen beduidend HOGER scoort dan het zetelaantal dat ze hadden voor hun terugval in 2002.
Beter laat dan nooit wilde ik hier nog even kwijt dat ik het volkomen met je eens ben. Ik had hier eerder ook al iets willen posten over dat het Rutte (danwel de VVD) toch ook opgevallen moet zijn dat de manier waarop ze die zetels nu proberen (terug) te winnen aan PvdA-kant niet werkt.
En het is inderdaad ook zo volkomen logisch! Je overtuigt de mensen die nu voor de PvdA kiezen niet dat ze VVD moeten gaan stemmen door de PvdA constant zwart te maken. Die mensen hebben namelijk hun redenen waarom ze dat doen. Dat Rutte of welke VVD-er dan ook het misschien kul-redenen vindt, dat kan, maar dat doet er dus niet toe.

Sowieso zal de VVD m.i. een keuze moeten maken aan welke kant ze die extra kiezers willen winnen. Het kan niet aan de linker én de rechter kant. Het is naar de linkerkant opschuiven met als waarschijnlijk risico dat je aan de rechterkant verliest aan Wilders, of de rechterkant tevreden houden met het risico dat je kiezers verliest aan CDA/D66/PvdA.

Maareh... eigenlijk vind ik het ook wel prima wat ze aan het doen zijn, hoor.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36099015
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit wilde ik hier nog even kwijt dat ik het volkomen met je eens ben. Ik had hier eerder ook al iets willen posten over dat het Rutte (danwel de VVD) toch ook opgevallen moet zijn dat de manier waarop ze die zetels nu proberen (terug) te winnen aan PvdA-kant niet werkt.
En het is inderdaad ook zo volkomen logisch! Je overtuigt de mensen die nu voor de PvdA kiezen niet dat ze VVD moeten gaan stemmen door de PvdA constant zwart te maken. Die mensen hebben namelijk hun redenen waarom ze dat doen. Dat Rutte of welke VVD-er dan ook het misschien kul-redenen vindt, dat kan, maar dat doet er dus niet toe.

Sowieso zal de VVD m.i. een keuze moeten maken aan welke kant ze die extra kiezers willen winnen. Het kan niet aan de linker én de rechter kant. Het is naar de linkerkant opschuiven met als waarschijnlijk risico dat je aan de rechterkant verliest aan Wilders, of de rechterkant tevreden houden met het risico dat je kiezers verliest aan CDA/D66/PvdA. Maareh... eigenlijk vind ik het ook wel prima wat ze aan het doen zijn, hoor.
Blij dat je het met me eens bent. Terecht stel je inderdaad dat die sociaal-liberale kiezers niet voor niets zijn weggelopen naar de PvdA. Ze doen dat uit onvrede met het huidige regeringsbeleid. De VVD zal dus inderdaad niks opschieten met het zwartmaken van de PvdA.

En linksaf valt voor de VVD veel meer te winnen dan rechts. Ten tijde van Paars zat de VVD op 38 zetels, na 4 jaar regeren met de PvdA... - D66 verloor toen al fors. Rechts van de VVD zit een Wilders, maar de vraag is of hij de VVD echt veel kiezers kan afsnoepen. Ik betwijfel het sterk. En het CDA werd ook niet bepaald veel groter in 1998, na 4 jaar Paars 1. De rechtse kiezers zijn de VVD dus trouw gebleven, destijds. Tja, in 2002 werd alles natuurlijk anders (waarom eigenlijk, kun je je achteraf afvragen). De LPF is inmiddels zo verzwakt en door het slijk gehaald dat die ook weinig meer van de VVD zal afsnoepen aan de rechterkant.
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:49:22 #152
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_36099087
quote:
Rutte draagt al langer geen das dan de meeste PvdA'ers.
Hij maakt lekker zelf uit wat hij draagt, een echte liberaal!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_36099139
Maar waarom moet je de koers varen waar de meeste zetels te halen valt?
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:55:59 #154
136 V.
Like tears in rain...
pi_36099342
quote:
OMFG... volgens mij ben jij er ook zo een die uit aversie voor links liever met de auto altijd drie keer rechtsom een blokje omrijdt om maar niet linksaf te hoeven

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_36099682
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 21:50 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar waarom moet je de koers varen waar de meeste zetels te halen valt?
Dat moet niet, maar Rutte heeft de ambitie op meer dan 40 zetels te brengen. Het lijkt me dat je dan toch een koers moet varen waarmee je ook daadwerkelijk zetels haalt...
  zondag 21 mei 2006 @ 15:24:15 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38046886
quote:
Peiling:Verdonk blijft favoriet

` Rita Verdonk is onder de VVD-ers nog
steeds de favoriet om lijsttrekker te
worden.Volgens de nieuwste enquête van
Maurice de Hond heeft ze 52 procent van
de VVD-kiezers uit 2003 achter zich.

Haar belangrijkste tegenkandidaat Mark
Rutte blijft steken op 37 procent.Tot
donderdag kunnen de VVD-leden nog hun
keus bepalen en een week later wordt de
uitslag bekendgemaakt.

Volgens de peiling zou de VVD bij de
verkiezingen 36 zetels krijgen,één meer
dan vorige week.Ook het CDA boekt een
zetel winst (30) terwijl de PvdA en de
SP er ieder één inleveren.De PvdA zou
uitkomen op 46 en de SP op 14 zetels.

Bron: teletext
Het ziet er naar uit dat het ontbreken van een das Rutte de das om gaat doen.
Mijn reisverslagen
pi_38453732
quote:
Op zondag 21 mei 2006 15:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het ziet er naar uit dat het ontbreken van een das Rutte de das om gaat doen.
Niet dus.
pi_38454221
Maar hij moet wel een stropdas om, dat eis ik gewoon van een VVD man
pi_38454606
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom eigenlijk? Ik zou zeggen laat die vent gewoon zichzelf zijn, dan presteer je ook het beste. Hij is door de meerderheid van de leden gekozen. En kennelijk lukt dat zonder das! Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht...

Misschien zien we hem binnenkort wel met een oorbelletje...
pi_38454715
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ik zou zeggen laat die vent gewoon zichzelf zijn, dan presteer je ook het beste. Hij is door de meerderheid van de leden gekozen. En kennelijk lukt dat zonder das! Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht...

... óf hanekam.
pi_38454718
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon bij een VVD'er horen, een soort van keurmerk
pi_38454761
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon bij een VVD'er horen, een soort van keurmerk
Ik vind voor elke parlementarier gelden dat hij/zij er representatief uit moet zien.
pi_38454959
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:02 schreef Airelle het volgende:

[..]

Ik vind voor elke parlementarier gelden dat hij/zij er representatief uit moet zien.
Linkse mensen hoeven dat van mij niet, zeker SP'ers niet, die horen er als zwervers uit te zien maar VVD'ers horen er toch als beschaafde mensen uit te zien idd
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:06:34 #164
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38454972
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:02 schreef Airelle het volgende:
En wat versta jij onder representatief?

Zo vind ik dat iedere vrouw haar tieten moet tonen. Daar zijn het tenslotte vrouwen voor.
pi_38455013
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zo vind ik dat iedere vrouw haar tieten moet tonen. Daar zijn het tenslotte vrouwen voor.
SGP vrouwen misschien
pi_38455073
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Een beetje netjes. Je weet toch wel wat ik bedoel? .
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:19:11 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38455509
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:08 schreef Airelle het volgende:

[..]

Een beetje netjes. Je weet toch wel wat ik bedoel? .
Nee. Ik vind 'representatief' in deze context ook een akelig versluierende term. Inderdaad in de trant van "je weet zelf toch wel wat we bedoelen?"

Nee dus. Ik weet niet wat men onder een 'beetje netjes' verstaat. Ik zelf vind een stropdas dus helemaal niks. Een belediging voor het lichaam dat 'm dragen moet. Het korset van de man.
pi_38455602
Tjah, wat maakt het eigenlijk uit hoe een politicus er uitziet. Ik heb het liever met een politicus van doen die een hanekam heeft en zinnige dingen roept dan een geklede etalagepop die niets te melden heeft of erger nog constante onzin bralt. Helaas zijn er van die laatste categorie er veel te veel.
  donderdag 1 juni 2006 @ 22:25:10 #169
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38455817
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 22:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Tjah, wat maakt het eigenlijk uit hoe een politicus er uitziet. Ik heb het liever met een politicus van doen die een hanekam heeft en zinnige dingen roept dan een geklede etalagepop die niets te melden heeft of erger nog constante onzin bralt. Helaas zijn er van die laatste categorie er veel te veel.
Nou vind ik een hanekam ook niet bepaald een toonbeeld van modisch vernuft.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 02:04:55 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38462781
Ik weet zeker dat de VVD een paar zetels meer krijgt als Rutte een das draagt.
Het ontbreken van een das geeft hem gewoon een linksige uitstraling en dat kost stemmen (zie de pelingen).
Mijn reisverslagen
pi_38462894
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:04 schreef SeLang het volgende:
Het ontbreken van een das geeft hem gewoon een linksige uitstraling en dat kost stemmen (zie de pelingen).
Waar kun je uit de peilingen aflezen dat dit door een das komt
pi_38464014
Wat een onzin!
Ik ben lid van de VVD
Rechtervleugel: Verdonk Wiegel
en draag ook nooit een stropdas.
Het zijn juist al die stropdasdragende VVD-bobo's die Rutte in het zadel hebben geholpen.

Misschien niet eens zo erg.
Rutte snoept misschien eerder wat stemmen weg bij D66-Groen-links etc en voorkomt zo een links kabinet !
  vrijdag 2 juni 2006 @ 07:50:38 #173
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_38464028
quote:
Wat een leeg leventje moet je eigenlijk hebben als dit soort zaken zich in je brein manifesteren als zijnde relevant.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 08:23:43 #174
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_38464298
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 19:55 schreef Esc het volgende:

[..]

[..]
Vind ik ook.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_38464669
Whehehe ... al die brallerige ballen hier die "das, das, das" roepen. .....
pi_38464768
quote:
Hij staat gewoon bekend als links. Niet alleen om die das hoor, ook om tal van andere zaken.
pi_38465140
quote:
Dat zie ik toch echt heel anders. Alleen al het feit dat de VVD-leden voor Rutte hebben gekozen, toont naar mijn mening aan dat ze heel goed inzien dat aan de linkerkant de enige mogelijkheid ligt voor hernieuwde regeringsdeelname. Het is niet aannemelijk dat CDA en VVD aan een meerderheid komen, bovendien is het zeer aannemelijk dat de PvdA bij de volgende verkiezingen als grootste uit de bus komt. Een wat lonkende VVD is dan aantrekkelijker als regeringspartner, dan een ver weg staande, rechtse VVD.
pi_38467956
quote:
Het stemmenverlies heeft echt echt niks met die das te maken. Rutte en Verdonk zijn hele verschillende persoonlijkheden. Rutte is wat van de sociaal-liberale koers en zal makkelijker tot compromissen kunnen komen. Met hem meer kans op een paars kabinet. Verdonk is meer van het type neo-conservatief en zal het liever doen met een rechts CDA. Het zijn dus totaal verschillende stromingen, elk met hun aanhang.

De verkiezing van de lijsttrekker laat aan duidelijkheid niets te wensen over. De VVD is hopeloos verdeelt over de koers van die partij. (zie uitslag 51% Rutte en 45% Verdonk) Het is een kwestie van tijd dat die partij scheurt.
pi_38473660
Joh, het heeft vrij weinig met profiel of uitstraling te maken, Rutte is gewoon veel minder bekend dan Verdonk. Vraag in een volksbuurt naar Verdonk en iedereen zal het weten, Rutte zeker niet. Daar komen de stemmen voornamelijk vandaan en daarom doet de VVD er slim aan ze zoveel mogelijk als een tandem neer te zetten.

(Verdonk pikt natuurlijk ook een graantje mee van al die mannen die graag een strenge moeder hadden gehad )
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:07:57 #180
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38473980
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Hans van Baalen moet optiefen.
Helemaal mee eens.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:09:20 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38474031
Daarbij, Rutte draagt vanaf het begin geen stropdas. Nooit. Dat is zijn eigen beslissing geweest, en dat past nu bij hem.

Als hij nu een stropdas gaat dragen omdat hem dat aangeraden wordt, dan bevestigd dat alleen maar het vermoeden wat ik nog niet heb bij hem, dat het een show is. Dat het om de looks gaat. Dat men liever nep maar leuk heeft, in plaats van echt.

¤0,02
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:58:39 #182
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_38486767
Een das staat wel zo netjes!

mijn stem hangt er niet vanaf
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:01:31 #183
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_38486843
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
ook eens,

zag 'm gister nog bij nova. Wat kan die dikkop liegen zeg! Met zijn opbouw/ontwikkelingshulp in Afghanistan.
En zijn ondoordachte gezeur over Hirsi Magan
Zeg nou gewoon dat het oorlog is! Vind ik prima!
pi_38486858
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:58 schreef Maar-T het volgende:

mijn stem hangt er niet vanaf
Gelukkig dat je verder kijkt dan zijn stropdas lang is
  vrijdag 2 juni 2006 @ 21:06:43 #185
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_38486981
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 21:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Gelukkig dat je verder kijkt dan zijn stropdas lang is
yep, beoordelen adhv kleding is gewoon simplistisch.
pi_38498426
quote:
Het klopt dat VVD stemmers niet weten wat goed voor ze is, maar zelfs zij zijn niet zo stom om op iemand te stemmen vanwege het wel/niet dragen van een das. En dat Rutte het lijsttrekkersschap heeft gewonnen zonder stropdas is ook niet bepaald ondersteunend voor je theorie.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_38498969
quote:
In een nek-aan-nekrace versloeg Mark Rutte zijn belangrijkste concurrent Rita Verdonk afgelopen woensdag in de strijd om het leiderschap van de VVD. Na twee afmattende maanden en kort voordat hij er even tussenuit gaat, wil hij, exclusief in De Telegraaf nog wel even bijpraten. Over Rita Verdonk en Wouter Bos, maar ook over het gezin waarin hij opgroeide.

Nieuwe VVD-lijsttrekker MARK RUTTE heeft genoten van campagne

"Ik lust Wouter Bos RAUW!"

"Geen idee met welk CDA we straks te maken krijgen…"

Aan het einde van de verkiezingscampagne voor de VVDlijsttrekker liep iedereen op zijn tandvlees, de campagneteams, andere betrokken VVD’ers en natuurlijk de kandidaten zelf. Behalve Mark Rutte. Die vond het jammer dat het afgelopen was. Alleen zei hij dat liever niet hardop, want "dat klinkt zo hysterisch".

Rutte kan tevreden zijn, want hij ís nu lijsttrekker en er staat hem een lange campagne te wachten, eerst voor de Provinciale-Statenverkiezingen volgend voorjaar, en dan voor de Tweede Kamer.

Geluidsboxen
Nu de eerste ronde voorbij is, vindt hij het ook wel even best. "Het is heel goed dat het klaar is. Nu ga ik weer van 78 naar 33 toeren", zegt hij aan het einde van een veelbewogen week op zijn werkkamer op het ministerie van Onderwijs, waar hij nu nog staatssecretaris is. Die kamer zal hij binnenkort verruilen voor de statige fractievoorzitterskamer van de VVD in de Tweede Kamer. "Waanzinnig gaaf", vindt Rutte het.

Dat straalde hij niet direct uit, afgelopen woensdag, toen partijvoorzitter Jan van Zanen de envelop van de notaris overhandigd kreeg, opende en Mark Rutte als winnaar uitriep van de lijsttrekkersverkiezing. Hij leek wat laat te reageren, en dat was ook zo. "We konden het niet goed verstaan. We stonden achter Van Zanen en alle geluidsboxen waren op het publiek gericht. Ik dacht dat hij begon met het laagste aantal stemmen, maar dacht toen: zo slecht zal het toch ook niet zijn?"

Nog afgezien van het resultaat is Rutte dik tevreden met de campagne die hij heeft gevoerd. "Het waren de acht meest bijzondere weken van mijn politieke leven", zegt hij er zelfs over. Hij bleef trouw aan zichzelf, en groeide in zijn rol naarmate de campagne vorderde. "Ik heb debatten terug gekeken op tv en internet en dacht telkens: ja, dat ben ik wel. Ik ben ook beter geworden: in het begin in Heerhugowaard, had ik zes zinnen nodig om mijn punt te maken, en op het laatst in Noordwijkerhout nog maar drie."

Woensdagavond was er dan de ontlading, of eigenlijk, had die moeten plaatsvinden. Maar aan Rutte was het niet zo te zien. Hij trok een min of meer verontschuldigende glimlach en liet zich vervolgens gelaten feliciteren door tegenstrevers Verdonk en Veenendaal. "Ik heb die spanning gewoon niet zo erg", zegt hij. Om eraan toe te voegen dat het "van binnen" goed voelt. "Dat heb ik van huis uit meegekregen: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg." De doorgaans zo makkelijke prater Rutte heeft het niet graag over zijn privé-leven. Hij heeft er spijt van dat hij ooit in een interview zijn moeder heeft opgevoerd. "Nu lijkt het alsof zij een aanhangsel van mij is, terwijl ik toch echt uit haar voortkom."

Geruchten
Wel maakt hij graag gebruik van de gelegenheid om een paar hardnekkige geruchten te ontzenuwen. Nee, hij woont niet meer bij zijn moeder – "al niet meer sinds m’n 21e" – maar alleen in een appartement. Ja, hij gaat wel eens in de week bij haar eten – "Lachen man!". En nee, ze doet zijn was niet. Rutte is de jongste uit een gezin van zeven. Zijn vader is tweemaal getrouwd geweest. Diens eerste vrouw, met wie hij drie kinderen had, kwam om in Japans gevangenschap, waarna hij met haar zus trouwde.

"Mijn moeder was veertien jaar jonger dan haar man. Samen hebben ze nog eens vier kinderen gekregen, waarvan ik weer het nakomertje was. Van de zeven leven er nog vijf. Een broer overleed toen hij rond de 40 was – dat was een drama – en een zus is gestorven toen ze 70 was." Het was niet een typisch VVD-gezin, zijn vader stemde CHU of ARP. Zijn moeder zal wel eens PvdA gestemd hebben, maar is nu VVD. "Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand in mijn familie het nu nog in zijn hoofd haalt om niet VVD te stemmen", schatert Rutte. Den Uyl werd er hevig gehaat. De verhoudingen zijn goed, maar de Ruttes zitten niet op elkaars lip. Sterker nog, Mark stond er woensdagavond alleen voor, terwijl zijn concurrenten Verdonk en Veenendaal werden omringd door familie. Doodnormaal, vindt Rutte het. "Ik ga toch ook niet naar het personeelsfeestje van mijn broer?"

De buit is binnen. Rutte is lijsttrekker, maar nu begint het echte werk pas. Hij moet zijn partij groot maken. In elk geval groter dan de 27 zetels die de VVD nu in de Tweede Kamer heeft, en "misschien wel de grootste van de Nederland". Hij heeft er zin in, vooral in de debatten met zijn ’broertje’ Wouter Bos. Rutte lust hem rauw. Het is echt een misverstand dat het straks moeilijk wordt om verschil te zien tussen Bos, Rutte en mogelijk Pechtold. Ze zijn dan wel ongeveer even oud, en ze hebben alledrie dan wel bestuurlijke ervaring, maar de verschillen zijn hemelsbreed, zegt Rutte.

Hij richt zijn pijlen vooral op Bos, zoals hij ook al deed tijdens de gemeenteraadscampagne die hij voor zijn partij leidde. Bos kijkt naar hoe de koek het eerlijkst verdeeld kan worden, terwijl Rutte de koek groter wil maken. Bos komt op voor mensen met een uitkering, terwijl Rutte die mensen uit de uitkering wil krijgen. "De verkiezingen van 2007 gaan meer dan ooit over het vooruitgangsgeloof in de samenleving. Voor het eerst sinds de Gouden Eeuw vragen ouders zich af of hun kinderen het wel net zo goed krijgen als zij. Dat is zeer ernstig. We moeten de burgers dat vertrouwen teruggeven."

Coalitiepartner
Hij sluit de PvdA van Bos niet uit als mogelijke coalitiepartner, maar spreekt een duidelijke voorkeur uit voor het CDA dat hij kent van de afgelopen vier jaar. "Dit kabinet heeft een uitstekend lanceerplatform gemaakt, met de hervormingen in de sociale zekerheid, de gezondheidszorg en de pensioenen. Nu gaat het erom van Nederland de best presterende economie te maken. Het liefst doe ik dat met het CDA dat ik ken van de afgelopen vier jaar. Maar ik weet niet met welk CDA we te maken krijgen. Ik zie die partij op punten ook afbuigen naar links, en dan zeg ik: stilstaand water gaat na verloop van tijd stinken."

Rutte noemt het ronduit "ongepast" zoals het CDA afgelopen week inspeelde op een mogelijke verkiezingszege van Verdonk. Binnen die partij werd er ernstig rekening mee gehouden dat de eenheid binnen de VVD dan ernstig verstoord zou raken en Verdonk misschien zelfs wel op een breuk met het kabinet zou aankoersen. "Volstrekt over the top", aldus Rutte.

Schoolvriend
En het gat op rechts dat zou ontstaan na het verlies van Verdonk? "Dat zal niet gebeuren, meneer. De VVD is van oudsher een partij met verschillende richtingen. We kunnen alleen de grootste worden als we al die groeperingen aan boord houden." Verdonk speelt daar onmiskenbaar een rol, maar ook Rutte zal zich ’op rechts’ manifesteren. Hij wuift de aantijging weg dat hij daarvoor te links zou zijn. "Ik ben helemaal niet links!"

Het pinksterweekeinde staat voor de deur, tijd voor het jaarlijkse uitstapje met een oude schoolvriend. "Ik ga hem straks bij zijn vrouw ophalen. We wilden naar Parijs, maar daar zit alles vol, dus gaan we vijf, zes uur rijden en dan zien we wel." Nee, Rutte zegt niet met nadruk dat de vriend getrouwd is, om bij voorbaat al de indruk weg te nemen dat er tussen hen meer aan de hand zou zijn. En nee, hij vindt het ook niet vervelend om telkens te moeten ontkennen dat hij homo zou zijn, alleen maar omdat hij geen vriendin heeft. "Was het maar waar. Dan had ik twee keer zo veel kiezers gehad."

http://telegraaf-i.telegr(...)0060603_5/pagina.php
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:43:34 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38499577
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:58 schreef Maar-T het volgende:
Wat een ouwe-wijven-uitspraak.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 11:57:40 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38499903
De meeste mensen hier kijken echt niet verder dan hun neus lang is

95% van de mensen (en waarschijnlijk nog meer) leest nooit een partij programma. Die gaan gewoon puur af op het imago van partij en lijsttrekker.
Een stropdasloze Rutte heeft gewoon een linksig imago en uit alle peilingen blijkt dat dat stemmen kost. De VVD weet dat ook, daarom zal het me niks verbazen als we Rutte geleidelijk aan vaker met das zullen zien. Natuurlijk zullen de linksen hem daar dan op aanvallen dus de verandering zal zeer geleidelijk plaatsvinden zodat de verandering niet teveel opvalt.
Mijn reisverslagen
pi_38500706
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:57 schreef SeLang het volgende:
De meeste mensen hier kijken echt niet verder dan hun neus lang is

95% van de mensen (en waarschijnlijk nog meer) leest nooit een partij programma. Die gaan gewoon puur af op het imago van partij en lijsttrekker.
Des te triester natuurlijk. Dit maakt de poitiek een poppenkast ala Idols. Wanner gaan we weer voor de inhoud?
pi_38500753
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Des te triester natuurlijk. Dit maakt de poitiek een poppenkast ala Idols. Wanner gaan we weer voor de inhoud?
Misschien zodra we inzien dat een systeem waarin een kleine groep boven ons gestelden meer dan de helft van ons inkomen uitgeeft inherent verkeerd is.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 12:38:44 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38500781
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kunt het wel triest vinden maar dit is gewoon de realiteit.
Hoeveel mensen ken jij die voor de verkiezingen de verkiezingsprogrammas doorlezen ?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:11:21 #193
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_38501503
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Misschien zodra we inzien dat een systeem waarin een kleine groep boven ons gestelden meer dan de helft van ons inkomen uitgeeft inherent verkeerd is.
Vind ik ook.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_38501723
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij die voor de verkiezingen de verkiezingsprogrammas doorlezen ?
Dat hoeft nou ook weer niet perse. die lees ik namelijk ook niet. Hoeft ook niet. Aals je de politiek een beetje volgt weet je echt wel waar ze voor staan. Maar lullen over stropdassen hoeft van mij echt niet. Ik zie liever eentje met een hanekam (met piercings) dan zo'n geklede etalagepop die denkt dat ie het we weet. Tenminste als de eerste wel iets zinnigs in te brengen heeft
pi_38502547
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 12:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik vrees dat je daar wel een punt hebt .
pi_38502786
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 11:57 schreef SeLang het volgende:

Een stropdasloze Rutte heeft gewoon een linksig imago en uit alle peilingen blijkt dat dat stemmen kost. De VVD weet dat ook
Zo'n uitspraak is natuurlijk gewoon dom, iedereen ziet namelijk dat hij feitelijk onjuist is. Immers, het zijn juist de VVD leden geweest die Rutte als lijsttrekker hebben gekozen. Zouden ze dat hebben gedaan als ze dachten dat het hen stemmen ging kosten? De VVD is dik tevreden met Rutte. Jouw eigen mening doen voorkomen als ware het de mening van de VVD is niet alleen een gigantische drogreden maar getuigt ook nog eens van een vals idee van de wijsheid in pacht hebben.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:29:50 #197
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38504492
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 14:07 schreef m021 het volgende:

[..]

Zo'n uitspraak is natuurlijk gewoon dom, iedereen ziet namelijk dat hij feitelijk onjuist is. Immers, het zijn juist de VVD leden geweest die Rutte als lijsttrekker hebben gekozen. Zouden ze dat hebben gedaan als ze dachten dat het hen stemmen ging kosten? De VVD is dik tevreden met Rutte. Jouw eigen mening doen voorkomen als ware het de mening van de VVD is niet alleen een gigantische drogreden maar getuigt ook nog eens van een vals idee van de wijsheid in pacht hebben.
Jij mist het punt volledig.
Het is nogal een verschil of het gaat om verkiezingen waarbij mensen die lid zijn van de VVD een lijsttrekker kiezen of wanneer de 'gewone' burger moet kiezen op welke partij hij stemt.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:31:13 #198
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38504526
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 21:51 schreef MrBadGuy het volgende:
is inderdaad wel lekker liberaal zeg
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:34:15 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38504596
quote:
Dat zegt dan meer over de kiezer dan over rutte. waarom zou de politiek uberhaupt over inhoud gaan praten als men politici beoordelen over wle of een stropdas. Als je liberaal bent en je kan je vinden in de vvd dan zou het geen fuck uit moeten maken wat je draagt.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:38:47 #200
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38504705
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over de kiezer dan over rutte.
Klopt.
Die conclusie hadden we allang getrokken.
En met een das trekt hij meer kiezers.
Mijn reisverslagen
pi_38505046
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over de kiezer dan over rutte. waarom zou de politiek uberhaupt over inhoud gaan praten als men politici beoordelen over wle of een stropdas.
klopt. Het gemiddelde iq van de kiezer daalt ook met rasse schreden als je ziet dat het alleen nog maar om de vorm gaat en amper over de inhoud.

Vraag me af of eea nog goed komt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:59:30 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38505118
Kijk eens om je heen, dan zie je dat 90% van de mensen paupers zijn met geen enkel benul van politiek. Toch hebben die mensen evenveel stemrecht als jij.
Het is dus niet zo slim om je teveel op de inhoud te richten en de vorm te verwaarlozen.
Mijn reisverslagen
pi_38505411
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:59 schreef SeLang het volgende:
Kijk eens om je heen, dan zie je dat 90% van de mensen paupers zijn met geen enkel benul van politiek. Toch hebben die mensen evenveel stemrecht als jij.
Het is dus niet zo slim om je teveel op de inhoud te richten en de vorm te verwaarlozen.
Hoe ken je ergens op stemmen als je niet weet waarover het gaat. Dan kun je net zo goed je hond in het stemhokje laten, de uitkomst is dan hetzelfde. Die weet tenslotte ook niet wat ie doet.

Ik pleit voor de invoeren van een VERKIEZINGRIJBEWIJS. Eerst examen doen in de vakken staatinrichting, economie, bestuurkunde en politieke verhoudingen. Als je slaagt dan pas ben je kiesgerechtigd. Deze kiesgerechtigden zijn dan pas in staat om dwars door een lullige stropdas heen te kijken.

wie durft
pi_38506251
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe ken je ergens op stemmen als je niet weet waarover het gaat. Dan kun je net zo goed je hond in het stemhokje laten, de uitkomst is dan hetzelfde. Die weet tenslotte ook niet wat ie doet.

Ik pleit voor de invoeren van een VERKIEZINGRIJBEWIJS. Eerst examen doen in de vakken staatinrichting, economie, bestuurkunde en politieke verhoudingen. Als je slaagt dan pas ben je kiesgerechtigd. Deze kiesgerechtigden zijn dan pas in staat om dwars door een lullige stropdas heen te kijken.

wie durft
Geen slecht idee
pi_38506513
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:29 schreef SeLang het volgende:

Jij mist het punt volledig.
Het is nogal een verschil of het gaat om verkiezingen waarbij mensen die lid zijn van de VVD een lijsttrekker kiezen of wanneer de 'gewone' burger moet kiezen op welke partij hij stemt.
Nee, jij mist mijn punt. Als mensen van die lid zijn van de VVD (die ws behoorlijk rechts zijn) hem al niet 'te links' vinden, waarom zouden gematigd rechtse mensen hem dan wél te links vinden?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:54:05 #206
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_38506589
quote:

[..]

De linksen dragen ook geen stropdas omdat zij een stalinistische of maoistische samenleving nastreven waar iedereen in een uniform of een blauwe overall loopt.
In China zie je ook dat toen het land liberaler begon te worden de Mao-uniformen werden opgeborgen en de stropdas zijn intrede deed.
Een stropdas is precies hetzelfde als een uniform.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:55:06 #207
117776 OFfSprngr
pi_38506624
quote:
Op zondag 12 maart 2006 12:16 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De stropdas is te vergelijken met de hoofddoek. Het symbool van conservatief autoriteitsdenken dat geen Verlichting heeft doorgemaakt.

En nu loop jij als een ayatolla te preken voor een fascistische samenleving van dwang en opgelegde kledingkeuze.

Beste reply op FOK in tijden.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_38506804
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:31 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

is inderdaad wel lekker liberaal zeg
De VVD is ook niet echt liberaal .
pi_38507071
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:01 schreef Airelle het volgende:

[..]

Voor 51% liberaal (Rutte) en voor 45% neo-conservatief (Rita) en voor 3% Wazig (Jelleke) .

Does ff splijten VVD
pi_38507121
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voor 51% liberaal (Rutte) en voor 45% neo-conservatief (Rita) en voor 3% Wazig (Jelleke) .

Does ff splijten VVD
Mochten die verhoudingen echt zo liggen zou ik er niet op stemmen.
pi_38512528
Dus Rutte : laat je eigen niet gek maken en haal het niet in je bol om zo'n wurgkoord aan te trekken. Voor je het weet stik je erin. En bovendien het leidt tot een chronisch zuurstofgebrek in de hersenen. (je kan minder goed nadenken en ga je stomme dingen doen).

Vandaar dat ik fan was van wijlen prins Claus, die zich publiekelijk ondeed van dat onding.

Vraag me af weke ziek geest dat ding uitgevonden heeft. Hij moet wel behoorlijk suicidaal zijn geweest. W aarschijnlijk was die das lettelijk zijn verlossing.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:06:18 #212
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_38513028
jah wat zal de uitvinder hebben gedacht: 'hey laten we eens gek doen en een stuk stof om onze nek gaan binden!'
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:45:41 #213
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514120
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Klopt.
Die conclusie hadden we allang getrokken.
En met een das trekt hij meer kiezers.
juist als je die conclusie hebt getrokken zou je toch zeggen, geen stropdas? als die man zich er lekker bij voelt, waarom dan niet?
Als hij het voor de zetels zoudoen weet je meteen dat het een populistische actie is.
Ik wil juist politici die vanuit zichzelf een goed verhaal hebben en een persoonlijkheid zijn. De politici moeten geen leidraad van peilingen worden. juist iemand die zijn eigen lijn volgt en men daarvan probeert te overtuigen vind ik betrouwbaar. Mensen die naar peilingen en zetels praten vertrouw ik niet, na verkiezingen kunnen ze zomaar hun echte ideen doordrukken.
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:46:51 #214
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514152
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

klopt. Het gemiddelde iq van de kiezer daalt ook met rasse schreden als je ziet dat het alleen nog maar om de vorm gaat en amper over de inhoud.

Vraag me af of eea nog goed komt
Niet als politici zelf naar wensen van kiezers gaan praten. De kamer moet het volk vertegenwoordigen, maar ik verlang van politici eigen ideeen. Niet alleen maar de bevolking napraten.
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:50:16 #215
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514259
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:01 schreef Airelle het volgende:

[..]

Klopt. het is beschamend dat ze zich zo noemen. Gisteren bij nova zat britisch Telecom topman die meeschrijft aan het vvd programma. Hij het echt goede ideeen met een duidelijke toekomstvisie ten gunste van iedereen. Ook kanslozen en minder bedeelden. Hij wou mensen echt een kans bieden, op een totaal andere benaderingswijze als in de hele politiek te zien is. ook bij de vvd zie je het niet terug. ben ook bang dat er weinig van terecht komt. Maar die man was ok. de vvd is gewoon conservatief, dat moeten ze zelf ook eens durven zeggen.
And that is the news.''
pi_38514494
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Niet als politici zelf naar wensen van kiezers gaan praten. De kamer moet het volk vertegenwoordigen, maar ik verlang van politici eigen ideeen. Niet alleen maar de bevolking napraten.
....en iets minder incidentenpolitiek. De kamer holt het ene incident na de andere ......
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:03:08 #217
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514639
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

....en iets minder incidentenpolitiek. De kamer holt het ene incident na de andere ......
Je zou eigenlijk moeten afspreken dat een deel van elke partij in de kamer(80%?) zich uitsluitend met hoofdzaken gaat bezighouden. En dit dan ook duidelijk van te voren vastleggen. Je wijst daarnaast een deel aan die met meer individuele gevallen werken. Dit kunnen onderzoeken etc. Zo blijven alleen de echt belangrijke scoops over waar men echt reseach naar kan doen terwijl het overgrote deel van de kamer gewoon met het ''normale'' werk bezig is.
And that is the news.''
pi_38514720
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Je zou eigenlijk moeten afspreken dat een deel van elke partij in de kamer(80%?) zich uitsluitend met hoofdzaken gaat bezighouden. En dit dan ook duidelijk van te voren vastleggen. Je wijst daarnaast een deel aan die met meer individuele gevallen werken. Dit kunnen onderzoeken etc. Zo blijven alleen de echt belangrijke scoops over waar men echt reseach naar kan doen terwijl het overgrote deel van de kamer gewoon met het ''normale'' werk bezig is.
Helemaal eens . Maar dit is alleen voor grote fracties weggelegd.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:16:32 #219
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38514967
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Helemaal eens . Maar dit is alleen voor grote fracties weggelegd.
Maar dan heb je al bijna 90% van de kamer te pakken. Toch een stuk minder ''waan van de dag'' gevoel.
Heb je nog meer feedback , anders dinsdag invoeren
And that is the news.''
pi_38515014
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Maar dan heb je al bijna 90% van de kamer te pakken. Toch een stuk minder ''waan van de dag'' gevoel.
Heb je nog meer feedback , anders dinsdag invoeren
Nee mijn complimenten voor je bijdrage. Bedankt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:22:25 #221
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38515143
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee mijn complimenten voor je bijdrage. Bedankt
Dat is het idee van Fok he
And that is the news.''
pi_38522978
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:50 schreef One_of_the_few het volgende:

de vvd is gewoon conservatief, dat moeten ze zelf ook eens durven zeggen.
Conservatief heeft niks met al dan niet liberaal zijn te maken hoor. Heb je dit schema nooit geleerd op de middelbare school?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
               Progressief
                    |
                    |
                    |
Sociaal----------------------------Liberaal
                    |
                    |
                    |
               Conservatief

Sociaal/Liberaal en Progressief/Conservatief zijn twee verschillende dimensies. Dit schema deelt het politieke spectrum op in 4 'vierkanten'. De VVD zit rechtsonder: conservatief/liberaal.
pi_38523030
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:16 schreef m021 het volgende:

[..]

Conservatief heeft niks met al dan niet liberaal zijn te maken hoor. Heb je dit schema nooit geleerd op de middelbare school?
[ code verwijderd ]

Sociaal/Liberaal en Progressief/Conservatief zijn twee verschillende dimensies. Dit schema deelt het politieke spectrum op in 4 'vierkanten'. De VVD zit rechtsonder: conservatief/liberaal.
dat neemt niet weg dat de VVD hopeloos tot op het bot is verdeelt. Zie uitslag verkiezing lijsttrekker. liberaal (Rutte) 51%, (neo)-conservatief (Rita) 46% en Wazig (Jelleke) 3%. Duidelijk 2 stromingen dus.

maw does ff splijten VVD
pi_38523233
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

dat neemt niet weg dat de VVD hopeloos tot op het bot is verdeelt. Zie uitslag verkiezing lijsttrekker. liberaal (Rutte) 51%, (neo)-conservatief (Rita) 46%
Maar liberaal en conservatief zijn dus geen tegenstellingen. Liberaal en sociaal zijn tegenstellingen, en conservatief en progressief. Je kan niet zeggen dat Rutte en Verdonk verschillend zijn omdat de een liberaal is en de ander conservatief.
pi_38527542
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:42 schreef m021 het volgende:

[..]

Maar liberaal en conservatief zijn dus geen tegenstellingen. Liberaal en sociaal zijn tegenstellingen, en conservatief en progressief. Je kan niet zeggen dat Rutte en Verdonk verschillend zijn omdat de een liberaal is en de ander conservatief.
Niettemin maken ze bij de VVD wel degelijk zorgen over een mogelijke splitsing . Dit gebeurde al eerder toen Wilders uit deVVD stapte. Die zorg is denk ik niet gehaal onterecht....
pi_38527774
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

dat neemt niet weg dat de VVD hopeloos tot op het bot is verdeelt. Zie uitslag verkiezing lijsttrekker. liberaal (Rutte) 51%, (neo)-conservatief (Rita) 46% en Wazig (Jelleke) 3%. Duidelijk 2 stromingen dus.
Dat is natuurlijk altijd al zo geweest, alleen was het tot dusver niet zo'n probleem aangezien er geen echte concurrentie op de rechterflank was. Door Fortuyn, Wilders, Pastors c.s. valt het nu meer op.

Meerdere stromingen in een partij is ook niet echt bijzonder, elke partij heeft dat wel in meer of mindere mate. Dit hoeft nog niet te betekenen dat men 'tot op het bot verdeeld' is. Het gaat erom of men die stromingen wel of niet kan verenigen in een gezamenlijk partijprogram. Ik heb niet het idee dat dat een onmogelijkheid is in de VVD, inhoudelijk zit er helemaal niet zoveel verschil tussen de 'Ruttianen' en de 'Verdonkianen', het is meer een verschil in stijl.
pi_38528148
quote:
Op zondag 4 juni 2006 13:53 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

inhoudelijk zit er helemaal niet zoveel verschil tussen de 'Ruttianen' en de 'Verdonkianen', het is meer een verschil in stijl.
Voorstander van bijzonder onderwijs (Rutte) en tegenstander Verdonk.
Dat mag je toch (niet onoverkomelijk) een verschil noemen.
  zondag 4 juni 2006 @ 15:14:42 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38529909
quote:
Op zondag 4 juni 2006 10:16 schreef m021 het volgende:

[..]

[ code verwijderd ]

Je ziet ook dat de linkse partijen in NL allemaal in de sociaal-conservatieve hoek zitten. Er zijn eigenlijk geen sociaal-progressieve partijen.
Momenteel zie je juist dat de 'rechtse' partijen meer progressief zijn. Zij proberen nog enigzins om de bestaande verzorgingsstaat om te vormen. De linksen zijn het meest conservatief. Zij willen zo weinig mogelijk hervormen en houden krampachtig vast aan de huidige situatie.
Mijn reisverslagen
pi_38534930
Hier is nog een leuk ander topic over. Over de vier dimensies van het politieke spectrum.

Sociaal / Economisch liberaal scheiden?
pi_38535031
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:04 schreef Airelle het volgende:
Hier is nog een leuk ander topic over. Over de vier dimensies van het politieke spectrum.

Sociaal / Economisch liberaal scheiden?
Twéé dimensies en vier uiteinden, maak het nou niet nog ingewikkelder dan het al is
pi_38535085
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Twéé dimensies en vier uiteinden, maak het nou niet nog ingewikkelder dan het al is
Ja, die bedoel ik .
wees blij dat ik mensen over je quizje laat weten...

Maar je zit nog steeds met de vraag of je het schema kunt toepassen op elk terrein. Etisch vs. Sociaal-economisch bedoel ik dan. Want waar zit de ChristenUnie?
pi_38535388
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:09 schreef Airelle het volgende:
Ja, die bedoel ik .
wees blij dat ik mensen over je quizje laat weten...
Het is niet 'mijn' quizje natuurlijk maar toch dankjewel inderdaad
quote:
Maar je zit nog steeds met de vraag of je het schema kunt toepassen op elk terrein. Etisch vs. Sociaal-economisch bedoel ik dan. Want waar zit de ChristenUnie?
De ChristenUnie lijkt me principieel gezien vrij conservatief en praktisch gezien licht socialistisch.
pi_38535906
Lees net op teletext: met Rutte zwakkere VVD. In de peiling van Maurice de Hond nu: slecht 31 zetels. Vorige week 34.

Zou het misschien toch in die das zitten? Het gaat hier wel ff om de vvd.

Of is Mark dan toch teveel het broerje van Wouter?? Dan is de kans wel vrij groot dat ie dan ook - volgens de dames- een lekkere kont heeft. Want dat scheelt ook, getuige de verkiezingsuitslag van 2003.

Maaruh ik denk dat VVD-dames helemaal niet van lekkere konten houden . De helft van de VVD achterban is conservatief.Lekker degelijk dus

Kortom: Mark, als de sodemieter die das aan, anders krijg je straf.
  zondag 10 september 2006 @ 05:44:57 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41667376
In de discussie met Wouter Bos in NOVA had Rutte een stropdas !
Is hij toch bang geworden voor stemmenverlies ?
Mijn reisverslagen
  zondag 10 september 2006 @ 11:52:11 #235
117776 OFfSprngr
pi_41670169
Populisme (van beide kanten).
Wat een zeer trieste zaak eigenlijk, van alle issues in de politiek gaan zeuren of iemand wel of niet een stropdas draagt.
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')