Of het hem nu staat of niet, het geeft hem een links-populistische uitstraling.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:53 schreef kevin85 het volgende:
Aan de andere kant past het wel bij Rutte.
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:56 schreef Esc het volgende:
newsflash: rutte is links
Ik blijf nog even hopen dat dit geen serieus topic met serieuze reacties is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:01 schreef Lucille het volgende:
Dus je stemt op een partij vanwege het imago ipv waar de partij daadwerkelijk voor staat?
VVD heeft een linker- en rechtervleugel, Rutte hoort duidelijk bij de eerste, net als Dijkstal bijvoorbeeld. De keuze is ook niet verassend gezien de waarschijnlijke overwinning van PvdA in 2007, hiermee wordt de kans op Paars 3 een stuk groter.quote:
Misschien gaat hij meer voor de nonchalante Herman Heinsbroek-lookquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:45 schreef SeLang het volgende:
Er is echt no way dat ik op iemand zonder stropdas ga stemmen
Geen stropdas dragen is voor linksen.
Het zou echt een ramp zijn zijn als nu ook de VVD zich een links imago gaat aanmeten.
Hans van Baalen moet optiefen.quote:Rutte moet een stropdas
Opkomen voor het individu is ook echt niet iets wat de VVD nastreeftquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef HokkePok het volgende:
Ik heb zelfs vrij lang gedacht dat Rutte van de Pvda was. Als je hem in interviews hoort is het ook niet echt een VVDer. Veel te los en komt te veel op voor het individu.
heh, ik bedoel het meer in de context van zijn departement (onderwijs)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:26 schreef Airelle het volgende:
[..]
Opkomen voor het individu is ook echt niet iets wat de VVD nastreeft.
Buiten dat begrijp ik wel waar je op doelt.
opkomen voor het individu is nou juist liberaal, opkomen voor het collectief is linksquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:19 schreef HokkePok het volgende:
Ik heb zelfs vrij lang gedacht dat Rutte van de Pvda was. Als je hem in interviews hoort is het ook niet echt een VVDer. Veel te los en komt te veel op voor het individu.
Als dat zo is, is het inderdaad geweldig maar heb je misschien een quote waarin hij dat zegt?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
Daarnaast lijkt hij het niet eens met de gekozen burgemeester en het referendum die in het liberale manifest stonden. Dat klinkt mij allemaal prima in de oren![]()
Alleen komt de VVD niet op voor het individu, tenzij het tot de groep welgestelden behoort. En dan ook alleen maar op financieel gebied. Voor de verdediging van persoonlijke vrijheden moet je niet bij de VVD zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:34 schreef Esc het volgende:
opkomen voor het individu is nou juist liberaal, opkomen voor het collectief is links
Echt liberaal kun je de VVD dan ook niet noemen, het is meer een belangengroepering voor top-ondernemers. Als ze echt liberaal waren zou je ze regelmatig horen over belastingverlaging (of invoering vlaktaks), legalisering (soft)drugs, afschaffen/beperken van verzorgingsstaat en minimumloon, terugdringen van de overheid (bv het afschaffen van ministeries), wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving, enzovoort.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:20 schreef NewOrder het volgende:
Alleen komt de VVD niet op voor het individu, tenzij het tot de groep welgestelden behoort. En dan ook alleen maar op financieel gebied. Voor de verdediging van persoonlijke vrijheden moet je niet bij de VVD zijn.
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Als dat zo is, is het inderdaad geweldig maar heb je misschien een quote waarin hij dat zegt?
Wat is er onliberaal aan patentwetgevingen? Dan zijn auteursrechten ook niet liberaal.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:31 schreef Esc het volgende:
[..]
Echt liberaal kun je de VVD dan ook niet noemen, het is meer een belangengroepering voor top-ondernemers. Als ze echt liberaal waren zou je ze regelmatig horen over belastingverlaging (of invoering vlaktaks), legalisering (soft)drugs, afschaffen/beperken van verzorgingsstaat en minimumloon, terugdringen van de overheid (bv het afschaffen van ministeries), wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving, enzovoort.
Een echt liberale partij hebben we in Nederland niet, misschien dat Wilders daar verandering in kan brengen, maar dat lijkt me sterk
Rutte is voornamelijk gehaald om kiezers "welke het VVD licht nog niet hebben gezien" over de streep te trekken met zijn (voor VVD begrippen) vlotte babbel. Doe hem een stropdas om en je kunt net zogoed die Van Beek aanlaten.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:
In een ander topic had ik al gezegd dat stropdasloos op mij Bos-achtig overkomt. Het is niet persé verkeerd, maar ik vind het niet bij de VVD passen. Een stropdas zorgt toch een beetje voor een professionele uitstraling en een (gezonde) afstand tussen burgers en politiek.
Wat is er liberaal aan wapenbezit? Een van de uitgangspunten van het liberalisme betreft vrijheid zolang je een ander niet benadeeld met je eigen gedrag. Wapens zijn nergens anders voor bedoeld dan om een ander schade toe te brengen, en horen dus niet thuis in de liberale gedachte.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:31 schreef Esc het volgende:
wapenbezit toestaan, afschaffen patentwetgeving
Met een stropdas verliest hij zijn vlotte babbel? Maar als de VVD niet minder liberaal wordt en ze winnen op deze manier stemmen dan kan ik er alleen maar achter staanquote:Op zaterdag 11 maart 2006 17:50 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Rutte is voornamelijk gehaald om kiezers "welke het VVD licht nog niet hebben gezien" over de streep te trekken met zijn (voor VVD begrippen) vlotte babbel. Doe hem een stropdas om en je kunt net zogoed die Van Beek aanlaten.
Er zijn wel meer dingen niet functioneelquote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:58 schreef Sidekick het volgende:
Stropdassen zijn voor mensen die je snel wilt ophangen aan de galg. Voor de rest is er niets functioneels aan een lapje stof om de nek. Rutte heeft een goede keus gemaakt.
Vraag dat maar ff na aan wat studenten... Kijken wat die van deze stelling vindenquote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:56 schreef Esc het volgende:
newsflash: rutte is links
Omg, conservatiefjequote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:45 schreef SeLang het volgende:
Er is echt no way dat ik op iemand zonder stropdas ga stemmen
Geen stropdas dragen is voor linksen.
Het zou echt een ramp zijn zijn als nu ook de VVD zich een links imago gaat aanmeten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |