Je bedoelt die discussie over of je nog wel een echte Nederlander bent als je in NL geen belasting meer betaalt?quote:Op maandag 6 maart 2006 13:26 schreef popolon het volgende:
Het vorige deel had in ieder geval een leuk einde.
Ik betaal geen belasting meer in NL, wel ontvang ik een MIP (Militair Invaliditeits Pensioen). Dit ondanks dat ik in SJC-Brazilie woon. Ik moet nog wel even wachten op mijn Draaginsigne Gewonden. Heb ik weer wat meer speldjes en versierselen op mijn DTquote:Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Je bedoelt die discussie over of je nog wel een echte Nederlander bent als je in NL geen belasting meer betaalt?![]()
Tja... ik vind eigenlijk alles onder de 6 maanden niet echt "wonen" moet ik zeggen, maar meer "tijdelijk verblijven". En dan blijven we dat topic ook om de haverklap aanpassen.quote:Op maandag 6 maart 2006 08:49 schreef Lippie85 het volgende:
Wanneer word je gerekend onder mensen die in het buitenland wonen? Ik zit voor 3 maanden in het buitenland in verband met stage, telt dat ook? Ik ' woon' dus 3 maanden in het buitenland
Ik woon half/half in Nederland, ik hoor er dus niet bijquote:Op maandag 6 maart 2006 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja... ik vind eigenlijk alles onder de 6 maanden niet echt "wonen" moet ik zeggen, maar meer "tijdelijk verblijven". En dan blijven we dat topic ook om de haverklap aanpassen.
Naar mijn mening woon je pas echt in een ander land als je er langer dan een jaar verblijft, of als je naar een land verhuisd en nog geen einddatum hebt vastgesteld. Je kunt best al 3 maanden in het buitenland wonen omdat je ge-emigreerd bent en niet naar Nederland terugkeerd. Maar een reis die van te voren geplanned is als "4 maanden stage" ofzo, vind ik niet echt wonen....
Maar dat is mijn mening.
quote:Op maandag 6 maart 2006 18:47 schreef qwerty_x het volgende:
al 3 personen in Brazilie (en er zat toch ook nog iemand in Brasilia ???)
nog even en we nemen de tent hier over van die nep-amerikanen boven ons !!!
En de stelling dat een Nederlander die in het buitenland woont geen band meer met Nederland zou hebben omdat ie niet meer in Nederland woont en er geen belasting meer betaald. En dat dat voor Marokkanen niet zou gelden, want dat was een ander verhaal. Appels, peren, etc.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:46 schreef Individual het volgende:
Je bedoelt die discussie over of je nog wel een echte Nederlander bent als je in NL geen belasting meer betaalt?![]()
Had je al veel eerder moeten doen.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:53 schreef maartena het volgende:
![]()
En die smilie is meteen het laatste wat ik daar over loslaat.
Dat is inderdaad een goede definitie. Als je uitgeschreven bent uit de Burgerlijke Stand, (ofwel eigenlijk ingeschreven in de Burgerlijke Stand in de gemeente Den Haag als wonende in het buitenland), dan woon je in het buitenland.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Wonen in het buitenland vind ik dat je daadwerkelijk bent uitgeschreven uit je woonplaatst om niet de intentie te hebben ooit nog terug te komen. Dus emigratie.
Little Meanie kondigde laatst zijn aankomst in Rio aan, dus ja, we zijn versterkt.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Zo is het maar net qwerty_x.
Ik had altijd gedacht dat jij en ik de enige waren in dit wonderlijke land met al z'n tegenstellingen. Er schijnt dus nog iemand in Rio te wonen ook nog.
Een Fok!meeting Brasil lijkt me onwaarschijnlijk klein, maar zou wel grappig zijn.
Staat me trouwens ook iets bij dat een Fokker! in Brasilia woont.
Ik ben sinds vrijdag echte Amerikaan!quote:Op maandag 6 maart 2006 18:47 schreef qwerty_x het volgende:
al 3 personen in Brazilie (en er zat toch ook nog iemand in Brasilia ???)
nog even en we nemen de tent hier over van die nep-amerikanen boven ons !!!
is dat zo ? nooit gewetenquote:Op maandag 6 maart 2006 18:56 schreef maartena het volgende:
[..]
(..)
Als je uitgeschreven bent uit de Burgerlijke Stand, (ofwel eigenlijk ingeschreven in de Burgerlijke Stand in de gemeente Den Haag als wonende in het buitenland),
(..)
echte amerikanen vind je slechts onder de evenaarquote:Op maandag 6 maart 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben sinds vrijdag echte Amerikaan!![]()
Er moeten dan nog wel aardig wat mensen naar Brazilie verhuizen trouwens.... :
qwerty_x, São Paulo, Brazilie
ErwinRommel, São José dos Campos, Brazilie
Little_Meanie, Rio de Janeiro, Brazilie
vicz, Huntsville, Alabama, USA
maartena, Orange, CA, USA
Vampier, Anaheim, CA, USA
-Pepe-, Denver, CO, USA
jesmarus, New York, USA
Popo(lon), Michigan, USA
StefanP, Dallas, Texas, USA.
MIssMenita, Philadelphia, PA, USA
Bosbeetle, Cold Spring Harbour, NY, USA
Walrik, San Francisco, CA, USA
Shivo, Boston, MA, USA
Stand: 11 tegen 3.
Ik zie dat de staat California alleen al 3 man heeft.... populaire staat!
Ik krijg al krommende tenen als in bv in Litoral-Norte (Ubatuba en hoger) Nederlanders tegenkom. Bleh......typisch toeristen met rugzakken omgehangen, sandalen MET sokkenquote:Op maandag 6 maart 2006 18:58 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Little Meanie kondigde laatst zijn aankomst in Rio aan, dus ja, we zijn versterkt.
Ik vind het trouwens welletjes zo, het moet niet veel gekker worden met die Fokkers naar hier:
als je niet uitkijkt hebben we straks een FOKHolambra of -erger nog- een FOKtaleza
Ja, helaas blijven ze niet meer plakken in Fortaleza, Salvador of Rio maar hebben de mooie litoral norte en zelfs Santa Catarina al ontdekt. Met alle poeha omgeven die jij beschrijft.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik krijg al krommende tenen als in bv in Litoral-Norte (Ubatuba en hoger) Nederlanders tegenkom. Bleh......typisch toeristen met rugzakken omgehangen, sandalen MET sokken, en schijt hebben aan de daar lokaal geldende regels.
Idd, niet alteveel Nederlanders naar Brazilie graag. Holambra 1 of 2, was btw op BandNews (weet niet of je dat kan ontvangen), ze zonder de klompendans uit tussen het nieuws door![]()
Als je nou officieel al 7.5 jaar staat ingeschreven in Leiden, maar daar al 5.5 jaar geen belasting meer heb betaald dan? Ik heb niet echt de intentie om terug naar Nederland te gaan trouwens.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:45 schreef ErwinRommel het volgende:
Wonen in het buitenland vind ik dat je daadwerkelijk bent uitgeschreven uit je woonplaatst om niet de intentie te hebben ooit nog terug te komen. Dus emigratie.
Geen stage of studieplek ergens in de wereld. Ook geen wereldreis oid.
Dus echt wonen in een ander land. Maartena gaf dit ook al aan.
Is het niet met 36 miljoen inwoners ook veruit de grootste staat?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
Yep, je staat nog steeds in de Burgerlijke Stand in Nederland, en wel in Den Haag. In principe geld dat dus gewoon als "uitgeschreven", maar je staat nog gewoon als Nederlander te boek. Mocht je in de toekomst je Nederlanderschap opgeven voor een andere nationaliteit, dan verdwijn je pas echt uit de Burgerlijke Stand.quote:Op maandag 6 maart 2006 19:04 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
is dat zo ? nooit geweten
raar, want in mijn vorige paspoort stond:
- uitgegeven door burgermeester 's Gravenhage (afdeling nederlanders in het buitenland)
in mijn nieuwe (sinds een paar weken):
- uitgegeven door consulaat São Paulo
- geen woonplaats
in beide gevallen is het dan toch raar dat je blijkbaar nog in Den Haag staat ingeschreven ?
Hmm, dan heb ik nog 4 jaar en 5 maanden te gaan voordat ik daadwerkelijk van Nederland verlost ben dusquote:Op maandag 6 maart 2006 19:29 schreef maartena het volgende:
[..]
Yep, je staat nog steeds in de Burgerlijke Stand in Nederland, en wel in Den Haag. In principe geld dat dus gewoon als "uitgeschreven", maar je staat nog gewoon als Nederlander te boek. Mocht je in de toekomst je Nederlanderschap opgeven voor een andere nationaliteit, dan verdwijn je pas echt uit de Burgerlijke Stand.
Mijn Paspoort is ook uitgegeven door het Consulaat in Los Angeles, en het adres wat zij van mij hebben in de USA is ook in Den Haag bekend. Ik krijg bijvoorbeeld nog steeds verkiezings materiaal zoals bij de 2e kamer en de Europese Grondwet.
In principe kom je alleen echt uit de Burgerlijke Stand als je OF dood bent, OF geen Nederlander meer bent.
Als je jezelf uitschrijft bij de gemeente als wonende in het buitenland, verhuizen je laatst bekende gegevens dus gewoon naar Den Haag.
Op naar Oregon jijquote:Op maandag 6 maart 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit voor een paar weekjes in pittsburgh en er ligt nog een beetje sneeuw, ik zal blij zijn als ik vrijdag weer thuis in de warmte zitquote:Op dinsdag 7 maart 2006 04:27 schreef popolon het volgende:
Hier nog niet, er ligt nog ijs in het zwembad.
Ja je kunt niet alles hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 04:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik zit voor een paar weekjes in pittsburgh en er ligt nog een beetje sneeuw, ik zal blij zijn als ik vrijdag weer thuis in de warmte zit![]()
Marokkanen zijn geen Nederlanders. Appels met peren dus.quote:Op maandag 6 maart 2006 18:53 schreef maartena het volgende:
[..]
En de stelling dat een Nederlander die in het buitenland woont geen band meer met Nederland zou hebben omdat ie niet meer in Nederland woont en er geen belasting meer betaald. En dat dat voor Marokkanen niet zou gelden, want dat was een ander verhaal. Appels, peren, etc.
![]()
En die smilie is meteen het laatste wat ik daar over loslaat.
Waarom zou je dat doen? Ga je een bank beroven?quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:16 schreef StefanP het volgende:
Hebben anderen zich trouwens bij het NL consulaat in het land waar je je bevindt ingeschreven? Je adres doorgegeven dus? Heeft dat voordelen?
Ik hoorde op de Hollandse borrel dat ze deze kant op komt? Ga je nog kijken?quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien als de koningin voorbij komt, dan kan je dr een handje schudden.
Toevoegen op de kaart kun je zelfquote:Op donderdag 9 maart 2006 05:29 schreef flipsen het volgende:
Hola, pleur mij dan ook maar op die lijst. Ik ga 20 april wel even terug naar Holanda, maar vertrek in juni met een enkele reis op zak weer naar Buenos Aires...
Andre Das? Nee, geloof het niet..quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, zit gelukkig in Nederland
Geen email gehad van Andre?
Blijf in Argentinie, was voorheen in argentiniequote:Op donderdag 9 maart 2006 05:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
Toevoegen op de kaart kun je zelfWel zo leuk inderdaad om iedereen daar terug te kunnen vinden.
Blijf je in Argentinie of is het tijdelijk? En waar was je voorheen?
Ik wel, en zelfs een paginagrote advertentie in de Heraldquote:
Ik heb dat laatst gedaan, maar alleen maar omdat dat moest bij mijn nieuwe paspoort aanvraag (die ik dit keer niet in Nederland kon laten maken; 1e keer in ruim 15 jaar buitenland).quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:16 schreef StefanP het volgende:
(..)
Hebben anderen zich trouwens bij het NL consulaat in het land waar je je bevindt ingeschreven? Je adres doorgegeven dus? Heeft dat voordelen?
Weet iemand hoe dingen geregeld zijn als je een Amerikaanse trouwt? Betekent dat automatisch dat je een werkvisum krijgt? Of zijn er dan nog steeds bepaalde regels?quote:Op donderdag 9 maart 2006 05:20 schreef popolon het volgende:
Hm da's opmerkelijk.
6 maanden lijkt me wel erg snel, dat zou betekenen dat ie hem bij binnenkomst al heeft aangevraagd, maar die vier jaar is ook veel te lang natuurlijk.
Ik had hem ook heel snel eigenlijk: Binnen een half jaar, da's vrij vlot want van bureaucratie weten ze in de VS ook genoeg.
Er achter aan gaan, zou ik inderdaa zeker even doen.
m zou je dat doen? Ga je een bank beroven?
als je op dit forum heel hard MAARTENA roept, krijg je direct antwoord !quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:48 schreef Shivo het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dingen geregeld zijn als je een Amerikaanse trouwt? Betekent dat automatisch dat je een werkvisum krijgt? Of zijn er dan nog steeds bepaalde regels?
Je moet altijd een werkvergunning aanvragen als je geen US citizen, lawful permanent resident of conditional permanent resident bent (Greencard).quote:Op donderdag 9 maart 2006 15:48 schreef Shivo het volgende:
[..]
Weet iemand hoe dingen geregeld zijn als je een Amerikaanse trouwt? Betekent dat automatisch dat je een werkvisum krijgt? Of zijn er dan nog steeds bepaalde regels?
Het kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie daar niks staan of trouwen met een Amerikaanse je automatisch eligible maakt voor een visum?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:02 schreef popolon het volgende:
[..]
Je moet altijd een werkvergunning aanvragen als je geen US citizen, lawful permanent resident of conditional permanent resident bent (Greencard).
Kan een heel lang verhaal gaan houden maar hier komt het op neer.
How Do I Get a Work Permit (Employment Authorization Document)?
Meer info.
Als je met een Amerikaan(se) getrouwd bent, of van plan ben een Amerikaan(se) te trouwen, dan is het het beste om je aanvraag in te dienen bij het Amerikaans consulaat in Amsterdam. Die methode is namelijk een stuk sneller en eenvoudiger dan middels de USCIS in de VS zelf.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:02 schreef popolon het volgende:
Je moet altijd een werkvergunning aanvragen als je geen US citizen, lawful permanent resident of conditional permanent resident bent (Greencard).
Als je al met een Amerikaanse getrouwt BENT, hoef je dus niet apart een EAD aan te vragen. Dat hoef je alleen te doen als je de omweg methode kiest via K-1, waar je binnen de eerste maanden moet trouwen, en pas daarna officieel mag werken.quote:Kan een heel lang verhaal gaan houden maar hier komt het op neer.
How Do I Get a Work Permit (Employment Authorization Document)?
Meer info.
Heb je plannen dan?quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:27 schreef Shivo het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ik er overheen lees, maar ik zie daar niks staan of trouwen met een Amerikaanse je automatisch eligible maakt voor een visum?
Och... laat ik zeggen dat het in verband met bepaalde ontwikkelingen geen kwaad kan dit soort dingen te wetenquote:Op donderdag 9 maart 2006 16:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb je plannen dan?
Zoals Maarten al zei, er is een korte en een wat langere weg als je van plan bent om met een Amerikaanse te trouwen.
Alles ten zuiden van de Rijn/Waal en ten oosten van de IJssel telt als buitenland.quote:Op donderdag 9 maart 2006 06:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Telt België ook?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Alles ten zuiden van de Rijn/Waal en ten oosten van de IJssel telt als buitenland.
Je krijgt meteen een bewijs van uitschrijving. Je dient wel een nieuw adres te hebben om door te geven.... als je dat nog niet weet, dan verzin je gewoon een hotel adres ofzo, je kunt later wel weer een adreswijziging naar Den Haag sturen als je nog wil stemmen etc.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe snel ging de uitschrijving in Nederland bij jullie en wat moet je daar precies allemaal voor meebrengen? Krijg je meteen de papieren mee of worden die weken later opgestuurd?
FSC heeft veel Engels, Spaans, Duits en af en toe wat Nederlands voetbal. Er is ook nog GOL TV maar dat heb ik niet meer.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 04:34 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de Amerikanen in dit topic: heeft een van jullie al een zender ontdekt die samenvattingen van onze nationale trots (de Eredivisie) uitzendt?
Nee. Op Fox Soccer Channel komen wel EUFA wedstrijden op TV, dus ook als een Nederlands team speelt. Maar Nederlandse teams uit de Eredivisie zie je niet. Af en toe wel eens een wedstrijd tussen de "groten" zoals Ajax vs PSV ofzo, maar ook dat is zelden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 04:34 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de Amerikanen in dit topic: heeft een van jullie al een zender ontdekt die samenvattingen van onze nationale trots (de Eredivisie) uitzendt?
Dat is dan toch wel weer raar aangezien Nederland op de 3e plek staat van de Fifa ranglijst.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Op Fox Soccer Channel komen wel EUFA wedstrijden op TV, dus ook als een Nederlands team speelt. Maar Nederlandse teams uit de Eredivisie zie je niet. Af en toe wel eens een wedstrijd tussen de "groten" zoals Ajax vs PSV ofzo, maar ook dat is zelden.
Wel kun je de hele English Premier League volgen, de Bundesliga, Italiaans, Frans, Spaans, Argentijns en Braziliaans. Op de Spaanstalige kanalen kun je ook de divisie uit Mexico volgen en diverse andere latijnsamerikaanse landen. Ook af en toe iets uit Australie en Azie.
Als je 24/7 voetbal wilt kijken dan kan dat dus. Maar helaas niet zo veel uit Nederland...
Heeft natuurlijk niks met de FIFA rankings te maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dan toch wel weer raar aangezien Nederland op de 3e plek staat van de Fifa ranglijst.
Overgigens hebben wij hier ESPN (zonder navolgend nummer dus, en is meestal in het Spaans) en ik zie vaak zat wedstrijden van de Champions League, en tevens wedstrijden van de NL nationale competitie.
Nu ben ik niet echt een groot voetbal liefhebber, en sommige Brazilianen staan daar werkelijk van versteld want ze weten nog meer namen te noemen van Nederlanders dan ik dat kanquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niks met de FIFA rankings te maken.
In de VS geven ze niet veel om soccer zoals ze dat noemen, en als ze al iets interessant vinden is het de Premier League en wat uit Zuid- en Midden Amerika misschien. De Nederlandse eredivsie is klein, veel te klein.
De ESPN die jullie daar hebben is niet dezelfde als in de VS.
FSC moet je apart bestellen, zit niet in het standaard pakket van 74 kanalen waar dus o.a. ESPN en ESPN2 in zitten. Het kan nog goedkoper maar dan heb je bijna niks.Alles daarboven is zgn. digitale televisie, kost ook wat meer maar dan heb je ook HDTV mogelijkheden.
't Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, de vraag is er hier niet echt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ben ik niet echt een groot voetbal liefhebber, en sommige Brazilianen staan daar werkelijk van versteld want ze weten nog meer namen te noemen van Nederlanders dan ik dat kan![]()
ESPN hier ontvang ik via idd betaalde kabel TV met internet. Veul kanalen voor weinig. (en internet).
Wel leuk om zo toch de NL competitie te volgen (al geef ik toe dat dat sporadisch is). De CL word dan wel weer live uitgezonden, ook als NL ploegen moeten spelen.
Btw, Soccer is een typisch Amerikaans-Engels woord right?
Ik zeg altijd tegen mijn studenten Football ipv Soccer.
Mijn zus woont op Oost Timor en heeft daar een of andere Indonesische Satelliet voor televisie, en daar zit dus ook o.a. ESPN en HBO bij.... maar dat zijn inderdaad andere kanalen als degene die ik kan ontvangen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef popolon het volgende:
De ESPN die jullie daar hebben is niet dezelfde als in de VS.
Qua TV is dat nu duidelijk.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:02 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, de vraag is er hier niet echt.![]()
De mensen die het willen zien zullen dus meer kanalen moeten bestellen buiten de 'normale' 74 kanalen die je zonder digitale tv kunt ontvangen.
En ja, soccer is een scheldwoord buiten de VS maar in de VS is er maar een soort 'Football' en dat is American Football. Ik zei eerst ook gewoon 'football' als ik voetbal bedoelde, ben er mee opgehouden: Teveel misverstanden.
Rare gasten die yankees.
Wat doet ze daar?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn zus woont op Oost Timor en heeft daar een of andere Indonesische Satelliet voor televisie, en daar zit dus ook o.a. ESPN en HBO bij.... maar dat zijn inderdaad andere kanalen als degene die ik kan ontvangen.
Iets van Indovision of iets dergelijks. Zit een Aziatische versie van ESPN op.
Wat is on-gristelijk voor jou doen?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:13 schreef qwerty_x het volgende:
hier laten ze op zondagmorgen -op een zeer on-christelijk tijdstip overigens- een nederlandse wedstrijd zien
Heracles - De Graafschap, dat soort werk
volgens mij ESPN
Hohoho DAM. We gaan toch niet lulliug doen?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima om bij in slaap te vallen als je aan jezelf beloofd hebt dat je op blijft om PSV te kijken
Hier ook, groen bier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:10 schreef Shivo het volgende:
Ik zit in onderhuur en volgens mij hebben we via de kabel een paar honderd kanalen. Ik ga vanavond toch maar even uitzoeken of daar ESPN en FSC tussen zit, heb al ontdekt dat er zelfs een soort metal-MTV tussen zit. Trouwens, vandaag StPatricks day, wordt hier in Boston groots gevierd dus vanavond eerst zuipen.
Slaap je roes eerst maar uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, dat was St. Patricks Day. Morgen een verslag (lees: verkapte tvp en stimulans om ook werkelijk wat te schrijven).
Geloof het of niet, maar ik ben betrekkelijk nuchter (dit itt de rest van mijn gezelschap, maar de meesten waren dan ook al veel eerder naar huis gegaan).quote:
Ze werkt voor de Verenigde Naties aan een irrigatieproject. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog is er behoorlijk wat kapot gemaakt, en fatsoenlijke irrigatie voor landbouw was er sowieso nauwelijks. Ze zit er voor 3 jaar als alles goed gaat. Daarna nog onzeker wat er gaat gebeuren, e.e.a. is afhankelijk van de VN en de lokale regering.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doet ze daar?
Ik kom de kroeg nog wel in maar ik moest wel even m'n id laten zien toen ik bier ging halen bij de supermarkt.quote:
Is ze nog geen koppensneller tegen gekomen?quote:Op zondag 19 maart 2006 10:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze werkt voor de Verenigde Naties aan een irrigatieproject. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog is er behoorlijk wat kapot gemaakt, en fatsoenlijke irrigatie voor landbouw was er sowieso nauwelijks. Ze zit er voor 3 jaar als alles goed gaat. Daarna nog onzeker wat er gaat gebeuren, e.e.a. is afhankelijk van de VN en de lokale regering.
Nee. Ze heeft trouwen o.a. ook in Argentinië (Jij zal de plaats mischien wel kennen: Santiago del Estero), Jordanië, Indonesië en Spanje gewoond (hierbij tel ik alleen even alle projecten die langer dan 3 maanden duurden), en ze heeft alle continenten bezocht. Ze wel wat gewend.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is ze nog geen koppensneller tegen gekomen?
Joh... als je in Nederland een sticker op je auto doet met "Trots om Nederlander te zijn" en er een paar Nederlandse vlaggetjes bij plaatst, dan word die auto volgens mij binnen de korste keren door een stel Marokkanen in elkaar gerost.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:31 schreef popolon het volgende:
Vinden de Amerikanen leuk al die verschillende nationale vlaggen, kan me niet voorstellen dat Nederlanders het waarderen als hele wijken in Nederland de Marokkaanse vlag constant hebben buitenhangen.
Ik heb al sinds ik hier woon zo'n ouderwetse NL sticker op de auto, je ziet het best veel hier die stickers (voornamelijk NL en IRL, af en toe een D en POL)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:15 schreef maartena het volgende:
Niemand durft dat verder ook volgens mij in Nederland. Te bang voor een ingegooide autoruit denk ik....![]()
Dan hoop ik niet dat je in Lutjebroek bent geborenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef popolon het volgende:
M'n geboorteplaats als kenteken.
Mijne:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je in Lutjebroek bent geboren
Ik heb gewoon een standaard kenteken nummer, maar wel een special tag
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:45 schreef popolon het volgende:
Ik weet niet wat die vanity plates kosten maar die 'persoonlijke' normale plaat is $15 per jaar, dat kan er nog net van af.
Volgend jaar neem ik deze:
[afbeelding]
Ik heb ook een NL sticker! En ook nog een Nederlands vlaggetjequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef popolon het volgende:
Ik heb al sinds ik hier woon zo'n ouderwetse NL sticker op de auto, je ziet het best veel hier die stickers (voornamelijk NL en IRL, af en toe een D en POL)
Ik zal eens rondkijken.quote:Op woensdag 22 maart 2006 08:56 schreef Skeffie het volgende:
@ Popo, mocht je nog een oude rode Buick Century '96 voorbij zien rijden daaro met een NL sticker, dat was de mijne....... zucht.....![]()
Omdat ik geen Nederlandse kon vindenquote:Op woensdag 22 maart 2006 16:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom de Moffen D sticker?
whehehe heb jij weerquote:Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef qwerty_x het volgende:
de eigenaar van deze plaat mag op maandag niet crossen
(op bepaalde tijden)
nee, dan begint je werkdag om 07:00h. en eindigt om 20:00h.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef qwerty_x het volgende:
(op bepaalde tijden)
Als je wel gesnapt word indien je dat eigenlijk niet mag, wat zijn de sancties?quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:42 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
nee, dan begint je werkdag om 07:00h. en eindigt om 20:00h.
* ik zit te twijfelen tussen 'om' en 'op': hoe langer je naar dat woordje 'om' kijkt, hoe raarder het lijkt
Ik dacht dat ze in Brazilië als een van de weinige grote landen juist door hun Ethanol projecten volledig onafhankelijk waren van buitenlandse olie importen.quote:Op woensdag 22 maart 2006 17:03 schreef qwerty_x het volgende:
(op bepaalde tijden)
Brazilie is inderdaad vrij onafhankelijk, zeker nu er opnieuw grote voorraden olie voor de kust zijn gevondenquote:Op woensdag 22 maart 2006 20:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze in Brazilië als een van de weinige grote landen juist door hun Ethanol projecten volledig onafhankelijk waren van buitenlandse olie importen.
Doen ze dit omdat het anders gewoon te druk word op straat, en de wegen het verkeer gewoon niet meer aankunnen?
quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:45 schreef popolon het volgende:
Ik weet niet wat die vanity plates kosten maar die 'persoonlijke' normale plaat is $15 per jaar, dat kan er nog net van af.
Volgend jaar neem ik deze:
[afbeelding]
Brazilie heeft vooral Petrobras lijkt me. Dat in tegenstelling tot Argentiniequote:Op woensdag 22 maart 2006 20:59 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Brazilie is inderdaad vrij onafhankelijk, zeker nu er opnieuw grote voorraden olie voor de kust zijn gevonden
de regel is puur en alleen ingesteld om het file probleem in São Paulo op te lossen
helaas helpt het geen zier
Volgens mij hebben ze dat in Athene ook gedaan.... met even nummer platen en oneven nummerplaten, en dan mag je de stad in rijden op OF een even, OF een onweven werkdag. Weekend telt niet mee, avonden/nacht ook niet.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:59 schreef qwerty_x het volgende:
Brazilie is inderdaad vrij onafhankelijk, zeker nu er opnieuw grote voorraden olie voor de kust zijn gevonden
de regel is puur en alleen ingesteld om het file probleem in São Paulo op te lossen
helaas helpt het geen zier
Golfjes en Jetta's zie je best veel (geen boring Bora vanwege de naam natuurlijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 04:30 schreef Shivo het volgende:
Fijne muzieksmaak heb je StefanP. Fijne auto ook wel trouwens.
Mijn vriendin hier rijdt trouwens een Golf. Met handmatige versnelling![]()
Geen flauw idee, ik wacht even op StefanP, de autofreak.quote:Op woensdag 29 maart 2006 05:39 schreef Jaguarized het volgende:
Mag je in de VS met neon onder je auto rijden?
Nee. Althans in California is het niet toegestaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 05:39 schreef Jaguarized het volgende:
Mag je in de VS met neon onder je auto rijden?
In Californie mag je niks, je auto moet aan de typekeuring voldoen en anders kan de trooper je naar de state ref sturen voor een inspectie. Als er ook maar iets aan je auto zit dat niet origineel is of een DOT goedkeuring heeft, dan ben je de lul. Gebeurt redelijk vaak met supra eigenaren in CA, die communisten zien je uitlaat en je bent de lul. CA is het tegenovergestelde van TX, iedereen hier lacht om die communistische homostaat (zo noemen ze het). Ik zou er ook niet willen wonen. Nou ja, alleen als het de keuze was tussen CA en NL dan...quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Althans in California is het niet toegestaan.
Is ook echt weer iets voor van die niggah's uit de hood om dat te doen volgens mij....
Maar ik mag hier wel een jointje roken, met alleen een boete als gevolg als je gepakt zou worden.... In de meeste andere staten ga je flink de bak in.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:41 schreef StefanP het volgende:
In Californie mag je niks
Ik heb hier al meer mensen joints zien roken dan in Nederland.quote:Op donderdag 30 maart 2006 02:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ik mag hier wel een jointje roken, met alleen een boete als gevolg als je gepakt zou worden.... In de meeste andere staten ga je flink de bak in.
Door een kennis laten meenemen uit Nederland dus.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb hier al meer mensen joints zien roken dan in Nederland.
Over de kwaliteit zullen we het maar niet hebben dan, die is niet echt super.
Nee, veel eigen teelt, niet echt super spul dus.quote:Op donderdag 30 maart 2006 03:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Door een kennis laten meenemen uit Nederland dus.![]()
Dat wil je die kennis niet aandoen, denk ikquote:Op donderdag 30 maart 2006 03:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Door een kennis laten meenemen uit Nederland dus.![]()
quote:Op donderdag 30 maart 2006 08:38 schreef Libris het volgende:
In Singapore lijkt het me ook de ervaring van je leven
quote:Op woensdag 29 maart 2006 22:59 schreef qwerty_x het volgende:
ik ben definitief nederlander-af:
ik begrijp werkelijk helemaal niets van de openingspost in dit topic:
"ik wacht al zo lang".
ik heb het al min of meer als ik in NL ben en de zenders afzappend allemaal onbekende gezichten langs zie komen
maar ik begreep tot nu toe tenminste nog waar ze het over hadden
dat is nu dus voorbij ...
Pas op dat je niet dat bocht drinkt genaamd Cachaça Pirrasanunga 51. Dat geeft je geheid een reden om de dag daarna een knoeperd van een hoofdpijn te hebben.quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:25 schreef Individual het volgende:
Gisteren heb ik weer fricandellen speciaal gegeten en een ketting gemaakt van alle Grolsch beugels!Net als vroegah, alleen nu waren van de 27 mensen er maar 2.5 Nederlands.
![]()
De Hollansche pub was de kick-off voor de ‘x-cultural pub project’. Elke week naar een pub met een andere nationale theme. Volgende week naar een Schotse of een Franse pub; whiskey of wijn.![]()
Misschien maar dagjes vrij nemen voor na de Braziliaanse [Cachaca] en Mexicaanse [Tequila] pubs.
![]()
heheh ik woon liever niet in TX om eerlijk te zijnquote:Op donderdag 30 maart 2006 02:41 schreef StefanP het volgende:
[..]
In Californie mag je niks, je auto moet aan de typekeuring voldoen en anders kan de trooper je naar de state ref sturen voor een inspectie. Als er ook maar iets aan je auto zit dat niet origineel is of een DOT goedkeuring heeft, dan ben je de lul. Gebeurt redelijk vaak met supra eigenaren in CA, die communisten zien je uitlaat en je bent de lul. CA is het tegenovergestelde van TX, iedereen hier lacht om die communistische homostaat (zo noemen ze het). Ik zou er ook niet willen wonen. Nou ja, alleen als het de keuze was tussen CA en NL dan...
ik heb zo'n fles ooit eens bij een nederlandse slijter zien staan voor een gulden of 40 !!!quote:Op donderdag 30 maart 2006 18:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pas op dat je niet dat bocht drinkt genaamd Cachaça Pirrasanunga 51. Dat geeft je geheid een reden om de dag daarna een knoeperd van een hoofdpijn te hebben.
Waar drink je dat btw?
Ik zal het proberen te onthouden!quote:Op donderdag 30 maart 2006 20:34 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
ik heb zo'n fles ooit eens bij een nederlandse slijter zien staan voor een gulden of 40 !!!
hier betaal je er denk ik zo'n R$ 3,00 voor, omgerekend 1 Euro
en dat is nog overprijsd voor dat spul !
Trouwens: ga je echt onverdunde cachaça drinken, of bedoel je caipirinhas ?
Simpel Ford Escape'je, en een oude Taurus.quote:
Dat is een mini SUV hier hoor.quote:
Ik vind hem best vet.quote:
Dat ding zuipt ook wat meer.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vind hem best vet.Maar de Ford Explorer vind ik dan net weer iets vetter.
![]()
![]()
![]()
Of een mooie uit de jaren '60; de Ford Galaxie 500:quote:Op vrijdag 31 maart 2006 07:16 schreef popolon het volgende:
Er zijn er teveel.
Ik zit echt te denken aan een jaren '50 auto.Voor $5.000 heb je al heel wat als je wat kan 'klussen'.
Maar ik hou me nu even rustig want ik ben net verhuist.
Oh jaquote:Op vrijdag 31 maart 2006 21:25 schreef maartena het volgende:
Maarre.... wellicht moeten we met auto's verder gaan in PTA, en niet in dit topic.
quote:
Jup.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 23:54 schreef StefanP het volgende:
[..]Super mooie foto, dank je! Zelf genomen?
Ziet er netjes uit.quote:
Cool. Veel plezier! Ik ga goedkope pils drinken en college basketball kijken. Er is eergisteren een rookverbod van kracht gegaan in St Paul, dus morgen stink ik niet (zo erg) en heb ik minder hoofdpijnquote:Op zondag 2 april 2006 02:21 schreef Skeffie het volgende:
zometeen naar de A1 race hier in Shanghai, we hebben VIP kaarten dus dat wordt wel leuk denk ikKijken of die zeepkisten nog een beetje vaart kunnen maken en of Jos Verstappen z'n waggie op de baan kan houden.....
Effe totaal offtopic, ik heb jou gemaild een paar dagen geleden. Ik heb dringend advies nodig van iemand uit Californie. Misschien kun je je mail even checken?quote:Op maandag 3 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Opzich wel leuk als je eens $200 te veel hebt en je wil een satellietpakketje aanschaffen.
http://www.bvn.nl/quote:Op maandag 3 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Voor allen die in de VS wonen: (En Canada, Mexico, en mischien ook wel een paar Caribische eilanden)
http://www.globecastwtv.com/
Door een schotel te richten (eenmalige aanschaf of eigen schotel gebruiken) op die satelliet kun je o.a. het Nederlandse BVN-TV ontvangen, en een aantal Nederlandse Wereldomroep radiostations. Tevens kun je de nieuwszender EuroNews ontvangen (die is wel betaald). Je krijgt er tevens een stuk of 100 kanalen uit Oost Europa, Midden Oosten, Afrika, Azië en andere plekken in deze wereld bij, sommigen gratis, sommigen niet.... maar daar zit je toch niet op te wachten met die 200+ andere Engelse kanalen die je in de VS wel hebt.
Opzich wel leuk als je eens $200 te veel hebt en je wil een satellietpakketje aanschaffen.
Ik zag het gisteren voorbij komen in de mail, alleen nog niet gereageerd.... ik moest namelijk eerst eens wat rondvragen.quote:Op maandag 3 april 2006 23:11 schreef ElizabethR het volgende:
Effe totaal offtopic, ik heb jou gemaild een paar dagen geleden. Ik heb dringend advies nodig van iemand uit Californie. Misschien kun je je mail even checken?
Ah okequote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren voorbij komen in de mail, alleen nog niet gereageerd.... ik moest namelijk eerst eens wat rondvragen.
In New England wordt je doodgegooid met tollways. Ik vermoedt echter dat in TX de afstanden wat groter zijn dan hier...quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:46 schreef StefanP het volgende:
Wat is het stil zeg, is DAM misschien weg?
Die gouverneur van TX is goed bezig zeg, hij wil verdorie alle freeways in tollways veranderen... ja echt! Het is dat ik niet mag stemmen maar anders! Eikel
Is een weekje op vakantie. Naar andere fora....quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:46 schreef StefanP het volgende:
Wat is het stil zeg, is DAM misschien weg?
In California veranderen ze geen wegen in tolwegen, maar ze leggen wel extra tolwegen aan. En tolstroken op bestaande snelwegen. Maar ja, wat verwacht je nu in een kapitalistisch land.... je dient gewoon voor je weg te betalen! En al helemaal in Texas natuurlijk.quote:Die gouverneur van TX is goed bezig zeg, hij wil verdorie alle freeways in tollways veranderen... ja echt! Het is dat ik niet mag stemmen maar anders! Eikel
Is dat geoorloofd? Ik bedoel dat jij jou paspoort afgeeft aan derden?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:57 schreef maartena het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat ik van die hele immigratie rompslomp af ben. Kreeg vorige week mijn voter registration card binnen. Nu nog wachten tot ik mijn certificate of naturalization terugkrijg met mijn paspoort van het Dept. of State. Ik moest het weer afgeven bij de paspoort aanvraag.
Ik verwacht binnen 2 weken mijn paspoort en dan ben ik echt helemaal klaar met de handel!
Dat vind ik wel vreemd omdat men een paspoort nooit en te nimmer aan derden mag geven aangezien het staatseigendom is van het Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef devzero het volgende:
Ik moest mijn paspoort ook afgeven bij het Amerikaans consulaat toen ik mijn werkvergunning kreeg (gewoon een sticker die ze er in plakken), waarna ik het passpoort per post kreeg op gestuurd.
Ik lever mijn paspoort nergens in.... Ik heb mijn certificate of naturalization ingeleverd om een paspoort te verkrijgen. Maar die krijg ik weer terug, MET paspoort.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Is dat geoorloofd? Ik bedoel dat jij jou paspoort afgeeft aan derden?
In het paspoort staat namelijk om nooit en te nimmer jou paspoort af te geven.
Of is dat voor de VS weer anders?
Heb jij na 2003 wel eens een Nederlands paspoort proberen te vernieuwen bij een Nederlands consulaat in het land waar je nu woont?quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat vind ik wel vreemd omdat men een paspoort nooit en te nimmer aan derden mag geven aangezien het staatseigendom is van het Koninkrijk der Nederlanden.
Hier vroeg men mij enkel om een gelegeliseerde vertaling van het paspoort voor mijn Permanencia. Nimmer was mijn paspoort uit mijn zicht.
Ok dat klopt, ik heb mijn paspoort er nog eens bijgepakt en het blijkt te kloppen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je goed leest, zul je ook lezen dat het paspoort eigendom is van de staat (zowel in Nederland als de VS), en staatsinstanties mogen het paspoort dus wel innemen, of beter gezegd je mag het paspoort aan een staatsinstantie geven, want innemen doen ze niet zomaar natuurlijk.
Het zou kunnen dat het Amerikaans Consulaat hier speciale afspraken over heeft met de Nederlandse Staat. Ik hoefde dat niet te doen, ik kreeg een envelop mee met documenten die ik bij binnenkomst aan de douane moest overhandigen. Na controle van de inhoud kreeg ik vervolgens een stempel in mijn paspoort welke me voor 1 jaar toegang verleende. Binnen enkele weken zou ik mijn Green Card dan toegestuurd krijgen en dat gebeurde.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef devzero het volgende:
Ik moest mijn paspoort ook afgeven bij het Amerikaans consulaat toen ik mijn werkvergunning kreeg (gewoon een sticker die ze er in plakken), waarna ik het passpoort per post kreeg op gestuurd.
Sta jij dan nog ingeschreven bij de gemeente in Eindhoven? Ik sta in Den Haag ingeschreven als Nederlander in het Buitenland (dat gebeurd automatisch als je je uitschrijft bij je gemeente), en zal dus voor Paspoort vernieuwing naar Den Haag moeten, en voor het Rijbewijs naar Veendam.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok dat klopt, ik heb mijn paspoort er nog eens bijgepakt en het blijkt te kloppen.
Ik vernieuw altijd mijn paspoort als ik weer in NL ben voor vakantie oid. Dat kan men zelfs in 1 dag doen indien je wat meer geld betaald. Althans in de gemeente Eindhoven werkte dat voor zover.
Ik probeer dan ook altijd bij verblijf in NL mijn paspoort te vernieuwen idem rijbewijs. ook al is de termijn van vernieuwen nog niet overschreden.
Sinds januarie dit jaar ben ik officieel uitgeschreven bij de gemeente Eindhoven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Sta jij dan nog ingeschreven bij de gemeente in Eindhoven? Ik sta in Den Haag ingeschreven als Nederlander in het Buitenland (dat gebeurd automatisch als je je uitschrijft bij je gemeente), en zal dus voor Paspoort vernieuwing naar Den Haag moeten, en voor het Rijbewijs naar Veendam.
Mijn Nederlandse Rijbewijs is trouwens verlopen zie ik.... ik moet dus binnenkort maar eens actie ondernemen. Gelukkig kan ik een verlopen rijbewijs nog gewoon vernieuwen.
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit. In de VS zijn 5 consulaten-generaal verspreid over het hele land, en deze consulaten-generaal hebben in diverse andere staten een sub-consulaat zitten die (vaak alleen op afspraak) Nederlanders kan ontvangen die verder van een consulaat wonen. Maar ja, de VS tellen zo'n 200.000 Nederlanders of iets dergelijks, en dan kan dat ook wel.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik moet me daar nog eens in verdiepen hoe dat gaat. Geen ervaring mee.
Of je moet naar het stadhuis van Den Haag. Ik neem tenminste aan dat je je in E'hoven hebt laten uitschrijven met de aanmerking dat je naar het buitenland ben verhuisd. Dan sta je dus in Den Haag ingeschreven, en daar kun je eventueel ook je paspoort laten verlengen. Duurt wel een paar weken, trouwens.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit.
quote:Op woensdag 5 april 2006 05:12 schreef egilio het volgende:
Nog meer mensen hier die op St Lucia vertoeven?
Ik had mijn paspoort binnen een week terug (was December 2004). Ik moest ook een zelf-geadresseerde envelop + porto meenemen naar het consulaat. Dus ik betwijfel dat die van Amsterdam naar Berlijn, weer terug naar Amsterdam en dan naar mij is gegaan. Bij uitgevende instantie staat in mijn DS 2019 formulier (wat ik altijd moet laten zien als ik de grens hier overga en wat ik nodig had voor mijn social security nummer) ook gewoon consulaat amsterdam.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:15 schreef maartena het volgende:
.. Berlijn (voorheen in Frankfurt geloof ik) ... Wellicht moest het NL paspoort daar heen gestuurd worden voor de sticker.
quote:Op woensdag 5 april 2006 05:12 schreef egilio het volgende:
Nog meer mensen hier die op St Lucia vertoeven?
Ja, eind 2004 hier in Shanghai, had binnen een week een nieuwe.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij na 2003 wel eens een Nederlands paspoort proberen te vernieuwen bij een Nederlands consulaat in het land waar je nu woont?
Je hebt idd je RNE nodig indien je een Braziliaans rijbewijs wilt hebben. Hoe lang heb jij op je RNE moeten wachten? Ikzelf enkel 7 maanden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:36 schreef Vince-E het volgende:
Erwin,
heb jij je rijbewijs eigenlijk in Brazilie? Ik nog steeeeds niet, omdat de detran mij vertelde dat dat pas kon zodra ik mijn rne kaart had... Deze heb ik sinds kort pas, na heeeel lang wachten!
Binnenkort dan maar eens weer Detran opzoeken.. ik geloof dat ik dan een 1 of andere psychische test moet doen, en vertaling van mijn nl rijbewijs mee moet nemen toch? ervaring mee?
bedankt Maartena echter dit wist ik al.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit. In de VS zijn 5 consulaten-generaal verspreid over het hele land, en deze consulaten-generaal hebben in diverse andere staten een sub-consulaat zitten die (vaak alleen op afspraak) Nederlanders kan ontvangen die verder van een consulaat wonen. Maar ja, de VS tellen zo'n 200.000 Nederlanders of iets dergelijks, en dan kan dat ook wel.
In Brazilie zul je je in persoon naar 1 van deze steden moeten:
Consulaat-Generaal
São Paulo
Rio de Janeiro
Consulaat
Belém
Belo Horizonte
Curitiba
Fortaleza
Manaus
Porto Alegre
Recife
Salvador
Santos
Vitória
Dus twee consulaten, en een hoop "sub" consulaten. Er zal er vast wel eentje bij jou in de buurt zitten.(Woon jij niet in Sao Paulo?)
Waar zit je in New England? Ik zit drie weken voor werk in Danbury CT. Niet echt veel te doen hier.. maar NYC is gelukkig vlakbijquote:Op dinsdag 4 april 2006 05:16 schreef Shivo het volgende:
[..]
In New England wordt je doodgegooid met tollways. Ik vermoedt echter dat in TX de afstanden wat groter zijn dan hier...
Zo heb ik ook wel hele prettige verhalen van Amerikaanse gastvrijheid meegemaaktquote:Op donderdag 6 april 2006 06:27 schreef popolon het volgende:
Weet ik, ik sta zo af en toe toch te kijken van de openheid van de 'normale' Amerikaan Nog steeds, na een jaar.
Al eens parachute gesprongen?quote:Op donderdag 6 april 2006 16:04 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen bungyjumpen van de Harbour Bridge.
Skydiven komt nog, is vanaf 12.000 ft.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Al eens parachute gesprongen?
Da's een nog veel grotere kick, bungee vond ik niet zoveel aan.
Zie de kaartquote:Op woensdag 5 april 2006 22:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar zit je in New England? Ik zit drie weken voor werk in Danbury CT. Niet echt veel te doen hier.. maar NYC is gelukkig vlakbij![]()
Cool, ik ookquote:Op donderdag 6 april 2006 18:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zie de kaartBoston dus. NYC is net te ver om op 1 dag op een neer te karren, maar ik ga volgend weekend weer.
Helemaal mee eens. De gemiddelde Latijns-Amerikaan is trouwens nog vriendelijker.quote:Overigens vind ik de gemiddelde Amerikaan een stuk vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander.
4 uur meende ik. Een vriend van me woont in Boston en deed er met Greyhound 4 uur over om in Manhattan te komen.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zie de kaartBoston dus. NYC is net te ver om op 1 dag op een neer te karren, maar ik ga volgend weekend weer.
Overigens vind ik de gemiddelde Amerikaan een stuk vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander.
34 fokkies al.quote:
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.quote:Op vrijdag 7 april 2006 01:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
4 uur meende ik. Een vriend van me woont in Boston en deed er met Greyhound 4 uur over om in Manhattan te komen.
Maar volgens mij kan Diego erafquote:
Mjah, ik ben niet echt geneigd meer om de Chinatown express te nemen sinds ik er eentje brandend op de I95 heb zien staan... Hij is wel belachelijk goedkoop trouwens ($30/round trip). Ik ga liever met de auto als het redelijk weer is. Als je met de bus wilt gaan kun je beter Peter Pan of de Greyhound nemen. ($55/roundtrip). Ga volgend weekend weer eens in NYC kijken / shoppen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
In Brazilië heb je enkele NL kolonies in SP en Parana. Zuiden weer redelijk wat Duitse kolonies.
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
[..]
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/dutch-ancestry-percent.jpg
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/zeelandholland.jpg
Die tweede foto is vlakbij.
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiaquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:55 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.
Iowa:
http://www.pella.org/
Minnesota:
http://www.edgertonminnesota.com/
Die streek is minstens 4 uur rijden van MPLS en ik zou er nooit willen wonen. Ik denk dat ik nog een jaar of 2 in MN zit en dan is het maar afwachten waar ik terechtkom.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?
Ik ben nog nooit in MI geweestquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:33 schreef popolon het volgende:
Ik ben in januari nog in MN geweest, op het vliegveld dan.
Maar dat zijn volgens mij voornamelijk Nederlanders die afstammen uit de grote immigratiegolven aan het einde van de 19e een begin van de 20e eeuw, toen de stoomboot de trip naar de VS een stuk korter maakte. Ook in Minnesota en Pennsylvania vind je nog mensen van Nederlandse afkomst.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
Cool kaartje! Je ziet mooi de concentraties in west MI, zuidwest MN en noordwest IA.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Overigens word dit met de census mooi bijgehouden:
[afbeelding]
Yep. De Amish worden ook nog wel eens de "Pensylvania Dutch" genoemd. In werkelijkheid waren de meesten van die groep trouwend Duitsers, maar er zitten inderdaad veel ontzettend gelovigen in de plaatsen waar veel Nederlanders wonen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
Nou in dit gedeelte van de bible belt wonen behoorlijk weinig nederlanders. Deze county herbergt volgens die kaart het hoogste van de regio, nl 6-10/1000 inwoners. Dat is ongeveer evenveel als de kerk-dichtheid per square mile. En de amerikanen met nederlandse afstammelingen die hier wonen zijn denk ik voornamenlijk kinderen van medewerkers aan de universiteit hier.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
En toen kregen ze in korte tijd ook nog te horen dat Judas niet de gemene man was die in de Bijbel beschreven staat, er een vis met pootjes bestaan heeft en dat Jezus waarschijnlijk over ijs liep.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:05 schreef devzero het volgende:
Ik zou bijna het omgekeerde beweren: waar amerikanen van nederlandse afsprong wonen is geen bible belt
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuhquote:Op donderdag 6 april 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Vrije val.
Ik heb m'n 'wings' nog. Alleen m'n diploma is niet meer geldig.
Ja. Van mijn voortuin tot mijn achtertuinquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
Ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiavoor een week, dan een week Princeton NJ en dan weer (even) terug naar London.
I like my job![]()
Aan een kerel?quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuh
Je bent flexibel en hebt lef, zijn maar weinig mensen die dat kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn langste tijd in Taiwan heb gehad
Reorganisatie enzo. De buitenlanders gaan er natuurlijk als eerste uit.
Nog even een paar weekjes kijken welke kant het op gaat en dan maar weer iets anders gaan zoeken.
Doh! Nou ja, gelukkig heb je een zakcentje om even op te terenquote:Op zaterdag 8 april 2006 03:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn langste tijd in Taiwan heb gehad
Reorganisatie enzo. De buitenlanders gaan er natuurlijk als eerste uit.
Nog even een paar weekjes kijken welke kant het op gaat en dan maar weer iets anders gaan zoeken.
Ik was inderdaad van plan om nog één jaartje te blijven. En wie weet, misschien lukt dat alsnog, reorganisaties bieden ook kansen. Maar het wordt wel onwaarschijnlijk nu.quote:Op zaterdag 8 april 2006 05:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Doh! Nou ja, gelukkig heb je een zakcentje om even op te terenMaar dat zou toch balen zijn. Gelukkig was je geloof ik toch al van plan om over een jaartje of zo op te stappen geloof ik? Nog steeds klote, maar wel mooi meegenomen dat je niet de intentie had om er nog 10 jaar te blijven. Dan zou het helemaal hard aankomen.
Hoe ga je het evt. aanpakken om een andere baan te vinden? Ik ben daar wel benieuwd naar. Bedrijven aanschrijven? Wat voor vacaturebanken gebruik je?
Ik zie momenteel weinig interessante mogelijkheden. Maar de ervaring heeft geleerd dat het een paar maanden later weer totaal anders kan zijn. We zullen zienquote:Op zaterdag 8 april 2006 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Das rot AernoutEnige kans dat er binnen het bedrijf iets voor je is, internationaal gezien? Je begint zo langzamerhand toch een aardig ervaren expat te worden.
Dat vind ik eigenlijk niet moeilijk te geloven. Tegen de tijd dat je het juiste profiel hebt ben je vaak iets ouder lijkt mij en zit men vaak in de periode dat je aan een gezinnetje/vestigen etc gaat denken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef SeLang het volgende:
3. De volgende stap is om mensen waar ik vroeger mee heb gewerkt te laten weten dat ik weer beschikbaar ben. Je zal het niet geloven, maar het is supermoeilijk om mensen te vinden die voor langere tijd in een vreemd land willen zitten en die ook nog het juiste profiel hebben.
quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 06:19 schreef StefanP het volgende:
[..]![]()
Hoogscht onwaarschijnlijck! Wat doe je daar nou in godsnaam?
quote:
Schijnbaar wel de enige fokker…quote:Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef devzero het volgende:
Maak er maar grapjes over... volgens de cia-factbook woonden er in 2005 toch wel 166 duizend mensen
Psssst..... een gezinnetje hoeft niet automatisch te betekenen dat je je in Nederland moet vestigen hoor Plaequote:Op zaterdag 8 april 2006 19:16 schreef PLAE@ het volgende:
Dat vind ik eigenlijk niet moeilijk te geloven. Tegen de tijd dat je het juiste profiel hebt ben je vaak iets ouder lijkt mij en zit men vaak in de periode dat je aan een gezinnetje/vestigen etc gaat denken.
Nou ik wil best een keer naar Guamquote:Op zondag 9 april 2006 13:10 schreef Gaoxing het volgende:
Aernout, mail me eens als ik hier voor je rond kan kijken ( tenzij je grote bezwaren tegen onze regionen hebt, maar dat nam ik eigenlijk niet aan....)
En het barst daar van mannelijke Amerikaanse toeristen en marinepersoneel die daar gretig gebruik van maken.... Guam is een SOA verspreidend eilandjequote:Op zondag 9 april 2006 14:25 schreef SeLang het volgende:
Het barst daar toch van de jonge vrouwelijke Aziatische toeristen die ook een keer een verzetje willen ?
Uhmmm.... we zijn verhuisd, weet je nog?quote:Op zondag 9 april 2006 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ik wil best een keer naar Guam
Het barst daar toch van de jonge vrouwelijke Aziatische toeristen die ook een keer een verzetje willen ?
Maar ik betwijfel ten zeerste of daar iets te vinden is dat bij mijn interesse en expertise aansluit.
Maar je weet het nooit natuurlijk. Ik stuur je binnenkort wel een wat gedetailleerder mailtje
Mannelijke Amerikaanse toeristen? Nee, niet echt. Guam is een soort Hawaii in het klein, en aangezien Hawaii stukken dichterbij is.... De meeste toeristen zijn Koreaans en Japans. China is in opkomst.quote:Op maandag 10 april 2006 02:51 schreef maartena het volgende:
En het barst daar van mannelijke Amerikaanse toeristen en marinepersoneel die daar gretig gebruik van maken.... Guam is een SOA verspreidend eilandje
O ja, Thailand was het toch tegenwoordig ?quote:Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Uhmmm.... we zijn verhuisd, weet je nog?
Op Guam denk ik niet dat er wat te vinden is, nee![]()
Mocht je terugkomen naar de UK denk ik niet dat je al teveel problemen hebt om werk te vinden; er is genoeg! Of dat meteen is wat je wil is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
2. Als dat niet lukt dan ga ik in principe terug naar de UK (dat is mijn 'thuisland', van daaruit ben ik oorspronkelijk uitgezonden). In de praktijk is het maar de vraag of het thuis bedrijf in de UK mij weer op de payrol wil hebben (kleine kans). Maar ik ga wel even goed kijken of ik daar nog interessante mogelijkheden zie met perspectief om na een tijdje weer naar een interessante lokatie te worden gestuurd (ik was daar oorspronkelijk gaan werken vanwege de toezegging dat ik naar Korea of Taiwan gestuurd zou worden). Momenteel zie ik die mogelijkheden echter niet. Maar deze bedrijfstak (technologie) is zeer dynamisch en volgende maand kan alles weer anders zijn.
Er is daar inderdaad werk zat. Maar ik zou eerst kijken of ik bij mijn huidige werkgever in de UK terug kan komen en van daaruit kijken naar nieuwe kansen elders.quote:Op maandag 10 april 2006 14:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Mocht je terugkomen naar de UK denk ik niet dat je al teveel problemen hebt om werk te vinden; er is genoeg! Of dat meteen is wat je wil is weer een ander verhaal.
Heb je nog een actief netwerk hier?
Volgens mij is het moeilijk afscheid nemen van Azie, als je er een flinke tijd hebt gewoond.quote:Op maandag 10 april 2006 14:53 schreef SeLang het volgende:
Overigens blijft mijn eerste inzet om gewoon langer in Taiwan te blijven of anders elders in Azie.
Ik ben software training consultant. Het is pas sinds kort dat ik zoveel reis (hiervoor 10/12 keer per jaar, nu zo ongeveer permanent), en tot nu toe vind ik het geweldig! Ik denk dit nog zeker een aantal jaartjes vol te houdenquote:Op zaterdag 8 april 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denkenIk heb een hekel aan vliegen en om nou elke paar weken ergens anders te zitten, zonder ooit 'thuis' te zijn is ook niks voor me.
Wat doe je voor werk?
Ik heb ze binnen hangen.quote:Op maandag 10 april 2006 16:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat hebben jullie trouwens voor "typisch" Nederlandse spullen in huis?
Zo heb ik een paar klompen aan de muur hangen in de corridor buiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |