Alles ten zuiden van de Rijn/Waal en ten oosten van de IJssel telt als buitenland.quote:Op donderdag 9 maart 2006 06:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Telt België ook?
quote:Op zaterdag 11 maart 2006 08:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Alles ten zuiden van de Rijn/Waal en ten oosten van de IJssel telt als buitenland.
Je krijgt meteen een bewijs van uitschrijving. Je dient wel een nieuw adres te hebben om door te geven.... als je dat nog niet weet, dan verzin je gewoon een hotel adres ofzo, je kunt later wel weer een adreswijziging naar Den Haag sturen als je nog wil stemmen etc.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 19:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoe snel ging de uitschrijving in Nederland bij jullie en wat moet je daar precies allemaal voor meebrengen? Krijg je meteen de papieren mee of worden die weken later opgestuurd?
FSC heeft veel Engels, Spaans, Duits en af en toe wat Nederlands voetbal. Er is ook nog GOL TV maar dat heb ik niet meer.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 04:34 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de Amerikanen in dit topic: heeft een van jullie al een zender ontdekt die samenvattingen van onze nationale trots (de Eredivisie) uitzendt?
Nee. Op Fox Soccer Channel komen wel EUFA wedstrijden op TV, dus ook als een Nederlands team speelt. Maar Nederlandse teams uit de Eredivisie zie je niet. Af en toe wel eens een wedstrijd tussen de "groten" zoals Ajax vs PSV ofzo, maar ook dat is zelden.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 04:34 schreef Shivo het volgende:
Vraagje voor de Amerikanen in dit topic: heeft een van jullie al een zender ontdekt die samenvattingen van onze nationale trots (de Eredivisie) uitzendt?
Dat is dan toch wel weer raar aangezien Nederland op de 3e plek staat van de Fifa ranglijst.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee. Op Fox Soccer Channel komen wel EUFA wedstrijden op TV, dus ook als een Nederlands team speelt. Maar Nederlandse teams uit de Eredivisie zie je niet. Af en toe wel eens een wedstrijd tussen de "groten" zoals Ajax vs PSV ofzo, maar ook dat is zelden.
Wel kun je de hele English Premier League volgen, de Bundesliga, Italiaans, Frans, Spaans, Argentijns en Braziliaans. Op de Spaanstalige kanalen kun je ook de divisie uit Mexico volgen en diverse andere latijnsamerikaanse landen. Ook af en toe iets uit Australie en Azie.
Als je 24/7 voetbal wilt kijken dan kan dat dus. Maar helaas niet zo veel uit Nederland...
Heeft natuurlijk niks met de FIFA rankings te maken.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dan toch wel weer raar aangezien Nederland op de 3e plek staat van de Fifa ranglijst.
Overgigens hebben wij hier ESPN (zonder navolgend nummer dus, en is meestal in het Spaans) en ik zie vaak zat wedstrijden van de Champions League, en tevens wedstrijden van de NL nationale competitie.
Nu ben ik niet echt een groot voetbal liefhebber, en sommige Brazilianen staan daar werkelijk van versteld want ze weten nog meer namen te noemen van Nederlanders dan ik dat kanquote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Heeft natuurlijk niks met de FIFA rankings te maken.
In de VS geven ze niet veel om soccer zoals ze dat noemen, en als ze al iets interessant vinden is het de Premier League en wat uit Zuid- en Midden Amerika misschien. De Nederlandse eredivsie is klein, veel te klein.
De ESPN die jullie daar hebben is niet dezelfde als in de VS.
FSC moet je apart bestellen, zit niet in het standaard pakket van 74 kanalen waar dus o.a. ESPN en ESPN2 in zitten. Het kan nog goedkoper maar dan heb je bijna niks.Alles daarboven is zgn. digitale televisie, kost ook wat meer maar dan heb je ook HDTV mogelijkheden.
't Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, de vraag is er hier niet echt.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ben ik niet echt een groot voetbal liefhebber, en sommige Brazilianen staan daar werkelijk van versteld want ze weten nog meer namen te noemen van Nederlanders dan ik dat kan![]()
ESPN hier ontvang ik via idd betaalde kabel TV met internet. Veul kanalen voor weinig. (en internet).
Wel leuk om zo toch de NL competitie te volgen (al geef ik toe dat dat sporadisch is). De CL word dan wel weer live uitgezonden, ook als NL ploegen moeten spelen.
Btw, Soccer is een typisch Amerikaans-Engels woord right?
Ik zeg altijd tegen mijn studenten Football ipv Soccer.
Mijn zus woont op Oost Timor en heeft daar een of andere Indonesische Satelliet voor televisie, en daar zit dus ook o.a. ESPN en HBO bij.... maar dat zijn inderdaad andere kanalen als degene die ik kan ontvangen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 17:44 schreef popolon het volgende:
De ESPN die jullie daar hebben is niet dezelfde als in de VS.
Qua TV is dat nu duidelijk.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:02 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, de vraag is er hier niet echt.![]()
De mensen die het willen zien zullen dus meer kanalen moeten bestellen buiten de 'normale' 74 kanalen die je zonder digitale tv kunt ontvangen.
En ja, soccer is een scheldwoord buiten de VS maar in de VS is er maar een soort 'Football' en dat is American Football. Ik zei eerst ook gewoon 'football' als ik voetbal bedoelde, ben er mee opgehouden: Teveel misverstanden.
Rare gasten die yankees.
Wat doet ze daar?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn zus woont op Oost Timor en heeft daar een of andere Indonesische Satelliet voor televisie, en daar zit dus ook o.a. ESPN en HBO bij.... maar dat zijn inderdaad andere kanalen als degene die ik kan ontvangen.
Iets van Indovision of iets dergelijks. Zit een Aziatische versie van ESPN op.
Wat is on-gristelijk voor jou doen?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:13 schreef qwerty_x het volgende:
hier laten ze op zondagmorgen -op een zeer on-christelijk tijdstip overigens- een nederlandse wedstrijd zien
Heracles - De Graafschap, dat soort werk
volgens mij ESPN
Hohoho DAM. We gaan toch niet lulliug doen?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima om bij in slaap te vallen als je aan jezelf beloofd hebt dat je op blijft om PSV te kijken
Hier ook, groen bier.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:10 schreef Shivo het volgende:
Ik zit in onderhuur en volgens mij hebben we via de kabel een paar honderd kanalen. Ik ga vanavond toch maar even uitzoeken of daar ESPN en FSC tussen zit, heb al ontdekt dat er zelfs een soort metal-MTV tussen zit. Trouwens, vandaag StPatricks day, wordt hier in Boston groots gevierd dus vanavond eerst zuipen.
Slaap je roes eerst maar uit.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 04:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, dat was St. Patricks Day. Morgen een verslag (lees: verkapte tvp en stimulans om ook werkelijk wat te schrijven).
Geloof het of niet, maar ik ben betrekkelijk nuchter (dit itt de rest van mijn gezelschap, maar de meesten waren dan ook al veel eerder naar huis gegaan).quote:
Ze werkt voor de Verenigde Naties aan een irrigatieproject. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog is er behoorlijk wat kapot gemaakt, en fatsoenlijke irrigatie voor landbouw was er sowieso nauwelijks. Ze zit er voor 3 jaar als alles goed gaat. Daarna nog onzeker wat er gaat gebeuren, e.e.a. is afhankelijk van de VN en de lokale regering.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat doet ze daar?
Ik kom de kroeg nog wel in maar ik moest wel even m'n id laten zien toen ik bier ging halen bij de supermarkt.quote:
Is ze nog geen koppensneller tegen gekomen?quote:Op zondag 19 maart 2006 10:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Ze werkt voor de Verenigde Naties aan een irrigatieproject. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog is er behoorlijk wat kapot gemaakt, en fatsoenlijke irrigatie voor landbouw was er sowieso nauwelijks. Ze zit er voor 3 jaar als alles goed gaat. Daarna nog onzeker wat er gaat gebeuren, e.e.a. is afhankelijk van de VN en de lokale regering.
Nee. Ze heeft trouwen o.a. ook in Argentinië (Jij zal de plaats mischien wel kennen: Santiago del Estero), Jordanië, Indonesië en Spanje gewoond (hierbij tel ik alleen even alle projecten die langer dan 3 maanden duurden), en ze heeft alle continenten bezocht. Ze wel wat gewend.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is ze nog geen koppensneller tegen gekomen?
Joh... als je in Nederland een sticker op je auto doet met "Trots om Nederlander te zijn" en er een paar Nederlandse vlaggetjes bij plaatst, dan word die auto volgens mij binnen de korste keren door een stel Marokkanen in elkaar gerost.quote:Op maandag 20 maart 2006 21:31 schreef popolon het volgende:
Vinden de Amerikanen leuk al die verschillende nationale vlaggen, kan me niet voorstellen dat Nederlanders het waarderen als hele wijken in Nederland de Marokkaanse vlag constant hebben buitenhangen.
Ik heb al sinds ik hier woon zo'n ouderwetse NL sticker op de auto, je ziet het best veel hier die stickers (voornamelijk NL en IRL, af en toe een D en POL)quote:Op dinsdag 21 maart 2006 01:15 schreef maartena het volgende:
Niemand durft dat verder ook volgens mij in Nederland. Te bang voor een ingegooide autoruit denk ik....![]()
Dan hoop ik niet dat je in Lutjebroek bent geborenquote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef popolon het volgende:
M'n geboorteplaats als kenteken.
Mijne:quote:Op dinsdag 21 maart 2006 18:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je in Lutjebroek bent geboren
Ik heb gewoon een standaard kenteken nummer, maar wel een special tag
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 maart 2006 05:45 schreef popolon het volgende:
Ik weet niet wat die vanity plates kosten maar die 'persoonlijke' normale plaat is $15 per jaar, dat kan er nog net van af.
Volgend jaar neem ik deze:
[afbeelding]
Ik heb ook een NL sticker! En ook nog een Nederlands vlaggetjequote:Op dinsdag 21 maart 2006 15:11 schreef popolon het volgende:
Ik heb al sinds ik hier woon zo'n ouderwetse NL sticker op de auto, je ziet het best veel hier die stickers (voornamelijk NL en IRL, af en toe een D en POL)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |