http://www.bvn.nl/quote:Op maandag 3 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Voor allen die in de VS wonen: (En Canada, Mexico, en mischien ook wel een paar Caribische eilanden)
http://www.globecastwtv.com/
Door een schotel te richten (eenmalige aanschaf of eigen schotel gebruiken) op die satelliet kun je o.a. het Nederlandse BVN-TV ontvangen, en een aantal Nederlandse Wereldomroep radiostations. Tevens kun je de nieuwszender EuroNews ontvangen (die is wel betaald). Je krijgt er tevens een stuk of 100 kanalen uit Oost Europa, Midden Oosten, Afrika, Azië en andere plekken in deze wereld bij, sommigen gratis, sommigen niet.... maar daar zit je toch niet op te wachten met die 200+ andere Engelse kanalen die je in de VS wel hebt.
Opzich wel leuk als je eens $200 te veel hebt en je wil een satellietpakketje aanschaffen.
Ik zag het gisteren voorbij komen in de mail, alleen nog niet gereageerd.... ik moest namelijk eerst eens wat rondvragen.quote:Op maandag 3 april 2006 23:11 schreef ElizabethR het volgende:
Effe totaal offtopic, ik heb jou gemaild een paar dagen geleden. Ik heb dringend advies nodig van iemand uit Californie. Misschien kun je je mail even checken?
Ah okequote:Op maandag 3 april 2006 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zag het gisteren voorbij komen in de mail, alleen nog niet gereageerd.... ik moest namelijk eerst eens wat rondvragen.
In New England wordt je doodgegooid met tollways. Ik vermoedt echter dat in TX de afstanden wat groter zijn dan hier...quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:46 schreef StefanP het volgende:
Wat is het stil zeg, is DAM misschien weg?
Die gouverneur van TX is goed bezig zeg, hij wil verdorie alle freeways in tollways veranderen... ja echt! Het is dat ik niet mag stemmen maar anders! Eikel
Is een weekje op vakantie. Naar andere fora....quote:Op dinsdag 4 april 2006 03:46 schreef StefanP het volgende:
Wat is het stil zeg, is DAM misschien weg?
In California veranderen ze geen wegen in tolwegen, maar ze leggen wel extra tolwegen aan. En tolstroken op bestaande snelwegen. Maar ja, wat verwacht je nu in een kapitalistisch land.... je dient gewoon voor je weg te betalen! En al helemaal in Texas natuurlijk.quote:Die gouverneur van TX is goed bezig zeg, hij wil verdorie alle freeways in tollways veranderen... ja echt! Het is dat ik niet mag stemmen maar anders! Eikel
Is dat geoorloofd? Ik bedoel dat jij jou paspoort afgeeft aan derden?quote:Op dinsdag 4 april 2006 18:57 schreef maartena het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat ik van die hele immigratie rompslomp af ben. Kreeg vorige week mijn voter registration card binnen. Nu nog wachten tot ik mijn certificate of naturalization terugkrijg met mijn paspoort van het Dept. of State. Ik moest het weer afgeven bij de paspoort aanvraag.
Ik verwacht binnen 2 weken mijn paspoort en dan ben ik echt helemaal klaar met de handel!
Dat vind ik wel vreemd omdat men een paspoort nooit en te nimmer aan derden mag geven aangezien het staatseigendom is van het Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef devzero het volgende:
Ik moest mijn paspoort ook afgeven bij het Amerikaans consulaat toen ik mijn werkvergunning kreeg (gewoon een sticker die ze er in plakken), waarna ik het passpoort per post kreeg op gestuurd.
Ik lever mijn paspoort nergens in.... Ik heb mijn certificate of naturalization ingeleverd om een paspoort te verkrijgen. Maar die krijg ik weer terug, MET paspoort.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Is dat geoorloofd? Ik bedoel dat jij jou paspoort afgeeft aan derden?
In het paspoort staat namelijk om nooit en te nimmer jou paspoort af te geven.
Of is dat voor de VS weer anders?
Heb jij na 2003 wel eens een Nederlands paspoort proberen te vernieuwen bij een Nederlands consulaat in het land waar je nu woont?quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:56 schreef ErwinRommel het volgende:
Dat vind ik wel vreemd omdat men een paspoort nooit en te nimmer aan derden mag geven aangezien het staatseigendom is van het Koninkrijk der Nederlanden.
Hier vroeg men mij enkel om een gelegeliseerde vertaling van het paspoort voor mijn Permanencia. Nimmer was mijn paspoort uit mijn zicht.
Ok dat klopt, ik heb mijn paspoort er nog eens bijgepakt en het blijkt te kloppen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je goed leest, zul je ook lezen dat het paspoort eigendom is van de staat (zowel in Nederland als de VS), en staatsinstanties mogen het paspoort dus wel innemen, of beter gezegd je mag het paspoort aan een staatsinstantie geven, want innemen doen ze niet zomaar natuurlijk.
Het zou kunnen dat het Amerikaans Consulaat hier speciale afspraken over heeft met de Nederlandse Staat. Ik hoefde dat niet te doen, ik kreeg een envelop mee met documenten die ik bij binnenkomst aan de douane moest overhandigen. Na controle van de inhoud kreeg ik vervolgens een stempel in mijn paspoort welke me voor 1 jaar toegang verleende. Binnen enkele weken zou ik mijn Green Card dan toegestuurd krijgen en dat gebeurde.quote:Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef devzero het volgende:
Ik moest mijn paspoort ook afgeven bij het Amerikaans consulaat toen ik mijn werkvergunning kreeg (gewoon een sticker die ze er in plakken), waarna ik het passpoort per post kreeg op gestuurd.
Sta jij dan nog ingeschreven bij de gemeente in Eindhoven? Ik sta in Den Haag ingeschreven als Nederlander in het Buitenland (dat gebeurd automatisch als je je uitschrijft bij je gemeente), en zal dus voor Paspoort vernieuwing naar Den Haag moeten, en voor het Rijbewijs naar Veendam.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok dat klopt, ik heb mijn paspoort er nog eens bijgepakt en het blijkt te kloppen.
Ik vernieuw altijd mijn paspoort als ik weer in NL ben voor vakantie oid. Dat kan men zelfs in 1 dag doen indien je wat meer geld betaald. Althans in de gemeente Eindhoven werkte dat voor zover.
Ik probeer dan ook altijd bij verblijf in NL mijn paspoort te vernieuwen idem rijbewijs. ook al is de termijn van vernieuwen nog niet overschreden.
Sinds januarie dit jaar ben ik officieel uitgeschreven bij de gemeente Eindhoven.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Sta jij dan nog ingeschreven bij de gemeente in Eindhoven? Ik sta in Den Haag ingeschreven als Nederlander in het Buitenland (dat gebeurd automatisch als je je uitschrijft bij je gemeente), en zal dus voor Paspoort vernieuwing naar Den Haag moeten, en voor het Rijbewijs naar Veendam.
Mijn Nederlandse Rijbewijs is trouwens verlopen zie ik.... ik moet dus binnenkort maar eens actie ondernemen. Gelukkig kan ik een verlopen rijbewijs nog gewoon vernieuwen.
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit. In de VS zijn 5 consulaten-generaal verspreid over het hele land, en deze consulaten-generaal hebben in diverse andere staten een sub-consulaat zitten die (vaak alleen op afspraak) Nederlanders kan ontvangen die verder van een consulaat wonen. Maar ja, de VS tellen zo'n 200.000 Nederlanders of iets dergelijks, en dan kan dat ook wel.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:26 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik moet me daar nog eens in verdiepen hoe dat gaat. Geen ervaring mee.
Of je moet naar het stadhuis van Den Haag. Ik neem tenminste aan dat je je in E'hoven hebt laten uitschrijven met de aanmerking dat je naar het buitenland ben verhuisd. Dan sta je dus in Den Haag ingeschreven, en daar kun je eventueel ook je paspoort laten verlengen. Duurt wel een paar weken, trouwens.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit.
quote:Op woensdag 5 april 2006 05:12 schreef egilio het volgende:
Nog meer mensen hier die op St Lucia vertoeven?
Ik had mijn paspoort binnen een week terug (was December 2004). Ik moest ook een zelf-geadresseerde envelop + porto meenemen naar het consulaat. Dus ik betwijfel dat die van Amsterdam naar Berlijn, weer terug naar Amsterdam en dan naar mij is gegaan. Bij uitgevende instantie staat in mijn DS 2019 formulier (wat ik altijd moet laten zien als ik de grens hier overga en wat ik nodig had voor mijn social security nummer) ook gewoon consulaat amsterdam.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:15 schreef maartena het volgende:
.. Berlijn (voorheen in Frankfurt geloof ik) ... Wellicht moest het NL paspoort daar heen gestuurd worden voor de sticker.
quote:Op woensdag 5 april 2006 05:12 schreef egilio het volgende:
Nog meer mensen hier die op St Lucia vertoeven?
Ja, eind 2004 hier in Shanghai, had binnen een week een nieuwe.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Heb jij na 2003 wel eens een Nederlands paspoort proberen te vernieuwen bij een Nederlands consulaat in het land waar je nu woont?
Je hebt idd je RNE nodig indien je een Braziliaans rijbewijs wilt hebben. Hoe lang heb jij op je RNE moeten wachten? Ikzelf enkel 7 maanden.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:36 schreef Vince-E het volgende:
Erwin,
heb jij je rijbewijs eigenlijk in Brazilie? Ik nog steeeeds niet, omdat de detran mij vertelde dat dat pas kon zodra ik mijn rne kaart had... Deze heb ik sinds kort pas, na heeeel lang wachten!
Binnenkort dan maar eens weer Detran opzoeken.. ik geloof dat ik dan een 1 of andere psychische test moet doen, en vertaling van mijn nl rijbewijs mee moet nemen toch? ervaring mee?
bedankt Maartena echter dit wist ik al.quote:Op dinsdag 4 april 2006 21:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Je moet je in persoon vervoegen bij het Nederlands Consulaat welke het dichtste bij je zit. In de VS zijn 5 consulaten-generaal verspreid over het hele land, en deze consulaten-generaal hebben in diverse andere staten een sub-consulaat zitten die (vaak alleen op afspraak) Nederlanders kan ontvangen die verder van een consulaat wonen. Maar ja, de VS tellen zo'n 200.000 Nederlanders of iets dergelijks, en dan kan dat ook wel.
In Brazilie zul je je in persoon naar 1 van deze steden moeten:
Consulaat-Generaal
São Paulo
Rio de Janeiro
Consulaat
Belém
Belo Horizonte
Curitiba
Fortaleza
Manaus
Porto Alegre
Recife
Salvador
Santos
Vitória
Dus twee consulaten, en een hoop "sub" consulaten. Er zal er vast wel eentje bij jou in de buurt zitten.(Woon jij niet in Sao Paulo?)
Waar zit je in New England? Ik zit drie weken voor werk in Danbury CT. Niet echt veel te doen hier.. maar NYC is gelukkig vlakbijquote:Op dinsdag 4 april 2006 05:16 schreef Shivo het volgende:
[..]
In New England wordt je doodgegooid met tollways. Ik vermoedt echter dat in TX de afstanden wat groter zijn dan hier...
Zo heb ik ook wel hele prettige verhalen van Amerikaanse gastvrijheid meegemaaktquote:Op donderdag 6 april 2006 06:27 schreef popolon het volgende:
Weet ik, ik sta zo af en toe toch te kijken van de openheid van de 'normale' Amerikaan Nog steeds, na een jaar.
Al eens parachute gesprongen?quote:Op donderdag 6 april 2006 16:04 schreef Jaguarized het volgende:
Morgen bungyjumpen van de Harbour Bridge.
Skydiven komt nog, is vanaf 12.000 ft.quote:Op donderdag 6 april 2006 16:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Al eens parachute gesprongen?
Da's een nog veel grotere kick, bungee vond ik niet zoveel aan.
Zie de kaartquote:Op woensdag 5 april 2006 22:20 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar zit je in New England? Ik zit drie weken voor werk in Danbury CT. Niet echt veel te doen hier.. maar NYC is gelukkig vlakbij![]()
Cool, ik ookquote:Op donderdag 6 april 2006 18:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zie de kaartBoston dus. NYC is net te ver om op 1 dag op een neer te karren, maar ik ga volgend weekend weer.
Helemaal mee eens. De gemiddelde Latijns-Amerikaan is trouwens nog vriendelijker.quote:Overigens vind ik de gemiddelde Amerikaan een stuk vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander.
4 uur meende ik. Een vriend van me woont in Boston en deed er met Greyhound 4 uur over om in Manhattan te komen.quote:Op donderdag 6 april 2006 18:15 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zie de kaartBoston dus. NYC is net te ver om op 1 dag op een neer te karren, maar ik ga volgend weekend weer.
Overigens vind ik de gemiddelde Amerikaan een stuk vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander.
34 fokkies al.quote:
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.quote:Op vrijdag 7 april 2006 01:27 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
4 uur meende ik. Een vriend van me woont in Boston en deed er met Greyhound 4 uur over om in Manhattan te komen.
Maar volgens mij kan Diego erafquote:
Mjah, ik ben niet echt geneigd meer om de Chinatown express te nemen sinds ik er eentje brandend op de I95 heb zien staan... Hij is wel belachelijk goedkoop trouwens ($30/round trip). Ik ga liever met de auto als het redelijk weer is. Als je met de bus wilt gaan kun je beter Peter Pan of de Greyhound nemen. ($55/roundtrip). Ga volgend weekend weer eens in NYC kijken / shoppen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
In Brazilië heb je enkele NL kolonies in SP en Parana. Zuiden weer redelijk wat Duitse kolonies.
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
[..]
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/dutch-ancestry-percent.jpg
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/zeelandholland.jpg
Die tweede foto is vlakbij.
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiaquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:55 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.
Iowa:
http://www.pella.org/
Minnesota:
http://www.edgertonminnesota.com/
Die streek is minstens 4 uur rijden van MPLS en ik zou er nooit willen wonen. Ik denk dat ik nog een jaar of 2 in MN zit en dan is het maar afwachten waar ik terechtkom.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?
Ik ben nog nooit in MI geweestquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:33 schreef popolon het volgende:
Ik ben in januari nog in MN geweest, op het vliegveld dan.
Maar dat zijn volgens mij voornamelijk Nederlanders die afstammen uit de grote immigratiegolven aan het einde van de 19e een begin van de 20e eeuw, toen de stoomboot de trip naar de VS een stuk korter maakte. Ook in Minnesota en Pennsylvania vind je nog mensen van Nederlandse afkomst.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
Cool kaartje! Je ziet mooi de concentraties in west MI, zuidwest MN en noordwest IA.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Overigens word dit met de census mooi bijgehouden:
[afbeelding]
Yep. De Amish worden ook nog wel eens de "Pensylvania Dutch" genoemd. In werkelijkheid waren de meesten van die groep trouwend Duitsers, maar er zitten inderdaad veel ontzettend gelovigen in de plaatsen waar veel Nederlanders wonen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
Nou in dit gedeelte van de bible belt wonen behoorlijk weinig nederlanders. Deze county herbergt volgens die kaart het hoogste van de regio, nl 6-10/1000 inwoners. Dat is ongeveer evenveel als de kerk-dichtheid per square mile. En de amerikanen met nederlandse afstammelingen die hier wonen zijn denk ik voornamenlijk kinderen van medewerkers aan de universiteit hier.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
En toen kregen ze in korte tijd ook nog te horen dat Judas niet de gemene man was die in de Bijbel beschreven staat, er een vis met pootjes bestaan heeft en dat Jezus waarschijnlijk over ijs liep.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:05 schreef devzero het volgende:
Ik zou bijna het omgekeerde beweren: waar amerikanen van nederlandse afsprong wonen is geen bible belt
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuhquote:Op donderdag 6 april 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Vrije val.
Ik heb m'n 'wings' nog. Alleen m'n diploma is niet meer geldig.
Ja. Van mijn voortuin tot mijn achtertuinquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
Ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiavoor een week, dan een week Princeton NJ en dan weer (even) terug naar London.
I like my job![]()
Aan een kerel?quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuh
Je bent flexibel en hebt lef, zijn maar weinig mensen die dat kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn langste tijd in Taiwan heb gehad
Reorganisatie enzo. De buitenlanders gaan er natuurlijk als eerste uit.
Nog even een paar weekjes kijken welke kant het op gaat en dan maar weer iets anders gaan zoeken.
Doh! Nou ja, gelukkig heb je een zakcentje om even op te terenquote:Op zaterdag 8 april 2006 03:57 schreef SeLang het volgende:
Ik ben bang dat ik mijn langste tijd in Taiwan heb gehad
Reorganisatie enzo. De buitenlanders gaan er natuurlijk als eerste uit.
Nog even een paar weekjes kijken welke kant het op gaat en dan maar weer iets anders gaan zoeken.
Ik was inderdaad van plan om nog één jaartje te blijven. En wie weet, misschien lukt dat alsnog, reorganisaties bieden ook kansen. Maar het wordt wel onwaarschijnlijk nu.quote:Op zaterdag 8 april 2006 05:13 schreef StefanP het volgende:
[..]
Doh! Nou ja, gelukkig heb je een zakcentje om even op te terenMaar dat zou toch balen zijn. Gelukkig was je geloof ik toch al van plan om over een jaartje of zo op te stappen geloof ik? Nog steeds klote, maar wel mooi meegenomen dat je niet de intentie had om er nog 10 jaar te blijven. Dan zou het helemaal hard aankomen.
Hoe ga je het evt. aanpakken om een andere baan te vinden? Ik ben daar wel benieuwd naar. Bedrijven aanschrijven? Wat voor vacaturebanken gebruik je?
Ik zie momenteel weinig interessante mogelijkheden. Maar de ervaring heeft geleerd dat het een paar maanden later weer totaal anders kan zijn. We zullen zienquote:Op zaterdag 8 april 2006 04:22 schreef Gaoxing het volgende:
Das rot AernoutEnige kans dat er binnen het bedrijf iets voor je is, internationaal gezien? Je begint zo langzamerhand toch een aardig ervaren expat te worden.
Dat vind ik eigenlijk niet moeilijk te geloven. Tegen de tijd dat je het juiste profiel hebt ben je vaak iets ouder lijkt mij en zit men vaak in de periode dat je aan een gezinnetje/vestigen etc gaat denken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef SeLang het volgende:
3. De volgende stap is om mensen waar ik vroeger mee heb gewerkt te laten weten dat ik weer beschikbaar ben. Je zal het niet geloven, maar het is supermoeilijk om mensen te vinden die voor langere tijd in een vreemd land willen zitten en die ook nog het juiste profiel hebben.
quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 06:19 schreef StefanP het volgende:
[..]![]()
Hoogscht onwaarschijnlijck! Wat doe je daar nou in godsnaam?
quote:
Schijnbaar wel de enige fokker…quote:Op woensdag 5 april 2006 07:20 schreef devzero het volgende:
Maak er maar grapjes over... volgens de cia-factbook woonden er in 2005 toch wel 166 duizend mensen
Psssst..... een gezinnetje hoeft niet automatisch te betekenen dat je je in Nederland moet vestigen hoor Plaequote:Op zaterdag 8 april 2006 19:16 schreef PLAE@ het volgende:
Dat vind ik eigenlijk niet moeilijk te geloven. Tegen de tijd dat je het juiste profiel hebt ben je vaak iets ouder lijkt mij en zit men vaak in de periode dat je aan een gezinnetje/vestigen etc gaat denken.
Nou ik wil best een keer naar Guamquote:Op zondag 9 april 2006 13:10 schreef Gaoxing het volgende:
Aernout, mail me eens als ik hier voor je rond kan kijken ( tenzij je grote bezwaren tegen onze regionen hebt, maar dat nam ik eigenlijk niet aan....)
En het barst daar van mannelijke Amerikaanse toeristen en marinepersoneel die daar gretig gebruik van maken.... Guam is een SOA verspreidend eilandjequote:Op zondag 9 april 2006 14:25 schreef SeLang het volgende:
Het barst daar toch van de jonge vrouwelijke Aziatische toeristen die ook een keer een verzetje willen ?
Uhmmm.... we zijn verhuisd, weet je nog?quote:Op zondag 9 april 2006 14:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ik wil best een keer naar Guam
Het barst daar toch van de jonge vrouwelijke Aziatische toeristen die ook een keer een verzetje willen ?
Maar ik betwijfel ten zeerste of daar iets te vinden is dat bij mijn interesse en expertise aansluit.
Maar je weet het nooit natuurlijk. Ik stuur je binnenkort wel een wat gedetailleerder mailtje
Mannelijke Amerikaanse toeristen? Nee, niet echt. Guam is een soort Hawaii in het klein, en aangezien Hawaii stukken dichterbij is.... De meeste toeristen zijn Koreaans en Japans. China is in opkomst.quote:Op maandag 10 april 2006 02:51 schreef maartena het volgende:
En het barst daar van mannelijke Amerikaanse toeristen en marinepersoneel die daar gretig gebruik van maken.... Guam is een SOA verspreidend eilandje
O ja, Thailand was het toch tegenwoordig ?quote:Op maandag 10 april 2006 04:03 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Uhmmm.... we zijn verhuisd, weet je nog?
Op Guam denk ik niet dat er wat te vinden is, nee![]()
Mocht je terugkomen naar de UK denk ik niet dat je al teveel problemen hebt om werk te vinden; er is genoeg! Of dat meteen is wat je wil is weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
2. Als dat niet lukt dan ga ik in principe terug naar de UK (dat is mijn 'thuisland', van daaruit ben ik oorspronkelijk uitgezonden). In de praktijk is het maar de vraag of het thuis bedrijf in de UK mij weer op de payrol wil hebben (kleine kans). Maar ik ga wel even goed kijken of ik daar nog interessante mogelijkheden zie met perspectief om na een tijdje weer naar een interessante lokatie te worden gestuurd (ik was daar oorspronkelijk gaan werken vanwege de toezegging dat ik naar Korea of Taiwan gestuurd zou worden). Momenteel zie ik die mogelijkheden echter niet. Maar deze bedrijfstak (technologie) is zeer dynamisch en volgende maand kan alles weer anders zijn.
Er is daar inderdaad werk zat. Maar ik zou eerst kijken of ik bij mijn huidige werkgever in de UK terug kan komen en van daaruit kijken naar nieuwe kansen elders.quote:Op maandag 10 april 2006 14:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Mocht je terugkomen naar de UK denk ik niet dat je al teveel problemen hebt om werk te vinden; er is genoeg! Of dat meteen is wat je wil is weer een ander verhaal.
Heb je nog een actief netwerk hier?
Volgens mij is het moeilijk afscheid nemen van Azie, als je er een flinke tijd hebt gewoond.quote:Op maandag 10 april 2006 14:53 schreef SeLang het volgende:
Overigens blijft mijn eerste inzet om gewoon langer in Taiwan te blijven of anders elders in Azie.
Ik ben software training consultant. Het is pas sinds kort dat ik zoveel reis (hiervoor 10/12 keer per jaar, nu zo ongeveer permanent), en tot nu toe vind ik het geweldig! Ik denk dit nog zeker een aantal jaartjes vol te houdenquote:Op zaterdag 8 april 2006 03:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denkenIk heb een hekel aan vliegen en om nou elke paar weken ergens anders te zitten, zonder ooit 'thuis' te zijn is ook niks voor me.
Wat doe je voor werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |