Maar volgens mij kan Diego erafquote:
Mjah, ik ben niet echt geneigd meer om de Chinatown express te nemen sinds ik er eentje brandend op de I95 heb zien staan... Hij is wel belachelijk goedkoop trouwens ($30/round trip). Ik ga liever met de auto als het redelijk weer is. Als je met de bus wilt gaan kun je beter Peter Pan of de Greyhound nemen. ($55/roundtrip). Ga volgend weekend weer eens in NYC kijken / shoppen...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
In Brazilië heb je enkele NL kolonies in SP en Parana. Zuiden weer redelijk wat Duitse kolonies.
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
[..]
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/dutch-ancestry-percent.jpg
http://fotoboek.fok.nl/userpics/10763/zeelandholland.jpg
Die tweede foto is vlakbij.
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiaquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:22 schreef Shivo het volgende:
[..]
Zoiets ja. Ik ga met de auto, je kunt ook met een 'Chinese' bus ipv de Greyhound. Best grappig, die Chinezen schijnen een heel bus-netwerk door de VS te hebben. Innovatief volkje wel.
Via, waarom zit je op die wereldplek?
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:55 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
In Zuidwest Minnesota en Noordwest Iowa zitten ook veel Dutch-Americans. Verder zitten er ook nog clusters in Delaware en New York state, geloof ik.
Iowa:
http://www.pella.org/
Minnesota:
http://www.edgertonminnesota.com/
Die streek is minstens 4 uur rijden van MPLS en ik zou er nooit willen wonen. Ik denk dat ik nog een jaar of 2 in MN zit en dan is het maar afwachten waar ik terechtkom.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:11 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoelang zit je er nog? Wil je nog wel weg?
Ik ben nog nooit in MI geweestquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:33 schreef popolon het volgende:
Ik ben in januari nog in MN geweest, op het vliegveld dan.
Maar dat zijn volgens mij voornamelijk Nederlanders die afstammen uit de grote immigratiegolven aan het einde van de 19e een begin van de 20e eeuw, toen de stoomboot de trip naar de VS een stuk korter maakte. Ook in Minnesota en Pennsylvania vind je nog mensen van Nederlandse afkomst.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:14 schreef popolon het volgende:
In Michigan zitten veel mensen met een NL achtergrond:
Cool kaartje! Je ziet mooi de concentraties in west MI, zuidwest MN en noordwest IA.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:05 schreef maartena het volgende:
Overigens word dit met de census mooi bijgehouden:
[afbeelding]
Yep. De Amish worden ook nog wel eens de "Pensylvania Dutch" genoemd. In werkelijkheid waren de meesten van die groep trouwend Duitsers, maar er zitten inderdaad veel ontzettend gelovigen in de plaatsen waar veel Nederlanders wonen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
Nou in dit gedeelte van de bible belt wonen behoorlijk weinig nederlanders. Deze county herbergt volgens die kaart het hoogste van de regio, nl 6-10/1000 inwoners. Dat is ongeveer evenveel als de kerk-dichtheid per square mile. En de amerikanen met nederlandse afstammelingen die hier wonen zijn denk ik voornamenlijk kinderen van medewerkers aan de universiteit hier.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:48 schreef Vampier het volgende:
zie je wel ..., die hele fu!king bible belt is de schult van die klote nederlanders die niet wouden integeren en vast bleven houden aan hun achterlijke geloof.
En toen kregen ze in korte tijd ook nog te horen dat Judas niet de gemene man was die in de Bijbel beschreven staat, er een vis met pootjes bestaan heeft en dat Jezus waarschijnlijk over ijs liep.quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:05 schreef devzero het volgende:
Ik zou bijna het omgekeerde beweren: waar amerikanen van nederlandse afsprong wonen is geen bible belt
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuhquote:Op donderdag 6 april 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Vrije val.
Ik heb m'n 'wings' nog. Alleen m'n diploma is niet meer geldig.
Ja. Van mijn voortuin tot mijn achtertuinquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:43 schreef ErwinRommel het volgende:
Hoeveel geemigreerde Nederlanders zitten er eigenlijk in de VS?
Heb je daar ook complete kolonies?
Ik moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:24 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik ben op een project voor een paar weken bij een grote pharmaceutische firma. Op 22 april ga ik vanhier naar Colombiavoor een week, dan een week Princeton NJ en dan weer (even) terug naar London.
I like my job![]()
Aan een kerel?quote:Op zaterdag 8 april 2006 03:21 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit parachute gesprongen of zelfs maar aan een bungy cord gehangen... toch lijkt het me supertof. Vooral een skydive, maar die mag je pas na weet ik veel hoeveel oefeningen en brevetten zelf doen. En om nou aan een kerel gebonden te worden, neuh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |