quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar dit is dus een verkapt ''ja''?
.
Ik dacht al dat je uit een eenoudergezin kwam, de symptonen zijn overduidelijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn ouders stemde vroeger altijd op D'66.
quote:Dagboek van 1 maart 2006
3 maart 2006
Over een nieuwe aanval van Gerrit Zalm, ideeën pikken, de praktijk en de theorie van het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, Taida en Kalou, de rap en de lijstduwer, en roffelen op de bankjes
Woensdag 1 maart 2006
Vanochtend citeerde Gerrit Zalm op Radio 1 Johan Cruyff: ‘Elk nadeel heeft (heb) zijn voordeel’. Want Gerrit was dan wel onderuit gegaan met zijn onbeheerste, onjuiste en ongepaste beschuldigingen aan het adres van gemeenten, maar het voordeel was, zo zei hij, dat er nu toch wel veel over lokale lasten gesproken wordt. Je zou denken, dat iemand die zich zo vergaloppeerd heeft, het fatsoen zal opbrengen zich niet voor te staan op een vermeend positief effect. Zo niet Zalm. Toch wel een goede actie geweest.
Gisteravond trok de minister van Financiën derhalve opnieuw ten strijde met valse beschuldigingen. Ditmaal gericht tegen de provincies. Die hebben volgens Zalm te gemakkelijk toestemming gegeven voor verhoging van de OZB in een tiental gemeenten. Maar Commissaris van de Koningin Jan Franssen, óók VVD, toonde per ommegaande aan -met een brief van Johan Remkes in de hand- dat daarvan geen sprake was. Zalm retireerde daarop geroutineerd. Maar er blijft vast wel weer iets van hangen. Dat is het voordeel. Vindt hij.
Wat is er toch met de VVD aan de hand? Een negatieve campagne, valse beschuldigingen, en ook nog wat treurig jatwerk hier en daar. Twee voorbeelden. Maanden geleden stelde mijn collega Aleid Wolfsen voor om het spijbelen beter aan te pakken: er moest een spijbelrechter komen die schoolverzuimers snel bij de les zou brengen. De hele Kamer stemt voor. Het idee wordt nu uitgewerkt. En de VVD komt nu met het plan een sheriff aan te stellen, die het spijbelen moet aanpakken. Toegegeven, de bef is vervangen door een badge. Maar toch.
Ook heeft Aleid een paar maal bij de justitiebegroting gepleit voor een fonds waaruit slachtoffers van misdrijven meteen schadeloos zouden kunnen worden gesteld. Meteen, bij wijze van voorschot, zodat ze niet eeuwen hoeven te wachten tot de rechter de schadevergoeding toegewezen heeft. Nu mogen ze pas na een vonnis proberen de vaak tegenstribbelende en meestal kale kip een beetje te plukken.
Ik zat daar bij en hoorde het doorwrochte betoog van Aleid instemmend, maar niet zonder zorg aan. Aleid nam namelijk ruimhartig een voorschot op mijn spreektijd, en dat zou mij waarschijnlijk nooit vergoed worden. Minister Donner en Laetitia Griffith van de VVD verklaarden zich omstandig tegen het schadefonds. Maar deze week pakte Jozias groots uit met een plan om een fonds te maken voor slachtoffers van misdrijven, zodat die niet eindeloos op hun schadevergoeding hoeven te wachten.
Grandioos idee van uw VVD. Maar weten ze daar niet dat dit gepikt is? Ik denk van wel. Ze gaan er echter van uit dat de kiezers dat niet weten en daar gaat het ze om. VVD-ers, je hoeft ze niet te begrijpen om ze toch door te hebben.
Gisteravond een debat bij Nova tussen de wethouder van Utrecht, Hans Spekman, en de Minister van Vreemdelingenzaken, Rita Verdonk.
Meer dan honderd gemeenten hebben goed gedocumenteerd te kennen gegeven dat de minister zich niet aan haar afspraken houdt. Ze zei, dat geen ex-asielzoekers op straat terecht zouden komen, maar dat gebeurt aan de lopende band. En de gemeenten treffen deze mensen aan en doen wat je hoort te doen: opvangen, voeden. Ook VVD-bestuurders, godzijdank. Ook CDA-bestuurders, idem.
Maar de minister verkeert in een permanente staat van ontkenning. Mensen die mensen in nood helpen zijn het probleem. Als je asielzoekers niet te eten geeft en geen onderdak verschaft verdwijnen ze vanzelf. Nooit opvang verlenen!
Hans Spekman, en –nogmaals met ere- vele andere bestuurders van elke politieke pluimage, willen niet zo met mensen omgaan. Utrecht heeft een streng, maar humaan beleid voor opvang. Als mensen het slachtoffer worden van de ministeriële fictie dat iedereen terug kan, kunnen ze onder strikte regels in de noodopvang terecht. Voor een Chinees meisje dat niet terugkan wil Spekman niet een leven van seksueel misbruik voor één euro per keer, maar opvang en begeleiding. Spekman vertelt wat hij aantreft, wat hij verschrikkelijk vindt, en wat hij dus daaraan doet. Verdonk zegt dat ze regels uitvoert. Maar ziet ze door de regels de mensen nog wel? ‘Het hoogste recht, het hoogste onrecht’, leerde ik vroeger in Utrecht. Wat een contrast.
Inmiddels zijn Taïda en Kalou ook door de regels overmand. Nou, Kalou eigenlijk niet. De regels geven alle ruimte hem te naturaliseren. Maar de minister houdt niet van deze regels. Dat kan ook nog.
Donner rapt, in antwoord op Leers, en Kamervoorzitter Weisglas vindt dat ongepast. “Het moet niet gekker worden, zou Klaas de Vries zeggen”, schrijft hij in zijn weekboek. Nou nee, ik vind het wel geestig, eigenlijk. Ik zie liever zo’n rap, dan een Kamervoorzitter als lijstduwer op een lijst voor een Gemeenteraad waar hij niet in wil.
Een CDA-lid schrijft vandaag aan alle Kamerleden over haar ontsteltenis over de behandeling van Taïda en van asielzoekers die naar onveilige landen worden teruggestuurd. ‘Kunt u daar niets tegen doen?’ Mevrouw, uw partij is het daar van harte mee eens. Toen minister Verdonk in de Tweede Kamer tegen het leergierige meisje uitvoer, roffelde het CDA enthousiast op de bankjes. Het ging iedereen door merg en been.
Bron
Ik heb ook op ze gestemd bij de laatste Europese verkiezingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn ouders stemde vroeger altijd op D'66.
Waaromquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik dacht al dat je uit een eenoudergezin kwam, de symptonen zijn overduidelijk.
Voor die onzin heb ik nog nooit gestemd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb ook op ze gestemd bij de laatste Europese verkiezingen.
Overdreven verering voor autoritaire antieke staten en dode MPs, krantenwijk, enz.quote:
Ik heb ook nooit voor gestemd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor die onzin heb ik nog nooit gestemd.
Maar dat kan toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:38 schreef Sidekick het volgende:
Mijn ouders waren zo progressief, ze stemden in de jaren 50 al D66.
Wat een LOI psychologie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Overdreven verering voor autoritaire antieke staten en dode MPs, krantenwijk, enz.
Zet even een ''n'' achter ''stemde'' en we houden op met het consult.
Schuld van Hitler.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:41 schreef RichardQuest het volgende:
Weet je, ik ben tegen Europa. We moeten niet één Europa willen. Hoge heren in Brussel. De Fransozen bepalen wat wij doen en ik maar belasting lappen.
Als Hitler nu zou leven, zou hij voorzitter van het ALF zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je weet toch wie de laatste was die Europa wilde verenigen hè? Hitler was trouwens links.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Frontquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als Hitler nu zou leven, zou hij voorzitter van het ALF zijn.
Michael Jackson is Hitler.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef MrX1982 het volgende:
Hitler was een neger.
Juist. Of krek, zoals SportsIllustrated zou zeggen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Front
En de euro, alles is duurder geworre. Ze pakken altijd de kleine man hè.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:41 schreef RichardQuest het volgende:
Weet je, ik ben tegen Europa. We moeten niet één Europa willen. Hoge heren in Brussel. De Fransozen bepalen wat wij doen en ik maar belasting lappen.
Die zag zwart van de zonde, maar hij was geen neger.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist. Of krek, zoals SportsIllustrated zou zeggen.
Michael Jackson is blank.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:47 schreef RichardQuest het volgende:
Michael Jackson is Hitler.
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar er is toch al enige tijd sprake van de groep Wilders.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is pas volgend jaar.
Wilders wil stoelen zelf de vrijheid geven om te kiezen wie erop mag zitten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, wie gaan nu de zetels bezetten voor de Groep Wilders? Gesteld dat ze meer dan een zetel halen, natuurlijk. Ik begreep dat Pastors en Wilders elkaar niet zo liggen.
Die diende toch meer om de kandidaten op te leiden?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef Monidique het volgende:
Spruyt.
Partij voor (de) vrijheid. Hihi.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Monidique het volgende:
Hoho! Partij van de Vrijheid...
O, kan ook. Ik ken hem niet zo goed. Hij zou wat meer moeten slapen, dat wel.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die diende toch meer om de kandidaten op te leiden?
Een van zijn standpunten luidt ook dat er geen nieuwe moskeeën gebouwd mogen worden op stoelen in de Tweede Kamer. Allochtone stoelen die de fout in gaan moeten ook teruggestuurd worden naar het land van origine.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wilders wil stoelen zelf de vrijheid geven om te kiezen wie erop mag zitten.
Kan men een groep zijn als er slechts een kandidaat is.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar er is toch al enige tijd sprake van de groep Wilders.
Blijkbaar wil hij zich ook best verkiesbaar stellen;quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, kan ook. Ik ken hem niet zo goed.
Op deze walgelijke[, verbloemde verwensing ga ik om begrijpelijke redenen niet in.quote:Hij zou wat meer moeten slapen, dat wel.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Op deze walgelijke[, verbloemde verwensing ga ik om begrijpelijke redenen niet in.
Van een tijdje terug, over de scheiding tussen Kerk en Staat door de eeuwen heen in Oost en West.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:03 schreef Monidique het volgende:
Welk pamflet was dat?
Ah, ik was al van plan hem te bestellen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef pberends het volgende:
Jezus, wat een baggerfilm dat Syriana. Heel erg saai, en heel erg lang. Weinig eyeopeners, wat je misschien zou verwachten van die film. Al het boeiende wordt in de spoilerfilmpjes verklapt. Teveel familiegezeik voor zo'n soort film.
"D66 is een snertpartij"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef pberends het volgende:
D66 zet hun geheime wapen in, Bert Bakker die erwtensoep uitdeeld in een of andere gemeente.
Valt ernstige tegen, de previewfilmpjes zijn genoeg. En dit even doorlezen is ook wel genoeg:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ah, ik was al van plan hem te bestellen...
Leuk artikel.quote:Die Schweiz fällt zurück
(Die Presse) 03.03.2006
Vergleich. Österreichs Wirtschaft wächst fast doppelt so schnell wie die Schweizer.
wien (ju). Die Schweiz bezahlt die Nicht-Mitgliedschaft in der EU mit Wachstumsschwäche - und ihr Wohlstandsvorsprung gegenüber Österreich schrumpft seit zehn Jahren deutlich. Das ist das Ergebnis einer Studie des Wifo-Experten Fritz Breuss, die in der jüngsten Ausgabe des vom Wirtschaftsforschungsinstitut heraus gegebenen "Austrian Economic Quarterly" zusammengefasst ist.
Fazit: Aus wirtschaftlicher Sicht hat Österreich mit der Vollmitgliedschaft in der Europäischen Union den besseren Weg gewählt als die Schweiz, die nach der Ablehnung des EU-Beitritts in einer Volksabstimmung 1992 den Weg einer Annäherung im Zuge bilateraler Vereinbarungen gegangen ist. Für Österreich sei die Bilanz der EU-Mitgliedschaft "sehr positiv". Die Schweiz habe dagegen in den vergangenen zehn Jahren "wahrscheinlich Wohlstandsverluste erlitten", schreibt der Wifo-Experte.
Die bilateralen Verträge der Eidgenossenschaft mit der EU hätten zwar drohende Verluste durch den Ausschluss aus dem Binnenmarkt kompensiert, ein richtiger Wachtumsschub, wie ihn Österreich durch die Vollmitgliedschaft erlebt habe, sei aber ausgeblieben, die Bilanz sei über das vergangene Jahrzehnt "bestenfalls neutral".
Die Schweiz, so schreibt Breuss, liege zwar immer noch bei "praktisch allen Indikatoren der Wettbewerbsfähigkeit" vor Österreich, Der Vorsprung habe sich aber dramatisch verkleinert. So habe sich der "ursprünglich sehr große" Vorsprung der Schweiz beim Bruttoinlandsprodukt (BIP) pro Kopf unterdessen auf nur noch sechs Prozent geschrumpft.
Der Wachstumsvorsprung Österreichs ist unterdessen enorm: In den vergangenen zehn Jahren ist die heimische Wirtschaft Jahr für Jahr um durchschnittlich einen Prozentpunkt schneller gewachsen als das Bruttoinlandsprodukt der Schweiz. Dieser deutliche Wachstumsvorsprung setzt sich laut Wifo ausdrei Faktoren zusammen:Der schon vor dem österreichischen EU-Beitritt feststellbare allgemeine Aufholprozess ("catching up effect") ließ die österreichische Wirtschaft im Schnitt um einen Drittelprozentpunkt schneller wachsen als die schweizerische. Einen weiteren Drittelprozentpunkt haben der Einfluss der Integration in den EU-Binnenmarkt und die Teilnahme an der europäischen Gemeinschaftswährung gebracht. Die EU-Integration habe zu deutlich stärkerem Wettbewerbsdruck geführt und damit das Produktivitätswachstum kräftig beschleunigt, einen höheren Reformdruck verursacht und Mehrausgaben für Forschung und Entwicklung generiert. Das letzte Drittel zum Wachstumsvorsprung trage schließlich die Ost-Öffnung bei, von der Österreich überdurchschnittlich profitiere. Dieser "Bonus" habe sich nach der EU-Osterweiterung im Jahr 2002 noch verstärkt.
Dat die nog denkt serieus genomen te worden na het Afghanistandebâclequote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef pberends het volgende:
D66 zet hun geheime wapen in, Bert Bakker die erwtensoep uitdeeld in een of andere gemeente.
Syrianaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef pberends het volgende:
Jezus, wat een baggerfilm dat Syriana. Heel erg saai, en heel erg lang. Weinig eyeopeners, wat je misschien zou verwachten van die film. Al het boeiende wordt in de spoilerfilmpjes verklapt. Teveel familiegezeik voor zo'n soort film.
Emo, zou El Ricardo zeggen, zou tvlxd zeggen.quote:Loneliness is not a phase
Field of pain is where I graze
Serenity is far away
Saw my reflection and cried
So little hope that I died
Feed me your lies, open wide
Weight of my heart, not the size
Nou ja, je hebt natuurlijk meerdere afleveringej die bol stonden van alle wereldproblematiek rakende kout aan je voorbij laten gaan, maar dat wist je al.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:29 schreef sigme het volgende:
Kan iemand me een en ander toelichten & vertellen wat er zoal nog meer gebeurd is?
Sneeuwballenquote:ME houdt demonstranten in Nijmegen uit elkaar
(Novum) - Tientallen leden van de mobiele eenheid hebben zaterdag in Nijmegen ingegrepen bij een demonstratie van de extreem rechtse partij Nederlandse Volks-Unie (NVU). Daarmee werd geprobeerd ongeregeldheden te voorkomen, meldt de politie.
De demonstratie verliep aanvankelijk rustig tot een groep antifascisten sneeuwballen gooide naar de demonstranten. Ongeveer veertig ME'ers dreven de groep volgens de politie langzaam weg van de demonstratie. Daarbij zijn geen aanhoudingen verricht.
Ruim vijftig demonstranten begonnen om 14.00 uur aan de betoging. Ze liepen een route door een woonwijk in een oostelijke wijk van Nijmegen. Om 15.00 uur eindigde de demonstratie.
Eerder deze week verbood de burgemeester van Venray de jaarlijkse kranslegging op een Duits oorlogskerkhof door de extreem rechtse groep Blood and Honour, een groepering die zich in 2004 afscheidde van de NVU. Leden van de linkse groepering Anti Fascistische Aktie wilden een manifestatie houden bij de begraafplaats. De gemeente Venray vroeg politie en justitie vorige week maatregelen te nemen om een confrontatie tussen de antifascisten en Blood and Honour te voorkomen.
De Nederlandse Volks-Unie neemt dinsdag in Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen, Oss en Venray deel aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Misschien waren ze geelquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:33 schreef pberends het volgende:
witte sneeuwballen vindt de NVU toch leuk?
Vroeger, toen ik nog foklezer was, en geen meebabbelaar, toen las ik ook alle wereldproblematiek rakende kout. Dat waren nog eens tijden. Ik kwam toen zelfs wel buiten POL.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk meerdere afleveringej die bol stonden van alle wereldproblematiek rakende kout aan je voorbij laten gaan, maar dat wist je al.
Nu toch ook nog? Welkom, trouwens, dat had ik nog niet gezegd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik nog foklezer was, en geen meebabbelaar, toen las ik ook alle wereldproblematiek rakende kout. Dat waren nog eens tijden. Ik kwam toen zelfs wel buiten POL.
Antiglobalisten!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:33 schreef Monidique het volgende:
Van die antifascisten word ik ook maar moe.
Nou, ja, wel, maar ik was nu niet van plan de 25 POLSC die ik gemist heb nog na te lezenquote:
Dank jequote:Welkom, trouwens, dat had ik nog niet gezegd.
Dat noem ik een vooruitgang.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, ja, wel, maar ik was nu niet van plan de 25 POLSC die ik gemist heb nog na te lezen. Een jaar terug las ik ze allemaal, zonder dat ik ooit een woord met iemand gewisseld had.
Het is wel beter geweest, vorige week bijvoorbeeld.quote:Dank je. Wat is het koud hier! Ik had gehoopt de kou te ontlopen, dat de lente ontloken zou zijn bij mijn terugkeer. Helaas. Volgende keer probeer ik wel langer weg te blijven.
Er is wel een lammetje bij, er zijn er nu drie.
Wat? Dat ik ben gaan meebabbelen of dat ik niet meer alles lees?quote:
Het was 4,4 graden (Celsius, voor EWK) in mijn huisje! In de kamer met de kachel (op de waakvlam). De slaapkamer zal wel nog kouder geweest zijn maar dat weet (meet) ik gelukkig niet precies. Daar kampeerde ik, was ik hele dagen buiten. Waarom denk ik altijd dat ik maar weer eens terug moetquote:[..]
Het is wel beter geweest, vorige week bijvoorbeeld.
Way ga jij stemmen?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat? Dat ik ben gaan meebabbelen of dat ik niet meer alles lees?
Ik geloof niet zo in vooruitgang trouwens. Ik ga voort, niet vooruit.
[..]
Het was 4,4 graden (Celsius, voor EWK) in mijn huisje! In de kamer met de kachel (op de waakvlam). De slaapkamer zal wel nog kouder geweest zijn maar dat weet (meet) ik gelukkig niet precies. Daar kampeerde ik, was ik hele dagen buiten. Waarom denk ik altijd dat ik maar weer eens terug moet![]()
Sigme!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Yildiz!quote:
Jij hebt veul teruggelezen!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Yildiz!!
Weet je, Yildiz, in andere delen van de wereld maken ze nog dingen. En repareren ze dingen. Met lassen en solderen en improviseren en met hun handen en met gereedschap. Komt geen China aan te pas.
quote:
Ik heb diep ontzag voor mensen die iets kunnen maken. Ik heb twee linkerhanden en geen geduld voor gepriegel. Ik heb zelf een tijdje gelast, dat vond ik wel leuk. Mijn ehemalige vriendje studeerde toen voor zilversmid, ik werd al kriegel als ik naar zijn opdrachten kéék. Hij is later baggerschepen gaan repareren, en ik geloof dat hij nu hovenier is ofzo. Ik betwijfel of hij zelfs maar ooit een computer heeft aangeraakt.quote:Ik weet gewoon nog niet wat ik wil doen, net als 90% van de studenten, zo ongeveer.
Dankje.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Ik heb diep ontzag voor mensen die iets kunnen maken. Ik heb twee linkerhanden en geen geduld voor gepriegel. Ik heb zelf een tijdje gelast, dat vond ik wel leuk. Mijn ehemalige vriendje studeerde toen voor zilversmid, ik werd al kriegel als ik naar zijn opdrachten kéék. Hij is later baggerschepen gaan repareren, en ik geloof dat hij nu hovenier is ofzo. Ik betwijfel of hij zelfs maar ooit een computer heeft aangeraakt.
Sickoquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:42 schreef sigme het volgende:
Nou, ja, wel, maar ik was nu niet van plan de 25 POLSC die ik gemist heb nog na te lezen. Een jaar terug las ik ze allemaal, zonder dat ik ooit een woord met iemand gewisseld had.
Of niet, natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:02 schreef Yildiz het volgende:
Politiek en inhoud zijn als mayonaise en bier.
Het staat leuk bij elkaar. Met snacks zelfs lekker. Maar het zal zeer waarschijnlijk nooit tegelijk genuttigd worden. Altijd ná elkaar.
Hmm. Je wordt bedankt. Nu heb ik mij enigzins verdiept in de standpunten van de lokale partijen en daarvan ben ik alleen maar in de war geraakt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:55 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Way ga jij stemmen?
[Gemeenteraad Verkiezing] Groningen
JIj en de helft van Nederland, lijkt het wel. Delfzijl schijnt 20% blanco te stemmen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Je wordt bedankt. Nu heb ik mij enigzins verdiept in de standpunten van de lokale partijen en daarvan ben ik alleen maar in de war geraakt.
Op vakantie heb ik "de stad der zienden" van Saramago gelezen. Ik denk dat ik maar blanco stem. Misschien wel altijd vanaf nu.
Ik wist eigenlijk niet of (dat, blijkbaar) PJORourke geband was, of dat hij vrijwillig wegbleef. Aan iemands ondertekening had ik inmiddels gezien dat ook hij terug is (was).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Lemmeb en Rourke, kwamen, zagen, gingen zeiken en zitten in een ban, geheel volgens hun plan.
Dank.quote:Welkom terug....![]()
Ik blijf bij mijn standpunt, ook al is dit politiek.quote:
Lees je wel eens een roman, Yildiz?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
JIj en de helft van Nederland, lijkt het wel. Delfzijl schijnt 20% blanco te stemmen.
Dat is nog eens een ander statement, vergeleken met een punk-kapsel.
sorryquote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm. Je wordt bedankt. Nu heb ik mij enigzins verdiept in de standpunten van de lokale partijen en daarvan ben ik alleen maar in de war geraakt.
Op vakantie heb ik "de stad der zienden" van Saramago gelezen. Ik denk dat ik maar blanco stem. Misschien wel altijd vanaf nu.
Of Spieker, die *kuch* lokale dorpsgek. Cafe de Spieker, bestaat dat nog? In de Peperstraat?quote:
quote:175 175 tt-EEN za 4 mrt 19:17.42
buitenland
PREMIER BERLUSCONI LIGT ACHTER OP PRODI
Een maand voor de parlements-
verkiezingen in Italië moet premier
Silvio Berlusconi het in een peiling
afleggen tegen zijn uitdager Romano
Prodi.
In een opiniepeiling in de krant La
Repubblica krijgt de centrumrechtse
coalitie van Berlusconi 46 procent van
de stemmen, Prodi en zijn centrumlinkse
alliantie halen 51 procent.
Prodi was al eens premier van Italië
tussen 1996 en 1998. Berlusconi is
sinds 2001 aan de macht.
Italië trekt op 9 en 10 april naar de
stembus.
quote:Uitzending : zondag 5 maart, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.45 op Nederland 1
// Morgen in Buitenhof
> Leiderschap
Moed en Karakter in de Politiek, van John F. Kennedy is een van de favoriete boeken van minister-president Jan Peter Balkenende (CDA). In hoeverre identificeert de CDA-politicus zich met de roemruchte Amerikaanse president en wat betekent het begrip leiderschap voor hem?
> Verkiezingen
Is de burger iets wijzer geworden van de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen? Valt er nog wel iets te kiezen of lijken alle partijen te veel op elkaar en hebben de politici iets geleerd van de roerige verkiezingen vier jaar geleden? Een debat hierover tussen oud PvdA-voorzitter Felix Rottenberg, cultuur socioloog Gabriël van den Brink, en de politici Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) en Ahmed Aboutaleb (PvdA).
p.s. de genoemde onderwerpen zijn onder voorbehoud, en kunnen door ontwikkelingen in de actualiteit nog veranderen.
Presentatie:
Peter van Ingen
Columnist:
Désanne van Brederode
Ik zet het op mn whiteboard.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 19:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Lees je wel eens een roman, Yildiz?
Zo ja: lees "de stad der zienden" van Saramago. Is voor jou, met je terugkerende zorg over machtsmisbruik door de overheid, zéker een aanrader. Huiveringwekkend zonder rare kunstgrepen. Over de gevolgen van een gemeenteraadstemming, waarbij -in de hoofdstad- 70% blanco stemmen worden uitgebracht. Men laat overstemmen, en dan stemt 80% blanco...
De autoriteiten hebben grote moeite met dit misbruik van het stemrecht.
Ja, dat vond ik erg vreemd, maar was het geen lesauto??quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:17 schreef DaveM het volgende:
Zagen jullie net het journaal over die SGP campagne?
Een Marokkaan in een auto kreeg de vraag wat hij ging stemmen.
Antwoord "ik ben nog minderjarig" en reed weg.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:17 schreef DaveM het volgende:
Zagen jullie net het journaal over die SGP campagne?
Een Marokkaan in een auto kreeg de vraag wat hij ging stemmen.
Antwoord "ik ben nog minderjarig" en reed weg.
Niet op gelet.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik erg vreemd, maar was het geen lesauto??
Tis wel weer typisch... en die SGP wijven trouwens van die jongeren, die zijn ook lelijk zeg.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:20 schreef DaveM het volgende:
[..]
Niet op gelet.
Maar die gast naast hem was even oud, dat zou dan de instructeur moeten zijn...
Dat kan ook nog natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:22 schreef RichardQuest het volgende:
Misschien denkt 'ie dat je pas vanaf 21 jaar meerderjarig bent?
"Zijn jullie niet fundamentalistisch?"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Tis wel weer typisch... en die SGP wijven trouwens van die jongeren, die zijn ook lelijk zeg.
Blackness is a state of mind.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Im black!
Meest grappige is dat ze de scheiding tussen kerk en staat totaal niet erkennen. "Politiek met de bijbel in de hand", ja nog even en de kruistochten komen terug op het Binnenhof zeker.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
"Zijn jullie niet fundamentalistisch?"
Bas: "Wij lijken absoluut niet op de islamitische terroristen"
"Maar zij gebruiken de koran zoals jullie de bijbel gebruiken"
Bas: "Ja, en dat krijgt u er niet uit!"
Je mag nog zulke mooie zinnen formuleren, zo vreedzaam zijn, je blijft religieus fundamentalist als je SGP stemt.
My penis is black, and that is enough.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Im black!
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:27 schreef pberends het volgende:
[..]
My penis is black, and that is enough.
quote:
Wat? Wat is er gebeurd?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
Im black!
He's the man!!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:34 schreef RichardQuest het volgende:
Oh jee, Wouter Bos bij Paul de Leeuw. Rot nou toch op..
Is dit beledigend bedoeld ofzo?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:41 schreef sigme het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds dol op Marokkaanse Marokkanen.
U bedoelt? Ik heb geen idee, licht even toe wil je?quote:
Hij is een Nederlandse Marokkaan. Maar niet lang meer.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
U bedoelt? Ik heb geen idee, licht even toe wil je?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:47 schreef sigme het volgende:
[..]
U bedoelt? Ik heb geen idee, licht even toe wil je?
Mokro uitsprakenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Hij is een Nederlandse Marokkaan. Maar niet lang meer.
Ik kon zo snel geen Marokkaan met blauwe ogen vinden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:50 schreef Johan_de_With het volgende:
Vergeet die Marokkanen, waarom heb jij een Welshman?
Doe ik altijd wanneer ik oraal bevredigd word.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:51 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat trek jij een wezenloos hoofd. Typisch voorbeeld van Mokro-evolutie.
Ik zag niet dat je een crew T-shirt aan had.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:52 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Doe ik altijd wanneer ik oraal bevredigd word..
Ik wacht wel op een reactie van sigme. De jouwe worden er niet beter op.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik zag niet dat je een crew T-shirt aan had.
Ik heb hem al hard uitgelachen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef Monidique het volgende:
Moet je horen! Sidekick kan de wiki niet aanpassen! Wat een lamlul!!
... Dat kan toch iedereen?
Dat kan Rotterdamser.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik wacht wel op een reactie van sigme. De jouwe worden er niet beter op.
Is hij? Echt waar?quote:b]Op zaterdag 4 maart 2006 schreef JdW het volgende:[/b]
Hij is een Nederlandse Marokkaan. Maar niet lang meer.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]Marokkaanse Marokkanen zijn beter dan Nederlandse Marokkanen Marokkanen zijn alleen leuk in Marokko Nederlandse Marokkanen zijn mietjes etc. Alle Marokkanen terug naar Marokko
Hoe is het met de chauffeur van je broertje, eigenlijk?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef Monidique het volgende:
Ik kan tenminste wel keuzes maken.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef Monidique het volgende:
Wij 'broeders' uit het land van melk en honing kunnen anders ook erg leuk zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Is hij? Echt waar?
En hoe kan dat beëindigd worden? Emigreren?
[..]
[afbeelding]
Hoei. Wat een keuze. Nog moeilijker dan de gemeenteraadsverkiezingen. Ik kies blanco.
Ik geef de verduidelijking erbij omdat het bizarre verschijnsel bestaat dat mensen vanalles en nog wat vinden over mensen die worden aangeduid als 'Marokkanen' terwijl ze knulletjes bedoelen die geboren zijn in het land van mest en mist, van vuilen, kouden regen.
Het voordeel van het stammen uit een lijn die over de wereld verstrooid is geraakt is een tamelijk onopvallend uiterlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:07 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wij 'broeders' uit het land van melk en honing kunnen anders ook erg leuk zijn..
Ja, daar twijfelde ik niet aan. Hoe lang ben je blauw geweest, eigenlijk? En waarom wou je er nu af?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben trouwens black omdak dat zelf wilde hoor![]()
Goed! Gebronsdquote:Maar hoe is het met ons Sigmetje!
Boris Dittrich: "Ja, m'n navigatie op m'n auto deed het niet zo goed... z'n stem deed het niet!"quote:
Met zo'n uiterlijk lijkt me dat ook de enige kans om het zaad nog érgens te krijgenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:45 schreef RichardQuest het volgende:
Hij wel...
"Jo bitch, you can't seduce me anymore!"quote:
Fuck hier de evolutie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:54 schreef pberends het volgende:
[..]
"Jo bitch, you can't seduce me anymore!"
Our final destination.quote:
Ik ben smaakloos. Opgevoed bijna zonder muziek.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:53 schreef Johan_de_With het volgende:
Welke muziek heeft jouw voorkeur, sigme?
Van (bijna) alles een beetje, maar de klassieke muziek is dominant.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:04 schreef sigme het volgende:
De wedervragen, natuurlijk: wat jij?
Voor de volledigheid. Ik geloof dat we het alleen over boeken hebben gehad (en over die rare jeugd van je natuurlijkquote:En vanwaar de vraag?
Wat ik me nu afvraag, als je wat weet van klassiek, krijgt klassiek dan weerhaakjes?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Van (bijna) alles een beetje, maar de klassieke muziek is dominant.
En een beetje politiek, hoop ik?quote:[..]
Voor de volledigheid. Ik geloof dat we het alleen over boeken hebben gehad (en over die rare jeugd van je natuurlijk).
Mmmz klinkt heel erg bekend. Maar weet het niet sorry.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe heet dit klassieke nummer ook alweer? Click
Natuurlijk. Hoefijzer modelquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:38 schreef MrX1982 het volgende:
Zojuist de docu over de NVU gezien.
Tsja stereotype bevestigend. Vrij weinig daadwerkelijke inhoud alleen wat illusionaire ideeën gehuld in een quasi historisch verhaal. Wat me wel opviel, of eigenlijk ook niet, dat ze vrij socialistisch zijn.
Dus waarom rechts radicalisme en het aanvallen van links is opzich vreemd. Ik blijf erbij dat extreem-rechts en extreem-links dichterbij elkaar liggen dan ze zelf willen c.q. toegeven.
Dat is Beethoven's Mondscheinsonate, het eerste deel.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe heet dit klassieke nummer ook alweer? Click
Vroeger kende ik nog wel wat volk in links- en rechtsextremistische kringen. Er liep er ook wel eens eentje over, en soms ook nog wel eens terug.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:38 schreef MrX1982 het volgende:
Ik blijf erbij dat extreem-rechts en extreem-links dichterbij elkaar liggen dan ze zelf willen c.q. toegeven.
Excellent.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is Beethoven's Mondscheinsonate, het eerste deel.
Ja, overspringen is van extreem-rechts naar extreem-links (of andersom natuurlijk) is dan ook niet zo heel erg vreemd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb dat al vaker gezegd en denk het ook al langer maar zoiets wordt toch weer bevestigd.
Het gevoelig voor bekering denk ik ook. Onzekere/gefrustreerde jongeren die zoeken naar houvast in een groep en zich willen afzetten tegen de gevestigde (kapitalistische) orde.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:42 schreef sigme het volgende:
Vroeger kende ik nog wel wat volk in links- en rechtsextremistische kringen. Er liep er ook wel eens eentje over, en soms ook nog wel eens terug.
In mijn bescheiden opinie zijn het merendeels gelovigen, en gevoelig voor bekering. De waarheid lijkt soms bij de buurman groener.
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=534969quote:'Vennootschapsbelasting naar Iers niveau'
VAN ONZE REDACTEUR
GRONINGEN - De hervormingen die het kabinet de afgelopen jaren heeft doorgevoerd, zijn goed geweest. Bij de komende Tweede-Kamerverkiezingen zullen de regeringspartijen VVD en CDA daar de vruchten van plukken. VVD-coryfee Hans Wiegel rekent op een grote meerderheid, zo bleek vrijdag op een partijbijeenkomst in Groningen. D66 kan na de verkiezingen van 2007 'fijn buiten gaan spelen en kereltje Pechtold kan als veilingmeester het laatste kaveltje van zijn partij afmijnen', zo verwees Wiegel naar D66-minister voor Bestuurlijke Vernieuwing, Alexander Pechtold.
Maar ondanks alle goede prestaties moet er, volgens Wiegel, economisch doorgepakt worden. Zo moet Nederland zijn vennootschapsbelastingtarief van 34,5% aanzienlijk verlagen. Wiegel denkt daarbij aan het tarief van Ierland. Dat is op dit moment 12%. 'We moeten in het spoor van Ierland. We moeten net zo'n "booming nation" worden', aldus de VVD'er. 'We moeten meer in onszelf geloven.' Daarbij moet de politiek ervoor zorgen dat ze het vertrouwen weer terugverdient van de mensen. 'Er moet een goede leider komen, die het volk de weg kan wijzen', aldus Wiegel.
Of hij dat zelf zal zijn, laat Wiegel nog in het midden. Tegenover BNR Nieuwsradio verklaarde hij dat hij binnenkort helderheid zal geven. 'Ik vind het nogal een verwrongen constructie.' Wiegel doelt daarmee op de combinatie van Jozias van Aartsen als lijsttrekker en hij als premier, mocht de VVD de grootste partij worden.
Fractievoorzitter Van Aartsen riep de aanwezigen op toch vooral VVD te stemmen. 'Dat is het enige alternatief tegen een links college.'
Wiegel noemde PvdA-fractieleider Wouter Bos vrijdag een 'heilige boon' omdat hij weg zou zijn gegaan bij Shell vanwege de dure horloges van zijn collega's, verwijzend naar een opmerking van Bos daarover in zijn boek Dit land kan zoveel beter. Wiegel ging zelfs zo ver dat hij complimenten uitdeelde aan de in 1987 overleden PvdA-leider Joop den Uyl. Wiegel: 'Die stond tenminste ergens voor.' Den Uyl is het grote voorbeeld van Bos.
Copyright (c) 2006 Het Financieele Dagblad
Ja gooi er gelijk een kabinetscrisis tegenaanquote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:51 schreef RichardQuest het volgende:
D66 vreest voor veiligheid Iraanse homo's
Tijd om eruit te stappen.
Ik heb het geluk gehad dat ik er al vrij vroeg een zwak voor kreeg (begonnen met de bekende stukken, uiteraard, en van daaruit verder) en dus vrij veel tot me genomen heb in de tijd dat het geheugen bijna alles absorbeert. Als ik een werk uit die periode ken, dan ken ik er meestal wel een deel of wat van uit het hoofd (ik bedoel dan een bepaalde opname, he, niet de partituur op zich). Maar het komt vaak genoeg voor dat een bepaalde melodie die me te binnen schiet, zonder dat ik weet waar deze uit afkomstig is. Tegenwoordig duurt het wel even voor ik muziek goed in me opgenomen heb.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat ik me nu afvraag, als je wat weet van klassiek, krijgt klassiek dan weerhaakjes?
Kan je citaten (samples) herkennen? Blijven er stukjes in je hoofd hangen?
Ja, inderdaad helaas. Ik zou liever een groter D'66 zien.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:57 schreef MrX1982 het volgende:
Oh D'66 laat zijn grote mond weer eens zien.
Helaas is het "lichaam" zo klein.
Laat D66 zich eerder zorgen maken om de homo's in de eigen fractie: De laatste keer dat D66 dacht de politieke agenda te gaan bepalen, lag de strop aan het eind toch echt om de nek van de homo ....quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:51 schreef RichardQuest het volgende:
D66 vreest voor veiligheid Iraanse homo's
Tijd om eruit te stappen.
Helaas voor D'66 bedoelde ik eerder.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:59 schreef Airelle het volgende:
Ja, inderdaad helaas. Ik zou liever een groter D'66 zien.
Heb je een link van dat artikel?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:59 schreef Yildiz het volgende:
D'66 was normaal de partij die om duidelijkheid vroeg, dat zagen we o.a. goed bij Afghanistan.
Daar is men nu aan gewend, Verdonk ook. En die geeft duidelijke, heldere en vooral open informatie over de kwestie. Zoals het hoort, heel netjes van haar. Net zag ik het, op TV.
Dat ze daarmee het gras voor de voeten van D66 wegmaait, och.
Van wanneer is dat artikel eigenlijk?
En, niet zo van een mug n olifant maken joh.
Ik snapte wel wat je bedoeldequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Helaas voor D'66 bedoelde ik eerder.
D'66 is volgens mij ingehaald door de tijd.
Wat RQ postte, maar er staat geen publicatiedatum bij, beetje jammer.quote:
In mijn woonplaats doet D'66 niet meer mee met de gemeenteraadsverkiezingen. Als dat een indicatie is vrees ik het ergstequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:05 schreef Airelle het volgende:
Ik snapte wel wat je bedoelde.
Ja, misschien wel. Ik hoop dat ze erover heen komen.
Bij ons één. Maar ik stem geen D'66.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In mijn woonplaats doet D'66 niet meer mee met de gemeenteraadsverkiezingen. Als dat een indicatie is vrees ik het ergste.
Nu is mijn woonplaats vrij klein.
Wel waar.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat RQ postte, maar er staat geen publicatiedatum bij, beetje jammer.
Sorry.quote:
Ik ben 17. En in onze gemeente is er vorige jaar gemeentelijke herindeling geweest, dus helemaal geen gemeenteraadsverkiezingen.quote:
Weet je hoe progressief ze zijn?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sorry.
Gister dus. Nou, en dat van Verdonk zag ik net op TV. Dus. Nou dan, dan is het helemaal niet stom van D'66.
Damn. D'66 wist toch niet een dag van tevoren wat Verdonk ging zeggen, of wel?
Meerderequote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Airelle het volgende:
Ik ben geen echte VVD'er maar zie geen andere optie.
Zie je wel, als je erin verdiept krijgt het aanknopingspunten. Voor mij is dat juist de rust van klassiek, geen aanknopingspunten, heerlijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb het geluk gehad dat ik er al vrij vroeg een zwak voor kreeg (begonnen met de bekende stukken, uiteraard, en van daaruit verder) en dus vrij veel tot me genomen heb in de tijd dat het geheugen bijna alles absorbeert. Als ik een werk uit die periode ken, dan ken ik er meestal wel een deel of wat van uit het hoofd (ik bedoel dan een bepaalde opname, he, niet de partituur op zich). Maar het komt vaak genoeg voor dat een bepaalde melodie die me te binnen schiet, zonder dat ik weet waar deze uit afkomstig is. Tegenwoordig duurt het wel even voor ik muziek goed in me opgenomen heb.
Voorbeeld; een tijdje terug las ik bij Maarten 't Hart dat door de beroemde dirigent Harnoncourt was geopperd dat het openingskoor van de Matthauspassion :
link
zijn thema dankte aan een Tombeau de Mr. Meliton, door Marais, een musicus aan het hof van de Zonnekoning:
link
nr. 10
En inderdaad, uit deze kleine fragmenten kun je al opmaken dat de overeenkomsten aanzienlijk zijn. (Plagiaat bestond uiteraard nog niet, daar gaat het niet om.) Maar het heeft even geduurd voordat ik dat minuscule stukje Marais goed kende.
Oh ok maar dan mag je volgend jaar wel stemmen en dat is meteen een stuk belangrijker dan de gemeenteraadsverkiezingenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:15 schreef Airelle het volgende:
Ik ben 17. En in onze gemeente is er vorige jaar gemeentelijke herindeling geweest, dus helemaal geen gemeenteraadsverkiezingen.
Trouwens op lokaal niveau weet ik niet wat ik zou stemmen, ik denk ook VVD. Maar daar zou ik me dan eerst eens in gaan verdiepen..
Op dit moment zou ik op nationaal niveau inderdaad VVD stemmen. Ik ben geen echte VVD'er maar zie geen andere optie.
Ja, echt johquote:
Ik weet zeker dat het wederzijds was.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:18 schreef RichardQuest het volgende:
Klassieke muziek, ik heb het een kans gegeven en de deur weer uitgeschopt.
Gelukkig wel zeg, zeker in zo'n gat waar ik woon is de lokale politiek totaal oninteressant.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:16 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ok maar dan mag je volgend jaar wel stemmen en dat is meteen een stuk belangrijker dan de gemeenteraadsverkiezingen.
Als je de neocons eruit wil, kun je, tot het zover is D66 stemmen toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:19 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja, echt joh.
Nou laat ik de zin dan verder afmaken. Het is voor mij de beste optie omdat deze partij qua beginselen het beste bij me past. Het zou leuk zijn als de VVD dus ook echt liberaal was en die neo-conservatievelingen eruit schopte..
Ik zou ook op de VVD stemmen omdat ik houd van langetermijn-denken. Toekomst dus.
Ja dat is hier ook, in feite zijn de verschillen minimaal maar ja toch ga ik wel stemmenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:20 schreef Airelle het volgende:
Gelukkig wel zeg, zeker in zo'n gat waar ik woon is de lokale politiek totaal oninteressant.
Ieder z'n ding hè.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:19 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het wederzijds was.
Nja, de SP wil een drempel op plek A en de VVD wil 'm drie meter verderquote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook, in feite zijn de verschillen minimaal maar ja toch ga ik wel stemmen.
Mwah. Ik vind D'66 het net niet helemaal. En bestuurlijke vernieuwing zie ik niets in. Zeker niet in een referendum. (Of ben ik nou conservatief?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als je de neocons eruit wil, kun je, tot het zover is D66 stemmen toch?
Ja, ik ook. Dat dan weer wel. Maar ik volg het totaal niet. Ik zou ook niet weten wat er te volgen valt... Maar het aantal zetels wat te verdelen is, is zó klein dat de keuze vast niet moeilijk wordt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat is hier ook, in feite zijn de verschillen minimaal maar ja toch ga ik wel stemmen.
Ja voor dat soort keuzes staan de meeste politici op gemeentelijk niveau.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef RichardQuest het volgende:
Nja, de SP wil een drempel op plek A en de VVD wil 'm drie meter verder.
Waarom?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:21 schreef MrX1982 het volgende:
De VVD zou juist een conservatieve koers moeten varen maar dat is mijn mening.
Omdat de VVD op dit moment aan het zwalken is en wat mij betreft een redelijke plee figuur slaat.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:25 schreef Airelle het volgende:
Waarom?
Ja, ze missen inderdaad een goede koers. We zullen het wel niet eens zijn over 'welke' koers ze moeten gaan varen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Omdat de VVD op dit moment aan het zwalken is en wat mij betreft een redelijke plee figuur slaat.
Ze missen een voorman ala Bos en een koers hoewel dat tweede niet nodig is voor de massa als het eerste goed is zie Bos.
Maar toch missen ze ook een goede koers.
Precies hoewel ik het hem moet nageven dat hij hét voorbeeld is van een echte leider die mensen aan zich kan binden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:31 schreef Airelle het volgende:
Ja, ze missen inderdaad een goede koers. We zullen het wel niet eens zijn over 'welke' koers ze moeten gaan varen.
Ik vind het echt vreselijk dat Wouter Bos zó populair is (vooral onder jongeren?) zonder - inderdaad - een koers te kiezen.
Alleen de VVD maar?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:32 schreef NightH4wk het volgende:
VVD doet populistisch als de kenker idd, maja, landelijk is pas volgend jaar.
De meeste partijen idd, het is ook wel handig als je een leuk aantal zetels wil scoren zonder teveel moeite.quote:
Ik vind het een vies, hypocriet én te gelikt mannentje. Spreekt me totaal niet aan. Zo'n populist zou ik niet als leider willen hebben.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Precies hoewel ik het hem moet nageven dat hij hét voorbeeld is van een echte leider die mensen aan zich kan binden.
Aan de andere kant moet Bos niet te vroeg juichen de verkiezingen zijn nog ver weg.
Ja, bijna iedereen doet mee aan die carnavals-act.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:34 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De meeste partijen idd, het is ook wel handig als je een leuk aantal zetels wil scoren zonder teveel moeite.
De VVD zou wel in de top van m'n verlanglijst staan btw. =)quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ja, bijna iedereen doet mee aan die carnavals-act.
Cool! Met Koos Alberts als Jezus?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ben weleens naar een klassiek concert geweest in De Doelen.
Je verlanglijstje ja?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:38 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
De VVD zou wel in de top van m'n verlanglijst staan btw. =)
Het is mi gewoon een standaard sales jongen. Snelle babbel weinig inhoud maar blijkbaar spreekt dat een hoop mensen aan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:35 schreef Airelle het volgende:
Ik vind het een vies, hypocriet én te gelikt mannentje. Spreekt me totaal niet aan. Zo'n populist zou ik niet als leider willen hebben.
Ik zal eraan denken. Whaha. Doen jullie in dit subforum/deze showchatreeks ook aan elkaar goede nacht wensen enzo? Zo ja, bij dezen: "Weltrusten!".quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:41 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ben binnekort weer jarig.Je mag zeker langskomen als je in de buurt bent.
Nee ik bezoek serieuze klassieke concerten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Cool! Met Koos Alberts als Jezus?
Het is mij ook een beetje te oppervlakkig. Al vind ik Jozias geen haar beter.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is mi gewoon een standaard sales jongen. Snelle babbel weinig inhoud maar blijkbaar spreekt dat een hoop mensen aan.
Mij niet.
Ja en daarnaast is hij geen echte leider. Eerder een arrogante kwal.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:44 schreef Airelle het volgende:
Het is mij ook een beetje te oppervlakkig. Al vind ik Jozias geen haar beter.
Zoiets ja. Maar 'noeg geweest nu.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja en daarnaast is hij geen echte leider. Eerder een arrogante kwal.
Niet vaak, maar dit is een goede uitzondering. Weltrusten!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:43 schreef Airelle het volgende:
[..]
Ik zal eraan denken. Whaha. Doen jullie in dit subforum/deze showchatreeks ook aan elkaar goede nacht wensen enzo? Zo ja, bij dezen: "Weltrusten!".
Ik had niet anders verwacht. Wat was de uitvoering?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee ik bezoek serieuze klassieke concerten.
Berlioz- La damnation de Faust.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik had niet anders verwacht. Wat was de uitvoering?
Je kunt ook eerlijk zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:49 schreef Monidique het volgende:
Ik was van plan uit te gaan, maar ik blijf toch maar thuis vanavond.
Kijk! Daar moet ik bijvoorbeeld nog naar toe. Wanneer vond het plaats?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Berlioz- La damnation de Faust.
Rotterdams Philharmonisch orkest en een koor.
De Doelen in Rotterdam.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 23:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Kijk! Daar moet ik bijvoorbeeld nog naar toe. Wanneer vond het plaats?
Que?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:10 schreef Monidique het volgende:
Ik maak er vandaag maar geen driehonderdvijftigduizendmiljoen uur in de nacht van. Hoop ik.
Zoals het er staat. Vroeg naar bed, dat wil ik eigenlijk. Eigenlijk niet, maar eigenlijk wel. Eigenlijk.quote:
Vera, Groningen.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef Monidique het volgende:
013, Tilburg.
Waarom ga je niet aan de TU beginnen?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:20 schreef Monidique het volgende:
Vergankelijkheid in oneindigheid.
Ik hoef je niet meer. Die opmerking was echt de bloody druppel.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:21 schreef Monidique het volgende:
Waarom?
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:14 schreef SigmundFreud het volgende:
Ik heb het een minuut of 3 volgehouden, toen volgede een geweldig originele grap over Erben Wennemars die een beetje stottert. Wat een afgang.
Deze natuurlijk:quote:Op zondag 5 maart 2006 00:23 schreef Monidique het volgende:
Welke, huh, wat? Kan je niet uitleggen wat je bedoelt, Johan?
Da's toch niet positief?quote:Vergankelijkheid in oneindigheid.
Je moet toch af en toe schurken aan huiveringwekkende woorden? De vooruitgang enzo, woorden waarvan je nu gruwelt staan over een paar jaar in van Dale, en voor onze kindskinderen zullen het oernederlandse woorden zijn. En 'foei' is al bijna een anachronisme.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Over het ''totaalplaatje'' (foei, wat een woord!) gesproken, sigme; je hebt niet de wens een dochter Vera te kunnen noemen?
Nee, dat is een hele zwarte opmerking.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Deze natuurlijk:
[..]
Da's toch niet positief?
Niet positief in die zin.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat is een hele zwarte opmerking.
Dank je.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet toch af en toe schurken aan huiveringwekkende woorden? De vooruitgang enzo, woorden waarvan je nu gruwelt staan over een paar jaar in van Dale, en voor onze kindskinderen zullen het oernederlandse woorden zijn. En 'foei' is al bijna een anachronisme.
Kindskinderen in puur overdrachtelijke zin, mijn schoot zal geen vrucht dragen. Als het aan mij ligt.
Als ik een zoon zou krijgen zou ik hem Norbertus Marius noemen. Naar mijn opa, die overigens Cuup (van Cupido) genoemd werd. Mijn opa is allang dood, mijn oma nu bijna. Zij wordt 'Zus' genoemd, haar naam ken ik niet eens. Ze is de helft van een tweeling, haar broer wordt gewoon met zijn naam aangeduid.
Laat me raden. Je tweede naam is haas?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:31 schreef MrX1982 het volgende:
Ik heb twee namen maar ben niet gedoopt.
quote:Op zondag 5 maart 2006 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Laat me raden. Je tweede naam is haas?
Het was geen moeite.quote:
Niet helemaal goed.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Laat me raden. Je tweede naam is haas?
Geen idee. Zal vast iets van Indische oorsprong zijn. Word gratis lid van etymologie.nl!quote:Op zondag 5 maart 2006 00:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Het was geen moeite.
Mag ik weer eens leunen op jouw kennis?
Heeft ons woord 'oer' iets te maken met de stad waaruit Abraham kwam, Oer?
Hmm.. mijn opa was overtuigd atheist, ik weet niet hoe het met zijn ouders zat. Hij was uit 1881.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:30 schreef Monidique het volgende:
Was ik maar gedoopt, dan had ik ook twee namen en mocht ik knutselen in de kerk om daarna cadeautjes te krijgen. Maar helaas...
Zou dat niets voor je zijn?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:32 schreef Monidique het volgende:
Maar wat is dat nou met TU?
Je hebt het dan over een Technisch Universiteit, toch? Geen idee, ik zou niet weten wat ik daar moet volgen. Ook ben ik niet technisch.quote:
Dan houdt het op. Maar gebruik dan geen termen als oneindig meer, vervoerd.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je hebt het dan over een Technisch Universiteit, toch? Geen idee, ik zou niet weten wat ik daar moet volgen. Ook ben ik niet technisch.
Waarom niet?quote:Op zondag 5 maart 2006 00:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan houd het op. Maar gebruik dan geen termen als oneindig meer, vervoerd.
Je merkte niet eens dat er een ''t'' ontbrak. Maar, gewoon, omdat zo'n woord anders niets betekent, weet je wel.quote:
Dan houd het op.quote:Op zondag 5 maart 2006 00:44 schreef Monidique het volgende:
Ik zie nog steeds geen plaats waar een 't' zou moeten staan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |