Zo is het... Ik ben zeker voor persvrijheid, maar door deze vorm van vrijheid raken we een ander deel van onze vrijheid kwijt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:41 schreef pberends het volgende:
Tja, de media heeft tegenwoordig meer macht de hele fucking politiek bij elkaar. Eerst was het wel handig ter informatie, maar nu is het pure angstzaaierij, en ze vinden het wel best want de kijkcijfers enzovoorts varen er wel bij.
Grote probleem is dat het scoort, en daarom zal het ook niet ophouden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:54 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Zo is het... Ik ben zeker voor persvrijheid, maar door deze vorm van vrijheid raken we een ander deel van onze vrijheid kwijt.
Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaatquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef alsem het volgende:
je kan die journalisten niks maken, die aanslagen die ze reporteren zijn echt gebeurt![]()
volgensmij snap je niet wat ik bedoelquote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:59 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaat![]()
de telegraaf is niet voor niks de krant van ''wakker Nederland''.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dat het gewoon te vergelijken valt met een winkel. Waar een stand met kranten staat.
Als er een groot artikel over een 'actueel' of 'interessant' onderwerp op de voorpagina staat, verkoopt dat vaak beter.
Ik zie het breder dan de Telegraaf, meer over het hele spectrum van de mens. Niet de media.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de telegraaf is niet voor niks de krant van ''wakker Nederland''.![]()
De ene moord is de ander niet. Het is afhankelijk van de context. Alleen is het de media die bepaald of iets wel of niet to die context behoord en of die hele zaak wel een aantrekkelijke is. Het probleem is dat je ergens op moet vertrouwen. Je kan veel bronnen raadplegen, wat mij ook het beste lijkt, maar je blijft afhankelijk. De journalist moet telkens een afweging maken. Niet alleen of hij ermee scoort, maar ook of hij er schade mee aanricht, of hij een doofpot open maakt, kortom: wat de gevolgen zijn. Een onderdeel daarvan is ook of mensen beinvloed worden. maar daar is de burger en overheid ook bij. Het is denk ik niet zo zwart wit dat je 1 bepaalde groep mensen kan aanwijzen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik zie het breder dan de Telegraaf, meer over het hele spectrum van de mens. Niet de media.
Op de 1 of andere manier boeit niemand het als men hoort dat er 20 doden vallen per jaar door slechte verlichting / onderhoud / slechte plaatsing van zebrapaden. Dat is dus exclusief fouten van de voetganger / bestuurder.
Maar 1 moord kan het nieuws jaren in zijn greep houden. Vanwege de achtergrond. En dat boeit, blijkbaar.
Die 5000 doden per dag in afrika kloppen ook, dat staat ook niet iedere dag opnieuw in krant. Waarom niet? Het bedreigt ons niet, daarom is het niet interessant. Dat mensen zo denken is al erg genoeg, maar dat alle media daar nog eens dubbel en dwars van gaan profiteren vind ik toch wel erg.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 21:11 schreef alsem het volgende:
[..]
volgensmij snap je niet wat ik bedoel![]()
het is dan wel selectiviteit en bangmakerij, maar het klopt wel wat ze zeggen
Een echte terrorist herken je aan zijn Casio horloge!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 20:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
"Wil de echte terrorist dan NU opstaan..."
[..]
U.S. Cast a Wide Net in Terror Warquote:The evidence against others can seem flimsy. In at least one case, it appears to include only the fact that the suspect wore a Casio watch — a brand allegedly favored by terrorists for use as bomb timers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |