abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35719193
"Wil de echte terrorist dan NU opstaan..."

Twee mannen met baarden en gekleed in een jurk dreigen op te staan, maar gaan weer zitten. Het publiek lacht. Ze worden immers altijd voor de gek gehouden bij wie van de drie...

De derde persoon is een schriel mannetje met een ronde bril en een kalend hoofd. Hij heeft een microfoon in zijn handen. Achter hem staat een man zonder gezicht. Zijn gezicht zit verstopt achter een lomp apparaat dat hij op zijn schouder draagt. Aan de voorkant zit een grote lens en schijnt een oogverblindende lamp.

Doodse stilte in het publiek...

Opeens staat het derde mannetje half op. Het publiek lacht weer.. Maar dan sterkt hij plotseling zijn benen uit en gaat staan...

"BOEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!" klinkt er uit het publiek! "Dat kan niet!"

Het schriele mannetje heft zijn microfoon en begint te praten.

"Hallo, ik ben Max Noorderman, een van de vele journalisten hier op aarde. Het paniekzaaiende nieuws dat iedere dag jullie huiskamers bereikt wordt o.a. door mij gebracht. Ik zorg dat het terreur tot diep in jullie huiskamers dringt. Zonder mij zou Osama Bin Laden niet eens bestaan. Niemand zou weten wie hij is. Zonder mij zouden er geen aanslagen gepleegd worden. Wat heeft het immers voor nut om een aanslag te plegen op 100 mensen als je daar enkel de omstanders schrik mee aanjaagt.

Nee... Ik zorg ervoor dat deze lokale paniek verder verspreid wordt over heel de wereld! Neem nou bijvoorbeeld de vogelgriep. Zonder mij zou slechts alleen de eigenaar van de dooie kat in Duitsland verontrust zijn. Maar juist ik heb er voor gezorgd dat heel Duitsland nu spontaan zijn huisdieren in het asiel dumpt!

Fantastisch! Wat een openbaring...

Het publiek juicht. Bedankt voor Uw aandacht.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:34:08 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35719731
Goed punt. Maar, heb je dit zelf bedacht, en, waar wil je over discussiėren? En, hoort het zo wel in NWS? (Ik vind van wel, ook al is het geen nieuws, het gaat over nieuwsgeving.)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35719970
Tja, de media heeft tegenwoordig meer macht de hele fucking politiek bij elkaar. Eerst was het wel handig ter informatie, maar nu is het pure angstzaaierij, en ze vinden het wel best want de kijkcijfers enzovoorts varen er wel bij.
pi_35720383
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:41 schreef pberends het volgende:
Tja, de media heeft tegenwoordig meer macht de hele fucking politiek bij elkaar. Eerst was het wel handig ter informatie, maar nu is het pure angstzaaierij, en ze vinden het wel best want de kijkcijfers enzovoorts varen er wel bij.
Zo is het... Ik ben zeker voor persvrijheid, maar door deze vorm van vrijheid raken we een ander deel van onze vrijheid kwijt.
pi_35720438
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:54 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Zo is het... Ik ben zeker voor persvrijheid, maar door deze vorm van vrijheid raken we een ander deel van onze vrijheid kwijt.
Grote probleem is dat het scoort, en daarom zal het ook niet ophouden.
pi_35720449
je kan die journalisten niks maken, die aanslagen die ze reporteren zijn echt gebeurt
  zaterdag 4 maart 2006 @ 20:59:17 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35720569
Het punt is selectiviteit, zoals altijd. Ook hier. Toch?
pi_35720603
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:56 schreef alsem het volgende:
je kan die journalisten niks maken, die aanslagen die ze reporteren zijn echt gebeurt
Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaat
pi_35721068
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:59 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaat
volgensmij snap je niet wat ik bedoel
het is dan wel selectiviteit en bangmakerij, maar het klopt wel wat ze zeggen
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:18:31 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35721348
Ik denk dat het gewoon te vergelijken valt met een winkel. Waar een stand met kranten staat.

Als er een groot artikel over een 'actueel' of 'interessant' onderwerp op de voorpagina staat, verkoopt dat vaak beter. Niet altijd natuurlijk, er zijn ook mensen die kwaliteit willen, maar toch.

En dan komt het gewoon neer op een kwestie van vraag en aanbod, denk ik. En ligt de 'schuld' van elke hype bij ons burgers. Denk ik dan.

Denk bijvoorbeeld ook eens aan het fenomeen 'kijfile's'. Dat is toch achterlijk? Maar toch remt bijna iedereen stiekem even af. Om te kijken wat er precies gebeurde.

Of nu ik het ziet staan in je ondertitel, de Jamba kikker. Die was er ook niet geweest als er geen martk voor was. Er zijn blijkbaar toch mensen die het leuk vinden die ringtone te hebben.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:22:09 #11
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35721475
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik denk dat het gewoon te vergelijken valt met een winkel. Waar een stand met kranten staat.

Als er een groot artikel over een 'actueel' of 'interessant' onderwerp op de voorpagina staat, verkoopt dat vaak beter.
de telegraaf is niet voor niks de krant van ''wakker Nederland''.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:25:11 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35721569
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de telegraaf is niet voor niks de krant van ''wakker Nederland''.
Ik zie het breder dan de Telegraaf, meer over het hele spectrum van de mens. Niet de media.
Op de 1 of andere manier boeit niemand het als men hoort dat er 20 doden vallen per jaar door slechte verlichting / onderhoud / slechte plaatsing van zebrapaden. Dat is dus exclusief fouten van de voetganger / bestuurder.

Maar 1 moord kan het nieuws jaren in zijn greep houden. Vanwege de achtergrond. En dat boeit, blijkbaar.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:35:23 #13
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35721870
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:25 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik zie het breder dan de Telegraaf, meer over het hele spectrum van de mens. Niet de media.
Op de 1 of andere manier boeit niemand het als men hoort dat er 20 doden vallen per jaar door slechte verlichting / onderhoud / slechte plaatsing van zebrapaden. Dat is dus exclusief fouten van de voetganger / bestuurder.

Maar 1 moord kan het nieuws jaren in zijn greep houden. Vanwege de achtergrond. En dat boeit, blijkbaar.
De ene moord is de ander niet. Het is afhankelijk van de context. Alleen is het de media die bepaald of iets wel of niet to die context behoord en of die hele zaak wel een aantrekkelijke is. Het probleem is dat je ergens op moet vertrouwen. Je kan veel bronnen raadplegen, wat mij ook het beste lijkt, maar je blijft afhankelijk. De journalist moet telkens een afweging maken. Niet alleen of hij ermee scoort, maar ook of hij er schade mee aanricht, of hij een doofpot open maakt, kortom: wat de gevolgen zijn. Een onderdeel daarvan is ook of mensen beinvloed worden. maar daar is de burger en overheid ook bij. Het is denk ik niet zo zwart wit dat je 1 bepaalde groep mensen kan aanwijzen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:37:05 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35721924
Ik wijs de mens in het algemeen aan. Ook mezelf.

Ik denk dat het een prehistorisch gedrag is, om zoveel mogelijk van mogelijke gevaren af te weten, ter bescherming van onszelf.

Hoe meer je weet, hoe meer kans je hebt om te overleven, vroeger.
pi_35721960
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 21:11 schreef alsem het volgende:

[..]

volgensmij snap je niet wat ik bedoel
het is dan wel selectiviteit en bangmakerij, maar het klopt wel wat ze zeggen
Die 5000 doden per dag in afrika kloppen ook, dat staat ook niet iedere dag opnieuw in krant. Waarom niet? Het bedreigt ons niet, daarom is het niet interessant. Dat mensen zo denken is al erg genoeg, maar dat alle media daar nog eens dubbel en dwars van gaan profiteren vind ik toch wel erg.

Vandaar de vraag: Wie is nu de echte terrorist.

De extremist die zichzelf opblaast en 10 mensen met zich meeneemt of de media die het voor hem vemenigvuldigt tot 6 miljard ?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 21:40:05 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35721999
Euhm, erger nog, volgens mij lag het zo een beetje op 25.000 per dag, van de honger.

http://www.fairfood.org/index.php?id=2

Ander staat op CNN ook zat, als iemand de bovenstaande bron onbetrouwbaar mocht vinden.

Eigenlijk zou je een spiegel voor de mensheid in het algemeen kunnen maken, als volgt... (het klinkt wat stom, maar ik doe een poging)

• Vandaag stierven 25.000 mensen van de honger.
    Vind je dat erg voor die mensen?

• Vandaag stierven 10 mensen door een bomaanslag.
    Vind je dat erg voor die mensen?

Ik gok dat het laatste, vooral in een uniek geval, het nieuws zeker wel zal halen.
    Ik denk omdat het iets van een onbewuste snaar raakt, van 'hey, mogelijk gevaar, opletten'.

[ Bericht 29% gewijzigd door Yildiz op 04-03-2006 21:50:39 ]
  • Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_35722222
    Euj ik ben een terrorist volgens dat verhaal.
    Graag op anoniem
    pi_35728932
    quote:
    Op zaterdag 4 maart 2006 20:13 schreef MarkyMarkx het volgende:
    "Wil de echte terrorist dan NU opstaan..."
    [..]
    Een echte terrorist herken je aan zijn Casio horloge!
    quote:
    The evidence against others can seem flimsy. In at least one case, it appears to include only the fact that the suspect wore a Casio watch — a brand allegedly favored by terrorists for use as bomb timers.
    U.S. Cast a Wide Net in Terror War
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')