quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar dit is dus een verkapt ''ja''?
.
Ik dacht al dat je uit een eenoudergezin kwam, de symptonen zijn overduidelijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn ouders stemde vroeger altijd op D'66.
quote:Dagboek van 1 maart 2006
3 maart 2006
Over een nieuwe aanval van Gerrit Zalm, ideeën pikken, de praktijk en de theorie van het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers, Taida en Kalou, de rap en de lijstduwer, en roffelen op de bankjes
Woensdag 1 maart 2006
Vanochtend citeerde Gerrit Zalm op Radio 1 Johan Cruyff: ‘Elk nadeel heeft (heb) zijn voordeel’. Want Gerrit was dan wel onderuit gegaan met zijn onbeheerste, onjuiste en ongepaste beschuldigingen aan het adres van gemeenten, maar het voordeel was, zo zei hij, dat er nu toch wel veel over lokale lasten gesproken wordt. Je zou denken, dat iemand die zich zo vergaloppeerd heeft, het fatsoen zal opbrengen zich niet voor te staan op een vermeend positief effect. Zo niet Zalm. Toch wel een goede actie geweest.
Gisteravond trok de minister van Financiën derhalve opnieuw ten strijde met valse beschuldigingen. Ditmaal gericht tegen de provincies. Die hebben volgens Zalm te gemakkelijk toestemming gegeven voor verhoging van de OZB in een tiental gemeenten. Maar Commissaris van de Koningin Jan Franssen, óók VVD, toonde per ommegaande aan -met een brief van Johan Remkes in de hand- dat daarvan geen sprake was. Zalm retireerde daarop geroutineerd. Maar er blijft vast wel weer iets van hangen. Dat is het voordeel. Vindt hij.
Wat is er toch met de VVD aan de hand? Een negatieve campagne, valse beschuldigingen, en ook nog wat treurig jatwerk hier en daar. Twee voorbeelden. Maanden geleden stelde mijn collega Aleid Wolfsen voor om het spijbelen beter aan te pakken: er moest een spijbelrechter komen die schoolverzuimers snel bij de les zou brengen. De hele Kamer stemt voor. Het idee wordt nu uitgewerkt. En de VVD komt nu met het plan een sheriff aan te stellen, die het spijbelen moet aanpakken. Toegegeven, de bef is vervangen door een badge. Maar toch.
Ook heeft Aleid een paar maal bij de justitiebegroting gepleit voor een fonds waaruit slachtoffers van misdrijven meteen schadeloos zouden kunnen worden gesteld. Meteen, bij wijze van voorschot, zodat ze niet eeuwen hoeven te wachten tot de rechter de schadevergoeding toegewezen heeft. Nu mogen ze pas na een vonnis proberen de vaak tegenstribbelende en meestal kale kip een beetje te plukken.
Ik zat daar bij en hoorde het doorwrochte betoog van Aleid instemmend, maar niet zonder zorg aan. Aleid nam namelijk ruimhartig een voorschot op mijn spreektijd, en dat zou mij waarschijnlijk nooit vergoed worden. Minister Donner en Laetitia Griffith van de VVD verklaarden zich omstandig tegen het schadefonds. Maar deze week pakte Jozias groots uit met een plan om een fonds te maken voor slachtoffers van misdrijven, zodat die niet eindeloos op hun schadevergoeding hoeven te wachten.
Grandioos idee van uw VVD. Maar weten ze daar niet dat dit gepikt is? Ik denk van wel. Ze gaan er echter van uit dat de kiezers dat niet weten en daar gaat het ze om. VVD-ers, je hoeft ze niet te begrijpen om ze toch door te hebben.
Gisteravond een debat bij Nova tussen de wethouder van Utrecht, Hans Spekman, en de Minister van Vreemdelingenzaken, Rita Verdonk.
Meer dan honderd gemeenten hebben goed gedocumenteerd te kennen gegeven dat de minister zich niet aan haar afspraken houdt. Ze zei, dat geen ex-asielzoekers op straat terecht zouden komen, maar dat gebeurt aan de lopende band. En de gemeenten treffen deze mensen aan en doen wat je hoort te doen: opvangen, voeden. Ook VVD-bestuurders, godzijdank. Ook CDA-bestuurders, idem.
Maar de minister verkeert in een permanente staat van ontkenning. Mensen die mensen in nood helpen zijn het probleem. Als je asielzoekers niet te eten geeft en geen onderdak verschaft verdwijnen ze vanzelf. Nooit opvang verlenen!
Hans Spekman, en –nogmaals met ere- vele andere bestuurders van elke politieke pluimage, willen niet zo met mensen omgaan. Utrecht heeft een streng, maar humaan beleid voor opvang. Als mensen het slachtoffer worden van de ministeriële fictie dat iedereen terug kan, kunnen ze onder strikte regels in de noodopvang terecht. Voor een Chinees meisje dat niet terugkan wil Spekman niet een leven van seksueel misbruik voor één euro per keer, maar opvang en begeleiding. Spekman vertelt wat hij aantreft, wat hij verschrikkelijk vindt, en wat hij dus daaraan doet. Verdonk zegt dat ze regels uitvoert. Maar ziet ze door de regels de mensen nog wel? ‘Het hoogste recht, het hoogste onrecht’, leerde ik vroeger in Utrecht. Wat een contrast.
Inmiddels zijn Taïda en Kalou ook door de regels overmand. Nou, Kalou eigenlijk niet. De regels geven alle ruimte hem te naturaliseren. Maar de minister houdt niet van deze regels. Dat kan ook nog.
Donner rapt, in antwoord op Leers, en Kamervoorzitter Weisglas vindt dat ongepast. “Het moet niet gekker worden, zou Klaas de Vries zeggen”, schrijft hij in zijn weekboek. Nou nee, ik vind het wel geestig, eigenlijk. Ik zie liever zo’n rap, dan een Kamervoorzitter als lijstduwer op een lijst voor een Gemeenteraad waar hij niet in wil.
Een CDA-lid schrijft vandaag aan alle Kamerleden over haar ontsteltenis over de behandeling van Taïda en van asielzoekers die naar onveilige landen worden teruggestuurd. ‘Kunt u daar niets tegen doen?’ Mevrouw, uw partij is het daar van harte mee eens. Toen minister Verdonk in de Tweede Kamer tegen het leergierige meisje uitvoer, roffelde het CDA enthousiast op de bankjes. Het ging iedereen door merg en been.
Bron
Ik heb ook op ze gestemd bij de laatste Europese verkiezingen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef MrX1982 het volgende:
Mijn ouders stemde vroeger altijd op D'66.
Waaromquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik dacht al dat je uit een eenoudergezin kwam, de symptonen zijn overduidelijk.
Voor die onzin heb ik nog nooit gestemd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb ook op ze gestemd bij de laatste Europese verkiezingen.
Overdreven verering voor autoritaire antieke staten en dode MPs, krantenwijk, enz.quote:
Ik heb ook nooit voor gestemd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voor die onzin heb ik nog nooit gestemd.
Maar dat kan toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:38 schreef Sidekick het volgende:
Mijn ouders waren zo progressief, ze stemden in de jaren 50 al D66.
Wat een LOI psychologie.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:39 schreef Johan_de_With het volgende:
Overdreven verering voor autoritaire antieke staten en dode MPs, krantenwijk, enz.
Zet even een ''n'' achter ''stemde'' en we houden op met het consult.
Schuld van Hitler.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:41 schreef RichardQuest het volgende:
Weet je, ik ben tegen Europa. We moeten niet één Europa willen. Hoge heren in Brussel. De Fransozen bepalen wat wij doen en ik maar belasting lappen.
Als Hitler nu zou leven, zou hij voorzitter van het ALF zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:44 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Je weet toch wie de laatste was die Europa wilde verenigen hè? Hitler was trouwens links.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Frontquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als Hitler nu zou leven, zou hij voorzitter van het ALF zijn.
Michael Jackson is Hitler.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef MrX1982 het volgende:
Hitler was een neger.
Juist. Of krek, zoals SportsIllustrated zou zeggen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Front
En de euro, alles is duurder geworre. Ze pakken altijd de kleine man hè.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:41 schreef RichardQuest het volgende:
Weet je, ik ben tegen Europa. We moeten niet één Europa willen. Hoge heren in Brussel. De Fransozen bepalen wat wij doen en ik maar belasting lappen.
Die zag zwart van de zonde, maar hij was geen neger.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Juist. Of krek, zoals SportsIllustrated zou zeggen.
Michael Jackson is blank.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:47 schreef RichardQuest het volgende:
Michael Jackson is Hitler.
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar er is toch al enige tijd sprake van de groep Wilders.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef MrX1982 het volgende:
Dat is pas volgend jaar.
Wilders wil stoelen zelf de vrijheid geven om te kiezen wie erop mag zitten.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, wie gaan nu de zetels bezetten voor de Groep Wilders? Gesteld dat ze meer dan een zetel halen, natuurlijk. Ik begreep dat Pastors en Wilders elkaar niet zo liggen.
Die diende toch meer om de kandidaten op te leiden?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef Monidique het volgende:
Spruyt.
Partij voor (de) vrijheid. Hihi.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Monidique het volgende:
Hoho! Partij van de Vrijheid...
O, kan ook. Ik ken hem niet zo goed. Hij zou wat meer moeten slapen, dat wel.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die diende toch meer om de kandidaten op te leiden?
Een van zijn standpunten luidt ook dat er geen nieuwe moskeeën gebouwd mogen worden op stoelen in de Tweede Kamer. Allochtone stoelen die de fout in gaan moeten ook teruggestuurd worden naar het land van origine.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:53 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wilders wil stoelen zelf de vrijheid geven om te kiezen wie erop mag zitten.
Kan men een groep zijn als er slechts een kandidaat is.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:52 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat is natuurlijk helemaal juist, maar er is toch al enige tijd sprake van de groep Wilders.
Blijkbaar wil hij zich ook best verkiesbaar stellen;quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:54 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, kan ook. Ik ken hem niet zo goed.
Op deze walgelijke[, verbloemde verwensing ga ik om begrijpelijke redenen niet in.quote:Hij zou wat meer moeten slapen, dat wel.
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:57 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Op deze walgelijke[, verbloemde verwensing ga ik om begrijpelijke redenen niet in.
Van een tijdje terug, over de scheiding tussen Kerk en Staat door de eeuwen heen in Oost en West.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:03 schreef Monidique het volgende:
Welk pamflet was dat?
Ah, ik was al van plan hem te bestellen...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef pberends het volgende:
Jezus, wat een baggerfilm dat Syriana. Heel erg saai, en heel erg lang. Weinig eyeopeners, wat je misschien zou verwachten van die film. Al het boeiende wordt in de spoilerfilmpjes verklapt. Teveel familiegezeik voor zo'n soort film.
"D66 is een snertpartij"quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef pberends het volgende:
D66 zet hun geheime wapen in, Bert Bakker die erwtensoep uitdeeld in een of andere gemeente.
Valt ernstige tegen, de previewfilmpjes zijn genoeg. En dit even doorlezen is ook wel genoeg:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ah, ik was al van plan hem te bestellen...
Leuk artikel.quote:Die Schweiz fällt zurück
(Die Presse) 03.03.2006
Vergleich. Österreichs Wirtschaft wächst fast doppelt so schnell wie die Schweizer.
wien (ju). Die Schweiz bezahlt die Nicht-Mitgliedschaft in der EU mit Wachstumsschwäche - und ihr Wohlstandsvorsprung gegenüber Österreich schrumpft seit zehn Jahren deutlich. Das ist das Ergebnis einer Studie des Wifo-Experten Fritz Breuss, die in der jüngsten Ausgabe des vom Wirtschaftsforschungsinstitut heraus gegebenen "Austrian Economic Quarterly" zusammengefasst ist.
Fazit: Aus wirtschaftlicher Sicht hat Österreich mit der Vollmitgliedschaft in der Europäischen Union den besseren Weg gewählt als die Schweiz, die nach der Ablehnung des EU-Beitritts in einer Volksabstimmung 1992 den Weg einer Annäherung im Zuge bilateraler Vereinbarungen gegangen ist. Für Österreich sei die Bilanz der EU-Mitgliedschaft "sehr positiv". Die Schweiz habe dagegen in den vergangenen zehn Jahren "wahrscheinlich Wohlstandsverluste erlitten", schreibt der Wifo-Experte.
Die bilateralen Verträge der Eidgenossenschaft mit der EU hätten zwar drohende Verluste durch den Ausschluss aus dem Binnenmarkt kompensiert, ein richtiger Wachtumsschub, wie ihn Österreich durch die Vollmitgliedschaft erlebt habe, sei aber ausgeblieben, die Bilanz sei über das vergangene Jahrzehnt "bestenfalls neutral".
Die Schweiz, so schreibt Breuss, liege zwar immer noch bei "praktisch allen Indikatoren der Wettbewerbsfähigkeit" vor Österreich, Der Vorsprung habe sich aber dramatisch verkleinert. So habe sich der "ursprünglich sehr große" Vorsprung der Schweiz beim Bruttoinlandsprodukt (BIP) pro Kopf unterdessen auf nur noch sechs Prozent geschrumpft.
Der Wachstumsvorsprung Österreichs ist unterdessen enorm: In den vergangenen zehn Jahren ist die heimische Wirtschaft Jahr für Jahr um durchschnittlich einen Prozentpunkt schneller gewachsen als das Bruttoinlandsprodukt der Schweiz. Dieser deutliche Wachstumsvorsprung setzt sich laut Wifo ausdrei Faktoren zusammen:Der schon vor dem österreichischen EU-Beitritt feststellbare allgemeine Aufholprozess ("catching up effect") ließ die österreichische Wirtschaft im Schnitt um einen Drittelprozentpunkt schneller wachsen als die schweizerische. Einen weiteren Drittelprozentpunkt haben der Einfluss der Integration in den EU-Binnenmarkt und die Teilnahme an der europäischen Gemeinschaftswährung gebracht. Die EU-Integration habe zu deutlich stärkerem Wettbewerbsdruck geführt und damit das Produktivitätswachstum kräftig beschleunigt, einen höheren Reformdruck verursacht und Mehrausgaben für Forschung und Entwicklung generiert. Das letzte Drittel zum Wachstumsvorsprung trage schließlich die Ost-Öffnung bei, von der Österreich überdurchschnittlich profitiere. Dieser "Bonus" habe sich nach der EU-Osterweiterung im Jahr 2002 noch verstärkt.
Dat die nog denkt serieus genomen te worden na het Afghanistandebâclequote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:09 schreef pberends het volgende:
D66 zet hun geheime wapen in, Bert Bakker die erwtensoep uitdeeld in een of andere gemeente.
Syrianaquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:07 schreef pberends het volgende:
Jezus, wat een baggerfilm dat Syriana. Heel erg saai, en heel erg lang. Weinig eyeopeners, wat je misschien zou verwachten van die film. Al het boeiende wordt in de spoilerfilmpjes verklapt. Teveel familiegezeik voor zo'n soort film.
Emo, zou El Ricardo zeggen, zou tvlxd zeggen.quote:Loneliness is not a phase
Field of pain is where I graze
Serenity is far away
Saw my reflection and cried
So little hope that I died
Feed me your lies, open wide
Weight of my heart, not the size
Nou ja, je hebt natuurlijk meerdere afleveringej die bol stonden van alle wereldproblematiek rakende kout aan je voorbij laten gaan, maar dat wist je al.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:29 schreef sigme het volgende:
Kan iemand me een en ander toelichten & vertellen wat er zoal nog meer gebeurd is?
Sneeuwballenquote:ME houdt demonstranten in Nijmegen uit elkaar
(Novum) - Tientallen leden van de mobiele eenheid hebben zaterdag in Nijmegen ingegrepen bij een demonstratie van de extreem rechtse partij Nederlandse Volks-Unie (NVU). Daarmee werd geprobeerd ongeregeldheden te voorkomen, meldt de politie.
De demonstratie verliep aanvankelijk rustig tot een groep antifascisten sneeuwballen gooide naar de demonstranten. Ongeveer veertig ME'ers dreven de groep volgens de politie langzaam weg van de demonstratie. Daarbij zijn geen aanhoudingen verricht.
Ruim vijftig demonstranten begonnen om 14.00 uur aan de betoging. Ze liepen een route door een woonwijk in een oostelijke wijk van Nijmegen. Om 15.00 uur eindigde de demonstratie.
Eerder deze week verbood de burgemeester van Venray de jaarlijkse kranslegging op een Duits oorlogskerkhof door de extreem rechtse groep Blood and Honour, een groepering die zich in 2004 afscheidde van de NVU. Leden van de linkse groepering Anti Fascistische Aktie wilden een manifestatie houden bij de begraafplaats. De gemeente Venray vroeg politie en justitie vorige week maatregelen te nemen om een confrontatie tussen de antifascisten en Blood and Honour te voorkomen.
De Nederlandse Volks-Unie neemt dinsdag in Arnhem, Apeldoorn, Nijmegen, Oss en Venray deel aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Misschien waren ze geelquote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:33 schreef pberends het volgende:
witte sneeuwballen vindt de NVU toch leuk?
Vroeger, toen ik nog foklezer was, en geen meebabbelaar, toen las ik ook alle wereldproblematiek rakende kout. Dat waren nog eens tijden. Ik kwam toen zelfs wel buiten POL.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt natuurlijk meerdere afleveringej die bol stonden van alle wereldproblematiek rakende kout aan je voorbij laten gaan, maar dat wist je al.
Nu toch ook nog? Welkom, trouwens, dat had ik nog niet gezegd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger, toen ik nog foklezer was, en geen meebabbelaar, toen las ik ook alle wereldproblematiek rakende kout. Dat waren nog eens tijden. Ik kwam toen zelfs wel buiten POL.
Antiglobalisten!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:33 schreef Monidique het volgende:
Van die antifascisten word ik ook maar moe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |