abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35711152
Gisteravond weer zo'n enorme uitval van Wiegel tegen Bos. Wiegel vond ineens Den Uyl stukken beter. En zo gaat het met veel politici: ze zijn enorm fanatiek in hun afkeer van Wouter Bos en denken dat ook steeds te moeten roepen. Ook de politici die destijds zo boos waren vanwege het zogenaamde gedemoniseer rond Pim Fortuyn.

Iedereen moet het zelf weten en dit soort dingen zeggen vaak meer over degene die het zegt. Maar toch zit ik me af te vragen waar het vandaan komt want het is meer dan incidenteel en ook vrij persoonlijk.

Voorop gesteld dat ik zelf niet echt warm loop voor Bos. Ik zie echter ook geen reden om hem nu van van alles de schuld te geven en zo op hem af te geven.

Mijn theorie is dat collega-politici het maar moeilijk kunnen verkroppen dat Bos het zo goed doet in de peilingen, schijnbaar zonder dat hij daar veel voor hoeft te doen. Een beetje het zondagskind-syndroom dat anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt. Die jongetjes die vroeger ook in de klas zaten, het kwam ze allemaal maar aanwaaien.

En politici hebben er geen greep op. Alles wat fout ging was toch de schuld van de PvdA en waarom willen die domme kiezertjes dat nou niet zien? Het is een soort machteloosheid waarbij ze boksen tegen een stuk rubber.

Even los van wat je van Wouter Bos vindt: is het zo verstandig van politici om Wouter Bos nu bij voortduring zo te bashen en zwart te maken?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:15:37 #2
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_35711275
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:11 schreef SCH het volgende:
Even los van wat je van Wouter Bos vindt: is het zo verstandig van politici om Wouter Bos nu bij voortduring zo te bashen en zwart te maken?
Volgens mij wel. Het lijkt er op dat steeds meer mensen zonder enige vorm van verificatie hun icoon napraten; als je om een inhoudelijk argument vraagt wordt er meestal niet meer gereageerd. Om iemand zwart te maken is het dus handig om ongenuanceerd en ononderbouwd dingen te roepen, er lopen toch wel genoeg mensen achter je aan.

-edit-
Dit fenomeen laat zich het sterkst (echter niet alleen) in de rechts populistische hoek zien, vandaar dat Bos de fallus is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Invictus_ op 04-03-2006 15:18:28 (additie) ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_35711290
ze zijn bang

en daar hebben ze redenen voor
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:25:03 #4
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35711554
Bos toon wekelijks aan dat je niet weet wat je aan hem hebt, buiten de Kamer roept Bos te vaak dingen die hij tijdens debatten niet durft te herhalen. Bovendien zet Bos hoog in, roept hij iets te vaak dat hij MP wordt en dat daar toch ook een zekere duidelijkheid bij hoort.
De rest vind iki ook drollen, van Aartsen is bijv nog veel erger.
pi_35711621
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef Klummie het volgende:
Bos toon wekelijks aan dat je niet weet wat je aan hem hebt, buiten de Kamer roept Bos te vaak dingen die hij tijdens debatten niet durft te herhalen. Bovendien zet Bos hoog in, roept hij iets te vaak dat hij MP wordt en dat daar toch ook een zekere duidelijkheid bij hoort.
ze zijn bang dat hij teveel stemmen afpakt. anders heeft het totaal geen zin om uberhaupt energie in je tegenstander te steken

zaterdag 4 maart 2006 @ 15:29:23 #6
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35711673
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:27 schreef Aarde het volgende:

[..]

ze zijn bang dat hij teveel stemmen afpakt. anders heeft het totaal geen zin om uberhaupt energie in je tegenstander te steken
Bos zal moeten regeren met cda of vvd en die weten dat ook. Dat kunnen leuke onderhandelingen worden.
pi_35711709
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:29 schreef Klummie het volgende:

[..]

Bos zal moeten regeren met cda of vvd en die weten dat ook. Dat kunnen leuke onderhandelingen worden.
politiek is het beter om dat als uitgangspunt te houden... maar het zou natuurlijk nog een draai naar links kunnen krijgen.
vvd lijkt me vrij kansloos als regeringspartner de volgende regeerperiode.

pi_35711723
Dat doen politici nou eenmaal bij gebrek aan inhoud.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_35711766
ja laat ze het maar eens over echte onderwerpen gaan hebben

ik zou graag zien dat de EU de komende verkiezingen een speerpunt worden

FOK!fotograaf zaterdag 4 maart 2006 @ 15:32:43 #10
17893 Forno
pi_35711770
Bos is goed bezig. Wiegel moet niet zeuren over het meewaaien van en het hebben van onduidelijke standpunten. Hij maakt zelf pas kort voor de verkiezingen bekend of ie weer de politiek in gaat.

Toch is het een vermakelijk schouwspel, waar beide partijen garen bij spinnen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:33:07 #11
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_35711776
Helaas zal het gepeupel wel pvda stemmen hier in rdam. Hebben ze net 30jr laten zien hoe het niet moet mogen ze nu weeer de boel komen verneuken!
pi_35711793
Waarschijnlijk tonen de analyses van het campagneteam aan dat het goed is om van de verkieizingen een tweestrijd te maken, zoals nu in Rotterdam is ontstaan tussen de PvdA en Leefbaar Rotterdam en wat bij de vorige Tweede Kamer-verkiezingen enigszins ontstond rond CDA-PvdA.

Voor de VVD is dat nu de makkelijkste strategie om stemmen te proberen te behalen. Ze moeten proberen een keuze te creëren tussen VVD en PvdA, in de hoop dat ze daarmee kiezers wegtrekken van de kleine rechtse partijen en van het rechtse midden van het CDA. Nadeel voor hun is dat als het werkt ze daarmee ook de PvdA sterker maken en hun coalitiegenoot CDA er waarschijnlijk zwakker door wordt.
pi_35711819
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:29 schreef Klummie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, met het CDA komen ze er wel uit hoor. Zover liggen de partijen niet uit elkaar. IK zie liever Bos dan Balkende als premier.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35711874
Het valt ook wel op dat het CDA zich er het minst aan bezondigt. Dat zal komen omdat ze misschien met Bos in zee gaan maar ook omdat ze toch iets fatsoenlijker en braver zijn, denk ik.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 15:39:54 #15
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_35711968
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:34 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, met het CDA komen ze er wel uit hoor. Zover liggen de partijen niet uit elkaar. IK zie liever Bos dan Balkende als premier.
Het geeft meteen het cda ook de sterkste onderhandelingspositie, net als in 2003, ik vraag me alleen af of het cda wel met de pvda in de regering wil als zijnde niet de grootste partij.
pi_35712027
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:39 schreef Klummie het volgende:

[..]

Het geeft meteen het cda ook de sterkste onderhandelingspositie, net als in 2003, ik vraag me alleen af of het cda wel met de pvda in de regering wil als zijnde niet de grootste partij.
Ze zullen wel haast moeten, D'66 zal niet meer willen en alleen met de VVD zullen ze het niet halen. De SP en GL zijn preventief tegen alles wat uit de gedachte van VVD en CDA komen, dus willen zowiezo al niet, laat staan dat CDA/VVD met hun willen regeren.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_35712093
Ze zijn bang dat Bos stemmen gaat pakken.

Wiegel mag nu helemaal niet meer zeuren, die heeft zich blijkbaar bezig gehouden met vervalsing van verslagen enzo, die man zou echt nooit meer iets in de politiek mogen doen.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 4 maart 2006 @ 17:01:15 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35714051
Ik vind op dit punt de gelijkenis met de situatie destijds met Fortuyn erg groot. De effecten daarvan waren erg duidelijk: Fortuyn kreeg alleen maar meer aandacht en wist in de rol als underdog stemmen te vergaren. Daarnaast was het CDA de derde hond die er met een groot deel van het been vandoor ging...

Het vergroot dus alleen maar de kans op een PvdA-CDA kabinet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35714159
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:01 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind op dit punt de gelijkenis met de situatie destijds met Fortuyn erg groot.
Het gekke is echter dat degenen die nu de rol van bashers innemen degenen waren die toen heel verongelijkt en boos waren over de manier waarop Fortuyn werd bejegend. En moet je nu iemand als Joost Eerdmans of Marco Pastors eens over Wouter Bos horen. Het is vaak zo persoonlijk, zo venijnig en bijna laag-bij-de-gronds. Ze moeten het zelf weten hoor maar het valt wel op.
pi_35714249
Het is inderdaad pure angst op het verlies van stemmen. Het feit dat CDA hier eigenlijk nauwelijks aan meedoet, lijkt te leiden naar een samenwerking tussen PvdA en het CDA in de volgende regering.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:38:12 #21
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35716888
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef Klummie het volgende:
Ik vraag ook wekelijks waar hij dat laat zien, op welke punten en wat de andere partijen daar tegenover stellen. Ik heb nog nooit antwoord gekregen wat ook maar in de buurt komt. laat staan dat hij minder antwoorden heeft dan andere partijen.
Zegt hij dat hij premeir wil worden is het niet goed. Zegt hij niks san is hij niet duidelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35716992
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 17:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gekke is echter dat degenen die nu de rol van bashers innemen degenen waren die toen heel verongelijkt en boos waren over de manier waarop Fortuyn werd bejegend. En moet je nu iemand als Joost Eerdmans of Marco Pastors eens over Wouter Bos horen. Het is vaak zo persoonlijk, zo venijnig en bijna laag-bij-de-gronds. Ze moeten het zelf weten hoor maar het valt wel op.
Ik heb nog geen Hitler-vergelijkingen gehoord, dus wat dat betreft valt het nu wel reuze mee. En trouwens, je moet wel gek wezen om zoiets te zeggen op het POL forum. Het holmaatje van Bos is immers mod
pi_35717014
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik heb nog geen Hitler-vergelijkingen gehoord, dus wat dat betreft valt het nu wel reuze mee.
Is dat de enige maatstaf? Voor de rest mag alles gezegd worden???
pi_35717048
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat de enige maatstaf? Voor de rest mag alles gezegd worden???
Maar die verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog met Fortuyn, gingen naar mijn mening toch wel verder dan wat Bos nu overkomt.
pi_35717098
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:43 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Maar die verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog met Fortuyn, gingen naar mijn mening toch wel verder dan wat Bos nu overkomt.
Voor mij hoeft die vergelijking ook niet gemaakt te worden. Ik vond het bij Fortuyn nooit te ver gaan en ik vind het bij Bos ook niet te ver gaan. Het is alleen opvallend dat het blijkbaar zo in is op de persoon te spelen en echt een soort haat tegen iemand te ontwikkelen. Als je de toonsoort hoort tegen Bos dan is het zo venijnig en creepy.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:46:25 #26
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717114
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:43 schreef Urquhart het volgende:

[..]

We zijn er nog niet he met Bos.
Overigens vindt ik het wel bizar dat het dus blijkbaar volgesn jouw net zo erg moet zijn als bij fortuyn om pas te zeggen dat het misschien wel eens te ver gaat. Ik dacht altijd dat iedereen het bij fortuyn al tijden voordat hij werd neergeschoten de verkeerde kant opging. Blijkbaar maakt men zich daar nu niet zo druk om.

Het is ook geen persoon met dezelfde gedachtegoed. Dat maakt principes blijkbaar eens wat anders, iets waar de fortuynisten zelf zo hekel aan hadden.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_35717254
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:46 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

We zijn er nog niet he met Bos.
Overigens vindt ik het wel bizar dat het dus blijkbaar volgesn jouw net zo erg moet zijn als bij fortuyn om pas te zeggen dat het misschien wel eens te ver gaat. Ik dacht altijd dat iedereen het bij fortuyn al tijden voordat hij werd neergeschoten de verkeerde kant opging. Blijkbaar maakt men zich daar nu niet zo druk om.

Het is ook geen persoon met dezelfde gedachtegoed. Dat maakt principes blijkbaar eens wat anders, iets waar de fortuynisten zelf zo hekel aan hadden.
Tussen kritiek en iemand dehumaniseren zit een wereld van verschil. Op het moment dat Bos als onmens word neergezet heb je recht van klagen.
pi_35717287
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:51 schreef nikk het volgende:

[..]

Tussen kritiek en iemand dehumaniseren zit een wereld van verschil. Op het moment dat Bos als onmens word neergezet heb je recht van klagen.
Zo zie ik dat ook.
pi_35717313
quote:

[..]

Wat een onzin. Dat is nou het meten met twee maten waar rechts zo'n handje van heeft.
Wanneer word je dan als onmens neergezet volgens jou? Als ik veel rechtse politici moet geloven is Wouter Bos een huichelachtige oplichter die geen mening heeft, die liegt, die niks weet, die nergens voor durft uit te komen, die populistisch is, die louter uit is op eigen gewin enz. enz.

Blijkbaar vind jij dat wel een aardige manier van politiek bedrijven? Van mij mag het hoor. Ik had het niet zozeer over de grenzen.

Ik vraag me in dit topic alleen af waar dat fanatisme vandaan komt en of het niet vooral iets zegt over de boodschappers.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 18:58:30 #30
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717402
quote:

[..]

Oh ik klaag niet hoor. Als Bos bezwaar ergens tegen heeft kan hij dat zelf wel zeggen. Over en weer wordt er met modder gegooit. Het gaat mij erom dat nu de grens voor de fortuynisten ineens verder ligt dan bij fortuyn.
And that is the news.''
pi_35717454
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Oh ik klaag niet hoor. Als Bos bezwaar ergens tegen heeft kan hij dat zelf wel zeggen. Over en weer wordt er met modder gegooit. Het gaat mij erom dat nu de grens voor de fortuynisten ineens verder ligt dan bij fortuyn.
Dat zou best kunnen. In ieder geval is vooralsnog een vergelijking met de situatie tijdens Fortuyn niet aan de orde.
pi_35717476
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. In ieder geval is vooralsnog een vergelijking met de situatie tijdens Fortuyn niet aan de orde.
Inderdaad. Fortuyn zei heel andere dingen dan Wouter Bos zegt.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:02:58 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35717497
Politiek en inhoud zijn als mayonaise en bier.

Het staat leuk bij elkaar. Met snacks zelfs lekker. Maar het zal zeer waarschijnlijk nooit tegelijk genuttigd worden. Altijd ná elkaar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35717524
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 15:11 schreef SCH het volgende:
Gisteravond weer zo'n enorme uitval van Wiegel tegen Bos. Wiegel vond ineens Den Uyl stukken beter. En zo gaat het met veel politici: ze zijn enorm fanatiek in hun afkeer van Wouter Bos en denken dat ook steeds te moeten roepen. Ook de politici die destijds zo boos waren vanwege het zogenaamde gedemoniseer rond Pim Fortuyn.

Iedereen moet het zelf weten en dit soort dingen zeggen vaak meer over degene die het zegt. Maar toch zit ik me af te vragen waar het vandaan komt want het is meer dan incidenteel en ook vrij persoonlijk.

Voorop gesteld dat ik zelf niet echt warm loop voor Bos. Ik zie echter ook geen reden om hem nu van van alles de schuld te geven en zo op hem af te geven.

Mijn theorie is dat collega-politici het maar moeilijk kunnen verkroppen dat Bos het zo goed doet in de peilingen, schijnbaar zonder dat hij daar veel voor hoeft te doen. Een beetje het zondagskind-syndroom dat anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt. Die jongetjes die vroeger ook in de klas zaten, het kwam ze allemaal maar aanwaaien.

En politici hebben er geen greep op. Alles wat fout ging was toch de schuld van de PvdA en waarom willen die domme kiezertjes dat nou niet zien? Het is een soort machteloosheid waarbij ze boksen tegen een stuk rubber.

Politiek bedrijven is iets dat niet iedereen is gegeven. Het gaat om stemmen : hoe meer stemmen in 2007 hoe meer zetels : HOE MEER MACHT. In feite zijn politici in de eerste plaats machtswellustelingen. In beschaafde landen (en wij vinden toch dat wij in een beschaafd land wonen) kan die wellust (in tegenstelling tot in totalitaire landen) door oppositiepartijen weliswaar niet geheel maar toch gedeeltelijk in toom worden gehouden.
Als er dan verkiezingen komen en je hebt eigenlijk geen doorslaggevende ideeën om jouw partij voor het voetlicht te brengen dan ga je proberen de concurrentie (terecht of ten onrechte) in een kwaad daglicht te stellen.
Als je dat, zoals Wiegel, doet op een bijeenkomst van aanhangers van je eigen partij (waar je dus makkelijk kan scoren) dan is dat niet alleen minderwaardig omdat de beschuldigde zich niet kan verweren maar ook totaal zinloos omdat je de mensen op die bijeenkomst niet meer hoeft te overtuigen.
Ik ben geen PvdA'er maar geloof stellig, dat Wiegel beter zijn mond had kunnen houden.
In de reclame geldt dat nooit de naam van de concurrent wordt genoemd maar dat alleen het eigen product wordt aangeprezen. En daar liet Wiegel het helemaal liggen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:04:12 #35
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717537
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is nou het meten met twee maten waar rechts zo'n handje van heeft.
Wanneer word je dan als onmens neergezet volgens jou? Als ik veel rechtse politici moet geloven is Wouter Bos een huichelachtige oplichter die geen mening heeft, die liegt, die niks weet, die nergens voor durft uit te komen, die populistisch is, die louter uit is op eigen gewin enz. enz.

Blijkbaar vind jij dat wel een aardige manier van politiek bedrijven? Van mij mag het hoor. Ik had het niet zozeer over de grenzen.

Ik vraag me in dit topic alleen af waar dat fanatisme vandaan komt en of het niet vooral iets zegt over de boodschappers.
Het zegt iets over het gebrek aan creativiteit van anderen. Bos weet als geen ander gebruik te maken van de media. beter dan de andere lijsttrekkers. Dan kan je hoog of laag springen wat je over Bos vind. Je moet van jezelf uitgaan. daar ligt je sterke punt, je doet het toch immers omdat je overtuigd bent van je eigen standpunten. niet dat die van de tegenstander niet kloppen. Dat is een gevolg van je eigen standpunt uitdragen. Nu begitn men eerst Bos af te kraken en komt dan met niets of weinig.
Zelf denk ik dat Bos best een kabinet kan leiden. En paar goede figuren op minister posten en dan moet het best kunnen. Die mensen er omheen zullen belangrijk worden in het beeld van een Kabinet-Bos. Zelf vind ik Samsom een goede. Iemand die wil vernieuwen en duidelijk in zijn standpunten is met bevlogenheid. Hoe meer mensen zo tegen de PvdA/Bos zeiken ik neig naar Pvda en dan Samsom te stemmen.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:05:14 #36
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717560
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar de toon die nu is ingezet heeft verdacht veel weg van de toon in het begin tegen fortuyn.
And that is the news.''
pi_35717586
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:04 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het zegt iets over het gebrek aan creativiteit van anderen. Bos weet als geen ander gebruik te maken van de media. beter dan de andere lijsttrekkers. Dan kan je hoog of laag springen wat je over Bos vind. Je moet van jezelf uitgaan. daar ligt je sterke punt, je doet het toch immers omdat je overtuigd bent van je eigen standpunten. niet dat die van de tegenstander niet kloppen. Dat is een gevolg van je eigen standpunt uitdragen. Nu begitn men eerst Bos af te kraken en komt dan met niets of weinig.
Zelf denk ik dat Bos best een kabinet kan leiden. En paar goede figuren op minister posten en dan moet het best kunnen. Die mensen er omheen zullen belangrijk worden in het beeld van een Kabinet-Bos. Zelf vind ik Samsom een goede. Iemand die wil vernieuwen en duidelijk in zijn standpunten is met bevlogenheid. Hoe meer mensen zo tegen de PvdA/Bos zeiken ik neig naar Pvda en dan Samsom te stemmen.
Is de kiezerslijst voor 2007 dan al bekend ? Ik dacht het niet!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:08:29 #38
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717632
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:06 schreef nednil het volgende:

[..]

Is de kiezerslijst voor 2007 dan al bekend ? Ik dacht het niet!
Ne weet ik. Dikke kans dat Samson erop staat, op een verkiesbare plek. En het was ook om aan te geven dat al die domme kritiek tegen je kan werken.
And that is the news.''
pi_35717666
wiegel
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article237163.ece

was het wel eens de muppet-typering van Loesewies
pi_35717667
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:05 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Nee klopt. Maar de toon die nu is ingezet heeft verdacht veel weg van de toon in het begin tegen fortuyn.
Deze toon is altijd aanwezig geweest in het politieke debat. Je politieke tegenstanders wegzetten als inhoudsloos, ramp voor het land, etc, is nou niet bepaald nieuw...
pi_35717712
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:08 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ne weet ik. Dikke kans dat Samson erop staat, op een verkiesbare plek. En het was ook om aan te geven dat al die domme kritiek tegen je kan werken.
Mwah, gezien je keuze voor Samson lijkt me dat een beetje overdreven. Alsof je ooit van plan was geweest VVD/CDA te stemmen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:12:24 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35717718
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Deze toon is altijd aanwezig geweest in het politieke debat. Je politieke tegenstanders wegzetten als inhoudsloos, ramp voor het land, etc, is nou niet bepaald nieuw...
Dat weet ik. Het isalleen zo typerend dat deze Wiegel, waarvan ik begrepen heb dat hij wel eens premier wil worden binnenkort, zich zo uitlaat. Dat is een beetje, ja, vul maar in.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35717723
quote:

[..]

Waarom werd er bij Fortuyn dan zo'n probleem van gemaakt.

Maaqr goed: tegen over Bos is de toon wel heel fanatiek. Hoe komt dat volgens jou?
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:12:50 #44
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717728
quote:

[..]

Tuurlijk. en ik heb er ook nog geen moeite mee. En als Bos er moeite mee heeft kan hij dat zelf wel zeggen. Het algemen debat is zo, maar de volgloze zielen die kritieken hebben die ze van anderen horen en dan tegen Bos spuien vind ik wel wat weg hebben van het begin tegen fortuyn. Toen vonden we het ook allemal kunnen, de gevestigde orde dan. Nu kan het ook nog wel, maar SCCH heeft wel een punt als hij stelt dat Bos er veel meer van langs krijgt dan gemiddeld.
And that is the news.''
pi_35717775
Wouter Bos is een niet inhoudelijke populist die op goedkope wijze oude wijn in nieuwe kruiken probeert te verkopen. Neem nou zijn boek: overal worden beloftes gedaan, wordt een beeld geschetst van een ideale samenleving, maar nergens zien we oplossingen waar hij eventueel op af te rekenen is.

Als VVD''er heb ik overigens geen goed woord over voor Van Aartsen: iemand die de partij (electoraal) alleen maar in de weg zit met zijn salon-liberalisme. Met zijn beroerde staat van dienst is het bijna chenant te noemen hoe hij de aanval opent op de PvdA. Het grootste deel van de VVD achterban wil dat hij het veld ruimt, maar mijnheer probeert zich vast te klampen aan dinosaurus Wiegel door een tandem te vormen. Dit kon de VVD nog welens duur komen te staan....

Talenten als Mark Rutte, Rita Verdonk, Henk kamp en Ayaan zouden binnen de VVD de spreekwoordelijke kar moeten gaan trekken om Nederland te behoeden voor de vloek die Partij van de arbeid heet
pi_35717819
Gelukkig zijn er mensen die Bos zijn holle frase doorzien
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:19:05 #47
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717852
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:15 schreef Tref het volgende:
Wouter Bos is een niet inhoudelijke populist die op goedkope wijze oude wijn in nieuwe kruiken probeert te verkopen. Neem nou zijn boek: overal worden beloftes gedaan, wordt een beeld geschetst van een ideale samenleving, maar nergens zien we oplossingen waar hij eventueel op af te rekenen is.

Als VVD''er heb ik overigens geen goed woord over voor Van Aartsen: iemand die de partij (electoraal) alleen maar in de weg zit met zijn salon-liberalisme. Met zijn beroerde staat van dienst is het bijna chenant te noemen hoe hij de aanval opent op de PvdA. Het grootste deel van de VVD achterban wil dat hij het veld ruimt, maar mijnheer probeert zich vast te klampen aan dinosaurus Wiegel door een tandem te vormen. Dit kon de VVD nog welens duur komen te staan....

Talenten als Mark Rutte, Rita Verdonk, Henk kamp en Ayaan zouden binnen de VVD de spreekwoordelijke kar moeten gaan trekken om Nederland te behoeden voor de vloek die Partij van de arbeid heet
ach gut, alweer een tirade.
Hoeveel ga je er nog houden tot de verkieizngen. Allemaal zo goed onderbouwd.

Nergens zien we oplossingen zeg je. Nergens zien we onderbouwingen van je. in 1 topic heb je een semi-onderbouwing gegeven die is onderhuit gehaald, maar daat reageer je niet meer op.
And that is the news.''
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:19:29 #48
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_35717862
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:17 schreef _The_General_ het volgende:
Gelukkig zijn er mensen die Bos zijn holle frase doorzien
maar niemand wijst ze aan.
And that is the news.''
pi_35717876
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 19:15 schreef Tref het volgende:

Maak je geen zorgen vóór Dinsdagavond. Als, wat te verwachten is, de VVD in veel gemeenten zetels verliest, verdwijnt van Aarsen volgend jaar als lijsttrekker.
pi_35717899
Grappig dat enkele users de kiezer nu verwijten dom te zijn en in de "holle frasen" van Bos te trappen, terwijl het dezelfde kiezers zijn die ten tijde van Fortuyn "realisten" werden genoemd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')