Volgens mij wel. Het lijkt er op dat steeds meer mensen zonder enige vorm van verificatie hun icoon napraten; als je om een inhoudelijk argument vraagt wordt er meestal niet meer gereageerd. Om iemand zwart te maken is het dus handig om ongenuanceerd en ononderbouwd dingen te roepen, er lopen toch wel genoeg mensen achter je aan.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:11 schreef SCH het volgende:
Even los van wat je van Wouter Bos vindt: is het zo verstandig van politici om Wouter Bos nu bij voortduring zo te bashen en zwart te maken?
ze zijn bang dat hij teveel stemmen afpakt. anders heeft het totaal geen zin om uberhaupt energie in je tegenstander te stekenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef Klummie het volgende:
Bos toon wekelijks aan dat je niet weet wat je aan hem hebt, buiten de Kamer roept Bos te vaak dingen die hij tijdens debatten niet durft te herhalen. Bovendien zet Bos hoog in, roept hij iets te vaak dat hij MP wordt en dat daar toch ook een zekere duidelijkheid bij hoort.
De rest vind iki ook drollen, van Aartsen is bijv nog veel erger.
Bos zal moeten regeren met cda of vvd en die weten dat ook. Dat kunnen leuke onderhandelingen worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:27 schreef Aarde het volgende:
[..]
ze zijn bang dat hij teveel stemmen afpakt. anders heeft het totaal geen zin om uberhaupt energie in je tegenstander te steken![]()
politiek is het beter om dat als uitgangspunt te houden... maar het zou natuurlijk nog een draai naar links kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:29 schreef Klummie het volgende:
[..]
Bos zal moeten regeren met cda of vvd en die weten dat ook. Dat kunnen leuke onderhandelingen worden.![]()
Dat valt wel mee, met het CDA komen ze er wel uit hoor. Zover liggen de partijen niet uit elkaar. IK zie liever Bos dan Balkende als premier.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:29 schreef Klummie het volgende:
[..]
Bos zal moeten regeren met cda of vvd en die weten dat ook. Dat kunnen leuke onderhandelingen worden.![]()
Het geeft meteen het cda ook de sterkste onderhandelingspositie, net als in 2003, ik vraag me alleen af of het cda wel met de pvda in de regering wil als zijnde niet de grootste partij.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:34 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, met het CDA komen ze er wel uit hoor. Zover liggen de partijen niet uit elkaar. IK zie liever Bos dan Balkende als premier.
Ze zullen wel haast moeten, D'66 zal niet meer willen en alleen met de VVD zullen ze het niet halen. De SP en GL zijn preventief tegen alles wat uit de gedachte van VVD en CDA komen, dus willen zowiezo al niet, laat staan dat CDA/VVD met hun willen regeren.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:39 schreef Klummie het volgende:
[..]
Het geeft meteen het cda ook de sterkste onderhandelingspositie, net als in 2003, ik vraag me alleen af of het cda wel met de pvda in de regering wil als zijnde niet de grootste partij.
Het gekke is echter dat degenen die nu de rol van bashers innemen degenen waren die toen heel verongelijkt en boos waren over de manier waarop Fortuyn werd bejegend. En moet je nu iemand als Joost Eerdmans of Marco Pastors eens over Wouter Bos horen. Het is vaak zo persoonlijk, zo venijnig en bijna laag-bij-de-gronds. Ze moeten het zelf weten hoor maar het valt wel op.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:01 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind op dit punt de gelijkenis met de situatie destijds met Fortuyn erg groot.
Ik vraag ook wekelijks waar hij dat laat zien, op welke punten en wat de andere partijen daar tegenover stellen. Ik heb nog nooit antwoord gekregen wat ook maar in de buurt komt. laat staan dat hij minder antwoorden heeft dan andere partijen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:25 schreef Klummie het volgende:
Bos toon wekelijks aan dat je niet weet wat je aan hem hebt, buiten de Kamer roept Bos te vaak dingen die hij tijdens debatten niet durft te herhalen. Bovendien zet Bos hoog in, roept hij iets te vaak dat hij MP wordt en dat daar toch ook een zekere duidelijkheid bij hoort.
De rest vind iki ook drollen, van Aartsen is bijv nog veel erger.
Ik heb nog geen Hitler-vergelijkingen gehoord, dus wat dat betreft valt het nu wel reuze mee. En trouwens, je moet wel gek wezen om zoiets te zeggen op het POL forum. Het holmaatje van Bos is immers modquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gekke is echter dat degenen die nu de rol van bashers innemen degenen waren die toen heel verongelijkt en boos waren over de manier waarop Fortuyn werd bejegend. En moet je nu iemand als Joost Eerdmans of Marco Pastors eens over Wouter Bos horen. Het is vaak zo persoonlijk, zo venijnig en bijna laag-bij-de-gronds. Ze moeten het zelf weten hoor maar het valt wel op.
Is dat de enige maatstaf? Voor de rest mag alles gezegd worden???quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Hitler-vergelijkingen gehoord, dus wat dat betreft valt het nu wel reuze mee.
Maar die verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog met Fortuyn, gingen naar mijn mening toch wel verder dan wat Bos nu overkomt.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dat de enige maatstaf? Voor de rest mag alles gezegd worden???
Voor mij hoeft die vergelijking ook niet gemaakt te worden. Ik vond het bij Fortuyn nooit te ver gaan en ik vind het bij Bos ook niet te ver gaan. Het is alleen opvallend dat het blijkbaar zo in is op de persoon te spelen en echt een soort haat tegen iemand te ontwikkelen. Als je de toonsoort hoort tegen Bos dan is het zo venijnig en creepy.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 18:43 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar die verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog met Fortuyn, gingen naar mijn mening toch wel verder dan wat Bos nu overkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |